Protokół z sesji z 16.07.2013 r.

P r o t o k ó ł Nr XL/2013
z nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej w Gołdapi odbytej w dniu 16 lipca 2013 r.

Na posiedzeniu obecni wg załączonej listy – 14 radnych.
Nieobecnych usprawiedliwionych – 6 radnych: Józef Dominiuk, Tadeusz Faliński, Robert Magielnicki, Piotr Rant, Marian Skiba i Cecylia Stecka.
Obradom przewodniczył – Wojciech Hołdyński.
Protokołowała – Aneta Wielgus.
Godzina rozpoczęcia – 15,30 zakończenia – 16,30.

Porządek posiedzenia

1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenia kworum
2. Przedstawienie porządku obrad
3. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
1) zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap nalata 2013 – 2033
2) zmian budżetu na 2013 rok
4. Wolne wnioski
5. Zamknięcie Sesji


Do pkt. 1
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej - Pan Wojciech Hołdyński. Powitał zaproszonych gości, radnych i pracowników urzędu. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, iż w sesji uczestniczy 14 radnych, zatem podejmowane uchwały będą prawomocne.

Do pkt. 2
Przewodniczący Rady Miejskiej - Pan Wojciech Hołdyński przedstawił porządek posiedzenia, został on jednogłośnie przyjęty.

Do pkt. 3
1)
Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2013 – 2033.
Projekt uchwały omówił Pan Piotr Komocki - Zastępca Skarbnika.
Radny Pan Ryszard Wrzosek zadał pytanie do głównego księgowego OPS w Gołdapi, kwota 31 tyś. zł na ile rodzin jest przeznaczona? Pani Lidia Masiulaniec - główny księgowy OPS - odpowiedziała, że w tej kwocie przewidzianych jest 6 rodzin.
Radny Pan Mariusz Kowalczuk zapytał, czy dla innych "pogorzelców" były również wypłacane zapomogi? Pani Lidia Masiulaniec odpowiedziała, że były wypłacane zapomogi.
Radny Pan Mariusz Kowalczuk zapytał, czy jeżeli w najbliższym czasie przystąpimy do sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Gołdap to kiedy wszedłby w życie i czy w ten sposób jest szansa zablokowania budowy "fermy norek" w Pogorzeli?
Radni Pan Piotr Kuśtowski i Pan Andrzej Pianka zadali te same pytanie: skąd wzięły się środki pieniężne na zapomogę "pogorzelcom" i na studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Gołdap, czy posiadamy wolne środki w budżecie gminy?
Do projektu uchwały więcej uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym większością głosów uchwała została podjęta.


Uchwała Nr XL/255/2013
/w załączeniu/

2)
Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian budżetu na 2013 rok.
Projekt uchwały omówił Pan Piotr Komocki - Zastępca Skarbnika.
Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym większością głosów uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XL/256/2013
/w załączeniu/


Do pkt. 4
Radny Pan Jan Steć zgłosił uwagę na temat materiałów dostarczanych bezpośrednio przed sesją i komisjami i prosi o dostarczanie ich co najmniej na 7 dni przed sesją i posiedzeniami komisji.
Radny Pan Mariusz Kowalczuk zapytał, czy jest możliwość przedstawiania materiałów dotyczącej bieżącej sesji na rzutniku?
Radny Pan Remigiusz Karpiński poinformował, że na ul. Pagórkowej pracownicy PWiK -u wykonywali prace ziemne i niezbyt dokładnie uprzątnęli ten teren. Prosił o interwencję i naprawienie tego odcinka.
Radny Pan Jan Steć na jednej z posiedzeń komisji prosił Wydział FB o udzielenie szczegółowych informacji dotyczących opłaty uzdrowiskowej, tzn. jakie firmy i przedsiębiorstwa uiszczają opłatę, a jakie nie. Czy są wyciągane jakieś konsekwencje wobec tych firm lub przedsiębiorstw za nie uiszczanie tych opłat? Prosi również o protkół z kontroli tych firm i przedsiębiorstw.
Radny Pan Ryszard Wrzosek odnióśł się do swojej interpelacji na temat świetlicy w Galwieciach twierdząc, że czeka na pozytywne załatwienie sprawy i przekazania tej świetlicy szkole, a nie na pobieżne informacje. Również odnióśł się do interpelacji na temat wykaszania "chaszczy" na terenie miasta Gołdap i poinformował, że nadal te miejsca nie są wykaszane.
Radni Pan Tomasz Luto i Pan Mariusz Kowalczuk zapytali o swoją interpelacje złożoną 26.02.2013 r. w sprawie przeznaczenia w budżecie gminy kwoty 70 tys. zł na wykonanie dokumentacji technologicznej przebudowy drogi gminnej na odcinku Kośmidry – Rostek, czy coś w tej sprawie ruszyło?
Radny Pan Piotr Kuśtowski stwierdził, że utrzymanie porządku na terenie miasta i gminy powinno należeć do firmy wyłonionej w przetargu. Zapytał również o zarządzenie dotyczące zakazu ustawiania reklam na placu Zwycięstwa, czy zdąży to zarządzenie wejść w życie w okresie letnim?
Skierował pytanie również do Pana Wiesława Swatka - Kierownika Wydziału WIK – ile razy została dokonana kontrola GPS w sprawie wywozu nieczystości, czy były one robione i jak często?
Radny Pan Zbigniew Makarewicz stwierdził, że nasza gmina w sprawie wywozu śmieci jest dobrze zorganizowana i dodał, że w prównaniu z innymi gminami wywiązujemy się z tego obowiązku bardzo dobrze. Zadał również pytanie, czy rodziny, które objęte są ulgą "śmieciową" oddzielnym pismem są powiadamiane o złożeniu nowej deklaracji?
Radny Pan Andrzej Pianka zapytał, czy mamy już informacje na temat zwrotu dotacji unijnej w kwocie 350 tys. zł? Również zadał pytanie, czy w związku z nieprawidłościami dotyczącymi zasadzenia drzewek, które nie są posadzone zgodnie z projektem na terenie uzdrowiska gmina poniesie konsekwencje z tego tytułu?
Radny Pan Zbigniew Makarewicz zapytał, czy będzie wyznaczona ścieżka rowerowa na ul. Wojska Polskiego? Zapytał również, czy tzw. rondo przy "Biedronce" będzie przebudowane bądź rozbudowane?
Radny Pan Mariusz Kowalczuk poinformował, że koło NC Kopert powstaje zbyt duża kałuża po opadach deszczu i uważa, że trzeba naprawić okolice studzienki przed zalaniem nowego asfaltu.
Radny Pan Ryszard Wrzosek zadał pytanie, czy firma "Strabag" rozpoczęła już inwestycje remontu drogi na odcinku "Gołdap – Kowale Oleckie"?
Radny Pan Jarosław Dzienis poinformował Pana Remigiusza Karpińskiego, że w najbliższym czasie na ul. Pagórkowej zostanie naprawiony odcinek uszkodzony przez pracowników PWiK-u.
Radny Pan Jan Steć poinformował, że na posiedzenie Komisji Ochrony Środowiska, Ochrony Zdrowia i Uzdrawiska, które odbędzie się 18.07.2013 r. została zaproszona Pani Ewa Balcerek - Prezes Gold Medica Sp. z o.o. w Gołdapi, w związku z tym zaprosił wszystkich zainteresowanych.

Do pkt. 5
Po wyczerpaniu porządku Przewodniczący Rady dokonał zamknięcia sesji.


Protokołowała                                           P rzewodniczący Rady

Aneta Wielgus                                                Wojciech Hołdyński


 

Autor: Alicja Pietranis
Data utworzenia: 27-09-2013 13:37:49
Autor edycji: Alicja Pietranis
Data edycji: 27-09-2013 13:37:49