ZARZĄDZENIE NR 47/I/11
Burmistrza Gołdapi
z dnia 20 stycznia 2011r.
w sprawie uruchomienia procesu konsultacji społecznych
Projektu uchwały Rady Miejskiej w Gołdapi w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Gołdap podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań publicznych innych niż wskazane ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu rozliczania dotacji oraz kontroli wykonania zleconych zadań.
Na podstawie § 3 załącznika do uchwały nr II/6/10 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 6 grudnia 2010r. w sprawie określenia sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, zarządza się co następuje:
§ 1.
Ogłasza się konsultacje społeczne Projektu uchwały Rady Miejskiej w Gołdapi w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Gołdap podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań publicznych innych niż wskazane ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu rozliczania dotacji oraz kontroli wykonania zleconych zadań stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia w trybie umieszczenia projektu uchwały na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Gołdapi i w Biuletynie Informacji Publicznej celem przyjmowania uwag na piśmie.
§ 2.
-
Uwagi będą przyjmowane na formularzu konsultacyjnym, który należy dostarczyć w wersji elektronicznej na adres fundusze@goldap.pl z dopiskiem w temacie „ZADANIA 2011” oraz w wersji papierowej do Sekretariatu Urzędu Miejskiego w Gołdapi.
-
Formularz konsultacyjny stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 3.
W konsultacjach społecznych mogą uczestniczyć organizacje pozarządowe oraz podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie działające na terenie Gminy Gołdap.
§ 4.
Konsultacje społeczne prowadzone będą do 7 lutego 2011r.
§ 5.
Osobą odpowiedzialną za przygotowanie i przeprowadzenie konsultacji społecznych oraz przyjmowanie opinii, uwag i propozycji do Projektu uchwały jest Pełnomocnik Burmistrza ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi.
§ 6.
Konsultacje społeczne są ważne bez względu na ilość organizacji i podmiotów w nich uczestniczących.
§ 7.
Wyniki konsultacji wraz ze stanowiskiem Burmistrza Gołdapi zamieszczone zostaną w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Gołdapi, nie później niż w terminie 30 dni od dnia zakończenia konsultacji.
§ 8.
Wykonanie zarządzenia powierza się Pełnomocnikowi Burmistrza ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi.
§ 9.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Burmistrz Gołdapi
/-/ Marek Miros
Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 47/I/11
Burmistrza Gołdapi
z dnia 20 stycznia 2011r.
Uchwała nr …./…./
Rady Miejskiej w Gołdapi
z dnia ……………
w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Gołdap podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań publicznych innych niż wskazane ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu rozliczania dotacji oraz kontroli wykonania zleconych zadań.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218; z 2008r. Nr 180 poz. 1111, Nr 223, poz. 1458; z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241), oraz art. 221 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240) Rada Miejska w Gołdapi uchwala co następuje:
§ 1.
-
Z budżetu Gminy Gołdap mogą być udzielane dotacje podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy , innych niż określone w art. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w trybie określonym niniejszą uchwałą.
-
Warunkiem rozpoczęcia postępowania o udzielenie dotacji na realizację zadań, o których mowa w ust. 1, jest ich wyodrębnienie w budżecie Gminy Gołdap.
-
Rada Miejska w Gołdapi określa w uchwale budżetowej wykaz zadań gminy zaplanowanych do realizacji w danym roku budżetowym oraz wysokość środków finansowych przewidzianych na ich wykonanie.
§ 2.
-
Burmistrz Gołdapi ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań gminy przez podmioty, o których mowa w § 1 ust. 1.
-
Ogłoszenie otwartego konkursu ofert powinno zawierać informację o:
-
rodzaju zadania,
-
wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania,
-
zasadach przyznawania dotacji,
-
terminach i warunkach realizacji zadania,
-
terminie składania ofert,
-
terminie, trybie i kryteriach stosowanych przy dokonywaniu wyboru oferty.
-
Zlecenie realizacji zdania publicznego może nastąpić w innym trybie niż określony w ust. 1, jeżeli dane zadanie można realizować efektywniej w inny sposób określony w odrębnych przepisach, w szczególności poprzez zakup usług na zasadach i w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych, przy porównywalności metod kalkulacji kosztów oraz porównywalności opodatkowania.
-
Postępowanie o udzielenie dotacji prowadzone jest w oparciu o zasady: powszechności, jawności oraz pisemnej formy postępowania.
-
Wykaz złożonych ofert oraz wynik rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie dotacji podlegają ogłoszeniu na stronie internetowej Gminy Gołdap, w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Gołdap oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Gołdapi.
§ 3.
-
Podmioty wnioskujące o przyznanie środków publicznych na realizację wyodrębnionego zadania przedstawiają oferty wykonania zadania zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantujące wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
-
Oferta na wykonanie zadania powinna zawierać:
-
nazwę i adres podmiotu ubiegającego się o dotację;
-
status prawny podmiotu;
-
numer i datę wpisu do rejestru;
-
numer rachunku bankowego, na który ma być przekazana dotacja;
-
nazwę i sposób realizacji zadania;
-
harmonogram realizacji zadania;
-
szczegółową kalkulację kosztów.
-
Burmistrz Gołdapi może żądać od podmiotu ubiegającego się o zlecenie realizacji zadania publicznego dodatkowych informacji dotyczących złożonej oferty.
§ 4.
Oferta podmiotu podlega:
-
złożeniu i rejestracji w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Gołdapi;
-
sprawdzeniu pod względem formalnym przez Pełnomocnika Burmistrza ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi, który w razie stwierdzenia ewentualnych braków formalnych, wzywa zainteresowanych do ich usunięcia w terminie 7 dni, pod rygorem pozostawienia oferty bez rozpatrzenia;
-
zaopiniowaniu przez Komisję Konkursową powołaną Zarządzeniem Burmistrza Gołdapi, składającej się z trzech przedstawicieli Burmistrza i trzech przedstawicieli organizacji pozarządowych delegowanych przez Gołdapskie Forum Organizacji Pozarządowych.
§ 5.
-
Burmistrz Gołdapi dokonuje wyboru najkorzystniejszej oferty biorąc pod uwagę w szczególności:
-
merytoryczną zawartość projektu, jego zbieżność z hierarchią potrzeb i zadań Gminy;
-
korzyści płynące dla mieszkańców Gminy i mające wpływ na jej rozwój;
-
koszty projektu, w tym wysokość wkładu własnego wnioskodawcy, udział innych źródeł finansowania, strukturę wydatków;
-
perspektywy kontynuacji zadania i potencjalne źródła jego dalszego finansowania;
-
stosunek ponoszonych nakładów do długofalowych efektów projektu;
-
dokonania i doświadczenie wnioskodawcy;
-
dotychczasową współpracę z samorządem;
-
współpracę z innymi instytucjami publicznymi.
-
Ogłoszenie wyników zawiera nazwę oferenta, nazwę zadania publicznego oraz wysokość przyznanej dotacji i następuje w sposób określony w §2 ust. 5.
§ 6.
-
Przekazanie dotacji następuje na podstawie umowy o udzielenie dotacji na realizację zadań gminy zawieranej przez Burmistrza z podmiotem nie zaliczonym do sektora finansów publicznych.
-
Umowa, o której mowa w ust. 1 powinna zawierać:
-
szczegółowy opis zadania, w tym cel, na jaki dotacja została przyznana, i termin jego wykonania;
-
wysokość dotacji udzielanej podmiotowi wykonującemu zadanie i tryb płatności;
-
termin wykorzystania dotacji, nie dłuższy niż do dnia 31 grudnia danego roku budżetowego;
-
tryb kontroli wykonywania zadania;
-
termin i sposób rozliczenia udzielonej dotacji;
-
termin zwrotu niewykorzystanej części dotacji.
§ 7.
-
Podmiot otrzymujący dotację jest zobowiązany do wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy w sposób umożliwiający ocenę wykonania zadania i sposób wykorzystania środków.
-
Dotowany korzystający z dotacji obowiązany jest udostępnić na każde żądanie, całą dokumentację finansową, organizacyjną i inną niezbędną do sprawdzenia wykonania zlecenia.
-
Burmistrz lub osoba przez niego upoważniona, może dokonywać kontroli realizacji zleconych zadań, w trakcie i po ich zakończeniu, uwzględniając kryteria efektywności, rzetelności, ciągłości, terminowości oraz jakości ich świadczenia przez dotowanych.
-
Podmioty, które otrzymały dotację zobowiązane są do złożenia w terminie 30 dni po zakończeniu realizacji zadania, ale nie później niż do 31 stycznia następnego roku budżetowego sprawozdania merytoryczno-finansowego z wykonania zadania sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik do umowy.
§ 8.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.
§ 9.
Traci moc uchwała Nr XLIII/267/06 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 13 czerwca 2006r. w sprawie określenia trybu i zasad postępowania w zakresie udzielania dotacji na realizację zadań własnych gminy przez samorząd gminny podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych.
§ 10.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Załącznik nr 2 do Zarządzenie nr 47/I/11
Burmistrza Gołdapi
z dnia 20 stycznia 2011r.
FORMULARZ KONSULTACJI SPOŁECZNYCH
Projektu uchwały Rady Miejskiej w Gołdapi w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Gołdap podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań publicznych innych niż wskazane ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu rozliczania dotacji oraz kontroli wykonania zleconych zadań.
1. |
Nazwa podmiotu zgłaszającego uwagę, opinie, propozycje: |
|
|
2. |
Dane teleadresowe podmiotu (adres korespondencyjny, telefon, email): |
|
|
3. |
Osoba do kontaktu w sprawie konsultacji (imię i nazwisko, telefon, email): |
|
|
4. |
Aktualny zapis w Projekcie uchwały: |
|
|
5. |
Propozycja zmiany zapisu w Projekcie uchwały: |
|
|
6. |
Uzasadnienie zmiany w Projekcie uchwały: |
|
|
7. |
Inne uwagi i opinie:
|
|
|
8. |
Wyrażam(y) zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu konsultacji społecznych – zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dnia 29.08.1997 r. (Dz.U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) |
||
9. |
Podpis (y) osoby (ób) upoważnionych do reprezentacji podmiotu (imię i nazwisko oraz funkcja): |
|
|
10. |
Data wypełnienia formularza: |
|
Dziękujemy za zgłoszenie uwag, opinii i propozycji!
Formularz prosimy złożyć w Urzędzie Miejskim w Gołdapi, Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap, email: fundusze@goldap.pl z dopiskiem ZADANIA 2011 do 7 lutego 2011r.
Osoba odpowiedzialna: Justyna Charkiewicz, tel. 87 615 14 83