Protokol z sesji - 27.02.2015r.

P r o t o k ó ł Nr V/2015

z V sesji Rady Miejskiej w Gołdapi odbytej w dniu 27 lutego 2015 r.

 

Na posiedzeniu obecni wg załączonej listy – 20 radnych.

Nieobecny usprawiedliwiony radny

Obradom przewodniczył Andrzej Pianka

Protokołowała Alicja Pietranis – inspektor.

Godzina rozpoczęcia – 13.00, zakończenia – 15.30.

 

 

Porządek posiedzenia

 

 

1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie kworum

2. Przedstawienie porządku obrad

3. Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji

4. Sprawozdanie Burmistrza o pracach w okresie międzysesyjnym

5. Informacja Przewodniczącego o bieżących pracach Rady

6. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:

  1. uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla potrzeb przebiegu elektroenergetycznej linii napowietrznej 110kV relacji Olecko-Gołdap na terenie Gminy Gołdap

  2. zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2015 – 2032

  3. zmian budżetu na 2015 rok

  4. przyjęcia od Powiatu Gołdapskiego Gołdapskiego zadań w zakresie prowadzenia powiatowej biblioteki publicznej

  5. przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na 2015 rok

  6. zmiany uchwały w sprawie określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w przedszkolach prowadzonych przez Gminę Gołdap

  7. określenia kryteriów naboru do publicznego przedszkola na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzania tych kryteriów

  8. wyboru delegata do Zgromadzenia Ogólnego Związku Miast Polskich

  9. założenia i przystąpienia do Stowarzyszenia „Polskie Miasta Cittaslow”

  10. zmiany składu osobowego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu

7. Informacja na temat planowanych do wykonania inwestycji w 2015 roku

8. Interpelacje radnych

9. Zapytania radnych

10. Zapytania i wnioski sołtysów i przewodniczących organów osiedli

11.Odpowiedzi na interpelacje i zapytania zgłoszone na poprzednich sesjach lub w okresie międzysesyjnym

12. Wolne wnioski

13. Zamknięcie sesji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Do pkt. 1

 

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej - Pan Andrzej Pianka. Powitał radnych, sołtysów, gości, pracowników urzędu i lokalne media.

Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, iż w sesji uczestniczy 20 radnych, zatem podejmowane uchwały będą prawomocne.

 

Do pkt.2

 

Przewodniczący Rady Miejskiej – Pan Pan Andrzej Pianka przedstawił porządek posiedzenia sesji. Do porządku posiedzenia zgłosił dwa wnioski w sprawach:

  1. zdjęcie z porządku posiedzenia ppkt.9, projektu uchwały w sprawie zmiany składu osobowego Komisji Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki.

Poinformował, że radny Piotr Wasilewski w dniu 3.02.2015r. złożył rezygnację w pracach komisji oświaty, następnie w dniu 20.02.2015r. poprosił o anulowanie rezygnacji i zdjęcie z porządku posiedzenia sesji w pkt. 6 ppkt.9 .

  1. Zgodnie z § 32 ust.5 Regulaminu Rady Miejskiej w Gołdapi zaproponował wprowadzenie do porządku posiedzenia projektu uchwały w sprawie założenia i przystąpienia do Stowarzyszenia „Polskie Miasta Cittaslow”.

Pan Jacek Morzy z-ca Burmistrza Gołdapi poinformował, że w związku z zatwierdzeniem Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. War.-Mazu. na lata 2014 2020, w którym na specjalne wsparcie mogą liczyć przedsięwzięcia realizowane przez miasta należące do sieci Cittaslow. Miasta należące do w/w sieci zamierzają powołać Stowarzyszenie o nazwie „Polskie Miasta Cittaslow”. Stowarzyszenie jest niezbędnym warunkiem do współpracy między samorządem województwa a miastami realizującymi program i pozyskiwania dotacji na preferencyjnych warunkach, bezkonkursowe ubieganie się o dofinansowanie. Pięćdziesiąt groszy od mieszkańca, taki będzie koszt gminy związany z przystąpieniem

Z tego dofinansowania będą mogły korzystać m.in. dom kultury, biblioteka, OSiR, na modernizację stadionu. Pozyskane środki będą mogły być wykorzystane tylko na miasto.

Radny Józef Warzyn poparł przystąpienie do Stowarzyszenia, gdyż należy wykorzystywać środki, które są do wzięcia.

Dwa zgłoszone przez Przewodniczącego wnioski poddano głosowaniu. W głosowaniu jawnym większością głosów 18 za, 2 przeciw dwa wnioski przyjęto do porządku posiedzenia.

 

Radny Andrzej Murzyn zgłosił wniosek formalny, aby pkt. 9 zapytania radnych przenieść do pkt.11 odpowiedzi na interpelacje i zapytania

Wniosek poddano glosowaniu. Za wnioskiem głosowało 5 radnych, 9 było przeciw, 6 wstrzymało się od głosu.

 

Porządek posiedzenia wraz z wprowadzonymi zmianami został przyjęty większością głosów 18 za, 2 wstrzymujące.

 

Do pkt.3

 

Przewodniczący Rady Miejskiej - Pan Pan Andrzej Pianka zaproponował przyjęcie protokołu z ostatniej sesji.

Radny Jan Steć wniósł do protokołu poprawkę. Protokół Nr IV z posiedzenia IV sesji, a nie jak jest z III posiedzenia sesji.

Radny Jan Steć zapytał, czy były wcześniej i czy będą w przyszłości cytowane wszystkie zgłoszone interpelacje pisemne. W ostatnim protokole tak jest z interpelacją Pana Wasilewskiego? Czy był to incydent, czy będą teraz takie zasady i interpelacje pisemne będą cytowane w protokole, a nie będą jego załącznikiem?

W głosowaniu jawnym większością głosów 19 za, 1 wstrzymujący protokół został przyjęty.

 

 

Do pkt. 4

 

Pan Tomasz Luto Burmistrz Gołdapi poinformował, że wybory sołtysów zostały zakończone. Wybrano 14 sołtysów, którzy funkcję pełnią po raz pierwszy i 17, którzy funkcję pełnią kolejny raz. Pogratulował wyboru na sołtysów.

Poinformował, że od 2 marca br. kierownikiem Wydziału Organizacji i Nadzoru będzie Pani Agnieszka Iwanowska.

Przedstawianie sprawozdania Burmistrza o pracach w okresie międzysesyjnym zmieni formułę. Sprawozdania będą przedstawiane przez kierowników wydziałów Urzędu i jednostek podległych.

 

Do pkt. 5

 

Przewodniczący Rady - Pan Pan Andrzej Pianka przedstawił informację o bieżących pracach Rady Miejskiej w Gołdapi. Przedstawił harmonogram posiedzeń poszczególnych komisji Rady Miejskiej w okresie międzysesyjnym (w załączeniu).

Poinformował o uczestnictwie w spotkaniach między innymi: z Wojewodą Warmińsko-Mazurskim M. Podziewskim w sprawie współpracy, pozyskiwania środków zewnętrznych i działań rządowych, wspólnie z Panem Burmistrzem spotkaliśmy się z Panią Wicestarostą Grażyną Sendą oraz Starostą A. Ciołkiem . Rozmowy dotyczyły możliwości współfinansowania niektórych inwestycji powiatowych. Uczestnictwo w posiedzeniu dotyczącym współpracy Izby Rolniczej z Rada Miejską w Gołdapi. Spotkanie w Urzędzie Wojewódzkim z p. Mateuszem Starusem w sprawie reaktywacji pomysłu utworzenia Młodzieżowej Rady Miejskiej,. Spotkanie z Radą Nadzorczą i Prezesem Zarządu SM w sprawie zmian tzw. ustawy śmieciowej. Spotkanie z Komendantem Straży Miejskiej w sprawie współpracy z Radą Miejską oraz nowych pomysłów na działalność Straży Miejskiej. Odbyły się również inne spotkania dotyczące funkcjonowania rady miejskiej. Radni uczestniczyli w trwających zebraniach wyborczych wiejskich i do rad osiedli z terenu miasta.

 

Do pkt. 6

 

1)

Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla potrzeb przebiegu elektroenergetycznej linii napowietrznej 110kV relacji Olecko-Gołdap na terenie Gminy Gołdap.

Pn Jacek Morzy poinformował, że w sesji uczestniczą panowie projektanci tego planu. Poinformował, że odbyło się spotkanie zainteresowanych osób z projektantami gdzie wyjaśniano zgłoszone wątpliwości.

Poinformował jak głosowały poszczególne komisje rady.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym większością głosów 17 za, 3 wstrzymujące uchwała została podjęta

Uchwała Nr V/24/2015

/w załączeniu/

2)

Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2015 – 2032.

Poinformował jak głosowały poszczególne komisje rady.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr V/25/2015

/w załączeniu/

3)

Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian budżetu na 2015 rok .

Poinformował jak głosowały poszczególne komisje rady.

Projekt uchwały omówił Pan Piotr Komocki z-ca Skarbnika. Poinformował, że na sugestię RIO dochody i wydatki zapisane w uchwale zostały „rozbite” na „bieżące” i „majątkowe”.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr V/26/2015

/w załączeniu/

4)

Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia od Powiatu Gołdapskiego Gołdapskiego zadań w zakresie prowadzenia powiatowej biblioteki publicznej.

Poinformował jak głosowały poszczególne komisje rady.

Projekt uchwały omówił Pan Mirosław Słapik dyrektor biblioteki.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym większością głosów 18 za, 2 wstrzymujące uchwała została podjęta.

Uchwała Nr V/27/2015

/w załączeniu/

5)

Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na 2015 rok.

Poinformował jak głosowały poszczególne komisje rady.

Pani Beata Skok inspektor w Urzędzie Miejskim w Gołdapi omówiła Program opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na rok 2015, który jest załącznikiem do projektu uchwały.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr V/28/2015

/w załączeniu/

6)

Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w przedszkolach prowadzonych przez Gminę Gołdap.

Poinformował jak głosowały poszczególne komisje rady.

Projekt uchwały omówiła Pani Irena Wojnikiewicz Kierownik Wydziału Oświaty.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym większością głosów 17 za, 2 przeciw, 1 wstrzymujący uchwała została podjęta.

Uchwała Nr V/29/2015

/w załączeniu/

7)

Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekty uchwał w sprawie określenia kryteriów naboru do publicznego przedszkola na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzania tych kryteriów.

Poinformował jak głosowały poszczególne komisje rady.

Projekt uchwały omówiła Pani Irena Wojnikiewicz Kierownik Wydziału Oświaty.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr V/30/2015

w załączeniu/

8)

Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wyboru delegata do Zgromadzenia Ogólnego Związku Miast Polskich. Zaproponował, aby delegatem był Burmistrz Gołdapi Tomasz Luto.

Radny Jan Steć stwierdził, że przyjmujemy uchwałę o delegowaniu na ZMP, to znaczy że tam zostajemy. Z innych rezygnujemy a tu mamy jakieś korzyści i tu zostajemy.

Pan Tomasz Luto Burmistrz Gołdapi wyjaśnił, że żeby ustalić korzyści, trzeba tam być. Zobaczymy jak to będzie postępować.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr V/31/2015

/w załączeniu/

9)

Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie założenia i przystąpienia do Stowarzyszenia „Polskie Miasta Cittaslow” .

Pan Jacek Morzy wyjaśnił, że to nie jest pewniak, że na wszystko dostaniemy środki, chcemy wystąpić o jak najwięcej ale może wszystko się nie udać i nie otrzymamy tego na co złożyliśmy wnioski.

Radny Jarosław Dzienis zapytał jakie będziemy ponosili z tego tytułu koszty.

Pan Jacek Morzy odpowiedział, że już płacimy 1500 euro rocznie za przynależność do Cittaslow. Na stowarzyszenie „Polskie Miasta Cittaslow” będziemy płacić 50 groszy od mieszkańca.

Radny Jan Steć zapytał, czy 10 tys. które otrzymaliśmy od „Cittaslow” z tytułu że tam należymy, było jednorazowe, czy będzie wpłata co roku?

Pani Justyna Charkiewicz poinformowała, że była to kwota jednorazowa.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr V/32/2015

/w załączeniu/

10)

Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany składu osobowego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu.

Poinformował jak głosowały poszczególne komisje rady.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym większością głosów 19 za, 1 wstrzymujący uchwała została podjęta.

Uchwała Nr V/33/2015

/w załączeniu/

Do pkt.7

 

Informacja na temat planowanych do wykonania inwestycji w 2015 roku została dostarczona radnym z materiałami na posiedzenie sesji.

Przewodniczący Rady zapytał czy są do tej informacji zapytania.

Radna Anna Falińska zapytała, na co jest przeznaczona kwota 39.460,00 zł. w dziale IV tej informacji.

Pan Wiesław Swatek Kierownik WIIK poinformował, że kwota zostanie wydana na pokrycie kosztów wyceny gruntów niezbędnych do przebudowy drogi gminnej Rostek – Kośmidry.

 

Do pkt.8

 

Radny Andrzej Murzyn zgłosił interpelacje w sprawach:

  1. Aby posiedzenia sesji odbywały się po godzinie 15.

  2. Aby odpowiednia komisja radny omówiła na swoim posiedzeniu temat połączenia Biblioteki Publicznej w Gołdapi z Domem Kultury w Gołdapi.

Radny Piotr Wasilewski zgłosił interpelację o zajęcie się przez odpowiednie komisje rady sprawą, która pozwoli społeczeństwu zgłaszać obywatelską inicjatywę społeczną, poprzez swoje projekty pod obrady Rady.

Radna Janina Pietrewicz zgłosiła interpelacje w sprawach:

  1. Jaki jest całkowity koszt utrzymania monitoringu.

  2. Czy monitoring odpowiada na potrzeby mieszkańców a jednocześnie jaki jest procent skuteczności w działaniu (wykrywanie przestępstw, kolizji, dewastacji).

  3. Jaki jest koszt dowożenia uczniów do szkoły i kto jest wykonawcą.

  4. Jaka jest odpłatność dla przewoźnika za 1 km.

  5. Czy jest regulamin sprawowania opieki nad uczniami w czasie dowożenia do szkół (ze szczególnym uwzględnieniem dzieci, które posiadają orzeczenie o stopniu niepełnosprawności).

  6. Czy opiekunowie w autokarach szkolnych posiadają odpowiednie kwalifikacje lub przygotowanie i jakie (szczególnie opiekując się dziećmi, które posiadają orzeczenie o stopniu niepełnosprawności).

  7. Czy gmina ma obowiązek odbierania dziecka z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności z domu i odwiezienia na miejsce po zakończonych zajęciach.

  8. Jaka odległość obowiązuje od miejsca zamieszkania dziecka do przystanku dla dzieci, aby dziecko było odbierane z domu i do jakiego wieku.

Radny Józef Wawrzyn zgłosił interpelację, aby podjąć działania i włączyć do współpracy urząd, jednostki podległe, parafie w sprawie dotyczącej obchodów roku 2015, który jest ogłoszony Rokiem Papieskim świętego Papierza Jana Pawła II.

Pan Tomasz Luto Burmistrz Gołdapi poinformował, że prace w tym zakresie trwają. Koordynatorem jest Pan Stefan Piech.

Radny Władysław Pawłowski poruszył temat drogi przy posesji OSiR, która 1,5 roku temu została zamknięta. Została również zamknięta droga od strony południowej ale to było uzasadnione. Drogą od północy mieszkańcy mogli przejechać na stadion, teraz nie. Tłumaczenia, że wykonano na niej prace, że utworzono parking nic nie dają. Droga od północy jest zamknięta i nie ma przejazdu.

Pan Jacek Morzy zastępca Burmistrza stwierdził, że temat był omawiany wielokrotnie. Inicjatywa dyrektora OSiR o zamknięciu nie drogi lecz gruntu, po którym jeździły samochody, na którym właśnie wykonano parking i ten grunt przystosowano do przejazdu była za zgodą urzędu. Do przejazdu na stadion jest droga, w dobrym stanie, trochę dalej w kierunku hotelu i to jest dobre rozwiązanie.

Pan Marek Kuskowski dyrektor OSiR wyjaśnił, że droga została warunkowo zamknięta za zgodą urzędu. Jeżeli ten dojazd jest zarzewiem problemu to można ją otworzyć.

Pan Luto zaproponował, aby radni przegłosowali, czy zamknąć, czy nie.

Przewodniczący Rady zaproponował, aby tematem tym zajęły się komisje rady i wypracowały opinię.

 

Do pkt.9

 

Radny Jan Steć zadał pytanie, czy na dzień 27 lutego 2015 roku sprawa PEC jest absolutnie zamknięta i PEC jest zlikwidowany? Czy dalej pracuje?

Pan Piotr Komocki zastępca Skarbnika poinformował, że sprawa jest zakończona czekamy aż sąd skreśli PEC z ewidencji spółek. Obecnie spółka nie wykonuje żadnych prac.

Radny Wojciech Hołdyński zaproponował, aby przedstawić wybranych sołtysów na nową kadencje. Listę kto został wybrany na sołtysa i do rad osiedli przedstawić radnym.

Pan Tomasz Luto Burmistrz Gołdapi wyjaśnił, że planowane jest na sesji marcowej przedstawienie nowo wybranych sołtysów i podziękowanie tym którzy nie zostali wybrani. 11 marca w Dniu Sołtysa będzie spotkanie z sołtysami.

 

Do pkt.10

Pan Robert Bernatowicz sołtys z Jabłońskich poinformował, że na tym terenie jest duża populacja psów, która stanowi zagrożenie, szczególnie dzieciom uczęszczającym do szkoły.

Rozważyć należy również sprawę dużej populacji lisów.

Pan Marek Banie Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr VII stwierdził, że informacja o wyborach do rad osiedli jest nieczytelna, nie wiadomo kiedy się one odbywają.

 

Do pkt.11

Radny Ryszard Wrzosek wyjaśnił, że w interpelacji z ostatniej sesji chodziło mu również o informację na temat dzierżawy wszystkich lokali należących do gminy. Komu je dzierżawimy i za ile oraz jakie ogólnie koszty ponosi gmina za utrzymanie tych lokali.

Radny Piotr Wasilewski w sprawie transmisji sesji wnioskuje o wprowadzenie do porządku następnej sesji głosowania radnych czy sesja ma być transmitowana.

Radny Jan Steć (do wniosku zgłoszonego w sprawie pożaru w m. Kołkowo) wnioskuje o informację jak doszło do tego, że jednostka straży pożarnej nie mogła uruchomić hydrantu, nie popłynęła z niego woda, choć hydrant był sprawny, podczas pożaru budynku w miejscowości Kołkowo w dniu 8 listopada 2014r.

Pani Celina Ostrowska zapytała o co chodzi z zatrudnianiem osób, które mają odpracować kary, to nie o to chodziło.

Pan Wiesław Swatek wyjaśnił, że „zatrudnienie” to było złe sformowanie, chodzi o odpracowanie. Ta sprawa jest w toku i jak będziemy mieli wszystkie informacje to je przekażemy.

Pan Paweł Werchowicz wyjaśnił, że to nie są bezpańskie psy. One mają właścicieli, którzy ich wypuszczają i nie sprawują nad nimi nadzoru. Straż Miejska ustaliła właścicieli tych psów i sprawa zostanie wyjaśniona.

Pani Jolanta Mogilnicka Sekretarz Gminy poinformowała, że wybory do rad osiedli odbywają się w siedmiu osiedlach. Obwieszczenia o ich terminach są zamieszczone w internecie: na stronie urzędu, portalu Pana Rakowskiego, w kurierze oraz na tablicy ogłoszeń przy urzędzie, na tablicach ogłoszeń rozmieszczonych na terenie miasta, a blokach mieszkalnych na klatkach schodowych.

Do pkt. 12

 

Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady udzielił głosu Panu Andrzejowi Tobolskiemu, który odniósł się do odpowiedzi na pismo w sprawie modernizacji bieżni stadionu miejskiego i położenie tartanu. Koszt 3.500 tys. przedstawiony przez urząd jest po to, aby inicjatywę storpedować. Według Pana Tobolskiego modernizacja to koszt 1.250 tys. a przy pozyskaniu środków zewnętrznych, koszt gminy wyniesie 200 tys. bo uzyska się 75% dofinansowania inwestycji ze środków zewnętrznych.

W dalszej części wystąpienia poruszył sprawę PEC-u. Zapytał,czy Pan Pawelski jeszcze pobiera wypłatę w spółce. Powstał dług w spółce, który wyniósł 1.800 tys. Wyprzedano nieruchomości spółki bez przetargów, brak było nadzoru ze strony urzędu i rady nadzorczej. Pan Pawelski kupił bez przetargu samochód i inne mienie. Członkami rad nadzorczych byli pracownicy urzędu między innymi Pani Woźniak, prawnik, która powinna wiedzieć jak postąpić. Stwierdził, że może przekazać informacje na temat PEC-u.

Przewodniczący rady poinformował, że informacja w sprawie PEC-u zostanie przedstawiona i do tego tematu powrócimy.

W dalszej części wystąpienia Pan Andrzej Tobolski stwierdził, że są podejrzenia o nadużycia i ciężkie naruszenia w wydziale WIK, gdzie Kierownikiem jest Pan Swatek, który nie powinien z tego powodu pracować w Urzędzie bo najprawdopodobniej dopuścił się ciężkich naruszeń pracując pod kierownictwem tamtego burmistrza.

Pan Andrzej Pianka Przewodniczący Rady poinformował Pana Tobolskiego, że jak ma dowody na podejrzenia o nadużycia to niech zgłosi ten fakt do prokuratury.

Pan Tobolski odpowiedział, że złożył doniesienie do CBA na umorzenie podatku i nic się nie zrobiło. Nic się również nie czyni, aby dokonać zmian jakie się zapowiadało w kampanii wyborczej.

Wydam następną ulotkę i opiszę, co się działo i co się dalej dzieje, jak nie mogę się wypowiedzieć teraz na sesji..

Pan Tomasz Luto Burmistrz Gołdapi poinformował, że w urzędzie rozpoczął się audyt, który potrwa 3 miesiące i da odpowiedź na niektóre zagadnienia. Zmiany trwają ale nie można ich wprowadzić natychmiast. To jest urząd, który ma funkcjonować. Zwrócił się do Pana Tobolskiego, aby napisał jakie ma pan zastrzeżenia, wtedy się do nich ustosunkuje.

Pan Wiesław Swatek stwierdził, że Pan Tobolski publicznie go zniesławił. Nie wiem o co mnie się posądza. Pan Tobolski mówi nieprawdę, wprowadzając opinię publiczną w błąd. Zarzuty trzeba zgłosić do prokuratury, do burmistrza. Ja wystąpię do sądu o zniesławienie.

Radny Jan Steć – zarzuty, które padły powinny być skierowane przez Pana Tobolskiego na drogę prawną a z tym co ma napisać i co ma do powiedzenia Pan Tobolski chciałby się zapoznać. Padły zarzuty na pana Swatka i to trzeba zgłosić do prokuratury.

Radna Anna Falińska zgłosiła wniosek formalny, aby przed wystąpieniem osoby prywatnej, Pan Przewodniczący Rady miał treść czego to wystąpienie ma dotyczyć. To nie jest miejsce na obelgi. Skargi na pracownika należy zgłaszać do pracodawcy.

Radny Wojciech Hołdyński zaproponował, aby na komisjach omówić zasady (jak, kiedy, w jakiej sprawie) będzie udzielany głos osobom z sali na posiedzeniach sesji.

Pan Tomasz Luto jest również za sugestią Pana Hołdyńskiego.

Radny Jan Steć stwierdził, że jak osoba zabierająca głos będzie odchodzić od tematu to należy jej głos zabrać.

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Pianka zaproponował przegłosowanie wniosku radnej Anny Falińskiej.

Radny Andrzej Murzyn stwierdził, że popadamy w paranoję, nie możemy bać się wyborców, niech mówią co chcą. Jest Straż Miejska, są prawnicy, którzy mogą zadecydować, czy ktoś ma zabrać głos czy nie.

Radna Anna Falińska stwierdziła, że głos mamy dawać ale nie musimy słuchać spraw, które nas nie dotyczą, gdzie na oskarżenia nie ma dowodów. Przewodniczący ma podejmować decyzję, czy udzielić głosu, czy nie.

Cześć radnych przychyliła się do wniosku radnego Wojciecha Hołdyńskiego, aby na komisjach ustalić zasady udzielania głosu na posiedzeniu sesji.

Radny Jarosław Dzienis poprosił o informację jak został sprzedany samochód w PEC.

Pan Tomasz Luto Burmistrz Gołdapi zaproponował, aby tematem PEC-u zajęła się komisja rewizyjna.

Pan Stefan Piech poinformował, że trwają prace związane z obchodami Roku Papieskiego i planowane obchody rozpoczną się w pierwsza niedzielę po Wielkanocy.

Pan Wiesław Swatek poinformował, że w sprawie oskarżeń oraz naruszenie jego dóbr wniesie sprawę na drogę sądową.

Radna Janina Pietrewicz zgłosiła formalny wniosek o zakończenie dyskusji w tym punkcie.

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Pianka poddał pod głosowanie wniosek o zakończenie dyskusji w tym punkcie.

Radny Jarosław Dzienis zapytał, czy zakończenie dyskusji, czy zakończenie tego punktu.

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Pianka poinformował, że tego punktu.

 

Do pkt. 13

 

Po wyczerpaniu porządku Przewodniczący Rady dokonał zamknięcia posiedzenia sesji.

Pan Jarosław Dzienis zapytał dlaczego Pan Przewodniczący zamknął posiedzenie sesji jak on chciał zabrać jeszcze głos?

 

Protokołowała Przewodniczący Rady

 

(-) Alicja Pietranis (-) Andrzej Pianka

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Alicja Pietranis
Data utworzenia: 03-04-2015 10:57:47
Autor edycji: Alicja Pietranis
Data edycji: 03-04-2015 10:57:47