Protokół z sesji - 6.05.2014r.

 

P r o t o k ó ł Nr XLX/2014

z XLX sesji Rady Miejskiej w Gołdapi odbytej w dniu 6 maja 2014 r.

 

Na posiedzeniu obecni wg załączonej listy – radnych.

Nieobecni usprawiedliwieni radni: Marian Skiba, Jan Steć, Marian Waraksa.

Obradom przewodniczył Wojciech Hołdyński.

Protokołowała Alicja Pietranis – inspektor.

Godzina rozpoczęcia – 13.00, zakończenia – 15.30.

 

Porządek posiedzenia

 

 

  1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie kworum

  2. Przedstawienie porządku obrad

  3. Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji

  4. Sprawozdania Burmistrza o pracach w okresie międzysesyjnym

  5. Informacja Przewodniczącego o bieżących pracach Rady

  6. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:

  1. zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2014 – 2032

  2. zmian budżetu na 2014 rok

  3. udzielenia pomocy finansowej powiatowi gołdapskiemu na remont ulicy : Wysokiej w Gołdapi na odcinku od ul. M. Konopnickiej do ul. T. Kościuszki

  4. udzielenia pomocy finansowej dla Województwa Warmińsko – Mazurskiego na realizację zadania pod nazwą : „Budowa chodnika i zatoki autobusowej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 651 w miejscowości Galwiecie”

  5. udzielenia pomocy finansowej dla Województwa Warmińsko – Mazurskiego na realizację zadania pod nazwą : „Budowa chodnika w ciągu drogi wojewódzkiej nr 651 w miejscowość Gołdap ul. Suwalska”

  6. udzielenia pomocy finansowej dla Województwa Warmińsko – Mazurskiego na realizację zadania pod nazwą „Zabezpieczenie przeciwpowodziowe miasta Gołdap”

  7. sprostowania omyłki pisarskiej w uchwale Nr XLVIII/341/14 Rady Miejskiej z dnia 25.02.2014r. w/s ustalenia wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2013

  8. przejęcia od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie zadania: zarządzanie publicznymi drogami krajowymi w zakresie obejmującym utrzymanie chodników i kanalizacji deszczowej położonych w pasie drogowym dróg krajowych poza granicami administracyjnymi miasta Gołdapi

  9. przyjęcia Oceny zasobów pomocy społecznej Gminy Gołdap za rok 2013

  10. podziału Sołectwa Główka i utworzenia Sołectw Główka i Boćwinka

  • Przyjęcie sprawozdania z realizacji Programu współpracy Gminy Gołdap z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za rok 2013

  • Interpelacje radnych

  • Zapytania radnych

  • Zapytania i wnioski sołtysów i przewodniczących zarządów osiedli

  • Odpowiedzi na interpelacje i zapytania zgłoszone na poprzednich sesjach lub w okresie międzysesyjnym

  • Wolne wnioski

  • Zamknięcie sesji

 

 

 

 

 

Do pkt. 1

 

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej - Pan Wojciech Hołdyński. Powitał zaproszonych gości, radnych i pracowników urzędu, lokalne media. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, iż w sesji uczestniczy 18 radnych, zatem podejmowane uchwały będą prawomocne.

 

Do pkt. 2

 

Przewodniczący Rady Miejskiej - Pan Wojciech Hołdyński przedstawił porządek obrad. Porządek posiedzenia został jednogłośnie przyjęty.

Do pkt. 3

 

Przewodniczący Rady Miejskiej - Pan Wojciech Hołdyński zaproponował przyjęcie protokołu z ostatniej sesji. Do protokołu uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie go przyjęto.

 

Do pkt. 4

 

Pan Marek Miros - Burmistrz Gołdapi przedstawił sprawozdanie o pracach w okresie międzysesyjnymi: wizyta u Premiera, w ambasadzie Izraela, u Prezydenta RP na obchodach 3 Maja, spotkanie z sołtysami z terenu gminy Gołdap, poświęcenie a następnie otwarcie tężni i pijali.

 

Do pkt. 5

 

Przewodniczący Rady - Pan Wojciech Hołdyński przedstawił informację o bieżących pracach Rady Miejskiej w Gołdapi. Przedstawił harmonogram posiedzeń poszczególnych komisji Rady Miejskiej w okresie międzysesyjnym (w załączeniu).

Ponadto Przewodniczący Rady i Radni Rady Miejskiej uczestniczyli w:

  • przekazaniu nowego lokalu na potrzeby Zw. Kombatantów RP i Byłych Więźniów Politycznych Koło Powiatowe w Gołdapi, lokal mieści się przy ul. Jaćwieskiej 14 a,

  • w dniu 08.04.2014 r. w uroczystości wyświęcenia inwestycji uzdrowiskowych przez biskupa Jerzego Mazura,

  • 10-11.04.2014 r. – kiermasz Wielkanocny w Przedszkolu Samorządowym Nr 1 oraz Szkole Podst. Nr 1

  • 16.11.2014 r. – doroczne spotkanie z sołtysami,

  • 16.11.2014 r. – spotkanie wielkanocne w JW, uczestniczył w nim przewodniczący M. Mioduszewski,

  • 29.04.2014 r. – obchody święta flagi przez Przedszkole Samorządowe nr 1 (uczestnictwo wspólnie z przewodniczącym M. Mioduszewskim),

  • 29.04.2014 r. – spotkanie zorganizowanie przez Koło Pow. PSL z wojewodą WM – M. Podziewskim, wicemarszałkiem województwa M.G. Brzezinem oraz posłem S. Żelichowskim,

  • 30.04.2014 r. – uroczystość otwarcia inwestycji uzdrowiskowej połączonej z obchodami 10-lecia przystąpienia Polski do UE,

  • 30.04.2014 r. – wywiad dla Radia Olsztyn (wspólnie z Burmistrzem M. Mirosem i p. architekt B. Kołakowską) w związku z otwarciem inwestycji uzdrowiskowej,

  • 03.05.2014 r. – obchody święta Konstytucji 3 Maja, w imieniu gminy Gołdap kwiaty pod pomnikiem Niepodległości złożyli przewodniczący: M. Mioduszewki, M. Waraksa. R. Wrzosek.

 

 

 

 

Do pkt. 6

 

Do wszystkich omawianych projektów uchwał Przewodniczący Rady przedstawił jak dany projekt uchwały został zaopiniowany przez poszczególne komisje Rady Miejskiej.

 

1) Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2014 – 2032.

Projekt uchwały omówiła Pani Krystyna Trzasko Skarbnik Gminy.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym 17 za, 1 wstrzymujący uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XLX/361/2014

/w załączeniu/

2) Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2014 rok.

Projekt uchwały omówiła Pani Krystyna Trzasko Skarbnik Gminy.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XLX/362/2014

/w załączeniu/

3) Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej powiatowi gołdapskiemu na remont ulicy : Wysokiej w Gołdapi na odcinku od ul. M. Konopnickiej do ul. T. Kościuszki.

Projekt uchwały omówił Pan Marek Miros burmistrz Gołdapi.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym 17 za, 1 wstrzymujący uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XLIX/363/2014

/w załączeniu/

4) Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Województwa Warmińsko – Mazurskiego na realizację zadania pod nazwą : „Budowa chodnika i zatoki autobusowej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 651 w miejscowości Galwiecie”.

Projekt uchwały omówił Pan Marek Miros burmistrz Gołdapi.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XLX/364/2014

/w załączeniu/

5) Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Województwa Warmińsko – Mazurskiego na realizację zadania pod nazwą: „Budowa chodnika w ciągu drogi wojewódzkiej nr 651 w miejscowość Gołdap ul. Suwalska”.

Projekt uchwały omówił Pan Marek Miros burmistrz Gołdapi.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XLX/365/2014

/ w załączeniu/

6) Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Województwa Warmińsko – Mazurskiego na realizację zadania pod nazwą „Zabezpieczenie przeciwpowodziowe miasta Gołdap”.

Projekt uchwały omówił Pan Marek Miros burmistrz Gołdapi.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XLX/366/2014 /w załączeniu/

7) Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekty uchwały w sprawie sprostowania omyłki pisarskiej w uchwale Nr XLVI/292/13 Rady Miejskiej z dnia 30.12.2013r. w/s ustalenia wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2013.

Projekt uchwały omówiła Pani Krystyna Trzasko Skarbnik Gminy.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym 16 za, 2 wstrzymujący uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XLX/367/2014

/w załączeniu/

8) Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przejęcia od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie zadania: zarządzanie publicznymi drogami krajowymi w zakresie obejmującym utrzymanie chodników i kanalizacji deszczowej położonych w pasie drogowym dróg krajowych poza granicami administracyjnymi miasta Gołdapi.

Projekt uchwały omówił Pan Jarosław Duchnowski zastępca kierownika WIIK.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XLX/368/2014

/w załączeniu/

9) Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia Oceny zasobów pomocy społecznej Gminy Gołdap za rok 2013.

Projekt uchwały omówiła Pani Agnieszka Iwanowska - dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Gołdapi.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XLX/369/2014

/w załączeniu/

10) Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie podziału Sołectwa Główka i utworzenia Sołectw Główka i Boćwinka.

Projekt uchwały omówił Pan Marek Miros burmistrz Gołdapi. Zaproponował, aby projekt tej uchwały odrzucić. Obecnie przed końcem kadencji wszelkie zmiany w sołectwach nie są potrzebne. Po wyborach będzie można przystąpić do zmian całościowo i rozpatrzyć wnioski mieszkańców o dokonanie zmian w poszczególnych sołectwach. W Boćwince odbyło się zebranie z mieszkańcami, wprawdzie zwołane z innego powodu ale podział sołectwa był poruszony i mieszkańcy obecni na zebraniu byli przeciwni wnioskowi o podział sołectwa.

Pani Jolanta Mogilnicka - Sekretarz Gminy w uzupełnieniu poinformowała, że projekt uchwały został poddany konsultacjom społecznym. Od Komitetu Utworzenia Sołectwa Boćwinka wpłynął wniosek, aby zorganizować spotkanie mieszkańców wsi Boćwinka, Dąbie, Boćwiński Młyn, gdyż nie wszyscy mieszkańcy mają dostęp do internetu a konsultacje zostały przeprowadzone poprzez zamieszczenie projektu uchwały o podziale sołectwa na stronie internetowej oraz tablicy informacji na Urzędu Miejskiego.

Pani Jolanta Mogilnicka wyjaśniła, że formę konsultacji społecznych ustala Burmistrz i wybrał on przedstawioną formę konsultacji.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została odrzucona.

Do pkt. 7

 

Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Gminy Gołdap z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za rok 2013 omówiła Pani Justyna Charkiewicz – pełnomocnik burmistrza ds. organizacji pozarządowych.

Do przedstawionego sprawozdania uwag nie wniesiono i w glosowaniu jawnym jednogłośnie go przyjęto.

 

Do pkt.8

 

Radny Andrzej Pianka złożył interpelacje w sprawach:

  1. Miejscowości Somoniny i Wiłkajcie – doprowadzić do stanu faktycznego zameldowania i zamieszkania.

  2. Wiatraki we Wronkach – nie spełniają wymogów, za bliska odległość od siedzib ludzkich. Gmina wydała taka decyzję. Kto będzie płacić odszkodowanie mieszkańcom?

  3. Ile wpłynęło zgłoszeń do Urzędu na chlewnie we Wronkach odnośnie odoru i jakie zostały podjęte działania?

  4. Zamkniętej drogi przy Ośrodku Sportu i Rekreacji w Gołdapi od strony budynku biurowego. Dlaczego jest zamknięta i cz jest to formalnie?

  5. Jaki był koszt wydania broszurki informacyjnej i koszt jej rozwiezienia?

  6. Ulica Wiosenna – został wykonany kolektor burzowy ale ulica nie została wyremontowana. Czy prawda jest, że była propozycja żeby mieszkańcy ulicy złożyli się po 1000 zł. w ramach partycypacji kosztu remontu ulicy?

Radny Remigiusz Karpiński złożył interpelację w sprawie odbioru odpadów komunalnych z budynków jednorodzinnych wolnostojących zgodnie z zawartą umową, czyli raz na 2 tygodnie, a nie jak to miało miejsce w sierpniu 2013r. i w IV/V br. raz na 4 tygodnie. Takie sytuacje miały miejsce i na terenie wiejskim.

Radny Antoni Banel interpelacja w sprawie zalewania piwnicy Pani Poświatowskiej z ulicy Wiosennej w przypadku braku prądu, a spowodowane wybudowaniem zalewu.

Radny Zbigniew Makarewicz i Radny Wojciech Hołdyński potwierdzili fakty przedstawione w interpelacji radnego Karpińskiego. Nie wywożone w terminie śmiecie zanieczyszczają ulice.

Radny Józef Dominiuk interpelował w sprawie uprzątnięcia cmentarza w Grabowie i wywóz śmieci.

 

Do pkt. 9

 

Radny Ryszard Wrzosek zadał kilka pytań:

  1. Kto jest konkretnie odpowiedzialny za promocję gminy? Urząd czy Fundacja? Znikome środki na promocję.

  2. Czy prawdą jest, że jak chce się przekształcić użytkowanie wieczyste pod garażami na ulicy Mazurskiej to muszą taka decyzje podjąć wszyscy właściciele garaży?

  3. Czy jest możliwa zmiana ogrzewania z olejowego na groszek w kotłowni przy ulicy Żeromskiego 8A. Taka decyzje podjęła wspólnota?

  4. Wniosek do Powiatu o wycięcie dwóch uschniętych drzew przy ulicy Popiełuszki.

Radny Piotr Rant w sprawach:

  1. Wniosek do Powiatu o wydłużenie barierki przy skarpie położonej na ulicy Kolejowej przy moście drogowym.

  2. Uporządkowania terenu od ulicy 1 Maja w stronę zalewu.

  3. Droga na Kolniszki, pobocza się zapadają. Czy można to wykonać w ramach gwarancji, czy ze środków gminnych?

Radny Mariusz Kowalczuk w sprawach:

  1. Jakie są wpływy z reklam ustawianych na placu zgodnie z przyjętym regulaminem?

  2. Obecnie suma na wywóz nieczystości jest mniejsza jak w roku ubiegłym. Czy przewiduje się obniżenie opłat dla mieszkańców?

Radny Andrzej Pianka w sprawach:

  1. Czym jest udokumentowana strata 700 tys. zł. nie przekazania trzech szkół do prowadzenia przez Fundację? Brak jest faktur.

  2. Dlaczego w wolne majowe dni był zamknięty Orlik?

Radny Jarosław Dzienis w sprawach:

  1. Zapytanie do Powiatu – czy jest przewidziany remont drogi Zawiszyn – Górne?

  2. Zapytanie do Powiatu – dlaczego na drodze do Botkun ustawiony jest znak ograniczenia prędkości do 90 km a z Botkun do 40 km

  3. Droga „schetynówka”, rozbiórka spowalniaczy. Już samochody jeżdżą po poboczach i chodnikach.

  4. Reklama uzdrowiska, tężni, pijalni na samochodach będących własnością urzędu i jednostek podległych.

Radny Antoni Banel w sprawach:

  1. Czy gmina ma wpływ na budowę wiatraków na naszym terenie? Są utrudnieniem, niszczą lasy.

  2. Kto pokrył koszty broszurki?

 

Do pkt.10

 

Pani Elżbieta Ratomska - sołtys Pogorzeli zgłosiła wniosek o naprawę boiska przy szkole.

Poprosiła, aby informacje z Urzędu zamieszczać na tablicy ogłoszeń, a nie na przystanku.

 

Do pkt.11

 

Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, czy wszyscy radni otrzymali na piśmie odpowiedzi na interpelacje i czy są wnioski w tej sprawie. Radni składający interpelacje otrzymali odpowiedzi na piśmie.

Pan Marek Miros i pracownicy Urzędu udzielili odpowiedzi na zgłaszane w dniu dzisiejszym interpelacje i zapytania:

  1. W sprawie smrodu z chlewni we Wronkach, który jest problemem dla mieszkańców. Na Związku Miast Polskich zgłoszono wniosek o podjęcie przez sejm ustawy „odorowej”. Jeżeli takiej ustawy nie będzie nie mamy podstaw prawnych do ukarania winnych. Ustawa musi być podjęta przez sejm, bo przepisy unijne nakładają taki obowiązek.

  2. Koszt wykonania broszurki to 38-39 tys. zł, a rozwiezienie 10 tys. zł., ze spłatą rozłożoną na dwa lata 2013 i 2014. Wydanie takiej broszurki jest konieczne. Mieszkańcy powinni wiedzieć co przez lata zostało zrobione w naszej gminie.

  3. W sprawie remontu ulicy Wiosennej to padła propozycja z mojej strony o partycypacji mieszkańców w kosztach ale bez określania kwoty i to nie był warunek, aby ulicę wyremontować. Ulica jest powiatową i może w przyszłym roku w porozumieniu z powiatem uda się ja wyremontować.

  4. Koszty broszurki to środki budżetu gminy.

  5. W sprawie promocji to nie problemem jest to kto za to odpowiada. Problemem jest brak środków na promocję. Planujemy wejście w miękkie programy i wtedy zdobędziemy środki na promocję.

  6. W sprawie wpływów z reklam ustawianych na placu to jest ich brak. Nie jesteśmy w stanie uchwycić, czy ktoś z reklamą ustawi się na placu, np. na kilka godzin.

  7. Obniżenia stawek dla mieszkańców naszej gminy za wywóz odpadów komunalnych się nie planuje. Nie planuje się również podwyżki stawek.

  8. Wyliczenia dotyczące straty 700 tys. zł. z powodu nie przekazania trzech szkół do prowadzenia Fundacji zostały wykonane przez Pana Piotra Komockiego.

  9. W sprawie spowalniaczy na drogach to niech sami mieszkańcy zdecydują czy chcą je mieć.

  10. Propozycja reklamy na samochodach jest dobrym pomysłem.

  11. W sprawie wiatraków to gmina otrzymuje za ich postawienie podatek i są to wpływy duże 1.800 tys. zł.

  12. W sprawie remontu boiska w Pogorzeli, to nie ma teraz na te inwestycje środków w budżecie.

 

Pan Marek Kuskowski - dyrektor OSiR w Gołdapi poinformował, że drogę zamknięto w porozumieniu w Wydziałem Infrastruktury Komunalnej Urzędu. Droga wymaga remontu. Wykonano odwodnienie drogi przez co droga się zwęziła. Wyłączenie tej drogi z ruchu nie utrudnia komunikacji w tym rejonie. Dogodny przejazd jest między Promenadą ulica Zdrojową do Sportowej. Na odcinku drogi został zorganizowany parking samochodowy dla tych co przyjeżdżają na mecze.

Pan Piotr Komocki wyjaśnił skąd wzięła się „strata” 700 tys. zł. Burmistrz informował radnych w lutym bieżącego roku o „stracie” w wysokości 700 tys. zł jaka powstała w związku z nieprzekazaniem szkół wiejskich w Jabłońskich, Boćwince i Galwieciach FRRG w roku 2013. „Strata”, rozumiana jako niezrealizowana oszczędność, jest różnicą pomiędzy kwotami jakie wydatkowane były w roku 2013 i zaplanowanymi na rok 2014, a kwotami dotacji które zaplanowano dla FRRG na prowadzenie szkół wiejskich w okresie 17 miesięcy od kwietnia 2013 r. do sierpnia 2014 r. Planuje się, iż z tytułu przekazania szkół wiejskich FRRG gmina zaoszczędzi jeszcze w roku 2013 kwotę ok. 160 tys. zł ( ok. 40 tys. zł miesięcznie), a w roku 2015 ok. 500 tys. zł.

Do pkt. 12

Radny Antoni Banel odniósł się do wydanej broszurki i stwierdził, że informacja jest potrzebna ale trzeba było zamieścić w niej również te propozycje różnych inwestycji, które były zgłaszane przez radnych, a które nie znalazły odbicia w tej broszurce.

Pani Krystyna Sadowska - sołtys Marcinowa poruszyła sprawę dotyczącą chlewni we Wronkach i wiatraków w okolicy. Z tych inwestycji mieszkańcy mają same problemy, a nie mają nic w zamian. Nikt się nie interesuje tym problemem i nikt się za nich nie ujmuje. Burmistrz nie robi nic w tym temacie.

Pan Marek Miros - Burmistrz Gołdapi drugi raz poinformował, że jako burmistrz nie ma instrumentów, aby w tej sprawie podejmować działania, gdyż nie ma na to środków prawnych. Potrzebna jest ustawa sejmowa, która te sprawy ureguluje. Mieszkańcy Wronek w ostatnich latach zyskali drogę osiedlową, wiatę, szkołę w Jabłońskich.

Pan Andrzej Ciołek - Starosta Gołdapski podziękował gminie za partycypowanie w powiatowych inwestycjach drogowych i zaprosił do uczestnictwa w biegu VIP-ów podczas Biegu Zwycięstwa.

 

Do pkt. 13

 

Po wyczerpaniu porządku Przewodniczący Rady dokonał zamknięcia posiedzenia.

 

 

Protokołowała Przewodniczący Rady

Alicja Pietranis Wojciech Hołdyński

 

Autor: Alicja Pietranis
Data utworzenia: 18-06-2014 8:06:52
Autor edycji: Alicja Pietranis
Data edycji: 18-06-2014 8:06:52