Aktualności

Środa, 29 lutego 2012

Protokół z Sesji 31.01.2012 r.

Protokół Nr XVI/2012

z nadzwyczajnej Sesji Rady Miejskiej w Gołdapi

odbytej w dniu 31 stycznia 2012 roku

 

 

Na posiedzeniu obecni wg załączonej listy – 19 radnych.

Nieobecni usprawiedliwieni radni: Remigiusz Karpiński i Marian Skiba.

Obradom przewodniczył Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady Miejskiej.

Protokołowała Alicja Pietranis – inspektor.

Godzina rozpoczęcia – 15.30, zakończenia – 17.00.

 

 

Porządek posiedzenia

 

  1. Otwarcie posiedzenia i przedstawienie porządku posiedzenia

  2. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytów długoterminowych w 2012 roku

  3. Wolne wnioski i zapytania

  4. Zamknięcie Sesji

 

+

 

Do pkt. 1

 

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej w Gołdapi - Pan Wojciech Hołdyński.

Pan Wojciech Hołdyński przedstawił porządek posiedzenia, który został jednogłośnie przyjęty.

Przewodniczący Rady stwierdził, iż w sesji uczestniczy 19 radnych, zatem podejmowane uchwały będą prawomocne.

 

Do pkt. 2

 

Przewodniczący Rady - Pan Wojciech Hołdyński przedstawił projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytów długoterminowych w 2012 roku.

Projekt uchwały omówił Pan Marek Miros – Burmistrz Gołdapi. Poinformował, iż Regionalna Izba Obrachunkowa zwróciła uwagę, iż uchwała o zaciągnięciu kredytów długoterminowych może być podjęta w tym roku w którym zaciągany jest kredyt. Rada uchwałę o zaciąganiu kredytów w 2012 roku podjęła w 2011 roku i to jest niezgodne z prawem wg RIO.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym większością głosów 17 za, 2 wstrzymujące, uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XVI/108/2012

/ w załączeniu /

Do pkt. 3

 

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady poinformował, iż w miesiącu grudniu 2011 roku wpłynęło pismo od Spółki „Farmer” z Mażuć, dotyczące naruszenia przez Radę prawa w statucie Uzdrowiska Gołdap poprzez wprowadzenie zakazu hodowli bezściółkowej i okresu wywożenia gnojowicy na pola z 6 do 3 miesięcy oraz stosowania substancji eliminujących odory.

Pan Jacek Morzy – Zastępca Burmistrza w uzupełnieniu wyjaśnił, iż uchwała podjęta przez radę nie została uchylona przez wojewodę za naruszenie prawa. W związku ze zmianami dotyczącymi ograniczenia zakazów w strefie A, B i C uzdrowiska, Urząd pracuje nad uaktualnieniem Statutu Uzdrowiska. Pociągnie to za sobą ewentualną możliwość rozbudowy istniejących chlewni lub budowy nowych. Powróci możliwość wylewania gnojowicy na polach przez 6 miesięcy w roku. Urząd wystąpił również do Ministerstwa Zdrowia o zajęcie stanowiska w tej sprawie.

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady zaproponował, aby odpowiedzieć Spółce „Farmer” z Mażuć, iż sprawa jest na tyle skomplikowana, że wystąpiono do Ministerstwa Zdrowia o wyrażenie opinii i decyzja rady zapadnie po wyjaśnieniu wszystkich wątpliwości.

Radny Józef Dominiuk poinformował, iż przy wylewaniu gnojowicy na pola droga z Babek jest naznaczona gnojowicą i smrodem. Powrócił również do sprawy smrodu w mieszkaniach w miejscowości Mażucie. Pan Jarosław Dzienis poinformował, iż pracownicy wodociągów byli na miejscu i z rur kanalizacyjnych wyciągnięto kufajkę. Smród wydobywa się w mieszkaniach również z powodu nieszczelności.

Radny Antoni Banel zwrócił uwagę na fakt, iż głównie chodniki na ulicy Paderewskiego i Armii Krajowej nie są posypywane i jest bardzo ślisko. Pan Marek Miros wyjaśnił, iż większość dróg nie posypywanych piaskiem jest drogami powiatowymi.

Radny Jan Steć zgłosił chęć pracy w Komisji Rolnictwa, przy wcześniejszej rezygnacji z pracy w Komisji Spraw Obywatelskich. Chęć jest ograniczona uchwałą, która ustala skład liczbowy poszczególnych komisji. W Komisji Rolnictwa, o ile nie zmieni się uchwały nie ma miejsca dla następnego członka komisji.

Pan Marek Miros poinformował, iż nastąpiła zmiana dyrektora biblioteki. Pani Maria Andrzejczuk po 45 latach pracy w bibliotece odeszła z dniem 31 stycznia na emeryturę. Na dyrektora biblioteki powołany został Pan Mirosław Słapik. Zaprosił wszystkich radnych do udziału w jutrzejszym otwarciu inwestycji - świetlicy wiejskiej - w Kozakach.

Pan Ryszard Wrzosek zapytał, czy gmina ma możliwość wyemitowania obligacji, zamiast zaciągania kredytów? Pan Marek Miros poinformował, iż na razie chcemy utrzymać obecny stan. Przygotujemy analizę, która pokaże złe i dobre strony emitowania obligacji, czy zaciągania kredytu.

Radny Marcin Przystawki powrócił do wywołanego tematu przez radnego Piotra Ranta na posiedzeniu Komisji Zdrowia, a dotyczący organizacji pozarządowych, a konkretnie przesunięcie o jeden miesiąc ogłoszenia konkursu na organizacje pozarządowe. Czy Pan Burmistrz odniesie się do tego tematu? Pan Marek Miros poinformował, iż przesunąć terminu się nie da, gdyż konkurs już został ogłoszony. Unieważnić konkurs można z dwóch przyczyn. Nikt nie przystąpił do konkursu lub złożone wnioski nie spełnią wymogów określonych przepisami. Merytorycznie takich przesłanek nie ma, więc konkurs nie będzie unieważniony. Pan Marek Miros odczytał treść e-maila wysłanego przez radnego Marcina Przystawskiego do członków lokalnej Platformy Obywatelskiej, a następnie się do niego odniósł.

 

Do pkt.4

 

Po wyczerpaniu porządku Przewodniczący Rady dokonał zamknięcia posiedzenia.

 

Protokołowała Przewodniczący Rady

Alicja Pietranis

(-)Wojciech Hołdyński