Protokoł z Sesji 1.-09.2014

 

P r o t o k ó ł Nr LIV/2014

 

z nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej w Gołdapi odbytej w dniu 1 września 2014 r.

 

 

Na posiedzeniu obecni wg załączonej listy – 19 radnych.

Nieobecni usprawiedliwieni radni: Marian Mioduszewski, Andrzej Pianka.

Obradom przewodniczył Wojciech Hołdyński.

Protokołowała Alicja Pietranis – inspektor

Godzina rozpoczęcia – 15.00, zakończenia – 16.00.

 

Porządek posiedzenia

 

  1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie kworum

  2. Przedstawienie porządku obrad

  3. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:

1) zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2014 – 2032

2) zmian budżetu na 2014 rok

  1. Wolne wnioski

  2. Zamknięcie sesji

 

Do pkt. 1

 

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej - Pan Wojciech Hołdyński. Powitał radnych i pracowników urzędu, lokalne media. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, iż w sesji uczestniczy 19 radnych, zatem podejmowane uchwały będą prawomocne.

 

Do pkt. 2

 

Przewodniczący Rady Miejskiej - Pan Wojciech Hołdyński przedstawił porządek obrad. Porządek posiedzenia został jednogłośnie przyjęty.

Do pkt. 3

 

1)

Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2014 – 2032. Projekt uchwały omówił Pan Piotr Komocki - zastępca Skarbnika Gminy.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr LIV/388/2014

/w załączeniu/

2)

Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2014 rok. Projekt uchwały omówił Pan Piotr Komocki – zastępca Skarbnika Gminy.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym 18 za, 1 wstrzymujący uchwała została podjęta

Uchwała Nr LIV/389/2014

/w załączeniu/

Do pkt. 4

Radny Antoni Banel zgłosił wnioski w sprawach

  1. wycięcia suchego drzewa przy postoju taxi, które zagraża bezpieczeństwu,

  2. przestawienia znaku postoju taxi, który jest całkowicie niewidoczny, bo jest zasłonięty przez gałęzie drzew,

  3. ogłoszenia przetargu na sprzedaż mieszkania przy ulicy Paderewskiego 10. Mieszkanie stoi puste.

  4. Nie należy zatrudniać nauczycieli emerytów, gdyż blokują miejsca młodym nauczycielom.

 

Radny Marian Skiba zgłosił wniosek o zajęcie się osobą bezdomną i pozbawioną środków do życia.

 

Radny Ryszard Wrzosek zapytał, czy przekazanie trzech szkół podstawowych do fundacji od strony organizacyjnej jest zakończone? Stwierdził, że przekazanie tych szkół było bardzo słuszne, gdyż nauczyciele zostali zatrudnieni. Zapytał, jaki jest stan prawny placu za apteką Pana Mejera?

 

Radny Piotr Rant wnioskował o zajęcie się płotami budowlanymi na terenie miasta (ulica Krzywa, Wojska Polskiego). Są bardzo nieestetyczne i szpecą miasto.

 

Radny Mariusz Kowalczuk stwierdził, że radni mieli spotkać się odnośnie przekazania trzech szkół do fundacji i uzyskaniu informacji dotyczącej tej sprawy.

 

Radny Tomasz Luto poprosił o przygotowanie sprawozdania porównawczego kadrowo – osobowego przekazanych trzech szkół do fundacji.

 

Radny Jarosław Dzienis wnioskował o zajęcie się sprawą drogi wojewódzkiej w Kolniszkach, gdzie na zakręcie wymywany jest żwir z poboczy drogi. Poinformował, że droga w Jurkiszkach, która została wyremontowana nie była nigdy odśnieżana.

 

Na zgłoszone wnioski odpowiedzi udzielił Pan Marek Miros Burmistrz Gołdapi – w sprawie zatrudnienia nauczycieli emerytów, to nie możemy tego zabronić. Odnośnie bezdomnego sprawa zostanie przekazana do Ośrodka Pomocy Społecznej w Gołdapi. Sprawa przekazania szkół do fundacji została zakończona. Odnośnie spotkania radnych w/s przekazania szkół to najlepiej by było, aby komisja oświaty zorganizowała posiedzenie z udziałem wszystkich radnych.

Pan Jacek Morzy zastępca Burmistrza Gołdapi poinformował, że na wolne mieszkanie przy ulicy Paderewskiego 10 zostanie ogłoszony drugi przetarg na jego sprzedaż. Odnośnie suchego drzewa przy postoju taxi, to sprawa zostanie sprawdzona i jak drzewo będzie suche to zostanie wycięte. W sprawie płotów budowlanych wystąpimy o ich uporządkowanie. W sprawie placu przy aptece Pana Mejera to trwa sprawa sądowa. Osoba, która kupiła ten plac chce w dalszym ciągu na nim budować.

 

 

Do pkt. 5

 

Po wyczerpaniu porządku Przewodniczący Rady dokonał zamknięcia posiedzenia.

 

 

Protokołowała Przewodniczący Rady

 

(-)Alicja Pietranis (-)Wojciech Hołdyński

Autor: Alicja Pietranis
Data utworzenia: 19-09-2014 9:25:34
Autor edycji: Alicja Pietranis
Data edycji: 19-09-2014 9:25:34