Aktualności

Piątek, 9 grudnia 2011

Wymeldowanie w trybie decyzji administracyjnej

 

Nazwa sprawy:

WYMELDOWANIE W TRYBIE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ

Podstawa prawna:

  • Art. 15 ust. 2 lub art. 47 ust. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (jednolity tekst Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z póżn. zm.),

  • ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r.
    Nr 225 poz. 1635 z późn. zm.), ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst Dz. U. z 2000r.
    Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).

Wymagane dokumenty:

Wnioskodawca ubiegający się o wymeldowanie osoby nie przebywającej
w miejscu zameldowania, lub ubiegający się o uchylenie zameldowania (wymeldowania) powinien:

  • złożyć podanie, ze szczegółowym wyjaśnieniem czasu i okoliczności opuszczenia mieszkania lub wskazania bezprawności dokonanego zameldowania (wymeldowania), podać aktualny adres miejsca pobytu lub oświadczyć o braku informacji o miejscu pobytu osoby, której dotyczy podanie,

  • przedłożyć - do wglądu - oryginały dokumentów potwierdzających fakty opisane w podaniu (np. sentencję wyroku rozwodowego, wyrok orzekający eksmisję, tytuł prawny do lokalu lub nieruchomości: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.)

Opłaty:

  • 10 zł za wydanie decyzji administracyjnej

  • 17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego ustanowienie pełnomocnictwa, gdy strona działa przez pełnomocnika

Kasa Urzędu

Kasa Urzędu Miejskiego w Gołdapi, Plac Zwycięstwa 14, I piętro, pok.
nr 16
, czynna w godz. 8 – 14.

Numer konta

Nr konta Urzędu:

  •  PKO BP S.A. oddz. Gołdap 38 1020 4724 0000 3002 0007 5929

Termin i sposób załatwienia sprawy

  • Po złożeniu podania przeprowadza się szczegółowe postępowanie wyjaśniające, polegające m.in. na przesłuchaniu stron i świadków wskazanych przez strony lub wezwanych z urzędu, ustaleniach dokonanych przez organy Policji, organy paszportowe, Biuro Informacyjne Krajowego Rejestru Karnego, Ośrodek Informatyki Warmińsko-Mazurskiego Urzędu w Olsztynie, przeprowadzeniu rozprawy administracyjnej, wizji lokalnych.

  • Załatwienie sprawy - wydanie decyzji administracyjnej - następuje
    w terminie do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów. (w przypadku skomplikowanego postępowania termin może ulec przedłużeniu)

Miejsce załatwienia sprawy:

Wydział Organizacji i Nadzoru Urzędu Miejskiego

Plac Zwycięstwa 14

 

Dokumenty należy składać w sekretariacie Urzędu pokój 12

 

w poniedziałki od 8:00- 16:00

od wtorku do piątku od 7:15 - 15:15

Sprawę załatwia i udziela szczegółowych wyjaśnień:

 

 

Irena Olszewska- Inspektor

 

Tel. 87-615-60-36