Aktualności

Czwartek, 9 lipca 2009

Uchwały z sesji XXXI z dnia 26 stycznia 2009r.

 


Uchwała Nr XXIX/167/2008

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia 16 grudnia 2008r.


w sprawie określenia wysokości dziennych stawek opłaty uzdrowiskowej


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142,poz. 1591, Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113. poz. 984, Dz. U. Nr 153, poz. 1271; Nr 214 poz. 1806; Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; Dz. U. z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 , Nr 116, poz. 1203; Dz. U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1441; Nr. 175, poz. 1457; Dz. U. z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; Dz. U. z 2007 r. Nr. 48, poz. 327, Nr 138 poz. 974; Nr 173, poz.1218; Dz. U. z 2008 r. Nr. 180, poz. 1111 ), art.17 ust. 1a i art. 19 pkt.1 lit. d, art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych ( t.j. z 2006 r. Dz. U. Nr 121, poz. 844; Nr 220 poz. 1601; Nr. 225, poz. 1635; Nr 245, poz. 1775; Nr 249, poz. 1828; Nr 251, poz. 1847; Dz. U. z 2008 r. Nr 93, poz.585; Nr 116, poz. 730) uchwala się co następuje:


§ 1. Wprowadza się opłatę uzdrowiskową od osób fizycznych przebywających dłużej niż dobę na obszarze uzdrowiska Gołdap w celach wypoczynkowych, zdrowotnych, szkoleniowych lub turystycznych.

§ 2. Określa się dzienną stawkę opłaty uzdrowiskowej w wysokości 3,69 zł.

§ 3. Opłatę wnosi się w każdym dniu pobytu.

§ 4. 1. Zarządza sie pobór opłaty uzdrowiskowej w drodze inkasa,

2. Inkasenci pobierają opłaty na podstawie pokwitowań urzędowych,

  1. Inkasentami są osoby dokonujące ewidencji meldunkowej w hotelach, uzdrowiskach, pensjonatach, domach wczasowych i wypoczynkowych, schroniskach, campingach itp.

§ 5. 1. Wysokość wynagrodzenia inkasentów wynosi 10% zainkasowanej kwoty,

2. Pobraną opłatę inkasenci wpłacają na rachunek budżetu Gminy Gołdap do dnia 15 miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano pobrania opłaty.

§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.

§ 7. Traci moc uchwała Nr XVI/79/2007 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 20 listopada 2007 roku w sprawie określenia wysokości dziennych stawek opłaty uzdrowiskowej.

§ 8. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego i obowiązuje od 1 stycznia 2009 roku.


Przewodniczący Rady Miejskiej

Remigiusz Karpiński















Uchwała Nr XXIX/168/2008

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia 16 grudnia 2008r.

w sprawie ustalania wysokości i sposobu poboru opłaty targowej


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113. poz. 984, Dz. U. Nr 153, poz. 1271; Nr 214 poz. 1806; Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; Dz. U. z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 , Nr 116, poz. 1203; Dz. U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1441; Nr. 175, poz. 1457; Dz. U. z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; Dz. U. z 2007 r. Nr. 48, poz. 327, Nr 138 poz. 974; Nr 173, poz.1218; Dz. U. z 2008 r. Nr. 180, poz. 1111), art.15 i 19 pkt.1 lit a i pkt. 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 121, poz. 844; Nr 220 poz. 1601; Nr 225, poz. 1635; Nr 245, poz. 1775; Nr 249, poz.1828; Nr 251, poz. 1847; Dz. U. Z 2008 r. Nr 93, poz. 585; Nr 116, poz.730) oraz ustawy z dnia 20 lipca 2000 roku o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 68, poz. 449) co następuje:


§ 1. Ustala się dzienna stawkę opłaty targowej w wysokości 16,00 zł z zastrzeżeniem ust. 2. Ustala się dzienną stawkę opłaty targowej przy sprzedaży obnośnej z ręki, kosza, skrzynki itp. (od osoby) – 3,00 zł.

§ 2. Termin płatności opłaty targowej przypada na dzień, w którym była prowadzona sprzedaż.

§ 3. 1. Poboru opłaty targowej bezpośrednio na targowisku miejskim w drodze inkasa dokonuje każdoczesny podmiot prowadzący targowisko,

2. Za pobór opłaty targowej inkasentom wymienionym w ust. 1 przysługuje wynagrodzenie w wysokości 1% odprowadzonych wpływów,

3. Inkasenci pobraną opłatę targową przekazują w całości do kasy Urzędu Miejskiego w Gołdapi,

4.Opłatę targową od handlu prowadzonego w innych miejscach niż określone w ust. 1 wnosi dokonujący sprzedaży

bezpośrednio do kasy Urzędu Miejskiego w Gołdapi.

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.

§ 5. Traci moc uchwała Nr XVI/81/2007 Rady Miejskiej z dnia 20 listopada 2007 roku w sprawie ustalenia wysokości i sposobu poboru opłaty targowej.

§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko- Mazurskiego i obowiązuje od 1 stycznia 2009 r.

Przewodniczący Rady Miejskiej

Remigiusz Karpiński


















UCHWAŁA Nr XXIX /169/2008
 Rady Miejskiej w Gołdapi
 z dnia 16 grudnia 2008 r.

w sprawie określenia wysokości stawek i zwolnień w podatku od środków transportowych.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, Dz. U. z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1203, Dz. U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457, Dz. U. z 2006 r. Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337, Dz. U. z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974 i Nr 173, poz. 1218 oraz Dz. U. z 2008 r. Nr 180, poz. 1111), art. 10 i art. 12 ust. 4 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 121, poz. 844, Nr 220, poz. 1601, Nr 225, poz. 1635, Nr 245, poz. 1775, Nr 249, poz. 1828 i Nr 251, poz. 1847 oraz Dz. U. z 2008 r. Nr 93, poz. 585 i Nr 116, poz. 730) oraz ustawy z dnia 20 lipca 2000 roku o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 68, poz. 449) Rada Miejska w Gołdapi uchwala, co następuje:

§ 1. Określa się wysokość rocznych stawek podatku od środków transportowych:

1) od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony i poniżej 12 ton,



L.p.

Dopuszczalna masa całkowita

Rok produkcji

do 31.12.1990r.

Rok produkcji

od 01.01.1991r.

1

powyżej 3,5 tony do 5,5 tony włącznie

696,00zł

624,00zł

2

powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie

1 164,00zł

1 044,00zł

3

powyżej 9 ton i poniżej 12 ton

1 404,00zł

1 260,00zł



2) od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton,



L.p.

Dopuszczalna masa całkowita

(w tonach)

Stawki podatku (w złotych)



2 osie

3 osie

4 osie i więcej


nie mniej niż

mniej niż

zaw.pne.*

zaw.zw.**

zaw.pne.*

zaw.zw.**

zaw.pne.*

zaw.zw.**

1

12

15

1 644,00

1 752,00

1 536,00

1 644,00

1 440,00

1 536,00

2

15

23

1 860,00

1 956,00

1 752,00

1 860,00

1 644,00

1 752,00

3

23

29

2 076,00

2 172,00

1 956,00

2 076,00

1 860,00

1 956,00

4

29


2 496,00

2 688,00

2 328,00

2 496,00

2 220,00

2 388,00

* - zaw.pne.- oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za równoważne

** - zaw.zw. - oś jezdna (osie jezdne) z innym systemem zawieszenia

3) od ciągnika siodłowego lub balastowego, przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub przyczepą, o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton,



L.p. 

Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów:

ciągnik siodłowy + naczepa;

ciągnik balastowy + przyczepa

Rok produkcji

do 31.12.1990r.

Rok produkcji

od 01.01.1991r.

1

od 3,5 tony i poniżej 12 ton

1 644,00zł

1 488,00z


4) od ciągnika siodłowego lub balastowego, przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub przyczepą, o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż 12 ton,



L.p. 

Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów:

ciągnik siodłowy + naczepa;

ciągnik balastowy + przyczepa (w tonach)

Stawki podatku (w złotych)



2 osie

3 osie i więcej


nie mniej niż

mniej niż

zaw.pne.*

zaw.zw.**

zaw.pne.*

zaw.zw.**

1

12

25

1 764,00

1 872,00

1 704,00

1 800,00

2

25

31

1 872,00

1 968,00

1 800,00

1 920,00

2

31

40

1 968,00

2 076,00

1 920,00

2 016,00

3

40

41

2 292,00

2 448,00

2 184,00

2 352,00

4

41


2 520,00

2 688,00

2 388,00

2 604,00

* - zaw.pne.- oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za równoważne

** - zaw.zw. - oś jezdna (osie jezdne) z innym systemem zawieszenia

5) od przyczepy lub naczepy, która łącznie z pojazdem silnikowym posiada dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanej wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego,

L.p.

Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów:

naczepa / przyczepa + pojazd silnikowy

1 oś

2 osie

i więcej

1

od 7 ton do 10 ton włącznie

648,00zł

540,00zł

2

powyżej 10 ton i poniżej 12 ton

744,00zł

648,00z



6) od przyczepy lub naczepy, która łącznie z pojazdem silnikowym posiada dopuszczalną masę całkowitą równą lub wyższą niż 12 ton, z wyjątkiem związanej wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego,

L.p.

Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów:

naczepa / przyczepa + pojazd silnikowy (w tonach)

Stawki podatku (w złotych)



1 oś

2 osie

3 osie i więcej


nie mniej niż

mniej niż

zaw.pne.*

zaw.zw.**

zaw.pne.*

Zaw.zw.**

zaw.pne.*

zaw.zw.**

1

12

25

924,00

996,00

876,00

948,00

828,00

900,00

2

25

33

1 092,00

1 188,00

960,00

1 020,00

888,00

960,00

2

33

38

1 440,00

1 644,00

1 236,00

1 440,00

1 092,00

1 236,00

3

38


1 800,00

2 076,00

1 500,00

1 800,00

1 236,00

1 500,00

* - zaw.pne.- oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za równoważne

** - zaw.zw. - oś jezdna (osie jezdne) z innym systemem zawieszenia

7) od autobusu.

L.p.

Liczba miejsc do siedzenia

Rok produkcji

do 31.12.1990r.

Rok produkcji

od 01.01.1991r.

1

mniej niż 30

1 644,00zł

1 488,00zł

2

równa lub wyższa niż 30

2 076,00zł

1 872,00zł

§ 2. Zwalnia się z podatku od środków transportowych autobusy wykorzystywane wyłącznie do przewozu dzieci spełniających obowiązek szkolny.

§ 3. Traci moc uchwała Nr XVI/82/2007 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 20 listopada 2007 roku w sprawie określenia wysokości stawek i zwolnień w podatku od środków transportowych.

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego i ma zastosowanie w roku podatkowym 2009.


Przewodniczący Rady Miejskiej

Remigiusz Karpiński







UCHWAŁA Nr XXIX/170/2008

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia 16 grudnia 2008r.2008 r.


w sprawie określenia stawek kwotowych podatku od nieruchomości w 2009 roku.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j.Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, zm.: Dz.U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220; Nr 62, poz. 558; Nr 113, poz. 984; Nr 153, poz. 1271; Nr 214, poz. 1806; Dz.U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717; Nr 162, poz. 1568; Dz.U. z 2004 r. Nr 102, poz. 1055; Nr 116, poz. 1203; Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1441; Nr 175, poz. 1457; Dz.U. z 2006 r, Nr 17, poz.128; Nr 181, poz.1337; Dz.U. z 2007 r. Nr 48,poz.327 i Nr 138, poz.974; Nr 173,poz.1218; Dz.U. z 2008 r. Nr 180, poz. 1111) art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz.U. z 2006 roku Nr 121, poz. 844; Nr 220, poz. 1601; Nr 225, poz. 1635; Nr 245, poz. 1775; Nr 249, poz. 1828; Nr 251, poz. 1847; Dz.U. z 2008 r. Nr 93, poz. 585; Nr 116, poz. 730) oraz ustawy z dnia 20.07.2000 roku o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (t.j. Dz.U. z 2007 r. Nr 68, poz. 449) uchwala się, co następuje:


§ 1. Ustala się roczne stawki podatku od nieruchomości w wysokości:

  1. od budynków lub ich części:


    1. mieszkalnych lub ich części - 0,62 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej;

    2. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej – 19,81 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej;

    3. zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym - 9,24 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej;

    4. zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych – 4,01 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej;

    5. pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego - 6,64 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej;


  1. od budowli - 2% ich wartości określonej na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 3 i ust. 3-7ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych.


  1. od gruntów:


    1. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków - 0,74 zł od 1m2 powierzchni;

    2. pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych - 3,90 zł od 1 ha powierzchni ;

    3. pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego - 0,30 zł od 1 m2 powierzchni.



§ 2. Traci moc Uchwała Nr XVI/82/2007 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 20 listopada 2007 roku w sprawie określenia stawek i zwolnień w podatku od nieruchomości.


§ 3 Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.


§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego i obowiązuje w roku podatkowym 2009.



Przewodniczący Rady Miejskiej

Remigiusz Karpiński









UCHWAŁA Nr XXIX/171/2008
Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia 16 grudnia 2008r.


w sprawie ustalenia górnych stawek opłat za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz za usługi w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Gołdap


Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 3 i art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 3 i art. 6 ust. 2 i 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2005 nr 236, poz. 2008), Rada Miejska w Gołdapi uchwala co następuje:


§ 1. Za usługi świadczone przez uprawnione podmioty w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych ustala się następujące górne stawki opłat

1) za 1 m3 odpadów komunalnych stałych – 24,65 zł z zastrzeżeniem § 3,

2) od osoby w gospodarstwie domowym miesięcznie – 8,15 zł z zastrzeżeniem § 3,

3) za 1 tonę odpadów komunalnych stałych – 176 zł z zastrzeżeniem § 3,

4) za 1 m3 nieczystości ciekłych – 4,60 zł,

5) za miesięczną dzierżawę kontenerów:

a) pojemność 110 l – 4 zł,

b) pojemność 660 l – 9 zł,

c) pojemność 1100 l - 14 zł,

d) pojemność 2200 l – 18,20 zł,

e) KP 7 – 55 zł,

f) Turoń – 27 zł.


§ 2. Do stawek określonych w § 1. dolicza się koszt transportu.


§ 3. W przypadku gdy odpady komunalne są zbierane i odbierane w sposób selektywny, stosuje się stawki określone w § 1 pkt. 1. 2. 3. obniżone o nie mniej niż 10%. Szczegółowe zasady zostaną ustalone w umowie pomiędzy właścicielami nieruchomości a przedsiębiorcą świadczącym usługi wywozu.

§ 4. Traci moc Uchwała Nr XVIII/106/2007 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 27 grudnia 2007r. w sprawie ustalania górnych stawek opłat za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz za usługi w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Gołdap.


§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.

§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.



Przewodniczący Rady Miejskiej

Remigiusz Karpiński





















Uchwała Nr XXIX/172/2008

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia 16 grudnia 2008 r.

w sprawie regulaminu wynagradzania i przyznawania dodatków nauczycielom zatrudnionym w szkołach prowadzonych przez Gminę Gołdap


Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591ze zm.) i art. 30 ust.6, 6a i art. 54 ust. 3 i 7 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz.U. z 2006 r Nr 97, poz. 674 ze zm. ) oraz przepisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 stycznia 2005 r w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz.U.Nr 22,poz.181 z 2006 r Nr 43, poz. 293 oraz z 2007r.Nr.56,poz.372 z 2008 r Nr 42, poz. 257) - po uzgodnieniu ze związkami zawodowymi zrzeszającymi nauczycieli uchwala się:


REGULAMIN WYNAGRADZANIA NAUCZYCIELI W SZKOŁACH PROWADZONYCH

PRZEZ GMINĘ GOŁDAP


Rozdział I


Postanowienia ogólne



§ 1. Wprowadza się regulamin określający wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom następujących dodatków płacowych:

1) za wysługę lat,

2) motywacyjnego,

3) funkcyjnych,

4) za warunki pracy,

5) za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw,

6) przyznawania nagród,

7) dodatku mieszkaniowego.


Rozdział II


Dodatek za wysługę lat

§ 2. 1. Dodatek za wysługę lat jest wypłacany nauczycielom na warunkach i w wysokości określonej w art.33 ust.1 Karty

Nauczyciela oraz § 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy.


Rozdział III


Dodatek motywacyjny


§ 3. 1. Tworzy się fundusz na dodatki motywacyjne dla nauczycieli i dyrektorów w wysokości ustalonej w budżecie

gminy tj. 135 000 złotych.


2.Udział poszczególnych szkół w funduszu określonym w ust. 1 oblicza się proporcjonalnie do ilości etatów

pedagogicznych określonych w arkuszu organizacyjnym danej szkoły.


3. Dodatek motywacyjny może być przyznany dwa razy w roku na okresy :

styczeń – czerwiec : wrzesień – grudzień


4. Dodatek motywacyjny jest ruchomą częścią wynagrodzenia nauczycieli i przyznawany jest w ramach funduszu

określonego w ust.1. w zależności od osiąganych wyników w pracy w wysokości do 20 % od średniego wynagrodzenia nauczyciela stażysty.


5. Nauczycielowi dodatek motywacyjny przyznaje dyrektor, a dyrektorowi szkoły Burmistrz w ramach środków przyznanych

uchwałą budżetową.


6. Dyrektorzy otrzymują dodatki motywacyjne za znaczące efekty pracy, zaś w szczególności za:


  1. osiągania przez szkołę bardzo dobrych wyników nauczania i wychowania oraz licznego udziału uczniów w konkursach,

olimpiadach i zawodach międzyszkolnych, regionalnych, krajowych,


2) wzorowej organizacji pracy szkoły ,


3) inicjowania różnorodnych działań rady pedagogicznej, służących podnoszeniu jakości pracy jednostki,


4) przestrzegania dyscypliny finansów publicznych


5) współpracy ze środowiskiem,


6) przestrzegania prawa pracy w realizacji funkcji kierownika zakładu pracy, w tym współdziałanie z organami szkoły.


7. Nauczyciele otrzymują dodatki motywacyjne w szczególności za :


1) osiągnięcia w realizowanym procesie dydaktycznym,


2) osiągnięcia wychowawczo-opiekuńcze,


3) wprowadzanie innowacji pedagogicznych, skutkujących efektami w procesie kształcenia i wychowania,


4) zaangażowanie w realizację czynności i zajęć wynikających z zadań statutowych szkoły, ze szczególnym

uwzględnieniem zajęć opiekuńczych i wychowawczych wynikających z potrzeb i zainteresowań uczniów.


8. Nauczyciel nabywa prawo do dodatku motywacyjnego po przepracowaniu co najmniej 5 miesięcy (I semestrze) w danej szkole.

Dodatek motywacyjny wypłaca się z góry, w terminie wypłaty wynagrodzenia.


Rozdział IV


Dodatek funkcyjny


§ 4. 1. Nauczycielom, którym powierzono stanowisko kierownicze przewidziane w statucie szkoły, przysługuje dodatek funkcyjny w wysokości określonej w ust. 11.


2. Wysokość dodatku funkcyjnego dla dyrektora ustala Burmistrz w granicach stawek określonych w tabeli, uwzględniając m.in. wielkość placówki, jej warunki organizacyjne, złożoność zadań wynikających z funkcji kierowniczej, liczbę stanowisk kierowniczych w placówce, wyniki pracy placówki.


3. Wysokość dodatku funkcyjnego dla wicedyrektorów, osób zajmujących inne stanowiska kierownicze oraz osób wymienionych w ust. 4 ustala dyrektor placówki w granicach określonych w tabeli stawek.


4. Dodatek funkcyjny przysługuje również nauczycielowi z tytułu wykonywania zadań :


a) opiekuna stażu w wysokości 55 zł miesięcznie za każdego nauczyciela odbywającego staż i powierzonego opiece,


b) wychowawcy klasy w wysokości :


- do 15 uczniów – 44 zł


- powyżej 15 uczniów – 55 zł


5. Nauczycielom pełniącym funkcje kierownicze w przypadku zbiegu prawa do dodatków, przysługuje tylko jeden z nich

najwyższy.


6. Prawo do dodatku funkcyjnego przysługuje w okresie zajmowania odpowiednio stanowiska kierowniczego lub wykonywania zadań, za które przysługuje dodatek. Jeżeli stanowisko kierownicze lub funkcję powierzono nauczycielowi na okres nie obejmujący pełnych miesięcy, dodatek funkcyjny wypłaca się w wysokości proporcjonalnej do czasu pełnienia związanych z nimi obowiązków.


7. Dodatek funkcyjny związany z zajmowanym stanowiskiem przysługuje również osobie, której powierzono odpowiednie obowiązki w zastępstwie innej osoby.


8. Dodatek funkcyjny nie przysługuje w okresie nie usprawiedliwionej nieobecności w pracy, w okresie urlopu dla poratowania zdrowia oraz w okresach, za które nie przysługuje wynagrodzenie zasadnicze.


  1. Dodatek funkcyjny przyznawany jest na rok szkolny.


10. Wynagrodzenie określone w ust. 1 i ust 4 wypłaca się miesięcznie z góry.


11. Tabela dodatków funkcyjnych


L p

Wyszczególnienie

Miesięcznie w złotych





od

do



1.

Przedszkole :

Dyrektor przedszkola czynnego ponad 5 godzin dziennie

330,00

660,00



2

Szkoły wszystkich typów:

a) Dyrektor szkoły :

liczącej. do 7 oddziałów

liczącej od 8 do 17 oddziałów

liczącej od 18 do 21 oddziałów

liczącej 22 oddziały i więcej

b) wicedyrektor



330,00

495,00

605,00

660,00

330,00


550,00

880,00

1.100,00

1.210,00

660,00




Rozdział V


Dodatek za warunki pracy


§ 5. 1. Nauczycielom przysługują dodatki z tytułu pracy w trudnych i uciążliwych dla zdrowia warunkach, określonych w przepisach § 8 i § 9 rozporządzenia w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagrodzenia za pracę w dniu wolnym od pracy , a w szczególności:


1) dodatek za prowadzenie zajęć indywidualnego nauczania dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego

w wysokości 20 % stawki godzinowej za każdą godzinę efektywnie przepracowaną,


2) za prowadzenie zajęć dydaktycznych w klasach łączonych w wysokości 20 % stawki godzinowej nauczyciela.


3) za prowadzenie zajęć w klasach integracyjnych 5 % stawki godzinowej nauczyciela


2. Dodatek za warunki pracy przyznaje nauczycielowi - dyrektor placówki, a dyrektorowi - Burmistrz.


3. Dodatek za warunki pracy wypłaca się z dołu.

Rozdział VI

Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw


§ 6. 1. Wynagrodzenie za jedną godzinę ponadwymiarową i za godzinę doraźnych zastępstw nauczyciela ustala się dzieląc przyznaną nauczycielowi stawkę wynagrodzenia zasadniczego (łącznie z dodatkiem za warunki pracy, jeżeli praca w tej godzinie została zrealizowana w warunkach uprawniających do dodatku) przez miesięczną liczbę godzin tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin, ustalonego dla rodzaju zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych, realizowanych w ramach godzin ponadwymiarowych.


2. Miesięczną liczbę godzin obowiązkowego lub realizowanego wymiaru godzin nauczyciela, o której mowa w pkt. 1 uzyskuje się mnożąc odpowiedni wymiar godzin przez 4,16 z zaokrągleniem do pełnych godzin w ten sposób, że czas zajęć do 0,5 godziny pomija się, a co najmniej 0,5 godziny liczy się za pełną godzinę.


3. Nauczycielowi, któremu przydzielono zajęcia realizowane według różnych tygodniowych wymiarów godzin zajęć należy każdą jego godzinę przeliczać proporcjonalnie do rodzaju prowadzonych zajęć i ich wymiaru godzin.


4. Dla ustalenia wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe w tygodniach, w których przypadają dni usprawiedliwionej nieobecności w pracy nauczyciela lub dni ustawowo i dodatkowo wolne od pracy za podstawę ustalenia liczby godzin ponadwymiarowych przyjmuje się obowiązkowy tygodniowy wymiar zajęć, pomniejszony o 1/5 tego wymiaru za każdy dzień usprawiedliwionej nieobecności w pracy lub dzień ustawowo i dodatkowo wolny od pracy.


5. Liczba godzin ponadwymiarowych, za które przysługuje wynagrodzenie w takim tygodniu nie może być większa niż liczba godzin przydzielonych w arkuszu organizacji.


6. Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe przysługuje w przypadku faktycznego ich przepracowania, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej.


7. Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw nalicza się miesięcznie i wypłaca się

z dołu.


Rozdział VII


Nagrody ze specjalnego funduszu nagród


§ 7. 1. Nauczyciele mogą otrzymywać nagrody ze specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Gołdap


2. Środki na nagrody w ramach specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli w wysokości 1% planowanych środków na wynagrodzenia osobowe nauczycieli planuje dyrektor placówki w rocznym planie finansowym, z czego:


1) 80% kwoty pozostawia do swojej dyspozycji,


2) 20% kwoty przekazuje do dyspozycji Burmistrza Gołdapi.


3. Nagrody ze specjalnego funduszu nagród mają charakter uznaniowy, nagrodę może otrzymać nauczyciel po przepracowaniu w danej szkole co najmniej jednego roku.


4. Nagrody przyznawane są z okazji Dnia Edukacji Narodowej. W uzasadnionych przypadkach dyrektor, może przyznać nauczycielowi nagrodę w innym czasie.


5. Nagrody dyrektora przyznawane są nauczycielom za wybitne osiągnięcia dydaktyczne i wychowawcze,

a w szczególności za:


1) przygotowanie uczniów i wychowanków do udziału w konkursach, olimpiadach, współzawodnictwie sportowym,


2) pracę z uczniem niepełnosprawnym, słabym i trudnym,


3) wdrażanie innowacji pedagogicznych oraz programów autorskich,


4) różnorodność pracy opiekuńczo-wychowawczej,


5) wprowadzenie nowych ofert edukacyjnych,


6) aktywny udział w akcjach promujących szkołę,


7) rozwój zawodowy nauczyciela i podnoszenie kwalifikacji,


8) inne ważne dla szkoły osiągnięcia.


6.Nagrody ze środków pozostających w dyspozycji dyrektora szkoły przyznaje i wypłaca dyrektor placówki na podstawie opracowanych kryteriów.


7. Ustala się następujące kryteria przyznawania nagród Burmistrza:


1) dla nauczycieli:


a) za wybitne osiągnięcia w dydaktyce i wychowaniu (np. ilość laureatów olimpiad, konkursów, zawodów sportowych w ramach wojewódzkich igrzysk sportowych),


b) za opracowanie i realizację ciekawych programów nauczania i wychowania, w tym programów autorskich,


c) za wprowadzanie twórczych i aktywizujących metod nauczania i oceniania,


d) za wykonanie innych czynności, np. zajęć dodatkowych, przygotowania uroczystości, teatrzyków, opiekę nad samorządem uczniowskim itp.,


e) za osiąganie widocznych efektów w uspołecznianiu i demokratyzacji życia w szkole.


2) dla dyrektora - spełnienie warunków jak dla nauczycieli, a ponadto:


a) za wzorowe wywiązywanie się z obowiązków oraz za osobisty wkład w rozwój i wysokie wyniki osiągane przez szkołę.


b) osiąganie bardzo dobrych wyników w zarządzaniu z uwzględnieniem realizacji uchwał Rady Miejskiej w Gołdapi


c) osiąganie wybitnych wyników w dydaktyce i wychowaniu na sprawdzianach, egzaminach gimnazjalnych, uzyskiwanie

tytułów olimpijczyków, laureatów.


d) stosowanie partnerskiego stylu zarządzania, wprowadzanie nowatorskich zmian organizacyjnych służących społeczności

szkoły,


e) troszczenie się o wzbogacanie bazy materialnej szkoły.


3) Burmistrz może przyznać nagrodę na wniosek złożony w terminie do 30 września do Wydziału Oświaty przez :


- dyrektora szkoły,


- Rady Pedagogicznej,


- związków zawodowych


- kierownika Wydziału Oświaty


Rozdział VIII


Dodatek mieszkaniowy


§ 8. 1. Nauczycielowi zatrudnionemu w wymiarze nie niższym niż połowa tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin w szkole wiejskiej i posiadającemu kwalifikacje wymagane do zajmowanego stanowiska przysługuje nauczycielski dodatek mieszkaniowy.


2. Wysokość nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego, w zależności od liczby osób w rodzinie uprawnionego

nauczyciela, wynosi miesięcznie :


1) przy jednej osobie w rodzinie – 47,30 zł


2) przy dwóch osobach w rodzinie – 62,70 zł


3) przy trzech osobach w rodzinie – 78,10 zł


4) przy czterech i więcej osobach w rodzinie – 93,50 zł

3. Do członków rodziny, o której mowa w ust. 2, zalicza się nauczyciela oraz wspólnie z nim zamieszkujących:

współmałżonka oraz dzieci i rodziców pozostających na jego wyłącznym utrzymaniu, do 18 roku życia, a w przypadku dzieci kontynuujących naukę do 24 roku życia.


4. Nauczycielowi i jego współmałżonkowi, będącego także nauczycielem, stale z nim zamieszkującemu, przysługuje tylko jeden dodatek mieszkaniowy, w wysokości określonej w ust. 2. Małżonkowie wspólnie określają pracodawcę, który będzie im wypłacał ten dodatek.


5. Nauczycielski dodatek mieszkaniowy przyznaje się na wniosek nauczyciela, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w ust. 4, na ich wspólny wniosek. Nauczycielowi dodatek przyznaje dyrektor, a dyrektorowi – Burmistrz.


6. Nauczycielski dodatek mieszkaniowy przysługuje nauczycielowi:


1) niezależnie od tytułu prawnego do zajmowanego przez niego lokalu mieszkalnego,


2) od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nauczyciel złożył wniosek o jego przyznanie.


7. Nauczycielski dodatek mieszkaniowy przysługuje w okresie wykonywania pracy, a także w okresach:


1) nie świadczenia pracy, za które przysługuje wynagrodzenie,


2) pobierania zasiłku z ubezpieczenia społecznego,


3) odbywania zasadniczej służby wojskowej, przeszkolenia wojskowego, okresowej służby wojskowej; w przypadku jednak, gdy z nauczycielem powołanym do służby zawarta była umowa o pracę na czas określony, dodatek wypłaca się nie dłużej niż do końca okresu, na który umowa ta była zawarta,


4) korzystania z urlopu wychowawczego.


Rozdział IX


Postanowienia końcowe


§ 9. W sprawach nieuregulowanych powyższym regulaminem stosuje się przepisy ustawy Karta Nauczyciela oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 stycznia 2005 r w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz.U.Nr 22,poz.181 z 2006 r Nr 43, poz. 293 z 2007 Nr.56, poz.372 z 2008 r Nr 42, poz. 257)


§ 10. Traci moc uchwała Nr XVI/87/2007 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 20 listopada 2007 r. w sprawie regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnych, za warunki pracy, za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw, przyznawania nagród oraz dodatku mieszkaniowego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę Gołdap.

§ 11. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi

§ 12. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko - Mazurskiego i ma zastosowanie od 1 stycznia 2009 roku.

Przewodniczący Rady Miejskiej

Remigiusz Karpiński



























UCHWAŁA Nr XXIX/173/2008


Rady Miejskiej w Gołdapi


z dnia 16 grudnia 2008r.


w sprawie uchylenia uchwały Nr XXI/122/2008 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 28 marca 2008 w sprawie ustalenia zasad korzystania ze stołówek szkolnych oraz wysokości opłat za posiłek.



Na podstawie art. 18 ust.2 pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym )(t.j. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 67a ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (t.j. z 2004r. Dz. U. Nr 225, poz. 2572 ze zm. ) Rada Miejska uchwala, co następuje:


§ 1. Uchyla się uchwałę Nr XXI/122/2008 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 28 marca 2008 w sprawie ustalenia zasad korzystania ze stołówek szkolnych oraz wysokości opłat za posiłek ( Dz.Urz. Województwa Warmińsko-Mazurskiego Nr 68, poz.1327).


§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.


§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dnia od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego i obowiązuje od 1 września 2008 r.


Przewodniczący Rady Miejskiej

Remigiusz Karpiński



































UCHWAŁA Nr XXIX/174/2008


Rady Miejskiej w Gołdapi


z dnia 16 grudnia 2008 r.


w sprawie przyjęcia programu współpracy na rok 2009 Gminy Gołdap z podmiotami niezaliczonymi do sektora finansów publicznych i niedziałającymi w celu osiągnięcia zysku



Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. z 2001 r. Dz. U. Nr 142 poz. 1591 ze zm.), art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. nr 96, poz. 87 ze zm.) uchwala się, co następuje :


§ 1. Przyjmuje się program współpracy Gminy Gołdap w brzmieniu określonym załącznikiem do uchwały obejmujący:


  1. współpracę z organizacjami pozarządowymi, osobami prawnymi i jednostkami działającymi na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz gwarancjach wolności sumienia i wyznania, których cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego oraz ze stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego;


  1. zlecenie zadań i udzielenie dotacji podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku na cele publiczne związane z realizacją zadań własnych gminy Gołdap.


§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.


§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Przewodniczący Rady Miejskiej

Remigiusz Karpiński






























Załącznik do Uchwały Nr XXIX/174/2008

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia 16.12.2008 r.



Program współpracy Gminy Gołdap z podmiotami niezliczonymi do sektora finansów publicznych i niedziałającymi w celu osiągnięcia zysku



PREAMBUŁA


Rozwój Gminy Gołdap i poprawa warunków życia jej mieszkańców jest nadrzędnym zadaniem gołdapskiego samorządu. U podłoża programu współpracy Gminy Gołdap z organizacjami pozarządowymi, osobami prawnymi i jednostkami działającymi na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz gwarancjach wolności sumienia i wyznania, których cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego oraz ze stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego, zwanego dalej "programem" leży przekonanie władz gminy o korzyściach z tej współpracy płynących. Unormowanie zasad współpracy przyczyni się do szerokiego wykorzystania potencjału drzemiącego w inicjatywach obywatelskich.

Program wyznacza dwie płaszczyzny współpracy: usługową i partycypacyjną. Pierwsza to zaspokajanie potrzeb społecznych poprzez finansowe i pozafinansowe wspieranie działań podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego, przez samorząd, zaś druga to wspólne decydowanie o rozwoju społeczności gminy poprzez wspólne określanie tego, co dla społeczności gminy Gołdap jest najważniejsze i w jaki sposób to osiągnąć.


Rozdział I

Cele i podmioty programu współpracy


§ 1. 1. Rada Miejska wyraża wolę współpracy Gminy Gołdap (zwanej Samorządem) z organizacjami pozarządowymi, osobami prawnymi i jednostkami działającymi na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz gwarancjach wolności sumienia i wyznania, których cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego oraz ze stowarzyszeniami, jednostek samorządu terytorialnego, a także podmiotami niezaliczonymi do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, swoją działalnością wpisującymi się w cele publiczne obejmujące zadania własne Gminy Gołdap, zwanymi dalej Organizacjami w całej sferze zadań publicznych określonych ustawami.

2. Podmioty współpracy są autonomiczne i suwerenne. Wzajemną współpracę regulują na zasadzie porozumień.

3. Samorząd i Organizacje współpracują ze sobą w oparciu o zasady partnerstwa, pomocniczości i suwerenności stron.


§ 2. Program współpracy dotyczy Organizacji prowadzących swoją działalność na terenie Gminy Gołdap lub dla jej mieszkańców (bez względu na siedzibę podmiotu).

§ 3. Celem wprowadzenia Programu współpracy Samorządu z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego jest:

1) umacnianie w świadomości społecznej poczucia odpowiedzialności za siebie, swoje otoczenie, wspólnotę lokalną oraz jej tradycje,

2) tworzenie warunków do zwiększenia aktywności społecznej mieszkańców gminy,

3) zwiększenie wpływu sektora obywatelskiego na kreowanie polityki społecznej w gminie,

4) poprawa jakości życia, poprzez pełniejsze zaspokajanie potrzeb społecznych,

5) uzupełnienie działań gminy w zakresie nie objętym przez struktury samorządowe,

6) zwiększenie udziału mieszkańców w rozwiązywaniu lokalnych problemów,

7) realizacja zapisów Strategii Rozwoju Gminy Gołdap.


§ 4. Za realizację postanowień Programu odpowiadają:

a) Rada Miejska -w zakresie wytyczania polityki społecznej i finansowej oraz ustalania priorytetów przyznawania dotacji na realizację zadań publicznych, nawiązywania współpracy z Organizacjami,

b) Burmistrz Gołdapi -w zakresie realizacji tej polityki, podejmowania współpracy z Organizacjami, dysponowania środkami w ramach budżetu, decydowania o przyznaniu dotacji i innych form pomocy poszczególnym Organizacjom w ramach ustalonych przez Radę Miejską priorytetów,

c} Gminne jednostki organizacyjne -w zakresie bieżącej współpracy z Organizacjami,

d) Zespół Konsultacyjno- Opiniujący, zwany dalej .Zespołem. w zakresie opiniowania wniosków o przyznanie dotacji lub innej formy pomocy, proponowania nowych form i zasad współpracy.

e) Pełnomocnika Burmistrza d/s współpracy z organizacjami pozarządowymi zwany dalej "Pełnomocnikiem".



Rozdział II

Zespół Konsultacyjno- Opiniujący


§ 5. 1. Zespół Konsultacyjno - Opiniujący powołuje Rada Miejska w składzie:

a) dwóch radnych Rady Miejskiej;

b) dwóch przedstawicieli desygnowanych przez Burmistrza, w tym jeden Pełnomocnik Burmistrza d/s Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi zwany dalej .Pełnomocnikiem";

c) czterech przedstawicieli organizacji pozarządowych desygnowanych przez Radę Organizacji Pozarządowych Powiatu Gołdapskiego, przy czym desygnowanymi nie mogą być członkowie organów gminy oraz osoby pozostające w stosunku pracy z jednostkami samorządu gminnego, w tym komunalnymi osobami prawnymi.

2. Przewodniczącego Zespołu, Wiceprzewodniczącego oraz sekretarza Zespołu wybiera Zespół ze swego składu.

§ 6. 1. Kadencja członków Zespołu upływa z dniem 31 grudnia 2009 roku.

2. Członkowie wykonują swój mandat nieodpłatnie.

§ 7. 1. Tryb pracy Zespołu określa regulamin, ustalany przez Zespół.

2. Zespół może zapraszać na swoje posiedzenia przedstawicieli gminnych jednostek organizacyjnych, innych organizacji pozarządowych, ekspertów itp.

3. Członkowie Zespołu związani z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego uczestniczącymi w otwartym konkursie podlegają wyłączeniu od głosowania w sprawach dotyczących konkursu, w którym ta organizacja bierze udział.

4. Obsługę techniczną i biurową Zespołu zapewnia Urząd Miejski.


§ 8. Do zadań Zespołu należy:

1) Dokonywanie oceny współpracy Gminy Gołdap z Organizacjami oraz realizacji rocznych programów;

2) Dokonywanie oceny inicjatyw wspierających organizacje pozarządowe;

3) Opiniowanie wniosków o udzielenie pomocy;

4) Opiniowanie przedstawionego przez Burmistrza projektu podziału środków;

5) Monitorowanie oraz doskonalenie zasad współpracy Samorządu z organizacjami pozarządowymi;

6) Przedkładanie Radzie Miejskiej i Burmistrzowi do 30 maja każdego roku wniosków dotyczących priorytetów w zakresie realizacji zadań Gminy przez Organizacje na przyszły rok budżetowy;

7) Stałe kreowanie współpracy między Organizacjami a samorządem;

8) Wyrażanie opinii w istotnych sprawach dotyczących społeczności lokalnej.


Rozdział III

Zasady i formy współpracy Samorządu i Organizacji


§ 9. Rada Miejska uchwalając budżet, określa środki na realizację zadań gminy realizowane przez Organizacje.


§ 10. Do końca września każdego roku Burmistrz w uzgodnieniu z Zespołem podaje do publicznej wiadomości priorytetowe zadania, które będą dofinansowywane w następnym roku budżetowym.


§ 11. 1. Współpraca będzie prowadzona w formach: finansowej i pozafinansowej.

2. Zlecanie realizacji zadań publicznych następuje w wyniku otwartego konkursu ofert.

3. We wszystkich formach współpracy o której mowa w Programie obowiązuje zasada pisemności.


§ 12.1. Współpraca finansowa odbywa się poprzez udzielanie przez Gminę:

a) małych dotacji;

b) grantów;

c) kontraktów;

d) pokrywanie kosztów eksploatacji lokalu udostępnionego na siedzibę organizacji;

2. Współpraca pozafinansowa odbywa się poprzez:

a) pomoc w uzyskaniu lokalu z przeznaczeniem na działalność statutową Organizacji;

b) udostępniania lokalu na spotkania Organizacji oraz spotkania otwarte;

c) współpracę w pozyskiwaniu środków finansowych z innych źródeł;

d) organizowanie otwartych spotkań pomiędzy organizacjami a przedstawicielami samorządu oraz organizowanie konsultacji i szkoleń;

e) pomoc w nawiązywaniu kontaktów w skali lokalnej, ogólnopolskiej i międzynarodowej;

f) wzajemne informowanie się o planowanych kierunkach działalności i współdziałania w celu zharmonizowania tych kierunków;

g) konsultowanie z Organizacjami, odpowiednio do zakresu ich działania, projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych Organizacji;

h) tworzenie wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, złożonych z przedstawicieli Organizacji oraz przedstawicieli właściwych Gminy;

i) promocję podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego w mediach.


§ 13. 1. Organizacja może ubiegać się równolegle o małą dotację, grant lub kontrakt, pod warunkiem, że dotyczy ono różnych zadań.

2. Organizacja, które otrzymała dofinansowanie z funduszy i programów Unii Europejskiej, może ubiegać się o dofinansowanie z budżetu Gminy wymaganego wkładu własnego na zasadach określonych dla małych dotacji i grantów.


§ 14. Organizacje ubiegające się o realizacje zadania zobowiązane są do złożenia oferty według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do Programu oraz dokumentów ustalonych przez Zespół dla ubiegających się o dany rodzaj dofinansowania, a po zrealizowaniu projektu do złożenia sprawozdania, na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do Programu.


§ 15. Brak rozliczenia w ustalonym umową terminie lub podanie nieprawdziwych danych pozbawia daną Organizację możliwości ubiegania się o realizacje zadania z budżetu Gminy przez okres najbliższych 3 lat.


§ 16. Realizując zlecane przez Gminę zadania publiczne organizacje są zobowiązane do:

1) pisemnego informowania z 14 dniowym wyprzedzeniem Urzędu Miejskiego oraz Rady Miejskiej O organizacji imprez odbywających się w ramach zadania ;

2) informowania w wydawanych w ramach zadania publikacjach i materiałach oraz mediach, jak również - stosownie do charakteru zadania -poprzez widoczną w miejscu jego realizacji tablicę lub poprzez ustną informację kierowaną do odbiorców zadania o dofinansowaniu realizacji zadania z budżetu Gminy.


§ 17. Wykaz Organizacji, którym zlecono realizację zadań publicznych w danym roku, zadań i kwot dotacji przyznanych na te zadania będzie publikowany w załączniku do sprawozdania z wykonania budżetu Gminy.

Rozdział IV

Małe Dotacje


§ 18. Organizacje mogą ubiegać się w ciągu roku budżetowego o dofinansowanie realizowanych przez siebie projektów w formie małych dotacji, przez które rozumie się kwotę nieprzekraczającą równowartości 300 EURO (według kursu ustalonego przez NBP na dzień 1 stycznia roku, w którym został ogłoszony konkurs), o ile realizacja tego projektu pokrywa się z zakresem zadań realizowanych przez Gminę.


§ 19. Wnioski o udzielenie małej dotacji, Organizacje mogą składać najpóźniej na 3 miesiące przed realizacją projektu.


§ 20. 1. Mała dotacja jest przyznawana w oparciu o następującą procedurę:

1) Organizacja ubiegająca się o wsparcie, z budżetu gminy Gołdap składa wniosek do Burmistrza Gołdapi na ręce Pełnomocnika;

2) Pełnomocnik w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku sprawdza jego poprawność pod względem formalnym. W przypadku stwierdzenia braków formalnych wzywa Organizację do ich usunięcia w terminie 7 dni pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania. Wniosek kompletny przekazuje Burmistrzowi najpóźniej 21 dnia od dnia wpłynięcia wniosku.

3) Burmistrz Gołdapi rozpatruje wniosek w ciągu 7 dni od daty jego otrzymania, a uwzględniając zasadność realizacji danego zadania ogłasza otwarty konkurs ofert, określając regulamin konkursu.

4)Przyznanie dotacji następuje na podstawie zawartej z Organizacją umowy .

2. Odmowa przyznania dotacji nie wymaga uzasadnienia.


Rozdział V

Granty i Kontrakty


§ 21. 1. Organizacje mogą występować do Burmistrza o przyznanie grantu, przez który należy rozumieć dofinansowanie zadania kwotą powyżej równowartości 300 EURO (według kursu ustalonego przez NBP na dzień 1 stycznia roku, w którym został ogłoszony konkurs).

2. Kwota dofinansowania w formie grantu nie może przekraczać 80 % całkowitego kosztu projektu.


§ 22. Burmistrz w ramach realizacji zadań własnych może zawierać z Organizacjami kontrakty, przez które rozumie się przeniesienie ustawowego zadania własnego gminy o dużym znaczeniu społecznym na Organizację.


Rozdział VI

Zlecanie zadania publicznego w formie grantów oraz zawieranie kontraktów


§ 23. 1. Burmistrz Gołdapi ogłasza raz w roku konkurs na realizację zadania publicznego.

2. Ogłoszenie konkursu następuje najpóźniej do dnia 30 kwietnia roku wykonania zadania

3. Informację o konkursie Burmistrz Gołdapi podaje do publicznej wiadomości poprzez:

  1. umieszczenie na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej Urzędu Miejskiego

  2. ogłoszenie w prasie o zasięgu lokalnym i Biuletynie Informacji Publicznej.

4. W ciągu 7 dni od upływu terminu do składania wniosków, lista podmiotów ubiegających się o pomoc, rodzaj zadań oraz wielkość wnioskowanych dotacji zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego oraz zostanie podana do publicznej wiadomości na stronach miejskiego portalu internetowego.

5. Informacja o wyborze podmiotów, które uzyskują pomoc, o wysokości dotacji oraz o wyznaczonych do sprawowania kontroli merytorycznej i finansowej nad realizacją zadań publicznych wydziałach Urzędu Miejskiego oraz gminnych jednostkach organizacyjnych jest podawana do wiadomości publicznej w sposób określony w ust. 2, w terminie 14 dni od dnia rozstrzygnięcia konkursu.


§ 24. Procedura zlecenia zadania publicznego:

1) Organizacje ubiegające się o finansowanie zadania z budżetu gminy Gołdap składają wnioski do Burmistrza Gołdapi na ręce Pełnomocnika;

2) Pełnomocnik po sprawdzeniu wniosków po względem formalnym kieruje je do Zespołu. W razie stwierdzenia ewentualnych braków formalnych, wzywa zainteresowanych do ich usunięcia w terminie 7 dni, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia;

3) Opiniowanie wniosków przez Zespół następuje w 14 dni od dnia otrzymania wniosku. Zaopiniowane wnioski kierowane są do Burmistrza Gołdapi;

4) Burmistrz Gołdapi przyznając granty, kieruje się priorytetami określonymi przez Radę Miejską oraz opinią Zespołu, biorąc pod uwagę w szczególności:

a) merytoryczną zawartością projektu, jego zbieżnością z hierarchią potrzeb i zadań Gminy,

b) korzyściami płynącymi dla mieszkańców Gminy,

c) kosztami projektu, w tym:

-wysokością wkładu własnego wnioskodawcy -udziałem innych źródeł finansowania -strukturą wydatków

d) perspektywami kontynuacji projektu i potencjalnymi źródłami jego dalszego finansowania,

e) stosunkiem ponoszonych nakładów do długofalowych efektów projektu,

f) dokonaniami wnioskodawcy,

g) dotychczasową współpracą z samorządem,

h) współpracą z innymi instytucjami publicznymi,

i) przyjęte przez Organizację metody kontroli efektywności realizacji zadania.

5) Ogłoszenie wyników konkursu grantowego następuje najpóźniej w ciągu 7 dni od dnia rozstrzygnięcia konkursu, w sposób określony

§ 25. W sytuacji, gdy pula przeznaczona na granty nie zostanie rozdysponowana w całości, przewiduje się ogłoszenie II edycji .

§ 26. O wynikach konkursu grantowego informuje się pisemnie wszystkich jego uczestników.


Rozdział VII

Udział Organizacji w działaniach programowych samorządu


§ 27. 1. Burmistrz Gołdapi może powoływać w drodze zarządzenia zespoły doradcze, opiniujące lub inicjatywne (wspólne zespoły) z udziałem przedstawicieli Organizacji.

2. Celem działalności wspólnych zespołów może być w szczególności:

a) diagnozowanie problemów i potrzeb społecznych;

b) tworzenie i konsultowanie programów o charakterze strategicznym;

c) opiniowanie aktów prawa lokalnego,

d) wzajemne informowanie się o planowanych kierunkach działalności.

§ 28. Organizacje mają prawo inicjowania powoływania wspólnych zespołów. Inicjatywę taką zgłasza się do Burmistrza Gołdapi, poprzez Pełnomocnika, proponując cel dla jakiego dany zespół ma zostać powołany wraz z uzasadnieniem potrzeby jego powołania.


Rozdział VIII

Lokale i budynki


§ 29. Podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego mogą ubiegać się o uzyskanie na preferencyjnych zasadach użytkowania lokalu lub obiektu komunalnego na potrzeby prowadzenia tej działalności.


§ 30.1. Organizacje, ubiegające się o przydział lokalu, zobowiązane są do złożenia następujących dokumentów:

a) raportu z działalności w roku poprzednim (nie dotyczy podmiotów nowopowstałych),

b) sprawozdania finansowego za ubiegły rok (nie dotyczy podmiotów nowopowstałych),

c) wniosku z opisem programów, które będą realizowane w lokalu,

d) dokumentów potwierdzających status prawny wnioskodawcy.

2. Stosownie do możliwości, które wynikają z zasobów będących w dyspozycji gminy, przeznaczonych na taką

działalność, Burmistrz Gołdapi w formie zarządzenia podejmuje decyzję o wynajęciu względnie użyczeniu lokalu lub obiektu a także warunkach na jakich zostanie zawarta umowa.

3. Pierwszeństwo w udostępnieniu lokali na preferencyjnych warunkach posiadają Organizacje o celach statutowych i działalności najbardziej zbieżnych z celami i kierunkami działalności Samorządu, działające na terenie Gminy Gołdap przynajmniej jeden rok.

4. Podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego, które użytkują lokal lub budynek na preferencyjnych zasadach, zobowiązane są do składania w terminie do 31 marca każdego roku rocznych sprawozdań merytorycznych ze sposobu jego wykorzystywania w roku poprzednim.

5. W przypadku podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego uzyskujących wieloletnie dotacje na realizację zadań w danym lokalu lub budynku, wymóg określony w ust. 3 uważa się za spełniony w momencie złożenia przez organizację sprawozdania merytorycznego z realizacji zadania.


Rozdział IX

Promocja działalności organizacji w mediach


§ 31. Promocja działalności organizacji w mediach może być prowadzona poprzez zamieszczanie w gazecie "Z bliska" informacji i ogłoszeń dotyczących ich bieżącej działalności.


Rozdział X

Przepisy końcowe


§ 32. 1. Pierwszy skład Zespołu określa Rada Miejska w terminie 30 dni od daty wejścia w życie niniejszego programu.

2. Pierwsze posiedzenie Zespołu zwołuje Pełnomocnik w terminie 14 dni od dnia wyboru.













































UCHWAŁA Nr XXIX/175/2008


Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia 16 grudnia 2008r.



w sprawie powołania Zespołu Konsultacyjno-Opiniującego



Na podstawie art. 5 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. nr 96 poz. 873 ze zmianami), uchwala się co następuje:



§ 1. Powołuje się Zespół Konsultacyjno-Opiniujący w składzie:


  1. Beata Otto - radna Rady Miejskiej w Gołdapi,


  1. Janina Pietrewicz - radna Rady Miejskiej w Gołdapi,


  1. Justyna Charkiewicz - Pełnomocnik Burmistrza Gołdapi,


  1. Stanisław Sawicki - przedstawiciel Burmistrza Gołdapi,


  1. Dorota Łasica - przedstawiciel organizacji pozarządowych,


  1. Andrzej Życzkowski - przedstawiciel organizacji pozarządowych,


7. Szymon Czernek - przedstawiciel organizacji pozarządowych,


8. Jadwiga Zajkowska - przedstawiciel organizacji pozarządowych



§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.



Przewodniczący Rady Miejskiej

Remigiusz Karpiński































UCHWAŁA Nr XXIX/176/2008

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia 16 grudnia 2008 roku

w sprawie scalenia i podziału nieruchomości

Na podstawie art. 103 ust. 5, art. 104, art. 105, art. 106 i art. 107 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2004 r., Nr 261, poz. 2603 ze zm.) w zw. z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 maja 2005 r. w sprawie scalania i podziału nieruchomości (Dz. U. Nr 86, poz. 736) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 ze zm.), Rada Miejska w Gołdapi uchwala, co następuje:

§ 1

1. Dokonuje się scalenia i podziału nieruchomości na obszarze miasta Gołdap.

2. Scaleniem i podziałem objęte są następujące nieruchomości - działki gruntu o numerach ewidencyjnych:

1) nr 7 o powierzchni 0,3911 ha, stanowiąca własność Skarbu Państwa – Agencji Mienia Wojskowego,

2) nr 8 o powierzchni 0,9033 ha, stanowiąca własność Gminy Gołdap,

3) nr 9/1 o powierzchni 1,1302 ha, stanowiąca własność Gminy Gołdap,

4) nr 9/2 o powierzchni 2,9736 ha, stanowiąca własność Gminy Gołdap,

5) nr 9/3 o powierzchni 1,0304 ha, stanowiąca własność Gminy Gołdap,

6) nr 10 o powierzchni 1,3549 ha, stanowiąca własność Gminy Gołdap,

7) nr 11 o powierzchni 0,1295 ha, stanowiąca własność Gminy Gołdap,

8) nr 12 o powierzchni 0,7902 ha, stanowiąca własność Gminy Gołdap,

9) nr 13 o powierzchni 0,0791 ha, stanowiąca własność Gminy Gołdap,

10) nr 14 o powierzchni 5,1155 ha, stanowiąca własność Gminy Gołdap,

11) nr 15 o powierzchni 0,1189 ha, stanowiąca własność Gminy Gołdap,

12) nr 16/1 o powierzchni 0,2158 ha, stanowiąca własność Gminy Gołdap,

13) nr 16/3 o powierzchni 0,2090 ha, stanowiąca własność Gminy Gołdap,

14) nr 16/4 o powierzchni 7,4000 ha, stanowiąca własność Gminy Gołdap,

15) nr 17 o powierzchni 8,3929 ha, stanowiąca własność Gminy Gołdap,

16) nr 18 o powierzchni 0,3679 ha, stanowiąca własność Gminy Gołdap,

17) nr 19 o powierzchni 0,6004 ha, stanowiąca własność Gminy Gołdap,

18) nr 20 o powierzchni 0,5777 ha, stanowiąca własność Jadwigi Święckiej,

19) nr 21 o powierzchni 0,5102 ha, stanowiąca własność Ireneusza Bogusława Chareńskiego,

20) nr 22 o powierzchni 0,9358 ha, stanowiąca współwłasność Stanisławy Bałkowskiej (udział 4/9), Urszuli Piwnickiej (udział 1/9) i Krystyny Sieńczak (udział 4/9),

21) nr 23 o powierzchni 0,9199 ha, stanowiąca własność Joanny Tejszerskiej,

22) nr 24 o powierzchni 0,9681 ha, stanowiąca współwłasność Tomasza i Joanny Waraksów,

23) nr 25/1 o powierzchni 1,0246 ha, stanowiąca własność Ireneusza Bogusława Chareńskiego,

24) nr 25/2 o powierzchni 1,0103 ha, stanowiąca własność Ireneusza Bogusława Chareńskiego,

25) nr 26 o powierzchni 1,0597 ha, stanowiąca własność Bolesława Łapińskiego,

26) nr 27 o powierzchni 0,9795 ha, stanowiąca własność Zdzisława Krzysztofa Stalewskiego,

27) nr 28 o powierzchni 1,0855 ha, stanowiąca własność Joanny Tejszerskiej,

28) nr 29 o powierzchni 0,9863 ha, stanowiąca współwłasność Cecylii Grabowskiej (udział 1/15), Krystyny Grabowskiej (udział 1/15), Jana Kalinowskiego (udział 1/5), Marka Leszka Kalinowskiego (udział 1/5), Stanisława Kalinowskiego (udział 1/5), Wiesławy Marii Markowskiej (udział 1/15), Heleny Mystkowskiej (udział 1/15), Krzysztofa Piotra Pruszyńskiego (udział 1/15), Hanny Sielawy (udział 1/15),

29) nr 30 o powierzchni 1,0727 ha, stanowiąca własność Ireneusza Bogusława Chareńskiego,

30) nr 31 o powierzchni 0,2012 ha, stanowiąca własność Gminy Gołdap,

31) nr 32 o powierzchni 0,9626 ha, stanowiąca współwłasność Jolanty Cimoch (udział 1/4), Barbary Bożeny Ginel (udział 1/4), Krzysztofa Kalinowskiego (udział 1/4), Wojciecha Kalinowskiego (udział 1/4),

32) nr 33 o powierzchni 0,4610 ha, stanowiąca własność Gminy Gołdap,

33) nr 34/1 o powierzchni 0,4312 ha, stanowiąca współwłasność Olimpii Chareńskiej (udział 1/12), Teresy Mioduszewskiej (udział 1/12), Ryszarda Stalewskiego (udział 1/12), Witolda Stalewskiego (udział 1/12), Izydora Zdzisława Stalewskiego (1/12), Amelii Stalewskiej (udział 7/12),

34) nr 34/2 o powierzchni 0,1198 ha, stanowiąca współwłasność Jana i Weroniki Pasiuków,

35) nr 34/3 o powierzchni 0,3055 ha, stanowiąca współwłasność Olimpii Chareńskiej (udział 1/12), Teresy Mioduszewskiej (udział 1/12), Ryszarda Stalewskiego (udział 1/12), Witolda Stalewskiego (udział 1/12), Izydora Zdzisława Stalewskiego (1/12), Amelii Stalewskiej (udział 7/12),

36) nr 35/1 o powierzchni 0,1199 ha, stanowiąca współwłasność: Olimpii Chareńskiej (udział 1/12), Teresy Mioduszewskiej (udział 1/12), Ryszarda Stalewskiego (udział 1/12), Witolda Stalewskiego (udział 1/12), Izydora Zdzisława Stalewskiego (1/12), Amelii Stalewskiej (udział 7/12),

37) nr 35/2 o powierzchni 1,0937 ha, stanowiąca własność Gminy Gołdap,

38) nr 36 o powierzchni 0,7826 ha, stanowiąca własność Henryka i Czesławy Jankowskich,

39) nr 37 o powierzchni 1,4152 ha, stanowiąca własność Skarbu Państwa – Ochotniczych Hufców Pracy Centrum Kształcenia i Wychowania,

40) nr 384 o powierzchni 0,6605 ha, stanowiąca własność Gminy Gołdap,

41) nr 385 o powierzchni 3,3425 ha, stanowiąca własność Gminy Gołdap,

42) nr 1970/2 o powierzchni 29,6322 ha, stanowiąca własność Skarbu Państwa – Gospodarstwa Leśnego Lasów Państwowych Nadleśnictwa Gołdap,

3. W wyniku scalenia i podziału z działek opisanych w ust. 2 tworzy się i przyznaje poszczególnym osobom następujące działki:

1) nr 9/5 o powierzchni 0,8708 ha, przyznaje się na własność Ogólnokrajowej Spółdzielni Turystycznej „Gromada”,

2) nr 9/6 o powierzchni 1,6295 ha, przyznaje się na własność Ogólnokrajowej Spółdzielni Turystycznej „Gromada”,

3) nr 1976 o powierzchni 0,1826 ha, przyznaje się na własność Skarbu Państwa – Gospodarstwa Leśnego Lasów Państwowych Nadleśnictwa Gołdap,

4) nr 1978 o powierzchni 6,3439 ha, przyznaje się na własność Skarbu Państwa – Gospodarstwa Leśnego Lasów Państwowych Nadleśnictwa Gołdap,

5) nr 1980 o powierzchni 6,1745 ha, przyznaje się na własność Skarbu Państwa – Gospodarstwa Leśnego Lasów Państwowych Nadleśnictwa Gołdap,

6) nr 1982 o powierzchni 13,9376 ha, przyznaje się na własność Skarbu Państwa – Gospodarstwa Leśnego Lasów Państwowych Nadleśnictwa Gołdap,

7) nr 1983 o powierzchni 9,3714 ha, przyznaje się na własność Gminy Gołdap,

8) nr 1985 o powierzchni 0,3516 ha, przyznaje się na własność Skarbu Państwa – Agencji Mienia Wojskowego,

9) nr 1986 o powierzchni 2,7928 ha, przyznaje się na własność Gminy Gołdap,

10) nr 1989 o powierzchni 10,7928 ha, przyznaje się na własność Gminy Gołdap,

11) nr 1991 o powierzchni 0,8413 ha, przyznaje się na współwłasność Stanisławy Bałkowskiej (udział 4/9), Urszuli Piwnickiej (udział 1/9) i Krystyny Sieńczak (udział 4/9),

12) nr 1994 o powierzchni 0,8703 ha, przyznaje się na własność współwłasność Tomasza i Joanny Waraksów,

13) nr 1995 o powierzchni 0,7568 ha, przyznaje się na własność Ireneusza Bogusława Chareńskiego,

14) nr 1996 o powierzchni 0,9515 ha, przyznaje się na własność Joanny Tejszerskiej,

15) nr 1997 o powierzchni 0,8513 ha, przyznaje się na własność Joanny Tejszerskiej,

16) nr 1999 o powierzchni 0,8805 ha, przyznaje się na własność Zdzisława Krzysztofa Stalewskiego,

17) nr 2000 o powierzchni 2,7488 ha, przyznaje się na własność Gminy Gołdap,

18) nr 2001 o powierzchni 1,2363 ha, przyznaje się na własność Ireneusza Bogusława Chareńskiego,

19) nr 2002 o powierzchni 1,6495 ha, przyznaje się na własność Gminy Gołdap,

20) nr 2003 o powierzchni 0,8861 ha, przyznaje się na własność Ireneusza Bogusława Chareńskiego,

21) nr 2004 o powierzchni 0,1077 ha, przyznaje się na współwłasność Jana i Weroniki Pasiuków,

22) nr 2007 o powierzchni 1,2722 ha, przyznaje się na własność Skarbu Państwa – Ochotniczych Hufców Pracy Centrum Kształcenia i Wychowania,

23) nr 2008 o powierzchni 0,3106 ha, przyznaje się na współwłasność Jolanty Cimoch (udział 1/4), Barbary Bożeny Ginel (udział 1/4), Krzysztofa Kalinowskiego (udział 1/4), Wojciecha Kalinowskiego (udział 1/4),

24) nr 2009 o powierzchni 0,3731 ha, przyznaje się na własność Ireneusza Bogusława Chareńskiego,

25) nr 2010 o powierzchni 0,5193 ha, przyznaje się na własność Jadwigi Święckiej,

26) nr 2012 o powierzchni 0,5548 ha, przyznaje się na współwłasność Jolanty Cimoch (udział 1/4), Barbary Bożeny Ginel (udział 1/4), Krzysztofa Kalinowskiego (udział 1/4), Wojciecha Kalinowskiego (udział 1/4),

27) nr 2013 o powierzchni 0,7701 ha, przyznaje się na współwłasność Olimpii Chareńskiej (udział 1/12), Teresy Mioduszewskiej (udział 1/12), Ryszarda Stalewskiego (udział 1/12), Witolda Stalewskiego (udział 1/12), Izydora Zdzisława Stalewskiego (1/12), Amelii Stalewskiej (udział 7/12),

28) nr 2014 o powierzchni 0,6913 ha, przyznaje się na własność Gminy Gołdap,

29) nr 2015 o powierzchni 0,7035 ha, przyznaje się na własność Henryka i Czesławy Jankowskich,

30) nr 2016 o powierzchni 0,0096 ha, przyznaje się na własność Gminy Gołdap,

31) nr 2018 o powierzchni 2,1931 ha, przyznaje się na własność Gminy Gołdap,

32) nr 2019 o powierzchni 0,1363 ha, przyznaje się na własność Gminy Gołdap,

33) nr 2020 o powierzchni 0,9526 ha, przyznaje się na własność Bolesława Łapińskiego,

34) nr 2021 o powierzchni 0,8867 ha, przyznaje się na współwłasność Cecylii Grabowskiej (udział 1/15), Krystyny Grabowskiej (udział 1/15), Jana Kalinowskiego (udział 1/5), Marka Leszka Kalinowskiego (udział 1/5), Stanisława Kalinowskiego (udział 1/5), Wiesławy Marii Markowskiej (udział 1/15), Heleny Mystkowskiej (udział 1/15), Krzysztofa Piotra Pruszyńskiego (udział 1/15), Hanny Sielawy (udział 1/15),

35) działki: nr 1977 o powierzchni 0,0998 ha, nr 1979 o powierzchni 0,4649 ha, nr 1981 o powierzchni 3,0154 ha, nr 1987 o powierzchni 1,1219 ha, nr 1993 o powierzchni 1,7773 ha, nr 1998 o powierzchni 0,4883 ha, nr 2006 o powierzchni 0,3210 ha, nr 2011 o powierzchni 0,2180 ha, nr 2017 o powierzchni 0,7578 ha przechodzą na własność Gminy Gołdap z przeznaczeniem na gminne drogi publiczne.

36) działki: nr 1984 o powierzchni 0,0090 ha, nr 1988 o powierzchni 0,0090 ha, nr 1990 o powierzchni 0,0090 ha, nr 1992 o powierzchni 0,0090 ha, nr 2005 o powierzchni 0,0090 ha, nr 2016 o powierzchni 0,0096 ha przechodzą na własność Gminy Gołdap z przeznaczeniem na stacje transformatorowe.

§ 2

1. Mapa granic gruntów objętych scaleniem i podziałem nieruchomości, sporządzona przez geodetę Wandę Kuklewicz stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

2. Wypis i wyrys z Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego kwartału miasta Gołdap położonego nad jeziorem Gołdap, ograniczonego: linią brzegową jeziora Gołdap, prawym brzegiem rzeki Gołdapy, południową granicą działki nr 1898/8, północną granicą działki nr 386, zachodnią granicą działek oznaczonych nr geodezyjnymi: 280/2, 280/1, 3280 (nieczynne torowisko), północno-zachodnią granicą działki nr 1970/1, południową granicą działki nr 1985 do linii brzegowej jeziora Gołdap, zatwierdzony uchwałą NR XLIV/275/2006 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 26 lipca 2006 roku, ogłoszoną w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego z dnia 15 września 2006 r. nr 136, poz.2079, stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.


2. Mapa z projektem scalenia i podziału nieruchomości, sporządzona przez geodetę Wandę Kuklewicz, stanowi załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.


4. Rejestr nieruchomości, z wykazaniem ich stanu dotychczasowego oraz stanu nowego po scaleniu i podziale, sporządzony przez geodetę Wandę Kuklewicz, stanowi załącznik nr 4 do niniejszej uchwały.

§ 3

Na obszarze objętym scaleniem i podziałem Gmina wybuduje drogę utwardzoną na działkach nr: 1977, 1979, 1981, 1987, 1993, 1998, 2006, 2011, 2017 oraz odcinki sieci wodociągowej i kanalizacyjnej umożliwiające podłączenie każdej działki do gminnej sieci wodociągowej i oczyszczalni ścieków - w terminie do 2018 roku.

§ 4.

  1. Ustalić stawkę procentową opłaty adiacenckiej w wysokości 50 % wzrostu wartości nieruchomości wydzielonych w wyniku scalenia i podziału w stosunku do wartości nieruchomości dotychczas posiadanych przez uczestników scalenia i podziału.


  1. Ustalić termin wnoszenia opłat adiacenckich z tytułu scalenia i podziału najpóźniej do dnia 31 grudnia 2010 r. Opłaty adiacenckie zostaną ustalone przez Burmistrza Gołdapi w drodze decyzji.


  1. Ustalić, że sposobem wnoszenia opłat adiacenckich z tytułu scalenia i podziału będzie jednorazowa zapłata z możliwością kompensaty opłaty z odszkodowaniem za działki gruntu wydzielone pod nowe drogi, pod poszerzenie dróg istniejących lub dopłaty za różnicę w powierzchni przydzielonej nieruchomości.

§ 5.

W trakcie wyłożenia do wglądu projektu uchwały o scaleniu i podziale nieruchomości uczestnikom scalenia nie wniesiono na piśmie żadnych wniosków, uwag i zastrzeżeń do tego projektu.

§ 6.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.

§ 7.

1. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.

2. O podjęciu uchwały Burmistrz powiadomi przez ogłoszenie w prasie lokalnej oraz na stronie internetowej.

3. Uchwała podlega doręczeniu uczestnikom postępowania.

Przewodniczący Rady Miejskiej

Remigiusz Karpiński


UCHWAŁA Nr XXIX/177/2008


Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia 16 grudnia 2008r.


w sprawie przyjęcia strategii rozwiązywania problemów społecznych Gminy Gołdap na lata 2009-2015.


Na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2008r. Nr. 115, poz. 728 z późn. zm.) oraz art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Miejska w Gołdapi uchwala, co następuje:


§ 1. Przyjmuje się strategię rozwiązywania problemów społecznych Gminy Gołdap na lata 2009-2015, stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały.


§ 2. Zobowiązuje się Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Gołdapi do składania rocznych sprawozdań z realizacji strategii do 31 marca.


§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.


§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Przewodniczący Rady Miejskiej


Remigiusz Karpiński



































UCHWAŁA Nr XXIX/180/2008


Rady Miejskiej w Gołdapi


z dnia 16 grudnia 2008r.



w sprawie wysokości ekwiwalentu pieniężnego przysługującego członkom ochotniczej straży pożarnej za uczestnictwo w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym



Na podstawie art.18 ust.2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz. U z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm. ) oraz art. 28 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991r. O ochronie przeciwpożarowej ( Dz. U. z 2002r. Nr 147, poz. 1229 ze zm. ) Rada Miejska uchwala, co następuje:


§ 1. Ustala się wysokość ekwiwalentu pieniężnego przysługującego członkom Ochotniczej Straży Pożarnej za:


  1. uczestnictwo w działaniu ratowniczym na kwotę 18 zł.

  2. uczestnictwo w szkoleniu pożarniczym na kwotę 9 zł.

za każdą godzinę udziału w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym.


§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.


§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i obowiązuje od 01 stycznia 2009 roku.



Przewodniczący Rady Miejskiej

Remigiusz Karpiński