Zameldowanie i wymeldowanie pobytu: stałego lub czasowego ponad 3 miesiące

 

Nazwa sprawy:

Zameldowanie i wymeldowanie  pobytu: stałego lub czasowego ponad 3 miesiące

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (jednolity tekst Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.)

Wymagane dokumenty:

 Zameldowanie na Pobyt_staly.pdf

Wymeldowania z pobytu stalego.pdf

Zameldowanie na pobyt czasowy.pdf

Wymeldowanie z pobytu czasowego.pdf

Podanie o ilosci zameld osob.pdf

Podanie do stpendium.pdf

  • Wypełniony formularz (druk) meldunkowy oraz:

  • dla cudzoziemców przy zameldowaniu na pobyt stały - dokument potwierdzający prawo stałego pobytu lub karta stałego pobytu

  • dokument stwierdzający tożsamość (dokumentem potwierdzającym tożsamość dla osób niepełnoletnich jest odpis skrócony aktu urodzenia),

  • wojskowy dokument osobisty - dla osób podlegających powszechnemu obowiązkowi obrony z wyjątkiem funkcjonariuszy Policji, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Służby Więziennej oraz Centralnego Biura Antykorupcyjnego

  • zaświadczenie o wymeldowaniu z pobytu stałego w poprzedniej gminie dla osób meldujących się na pobyt stały,

  • Przy zameldowaniu na pobyt stały lub pobyt czasowy ponad 3 miesiące najemca osoba, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu, lub właściciel lokalu jest obowiązany potwierdzić fakt pobytu osoby zgłaszającej pobyt stały lub czasowy ponad 3 miesiące, oraz przedłożyć do wglądu dokument zaświadczający o tytule prawnym do lokalu.

  • Przy wymeldowaniu należy stawić się osobiście i przedstawić dokument stwierdzający tożsamość (za osobę niepełnoletnią czynność wymeldowania dokonują osoby sprawujące prawną opiekę),

  • Zameldowania na pobyt czasowy do 3 miesięcy dokonuje się w obecności najemcy, właściciela lokalu po okazaniu tytułu prawnego do lokalu (do wglądu) na ustny wniosek, zawierający datę przybycia do miejsca pobytu, adres i zamierzony czas trwania pobytu.

  • Wymeldowania z pobytu czasowego do 3 miesięcy przed upływem zamierzonego czasu pobytu dokonuje się ustnie.

Opłaty:

Czynności nie podlegają opłacie skarbowej.

Sposób dostarczenia dokumentów:

  • Niezbędne dokumenty należy złożyć osobiście lub przez ustanowionego pełnomocnika, względnie przesłać na adres Urzędu Miejskiego w Gołdapi.

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miejski w Gołdapi przy Placu Zwycięstwa 14, pok. nr 18 ( I piętro)

Sprawę załatwia i udziela szczegółowych wyjaśnień:

Stanisław Sawicki- inspektor , tel. (87) 615 -60 -36, pok. nr 18 ( I piętro), e-mail: stanley@goldap.pl

Termin i sposób załatwienia sprawy:

 

Zameldowania i wymeldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego.

Jako potwierdzenie czynności wydaje się poświadczenie zameldowania lub wymeldowania.

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje

Informacje dodatkowe:

Ze względu na czas zamierzonego pobytu rozróżnia się następujące formy zameldowania i wymeldowania:

1. zameldowanie na pobyt stały lub wymeldowanie z pobytu stałego,

2. zameldowanie na pobyt czasowy ponad 3 miesiące, wymeldowanie z pobytu czasowego ponad 3 miesiące (jeżeli okres pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące odpowiada okresowi zgłoszonemu przy zameldowaniu, osoba opuszczająca miejsce tego pobytu jest zwolniona od obowiązku wymeldowania się),

3. zameldowanie na pobyt czasowy do 3 miesięcy.

W przypadku zmiany miejsca pobytu należy dokonać zameldowania przed upływem czwartej doby, po przybyciu na nowe miejsce.

Zameldowanie ma charakter rejestracyjny.

Druki udostępnione w Internecie obowiązują tylko na terenie Miasta Poznania - w niezmienionej treści i w formacie A- 4 !

Osoby posiadające przydział mobilizacyjny, pracowniczy przydział mobilizacyjny lub kartę powołania są zobowiązane do osobistego powiadomienia o zmianie miejsca pobytu stałego lub czasowego ponad 3 miesiące właściwego WKU, nie później niż w dniu dokonania czynności meldunkowej.

 

 

 

Autor: Tomasz Mikielski
Data utworzenia: 09-12-2011 15:01:54
Autor edycji: Tomasz Mikielski
Data edycji: 09-12-2011 15:29:01