Aktualności

Piątek, 1 kwietnia 2011

Protokół z Sesji z 1.03.2011 r.

 

P r o t o k ó ł Nr V/2011

z V posiedzenia sesji Rady Miejskiej w Gołdapi odbytego

w dniu 1 marca 2011 roku

 

Na posiedzeniu obecni wg załączonej listy – 21 radnych.

Obradom przewodniczył Wojciech Hołdyński.

Protokołowała Alicja Pietranis – inspektor.

Godzina rozpoczęcia – 1300, zakończenia – 1530.

 

Porządek posiedzenia:

    1. Otwarcie posiedzenia i przedstawienie porządku posiedzenia

    2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

    3. Informacja Burmistrza na temat pracy Urzędu

    4. Informacja Burmistrza na temat przeprowadzonych Zebrań Wiejskich i Zebrań Osiedli celem wyboru organów w tych jednostkach

    5. Informacja Przewodniczącego na temat pracy Rady

    6. Interpelacje i zapytania radnych

    7. Zapytania i wnioski sołtysów i przewodniczących organów osiedli

    8. Odpowiedzi na interpelacje

    9. Podjęcie uchwał w sprawach:

  1. zmiany uchwały w/s nadania nazwy rondu położonemu w mieście Gołdap przy Placu Zwycięstwa

  2. przyjęcia do realizacji projektu pn. „Zacznij od nowa - aktywna integracja sposobem przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu w Gołdapi” w ramach Prioritetu VII Promocja integracji społecznej Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

  3. określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej

  4. przyjęcia Programu współpracy Gminy Gołdap z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art.3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w roku 2011

  5. trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Gołdap podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań publicznych innych niż wskazane ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu rozliczania dotacji oraz kontroli wykonania zleconych zadań

  6. przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Gołdap na rok 2011

  7. zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2011 – 2032

  8. zmian budżetu na 2011 rok

  9. udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Gołdapskiemu na realizację zadania: dofinansowanie adaptacji pomieszczeń Powiatowego Urzędu Pracy na Centrum Aktywizacji Zawodowej

  10. udzielenia pomocy finansowej Samorządowi Województwa Warmińsko- Mazurskiego na dofinansowanie zadań związanych z funkcjonowaniem Biura Regionalnego Województwa Warmińsko- Mazurskiego w Brukseli w 2011 r.

  11. odwołania radnego ze składu osobowego stałej komisji Rady Miejskiej w Gołdapi

    1. Wolne wnioski i zapytania

    2. Zamknięcie obrad

 

Do pkt.1

 

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Wojciech Hołdyński. Stwierdził, iż w sesji uczestniczy 21 radnych zatem podejmowane uchwały będą prawomocne.

Przewodniczący Rady powitał zebranych radnych i zaproszonych gości . Poinformował, iż na dzisiejszym posiedzeniu sesji zostanie nadany złoty medal za zasługi dla obronności kraju. Medal zostanie wręczony Pani Halinie Falkowskiej, której pięciu snów pełniło zawodową służbę wojskową w Wojsku Polskim. Odznaczenia dokona Wojskowy Komendant Uzupełnień w Giżycku ppłk Adam Krystowczyk. Dokonano odznaczenia.

Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił porządek posiedzenia i zaproponował radnym zamianę pkt 7 na 8 i odwrotnie oraz wprowadzenie do porządku posiedzenia projektu uchwały w sprawie odwołania radnego ze składu osobowego stałej komisji Rady Miejskiej w Gołdapi.

Pan Wojciech Hołdyński przedstawił porządek obrad po zmianach.

Do nowego porządku obrad radni uwag nie wnieśli, w głosowaniu jawnym jednogłośnie porządek obrad został przyjęty.

 

Do pkt. 2

 

Do protokołu z ostatniej sesji Przewodniczący Rady zaproponował ujęcie zapisu o rezygnacji radnego Antoniego Banela z członkostwa w Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu.

W głosowaniu jawnym przy jednym głosie przeciwnym protokół został przyjęty.

 

Do pkt. 3

Burmistrz Gołdapi Pan Marek Miros przedstawił informację dotyczącą pracy Urzędu:

Odbyło się dużo imprez kulturalnych i sportowych, w tym „Kierunek Gołdap”, gdzie szczególne podziękowania należą się Pani dyrektor domu kultury. Odbyło się Walne Zgromadzenie EGO „Kraina Bociana”, Walne Zgromadzenie ADM i Związku Międzygminnego Gospodarka Komunalna, ponownie Jacek Morzy został członkiem Zarządu. Władze samorządowe spotkały się z Wojewodą , rozmowy na temat drogi 65 i przejścia granicznego oraz z Biskupem Polowym i dyrektorami departamentu w Starych Jabłonkach, w którym uczestniczył z-ca Burmistrza Pan Jacek Morzy. Odbyło się robocze spotkanie w dyrektorami szkół, dotyczące wypracowania stanowiska w sprawie „oszczędności w oświacie”. Podsumowano działalność Powiatowej Straży Pożarnej w Gołdapi. Odbyły się spotkania z emerytami, słuchaczami Uniwersytetu Trzeciego Wieku, z Fundacją RRG, z przedstawicielami „Gromady” i komisjami rady miejskiej.

W dniu 17 marca o godz. 13, odbędzie się spotkanie z Sołtysami.

 

Do pkt. 4

 

Burmistrz Gołdapi Pan Marek Miros przedstawił informację na temat przeprowadzonych Zebrań Wiejskich i Zebrań Osiedli celem wyboru organów w tych jednostkach.

W dniach od 14 stycznia do 8 lutego 2011 roku odbyły się Zebrania Wiejskie z terenu Gminy Gołdap, na których dokonano wyboru organów sołectw.

W gminie utworzonych jest 31 Sołectw. Dokonano wyboru 31 Sołtysów i 31 Rad Sołeckich.

W zebraniach uczestniczyli radni rady miejskiej, przewodnicząc tym zebraniom.

 

Wybrano 12 sołtysów, którzy funkcję pełnią po raz pierwszy, są to: Pan Mirosław Grygutis – Babki, Pani Ewa Bobrowska – Botkuny, Pan Krzysztof Gnacikowski – Dunajek, Pani Danuta Szermińska – Grabowo, Pan Kazimierz Kazaniecki – Górne, Pan Adam Chalecki – Jeziorki Wielkie, Pan Marek Zajączkowski – Łobody, Pani Krystyna Sadowska – Marcinowo, Pan Jan Wróbel – Rożyńsk Wielki, Pani Anna Falińska – Skocze, Pan Andrzej Grażulis – Suczki, Pan Bogdan Gadaszewski – Zatyki..

Kolejną kadencję pełni 19 sołtysów i są to: Pani Anna Jankowska – Bałupiany, Pan Zdzisław Puńkowski – Barkowo, Pan Krzysztof Hippel – Bitkowo, Pani Irena Milewska – Dzięgiele, Pan Andrzej Borowik – Galwiecie, Pani Krystyna Krzyżewska – Główka, Pan Andrzej Owczarek – Jabłońskie, Pan Marian Milewski – Jany, Pan Józef Bernatowicz – Juchnajcie, Pan Józef Jurewicz – Konikowo, Pan Leon Korotko – Kośmidry, Pani Lidia Kliniewska – Kowalki, Pan Jan Brzozowski – Kozaki, Pan Marek Zackiewicz – Nasuty, Pani Teresa Żukowska – Osowo, Pan Ryszard Waraksa – Pietraszki, Pani Elżbieta Ratomska – Pogorzel, Pani Jadwiga Banach – Siedlisko, Pan Krzysztof Zajączkowski - Wiłkajcie.

Wybrano 11 „sołtysek”.

 

Organy Osiedli – kadencja 2010 – 2014:

Osiedle Nr I – Wyboru nie dokonano , brak frekwencji na zebraniu.

Osiedle Nr II - Przewodniczący Rady Osiedla – Jan Stechnij, Z-ca Przewodniczącego Rady Osiedla – Witold Pawłowski.; Przewodniczący Zarządu Osiedla – Krzysztof Sztabiński , Z-ca Przewodniczącego Zarządu Osiedla – Józef Wawrzyn.

Osiedle Nr III - Przewodniczący Rady Osiedla – Marlena Stalewska, Z- ca Przewodniczącego Rady Osiedla – Piotr Wasilewski; Przewodniczący Zarządu Osiedla – Józef Kiszkorno, Z-ca Przewodniczącego Zarządu Osiedla – Ewelina Modzalewska .

Osiedle Nr IV - Przewodniczący Rady Osiedla – Józef Łapiński, Z-ca Przewodniczącego Rady Osiedla– Andrzej Życzkowski, Przewodniczący Zarządu Osiedla – Zdzisław Janczuk, Z-ca Przewodniczącego Zarządu Osiedla – Mieczysław Markowski.

Osiedle Nr V - Przewodniczący Rady Osiedla – Marek Baniel, Z-ca Przewodniczącego Rady Osiedla – Zdzisław Ligmanowski, Przewodniczący Zarządu Osiedla – Joanna Wojciechowska, Z-ca Przewodniczącego Zarządu Osiedla – Kamil Rakowski.

 

Do pkt. 5

 

Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński przedstawił informację na temat pracy poszczególnych komisji Rady Miejskiej w okresie międzysesyjnym. Podziękował radnym za udział w zebraniach wyborczych Sołectw i Rad Osiedli.

 

Do pkt. 6

 

Radny Jan Steć złożył interpelację w sprawie: W miejscowości Galwiecie od roku ub. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie realizuje inwestycję budowlaną. W realizacji tej inwestycji partycypuje również gmina. Działania inwestycyjne obejmują wybudowanie wjazdu do m. Galwiecie (zrealizowane), 2 zatoczek autobusowych ( 1 zrealizowana) i ok. 300 metrowego chodnika położonego po północnej stronie drogi nr 651 (niezrealizowane). Wraz z nastaniem miesięcy wiosennych inwestycja ma być kontynuowana, na co wskazywałby przeprowadzona kilka dni temu wycinka 2 drzew przy drodze w miejscu co wskazywałoby przeprowadzona kilka dni temu wycinaka 2 drzew przy drodze w miejscu planowanego położenia drugiej zatoczki autobusowej. W projekcie inwestycyjnym niestety nie przewidziano budowy linii oświetleniowej przy chodniku, co uniemożliwi mieszkańcom korzystanie z chodnika w godzinach wieczornych i nocnych. Wynika z tego również, że usytuowane w nowych miejscach zatoczki autobusowe także nie będą oświetlone. Taka sytuacja stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa osób dochodzących do przystanku i oczekujących na autobus. Chciałbym w tym miejscu podkreślić, że zagrożenie dla ludzi będzie oczywiste nawet w sytuacji, gdyżby projektowany chodnik nie został wybudowany. Oczywiste bowiem winno być to, że nawet dojście do zatoczek (poboczem drogi) i same zatoczki ze względów bezpieczeństwa pieszych jak i kierowców powinny być oświetlone. Wydaje się naturalne i ekonomicznie uzasadnione, by wzdłuż planowanego chodnika wybudować linię oświetleniową z odpowiednią dla takiego odcinka (300m) ilością słupów elektrycznych i lamp z żarówkami energooszczędnymi. Ciągnięcie linii dopiero w w okresie późniejszym spowoduje konieczność naruszenia budowanego i oddanego do użytku chodnika oraz dodatkowe koszty. Natomiast położenie chodnika już po zainstalowaniu słupów oświetleniowych raczej takich dodatkowych kosztów nie pociągnie. Mając na uwadze powyższe, proszę o przekazanie na budowę linii odpowiednich środków budżetowych z działu nr 900 rozdział 90015, nazwa zadania inwestycyjnego „Modernizacja i budowa linii oświetleniowych w Gminie” i rozpoczęcie prac zmierzających do praktycznej realizacji. Wg wstępnego szacunku, koszt budowy linii wyniesie ok. 25.000zł..

Radny Józef Dominiuk złożył interpelację w sprawie doprowadzenia wody do miejscowości Główka.

Radny Marian Skiba złożył interpelacje w sprawach:

  1. ustawienia znaku zakazu zatrzymywania pojazdów na ulicy Krzywej. Samochody ustawiane są na chodniku, co uniemożliwia przejazd,

  2. zatrudnienia w kasie urzędu do 15.03.2011 r. dodatkowego pracownika .

Radny Piotr Rant zapytał, gdzie są dostępne dokumenty wymienione w odpowiedzi na interpelację w/s aktualnych programów wieloletnich oraz czego dotyczy program „PRO EGO” - Program inwestycji samorządów terytorialnych w celu zmiany społeczno - gospodarczej i integracji wschodniej części województwa warmińsko - mazurskiego, wrzesień 2010 roku – GEOPROFIT z Warszawy.

Radny Marian Mioduszewski interpelował w sprawie wcześniej już składanej interpelacji dotyczącej wykonania przejścia dla pieszych na ulicy Mazurskiej w kierunku sklepu. Przejście jest bliżej mostu.

Radny Andrzej Pianka złożył interpelacje w sprawach:

1) mieszkań socjalnych, kiedy rozpocznie się stawianie kontenerów,

2) w dniu 14 lutego dzieci dojeżdżające do szkół marzły na dworze ponad godzinę czekając na autobus szkolny. W takich przypadkach należy poinformować o ewentualnych spóźnieniach autobusów, żeby nie dochodziło do takich sytuacji.

Radny Antoni Banel interpelował w sprawach:

1) usunięcia nieczynnych słupów telekomunikacyjnych na Podlasiu,

2) remont chodnika na ulicy 1 Maja, stan opłakany,

3) poszerzenia parkingu przy kościele św. Józefa na Podlasiu. Mieszkańcy deklarują wykonanie prac we własnym zakresie.

Radny Mariusz Kowalczuk złożył interpelację w sprawie oświetlenia miejscowości Skocze. Są słupy, a brak jest lamp.

Do pkt. 7

Pani Anna Falińska Sołtys ze Skocz zgłosiła wniosek również w sprawie oświetlenia miejscowości Skocze.

Pan Marian Milewski sołtys z Jan zgłosił wnioski:

1) wykonania numeracji w miejscowości Jany,

2) dodatkowych śmietników na śmiecie segregowane: szkło, plastik,

3) udostępnienia numerów telefonów tych co współpracują z rolnikami,

4) podziękował Panu Władysławowi Frydrychowi za udzielona pomoc przy powodzi na ich terenie.

Pan Kazimierz Kazaniecki zgłosił wniosek o zajęcie się sprawą podtopienia gospodarstwa Pana Naszkiewicza. Powstał zator, dojazd jest zablokowany.

Pan Józef Kiszkorno Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr III zwrócił się o pomoc w realizacji zadań statutowych Osiedla oraz poprosił o zgłaszanie do Zarządu Osiedla wniosków, postulatów itp.

 

Do pkt. 8

 

Przewodniczący Rady poprosił, aby poszczególni pracownicy Urzędu udzielili odpowiedzi na interpelacje złożone na posiedzeniu sesji w dniu 27 stycznia br.

Burmistrz Gołdapi zapytał, czy mimo to, iż odpowiedzi zostały doręczone radnym w formie pisemnej, poszczególni pracowni mają je odczytywać? Przewodniczący Rady zapytał, czy radni chcą słuchać odpowiedzi ustnych, jak mają je na piśmie?

Radny Marian Warkasa zgłosił wniosek, aby nie odczytywać interpelacji. W przypadku jak będą jakieś wątpliwości to zostaną uzupełnione. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek: kto jest za tym, aby odpowiedzi na interpelacje, które są wysłane w formie pisemnej do radnych nie były odczytywane ?

W głosowaniu jawnym większością głosów 16 za, 1 przeciw, 4 wstrzymujące odstąpiono od odczytywania interpelacji.

Radny Antoni Banel w sprawie organizacji wycieczek zagranicznych – ci sami radni jeżdżą, jeździ ich 16 osób, a wystarczyło by 5-6 i to oburza

Radny Marcin Przystawski poprosił o przerwę. Wniosek o 5 minutową przerwę został przyjęty większością głosów.

 

Do pkt. 9

 

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w/s nadania nazwy rondu położonemu w mieście Gołdap przy Placu Zwycięstwa.

Pani Beata Kołakowska kierownik WGO omówiła projekt uchwały.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

 

Uchwała Nr V/25/2011

/ w załączeniu/

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały przyjęcia do realizacji projektu pn. „Zacznij od nowa - aktywna integracja sposobem przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu w Gołdapi” w ramach Prioritetu VII Promocja integracji społecznej Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Pani Agnieszka Iwanowska dyrektor OPS omówiła projekt uchwały.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

 

Uchwała Nr V/26/2011

/ w załączeniu/

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej.

Projekt uchwały omówiony na posiedzeniach komisji rady został jednogłośnie pozytywnie zaopiniowany.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr V/27/2011

/ w załączeniu/

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia Programu współpracy Gminy Gołdap z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art.3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w roku 2011.

Poinformował, iż na trzech wspólnych posiedzeniach komisji (Rolnej, Oświaty, Obywatelskiej) wypracowano wnioski, które przeszły większością głosów dotyczące tego projektu:

Pierwszy Wniosek dotyczy wykreślenia z § 8 pkt.10, litery f,g,h.

Wniosek poddano glosowaniu.

Za wnioskiem głosowało 18 radnych, 3 wstrzymało się od głosu.

Drugi wniosek dotyczy wykreślenia z § 10 pkt.2 w literze b słów: „delegowanych przez Gołdapskie Forum Organizacji Pozarządowych”.

Wniosek poddano głosowaniu.

Za wnioskiem głosowało 16 radnych, 3 było przeciw, 2 wstrzymało się od głosu.

W głosowaniu jawnym 16 za, 1 przeciw, 4 wstrzymujące uchwała została podjęta.

Uchwała Nr V/28/2011

/ w załączeniu/

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Gołdap podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań publicznych innych niż wskazane ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu rozliczania dotacji oraz kontroli wykonania zleconych zadań.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Poinformował, iż na trzech wspólnych posiedzeniach komisji (Rolnej, Oświaty, Obywatelskiej) wypracowano wnioski, które przeszły większością głosów dotyczące tego projektu:

Pierwszy Wniosek dotyczy wykreślenia z § 4 pkt.3 słowa: „delegowanych przez Gołdapskie Forum Organizacji Pozarządowych”.

Wniosek poddano glosowaniu.

Za wnioskiem głosowało 17 radnych, 3 przeciw, 1 wstrzymał się od głosu.

Drugi wniosek dotyczy wykreślenia z § 5 pkt.1 litery f,g,h.

Wniosek poddano głosowaniu.

Za wnioskiem głosowało 18 radnych, 2 było przeciw, 1 wstrzymał się od głosu.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

 

Uchwała Nr V/29/2011

/ w załączeniu/

 

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Gołdap na rok 2011.

Poinformował, iż na trzech wspólnych posiedzeniach komisji (Rolnej, Oświaty, Obywatelskiej) wypracowano wniosek, który przeszedł większością głosów, a dotyczy tego projektu:

Wniosek dotyczy wykreślenia z dz. V pkt.7.

Wniosek poddano głosowaniu.

Za wnioskiem głosowało 17 radnych, 3 wstrzymało się od głosu.

W głosowaniu jawnym większością głosów 14 za , 1 przeciw, 6 wstrzymujących się uchwała została podjęta.

Uchwała Nr V/30/2011

/ w załączeniu/

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2011 – 2032.

Projekt uchwały omówiła Pani Krystyna Trzasko Skarbnik Gminy.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr V/31/2011

/ w załączeniu/

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian budżetu na 2011 rok.

Projekt uchwały omówiła Pani Krystyna Trzasko - Skarbnik Gminy.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr V/32/2011

/ w załączeniu/

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Gołdapskiemu na realizację zadania: dofinansowanie adaptacji pomieszczeń Powiatowego Urzędu Pracy na Centrum Aktywizacji Zawodowej.

Projekt uchwały omówiła Pani Krystyna Trzasko - Skarbnik Gminy.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr V33/2011

/ w załączeniu/

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Samorządowi Województwa Warmińsko-Mazurskiego na dofinansowanie zadań związanych z funkcjonowaniem Biura Regionalnego Województwa Warmińsko- Mazurskiego w Brukseli w 2011 r.

Projekt uchwały omówiła Pani Krystyna Trzasko - Skarbnik Gminy.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr V/34/2011

/ w załączeniu/

 

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie odwołania radnego ze składu osobowego stałej komisji Rady Miejskiej w Gołdapi.

Radny Antoni Banel złożył pisemną rezygnację z członkostwa w komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym większością głosów 13 za, 5 przeciw, 3 wstrzymujące uchwała została podjęta.

Uchwała Nr V35/2011

/ w załączeniu/

Do pkt.10

Przewodniczący Rady przekazał życzenia z okazji Dnia Sołtysa od Pana Andrzeja Orzechowskiego Posła na Sejm oraz podziękowanie dyrektora SP ZOZ za przyznanie 10 tys. zł. na zakup sprzętu medycznego. Przypomniał radnym o składaniu oświadczeń majątkowych

Radny Marcin Przystawski zapytał na jakim jest etapie realizowana inwestycja „kanalizacji miasta”?

Radny Józef Dominiuk wnioskował o poprawienie ulicy Cmentarnej.

Radny Jan Steć zapytał kiedy będą odpowiedzi na wnioski zgłoszone na sołeckich zebraniach wyborczych.

Radny Marian Waraksa poinformował, iż wnioski z zebrań sołeckich będą omawiane na spotkaniu sołtysów w dniu 17 marca.

Radny Mariusz Kowalczuk zgłosił wniosek, aby materiały w/s „oszczędności oświatowych”, które mają złożyć dyrektorzy szkół do burmistrza w jak najkrótszym czasie dostarczyć do zainteresowanych radnych.

Pan Marek Miros Burmistrz Gołdapi wyjaśnił, iż na tym etapie są to materiały wyjściowe, które będą podlegały „obróbce” i analizie. Następnym etapem było by dostarczenie ich radnym. Ale jeżeli jest taka potrzeba to Pani Sekretarz i Pani Skarbnik takie materiały dostarczą.

Radny Ryszard Wrzosek zdementował plotek, która głosi, iż będą likwidowane szkoły w mieście. Nic takie nie nastąpi. Pan Marek Miros uzupełnił, iż ze względu na procedury likwidacja szkół nie jest możliwa.

 

Do pkt.11

 

Po wyczerpaniu porządku Przewodniczący Rady dokonał zamknięcia posiedzenia sesji.

 

 

Protokołowała Przewodniczący Rady

 

(-)Alicja Pietranis (-)Wojciech Hołdyński

 

 

 

Odpowiedzi na interpelacje

 

Pan Andrzej Pianka

Radny Rady Miejskiej

w Gołdapi

 

 

Nasz znak: Data:

Woś.4464-3/2011 8.03.2011

 

 

W odpowiedzi na interpelację dotyczącą " W dniu 14 lutego dzieci dojeżdżające do szkół marzły na dworze ponad godzinę czekając na autobus szkolny. W takich przypadkach należy poinformować o ewentualnych spóźnieniach autobusów, żeby nie dochodziło do takich sytuacji".

 

Odpowiadając na powyższą interpelację wyjaśniam, że w dniu 14 lutego nastąpiła awaria autobusu szkolnego spowodowana wysokimi mrozami.

Nie są to przypadki nagminne. W takich sytuacjach każdorazowo podstawiany jest autobus zastępczy. Nie zawsze jednak dzieci czekają na przyjazd autobusu zamiennego.

Z praktyki wiemy, że w takich przypadkach dzieci czekają zwykle 10 - 15 minut a następnie rozchodzą się do domów.

 

 

Z poważaniem

 

Irena Wojnikiewicz

 


 


 

Pan Piotr Rant

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

Odpowiedź na interpelację Radnego Piotra Ranta, złożoną na Sesji Rady Miejskiej w Gołdapi w dniu 1 marca 2011 r.

PRO EGO” – „Program interwencji samorządów terytorialnych w celu zmiany społeczno – gospodarczej i integracji wschodniej części województwa warmińsko – mazurskiego”, opisany w punkcie 9 wykazu aktualnych programów wieloletnich, jest to „Zintegrowany Program Rozwoju Obszaru EGO „PRO EGO” w latach 2014-2020, przyjęty przez Radę Miejską w Gołdapi uchwałą Nr LIV/347/10 z dnia 4 listopada 2010 roku.

Programy wieloletnie są dostępne w internecie na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Gołdapi, w zakładce „inne”, podzakładce „programy wieloletnie”.

sporządził Jacek Morzy

Gołdap, 11 marca 2011 r.

Pan Marian Mioduszewski

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

 

W odpowiedzi na interpelację złożoną w dniu 1 marca 2011 r. podczas sesji Rady Miejskiej, dotyczącą przesunięcia przejścia dla pieszych na ulicy Mazurskiej od strony mostu do sklepu, informuję, że organizację inżynierii ruchu drogowego na tej ulicy jeszcze w ramach drogi krajowej nr 65 wykonał olsztyński oddział G.D.D.K.i A. Z uwagi na bezpieczeństwo w ruchu drogowym, przejście dla pieszych zostało wykonane bliżej ulicy Bagiennej, w celu wyeliminowania wtargnięć pieszych na jezdnię z budynku przy ul. Mazurskiej w kierunku sklepu jak również lepsze skomunikowanie ruchu pieszych z ul. Bagiennej (działkowicze) z ul. Mazurską.

Wszystkie oznakowania ulicy Mazurskiej pionowe i poziome zostały zaprojektowane,
i uzgodnione przez G.D.D.K.i A. w Olsztynie z policją przed przekazaniem tej ulicy w zarząd Gminy Gołdap.

 

Wiesław Swatek

Kierownik Wydziału

Infrastruktury Komunalnej

 

Pan Antoni Banel

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

W odpowiedzi na złożoną w dniu 1 marca 2011 r. podczas sesji Rady Miejskiej interpelację, dotyczącą poszerzenia parkingu przy kościele św. Józefa, informuję, że teren położony przy istniejącym parkingu na ulicy Brzozowej w planie miejscowym określony jest jako teren leśny, co uniemożliwia podjęcie jakichkolwiek prac związanych z rozbudową istniejącego parkingu.

Wiesław Swatek

Kierownik Wydziału

Infrastruktury Komunalnej

 

Pan Mariusz Kowalczuk

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

Pani Anna Falińska

Sołtys wsi Skocze

 

W odpowiedzi na złożone interpelacje na sesji Rady Miejskiej w dniu 1 marca 2011 roku, dotyczące poprawienia oświetlenia wsi Skocze, informuję, że stare oprawy są przewidziane do wymiany w roku bieżącym, natomiast rozszerzenie oświetlenia będzie zależało od możliwości technicznych. Po przeprowadzeniu wizji lokalnej, określimy czy konieczne będzie wystąpienie do Zakładu Sieci w Ełku o nowe warunki przyłączeniowe.

 

 

Wiesław Swatek

Kierownik Wydziału

Infrastruktury Komunalnej

 

 

Pan Marian Milewski

Sołtys wsi Jany

 

W odpowiedzi na złożoną interpelację w dniu 1 marca 2011 r. na Sesji Rady Miejskiej w sprawie ustawienia nowych pojemników na odpady segregowane – szkło, plastik informuję, że w roku bieżącym nie przewidujemy organizacji nowych gniazd pojemników na odpady segregowane.

Najbliższe punkty do odbioru szkła i plastiku znajdują się w Rożyńsku i Juchnajciach, gdzie mieszka więcej użytkowników pojemników na odpady segregowane. Prosimy o dostarczanie odpadów szklanych i plastikowych do tych punktów.

 

Wiesław Swatek

Kierownik Wydziału

Infrastruktury Komunalnej

 

Pan Andrzej Pianka

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

W odpowiedzi na złożoną w dniu 1 marca 2011 roku podczas sesji Rady Miejskiej w Gołdapi interpelację, dotyczącą budowy mieszkań socjalnych, informuję, że w budżecie gminy Gołdap zarezerwowano środki finansowe na zakup kontenerów z przeznaczeniem na mieszkania socjalne.

Planowane jest rozpoczęcie robót w roku bieżącym z założeniem zorganizowania dwóch lub trzech mieszkań. Jedno mieszkanie to dwa lub trzy kontenery, które należy posadowić, połączyć w segment mieszkalny i wykonać wszystkie przyłącza energetyczne i wodno – kanalizacyjne.

Przewidywany termin wykonania inwestycji to czwarty kwartał bieżącego roku.

 

Wiesław Swatek

Kierownik Wydziału

Infrastruktury Komunalnej

 

Pan Jan Steć

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

W odpowiedzi na złożoną podczas sesji Rady Miejskiej w dniu 1 marca 2011 roku interpelację, informuję, że budowa chodnika i zatok autobusowych będzie zrealizowana w tym roku. Wniosek dotyczący oświetlenia chodnika jest zasadny i możliwy do zrealizowania po zapewnieniu finansowania tej inwestycji, w ramach której należy wykonać projekt techniczny, wystąpić o warunki przyłączeniowe i zawrzeć umowę Zakładem Sieci w Ełku. Projektant określi ilość punktów świetlnych i koszt zakupu materiałów.

W przypadku zakwalifikowania inwestycji do realizacji, gmina Gołdap przystąpi do jej wykonania w jak najkrótszym terminie.

Wiesław Swatek

Kierownik Wydziału

Infrastruktury Komunalnej

 

Pan Antoni Banel

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

 

W odpowiedzi na złożoną w dniu 1 marca 2011 roku na sesji Rady Miejskiej w Gołdapi interpelację dotyczącą usunięcia nieczynnych słupów telekomunikacyjnych znajdujących się na dzielnicy „Podlasie” informuję, że sprawa usunięcia słupów znajduję się w gestii Zarządu Dróg Powiatowych w Gołdapi, który poinformował o tym fakcie właściwą komórkę Telekomunikacji Polskiej w Suwałkach. Z uzyskanych informacji wynika, że słupy zostaną usunięte po odmarznięciu gruntu. Z ramienia Zarządu Dróg Powiatowych w Gołdapi sprawę prowadzi pan Dariusz Ćwikliński.

 

Wiesław Swatek

Kierownik Wydziału

Infrastruktury Komunalnej

 

 

 

Pan Marcin Przystawski

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

W odpowiedzi na zgłoszony w dniu 1 marca 2011 roku na sesji Rady Miejskiej wniosek dotyczący stanu realizacji inwestycji pt. „kanalizacja miasta” informuję, że inwestycja ta jest zrealizowana w 75%, prace są kontynuowane i przewidujemy ich zakończenie w roku bieżącym.

Planowany termin zakończenia inwestycji zgodnie z umową i dokumentacją to rok 2012.

 

Wiesław Swatek

Kierownik Wydziału

Infrastruktury Komunalnej

 

Marian Milewski

Sołtys wsi Jany

Osieki 2

19-500 Gołdap

 

 

W odpowiedzi na interpelację złożoną w dniu 1 marca 2011 r

 

Gmina zleciła ustawienie drogowskazów z oznaczeniem numerów posesji na części wsi w 2010 r. taka pozycja znalazła się jako zadanie inwestycyjne. Obecnie brak jest takiej pozycji w budżecie a z bieżących wydatków będzie możliwe wykonanie oznakowania po wiosennym przeglądzie stanu dróg przez komisję. Komisja w skład której wchodzą Radni Rady Miejskiej oraz przedstawiciele Urzędu Miejskiego dokona objazdu dróg gruntowych w okresie wiosennym w celu określenia stanu dróg oraz niezbędnych remontów i kosztów ich wykonania. Ustawienie drogowskazów będzie możliwe po pozytywnej opinii Komisji oraz w miarę posiadanych środków w budżecie gminy.

 

Wiesław Swatek

Kierownik Wydziału

Infrastruktury Komunalnej

 

 

Pan

Józef Dominiuk

Radny Rady Miejskiej

 

 

W odpowiedzi na interpelację złożoną w dniu 1 marca 2011 r

 

Obecnie na terenie gminy wykonywane są trzy inwestycje z zakresu wodociągowania są to Wodociąg Grabowo, Pogorzel-Kozaki, Botkuny-Galwiecie. Na te inwestycje Gmina pozyskała środki Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich. Ze względu na ograniczone możliwości finansowe w bieżącym roku nie są wykonywane w Gminie zadania w 100 % finansowane ze środków Gminnych. W obecnie uchwalonym budżecie oraz w wieloletnich planach nie znalazła się inwestycja wodociągowa z na trenie wiejskim. Większość miejscowości o zwartej zabudowie posiada sieć wodociągową pozostałe to miejscowości posiadające zabudowę kolonijną w związku z powyższym są to inwestycje bardzo drogie a osiągnięty efekt dotyczy niewielu mieszkańców. Ewentualne wykonanie wodociągu będzie możliwe po złożeniu wniosku na dofinansowanie ze środków UE w rozdaniu na lata 2013-2017.

Wiesław Swatek

Kierownik Wydziału

Infrastruktury Komunalnej

 

 

 

 

 

 

 

Zarząd Dróg Powiatowych

w Gołdapi

ul. Gumbińska 2a

 

 

WIK. 7010-13/2011 Gołdap, dn. 17.03.2011 r.

Na sesji Rady Miejskiej w Gołdapi, która odbyła się w dniu 1 marca 2011 roku radni interpelowali w sprawach dotyczących właściwości Zarządu Dróg Powiatowych w Gołdapi:

- Pan Radny Marian Skiba interpelował w sprawie ustawienia znaku zakazu parkowania pojazdów na chodnikach ulicy Krzywej.

- Pan Radny Antoni Banel interpelował w sprawie remontu chodnika na ul. 1-go Maja.

- Pan Radny Józef Dominiuk wnioskował o poprawienie stanu nawierzchni ulicy Cmentarnej.

Prosimy o udzielenie stosownej odpowiedzi w celu przedstawienia radnym sposobu
i terminu rozwiązania zgłaszanych interpelacji.

 

Wiesław Swatek

Kierownik Wydziału

Infrastruktury Komunalnej

 

 

 

Do wiadomości:

Radni Rady Miejskiej w Gołdapi:

- pan Marian Skiba

- pan Antoni Banel

- pan Józef Dominiuk