Aktualności

Piątek, 19 września 2014

tokół z Sesji - 12.08.2014

 

P r o t o k ó ł Nr LIII/2014

 

z nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej w Gołdapi odbytej w dniu 12 sierpnia 2014 r.

 

 

Na posiedzeniu obecni wg załączonej listy – 20 radnych.

Nieobecni usprawiedliwieni radni: Cecylia Stecka

Obradom przewodniczył Wojciech Hołdyński.

Protokołował Władysław Frydrych – kierownik WON.

Godzina rozpoczęcia – 15.00, zakończenia – 16.00.

 

Porządek posiedzenia

 

  1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie kworum

  2. Przedstawienie porządku obrad

  3. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:

1) zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2014 – 2032

2) zmian budżetu na 2014 rok

  1. Wolne wnioski

  2. Zamknięcie sesji

 

Do pkt. 1

 

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej - Pan Wojciech Hołdyński. Powitał radnych i pracowników urzędu, lokalne media. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, iż w sesji uczestniczy 20 radnych, zatem podejmowane uchwały będą prawomocne.

 

Do pkt. 2

 

Przewodniczący Rady Miejskiej - Pan Wojciech Hołdyński przedstawił porządek obrad. Porządek posiedzenia został jednogłośnie przyjęty.

Do pkt. 3

 

1)

Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2014 – 2032. Projekt uchwały omówił Pan Piotr Komocki - zastępca Skarbnika Gminy.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym 17 za, 2 wstrzymujące uchwała została podjęta.

Uchwała Nr LIII/386/2014

/w załączeniu/

2)

Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2014 rok. Projekt uchwały omówiła Pani Krystyna Trzasko Skarbnik Gminy.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie 19 za uchwała została podjęta.

Uchwała Nr LIII/387/2014

/w załączeniu/

Do pkt. 4

Radny Andrzej Pianka:

    • zamontowanie progu zwalniającego na ul. Żeromskiego (przypadki jazdy z prędkością 150 km/h, Droga powiatowa – Starosta Gołdapski uzależnia zamontowanie progu w przypadku współfinansowania z UM Gołdap;

    • dużo turystów przechodząc kołu dworca PKP pyta się co to za budynek? Czy jest możliwość zamieszczenia tablicy informacyjnej o obiekcie? - Burmistrz polecił dla WIK wykonanie tablicy;

    • Problem zamknięcia drogi (szlaban) na ul. Stadionowej. Nikt nie wystąpił do Starostwa Powiatowego o zmianę organizacji ruchu. Ostatnio Burmistrz ponoć zapewniał, że jeżeli większość RM się zgodzi to będzie ona otwarta;

    • leżą martwe rybitwy przy zalewie, w wodzie śnięte ryby – Burmistrz zlecił dla p. J. Morzego sprawdzenie zaistniałej sytuacji.

 

Radny Marian Skiba: rozważyć problem instalacji w mieście stojaków na rowery. Coraz więcej turystów w mieście na rowerach – Burmistrz zlecił dla WIK rozważenie takiej możliwości.

 

Radny Piotr Rant: ścieżki rowerowe źle oznakowane. Prośba: zrobić tak jak w innych miastach – na ścieżkach namalować znaki, szczególnie dotyczy to ul. Wczasowej – Burmistrz zlecił dla WIK sprawdzenie wszystkich ścieżek rowerowych i podjęcie stosownych działań.

 

Radny Piotr Kuśtowski:

    1. Starostwo Powiatowe wycofało się z realizacji progu na ul. Żeromskiego z umowy 50% / 50%. Może wystosować do nich pismo w przedmiotowej sprawie – Burmistrz polecił ponowne rozmowy ze Starostą.

    2. kiedy rozpocznie się przebudowa drogi przy kotłowni p. Andrysiewicza?

Z-ca Burmistrza J. Morzy poinformował, że p. Andrysiewicz posiada już wszystkie dokumenty i pozwolenia i wkrótce rozpocznie budowę drogi.

 

Radny Jan Steć:

- jaki jest % złożonych deklaracji śmieciowych? W lesie spotyka się nowe wysypiska śmieci – Burmistrz zlecił dla Wydziału Finansów przygotowanie kompleksowej informacji o deklaracjach, płatnościach, zaległościach i funkcjonowaniu systemu śmieciowego,

- spacer dookoła zalewu (brak dostępu w jednym miejscu) do końca czerwca miało być wyjaśnione – Burmistrz – nie znam się na sprawie w tej materii, były już udzielane wyjaśnienia prawne, problem pozostaje w rękach osoby zainteresowanej, która wykonała ogrodzenie,

- przy promenadzie zdrojowej brakuje czegoś, co mogłoby zaspokoić potrzeby turystów (lody napoje, itp. ). Zrobiłem sondaż w mieście – okazało się, że są chętni, ale są przeszkody w pozwoleniu – Burmistrz – nie jestem zwolennikiem stawiania budek, namiocików itp. Trzeba jak najszybciej znaleźć działkę, ogłosić przetarg i ma tam powstać coś co będzie licowało z tężniami i pijalnią wód.

 

Radny Mariusz Kowalczuk: w sprawie zalewu, żeby tam spacerować trzeba go najpierw wykosić - Burmistrz polecił J. Morzemu sprawdzenie czy pieniądze wyasygnowane na zalew dla Wydziału Melioracji w Gołdapi są odpowiednio wykorzystywane, ponadto zweryfikować z p. Kozłowską istniejący stan rzeczy.

 

Radny Tomasz Luto: odnośnie opłat śmieciowych – co się dzieje z różnicą pieniędzy pozostałą po nowym przetargu – odpowiedź udzielona wcześniej p. Steciowi.

 

Radny Józef Dominiuk:- droga Grabowo – Pogorzel – nagminnie jeżdżą pojazdy powyżej 10 ton, droga rozjeżdżona, dziurawa – propozycja Burmistrza aby wyczulić policję na ten odcinek, może w drodze mandatów sytuacja ulegnie zmianie.

Radny Ryszard Wrzosek:

- ul. ks. J. Popiełuszki – stoją martwe drzewa, UM wydał wszystkie pozwolenia na usunięcie, ale Starostwo Powiatowe wykazuje brak dobrej woli żeby to wykonać – Burmistrz GPO sprawdzić;

- organizacja Festiwalu Kartaczewo – wyczerpała się formuła organizacyjna Urzędu Marszałkowskiego, należy zerwać ten układ i organizować imprezę we własnym zakresie – Burmistrz – w tym roku kończy się program unijny na festiwale tego typu, prawdopodobnie w przyszłym roku Kartaczewo zorganizuje samodzielnie gmina;

- budynek na ul. Słonecznej 3 – okropny, trzeba coś z tym zrobić – Burmistrz - ujmiemy ten budynek w planach na 2015 r.

 

Radny Zbigniew Makarewicz:- problem oświetlenia w mieście: sprawdzić niektóre ulice, które w nocy można by wyłączać – Burmistrz – nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań, w mieście ma być bezpiecznie.

 

Radny Piotr Rant zaprosił wszystkich do wspólnej inicjatywy w zakresie skonstruowania imprezy związanej z zakończeniem lata (w tym roku proponuje dzień 30.08.2014 r ). Inicjatywę z aprobatą przyjęli wszyscy obecni na sesji.

 

Do pkt.5

Po wyczerpaniu porządku Przewodniczący Rady dokonał zamknięcia posiedzenia.

 

 

Protokołował Przewodniczący Rady

 

(-)Władysław Frydrych (-)Wojciech Hołdyński