Aktualności

Piątek, 4 stycznia 2013

w/s przyjęcia Programu współpracy Gminy Gołdap z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2013.

 

Uchwała nr XXX/179/2012

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia 28 listopada 2012 r.

 

w sprawie przyjęcia Programu współpracy Gminy Gołdap z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2013.

 

Działając na podstawie art. 5a ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U. z 2010r. Nr 234, poz. 1536z późn. zm.) oraz art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) Rada Miejska w Gołdapi uchwala co następuje:

 

§ 1.

 

  1. Przyjmuje się ,,Program współpracy Gminy Gołdap z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o któych mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2013”.

  2. Program stanowi załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 2.

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.

 

§ 3.

 

Traci moc uchwała nr XIV/97/2011 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 29 listopada 2011r. w sprawie przyjęcia Programu współpracy Gminy Gołdap z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w roku 2012.

 

§ 4.

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 r.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

 

Wojciech Hołdyński

 

Załącznik do Uchwały nr XXX/179/2012 Rady Miejskiej w Gołdapi
z dnia 28 listopada 2012 r.


 

Program współpracy Gminy Gołdap z organizacjami pozarządowymi

oraz podmiotami , o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy

o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie

na rok 2013.


 

Rozdział I

Informacje ogólne.

 

§ 1.

1. Ilekroć w Programie współpracy Gminy Gołdap z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2013 jest mowa o:

a) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jedn. Dz. U. z 2010, nr 234, poz.1536 z późn. zm.);

b) programie współpracy – rozumie się przez to Program Współpracy Gminy Gołdap z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2013;

c) dotacji – rozumie się przez to dotację w rozumieniu art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.);

d) organizacjach – rozumie się przez to organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;

e) gminie – rozumie się przez to Gminę Gołdap;

f) urzędzie – rozumie się przez to Urząd Miejski w Gołdapi;

g) komisjach – rozumie się przez to komisje konkursowe ds. opiniowania ofert na realizację zadań publicznych.

 

2. Za realizację postanowień Programu odpowiadają:

a) Rada Miejska i jej komisje - w zakresie wytyczania polityki społecznej i finansowej, nawiązywania współpracy z organizacjami;

b) Burmistrz Gołdapi - w zakresie realizacji tej polityki, podejmowania współpracy z organizacjami, dysponowania środkami w ramach budżetu, decydowania o przyznaniu dotacji i innych form pomocy poszczególnym organizacjom.

c) Gminne jednostki organizacyjne i samorządowe instytucje kultury - w zakresie bieżącej współpracy z organizacjami.

d) Komisja konkursowa, zwana dalej ,,Komisją” w zakresie opiniowania wniosków o przyznanie dotacji lub innej formy pomocy.

e) Pełnomocnik Burmistrza d/s współpracy z organizacjami pozarządowymi zwany dalej "Pełnomocnikiem" – w zakresie koordynacji działań związanych z opracowaniem, realizacją i monitoringiem programu współpracy.

 

3. Podstawy prawne współpracy:

a) Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.).

b) Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.).

c) ustawa z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. Z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.).

d) inne akty prawne regulujące realizację zadań w poszczególnych obszarach tematycznych programu.

 

 

Rozdział II

Cele, zakres przedmiotowy i ogólne postanowienia programu współpracy.

 

§ 2.

1. Cele główne programu współpracy to umacnianie demokratycznego ładu społecznego w środowisku lokalnym poprzez budowanie stabilnego partnerstwa pomiędzy samorządem a organizacjami, opartego na długotrwałej współpracy, służącego do lepszego rozpoznawania i zaspokajania potrzeb społecznych mieszkańców Gminy w sposób skuteczny i efektywny oraz zwiększenie efektywnej realizacji zadań Samorządu Gminy Gołdap na rzecz mieszkańców gminy.

 

2. Cele szczegółowe programu współpracy to:

a) tworzenie warunków do zwiększenia aktywności społecznej mieszkańców gminy,

b) zwiększenie wpływu sektora obywatelskiego na kreowanie polityki społecznej w gminie,

c) poprawa jakości życia mieszkańców, poprzez pełniejsze zaspokajanie potrzeb społecznych,

d) uzupełnienie działań oraz zadań gminy w zakresie nie objętym przez struktury samorządowe,

e) zwiększenie udziału mieszkańców w rozwiązywaniu lokalnych problemów,

f) promocja Gminy Gołdap,

g) zwiększenie wiedzy i świadomości instytucji publicznych, mieszkańców i innych podmiotów na temat roli i funkcjonowania sektora pozarządowego w gminie.

 

§ 3.

Przedmiot współpracy:

1. Zadania samorządu gminy określone w ustawie z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.).

2. Zadania pożytku publicznego wymienione w art. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.).

3. Zadania określone w strategiach i programach przyjętych do realizacji przez Samorząd Gminy.

 

§ 4.

1. Gmina Gołdap realizuje zadania publiczne we współpracy z organizacjami na podstawie rocznego programu współpracy i działania te obejmują rok kalendarzowy 2013.

2. Program współpracy dotyczy organizacji pozarządowych oraz pomiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzących swoją działalność na terenie Gminy Gołdap lub na rzecz jej mieszkańców (bez względu na siedzibę podmiotu).

 

Rozdział III

Zasady współpracy.

 

§ 5.

Współpraca z organizacjami odbywa się na zasadach: pomocniczości, suwerenności stron, partnerstwa, efektywności, uczciwej konkurencji i jawności:

1.Zasada pomocniczości – oznacza to, że Gmina powierza organizacjom lub wspiera realizację zadań, a organizacje zapewniają ich wykonanie w sposób ekonomiczny, profesjonalny i terminowy.

2. Zasada suwerenności stron – oznacza to, że stosunki pomiędzy Gminą a organizacjami kształtowane będą z poszanowaniem wzajemnej autonomii i niezależności w swojej działalności statutowej.

3. Zasada partnerstwa – oznacza dobrowolną współpracę równoprawnych partnerów na warunkach określanych stosowną umową lub porozumieniem.

4. Zasada efektywności – polega na dążeniu do osiągnięcia możliwie najlepszych efektów w realizacji zadań publicznych.

5. Zasada uczciwej konkurencji i jawności - zakłada kształtowanie przejrzystych zasad współpracy opartych na równych, jawnych kryteriach wspierania organizacji pozarządowych. Zarówno gmina jak i organizacje w trakcie udzielania dotacji oraz wydatkowania przyznanych środków publicznych działają zgodnie z prawem i dobrymi obyczajami.

 

 

Rozdział IV

Zakres i formy współpracy.

 

§ 6.

1. Współpraca będzie prowadzona w formach: finansowej i pozafinansowej.

2. Współpraca finansowa polega na realizacji zadań publicznych poprzez:

a) powierzenie zadania publicznego wraz z przekazaniem 100% kosztów całkowitych na realizację oferowanego zadania,

b) wspieranie zadania publicznego wraz z przekazaniem do 80% kosztów całkowitych na realizację oferowanego zadania.

3. Dotacje nie mogą być udzielone na:

a) przedsięwzięcia, które są dofinansowywane z budżetu Gminy lub jego funduszy celowych na podstawie odrębnych przepisów,

b) pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć,

c) zakup lub budowę budynków, lokali, zakup gruntów oraz środków transportu,

d) działalność gospodarczą podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego,

e) działalność polityczną i religijną.

4. Współpraca pozafinansowa odbywać się może poprzez następuje formy:

a) podejmowanie i prowadzenie bieżącej współpracy z organizacjami;

b) zawieranie porozumień i umów dotyczących wspólnej realizacji zadań i projektów;

c) pomoc w uzyskaniu lokalu lub gruntu z przeznaczeniem na działalność statutową organizacji;

d) udostępniania lokalu na spotkania organizacji oraz spotkania otwarte;

e) współpracę w pozyskiwaniu środków finansowych z innych źródeł;

f) organizowanie otwartych spotkań pomiędzy organizacjami a przedstawicielami samorządu oraz organizowanie konsultacji i szkoleń;

g) pomoc w nawiązywaniu kontaktów w skali lokalnej, ogólnopolskiej i międzynarodowej;

h) wzajemne informowanie się o planowanych kierunkach działalności i współdziałania w celu zharmonizowania tych kierunków;

i) konsultowanie z organizacjami, odpowiednio do zakresu ich działania, projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji;

j) konsultowanie projektów aktów normatywnych dotyczących sfery zadań publicznych, o której mowa w art. 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, z radami działalności pożytku publicznego, w przypadku ich utworzenia przez właściwe jednostki samorządu terytorialnego;

k) tworzenie wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, złożonych z przedstawicieli organizacji oraz przedstawicieli Gminy;

l) umowy o wykonanie inicjatywy lokalnej na zasadach określonych w ustawie;

m) umów partnerstwa określonych w ustawie z dnia 6 grudnia 2006r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju;

n) promocję podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego w mediach;

o) obejmowaniu patronatem przez Burmistrza i Radę Miejską przedsięwzięć realizowanych przez organizacje pozarządowe.

5. We wszystkich formach współpracy, o których mowa w Programie obowiązuje zasada pisemności.

 

§ 7.

1. Gmina Gołdap w roku 2013 będzie wspierała organizacje w realizacji, w szczególności następujących zadań:

a) promocja gminy;

b) wypoczynek dzieci i młodzieży oraz organizacja spotkań edukacyjnych dzieci i młodzieży;

c) pomoc materialna dla uczniów i studentów;

d) upowszechnianie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego poprzez organizację wydarzeń kulturalnych, artystycznych, spektakli, konkursów i wystaw;

e) rozwój wspólnot i społeczności lokalnych;

f) wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej oraz rozwój sportu;

g) promocja i organizacja wolontariatu;

h) edukacja ekologiczna;

i) ratownictwo wodne.

2. Zadanie realizowane ma być w roku 2013.

3. Szczegóły zadania określa oferta i umowa na realizację zadania.

 

Rozdział V

Wysokość środków przeznaczonych na realizację programu.

 

§ 8 .

1.Finansowanie zadań zleconych do realizacji organizacjom odbywa się w ramach budżetu Gminy na rok 2013.

2. Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadań publicznych na rok 2013 w ramach Programu współpracy planowana jest w kwocie 389 000,00 zł i wynosi odpowiednio:

 

 

Lp.

Rodzaj zadania

Kwota planowana

Tryb zlecania zadania

1

Promocja gminy.

197 000,00 zł

Otwarty konkurs ofert na podstawie uchwały nr V/29/11 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 1 marca 2011 r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Gołdap podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań publicznych innych niż wskazane ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu rozliczania dotacji oraz kontroli wykonania zleconych zadań.

2

Wypoczynek dzieci i młodzieży oraz organizacja spotkań edukacyjnych dzieci i młodzieży.

8 000,00 zł

Otwarty konkurs ofert na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

3

Pomoc materialna dla uczniów i studentów.

30 000,00 zł

Otwarty konkurs ofert na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

4

Upowszechnianie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego poprzez organizację wydarzeń kulturalnych, artystycznych, spektakli, konkursów i wystaw.

18 000,00 zł

Otwarty konkurs ofert na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

5

Rozwój wspólnot i społeczności lokalnych.

15 000,00 zł

Otwarty konkurs ofert na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

6

Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej.

15 000,00 zł

Otwarty konkurs ofert na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

7

Rozwój sportu.

92 000,00 zł

Otwarty konkurs ofert na podstawie uchwały nr VI/37/11 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 29 marca 2011 r.w sprawie określenia warunków i trybu finansowania zadania własnego Gminy Gołdap w zakresie tworzenia warunków sprzyjających rozwojowi sportu.

8

Promocja i organizacja wolontariatu.

6 000,00 zł

Otwarty konkurs ofert na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

9

Edukacja ekologiczna.

3 000,00 zł

Otwarty konkurs ofert na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

10

Ratownictwo wodne.

5 000,00 zł

Zlecenie zadania na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

 

3. Wymienione w pkt. 2 kwoty są kwotami orientacyjnymi. Ostateczna wysokość środków na realizację poszczególnych działań określona zostanie przez Radę Miejską w uchwale budżetowej.

 

 

Rozdział VI

Sposób realizacji programu.
Zlecanie realizacji zadań.

 

§ 9 .

1. Zlecanie realizacji zadań publicznych następuje w wyniku otwartego konkursu ofert.

2. Szczegółową procedurę zlecania realizacji zadań określa Burmistrz w formie zarządzenia.

3. Zarządzenie, o którym mowa w ust.2 powinno zawierać w szczególności:

a) rodzaj zadania,

b) wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację tego zadania,

c) zasady przyznawania dotacji,

d) terminy i warunki realizacji zadania,

e) termin składania ofert,

f) tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonywania wyboru ofert,

g) informację o zadaniach i ich kosztach realizowanych w roku poprzednim,

h) wzory dokumentów konkursowych (wzór oferty na realizację zadania, wzór umowy na realizację zadania oraz wzór sprawozdania z realizacji zadania).

4. Szczegóły przedmiotu zadań o których mowa w § 9 ust. 3 lit a określi Burmistrz w ogłoszeniu o konkursie.

5. Otwarty konkurs ogłasza się w Biuletynie Informacji Publicznej (bip.goldap.pl) , na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Gołdapi oraz na stronie internetowej Gminy Gołdap (www.goldap.pl) w zakładce Organizacje pozarządowe.

6. Organizacje ubiegające się o finansowanie zadania z budżetu Gminy Gołdap składają wnioski do Burmistrza Gołdapi.

7. W danym roku organizacja może złożyć maksymalnie trzy wnioski do obowiązującego programu współpracy.

8. W ciągu 7 dni od upływu terminu do składania wniosków, lista podmiotów ubiegających się o pomoc, rodzaj zadań oraz wielkość wnioskowanych dotacji zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego oraz zostanie podana do publicznej wiadomości na stronie internetowej Gminy Gołdap.

9. Wstępnej oceny formalnej złożonych ofert dokonuje Pełnomocnik.

10. Ocena formalna ofert składa się z dwóch etapów:

a) etap I - ocena formalna według kryteriów, których niespełnienie skutkuje automatycznym odrzuceniem oferty,

b) etap II – ocena formalna, z możliwością uzupełnienia braków formalnych oferty.

11. Kryteria formalne obowiązujące w I etapie:

a) oferta została złożona przez uprawnionego oferenta,

b) oferta została złożona na obowiązującym druku,

c) oferta została złożona terminowo,

d) zadanie mieści się w działalności statutowej organizacji.

12. Nie spełnienie jednego lub więcej kryteriów etapu I oceny formalnej skutkować będzie odrzuceniem oferty.

13. Kryteria formalne obowiązujące w II etapie:

a) oferta jest złożona na realizację jednego z zadań konkursu ofert,

b) oferta wypełniona jest komputerowo,

c) oferta jest wypełniona we wszystkich rubrykach,

d) oferta nie zawiera błędów rachunkowych,

e) oferta zawiera wymagany wkład własny,

f) oferta zawiera wszystkie wymagane załączniki,

g) kopie przedstawionych załączników poświadczone zostały za zgodne z oryginałem,

h) oferta i załączniki podpisane są przez uprawnione osoby.

14.W razie stwierdzenia ewentualnych braków formalnych w II etapie Pełnomocnik wzywa zainteresowanych do ich usunięcia w terminie 4 dni liczonych od dnia doręczenia wezwania do usunięcia braków oferty, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

15. W przypadku uzupełnienia braków formalnych w przewidzianym terminie, oferta spełniająca wszystkie kryteria oceny formalnej I i II etapu kierowana jest do Komisji Konkursowej.

16. Komisja Konkursowa weryfikuje oferty pod względem formalnym.

17.W przypadku zakwestionowania przez przynajmniej jednego członka Komisji Konkursowej prawidłowości oceny formalnej dokonanej przez Pełnomocnika, oferta podlega ponownemu rozpatrzeniu pod względem formalnym przez Komisję. W przypadku pozytywnej oceny formalnej zostaje dopuszczona do oceny merytorycznej.

18. Komisja Konkursowa dokonuje punktowej oceny ofert pod względem merytorycznym zgodnie z następującymi kryteriami:

a) merytoryczną zawartością projektu, jego zbieżnością z hierarchią potrzeb i zadań Gminy,

b) korzyściami płynącymi dla mieszkańców Gminy i mających wpływ na jej rozwój,

c) kosztami projektu, w tym wysokością wkładu własnego wnioskodawcy, udziałem innych źródeł finansowania, strukturą wydatków,

d) perspektywami kontynuacji projektu i potencjalnymi źródłami jego dalszego finansowania,

e) stosunkiem ponoszonych nakładów do długofalowych efektów projektu.

19. Lista rankingowa wniosków zostaje opublikowana na stronie internetowej Gminy Gołdap, w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.

20. Opiniowanie wniosków przez Komisję następuje w ciągu 31 dni od dnia zamknięcia naboru wniosków. Zaopiniowane wnioski kierowane są do Burmistrza Gołdapi.

21. Burmistrz Gołdapi zapoznając się z opinią Komisji Konkursowej ostatecznie wybiera i zatwierdza w formie zarządzenia zadania do realizacji.

22. Ogłoszenie wyników otwartego konkursu ofert następuje niezwłocznie po rozstrzygnięciu, w Biuletynie Informacji Publicznej, na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Gołdapi oraz na stronie internetowej Gminy Gołdap.

23. Ogłoszenie wyników otwartego konkursu ofert zawiera nazwę oferenta, nazwę zadania publicznego oraz wysokość przyznanych środków publicznych.

24. Wykaz organizacji, którym zlecono realizację zadań publicznych w danym roku, zadań i kwot dotacji przyznanych na te zadania będzie publikowany w załączniku do sprawozdania z wykonania budżetu Gminy

25. W sytuacji, gdy pula przeznaczona na granty nie zostanie rozdysponowana w całości, możliwe jest ogłoszenie II edycji naboru.

26. Zadania spoza katalogu wymienionego w art. 4 ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego mogą być zlecane i dofinansowywane przez Gminę Gołdap w trybie uchwały Nr V/29/11 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 1 marca 2011 r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Gołdap podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań publicznych innych niż wskazane ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu rozliczania dotacji oraz kontroli wykonania zleconych zadań.

27. Zadania z zakresu rozwoju sportu mogą być zlecane w trybie uchwały Nr VI/37/11 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 29 marca 2011 r.w sprawie określenia warunków i trybu finansowania zadania własnego Gminy Gołdap w zakresie tworzenia warunków sprzyjających rozwojowi sportu.

 

§ 10.

1.Na wniosek organizacji Gmina może zlecić realizację zadania publicznego z pominięciem konkursu ofert, spełniającego łącznie następujące warunki:

a) wysokość dofinansowania lub finansowania zadania publicznego nie przekracza kwoty 10 000,00 zł;

b) zadanie publiczne ma być realizowane w okresie nie dłuższym niż 90 dni;

c) wysokość środków finansowych przyznanych przez Burmistrza Gołdapi w trybie, o którym mowa w ust. 1, nie może przekroczyć 20% dotacji planowanych w roku budżetowym na realizację zadań publicznych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3.

2. W przypadku złożenia przez organizacje oferty uznając celowość realizacji zadania publicznego stosuje się postępowanie z art. 19 a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

 

 

Rozdział VII

Tryb powoływania i zasady działania Komisji Konkursowej.

 

§ 11.

1. Burmistrz ogłaszając otwarty konkurs ofert powołuje komisję konkursową w celu opiniowania złożonych wniosków.

2. W skład Komisji wchodzi:

a) trzech przedstawicieli Burmistrza,

b) trzech przedstawicieli wskazanych przez organizacje pozarządowe.

3. W pracach Komisji mogą uczestniczyć osoby nie będące członkami komisji, wykonujące czynności związane z obsługą konkursu oraz z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy, zaproszone przez Przewodniczącego komisji.

4. Do członków Komisji stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.z 2000r Nr 98, poz. 1071, z późn.zm) dotyczące wyłączenia pracownika.

5. Członkowie Komisji przed przystąpieniem do opiniowania ofert, po zapoznaniu się z wykazem oferentów składają oświadczenie stanowiące załącznik nr 1 do Programu współpracy.

6. Podczas pierwszego posiedzenia Komisja wybiera ze swojego składu Przewodniczącego, Wiceprzewodniczącego oraz Sekretarza.

7. W przypadku wyłączenia z postępowania lub nieobecności poszczególnych członków Komisji, posiedzenie odbywa się i podejmuje prawomocne decyzje w zmniejszonym składzie pod warunkiem, że bierze w nim udział co najmniej trzech członków Komisji.

8. Do zadań Przewodniczącego Komisji należy w szczególności:

a) ustalenie przedmiotu i terminów posiedzeń Komisji;

b) inicjowanie i organizowanie pracy Komisji;

c) zlecanie Pełnomocnikowi przygotowania dodatkowych wyjaśnień dotyczących ofert.

9. Komisja obraduje na posiedzeniach zamkniętych, bez udziału oferentów.

10. Członkowie Komisji biorą udział w posiedzeniach wyłącznie osobiście.

11. Na każdym z posiedzeń Komisji sporządzana jest lista obecności.

12. Posiedzenia Komisji są protokołowane przez Sekretarza bądź innego członka Komisji wskazanego przez Przewodniczącego.

13. Udział w pracach Komisji jest nieodpłatny i nie przysługuje zwrot kosztów podróży.

14. Obsługę techniczną i biurową Komisji zapewnia urząd.

15. Członkowie Komisji informowani są o posiedzeniu z conajmniej czterodniowym wyprzedzeniem drogą telefoniczną oraz poprzez pocztę elektroniczną.

16. W procesie opiniowania ofert Komisja dokonuje następujących czynności:

a) zapoznaje się z ofertami złożonymi w konkursie,

b) weryfikuje złożone oferty pod względem formalnym,

c) po zapoznaniu się z merytoryczną treścią ofert, każdy członek Komisji dokonuje indywidualnej oceny za pomocą karty, stanowiącej załącznik nr 2 do Programu współpracy,

d) przygotowuje listę rankingową ofert wraz z ofertami rekomendowanymi do dofinansowania oraz propozycją wysokości dotacji,

e) każdy członek Komisji ocenia indywidualnie oferty nadając poszczególnym ofertom określoną liczbę punktów,

f) po zsumowaniu punktów od wszystkich członków Komisji, dzielimy uzyskaną sumę przez liczbę oceniających i tworzymy ranking,

g) ranking wraz z proponowaną kwotą dofinansowania ofert oraz uzasadnieniem Komisja przedstawia Burmistrzowi,

h) minimalna liczba punktów kwalifikująca ofertę do dofinansowania wynosi 40 punktów,

i) w przypadku równej liczby punktów o kolejności na liście rankingowej decyduje Komisja zgodnie z zapisami paragrafu 11 Programu współpracy (pkt.. 17 i 18).

17. Decyzje Komisji podejmowane są w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów obecnych na posiedzeniu Komisji.

18. W przypadku równej liczby głosów decydujący jest głos Przewodniczącego Komisji.

19. Komisja Konkursowa jest organem opiniodawczym. Jej decyzje nie wiążą organu ogłaszającego konkurs. Decyzję o wyborze oferty i udzieleniu dotacji na realizację zadania publicznego podejmuje Burmistrz Gołdapi

 

 

Rozdział VIII

Udział organizacji w działaniach programowych samorządu.

 

§ 12.

1. Burmistrz Gołdapi może powoływać w drodze zarządzenia zespoły doradcze, opiniujące lub inicjatywne z udziałem przedstawicieli organizacji.

2. Celem działalności wspólnych zespołów może być w szczególności:

a) diagnozowanie problemów i potrzeb społecznych;

b) tworzenie i konsultowanie programów o charakterze strategicznym;

c) opiniowanie aktów prawa lokalnego.

3. Organizacje mają prawo inicjowania powoływania wspólnych zespołów. Inicjatywę taką zgłasza się do Burmistrza Gołdapi proponując cel dla jakiego dany zespół ma zostać powołany wraz z uzasadnieniem potrzeby jego powołania.

 

Rozdział IX

Lokale, budynki i grunty.

 

§ 13.

1. Podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego mogą ubiegać się o uzyskanie na preferencyjnych zasadach nieruchomości na potrzeby prowadzenia tej działalności.

2. Organizacje, ubiegające się o nieruchomość zobowiązane są do złożenia następujących dokumentów:

a) raportu z działalności organizacji w roku poprzednim (nie dotyczy podmiotów nowopowstałych),

b) sprawozdania finansowego za ubiegły rok (nie dotyczy podmiotów nowopowstałych),

c) wniosku z opisem programów i działań, które będą realizowane w nieruchomości,

d) dokumentów potwierdzających status prawny wnioskodawcy.

3. Stosownie do możliwości, które wynikają z zasobów będących w dyspozycji gminy, Burmistrz Gołdapi w formie zarządzenia podejmuje decyzję o udostępnieniu w formie najmu bądź użyczenia nieruchomości, a także warunkach na jakich zostanie zawarta umowa, biorąc pod uwagę:

a) istnienie lub brak podobnych ofert na terenie miasta i gminy,

b) korzyści dla mieszkańców miasta i gminy wynikające z nowej funkcji nieruchomości,

c) możliwość realizacji zadania przez podmiot ubiegający się o nieruchomość,

d) współpraca z innymi podmiotami publicznymi i niepublicznymi przy realizacji zadania,

e) finansowe możliwości organizacji – perspektywy finansowania działalności zaplanowanej w nieruchomości.

4. Pierwszeństwo w udostępnieniu nieruchomości na preferencyjnych warunkach posiadają organizacje o celach statutowych i działalności najbardziej zbieżnych z celami i kierunkami działalności Samorządu.

5. Podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego, które użytkują nieruchomość na preferencyjnych zasadach, zobowiązane są do składania w terminie do 31 marca każdego roku rocznych sprawozdań merytorycznych ze sposobu jego wykorzystywania w roku poprzednim.

 

Rozdział X

Promocja działalności organizacji w mediach.

 

§ 14.

Promocja działalności organizacji w mediach może być prowadzona poprzez zamieszczanie na portalu internetowym zbliska.goldap.pl informacji i ogłoszeń dotyczących ich bieżącej działalności, a także na stronie internetowej Gminy Gołdap.

 

Rozdział XI

Informacja o tworzeniu oraz przebiegu konsultacji programu.

 

§ 15.

1. Projekt Programu współpracy opracowany został na podstawie Programów współpracy Gminy Gołdap z organizacjami pozarządowymi obowiązujących w latach poprzednich, z uwzględnieniem uwag i doświadczeń w trakcie realizacji.

2. Burmistrz Gołdapi uruchamia procedurę konsultacji Programu współpracy w trybie i na zasadach określonych uchwałą nr II/6/10 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 6 grudnia 2010r. w sprawie określenia sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.

3. Wyniki konsultacji zamieszczane są na stronie internetowej Gminy Gołdap oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

4. Konsultacje społeczne rocznego programu współpracy na rok 2013 zostały przeprowadzone w sposób określony w uchwale, o której mowa w ust. 2.

 

Rozdział XI

Przepisy końcowe.

 

§ 16.

Uchwalony program współpracy na 2013 rok podaje się do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie na stronie internetowej Gminy Gołdap oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

 

§ 17.

1. Ocena realizacji programu współpracy na 2013 rok zostanie przedstawiona Radzie Miejskiej w Gołdapi w formie raportu w terminie do 30 kwietnia 2014 roku.

2. Raport z realizacji programu współpracy powinien zawierać następujące mierniki oceny realizacji:

a) wysokość środków finansowych przekazanych organizacjom pozarządowym z budżetu gminy na realizację zadań publicznych,

b) liczbę ofert złożonych przez organizacje pozarządowe na realizację zadań publicznych,

c) liczbę zadań publicznych realizowanych przez organizacje pozarządowe,

d) liczbę organizacji pozarządowych, którym zlecono realizację zadań publicznych,

e) formy i zakres współpracy Gminy Gołdap z organizacjami pozarządowymi o charakterze pozafinansowym.

3. Raport powinien zawierać opinię Komisji oraz uwagi przekazane przez sektor pozarządowy.

 

 

Załącznik nr 1 do Programu współpracy Gminy Gołdap z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na rok 2013.

 

 

 

 

OŚWIADCZENIE

 

członka Komisji Konkursowej powołanej do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert na realizację zadań publicznych zleconych przez Gminę Gołdap w roku 2013 w obszarach:

a) ………………………………...

b) …………………………………

c) …………………………………

 

Ja, niżej podpisany/ a (imię i nazwisko) ………………………………………………………

Oświadczam, że nie jestem związany/ a z którymkolwiek z podmiotów składających ofertę w otwartym konkursie ofert, a w szczególności nie byłem/ am i nie jestem:

 

1. Związany/ a stosunkiem prawnym, z tytułu którego uzyskałem/ am przychód (np. umowa o pracę, umowa zlecenie, umowa o dzieło) z podmiotami składającymi ofertę;

2.Członkiem organów wykonawczych, nadzorczych lub innych organów podmiotów składających ofertę;

a) Członkiem podmiotów składających ofertę;

b) Wolontariuszem wykonującym świadczenia na rzecz podmiotów składających ofertę;

c) W związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej,

pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia oraz nie jestem związany z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z przedstawicielami prawnymi lub członkami organów wykonawczych lub nadzorczych podmiotów składających ofertę;

3. Związany w innym stosunku prawnym lub faktycznym z podmiotami składającymi ofertę które mogą budzić uzasadnione wątpliwości co do mojej bezstronności.

 

Wyrażam zgodę na pracę w Komisji Konkursowej powołanej na potrzeby opiniowania ofert w w/w konkursach.

W sytuacji, gdy w trakcie pracy komisji konkursowej, pojawią się przesłanki co do moich powiązań z podmiotem, którego oceniana oferta dotyczy, zgłoszę ten fakt przewodniczącemu komisji przed rozpoczęciem procesu rekomendacji projektów do dofinansowania i zrezygnuję z pracy w komisji konkursowej.

Oceny ofert zgłoszonych do konkursu dokonam w sposób możliwie obiektywny, zgodnie z obowiązującymi przepisami i posiadaną przeze mnie wiedzą i doświadczeniem.

Zobowiązuję się utrzymywać w tajemnicy i poufności wszelkie informacje i dokumenty, które zostały mi ujawnione, przygotowane przeze mnie w trakcie procedury oceny ofert lub wynikające z procesu oceny.

 

 

……………………………………… ………………………………………

Miejscowości i data czytelny podpis

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 2 do Programu współpracy Gminy Gołdap z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o któych mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na rok 2013.

 

Oferta nr …………./2013

INDYWIDUALNA KARTA OCENY OFERTY

realizacji zadań publicznych Gminy Gołdap w roku 2013

I. Informacje podstawowe:

Nazwa oferenta:

 

Zadanie z zakresu:

 

Tytuł zadania:

 

Miejsce i termin realizacji:

 

Wartość zadania ogółem:

 

Wnioskowana kwota dotacji:

 

Udział własny w PLN oraz w % (minimalny 20%):

 

 

II. Ocena formalna oferty ETAP I (uzupełnia Pełnomocnik Burmistrza):

Tak

Nie

Oferent jest podmiotem uprawnionym

 

 

Oferta została złożona na obowiązującym druku.

 

 

Oferta została złożona terminowo.

 

 

Zadanie mieści się w działalności statutowej organizacji.

 

 

Oferta spełnia kryteria oceny formalnej I etapu i przechodzi do kolejnego etapu:

 

 

III. Ocena formalna oferty ETAP II (uzupełnia Pełnomocnik Burmistrza):

 

 

Oferta jest złożona na realizację jednego z zadań konkursu ofert.

 

 

Oferta wypełniona jest komputerowo.

 

 

Oferta jest wypełniona we wszystkich rubrykach.

 

 

Oferta nie zawiera błędów rachunkowych.

 

 

Oferta zawiera wymagany wkład własny.

 

 

Oferta zawiera wszystkie wymagane załączniki.

 

 

Kopie przedstawionych załączników poświadczone zostały za zgodne z oryginałem.

 

 

Oferta i załączniki podpisane są przez uprawnione osoby.

 

 

Podsumowanie – oferta spełnia wszystkie kryteria oceny formalnej:

 

 

Naniesiono poprawki i uzupełnienia po ocenie formalnej,

oferta może być przekazana do oceny merytorycznej:

TAK

NIE

 

 

IV. Ocena merytoryczna:

Kryteria:

1.

Merytoryczna zawartość projektu, jego zbieżność z hierarchią potrzeb i zadań gminy.

0-30 pkt

 

2.

Korzyści płynące dla mieszkańców Gminy i mające wpływ na jej rozwój.

0-25 pkt

 

3.

Koszty projektu, w tym:

- wysokość wkładu własnego,

- udział innych źródeł finansowania,

- struktura wydatków.

 

0-25 pkt

 

4.

Perspektywy kontynuacji projektu i potencjalne źródła jego dalszego finansowania.

0-10 pkt

 

5.

Stosunek ponoszonych nakładów do długofalowych efektów projektu.

0-10 pkt

 

SUMA:

100

 

 

 

REKOMENDACJA DOFINANSOWANIA:

 

TAK

 

NIE

 

PROPONOWANA KWOTA DOFINANSOWANIA: ………………………………………

 

Uwagi Członka Zespołu – uzasadnienie oceny oferty:

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

Data: …………………………… Czytelny podpis.............................................................