Aktualności

Poniedziałek, 11 maja 2015

Protokół z sesji 30.03.2015r.


P r o t o k ó ł Nr VI/2015

z VI sesji Rady Miejskiej w Gołdapi odbytej w dniu 30 marca 2015 r.

 

Na posiedzeniu obecni wg załączonej listy – 19 radnych.

Nieobecni usprawiedliwieni: radna Janina Pietrewicz i radny Marian Mioduszewski.

Obradom przewodniczył Andrzej Pianka

Protokołowała Alicja Pietranis – inspektor.

Godzina rozpoczęcia – 13.00, zakończenia – 17.15.

 

 

Porządek posiedzenia

 

 

  1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie kworum

  2. Wręczenie zaświadczenia o wyborze na radną przez Przewodniczącą Miejskiej Komisji Wyborczej

  3. Złożenie ślubowania przez radną Krystynę Sadowską

  4. Przedstawienie porządku obrad

  5. Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji

  6. Sprawozdanie Burmistrza o pracach w okresie międzysesyjnym

  7. Informacja Przewodniczącego o bieżących pracach Rady

  8. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:

  1. zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2015 – 2032

  2. zmian budżetu na 2015 rok

  3. udzielenia pomocy finansowej Województwu Warmińsko - Mazurskiemu na realizację zadania pod nazwą „Zabezpieczenie przeciwpowodziowe miasta Gołdap”

  4. utworzenia odrębnych obwodów glosowania w wyborach Prezydenta RP

  5. przeprowadzenia referendum lokalnego w/s likwidacji Straży Miejskiej w Gołdapi

  6. zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym Rady Miejskiej w Gołdapi

  7. odwołania Skarbnika Gminy Gołdap

  8. zmiany Statutu Gminy Gołdap

  9. zlecenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Gołdapi przeprowadzenia kontroli spółek gminnych

  1. Interpelacje radnych

  2. Zapytania radnych

  3. Zapytania i wnioski sołtysów i przewodniczących organów osiedli

  4. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania zgłoszone na poprzednich sesjach lub w okresie międzysesyjnym

  5. Wolne wnioski

  6. Zamknięcie sesji.

 

Do pkt. 1

 

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej - Pan Andrzej Pianka. Powitał zaproszonych gości, radnych,sołtysów, gości, pracowników urzędu i lokalne media.

Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, iż na sesji uczestniczy 19 radnych, zatem podejmowane uchwały będą prawomocne.

Przewodniczący Rady Miejskiej – Pan Pan Andrzej Pianka poprosił o wręczenie Burmistrzowi Gołdapi nagrody za zajęcie I miejsca w ubiegłorocznym konkursie „Turniej miast”, w którym brało udział 335 miast powiatowych. Nagroda to 200 tys. zł. na kampanię promocyjną Gołdapi.. Nagrodę wręczyli przedstawiciele redakcji ONET-u i ZUMI.

Pan Tomasz Luto Burmistrz Gołdapi i Przewodniczący Rady Pan Andrzej Pianka podziękowali byłym sołtysom a którzy nie zostali sołtysami na kadencję 2014 – 2018 oraz wręczyli im symboliczne upominki.

 

Do pkt.2

 

Przewodniczący Rady Miejskiej – Pan Pan Andrzej Pianka poprosił Panią Beatę Brzozowską o wręczenie zaświadczenie o wyborze na radną.

Pani Beata Brzozowska Przewodniczącą Miejskiej Komisji Wyborczej wręczyła zaświadczenie o wyborze na radną Pani Krystynie Sadowskiej.

Zaświadczenie w załączeniu do protokołu.

 

Do pkt.3

 

Przewodniczący Rady Miejskiej – Pan Pan Andrzej Pianka poprosił Panią Krystynę Sadowską o złożenie ślubowania.

Pani Krystynę Sadowską złożyła ślubowanie o następującej treści:

 

"Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców."

Każdy z 20 wywoływanych wg listy obecności radnych powstał i wypowiedział słowo „ślubuję”. „Tak mi dopomóż Bóg”.

 

Do pkt.4

 

Przewodniczący Rady Miejskiej – Pan Pan Andrzej Pianka przedstawił porządek posiedzenia sesji.

Porządek posiedzenia został przyjęty jednogłośnie.

 

Do pkt.5

 

Przewodniczący Rady Miejskiej - Pan Pan Andrzej Pianka zaproponował przyjęcie protokołu z ostatniej sesji.

Do protokołu uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie je przyjęto.

 

Do pkt. 6

 

Pan Tomasz Luto Burmistrz Gołdapi przedstawił sprawozdanie o pracach w okresie międzysesyjnym: Podziękowanie za zorganizowanie Dni otwartych w Szkole Podstawowej Nr 1 w Gołdapi oraz podziękowanie dla Szkoły Podstawowej Nr 3 w Gołdapi. Odbyła się Gala Sportu, spotkanie z Wojewodą oraz obchody 15 – lecia gimnazjum w Gołdapi.

W tym punkcie informacje przedstawili również:

Pan Wiesław Swatek kierownik WIIK przedstawił analizę dotyczącą przeniesienia siedziby Urzędu Miejskiego do wielofunkcyjnego budynku użyteczności publicznej przy ulicy Partyzantów 31 w Gołdapi. Informacja w załączeniu do protokołu.

 

Pan Piotr Komocki z-ca Skarbnika Gminy poinformował, że przygotowane zostało sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2014 rok i zostaną przedstawione radnym. Nadwyżka w roku 2014 to 4.280.639,67 zł, z której w większości został spłacony zaciągnięty kredyt. Ogólne zadłużenie gminy na 2015 rok to 38.665 tys. zł., w tym są kredyty i obligacje.

 

Pan Mirosław Pawelski były likwidator PEC w Gołdapi przedstawił informacje o przebiegu likwidacji Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Gołdapi Spółka z o.o. w likwidacji. Informacja w załączeniu do protokołu.

 

Do pkt. 7

 

Przewodniczący Rady - Pan Pan Andrzej Pianka przedstawił informację o bieżących pracach Rady Miejskiej w Gołdapi. Przedstawił harmonogram posiedzeń poszczególnych komisji Rady Miejskiej w okresie międzysesyjnym (w załączeniu).

Poinformował o uczestnictwie w spotkaniach m. in.

1 . W dniu 02.03 wspólnie z panem wojewodą Marianem Podziewskim , Komendantem Wojewódzkim PSP, Starostą, Burmistrzem oraz Wójtem Bań Mazurskich brałem udział w coroczne odprawie PSP, oraz w przekazaniu sprzętu dla PSP w Gołdapi i OSP w Dunajku i Górnym. Z panem Wojewodą rozmawiałem również o sprawach inwestycyjnych w Gołdapi: przejście graniczne , PSP, KP Policji.

2. 03.03 spotykałem się z p. Mecenas B. Woźniak w sprawie opinii dokumentacji, pism i uchwał Rady Miejskiej, z. p. Piotrem Komockim z-cą skarbnika UM, rozmawialiśmy o sprawach budżetowych, finansowych, inwestycyjnych na lata 2015/2016.

3. W dniu 08 marca spotkałem się z mieszkankami wsi Kozaki.

4. 11.03.2015 r. na zaproszenie Burmistrza wziąłem udział w spotkaniu z sołtysami w sprawie inwestycji i wniosków sołtysów.

5. W dniu 14.03.2015 wziąłem udział wspólnie z Komendantem KP PSP w Gołdapi oraz Starostą w rocznym Podsumowaniu pracy w OSP Górne.

6. 17.03 odbyło się spotkanie ze Starosta w sprawie możliwości współpracy inwestycyjnej jeżeli będzie możliwość pozyskania funduszy unijnych.

7. Spotkanie robocze w sprawie marki Gołdap 19.03

8. 28.03 Brałem udział w 15 – leciu Powstania Gimnazjum Samorządowego im. Noblistów Polskich w Gołdapi.

9. Spotkałem się także z p senatorem. M. Konopką – rozmawialiśmy o wsparciu naszych inicjatyw samorządowych na szczeblu wojewódzkim i centralnym jeżeli będzie taka potrzeba dotyczących przyszłych inwestycji.

10. Na zaproszenie p. Anny Falińskiej wziąłem udział w Podsumowaniu pracy Warmińsko-Mazurskiej Izby Rolniczej w Powiecie Gołdapskim.

11. W międzyczasie pracowaliśmy z p. Inspektor Alicją Pietranis nad dokumentami, projektami uchwał na komisje i sesje rady miejskiej.

Do pkt. 8

 

1)

Pan Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2014 – 2032.

Przewodniczący Rady poinformował jak głosowały poszczególne komisje rady.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta

Uchwała Nr VI/34/2015

/w załączeniu/

 

2)

Pan Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian budżetu na 2014 rok .

Przewodniczący Rady poinformował jak głosowały poszczególne komisje rady.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr VI/35/2015

/w załączeniu/

3)

Pan Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Warmińsko - Mazurskiemu na realizację zadania pod nazwą „Zabezpieczenie przeciwpowodziowe miasta Gołdap”.

Projekt uchwały omówił Pan Krzysztof Kalinowski z-ca kierownika WIIK. Zgodnie z zawartym porozumieniem pomiędzy gminą a Zarządem Melioracji i Urządzeń Wodnych w Olsztynie,Gmina Gołdap zobowiązała się do partycypowania w kosztach utrzymania i eksploatacji obiektów wykonanych w ramach inwestycji „Zabezpieczenie przeciwpowodziowe miasta Gołdap” tj. zbiornika retencyjnego, jazu piętrzącego, zapory czołowej, przepławki, 2 przepompowni wód drenażowych oraz studni drenarskich.

Radny Andrzej Dutkowski zapytał jaka jest partycypacja Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Olsztynie w kosztach utrzymania?

Pani Lucyna Kozłowska kierownik Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Gołdapi poinformowała, że całkowity koszt utrzymania ponosi Gmina Gołdap, zgodnie z zawartym porozumienie. Zbiornik został przekazana do utrzymania przez gminę.

Pan Jacek Morzy zastępca burmistrza w uzupełnieniu dodał, że gdyby nie środki gminne, prace te nie byłyby wykonywane przez Zarząd Melioracji, ikt by tego nie robił. Właścicielem zalewu jest Zarząd Melioracji a utrzymanie go należy do gminy.

Pan Andrzej Murzyn zgłosił wniosek formalny o 15 minut przerwy, aby ten temat przedyskutować.

Za wnioskiem glosowało 13 radnych, 2 było przeciw, 4 wstrzymało się od głosu.

Po przerwie Pan Jacek Morzy zastępca burmistrza poinformował, że wody zalewu i wały są własnością Skarbu Państwa i nigdy nie będą gminne. Dodatkowy drenaż i pompownie, które zostały wykonane na gruncie gminnym służą, aby nie było zalewań i podtopień okolicznych posesji. 40 tys. zł. zgodnie z porozumieniem jest za to, aby pracownicy pod nadzorem Zarządu Melioracji dokonywali czyszczenia, konserwacji czy koszenia i ponosili za to odpowiedzialność.

Radny Jan Steć zaproponował, aby kosztami podzielić się po połowie, gmina za wygląd, melioracja za czyszczenie i konserwację.

Radny Piotr Wasilewski zgłosił formalny wniosek, aby projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Warmińsko - Mazurskiemu na realizację zadania pod nazwą „Zabezpieczenie przeciwpowodziowe miasta Gołdap” zdjąć z porządku obrad sesji.

Wniosek został jednogłośnie, 19 za przyjęty.

 

4)

Pan Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie utworzenia odrębnych obwodów glosowania w wyborach Prezydenta RP.

Projekt uchwały omówiła Pani Agnieszka Iwanowska kierownik Wydziału Organizacji i Nadzoru.

Przewodniczący Rady poinformował jak głosowały poszczególne komisje rady.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr VI/36/2015

/w załączeniu/

5)

Pan Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przeprowadzenia referendum lokalnego w/s likwidacji Straży Miejskiej w Gołdapi.

Pani Agnieszka Iwanowska kierownik Wydziału Organizacji i Nadzoru poinformowała, że projekt poprawiony zawiera trzeci załącznik, wzór nakładki na kartę do głosowania sporządzony w alfabecie Braille`a. Tego nie było w projekcie przesłanym na posiedzenie sesji.

Pan Tomasz Luto Burmistrz Gołdapi wyjaśnił, że to nie jest uchwała o likwidacji straży miejskiej tylko przeprowadzenie referendum, aby mieszkańcy mieli możliwość się do tej propozycji odnieść.

Pan Paweł Werchowicz Komendant Straży Miejskiej w Gołdapi wnioskował o niepodejmowanie tej uchwały. W uzasadnieniu do projektu uchwały jedyny argument to finansowy – duże koszty. Przed złożeniem wniosku, radni nie przyszli zapytać jak działa i co robi straż miejska i nie wszyscy dalej to wiedzą. Straż Miejska nie jest od zarabiania, jest od ochrony i pilnowania porządku. W 2014 roku straż miejska zaoszczędziła w budżecie ok. 35 tys. zł. Koszt przeprowadzenia referendum to ok. 37 tys. zł. Jeżeli chodzi o oszczędność w budżecie gminy to niech wszystkie jednostki gminne zaoszczędza po 10% swojego budżetu. Straż kara za wykroczenia, choć niekoniecznie finansowo, są pouczenia. Jeżeli chcemy dochodów to może zakupić fotoradary, ja jestem przeciwny takiemu wariantowi. Po likwidacji straży miejskiej kto będzie przeprowadzał kontrole rutynowe, porządkowe, odpowiadając na wnioski mieszkańców, pracowników urzędu, sołtysów oraz inne czynności zlecone. Przeprowadzane kontrole przez komendę wojewódzką, czy komisję rewizyjną w straży miejskiej wypadały pozytywnie. Natomiast ocena społeczeństwa może być nieadekwatna do działalności straży miejskiej. Straż miejska współpracuje z policja, strażą pożarna, domem kultury, ośrodkiem sportu i rekreacji, szkołami w różnych formach. Sam fakt, że po ulicach chodzą patrole umundurowani jest prewencją. Pytaniem jest również, czy zadania które obecnie wykonuje straż miejska (sprawdzanie porządku w mieście i na terenie gminy) zajmie się policja. Pojadą tylko na interwencję. Miasto turystyczne, uzdrowiskowe, kto zadba o porządek?

Pan Andrzej Żyliński komendant Powiatowy Policji w Gołdapi poinformował, że opinia komendanta wojewódzkiego jak i jego jest negatywna co do likwidacji straży miejskiej. Stwierdził, że bezpieczeństwo musi kosztować i na tym nie należy oszczędzać. Tam gdzie jest funkcjonariusz jest bezpiecznie. Policja ze strażą miejską uzupełnia się w wielu zadaniach. Współpraca jest dobra i potrzebna. Obecnie mamy opinie miasta czystego, czy będzie tak po likwidacji straży miejskiej? W sprawie porządków to jeżeli zostanie zgłoszona interwencja to policja to sprawdzi. W innych przypadkach?. Kiedyś Komisja Spraw Obywatelskich była wsparciem, aby zapewnić bezpieczeństwo i zabezpieczenie środków na ten cel. Teraz jest chyba inaczej.

Radny Piotr Wasilewski zgłosił wniosek o zamknięcie dyskusji w tym temacie.

Za wnioskiem głosowało 8 radnych, 10 było przeciw. Wniosek nie przeszedł.

Radny Jan Steć stwierdził, że koszty referendum to ok. 37 tys. zł. ale decyzję i tak ma podjąć rada. Więc zamiast wydawać środki na referendum przeprowadzić konsultacje społeczne, które nic nie kosztują a mogą trwać miesiąc nie jeden dzień.

Radny Józef Wawrzyn poparł radnego Stecia . Referendum nie daje nic. Rada podejmuje decyzje.

Przerwa 15 – minutowa..

Pan Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady zapoznał z wnioskiem 8 radnych, którzy złożyli inicjatywę uchwałodawczą do Przewodniczącego Rady.

Pan Tomasz Luto Burmistrz Gołdapi poinformował, że przeprowadzenie referendum to danie obywatelom zajęcie stanowiska w tej sprawie. Gmina ze swoich środków może dofinansować dwa etaty w policji i będzie wtedy mniejszy koszt niż utrzymanie straży miejskiej. Oczywiście straż można zlikwidować podejmując uchwałę o ile rada podejmie taką decyzję.

Gmina, po podjęciu przez radę uchwały o dofinansowaniu może dofinansować policję w utworzeniu etatów.

Pan Krzysztof Giedrojć Komendant Powiatowej Straży Pożarnej w Gołdapi wyraził pozytywna opinie współpracy ze strażą miejska, negatywna przy jej likwidacji. Współpraca jest dobra, pomoc duża, choć może na co dzień tego nie widać

Pan Andrzej Ciołek Starosta Gołdapski apelował o rozwagę w podejmowaniu decyzji o likwidacji straży miejskiej. Zapewnienie bezpieczeństwa i porządku jest również sprawą starosty. Nie trzeba ponosić kosztów referendum, można podjąć „męską” decyzję na radzie. Zlikwidować, zniszczyć jest szybko ale odbudować długo i trudno.

Pan Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady stwierdził, że popiera burmistrza w wielu sprawach ale w tej sprawie ma swoje zdanie i zagłosuje zgodnie ze swoim sumienie.

Pani Barbara Woźniak radca prawny wyjaśniła, że teraz nie można głosować wniosku o konsultacje społeczne, teraz należy głosować przedstawiony projekt uchwały o referendum.

Pan Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady odczytał wniosek ws. inicjatywy uchwałodawczej w/s projektu uchwały przeprowadzenia referendum lokalnego w/s likwidacji Straży Miejskiej w Gołdapi zgłoszony przez 8 radnych Rady Miejskiej w Gołdapi..

Pani Celina Ostrowska Przewodnicząca Komisji Spraw Obywatelskich i Społecznych poinformowała, że na posiedzeniu komisji w dniu27.03.2015r. Na stan 7 członków komisji uczestniczyło 5 członków, 3 było przeciw projektowi uchwały w/s przeprowadzenia referendum lokalnego w/s likwidacji Straży Miejskiej w Gołdapi, 1 był za, 1 wstrzymał się od głosu.

Radny Władysław Pawłowski zapytał, czy można głosowanie zacząć od kto jest przeciw?

Pani Barbara Woźniak radca prawny wyjaśniła, że zgodnie z naszym regulaminem głosowanie jawne przebiega tak: kot jest za, przeciw, kto się wstrzymał. Aby uchwała w/s likwidacji Straży Miejskiej w Gołdapi została podjęta musi głosować 11 radnych za.

Pan Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w/s likwidacji Straży Miejskiej w Gołdapi.

Za uchwałą głosowało 10 radnych, 8 było przeciw, 1 wstrzymał się od głosu.

Uchwała nie uzyskała wymaganych 11 głosów radnych, nie została podjęta.

 

6)

Pan Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym Rady Miejskiej w Gołdapi.

Pan Marek Kuskowski dyrektor OSiR w Gołdapi odczytał wniosek, który został złożony do Przewodniczącego Rady, dotyczący rozwiązania stosunku pracy z radnym Panem Marianem Mioduszewskim.

Pan Tomasz Luto Burmistrz Gołdapi wyjaśnił, że struktury w OSiR uległy zmianie, co wpłynie na oszczędności. Rozbudowane struktury są również i w innych jednostkach.

Umowa z Panem Mioduszewskim w sprawie rozwiązania stosunku pracy była ale Pan Mioduszewski ja złamał.

Pan Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady poinformował, że radny Marian Mioduszewski dostarczył zwolnienie lekarskie i jest nieobecny na dzisiejszym posiedzeniu sesji. Zapytał jaka jest strona prawna w dalszym postępowaniu nad projektem uchwały.

Pani Barbara Woźniak radca prawny wyjaśniła, że zgodnie z regulaminem rady § 24- sprawy osobowe Rada rozpatruje w obecności zainteresowanego, i § 12 ust.2 statutu gminy- przed podjęciem decyzji w przedmiocie wskazanym w ust.1 Rada powinna wysłuchać radnego.

Jeżeli uchwała zostanie podjęta mimo to a Pan Mioduszewski się odwoła, wojewoda może uchylić uchwałę.

Radny Józef Wawrzyn złoży formalny wniosek o zdjęcie z porządku sesji projektu uchwały w/s zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym Rady Miejskiej w Gołdapi, aby nie narażać się na jazdę po sadach.

Za zdjęciem z porządku obrad sesji głosowało 17 radnych, 2 wstrzymało się od głosu.

Uchwała zdjęta z porządku.

7)

Pan Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekty uchwał w sprawie odwołania Skarbnika Gminy Gołdap.

Pan Tomasz Luto poinformował o złożonej przez Panią Krystynę Trzasko rezygnacji ze stanowiska Skarbnika Gminy.

Przewodniczący Rady poinformował jak głosowały poszczególne komisje rady.

 

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym większością głosów 12 za, 1 przeciw, 6 wstrzymujących uchwała została podjęta.

Uchwała Nr VI/37/2015

w załączeniu/

8)

Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Statutu Gminy Gołdap.

Projekt uchwały omówiła Pani Agnieszka Iwanowska kierownik Wydziału Organizacji i Nadzoru.

Przewodniczący Rady poinformował jak głosowały poszczególne komisje rady.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została została podjęta.

Uchwała Nr VI/38/2015

/w załączeniu/

9)

Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zlecenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Gołdapi przeprowadzenia kontroli spółek gminnych.

Pani Barbara Woźniak radca prawny zaproponowała autopoprawkę do przedstawionego projektu uchwały. Zmienić zapisy w uchwale - „na przeprowadzenie kontroli w zakresie oceny sposobu wykonywania przez Burmistrza Gołdapi funkcji zgromadzenia wspólników w spółkach gminnych” .

Za wprowadzeniem autopoprawki zaproponowanej przez Panią Barbarę Woźniak głosowało 19 radnych, jednogłośnie.

Przewodniczący Rady poinformował jak głosowały poszczególne komisje rady.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została została podjęta.

Uchwała Nr VI/39/2015

/w załączeniu/

Do pkt.9

 

Radny Ryszard Wrzosek złożył pisemną interpelację w sprawie wycinki drzew na terenie miasta. Od dłuższego czasu wycina się bardzo stare drzewa (150 letnie) i młodsze. Od lutego br. wycięto dwa drzewa na ul. A. Krajowej, 5 brzóz na ul. Bagiennej. Podobnie wycięto drzewa na starym cmentarzu wojennym róg ul. Reymonta i Suwalska i Mazurska i Kolejowa. Jakie jest racjonalne uzasadnienie tych decyzji. W przyszłości, aby uniknąć podobnych sytuacji wszystkie zgody na planowane wycinki należy umieszczać w BIP Urzędu Miejskiego i Starostwa Powiatowego.

Pan Tomasz Luto poinformował, że zgody i planowane wycinki będą umieszczane w BIP.

Radny Andrzej Dutkowski złożył interpelacje w sprawach:

  • Dokonać objazdu dróg miejskich (tak jak zrobiła to komisja rolna – objazd dróg wiejskich).

  • Uczestnictwo radnych we wszystkich ogłaszanych przez Urząd i jednostki podległe konkursach i przetargach– informacja do radnych o terminach na piśmie.

Radny Józef Wawrzyn stwierdził, że radny nie może być członkiem takich komisji, może być tylko obserwatorem.

 

Do pkt.10

 

Radny Andrzej Dutkowski zapytał co i ile wchodzi w koszty utrzymania Urzędu?

Radny Wojciech Hołdyński zwrócił się z prośbą, aby komisje rady nie obradowały wszystkie w jednym czasie, zwoływać je oddzielnie. Są uchwały, które wymagają większej analizy, dzisiejszy przykład z niektórymi uchwałami.

Radny Władysław Pawłowski zapytał o koszty utrzymania budynku przy ul. Partyzantów i budynku Urzędu.

Pan Wiesław Swatek kierownik WIIK poinformował, że koszt utrzymania budynku przy ul. Partyzantów to 250 tys. zł., a Urzędu za 2014 rok 278 tys. zł. ( w tym były wpływy z wynajmu pomieszczeń dla ODR, od marca br nie będzie, bo ODR się wyprowadził, koszty utrzymania będą większe.)

 

Radny Ryszard Wrzosek zapytał Burmistrza, czym uzasadnia odsuniecie Pani Pani Jolanty Mogilnickiej z funkcji Sekretarza ?

Pan Tomasz Luto poinformował, że uzasadnienie do odwołania Sekretarza zostanie przedstawione na piśmie.

Do pkt.11

Brak

 

Do pkt.12

Brak

 

Do pkt. 13

 

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Pianka odczytał oświadczenie o treści:

Zanim komukolwiek udzielę głosu chciałem na wstępie poinformować, iż będę odbierał głos każdemu, kto swoją wypowiedzią będzie zmierzał do naruszenia dóbr osobistych innych osób. Zgodnie z art. 23 i 24 kodeksu cywilnego dobra osobiste takie jak godność ludzka, cześć człowieka czy jego dobre imię podlega ochronie prawnej.
Dlatego też nie będę tolerował zachowania niegodnego, nie licującego z powagą tego zgromadzenia”. 

Tyle wyjaśnienia, a teraz proszę o zgłaszanie wypowiedzi.

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Pianka zapoznał z treścią wniosku, jaki został złożony przez pięciu radnych a dotyczący nagrywania i transmitowania obrad Sesji Rady Miejskiej, wniosek w załączeniu do protokołu.

Zaproponował, aby w miesiącu kwietniu wszystkie komisje przeanalizowały wniosek i wyraziły swoje stanowisko.

 

Pan Kazimierz Kazaniecki sołtys z Górnego poinformował, że w Górnem 60% mieszkańców ma oczyszczalnie przydomowe lub szczelne szamba, wykonane bez pomocy gminy.

Zapytał jak to jest – awaria oświetlenia, która zaistniała w piątek, zgłoszona została w poniedziałek i przez cały tydzień nikt nic nie zrobił.

 

Pan Andrzej Tobolski poinformował, że złożył na piśmie do Burmistrza zawiadomienie na piśmie, zapytał czy będzie odpowiedź?

Pan Burmistrza odpowiedział, że zostanie udzielona w terminie.

Pan Tobolski zapytał o modernizację bieżni na stadionie.

Pan Burmistrz odpowiedział, że modernizacja jest w planie ale czekamy na środki z programów unijnych.

Pan Tobolski zgłosił wniosek o poinformowanie go jakie, inne niż wynagrodzenie i kto otrzymywał z pracowników urzędu w latach 2010 – 2014.

Pani Barbara Woźniak radca prawny wyjaśniła, że taka informacja nie może być podana z nazwiska może być to udzielone statystycznie.

Radny Ryszard Wrzosek zwrócił się do Pana Tobolskiego, aby gdy zgłasza swoje uwagi, wnioski, zarzuty, wysłuchał również opinii na swoje zarzuty od osób obecnych na sesji. Byłoby to eleganckie.

 

Do pkt. 14

 

Po wyczerpaniu porządku Przewodniczący Rady dokonał zamknięcia posiedzenia sesji.

 

Protokołowała Przewodniczący Rady

(-)Alicja Pietranis (-)Andrzej Pianka