Aktualności

Czwartek, 10 marca 2011

Protokół z Sesji z 27.01.2011r.

Protokół Nr IV/2011

z posiedzenia IV Sesji Rady Miejskiej w Gołdapi

odbytego w dniu 27 stycznia 2011 roku

Na posiedzeniu obecni wg załączonej listy – 20

Obradom przewodniczył Pan Wojciech Hołdyński

Nieobecni usprawiedliwieni: Radny Robert Magielnicki

Protokołowała Alicja Pietranis – inspektor.

Godzina rozpoczęcia – 13,00, zakończenia – 16,00

Porządek posiedzenia

  1. 1. Otwarcie posiedzenia i przedstawienie porządku obrad

  2. 2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji

  3. 3. Podjęcie uchwały w sprawie wstąpienia kandydata w miejsce wygasłego mandatu

  4. 4. Ślubowanie radnego

  5. 5. Informacja burmistrza na temat pracy Urzędu

  6. 6. Informacja Przewodniczącego Rady na temat pracy Rady

  7. 7. Interpelacje i zapytania radnych

  8. 8. Zapytania i wnioski sołtysów i przewodniczących organów osiedli

  9. 9. Odpowiedzi na interpelacje

  10. 10. Przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie w sprawach:

  1. wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2011 – 2032

  2. uchwalenia budżetu Gminy Gołdap na 2011 rok

  3. zaciągnięcia kredytów długoterminowych w 2011 roku

  1. 11. Podjęcie uchwał w sprawach:

1) uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2011-2032,

2) uchwalenia budżetu Gminy Gołdap na 2011r.,

3) zaciągnięcia kredytów długoterminowych w 2011r.,

4) reprezentowania Gminy Gołdap w Zgromadzeniu Związku Międzygminnego „ Gospodarka Komunalna” oraz prawa kumulacji głosów na okres kadencji 2010-2014,

5) wyznaczenia przedstawiciela Gminy do Rady Społecznej działającej przy Samodzielnym Publicznym Zakładzie Pielęgnacyjno – Opiekuńczym w Gołdapi,

6) uzupełnienia składów osobowych stałych komisji Rady Miejskiej w Gołdapi,

7) zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady Miejskiej na rok 2011,

8) uchwalenia planu pracy Rady Miejskiej w Gołdapi na rok 2011.

12. Wolne wnioski

13. Zamknięcie obrad Sesji

 

Do pkt.1

 

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej w Gołdapi Pan Wojciech Hołdyński. Przedstawił porządek posiedzenia. Stwierdził, iż w sesji uczestniczy 20 radnych, zatem podejmowane uchwały będą prawomocne.

Przewodniczący Rady zaproponował przyjęcie do porządku posiedzenia punktu „ Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych „ oraz zdjęcie z porządku posiedzenia projektu uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Gołdap na rok 2011. Projekt zostanie przedstawiony do konsultacji społecznych, a następnie omówiony na posiedzeniach komisji.

Radny Tadeusz Faliński – zgodnie ze statutem Gminy w porządku posiedzenia sesji ma znaleźć się punkt „ Informacja Przewodniczącego Rady na temat pracy Rady „

Przewodniczący Rady przedstawił porządek posiedzenia z naniesionymi poprawkami.

Przedstawiony porządek został jednogłośnie przyjęty.

 

Do pkt.2

 

Do protokołu Sesji zgłoszono uwagi. Po uwzględnieniu uwag, w głosowaniu jawnym jednogłośnie został on przyjęty.

 

Do pkt.3

 

Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński przedstawił projekt uchwały w sprawie wstąpienia kandydata w miejsce wygasłego mandatu.

Zapoznał z oświadczeniem Pana Zbigniewa Makarewicza wyrażającego zgodę na pełnienie mandatu.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr IV/16/11

( w załączeniu )

Do pkt.4

 

Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński zgodnie z art.23a ustawy o samorządzie gminnym, przed przystąpieniem do wykonywania mandatu radnego, przyjął ślubowanie od Pana Zbigniewa Makarewicza.

Przewodniczący Rady odczytał głośno rotę ślubowania:

"Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców”

Radny wypowiada słowo „Ślubuję”. Ślubowanie może być złożone z dodaniem zdania: "Tak mi dopomóż Bóg."

Pan Zbigniew Makarewicz wypowiedział słowo „ Ślubuję”.

 

Do pkt.5

 

Pan Marek Miros Burmistrz Gołdapi nie przedstawiał informacji na temat pracy Urzędu Miejskiego. Zaproponował aby zostały one podane na następnym posiedzeniu.

 

Do pkt.6

 

Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński przedstawił informację na temat pracy Rady między Sesjami. Poinformował o odbytych posiedzeniach komisji, na których wybrano zastępców przewodniczących komisji i ustalono plany pracy.

 

Do pkt.7

 

Radny Józef Dominiuk złożył interpelację w sprawie podłączenia do kanalizacji ściekowej części posesji w miejscowości Wronki. Druga interpelacja dotyczy wyłapania bezpańskich psów w miejscowości Wronki.

Radny Marian Skiba złożył interpelację w sprawie ustawienia znaku zakazu parkowania samochodów w miejscowości Grabowo, pas zieleni przy blokach.

Radny Antoni Banel złożył pisemną interpelację w sprawach:

1. Ograniczyć wydatki na organizowane wycieczki zagraniczne, uczestnicy biorący udział w wycieczkach zagranicznych winni koszta pokrywać w stu procentach.

2. Ulica Sosnowa w 2011 roku miała być ujęta do planu inwestycyjnego do budowy, a nie jest. Ujęta tylko jest kwota 30 tysięcy na wykonanie kosztorysu. Ile jeszcze lat mieszkańcy ulicy Sosnowej będą czekali na budowę?”

Radny Ryszard Wrzosek złożył interpelację w sprawie oświetlenia obwodnicy, w nocy jest tak widno jak w dzień. Warto zastanowić się na wyłączeniem oświetlenia, poza skrzyżowaniem. Może zaoszczędzimy, gdyż ponoszone koszta są duże 100 tys. zł. miesięcznie.

Radny Marcin Przystawski złożył interpelację w sprawie udostępnienia kosztorysu na inwestycje: „Uzdrowisko” i „Rewitalizacja Placu”.

Radny Mariusz Kowalczuk złożył interpelację w sprawie usunięcia powstałej wyrwy na obwodnicy - nasypie w kierunku Kośmidr.

Radny Piotr Rant złożył interpelację w sprawie spisu dokumentów: planów, projektów, strategii, celem sprawdzenia, weryfikacji i urealnienia ze względu na zachodzące zmiany. Druga interpelacja dotyczy dalszych planów rozwoju SSSE, czy gmina tym się interesuje?

Radny Andrzej Pianka złożył interpelacje w sprawach:

1. spotkania Burmistrza z przedsiębiorcami,

2. wywozu śniegu z ulic: Sportowej, Łącznej, Leśnej, ze skrzyżowania 1 Maja z Wiosenną,

3. dlaczego nalicza się opłatę za prywatny wodomierz, znajdujący się na gruncie prywatnym,

4. przejęcia budynku po byłym kasynie. Jest propozycja jego zagospodarowania po minimalnych kosztach,

5. oświetlenie ulicy Plażowej,

6. jakie są zaległości w podatku od nieruchomości?

7. ile nas kosztuje droga na wysypisko śmieci,

Radny Marian Waraksa poinformował, iż w miesiącach lutym i marcu komisja rolna zajmie się tematem śmieci i bezpańskich psów. Odbędzie się spotkanie Burmistrza z Sołtysami.

Radny Tadeusz Faliński poinformował, iż większość zgłoszonych przez radnych interpelacji nie można do nich zaliczyć. Większość spraw powinna być zgłoszonych w pkt. „wnioski”. Art. 23 Statutu Gminy mówi o składaniu interpelacji.

 

Radny Jan Steć złożył interpelacje w sprawie chodnika na ulicy Armii Krajowej, który się zapada. Poprosił o informację na temat telefonów w Urzędzie, ile jest i jaki jest operator?

Radny Ryszard Wrzosek zaproponował ograniczenie czasu wystąpień radnych.

 

Do pkt. 8

 

Pani Elżbieta Ratomska - sołtys z Pogorzeli zapytała o złożony przez nią wniosek dotyczący remontu boiska w Pogorzeli, czy będzie zrealizowany w tym roku?

 

Do pkt.9

 

Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński poinformował, iż odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na posiedzeniu sesji w dniu 22 grudnia 2010 r. zostały dostarczone radnym w formie pisemnej.

Radny Tadeusz Faliński poprosił o odczytanie tych interpelacji.

Przewodniczący Rady odczytał odpowiedzi na interpelacji, w załączeniu do protokołu.

Pan Marek Miros Burmistrz Gołdapi poinformował, iż odpowiedzi na dzisiejsze interpelacje zostaną przygotowane na następne posiedzenie sesji. Na niektóre z nich odpowie zastępca Burmistrza Pan Jacek Morzy.

W sprawie interpelacji dotyczącej spotkania z przedsiębiorcami Burmistrz poinformował, iż nie ma przeszkód. Jeżeli będzie zgłoszona propozycja, takie spotkanie się odbędzie.

Pan Jacek Morzy z-ca Burmistrza Gołdapi udzielił odpowiedzi na dzisiejsze interpelacje:

1) Radnego Marcina Przystawskiego – przetarg na inwestycję „ Uzdrowisko i Plac Zwycięstwa” jest jeszcze nie rozstrzygnięty, dlatego też kosztorys nie będzie udostępniony do czasu rozstrzygnięcia. W Wydziale Infrastruktury Komunalnej jest taki dokument do wglądu.

2) Radnego Piotra Ranta w sprawie spisu dokumentów dotyczących planów i strategii i ich urealnienia – przystąpimy do sprawdzenia i ich weryfikacji. Jeżeli chodzi o SSSE, jest to sprawa na dłuższą dyskusję.

 

Do pkt.10

 

Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński zapoznał z opiniami Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie w sprawach:

  1. wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2011 – 2032 - uchwała Nr RIO.VIII-0120-709/10 z dnia 13.12.2010r. - opinia pozytywna z uwagami,

  2. uchwalenia budżetu Gminy Gołdap na 2011 rok – uchwała Nr RIO.VIII-O120-710/10 z dnia 13.12.2010r. - opinia pozytywna,

  3. możliwości sfinansowania deficytu budżetowego przedstawionego w projekcie uchwały budżetowej na 2011 roku – uchwała Nr RIO.VIII-O120-711/10 z dnia 13.12.2010r. - opinia pozytywna,

Uchwały RIO w załączeniu do protokołu.

 

Do pkt.11

 

Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2011-2032.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym większością głosów 15 za, 1 przeciw, 4 wstrzymujące uchwała została podjęta.

Uchwała Nr IV/17/11

(w załączeniu )

Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Gołdap na 2011r.

Pan Marek Miros Burmistrz Gołdapi w sprawie budżetu na 2011 rok przedstawił główne jego założenia.

Radny Marcin Przystawski odniósł się do prac radnych nad budżetem. W ich trakcie zostały zgłoszone wnioski, ale nie zostały uwzględnione. Budżet nie był wypracowany wspólnie. Dlatego wstrzymam się w głosowaniu nad jego przyjęcie. Takie stanowisko prezentuje również radny Mariusz Kowalczuk.

Radny Antoni Banel poparł również stanowisko radnego Przystawskiego.

W głosowaniu jawnym większością głosów 14 za, 1 przeciw, 5 wstrzymujący uchwała została podjęta.

Uchwała Nr IV/18/11

( w załączeniu )

Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński przedstawił projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytów długoterminowych w 2011r.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym większością głosów 14 za, 1 przeciw, 5 wstrzymujące uchwała została podjęta.

Uchwała Nr IV/19/11

( w załączeniu )

Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński przedstawił projekt uchwały w sprawie reprezentowania Gminy Gołdap w Zgromadzeniu Związku Międzygminnego „ Gospodarka Komunalna” oraz prawa kumulacji głosów na okres kadencji 2010-2014.

Pan Marek Miros Burmistrz Gołdapi poinformował, iż zaproponowanym reprezentantem Gminy jest Pan Jacek Morzy zastępca Burmistrza, na dodatkowego reprezentanta proponuje się Pana Wiesława Swatka.

Innych kandydatur nie zgłoszono

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie 20 za uchwała została podjęta.

Uchwała Nr IV/20/11

( w załączeniu )

Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński przedstawił projekt uchwały w sprawie wyznaczenia przedstawiciela Gminy do Rady Społecznej działającej przy Samodzielnym Publicznym Zakładzie Pielęgnacyjno – Opiekuńczym w Gołdapi. Na prośbę Przewodniczącego Radna Zofia Syperek przedstawiła czym zajmuje się Rada Społeczna przy SP ZPO. Przewodnicząca Komisji Zdrowia poinformowała również, iż propozycją komisji jest kandydatura Pana Jarosława Dzienisa. Pan Jarosław Dzienis był przedstawicielem rady ubiegłej kadencji.

Innych kandydatur nie zgłoszono.

Radny Jarosław Dzienis wyraził zgodę.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym większością głosów 19 za, 1 wstrzymujący uchwała została podjęta.

Uchwała Nr IV/21/11

( w załączeniu )

Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński przedstawił projekt uchwały w sprawie uzupełnienia składów osobowych stałych komisji Rady Miejskiej w Gołdapi.

1. do komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Radnego Józefa Dominiuka,

2. do komisji Rolnictwa i Gospodarki Zasobami Naturalnymi Radnego Józefa Dominiuka,

3. do komisji Spraw Obywatelskich i Społecznych Radnych: Zbigniewa Makarewicza i Mariana Skiby,

4. do komisji Ochrony Środowiska, Ochrony Zdrowia i Uzdrowiska Radnego Zbigniewa Makarewicza.

Radni wyrazili zgodę na pracę w komisji.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr IV/22/11

( w załączeniu )

Radny Antoni Banel złożył rezygnacje z członkostwa w Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu.

Radny Antoni Banel złożył rezygnacje z członkostwa w Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu.

Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady Miejskiej na rok 2011.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr IV/23/11

( w załączeniu )

Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Miejskiej w Gołdapi na rok 2011

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr IV/24/11

( w załączeniu )

Do pkt.12

 

Pani Irena Wojnikiewicz Kierownik WOś. poinformowała o konieczności przedstawiania sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego do RIO w Olsztynie.

Informacja taka przedstawiana jest radzie, co uczyniła Pani Irena Wojnikiewicz.

Poinformowała, iż wypłata wyrównania do średniego wynagrodzenia nauczycieli powinna być dokonana do końca stycznia br.

Sprawozdanie w załączeniu do protokołu.

Pan Mirosław Słapik podziękował za przekazane przez radnych środki na Gołdapski Fundusz Stypendialny. Zaproponował, aby do składu komisji, która zajmuje się podziałem środków na stypendia, desygnować dwóch radnych.

Pan Przewodniczący Rady Wojciech Hołdyński zaproponował zgłoszenie kandydatur.

Radny Marian Skiba zaproponował Radnego Ryszarda Wrzoska. Radna Cecylia Stecka zaproponowała Radnego Andrzeja Piankę, Radny Marian Waraksa zaproponował Radnego Tomasza Luto.

Radny Luto nie wyraził zgody. Stwierdzi, iż kandydatury radnych: Wrzoska i Pianki, którzy są nauczycielami są bardziej kompetentne.

Radny R. Wrzosek i A. Pianka wyrazili zgodę.

Radny Ryszard Wrzosek i Radny Andrzej Pianka zostali przez aklamację desygnowali do pracy w komisji zajmującej się podziałem środków na stypendia.

 

Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński poinformował, iż po uzgodnieniach z przewodniczącymi komisji proponuje się, aby posiedzenia sesji odbywały się generalnie w każdy ostatni wtorek miesiąca (wg potrzeb) o godz. 13,00. Również po uzgodnieniach z przewodniczącymi komisji proponujemy w każdy poniedziałek m-ca pełnienie dyżurów przez radnych.

Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński poinformował, iż radny Andrzej Pianka złożył skargę do Wojewody na podjęte stanowisko przez Radę, dotyczące stawek za wodę na 2011 rok. Stanowisko Wojewody – Rada podjęła decyzję zgodnie ze swoimi kompetencjami.

Radny Jan Steć zgłosił wniosek, aby wszystkie uchwały dotyczące zmian w budżecie gminy omawiane były na wszystkich komisjach rady.

Radny Ryszard Wrzosek zaproponował podwyżki płac dla pracowników Urzędu

Radny Tadeusz Faliński poinformował, iż sposób zatwierdzania budżetu określa Statut. Należy podjąć uchwałę o procedurze uchwalania budżetu.

 

Do pkt.13

 

Po wyczerpaniu porządku Przewodniczący Rady dokonał zamknięcia posiedzenia Sesji.

 

 

Protokołowała Przewodniczący Rady

(-) Alicja Pietranis (-)Wojciech Hołdyński