Aktualności

Poniedziałek, 3 października 2011

Protokół z sesji 22.06.2011r.

P r o t o k ó ł Nr X/2011

 

z posiedzenia X sesji Rady Miejskiej w Gołdapi odbytego w dniu 22 czerwca 2011 roku

 

 

Na posiedzeniu obecni wg załączonej listy – 21 radnych

Obradom przewodniczył Wojciech Hołdyński

Protokołowała Jadwiga Mackiewicz – inspektor.

Godzina rozpoczęcia – 14 ,00 zakończenia – 17,15

 

 

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia i przedstawienie porządku posiedzenia

2. Wystąpienie Pana Jarosława Słomy - Wicemarszałka Województwa Warmińsko – Mazurskiego

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

4. Informacja Burmistrza na temat pracy Urzędu

5. Informacja Przewodniczącego na temat pracy Rady

6. Podjęcie uchwał w sprawach:

1) trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Gminnego Zespołu

Interdyscyplinarnego w Gołdapi oraz szczegółowych warunków jego

funkcjonowania

2) przyjęcia „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla

związku Międzygminnego „Gospodarka Komunalna”

3) ustalenia odpłatności za świadczenia wykraczające poza podstawę

programową w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę Gołdap

4) zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2011 – 2032

5) zmian budżetu na 2011 rok

6) wyboru delegata Gminy Gołdap na Konferencję Krajową Stowarzyszenia

Euroregionu Niemen”

7) powołania zespołu do zaopiniowania kandydatów na ławników.

7. Interpelacje i zapytania radnych

8. Zapytania i wnioski sołtysów i przewodniczących organów osiedli

9. Odpowiedzi na interpelacje

10.Wolne wnioski

11. Zamknięcie obrad Sesji

Do pkt.1

 

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Wojciech Hołdyński. Stwierdził, iż w sesji uczestniczy 21 radnych zatem podejmowane uchwały będą prawomocne. Przewodniczący Rady powitał Pana Jarosława Słomę - Wicemarszałka Województwa Warmińsko–Mazurskiego, radnych, zaproszonych gości, pracowników Urzędu.

Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił porządek posiedzenia sesji, który został jednogłośnie przyjęty.

Do pkt. 2

 

Pan Jarosław Słoma Wicemarszałek Województwa Warmińsko–Mazurskiego w swoim wystąpieniu pogratulował Gminie Gołdap za skuteczne wykorzystywanie środków z Unii Europejskiej. Zwrócił uwagę, że przyszedł czas na nowe inwestycje, w których widać duże zaangażowanie społeczne. Są to: klaster uzdrowiskowo-rehabilitacyjny, program przebudowy dróg wojewódzkich wzdłuż granicy Polski z Rosją. Poinformował również o inwestycjach zrealizowanych i o tych które będą realizowane w niedalekiej przyszłości. Ważną dla Gołdapi inwestycją jest zatwierdzony projekt remontu drogi Kowale Oleckie – Gołdap o długości 16 km. Marszałek poinformował, że niebawem ruszy inwestycja budowy drogi na odcinku Banie Mazurskie – Gołdap (koszt inwestycji 78 ml złotych).

Mówił również o zalewie, o dostępności do szerokopasmowego internetu i trasach rowerowych.

Pan Burmistrz Marek Miros podziękował za przybycie i za wsparcie w dążeniu do ściągania środków zewnętrznych.

Radny Antoni Banel zwrócił uwagę Marszałkowi na problem trudnej sytuacji szpitala w Gołdapi oraz na kierowanie przez NFZ mieszkańców Gołdapi do innych miejscowości sanatoryjnych. W Gołdapi jest sanatorium bardzo dobrze wyposażone w wysokiej klasy w sprzęt rehabilitacyjny.

Radny Marian Waraksa w imieniu rolników Gminy Gołdap poprosił o wsparcie w rozwiązaniu problemu dużej populacji bobrów. Niszczą uprawy rolne i drzewostan.

Do pkt. 3

 

Do protokołu z ostatniej sesji uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie protokół został przyjęty.

Do pkt. 4

Burmistrz Gołdapi Pan Marek Miros przedstawił informację dotyczącą pracy Urzędu. Burmistrz odbył spotkania: z Wojewodą Warmińsko-Mazurskim i prezesem Związku Międzygminnego „Gospodarka Komunalna” Panem Jerzym Czepułkowskim w sprawie wysypiska śmieci i wykonania drogi dojazdowej do wysypiska w Siedliskach. Uczestniczył w posiedzeniu Zarządu Związku Miast Polskich. Wziął udział w uroczystości oddania do użytku remizy strażackiej i świetlicy OSP w miejscowości Górne, wybudowanych ze środków Programu Odnowy Wsi. W dniach 21-22 maja odbyły się w Gusiewie Dni Gołdapi. Nasze miasto reprezentowała duża grupa pracowników Urzędu i jednostek podległych oraz radnych. Na obchody dnia samorządowca Pan Burmistrz był zaproszony do Świetłogorska i do pałacu Prezydenta RP. Uczestniczył w walnych zgromadzeniach wspólników trzech spółek ADM, PWiK i PEC podsumowujących ich pracę.

4 czerwca gościł w Gołdapi Aleksander Aleksejew - Ambasador Nadzwyczajny i Pełnomocny Federacji Rosyjskiej w RP oraz Sergiej Puczkow – konsul generalny z Gdańska. W sali konferencyjnej odbyło się spotkanie z mieszkańcami miasta, pracownikami Urzędu i lokalnymi mediami. Uczestniczył w promocji książki radnego Jana Stecia pt. „ Kryptonim Statuja”.

Do pkt. 5

 

Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński przedstawił informację na temat pracy Rady Miejskiej w Gołdapi. Przedstawił harmonogram posiedzeń poszczególnych komisji Rady Miejskiej w okresie międzysesyjnym.

Dnia 6.05.2011r. uczestniczył w obchodach 68 rocznicy powstania święta 15 Gołdapskiego Pułku Przeciwlotniczego, w dniu 8 maja br. na zaproszenie LO w Gołdpi - w montażu słowno-muzycznym poświęconym Janowi Pawłowi II. Uczestniczył w otwarciu i wręczeniu nagród zawodnikom Biegu Zwycięstwa. Razem z grupą radnych uczestniczył w Dniach Gołdapi w Gusiewie. Wziął udział w spotkaniu z ambasadorem Rosji w Polsce oraz konsulem generalnym z Gdańska. Razem z przedstawicielami Spółdzielni Mieszkaniowej w Gołdapi uczestniczył w spotkaniu w Urzędzie Marszałkowskim w Olsztynie z Wicemarszałkiem Jarosławem Słomą. W dniu 8 czerwca wysłuchał koncertu orkiestry kameralnej z Suwałk wspólnie młodzieżą orkiestr gimnazjów z zaprzyjaźnionego miasta Stadte. Ponadto wspomniał o grupie radnych, która wizytowała w dniu 7 czerwca 2011 r. budowane wysypisko śmieci w Siedliskach oraz o spotkaniu z Panem Mirosławem Rudziewiczem w sprawie ewentualnej sprzedaży gruntów pod Piękną Górą. Razem z Panem Markiem Mirosem uczestniczył w promocji książki radnego Jana Stecia. 10 czerwca Przewodniczący odbył wizytę w ambasadzie Rosji z okazji Dnia Rosji. Na zaproszenie Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 3 w Gołdapi wziął udział w uroczystości zakończenia roku szkolnego i w spotkaniu w sprawie klastra uzdrowiskowego, w którym uczestniczył również Wicemarszałek województwa.

 

Do pkt. 6

 

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Gminnego Zespołu Interdyscyplinarnego w Gołdapi oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania.

Pani Agnieszka Iwanowska omówiła projekt uchwały.

Przewodniczący Rady przedstawił wyniki głosowania projektu uchwały. Członkowie komisji oświatowej, rolnej, obywatelskiej i zdrowia jednogłośnie za projektem uchwały. Komisja ds. budżetu nie głosowała z powodu braku kworum. Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie – 19 za uchwała została podjęta).

Uchwała Nr X/59/2011

/w załączeniu/

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla związku Międzygminnego „Gospodarka Komunalna”

Pan Jacek Morzy Zastępca Burmistrza omówił projekt uchwały.

Przewodniczący Rady przedstawił wyniki głosowania projektu uchwały. Członkowie komisji oświatowej, rolnej, obywatelskiej i zdrowia jednogłośnie za projektem uchwały. Komisja ds. budżetu nie głosowała z powodu braku kworum. Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie – 19 za uchwała została podjęta.

 

Uchwała Nr X/60/2011

/w załączeniu/

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia odpłatności za świadczenia wykraczające poza podstawę programową w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę Gołdap

Pani Marzanna Wardziejewska omówiła projekt uchwały.

Przewodniczący Rady przedstawił wyniki głosowania projektu uchwały. Członkowie komisji oświatowej - 4 za 1 wstrzymujący, rolnej jednogłośnie, obywatelskiej 4 za, 1 wstrzymujący, zdrowia jednogłośnie. Komisja ds. budżetu nie głosowała z powodu braku kworum. Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym - 18 za, 1 wstrzymujący uchwała została podjęta.

Uchwała Nr X/61/2011

/w załączeniu/

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2011 – 2032 i poinformował, że Członkowie komisji oświatowej, rolnej, obywatelskiej i zdrowia jednogłośnie głosowały za projektem uchwały. Komisja ds. budżetu nie głosowała z powodu braku kworum.

Pan Marek Miros zaproponował, aby do projektu uchwały wprowadzić zmianę dotyczącą ujęcia kwoty 180.000 zł na wymianę okien w Szkole Podstawowej Nr 1 w Gołdapi. Nowy projekt uchwały jest przygotowany i poprosił o jego zamianę. Poinformował, że przy analizie oszczędności w oświacie na rok 2011 szkoła posiada wolne środki, które można przeznaczyć na ww. cel. Uzyskano zgodę konserwatora zabytków na wymianę okien w budynku szkoły.

Radny Jarosław Dzienis zgłosił wniosek, aby przegłosować zmieniony projekt uchwały. Wniosek formalny poddano głosowaniu: za wnioskiem było 19 radnych, 1 radny był przeciw, 1 wstrzymał się od głosu.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały przedstawionej przez Burmistrza ( z zapisem 180.000 zł na wymianę okien).

W głosowaniu jawnym 20 za, 1 wstrzymujący uchwała została podjęta.

Uchwała Nr X/62/2011

/w załączeniu/

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wyboru delegata Gminy Gołdap na Konferencję Krajową Stowarzyszenia „ Euroregionu Niemen” .

Pani Barbara Woźniak, radca prawny omówiła projekt uchwały.

Pan Marek Miros zgłosił kandydaturę Pana Jacka Morzego - Zastępcę Burmistrza na delegata Gminy Gołdap na Konferencję Krajową Stowarzyszenia „Euroregionu Niemen”.Pan Jacek Morzy wyraził zgodę. Innych kandydatur nie zgłoszono. Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr X/63/2011

/w załączeniu/

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania zespołu do zaopiniowania kandydatów na ławników.

Pani Barbara Woźniak, radca prawny omówiła projekt uchwały.

Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatur do zespołu opiniującego kandydatów na ławników. Zgłoszono następujące kandydatury: Andrzeja Piankę, Antoniego Banela, Tomasza Luto, Jana Stecia, Zbigniewa Makarewicza i Mariusza Kowalczuka. Wszyscy wyrazili zgodę na kandydowanie. Innych kandydatur nie zgłoszono. Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr X/64/2011

/w załączeniu/

Do pkt. 7

 

Radny Jan Steć zwrócił się z pytaniem w sprawie pracy w Sądzie ławników z Gminy Gołdap. Ławnicy wybrani na kadencję 4-letnią, np. Pan Rawinis uczestniczył w posiedzeniu 1 raz. Czy jest taka możliwość, aby ławnicy wybrani przez Radę Miejską w Gołdapi uczestniczyli w rozprawach z naszego terenu.

Wyjaśnień w tej sprawie udzieliła Pani Barbara Woźniak – radca prawny.

Radny Józef Dominiuk zaproponował zwołanie wspólnego posiedzenia rady miejskiej i rady powiatu w sprawie przyszłości szpitala w Gołdapi. Radny Marian Waraksa zaproponował włączenie również do spotkania sprawy dróg.

Radny Piotr Rant, Antoni Banel i Andrzej Pianka złożyli interpelację w sprawie braku instalacji odprowadzającej wodę deszczową z ulicy Spacerowej i ulicy Cisowej. Po dużych opadach deszczu zalewane są prywatne posesje i piwnice.

Radny Marian Waraksa złożył interpelację w sprawie bałaganu, który panuje na placu po byłej stacji paliw na ulicy Cmentarnej. Teren jest zarośnięty chwastami, stoją stare uszkodzone samochody.

Radny Piotr Kuśtowski złożył interpelację w sprawie zlikwidowania parkingu w parku przy ulicy Wojska Polskiego. Obok dawnego budynku PTTK znajduje się park i plac zabaw dla dzieci. Trawniki są rozjeżdżone przez parkujące tam samochody. Zadał pytanie, kiedy zostanie zlikwidowany ten problem.

Radny Andrzej Pianka złożył interpelacje w sprawach:

1) naprawa pomieszczeń w budynku OSiR – dotyczy magazynku na sprzęt sportowy,

2) brzydkiego zapachu z chlewni w Botkunach ,odczuwanym na osiedlu Pod Lasem,

3) problemu trocin, rozwiewanym przez wiatr na ulicę Ustronie z pobliskiego tartaku. Problem ten był już poruszany w miesiącu kwietniu, jednak do dnia dzisiejszego nic się nie zmieniło.

4) dokonał sprawdzenia stanu technicznego autobusów szkolnych dowożących dzieci do szkoły. Okazało się, że jeden autobus jest w złym stanie technicznym i ma przegniłą podłogę.

5) zadał pytanie, dlaczego nie otrzymał informacji na temat funkcjonowania spółek gminnych.

Radny Jan Steć poparł interpelację Pana Kuśtowskiego w sprawie likwidacji parkingu w parku przy ulicy Wojska Polskiego. Złożył interpelację w sprawie zmiany miejsca garażowania autobusów szkolnych. Wynajęcie garaży kosztuje obecnie budżet gminy ok 40.000 zł rocznie, a można skorzystać z oferty PKS, która wynajmie garaże za połowę tej ceny.

Radny Mariusz Kowalczuk złożył interpelację w sprawie możliwości ( w drodze wyjątku) przejazdu autobusu miejskiego ulicą Sportową. Obecnie mogą poruszać się pojazdy o masie mniejszej niż 8 ton. Od 22 czerwca ruszyła autobusowa linia miejska.

Radny Antoni Banel po raz kolejny zgłosił konieczność naprawy chodnika przy ulicy 1 Maja. Chodnik jest uczęszczany nie tylko przez mieszkańców osiedla Pod Lasem, ale również przez kuracjuszy z sanatorium i turystów.

Do pkt.8

 

Pani Anna Falińska sołtys sołectwa Skocze zgłosiła wnioski w sprawach;

1) przekazania świetlicy w Skoczach pod zarząd sołectwa,

2) doprowadzenia energii elektrycznej do świetlicy w Skoczach. Prosi o wskazanie konkretnego terminu wykonania podłączenia.

 

Pan Krzysztof Gnacikowski sołtys sołectwa Dunajek zwrócił uwagę, że droga gminna przebiegające przez sołectwo jest w opłakanym stanie. W piśmie do Urzędu mieszkańcy zadeklarowali, że pokryją 50 % kosztów naprawy drogi. Do dziś nie otrzymali odpowiedzi.

 

Pan Bogdan Gadaszewski, sołtys sołectwa Zatyki poruszył problem połączeń autobusowych PKS z miastem. Pan radny Mariusz Kowalczuk udzielił odpowiedzi, że problem jest znany i będzie rozwiązanym w najbliższym czasie.

 

Sołtys sołectwa Zatyki wnioskował o naprawę wadliwie położonego chodnika we wsi Wilkasy.

 

Pan Józef Kiszkorno Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr III – w swoim wystąpieniu wnioskował o zaprowadzenie ładu i porządku w mieście. Zwrócił uwagę na opuszczone budynki, które są zdewastowane a obejścia porośnięte chwastami szpecą miasto. Budynki należące do wspólnot mieszkaniowych popisane są sprajem. Poruszył sprawę wybudowania w centrum miasta szaletu miejskiego na poziomie europejskim, oraz zgłosił interpelację w sprawie realizacji postulatu mieszkańców Osiedla Nr III o ujęcie w planach inwestycyjnych na lata 2014-2020 budowy ronda koło Biedronki.

 

Pani Joanna Wojciechowska Przewodnicząca Zarządu Osiedla Nr V wnioskowała o włączenie do trasy przejazdu autobusu komunikacji miejskiej ulicy Łącznej. Byłoby to udogodnieniem szczególnie dla osób starszych i matek z małymi dziećmi. Proponuje o zainstalowanie tabliczek na znakach zakazu „Nie dotyczy komunikacji miejskiej”.

 

Pan Józef Wawrzyn wnioskował o zakup zgniatarek do butelek plastikowych przy kontenerach na plastik. Koszt takiego urządzenia ok.100 zł.

Do pkt. 9

 

Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, czy wszyscy radni otrzymali na piśmie odpowiedzi na interpelacje i czy są wnioski w tej sprawie.

Radni składający interpelacje otrzymali odpowiedzi na piśmie. Wniosków w tej sprawie nie było.

Odpowiedzi na interpelacje:

 

Pan Jan Steć Radny Rady Miejskiej

w Gołdapi

 

Nasz znak: Data:

Woś.0124-67/2011 19.08.2011 r.

 

Odpowiadając na Pana interpelację złożoną w dniu 22 czerwca 2011 roku, dotyczącą zmiany garażowania autobusów szkolnych informuję, co następuje :

 

Obecnie autobusy szkolne garażowane są w garażach wynajmowanych od PGK spółki z o.o w Gołdapi.

Umowa na wynajem garaży zawarta została do 31 grudnia 2011 roku.

Niemniej jednak sprawa zmiany miejsca garażowania autobusów szkolnych będących na stanie gminy będzie przedmiotem rozważania w przyszłości.

 

Z poważaniem Irena Wojnikiewicz

Pan Józef Wawrzyn

Z-ca Przewodniczącego Zarządu Osiedla Nr II

 

 

W odpowiedzi na interpelację zgłoszoną na posiedzeniu sesji Rady Miejskiej w Gołdapi w dniu 22.06.2011r. w sprawie zakupu zgniatarek do butelek informujemy:

 

Gmina Gołdap jest uczestnikiem projektu pn. „Budowa Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych wraz ze składowiskiem odpadów w Siedliskach k/Ełku”. Przewidywany termin uruchomienia instalacji – I kwartał 2012r., a stacji przeładunkowej w Kośmidrach w ramach próbnego rozruchu w listopadzie br.

Na ostatnim posiedzeniu Związek Międzygminny „Gospodarka Komunalna” podjął uchwałę o przyjęciu Aktualizacji Planu Gospodarki Odpadami dla gmin Związku Międzygminnego „Gospodarka Odpadami” z siedzibą w Ełku na lata 2010-2013 z perspektywą do roku 2015. W obecnej chwili trwają prace nad wspólnymi, dla gmin członkowskich, zapisami w regulaminach utrzymania czystości i porządku w zakresie gospodarki odpadami. Zmiany te dotyczą zupełnie nowego sposobu gromadzenia odpadów u źródła. System „dualny”, który zostanie wprowadzony z chwilą uruchomienia stacji przeładunkowej skutkować będzie rozwiązaniem przez Gminę umowy na zbiórkę selektywną a każdy wytwórca odpadów będzie zobowiązany do segregacji we własnym zakresie.

W związku z powyższym zakup zgniatarek jest nieuzasadniony. W załączeniu przesyłamy aktualizację PGO w wersji elektronicznej.

Gołdap, dnia 26.08.2011r.

 

Szanowna Pani

Anna Falińska

Sołtys sołectwa Skocze

 

Nasz znak: WIK.7151.14.2011

 

Dotyczy: świetlicy w miejscowości Skocze

 

W odpowiedzi na Pani interpelację zgłoszoną na Sesji Rady Miejskiej w dniu 22 czerwca 2011 roku, Urząd Miejski w Gołdapi informuje, jak niżej:

  1. 3 sierpnia 2011 roku zleciliśmy wykonanie instalacji zalicznikowej z wyprowadzeniem gniazda do poboru energii elektrycznej,

  2. z informacji uzyskanych od PGE SA Zakładu Sieci w Ełku energia elektryczna zostanie podłączona do 15 września 2011 roku,

  3. świetlica we wsi Skocze zostanie przekazana sołectwu do użytkowania protokołem zdawczo – odbiorczym w terminie do końca sierpnia 2011 roku;

Gołdap, dnia 04.08.2011 r.

 

Pan

Antoni Banel

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

 

Dotyczy: interpelacji z dnia 22.06.2011 r. - naprawa chodnika przy ul. 1 Maja.

 

 

Uprzejmie informuję, że Urząd Miejski w Gołdapi zwrócił się do Zarządu Dróg Powiatowych w Gołdapi z prośbą o ujęcie w planach inwestycyjnych na 2012 r. modernizacji chodnika przy ul. 1 Maja w Gołdapi.

Z poważaniem,

 

 

Gołdap, 24.08.2011

Szanowny Pan

Krzysztof Gnacikowski

Sołtys sołectwa Dunajek

 

 

W odpowiedzi na Pana interpelację złożoną 22 czerwca 2011 r na sesji Rady Miejskiej w Gołdapi uprzejmie informuję, że wykonanie skutecznego remontu drogi we wsi Dunajek do pana Trzasko wymaga przeznaczenia znacznych środków finansowych. Koszt remontu kwalifikuje wykonanie prac budowlanych jako odrębną inwestycję, którą należy zaplanować w budżecie gminy. W tym roku środki przeznaczone przez radnych na bieżące utrzymanie dróg są niewystarczające do wykonania powyższej inwestycji.

Mimo dużego zaangażowania mieszkańców wsi i wykonania przez nich prac porządkowych przy drodze pozostał do zrobienia duży zakres rzeczowy prac budowlanych, który zdaniem Komisji Rolnictwa i Gospodarki Zasobami Naturalnymi, która 22 lipca 2011 r zajęła się powyższą sprawą, wymaga ujęcia remontu w planach budżetu na kolejne lata jako zadanie inwestycyjne.

 

Gołdap, dnia 04.08.2011 r.

 

Pan

Mariusz Kowalczuk

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

 

Dotyczy: interpelacji z dnia 22.06.2011 r. - w sprawie możliwości przejazdu autobusu

miejskiego ulicą Sportową po której obecnie mogą poruszać się pojazdy o masie do

8 ton.

Uprzejmie informuję, że Urząd Miejski w Gołdapi zwrócił się do Zarządu Dróg Powiatowych w Gołdapi z prośbą o rozpatrzenie możliwości przejazdu autobusu komunikacji miejskiej ulicą Sportową.

Z poważaniem,

 

 

Gołdap, 22.08.2011 r.

 

Szanowni Panowie

Piotr Kuśtowski

Jan Steć

Radni Rady Miejskiej w Gołdapi

 

 

Dotyczy: interpelacji z 22 czerwca 2011 roku w sprawie zlikwidowania parkingu w parku przy ulicy Wojska Polskiego (obok dawnego budynku PTTK).

 

W odpowiedzi na Panów interpelację uprzejmie informuję, że w sprawie zagospodarowania terenu w parku przy ul. W. Polskiego przed placem zabaw dla dzieci gołdapscy radni zgłosili dwie przeciwstawne sobie propozycje. Podczas sesji Rady Miejskiej, na posiedzeniach komisji Rady Miejskiej oraz podczas rozmów z pracownikami Urzędu Miejskiego zaproponowali:

1. Zagospodarowanie terenu zielenią i uniemożliwienie wjazdu wszelkim pojazdom (ustawienie znaków zakazu i barierek).

2. Wykonanie w wyjeżdżonym przez samochody miejscu nawierzchni utwardzonej z kostki betonowej oraz odgrodzenie terenu placu zabaw od nowo utworzonych miejsc postojowych.

W związku z wzajemnie wykluczającymi się wnioskami proszę gołdapskich radnych o wydanie opinii w powyższej sprawie. Opinia ta pozwoli Burmistrzowi Gołdapi podjąć odpowiednią decyzję.

 

Z poważaniem,

 

Gołdap, 22.08.2011 r.

Gołdap, 24.08.2011

 

Szanowny Pan

Bogdan Gadaszewski

Sołtys sołectwa Zatyki

 

W odpowiedzi na Pana interpelację złożoną 22 czerwca 2011 r na sesji Rady Miejskiej w Gołdapi uprzejmie informuję, że chodnik został wykonany w sposób umożliwiający poprzeczne powierzchniowe odprowadzenie wód opadowych od istniejącej zabudowy na przylegający do niego teren. W związku z tym obrzeże skrajne chodnika jest posadowione niżej niż nawierzchnia chodnika z kostki betonowej aby umożliwić spływ wód opadowych.

 

Z poważaniem,

Gołdap, 08.08.2011 r.

 

 

Szanowni Panowie

Antoni Banel

Andrzej Pianka

Piotr Rant

Radni Rady Miejskiej w Gołdapi

 

 

Dotyczy: interpelacji z 22 czerwca 2011 roku w sprawie braku instalacji odprowadzającej

wodę deszczową z ul. Spacerowej i ulicy Cisowej.

 

 

W odpowiedzi na Panów interpelację uprzejmie informuję, że:

 

I. Ulica Spacerowa została wykonana zgodnie z projektem budowlanym, opracowanym w kwietniu 2008 r. przez firmę: PRO-KOM Zakład Usług Projektowych, mgr inż. Krzysztofa Sawczuka.

Projektant założył odprowadzenie wód opadowych w sposób następujący:

  1. Z części ulicy, na odcinku około 270 m poczynając od ul. 1 Maja – powierzchniowo ze spadkiem poprzecznym na prawą stronę.

  2. Z pozostałej części ulicy – poprzez wpusty do kanalizacji deszczowej z wylotem w kierunku terenu zalewowego rzeki Gołdapy.

  3. Odprowadzenie powierzchniowe na odcinku około 63 m zaprojektowano ze spadkiem w kierunku ul. 1 Maja, a na odcinku około 207 m w kierunku ul. Wiosennej.

 

Sprawa zalewania posesji mieszkalnych podczas obfitych deszczów nie jest spowodowana ani błędnym wykonaniem dokumentacji technicznej, ani złym wykonaniem inwestycji drogowej. Zaprojektowany - powierzchniowy sposób odprowadzenia wód opadowych z ul. Spacerowej nie zmienił panujących w omawianym fragmencie ulicy stosunków wodnych panujących przed wykonaniem projektu. Ponadto powierzchnia ulicy (szerokość pasa około 3,5 m) w stosunku do powierzchni posesji przylegających do niej jest kilkakrotnie mniejsza, a więc i ilości wody z niej spływające w nieznacznym stopniu wpływają na ilość wody na posesjach, szczególnie w trakcie intensywnych opadów deszczu.

 

Aby zapobiec w przyszłości sytuacji, która miała miejsce w Gołdapi podczas ostatniej ulewy, zorganizowaliśmy spotkanie w terenie ze specjalistami w branży drogowej. W wyniku dyskusji pojawiły się dwie propozycje, które w pewien sposób mogą zapobiec podtopieniom posesji, jednak i one podczas ulewy nie są w stanie rozwiązać problemu do końca. Oba warianty wymagają zaplanowania inwestycji w budżecie gminy:

1. Wykonanie na odcinku około 170 m, wzdłuż ulicy Spacerowej, po jej prawej stronie, ścieku betonowego wraz z wpustami ulicznymi i kanalizacją deszczową, odprowadzającą wody opadowe nie tylko z pasa drogowego ulicy, ale przede wszystkim z terenów przyległych do niego, do istniejących kanalizacji deszczowych w ulicach: I Maja oraz Spacerowej (łącznik z ul. 1 Maja). Szacunkowy koszt wykonania ww. robót to około 103 500 zł.

2. Innym rozwiązaniem może być wykonanie kanalizacji deszczowej z wpustami ulicznymi na odcinku około 110 m, z jednoczesnym podniesieniem krawężnika betonowego, i podłączenie jej do istniejącej kanalizacji. Szacunkowy koszt to około 143 000 zł.

Żaden z przedstawionych wyżej wariantów nie rozwiąże całkowicie problemu w przypadku obfitych i długotrwałych opadów z jakimi coraz częściej mamy do czynienia.

II. W ulicy Cisowej nie ma kanalizacji deszczowej.

Jest opracowana dokumentacja techniczna. Odwodnienie ulicy Cisowej oraz Jaworowej należy wykonać wraz z ich utwardzeniem. Inwestycję należy zaplanować w budżecie gminy. Według kosztorysu inwestorskiego wartość inwestycji wynosi około 1 100 000 zł.

Projekt zakłada odprowadzenie wód opadowych do istniejącego kolektora, odprowadzającego wody deszczowe z całego osiedla „Pod Lasem", poprzez separator do rowu przy ul. Świerkowej.

Na odcinku o długości około 40 m, na południe od ulicy Jaworowej, ze względu na duży spadek terenu, zaprojektowano powierzchniowe odprowadzenie wód. Obecnie na końcu tego odcinka, w okresie wiosennych roztopów oraz podczas ulewnych opadów deszczu, tworzy się rozlewisko, utrudniające w znacznym stopniu dostęp do posesji nr 1 przy ul. Cisowej. W to miejsce spływają wody z terenów wyżej położonych, między innymi z okolic ulic: Cisowej i Jaworowej. W trybie nadzwyczajnym wykonaliśmy studnię chłonną. Jest to jednak rozwiązanie tymczasowe, doraźne - do czasu wykonania ulicy Cisowej i Jaworowej.

 

Podobnie jednak jak w przypadku ul. Spacerowej, tak i w przypadku ulicy Cisowej wykonanie kanalizacji deszczowej nie rozwiąże całkowicie problemu zalewania posesji w przypadku ulewnych i długotrwałych opadów. Niestety człowiek wobec sił natury często jest bezradny.

 

Pani Joanna Wojciechowska

Przewodnicząca

Zarządu Osiedla nr V

 

Szanowna Pani

Komunikację miejską w Gołdapi uruchomiło w dniu 22.06.2011 r. PKS w Suwałkach S.A. Obsługę linii komunikacyjnych prowadzi Placówka Terenowa PKS w Gołdapi na trasie Leśny Zakątek – Piękna Góra przez Plażę Miejską. Obecnie jest to podstawowa trasa komunikacji miejskiej oraz dodatkowo trasa na cmentarz komunalny przy ul. Gumbińskiej, która jest obsługiwana w sobotę i w niedzielę.

Wszelkie wnioski dotyczące nowych potrzeb, czy też zmian w kursowaniu autobusu miejskiego będą przekazywane do Placówki Terenowej PKS w Gołdapi celem ich rozpatrzenia
i ewentualnego wprowadzenia w życie. Należy jednak pamiętać, że decyzje w sprawie tras
i kursowania autobusu komunikacji miejskiej znajdują się w gestii PKS PT. Gołdap.

 

Odpowiedzi przygotowane przez Wydział Infrastruktury i Inwestycji Komunalnych.

 


 

Interpelacja z sesji Rady Miejskiej w dniu 22 czerwca 2011 r.

złożona przez Radnego Andrzeja Piankę

 

Problem trocin, rozwiewanych przez wiatr na ul. Ustronie z pobliskiego tartaku.

Zgodnie z art. 378 ust.1 ustawy Prawo ochrony środowiska organem ochrony środowiska właściwym w sprawach funkcjonowania „UNIDREW” Sp. z o.o w Gołdapi przy ul. Stadionowej 1 jest Starosta.

W wyniku przeprowadzonej w dniu 28 lipca 2011 r. kontroli sprawdzającej, przez w/w organ, nie stwierdzono nieprawidłowości wynikających z funkcjonowania tartaku.

W załączeniu:

Protokół z kontroli sprawdzającej w UNIDREW Sp. z o.o

 

Pan Andrzej Pianka

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

 

W odpowiedzi na Pana zapytanie przedstawione na sesji rady miejskiej w dniu 22.06.2011r. w brzmieniu „dlaczego nie otrzymałem informacji na temat funkcjonowania spółek gminnych” wyjaśniam, że pan radny nie otrzymał takiej informacji dlatego, że taka informacja nie była przesyłana radzie miejskiej.

Stosownie do zapisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych Dz. U. nr.157 poz.1240 ze zm.) organ wykonawczy zobligowany jest . do przedstawiania organowi stanowiącemu trzech rodzajów informacji :

- informację o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze;

- informację o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć;

  1. informację o przebiegu wykonania planu finansowego jednostek określonych w art. 9 pkt 10, 13 i 14. (z wyłączeniem spółek prawa handlowego).

Informacje powinny być przedstawione w terminie do dnia 31 sierpnia roku budżetowego i obejmować stan na dzień 30 czerwca roku budżetowego.

Zobligowanie burmistrza (zarządu) do przedkładania ustawowo określonych informacji stanowi formę okresowej kontroli wykonania budżetu przez organ stanowiący oraz instrument zarządzania budżetem samorządowym. Ponadto dane zawarte w informacjach mogą stanowić ważne uzupełnienie danych wynikających ze sprawozdawczości budżetowej

Przedłożenie informacji określonych art. 266 umożliwia organowi stanowiącemu podjęcie działań korygujących (np. dokonanie przeniesień wydatków, podjęcie decyzji o zaniechaniu finansowania niektórych zadań).

 

Zgodnie z art. 12 ust. 4 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r o gospodarce komunalnej (Dz.U. z 2011 nr 45 poz.236 "W jednoosobowych spółkach jednostek samorządu terytorialnego funkcję zgromadzenia wspólników (walnego zgromadzenia) pełnią organy wykonawcze tych jednostek samorządu terytorialnego" . W praktyce, w gminie Gołdap funkcję tę pełni Burmistrz Gołdapi.

Zwyczajne zgromadzenie wspólników w spółce z o.o. powinno odbyć się w terminie sześciu miesięcy po upływie każdego roku obrotowego. Przedmiotem obrad zwyczajnego zgromadzenia wspólników powinno być: 1) rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania zarządu z działalności spółki oraz sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrotowy; 2) powzięcie uchwały o podziale zysku albo pokryciu straty, jeżeli sprawy te nie zostały wyłączone spod kompetencji zgromadzenia wspólników; 3) udzielenie członkom organów spółki absolutorium z wykonania przez nich obowiązków (art. 231 § 1 i 2 k.s.h.).

Zwyczajne Zgromadzenie wszystkich spółek z o.o. odbyło się w ustawowo przewidzianym terminie i podjęto na nim prawem wymagane uchwały. Jolanta Mogilnicka

Sekretarz Gminy

Andrzej Pianka Radny Rady Miejskiej

W Gołdapi

 

Nasz znak : WOś 0124.65.20ll Data : 20.07.2011

 

W odpowiedzi na Pana interpelację zgłoszona w dniu 22 czerwca. 2011 roku na sesji Rady Miejskiej w Gołdapi - dotycząca stanu technologicznego autobusów szkolnych

dowożących dzieci do szkół - niniejszym wyjaśniam:

Jednym z warunków dopuszczenia do ruchu pojazdu jest badanie techniczne-

zgodnie z ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo u ruchu drogowym (Dz.U z 2005 r. Nr 108,

poz. 908 z późn.zm) co 6 miesięcy uprawniony diagnosta dokonuje w autobusach przeglądu

technicznego.

Zakres okresowego badania technicznego obejmuje:

l)identyfikację pojazdu, w tym:

, a)sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych

danych pojazdu z danymi zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu

dokumencie,

b) sprawdzenie prawidłowości oznaczeń i stanu tablic rejestracyjnych pojazdu;

2)sprawdzenie dodatkowego wyposażenia pojazdu; –

3)sprawdzenie i ocenę prawidłowości działania poszczególnych zespołów i nakładów pojazdu, w

szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska, w tym

sprawdzenie i ocenę:

a) stanu technicznego ogumienia,

b) prawidłowości działania, ustawienia i własności świetlnych świateł zewnętrznych, w tym

prawidłowość działania urządzeń sygnalizacyjnych,

c) stanu technicznego, skuteczności i równomierności działania hamulców,

d) prawidłowości działania układu kierowniczego, stanu technicznego jego połączeń oraz

wielkości ruchu jałowego koła kierownicy, w tym prawidłowość ustawienia i

zamocowania kół jezdnych,

e) stanu technicznego zawieszenia,

f) instalacji elektrycznej,

' g) stanu technicznego nadwozia, podwozia i ich osprzętu oraz przedmiotów wyposażenia,

h) stanu technicznego nakładu wydechowego - w uzasadnionych przypadkach pomiar

poziomu hałasu zewnętrznego podczas postoju oraz ocenę stanu techniczne go sygnału

dźwiękowego,

i) emisji zanieczyszczeń gazowych lub zadymienia spalin.

Jednocześnie pragnę Pana poinformować,że od 1 Września br autobus o numerach

rejestracyjnych NGO E 454 nie będzie dowozić uczniów do szkół.

Na jedną z tras na dowożenie uczniów do szkół jest ogłaszany przetarg.

Z poważaniem

Stanisława Gajewska

inspektor Woś. Szanowny Pan

Andrzej Pianka

Radny Rady Miejskiej

w Gołdapi

 

W odpowiedzi na Pana interpelację, zgłoszoną podczas Sesji Rady Miejskiej w dniu 22 czerwca 2011 roku, w sprawie uciążliwości świniarni w Botkunach, uprzejmie informuję, że Burmistrz Gołdapi od dawna prowadzi intensywne rozmowy na ten temat z użytkownikiem chlewni – panem Andrzejem Kowalewskim oraz komornikiem Sądu Rejonowego w Olecku.

Ponadto w każdym przypadku stwierdzenia wydobywania się nadmiernego odoru ze świniarni interweniujemy u Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w Olsztynie – przedstawiciela w Giżycku. Jest to jedyna prawna droga kontroli.

Przypominam, że Burmistrz Gołdapi nie ma instrumentów prawnych do likwidacji chlewni w Botkunach. Jedynym organem nadzorującym tego typu zakład jest Wojewoda, a za jego pośrednictwem WIOŚ.

Niezależnie od działań Wojewody Burmistrz Gołdapi intensywnie szuka innych rozwiązań mogących zmniejszyć uciążliwość, a wręcz zlikwidować świniarnię.

Użytkownik chlewni zadeklarował podczas ostatniego spotkania w Urzędzie Miejskim w Gołdapi w obecności zastępcy burmistrza, że od początku lipca aż do końca 2010 roku obiekty będą puste – bez inwentarza. Na dzień dzisiejszy niestety tylko i aż tyle udało się wynegocjować. Na tym oczywiście nie przestaniemy. Jesienią wrócimy do ponownych rozmów. Przypominam – Burmistrz może tylko prosić, perswadować.

Z panią Komornik Sądu Rejonowego w Olecku jesteśmy w stałym kontakcie. Próbujemy doprowadzić do naszego spotkania w Gołdapi w celu zaproponowania jej pewnych rozwiązań związanych z przyszłą licytacją przedmiotowej nieruchomości. Pani komornik obiecała, że przyjedzie do Gołdapi, ale dopiero wówczas, gdy będzie dysponować wyceną nieruchomości, sporządzoną przez biegłego sądowego. Wycena miała być wykonana do końca maja, potem do końca czerwca, a ostatnio uzyskaliśmy informację, że do końca lipca.

Natychmiast po otrzymaniu operatu szacunkowego przez panią komornik spróbujemy spotkać się z nią w Gołdapi. Według posiadanych przez nas danych może to stać się najszybciej w sierpniu b.r. Jednak termin spotkania poda pani komornik, a nie my. Jedyne, co możemy w tej chwili w tej sprawie zrobić to uzbroić się w cierpliwość.

 

Treść interpelacji:

 

"Bałagan na placu po byłej stacji paliw przy ul. Cmentarnej. Teren jest zarośnięty chwastami, stoją stre uszkodzone samochody".

 

W wyniku podjętej przez nas interwencji PKN "ORLEN" S.A. w Płocku złożył Burmistrzowi Gołdapi deklarację uporządkowania terenu po byłej stacji paliw przy ul. Cmentarnej (w załączeniu kopia pisma ORLEN Prewencja Sp. z o. o. w Płocku).

Wykonał już wymagany przepisami prawa budowlanego projekt rozbiórki obiektu. Złożył w Starostwie Powiatowym w Gołdapi wniosek o wydanie decyzji pozwalającej na likwidację obiektów dawnej stacji paliw. Decyzja będzie wydana najprawdopodobniej do połowy września.

Ponadto Burmistrz Gołdapi wydał na wniosek "Orlenu" decyzję na usunięcie dwunastu sztuk drzew, któtw wyrosły na dawnych obiektach, przeznaczonych do likwidacji.

Zgodnie z deklaracją właściciela do końca I kwartału przyszłego roku nieruchomość będzie całkowicie uporządkowana.

Do pkt.10

Pani Beata Karpińska – Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 1 w Gołdapi podziękowała radnym za podjęcie uchwały w sprawie zmiany w budżecie, co w konsekwencji pozwoli na wymianę okien w budynku szkoły. Do rozpoczęcia nowego roku szkolnego okna będą wymienione.

Pan Przewodniczący Wojciech Hołdyński poinformował, że w związku koniecznością nowelizacją Statutu Gminy Gołdapi należy powołać komisję statutową. Proponuje o zgłaszanie po jednym radnym z każdej Komisji Rady Miejskiej do składu Komisji Statutowej.

Pan Józef Wawrzyn – Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej w Gołdapi dokonał prezentacji rewitalizacji 6 domów z wielkiej płyty na ulicy Armii Krajowej i Emilii Plater. Położono elewację wymieniono okna, drzwi wymieniono pokrycie dachowe. Na remont czeka jeszcze 10 bloków.

 

Do pkt.11

 

Po wyczerpaniu porządku Przewodniczący Rady dokonał zamknięcia posiedzenia sesji.

 

 

Protokołowała Przewodniczący Rady

 

(-)Jadwiga Mackiewicz (-)Wojciech Hołdyński

 

 

 

 

 

Protokół Nr XII/2011

z posiedzenia nadzwyczajnej Sesji Rady Miejskiej w Gołdapi

odbytego w dniu 11 sierpnia 2011 roku

 

 

Na posiedzeniu obecni wg załączonej listy – 11 radnych.

Nieobecni usprawiedliwieni radni: Wojciech Hołdyński, Antoni Banel, Tadeusz Faliński, Remigiusz Karpiński, Mariusz Kowalczuk, Tomasz Luto, Zbigniew Makarewicz, Marcin Przystawski, Piotr Rant, Cecylia Stecka.

Obradom przewodniczył Pan Marian Mioduszewski wiceprzewodniczący Rady.

Protokołowała Alicja Pietranis – inspektor.

Godzina rozpoczęcia – 16.00, zakończenia – 17.0.

 

Porządek posiedzenia

 

  1. Otwarcie posiedzenia i przedstawienie porządku posiedzenia

  2. Podjęcie uchwał w sprawach:

  1. zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2011 – 2032

  2. zmian budżetu na 2011 rok

  3. zaciągnięcia kredytów długoterminowych w 2011 roku

  4. utworzenia odrębnych obwodów głosowania w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej

4. Informacja Burmistrza na temat wyceny działek na Pięknej Górze

5. Zamknięcie obrad Sesji

 

Do pkt. 1

 

Posiedzenie otworzył wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Gołdapi - Pan Marian Mioduszewski.

Pan Marian Mioduszewski przedstawił porządek posiedzenia, który został jednogłośnie przyjęty.

 

Przewodniczący Rady stwierdził, iż w sesji uczestniczy 11 radnych, zatem podejmowane uchwały będą prawomocne.

 

Do pkt. 2

 

Przewodniczący Rady Pan Marian Mioduszewski przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2011 – 2032 .

Projekt uchwały omówiła Pani Krystyna Trzasko i Pan Marek Miros, wyjaśniając:

Ogłoszone przetargi na obsługę kredytową gminy nie zostały rozstrzygnięte z braku zainteresowania.

W związku z tym rozpoczęto negocjacje z bankami: PKO BP i BGK. Bank PKO BP ewentualnie podejmie się kredytowania gminy pod warunkiem, iż zaplanowany kredyt będzie mniejszy i będzie odpowiadał wskaźnikom określonym w ustawie o finansach publicznych.

Pan Miros wyjaśnił, iż aby zmniejszyć kredyt należy zmniejszyć wydatki i tak: w szkołach o 270 tys. zł., OPS 50 tys. zł., 40 tys. zł. DK (te środki zostały zaoszczędzone ), zmniejszenie o 440 tys. zł. na inwestycję budowy cmentarza – środki będą wydatkowane w 2013 roku, zmniejszenie o 200 tys. zł. na budowę drogi powiatowej.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym większością głosów 10 za, 1 wstrzymujący uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XII/69/2011

/ w załączeniu /

Przewodniczący Rady Pan Marian Mioduszewski przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian budżetu na 2011 rok.

Projekt uchwały omówiła Pani Krystyna Trzasko i Pan Marek Miros.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym większością głosów 10 za, 1 wstrzymujący uchwała została podjęta Uchwała Nr XII/70/2011

/ w załączeniu /

 

Przewodniczący Rady - Pan Marian Mioduszewski przedstawił projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytów długoterminowych w 2011 roku.

Projekt uchwały omówiła Pani Krystyna Trzasko i Pan Marek Miros.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie 11 za, uchwała została podjęta Uchwała Nr XII/71/2011

/ w załączeniu /

 

Przewodniczący Rady - Pan Marian Mioduszewski przedstawił projekt uchwały utworzenia odrębnych obwodów głosowania w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej.

Projekt uchwały omówił Pan Marek Miros.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie 11 za, uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XII/72/2011

/w załączeniu

Do pkt. 3

 

Pan Marek Miros poinformował, iż wycena działki, 7,5 ha, której kupnem zainteresowany jest Pan Rudziewicz została wyceniona przez rzeczoznawcę na 287 tys. zł. Poniesione koszty na wykonaną inwestycję na tej działce to kwota 154 tys. zł. Różnica to kwota133 tys. zł., która jest minimalną za sprzedaż tego gruntu. Pan Marek Miros przypomniał, iż Państwo Rudziewiczowie dzierżawią od gminy 30 ha gruntu ( w tym te 7,5 ha, które chcą kupić). Gmina przy Pięknej Górze posiada ok. 100 ha swoich gruntów.

Radny Jarosław Dzienis stwierdził, iż przeliczając na metry, ten grunt i jego wartość ustaloną przez rzeczoznawcę, daje zbyt niską stawkę. O ile sprzedawać to za godziwą cenę.

Tę opinie poparli radny Józef Dominiuk i radny Jan Steć.

Pan Marek Miros stwierdził, iż nie ma nacisku, aby grunt ten został sprzedany. Państwo Rudziewiczowie mogą wybudować stadninę w miejscowości Zatyki. Inwestycja przy Pięknej Górze była by bardziej atrakcyjną.

 

Do pkt.4

 

Po wyczerpaniu porządku Wiceprzewodniczący Rady dokonał zamknięcia posiedzenia .

 

Protokołowała Wiceprzewodniczący Rady

Alicja Pietranis Marian Mioduszewski