Protokół z sesji 30.01.2015r.

P r o t o k ó ł Nr IV/2015

z IV sesji Rady Miejskiej w Gołdapi odbytej w dniu 30 stycznia 2015 r.

 

Na posiedzeniu obecni wg załączonej listy – 19 radnych.

Nieobecny usprawiedliwiony radny – Andrzej Dutkowski

Obradom przewodniczył Andrzej Pianka

Protokołowała Alicja Pietranis – inspektor.

Godzina rozpoczęcia – 13.00, zakończenia – 14.50.

 

 

Porządek posiedzenia

 

1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie kworum

2. Przedstawienie porządku obrad

3. Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji

4. Sprawozdanie Burmistrza o pracach w okresie międzysesyjnym

5. Informacja Przewodniczącego o bieżących pracach Rady

6. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:

1) zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2015 – 2032

2) zmian budżetu na 2015 rok

3) upoważnienia wiceprzewodniczących Rady Miejskiej w Gołdapi

4) zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady Miejskiej na rok 2015

5) uchwalenia planu pracy Rady Miejskiej na rok 2015

6)desygnowania przedstawiciela Gminy Gołdap do Rady Fundacji Ochrony Wielkich Jezior Mazurskich w Giżycku

7)reprezentowania Gminy Gołdap w Zgromadzeniu związku Międzygminnego „Gospodarka Komunalna” oraz prawa kumulacji głosów na okres kadencji 2015-2019

8)wypowiedzenia członkostwa i wystąpienia Gminy Gołdap ze Związku Gmin Warmińsko - Mazurskich

7. Przyjęcie sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej w 2014 roku

8. Interpelacje radnych

9. Zapytania radnych

10. Zapytania i wnioski sołtysów i przewodniczących organów osiedli

11.Odpowiedzi na interpelacje i zapytania zgłoszone na poprzednich sesjach lub w okresie międzysesyjnym

12. Wolne wnioski

13. Zamknięcie sesji

 

Do pkt. 1

 

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej - Pan Andrzej Pianka. Powitał zaproszonych gości, w tym Wojewodę Warmińsko-Mazurskiego Pana Mariana Podziewskiego, radnych,sołtysów, gości, pracowników urzędu i lokalne media.

Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, iż na sesji uczestniczy 19 radnych, zatem podejmowane uchwały będą prawomocne.

 

Do pkt.2

 

Przewodniczący Rady Miejskiej – Pan Pan Andrzej Pianka przedstawił porządek posiedzenia sesji.

Porządek posiedzenia został przyjęty jednogłośnie.

 

Do pkt.3

 

Przewodniczący Rady Miejskiej - Pan Pan Andrzej Pianka zaproponował przyjęcie protokołu z ostatniej sesji.

Do protokołu uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie je przyjęto.

 

Do pkt. 4

 

Pan Tomasz Luto Burmistrz Gołdapi przedstawił sprawozdanie o pracach w okresie międzysesyjnym:

- rezygnacja Pana Jerzego Sobisza z przewodniczącego Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Burmistrz podziękował Panu Sobiszowi za wieloletnią pracę w komisji. Są zmiany w składzie tej komisji, obecnie liczy ona 7 członków, liczyła 9.

- do konsultacji został przedstawiony Program nad zwierzętami bezdomnymi na 2015 rok.

- w Urzędzie zostanie przeprowadzony audyt z ostatnich 4 lat.

- w najbliższym czasie zostanie ogłoszony przetarg na dowożenie dzieci do szkół. Według wyliczeń gmina może zaoszczędzić ok. 300 tys rocznie.

- zaplanowane są zmiany w strukturach zatrudnienia Urzędu i jednostek podległych, mogą być zwolnienia i redukcje. Prezesi spółek i dyrektorzy jednostek podległy zobowiązani są do oszczędności w swoich instytucjach.

- zmniejszono wynagrodzenie członkom rad nadzorczych w spółkach gminnych.

- zwolnienia, umorzenia i rozłożenia na raty w podatkach będą stosowane tylko w bardzo uzasadnionych przypadkach.

- trwają prace i spotkania nad :Programem promocji marki Gołdap”. Planujemy opracować nowe logo Gołdapi.

- będziemy kontynuować rozpoczęte inwestycje gminne.

Ponadto odbyły się spotkania m. in. z Prezesem Pribo, który zadeklarowanie budowę bloku przy ulicy Kolejowej. Spotkanie w SSSE, z dyrektorem ARMR, z inwestorami okręgu Kaliningradzkiego. W Urzędzie Wojewódzkim odbyła się konferencja samorządowców gdzie omawiano sprawy bieżące, współpracę , pozyskiwanie środo w na realizacje programów dofinansowanych ze środków unijnych.

W sprawie udogodnień interesantom, którzy przychodzą do urzędu przygotowywane są do wprowadzenia zmiany: przeniesienia kasy i punktu obsługi mieszkańców na parter budynku, to po zwolnieniu pomieszczeń na II pietrze budynku oraz przeniesienia Urzędu do budynku przy ulicy Partyzantów 31.

 

Do pkt. 5

 

Przewodniczący Rady - Pan Pan Andrzej Pianka przedstawił informację o bieżących pracach Rady Miejskiej w Gołdapi. Przedstawił harmonogram posiedzeń poszczególnych komisji Rady Miejskiej w okresie międzysesyjnym (w załączeniu).

Poinformował o uczestnictwie w spotkaniach m. in. policją, z przewodniczącym rady powiatu i powiatowych placówkach oświatowych dotyczących współpracy. Spotkania z sołtysami, z komendantami OSP. Udział w turnieju charytatywnym na rzecz placówek opiekuńczo-wychowawczych. Uczestnictwo z innymi radnymi w odbywających się zebraniach wiejskich dotyczących wyboru sołtysów i rad sołeckich.

 

Do pkt. 6

 

1)

Pan Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2014 – 2032. Poinformował jak głosowały poszczególne komisje rady.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta

Uchwała Nr IV/16/2015

/w załączeniu/

2)

Pan Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian budżetu na 2014 rok . Poinformował jak głosowały poszczególne komisje rady.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym większością głosów 18 za, 1 wstrzymujący uchwała została podjęta.

Uchwała Nr IV/17/2015

/w załączeniu/

3)

Pan Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie upoważnienia wiceprzewodniczących Rady Miejskiej w Gołdapi. Poinformował jak głosowały poszczególne komisje rady.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr IV/18/2015

/w załączeniu/

4)

Pan Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady Miejskiej na rok 2015.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr IV/19/2015

/w załączeniu/

5)

Pan Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Miejskiej na rok 2015.

Radny Jarosław Dzienis zaproponował, aby przyjecie sprawozdania z wykonania budżetu za 2014 rok odbyło się w miesiącu maju, gdyż w miesiącu marcu nie będzie to możliwe. Komisja Rewizyjna zajmie się tym w maju.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta- wraz z poprawką.

Uchwała Nr IV/20/2015

/w załączeniu/

6)

Pan Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie desygnowania przedstawiciela Gminy Gołdap do Rady Fundacji Ochrony Wielkich Jezior Mazurskich w Giżycku. Poinformował jak głosowały poszczególne komisje rady.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr IV/21/2015

/w załączeniu/

7)

Pan Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekty uchwał w sprawie reprezentowania Gminy Gołdap w Zgromadzeniu związku Międzygminnego „Gospodarka Komunalna” oraz prawa kumulacji głosów na okres kadencji 2015-2019i. Poinformował jak głosowały poszczególne komisje rady.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr IV/22/2015

w załączeniu/

 

8)

Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wypowiedzenia członkostwa i wystąpienia Gminy Gołdap ze Związku Gmin Warmińsko – Mazurskich. Poinformował jak głosowały poszczególne komisje rady.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została została podjęta.

Uchwała Nr IV/23/2015

/w załączeniu/

Do pkt.7

 

Pan Jarosław Dzienis Przewodniczący Komisji Rewizyjnej odczytał sprawozdanie z działalności Komisji w 2014 roku.

Radny Józef Wawrzyn stwierdził, że w sprawozdaniu zabrakło wniosków do przeprowadzanych kontroli. Przeprowadzone kontrole powinny być zapisane w szerszy sposób.

Radny Jarosław Dzienis zaproponował przedstawianie na bieżąco lub jak radni zdecydują, informacji z każdej przeprowadzonej kontroli przez komisję rewizyjną.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęto przedstawione sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej w 2014 roku.

Do pkt.8

 

Radny Ryszard Wrzosek złożył pisemną interpelację w sprawie- „ W tym roku zbliża się zakończenie budowy nowego cmentarza na ulicy Zadumy. W związku z czym trzeba by było rozważyć propozycje jego profesjonalnego zarządzania, przez wytypowanie pracownika spółek zależnych lub kogoś wyłonionego z konkursu, kto na stałe będzie urzędował w budynku cmentarza ( w biurze). Dotychczasowy sposób administrowania jest niezadowalający. W biurze cmentarza należy umieścić tablicę interaktywną, do łatwiejszego szukania grobu przez najbliższych.

 

Radny Piotr Wasilewski złożył pisemną interpelację w sprawie zmian na stronach bip.goldap.pl oraz goldap.pl.

Treść interpelacji:

W związku ze słabym działaniem goldap.pl i gołdapskiego Biuletynu Informacji Publicznej zwracam się z prośbą o modyfikację i usystematyzowanie danych. Proszę o odniesienie się do poniższych punktów i odpowiedź, czy wprowadzenie poniższych zmian jest możliwe do wykonania i jeśli tak, to w jakim okresie.

 1. Zgodnie z przepisami prawa INFORMACJE PUBLICZNE JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH oznaczone jako zakładka na stronie bip.goldap.pl mogą być zawarte w Biuletynie Informacji Publicznej jednostki wyższej – w tym przypadku Urzędu Miejskiego w Gołdapi i nie muszą posiadać własnych biuletynów. W związku z tym proszę o zaktualizowanie zakładek następujących instytucji:

- Biblioteki Publicznej, Zespołu Szkół w Grabowie, Szkoły Podstawowej w Jabłońskich, Szkoły Podstawowej w Galwieciach, Szkoły Podstawowej w Boćwince, Szkoły Podstawowej nr 1, 2, 3 w Gołdapi, Przedszkola Samorządowego, Gimnazjum Nr 1 im. Noblistów Polskich, ze względu na całkowity brak informacji w zakładkach: prawo wewnątrzzakładowe, zamówienia publiczne, konkursu/nabory, inne.

Jedynie Ośrodek Pomocy Społecznej i Dom Kultury w Gołdapi aktualizuje dane. Proszę także o usunięcie lub usystematyzowanie danych Środowiskowego Domu Samopomocy "Słoneczny Dom" oraz Ośrodka Sportu i Rekreacji, ponieważ podmioty prowadzą własne strony internetowe, na których zawarte są informacje, jakie powinny widnieć w BIP. 2. Jeśli istnieje taka możliwość proszę o aktualizację danych zawartych w zakładkach na stronie goldap.pl, ponieważ są one nieaktualne lub niespójne np. zakładka "Samorząd" w górnym menu strony głównej zawiera adres mailowy do byłego burmistrza, zakładka "Mapa" nie zawiera wszystkich obiektów, zaś mapa jest nieaktualna - proponuję jej usunięcie, zakładka "Imprezy" zawiera kalendarz z roku 2014, zakładka "Informacja burmistrza" zawiera dane z lat 2013-2014, zakładka "Przetargi archiwalne" jest zbędna, ponieważ odsyła do przetargów archiwalnych i aktualnych, a link do aktualnych znajduje się poniżej, zakładka "Przydatne programy" zawiera programy nieaktualne, zakładka "Zdjęcia" nie jest przejrzysta, linki do innych stron są nieaktualne, moim zdaniem powinny zawierać odnośniki tylko do jednostek organizacyjnych i organizacji pożytku publicznego, po kliknięciu w prawym panelu "Aktualności" na dalsze newsy w paginacji, wyświetlają się tylko tytuły newsów oraz ikony w zupełnie inny sposób niż na stronie głównej – czy możliwe jest tego ujednolicenie. 

Dzięki wprowadzeniu powyższych zmian strona stanie się aktualną, zaś usunięcie niepotrzebnych elementów i zbędnych zakładek spowoduje większą przejrzystość. 3. Proszę o wprowadzenie do Biuletynu Informacji Publicznej Rejestru Umów zawartych z Gminą Gołdap i Urzędem Miejskim w Gołdapi na wzór Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Stołecznego Warszawy (http://bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotowe/ogloszenia/umowy/default.htm). Dzięki temu rozwiązaniu każdy obywatel zainteresowany działaniami urzędu oraz gminy będzie miał wgląd w bieżące działania oraz kwoty danych realizacji. Wprowadzi to transparentność działań. 4. Proszę o wprowadzenie do Biuletynu Informacji Publicznej (bip.goldap.pl) zakładki „Rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej” na wzór rejestru z Biuletynu Informacji Publicznej Gdańska (link http://www.gdansk.pl/bip/raporty-publikacje?archiwum=rw). W rejestrze takim znajdować się powinien skan wniosku o dostęp do informacji publicznej, jego numer oraz data jego wpłynięcia do sekretariatu urzędu, wydział odpowiedzialny za odpowiedź na wniosek, termin wyznaczony na odpowiedź na wniosek, aktualny stan odpowiedzi (lub data odpowiedzi) na wniosek oraz odpowiedź do pobrania wraz z załącznikami. Dzięki temu rozwiązaniu obywatele będą mogli sprawdzić, czy pytanie, jakie chcą zadać pracownikom urzędu już się nie pojawiło oraz pobrać gotową odpowiedź. Wprowadzi to większą transparentność i wzmocni inicjatywy obywatelskie. Ponadto dzięki rozwiązaniu nie będzie trzeba duplikować odpowiedzi na zadane wcześniej pytanie. 5. Proszę o rozważenie możliwości rezygnacji z funkcjonowania tzw. Cyfrowego urzędu i przejście na Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej. ePUAP to system informatyczny, dzięki któremu obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem Internetu, natomiast przedstawiciele podmiotów publicznych – bezpłatnie udostępniać swoje usług w postaci elektronicznej. Proponowane rozwiązanie spowoduje szerszy dostęp do usług Urzędu Miejskiego w Gołdapi za pośrednictwem Internetu. Argumentem przemawiającym za tą zmianą jest większy od Cyfrowego Urzędu pakiet usług możliwych do załatwienia online. Ponadto różnica między Cyfrowym Urzędem a stroną ePUAP jest taka, że obywatel w przypadku Cyfrowego Urzędu w niektórych przypadkach do wysłania wniosku przez Internet mieszkaniec potrzebuje podpisu elektronicznego weryfikowanego kwalifikowanym certyfikatem. Składając wnioski przez ePUAP wystarczy jednorazowo potwierdzić swoją tożsamość zakładając tzw. Profil zaufany. Po zarejestrowaniu konta w systemie ePUAP, udajemy się do instytucji potwierdzającej nasze dane - w przypadku Gołdapi jest to biuro terenowe ZUS przy ulicy Matejki oraz Starostwo Powiatowe w Gołdapi. Jest to działanie jednorazowe, po którym możemy już składać wnioski przez Internet. Oczywiście Urząd Miejski w Gołdapi także może zostać instytucją potwierdzającą Profile Zaufane wypełniając odpowiedni wniosek do Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Dzięki jednorazowemu potwierdzeniu swojej tożsamości będziemy mogli za pośrednictwem Internetu złożyć większość wniosków do Urzędu Miejskiego w Gołdapi. Pełen katalog usług dostępny jest na stronie www.epuap.gov.pl. 6. Zwracam się także z prośbą o wdrożenie w Biuletynie Informacji Publicznej (bip.goldap.pl) rejestru zapytań interpelacji radnych i odpowiedzi na wzór BIP Szczecina. Dzięki takiemu rozwiązaniu radni nie będą dublowali zapytań, a w przypadku niekorzystnej odpowiedzi będą mieli możliwość odniesienia się do wcześniejszych interpelacji przy składaniu obecnych.

Radny Piotr Wasilewski złożył również interpelacje ustne:

  • Proszę o rozważenie transmitowania sesji RM poprzez Internet, na przykład za pomocą darmowego konta w serwisie Youtube. Wtedy też prócz sesji dostępnych na żywo w Internecie, Youtube konwertuje plik i pozwala go po kilku minutach od zakończenia nadawania odtworzyć w formie filmu. Te rozwiązanie nic nie kosztuje, przynosi większą transparentność działań radnych oraz pozwala mieszkańcom zapoznać się z przebiegiem sesji. 

  • Proszę o protokołowanie głosowań w taki sposób, by zamiast liczebności radnych głosujących za, przeciw czy wstrzymujących się widniały nazwiska radnych głosujących za konkretnymi uchwałami. Jest to uczciwe i transparentne rozwiązanie.

  • Proszę o ponowne pochylenie się nad tematem programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na rok 2015. W obecnym programie, który jest poddawany konsultacjom społecznym widnieją kwoty tzw. becikowego za adoptowanego psa. Uważam to rozwiązanie, podobnie jak mieszkańcy składający wnioski w toku konsultacji, za niezasadne. Zamiast przekazywać 600zł (maksymalnie 1200zł na rodzinę) za adoptowanego czworonoga można pomyśleć o sterylizacji zwierząt bezdomnych. Jeśli ktoś kocha zwierzęta to je po prostu kocha, a jak ktoś chce zarabiać na zwierzętach to niech szuka zarobku gdzie indziej.

Pani Cecylia Ostrowska zgłosiła interpelacje w sprawie wprowadzenia w życie zarządzenia umożliwiającego odpracowywanie długów komunalnych. Wprowadzenie takiego rozwiązania spowoduje odpracowywanie za racjonalna stawkę długu na rzecz lokalnej społeczności poprzez pracę w gminnych jednostkach organizacyjnych. Propozycja ta nie jest alternatywą do płacenia czynszu a mas na celu ułatwienie spłaty zadłużenia najemcom komunalnych lokali mieszkalnych, posiadających zaległości czynszowe, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej. Odpracowywanie długów możliwe jest dzięki świadczeniu rzeczowemu w rozumieniu art. 453 Kodeksu Cywilnego.

Do pkt.9

 

Radny Ryszard Wrzosek zapytał o koszty w skali roku dotyczące dzierżawy pomieszczeń w budynku przy ulicy Partyzantów 31, ile ich jest i ile to kosztuje.

Radny Jarosław Dzienis zapytał dlaczego nie są odśnieżane chodniki przy gminnych drogach? Czy jest to w specyfikacji?

 

Radny Jarosław Dzienis zasugerował, aby w specyfikacji wprowadzić odśnieżanie chodników przy drogach i ulicach gminnych.

 

Radna Anna Falińska zgłosiła wniosek, aby drogi wewnętrzne – w miejscowości Kośmidrach i innych były odśnieżane. Na zgłoszoną prośbę do Urzędu o odśnieżenie drogi w m. Kośmidrach była odpowiedź, że nie może być odśnieżona bo nie jest drogą gminną.

 

Radny Andrzej Pianka zapytał, dlaczego nadal cześć lamp na Osiedle się nie świeci? Należy zwrócić uwagę na posypywanie ulic, bo wypadek, który wydarzył się na ulicy Stadionowej był spowodowany tym, że droga nie była posypana.

Radny Wojciech Hołdyński wnioskował o posypywanie nie tylko ulic ale również chodników np. przy ulicach Wczasowej, Stadionowej.

 

Po wyczerpaniu zapytań radnych Przewodniczący Rady Andrzej Pianka udzielił głosu obecnemu na posiedzeniu Sesji Wojewodzie Warmińsko-Mazurskiemu Panu Marianowi Podziewskiemu.

Pan Marian Podziewski podziękował za zaproszenie, pogratulował radnym wyboru, pogratulował Panu Tomaszowi Luto wyboru na burmistrza. Pan Marian Podziewski poinformował o wykonaniu inwestycji, które były realizowane w ciągu ostatnich lat. Jest jeszcze wiele do zrobienia i najważniejszymi inwestycjami rządowymi dla gminy Gołdap w tym roku będzie zakończenie inwestycji „policji” i „weterynarii” oraz przejście graniczne. Sprawozdanie ze wszystkich zrealizowanych inwestycji na terenie gminy Gołdap w latach kadencji Wojewody Mariana Podziewskiego zostanie przedstawione w późniejszym czasie. Wspólnie z marszałkiem i samorządowcami województwa zostało zorganizowane spotkanie na którym zostały omówione sprawy związane z zadaniami jakie czekają wybrane władze. Pan Marian Podziewski zaapelował, aby korzystać z możliwości pozyskiwania środków na różne programy, które będą dostępne, w szczególności takie, które nie potrzebują współfinansowania. Apelował również, aby pozytywnie podejść do uchodźców z Ukrainy. Są samorządy, które zadeklarowały im chęć pomocy. Może z Waszej strony będzie też inicjatywa.

 

Do pkt.10

Pan Andrzej Grażulis sołtys Suczek zapytał, czy w związku z tym, że zima jest w miarę łagodna będą oszczędności środków przeznaczonych na odśnieżanie? Zapytał również, czy w tym roku planowany jest rajd samochodowy na terenie naszej gminy i jak to będzie przebiegało.

 

Do pkt.11

Pan Tomasz Luto Burmistrz Gołdapi w odpowiedzi na zapytanie dotyczące budynku przy ulicy Partyzantów 31 poinformował, że jest przygotowywana przez Pana Swatka analiza i jak będzie gotowa to zostanie przedstawiona.

Pan Wiesław Swatek kierownik WIK poinformował, że odśnieżania na gminnych chodnikach się nie prowadzi, nie ma tego w specyfikacji. Chodniki przy prywatnych posesjach w mieście i w terenie mają być odśnieżane przez właścicieli tych posesji.

W sprawie oświetlenia do Osiedla Pan Swatek wyjaśnił, że Urząd występuje z monitami do Zarządu Dróg w Olsztynie ale bez skutku. Pan Jacek Morzy w uzupełnieniu dodał, że od czwartku, poza małym odcinkiem lampy mają się palić.

Radny Jarosław Dzienis zasugerował, aby w specyfikacji wprowadzić odśnieżanie chodników przy drogach i ulicach gminnych.

Pan Jacek Morzy udzielił odpowiedzi na zapytanie o rajdy samochodowe poinformował, że będą się one odbywały przez 4 lata. W tym roku na terenie Gołdapi będzie się rajd odbywał 3 lipca. Trasa będzie krótsza o 15 km. Jest podpisane porozumienie z organizatorem dotyczącym odszkodowań za zniszczone drogi.

Radna Anna Falińska poprosiła, aby wzorem innych miast nasze miasto zostało przy okazji odbywającego się rajdu wypromowane. W ubiegłym roku Gołdap nie doświadczyła promocji, a mamy co pokazać.

Pan Jacek Morzy poinformował, że w roku ubiegły organizator miał nam zrobić promocje. Teraz to my o to zadbamy.

Radny Jan Steć poinformował, że nie otrzymał kolejny raz odpowiedzi na zapytanie o kosze na przystankach autobusowych oraz odpowiedzi na przegląd hydrantów w gminie.

Pani Jolanta Mogilnicka poinformowała, że na wnioski z komisji odpowiedzi będą udzielone na posiedzenia komisji.

 

Do pkt. 12

 

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Pianka udzielił głosu Panu Andrzejowi Tobolskiemu, który złożył ustnie inicjatywę społeczna dotyczącą modernizacji bieżni stadionu miejskiego i położenie tartanu. Na ten cel są środki unijne, z programu rewitalizacja ubogich powiatów i gmin. Środki na pozyskanie wkładu własnego można uzyskać z obsługi imprez ogłaszając na nie przetargi, a nie jak to miało miejsce do tej pory, że wyłączność miał Kuśtowski nie płacąc za to nic do gminy. W wypowiedzi swojej zaznaczył, że jest szansa dla nowych radnych i burmistrza o przeprowadzenie zmian, i oszczędnościach i o tym co było obiecane w kampanii wyborczej, a także możliwość zabierania głosu przez mieszkańców na sesji.

Pan Tomasz Luto Burmistrz Gołdapi stwierdził, że głos może zabrać każdy. Poprosił o cierpliwość w dokonywaniu zmian w nowej kadencji. Jest to dopiero drugi miesiąc pracy tej kadencji.

Radny Jan Steć stwierdził, że udzielanie głosu na Sesji nie jest w kompetencji Burmistrza. Do tej pory wszyscy mogli zabierać głos na Sesji o ile zwrócił się z tym do Przewodniczącego Rady i taki głos był udzielany, nie tylko jak zmienił się burmistrz i przewodniczący.

 

Do pkt. 13

 

Po wyczerpaniu porządku Przewodniczący Rady dokonał zamknięcia posiedzenia sesji.

 

Protokołowała Przewodniczący Rady

 

(-) Alicja Pietranis (-)Andrzej Pianka

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Alicja Pietranis
Data utworzenia: 03-03-2015 13:04:43
Autor edycji: Alicja Pietranis
Data edycji: 03-03-2015 13:04:43