Protokół z sesji z 12.07.2013 r.

P r o t o k ó ł Nr XXXIX/2013
z XXXIX sesji Rady Miejskiej w Gołdapi odbytej w dniu 12 lipca 2013 r.

Na posiedzeniu obecni wg załączonej listy – 16 radnych.
Nieobecnych usprawiedliwionych – 4 radnych: Józef Dominiuk, Tadeusz Faliński, Remigiusz Krpiński i Marian Skiba.
Obradom przewodniczył – Wojciech Hołdyński.
Protokołowała – Aneta Wielgus.
Godzina rozpoczęcia – 13,00, zakończenia – 15,00.

Porządek posiedzenia

1. Otwarcie posiedzenia i przedstawienie porządku obrad
2. Przyjęcie protokołów: Nr XXXVI z sesji z dnia 29.05.2013 r. i Nr XXXVII z sesji z dnia
18.06.2013 r.
3. Prezentacja w sprawie działalności Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej S.A.
4. Informacja Burmistrza na temat pracy Urzędu
5. Informacja Przewodniczącego na temat pracy Rady
6. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
1) zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2013 - 2033
2) zmian budżetu na 2013 rok
3) podjęcia działań zmierzających do polepszenia warunków życiowych rodzin wielodzietnych
zamieszkałych na terenie Gminy Gołdap
4) utworzenia Środowiskowego Domu Samopomocy „Słoneczny Dom” w Gołdapi
5) pozbawienia kategorii drogi gminnej poprzez wyłączenie z użytkowania jako drogi publicznej
na terenie Gminy Gołdap
6) ustalenia opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych przy ul. Gumbińskiej w Gołdapi
i w m. Grabowo
7) stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego
6. Interpelacje radnych
7. Zapytania radnych
8. Zapytania i wnioski sołtysów i przewodniczących organów osiedli
9. Odpowiedzi na interpelacje
10. Wolne wnioski
11. Zamknięcie Sesji

 

Do pkt. 1
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej - Pan Wojciech Hołdyński. Powitał zaproszonych gości, radnych i pracowników urzędu. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, iż na początku sesji uczestniczy w niej 16 radnych, zatem podejmowane uchwały będą prawomocne.
Przewodniczący Rady Miejskiej - Pan Wojciech Hołdyński rozpoczął sesję miłym akcentem, poinformowaniem o wręczeniu przez Starostę Gołdapskiego - Andrzeja Ciołka i Przewodniczącego Rady Powiatu - Leszka Retela podziękowania od Narodowego Funduszu Ochrony Zdrowia za wsparcie ich działań Burmistrzowi Gołdapi - Panu Markowi Aleksandrowi Mirosowi i Pani Ewie Świtkiewicz - pracownikowi urzędu.
Następnie na wniosek radnych z poprzednich posiedzeń, Przewodniczący Rady zaproponował wprowazdenie do porządku posiedzenia jako pkt. 3 prezentacji o działalności Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, którą omówił Prezes spółki - Pan Robert Paweł Żyliński.
Również na wniosek Przewodniczącego Komisji Rolnictwa i Gospodarki Zasobami Naturalnymi Pana Mariana Waraksy z porządku posiedzenia zaproponował zdjęcie w pkt. 6 ppkt. 5) - projekt uchwały w sprawie pozbawienia kategorii drogii gminnej poprzez wyłączenie z użytkowania jako drogi publicznej na terenie Gminy Gołdap.
Przewodniczący Rady Miejskiej - Pan Wojciech Hołdyński po zmianach przedstawił porządek posiedzenia, został on jednogłośnie przyjęty.

Do pkt. 2
Przewodniczący Rady Miejskiej – Pan Wojciech Hołdyński zaproponował przyjęcie protokołów: Nr XXXVI z sesji z dnia 29.05.2013 r. - w głosowaniu jawnym 15 za, 1 wtrzymał się od głosu i Nr XXXVII z sesji z dnia 18.06.2013 r. - w głosowaniu jawnym 15 za, 1 wstrzymał się od głosu.
Do protokołów uwag nie wniesiono.

Do pkt. 3
Prezes Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej - Pan Robert Paweł Żyliński przy pomocy prezentacji multimedialnej opowiedział o działalności całej strefy i podstrefy Gołdap. Mówił on m.in. o sukcesach i porażkach SSSE przez 17 lat jej istnienia, posiadanych branżach oraz planach na przyszłość jak i atrakcyjnych terenach do wykorzystania w pobliżu podstrefy Gołdap /szczegółowe informacje w załączeniu protokołu/.
Radny Pan Andrzej Pianka podziękował za prezentację SSSE.
Radny Pan Marian Waraksa zapytał się Pana Roberta Żylińskiego - Prezesa SSSE o przedłużenie funkcjonowania w Polsce specjalnych stref ekonomicznych? Pan Robert Żyliński odpowiedział, że wicepremier minister gospodarki Janusz Piechociński wraz z premierem Donaldem Tuskiem podjęli decyzję o przedłużeniu funkcjonowania w Polsce specjalnych stref ekonomicznych minimum do 2025 roku.
Radny Pan Jan Steć zadał pytanie do Roberta Żylińskiego, czy SSSE dostrzega pozytywne zmiany w mieście Gołdap, które mogłyby powodować nowe miejsca pracy. Chodzi tu głównie o strefę uzdrowiskową, np. powstałą nową pijalnie, gdzie strefa mogłaby butelkować wodę uzdrowiskową lub rozwinąć branżę kosmetyczną (np. kosmetyki z borowin). Zdaniem Pana Roberta Żylińskiego podstrefa w Gołdapi doskonale nadaje się do działalności firm kosmetycznych i jego zdaniem jest to branża, która nie będzie kolidować z uzdrowiskiem.

Do pkt. 4
Przewodniczący Rady - Pan Wojciech Hołdyński na prośbę Pana Marka Mirosa - Burmistrza Gołdapi poinformował, że informacje Burmistrza na temat pracy Urzędu przedstawi na najbliższej sesji.

Do pkt. 5
Przewodniczący Rady - Pan Wojciech Hołdyński przedstawił informację na temat pracy poszczególnych komisji Rady Miejskiej w Gołdapi w okresie międzysesyjnym. Poinformował również o uczestnictwie swoim i innych radnych w w zakończeniu roku szkolnego w przedszkolu i szkołach gminych.

 


Do pkt. 6

1)
Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2013– 2033.
Projekt uchwały omówiła Pani Krystyna Trzasko Skarbnik Gminy Gołdap. Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym 16 – za, uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XXXIX/249/2013
/w załączeniu/

2)
Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian budżetu na 2013 rok.
Projekt uchwały omówiła Pani Krystyna Trzasko Skarbnik Gminy Gołdap. Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym 16 – za, uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XXXIX/250/2013
/w załączeniu/


3)
Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie podjęcia działań zmierzających do polepszenia warunków życiowych rodzin wielodzietnych zamieszkałych na terenie Gminy Gołdap.
Projekt uchwały omówił Pan Burmistrz Gołdapi. Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym 16 – za, uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XXXIX/251/2013
/w załączeniu/

4)
Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący - Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie utworzenie Środowiskowego Domu Samopomocy „Słoneczny Dom” w Gołdapi.
Projekt uchwały omówił Pan Marcin Białous - pełnomocnik Burmistrza Gołdapi.
Radny Pan Andrzej Pianka zapytał Pana Burmistrza, czy dyrektor Środowiskowego Domu Samopomocy będzie powołany zarządzeniem Burmistrza w drodze konkursu. Burmistrz odpowiedział, że oczywiście dyrektor Środowiskowego Domu Samopomocy będzie powołany przez Burmistrza, ale poprzedzony zarządzeniem o ogłoszonym konkursie.
Do projektu uchwały więcej uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym 16 – za, uchwała została podjęta.



Uchwała Nr XXXIX/252/2013
/w załączeniu/


5)
Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący - Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych przy ul. Gumbińskiej w Gołdapi i w. m. Grabowo.
Projekt uchwały omówił Pan Wiesław Swatek - Kierownik Wydziału WIK. Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym 16 – za, uchwała została podjęta.



Uchwała Nr XXXIX/253/2013
/w załączeniu/

6)
Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego.
Projekt uchwały omówił Pan Wojciech Hołdyński. Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym 16 – za, uchwała została podjęta.



Uchwała Nr XXXIX/254/2013
/w załączeniu/



Do pkt. 7

Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że interpelacje zostały udzielone na piśmie, ale w związku na krótkie odstępy czasowe między sesjami, ewentualne uwagi do interpelacji zostaną przedstawione na następnej sesji.

Do pkt. 8
Radny Pan Andrzej Pianka zapytał dlaczego droga w Galwieciach przy budynkach nr 13 i 14 zapada się? Poinformował również, że prosił na Komisji Oświaty , Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki, która odbyła się 8.07.2013 r. o załatanie dużej dziury na ul. Gumbińskie, zapytał dlaczego do dnia dzisiejszego ta sprawa nie jest załatwiona?
Radny Pan Antoni Banel poruszył sprawę zniesienia znaku zakazu parkowania na ul. Konstytucji 3 Maja przy ADM i zapytał, czy jest możliwość usunięcia tego znaku?
Radny Pan Ryszard Wrzosek zapytał kiedy skończy się etap cyfryzacji kina? Zapytał również jaki odsetek mieszkańców Gołdapi złożył deklarację śmieciową? Zadał również pytanie w sprawie ułożenia progu spowalniającego przy szkole w Jabłońskich, czy jest możliwość?
Radny Mariusz Kowalczuk zapytał się o swoją interpelację, którą złożył 4 miesiące temu w sprawie modernizacji drogi na odcinku Kośmidry – Rostek, dlaczego nic nie ruszyło w tej sprawie?
Radny Pan Tomasz Luto zapytał, czy mieszkańcy wsi Wronki mogą liczyć na ekspertyzę prawną w sprawie chlewni oraz czy też mieszkańcy wsi Suczki mogą liczyć na ekspertyzę prawną w sprawie wiatraków?
Radny Pan Andrzej Pianka zapytał dlaczego na odcinku Kozaki - Wrotkowo, gdzie najwięcej rośnie "barszczu sosnowskiego" nie jest wykaszana ta roślina? Poinformował, że jest to roślina bardzo szkodliwa oraz zawiera toksyczne i parzące właściwości.

Do pkt. 9
Pani Anna Falińska - sołtys wsi Skocze poinformowała, że firma wywożąca śmieci nie wywiązuje się do końca ze swoich obowiązków.

Do pkt. 10
Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady poinformował, że odpowiedzi interpelacje zostały udzielone na piśmie.

Do pkt. 11
Radny Pan Marian Waraksa skierował ciepłe słowa w kierunku Wydziału WIK: zwłaszcza do Kierownika tego Wydziału - Pana Wiesława Swatka oraz Beaty Skok za bardzo dobre przeprowadzenie i wprowadzenie w ustawę śmieciową Gminę Gołdap.
Radny Pan Tomasz Luto prosi o interwencję w sprawie wykaszania pobocza na odcinku drogi Jabłońskie – Wronki.

Do pkt. 12
Po wyczerpaniu porządku Przewodniczący Rady dokonał zamknięcia sesji.

 

Protokołowała                                                 Przewodniczący Rady

Aneta Wielgus                                                     Wojciech Hołdyński

 

Autor: Alicja Pietranis
Data utworzenia: 27-09-2013 13:35:14
Autor edycji: Alicja Pietranis
Data edycji: 27-09-2013 13:35:14