Aktualności

Czwartek, 26 września 2013

Protokół z sesji z 25.06.2013 r.

P r o t o k ó ł Nr XXXVIII/2013
z nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej w Gołdapi odbytej w dniu 25 czerwca 2013 r.

Na posiedzeniu obecni wg załączonej listy – 15 radnych.
Nieobecnych usprawiedliwionych – 6 radnych: Tadeusz Faliński, Mariusz Kowalczuk, Robert Magielnicki, Marian Mioduszewski, Marcin Przystawski, Marian Skiba.
Obradom przewodniczył – Wojciech Hołdyński.
Protokołowała – Aneta Wielgus.
Godzina rozpoczęcia – 15,30 zakończenia – 17,00.

Porządek posiedzenia

1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenia kworum
2. Przedstawienie porządku obrad
3. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
1) uchylenia Uchwały Nr XXXVI/235/2013 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 29 maja 2013 r.
w sprawie emisji obligacji oraz zasad ich zbywania, nabywania i wykupu
2) emisji obligacji oraz zasad ich zbywania, nabywania i wykupu
4.Wolne wnioski
5.Zamknięcie Sesji

 


Do pkt. 1
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej - Pan Wojciech Hołdyński. Powitał zaproszonych gości, radnych i pracowników urzędu. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, iż w sesji uczestniczy 15 radnych, zatem podejmowane uchwały będą prawomocne.

Do pkt. 2

Przewodniczący Rady Miejskiej - Pan Wojciech Hołdyński przedstawił porządek posiedzenia, został on jednogłośnie przyjęty.


Do pkt. 3

1)
Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie uchylenia Uchwały Nr XXXVI/235/2013 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 29 maja 2013 r. w sprawie emisji obligacji oraz zasad ich zbywania, nabywania i wykupu.
Projekt uchwały omówił Pan Marek Miros - Burmistrz Gołdapi i Pan Piotr Komocki - Zastępca Skarbnika.
Radny Pan Tomasz Luto zapytał dlaczego Gmina Gołdap wyemituje 11,5 mln zł, a nie 13,5 mln zł jak było wcześniej podjęte uchwałą?
Burmistrz odpowiedział, że Regionalna Izba Obrachunkowa stwierdziała, iż należy na rok 2013 podjąć uchwałę w sprawie emisji obligacji na kwotę 11,5 mln zł, a następnie po podjęciu budżetu na 2014 rok podjąć kolejną uchwałę na te kolejne 2 mln zł. Innymi słowy RIO twierdzi, aby uchwała w sprawie emisji obligacji była kompatybilna z uchwałą budżetową na dany rok to pomimo, że Wieloletnia Prognoza Finansowa przewiduje emisję obligacji na kwotę 13,5 mln zł to RIO to kwestionuje.
Radny Pan Antoni Banel zapytał dlaczego nie są zabezpieczone obligacje?
Pan Piotr Komocki Zastępca Skarbnika odpowiedział, że są dwa rodzaje obligacji: zabezpieczone i niezabezpieczone. Te pierwsze mogą być zabezpieczone np. majątkiem.
Radny Pan Piotr Rant zadała pytanie do Pana Burmistrza czy w przyszłym roku cała procedura związana z obligacjami na 2 mln zł miałaby ruszyć od nowa, czyli znowu zatrudniamy firmę i od nowa robimy przeliczenia wszystkich wskaźników itd., to z jednej strony, a z drugiej strony, czy 2 mln zł można byłoby zastapić inną kwotą, np. 5 mln zł? Drugie pytanie również skierował do Burmistrza i zapytał, czy w takiej sytuacji bądź podobnej znalazł się jakikolwiek samorząd w województwie warmińsko – mazurskim?
Burmistrz odpowiedział na pytanie, czy będziemy wszczynać procedury od nowa w sprawie emisji obligacji to oczywiście, że nie, natomiast czy w podobnej sytuacji znajdują się takie samorządy to oczywiście, że tak.
Radny Pan Andrzej Pianka stwierdził, że w związku ze zmniejszeniem się emisji obligacji tzn. 13,5 mln zł na 11,5 mln zł zmniejszy się również kwota odsetek, czyli obsługa roczna tych obligacji. Zadał więc pytanie, czy można określić o jaką kwotę zmniejszy się obsługa obligacji w skali roku?
Do projektu uchwały więcej uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym większością głosów 13 – za, 2 osoby wstrzymały się od głosu (głosowało 15 radnych), uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XXXVIII/247/2013
/w załączeniu/

2)
Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie emisji obligacji oraz zasad ich zbywania, nabywania i wykupu.
Projekt uchwały omówił Pan Marek Miros - Burmistrz Gołdapi i Pan Piotr Komocki - Zastępca Skarbnika.
Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym większością głosów 11 – za, 3 – wstrzymało się od głosu, 1 – głos przeciw (głosowało 15 radnych), uchwała została podjęta.


Uchwała Nr XXXVIII/248/2013
/w załączeniu/


Do pkt. 4

Radny Pan Zbigniew Makarewicz zapytał, czy można przerobić skrzyżowanie koło sklepu "biedronka", ponieważ nie ma możliwości skręcenia w lewo, gdyż jest za długa wysepka jak i również dojeżdżając do skrzyżowania nie mogą ustawić się samochody obok siebie, aby mogły one skręcić w przeciwne kierunki, ponieważ jest tam za wąsko. Proponuje przerobić te skrzyżowanie. Dodał również, że wskazane byłoby przeniesienie kamery z Wojska Polskiego na przeciw parku w okolice straży pożarnej, aby bylo widać wyjazd z Gołdapi oraz skrzyżowanie na obwodnicy.  Poinformował także, że na chodniku przy ul. Wojska Polskiego nie widać pasa na rowery.
Radny Pan Piotr Rant zapytał Pana Burmistrza jak odnosi się do przedstawionych przez Komisję do spraw podziału Gminy Gołdap na jednostki pomocnicze, propozycji związanych z podziałem miasta na osiedla – z dotychczasowych 5 osiedli, proponuje się 7.

Burmistrz poprosił członków Komisji ds. podziału o cierpliwość, ponieważ z formalnego punktu widzenia procedura wprowadzenia nowego podziału miasta na osiedla wymaga rzetelnego sprawdzenia pod względem prawnym i formalny projektu przekazanego przez komisję.
Pan Piotr Rant Przewodniczący Komisji ds. podziału złożył szczególne podziękowania Radnym: Panu Janowi Steciowi i Panu Zbigniewowi Makarewiczowi za włożenie ogromu pracy w projekt podziału miasta na osiedla.
Radny Pan Piotr Kuśtowski zapytał, czy można usunąć wewnętrzne słupki, które stoją na Placu Zwycięstwa, ponieważ uważa, że w chwili obecnej bardziej przeszkadzają niż ostrzegają o sposobie wyjazdu z parkingu. Zapytał również jaka jest wydolność instalacji ppoż na terenie miasta Gołdap? Poinformował również, że chciałby aby sprawa związana z ul. Żeromskiego i ciepłownią Pana Andrysiewicza była załatwiona konkretnie pod względem formalnym.
Radny Pan Jan Steć podziela zdanie Radnego Pana Zbigniewa Makarewicza w sprawie wyznaczenia na chodniku przy ul. Wojska Polskiego ścieżki rowerowej. Uważa, że powinno to być ujęte już w projekcie. Dodał również, że mieszkańcy, zwłaszcza wędkarze poinformowali, że w niektórych miejscach nad zalewem nie można przejść, ponieważ znajdują się tam ogrodzenia. Zadał pytanie, czy można te miejsca grodzić?
Radny Pan Ryszard Wrzosek poinformował, że fontanny w naszym parku nie są czyszczone i na podłożu tych fontann zbiera się szlam co powoduje, że robi się tam bardzo ślisko.
Zapytał również o wycinkę drzew na ul. Lipowej i koło budynku POM-u, czym uzasadniono decyzję w sprawie wycięcia tych drzew?
Radny Pan Józef Dominiuk poruszył sprawę utrzymania czystości na wsi i zaproponował, żeby ci sami pracownicy, którzy dbają o porządek w mieście zajęli się również utrzymaniem czystości na wsi, ponieważ wieś pod względem estetyki i porządku jest zaniedbywana.

Do pkt. 5

Po wyczerpaniu porządku Przewodniczący Rady dokonał zamknięcia sesji.

 

 

Protokołowała                                                         Przewodniczący Rady

Aneta Wielgus                                                             Wojciech Hołdyński