Aktualności

Środa, 2 marca 2011

Zarządzenie Nr 76/II/11 w sprawie przygotowania treningu wybranych elementów obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego pk. "EWAKUACJA-2011".

ZARZĄDZENIE Nr 76 / II / 2011

BURMISTRZA GOŁDAPI – SZEFA OBRONY

CYWILNEJ GMINY

z dnia 22 lutego 2011 roku

 

w sprawie przygotowania treningu wybranych elementów obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego pk. ,, EWAKUACJA - 2011 ”

 

Na podstawie art. 17 ust. 7 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej ( Dz. U. z 2004 roku Nr 241 poz. 2416 z późn. zm.), art. 7 ust.1 pkt.14, ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 Nr 142 poz. 1591 roku z późn. zm.), art.19 ust. 2, pkt. 3 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. Nr 89 poz. 590 z późn. zm.), Zarządzenia Nr 424 Wojewody Warmińsko - Mazurskiego z dnia 3 grudnia 2010 roku w sprawie realizacji zadań obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w województwie w 2011 roku oraz Zarządzenia Nr 20 / XXII / 2010 Burmistrza Gołdapi z dnia 29 grudnia 2010 roku w sprawie realizacji zadań obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w mieście i gminie Gołdap w 2011 roku zarządza się co następuje:

 

§ 1

 

W dniach 7 - 9 marca 2011 r. na terenie gminy Gołdap zostanie przeprowadzony trening wybranych elementów obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego pod kryptonimem ,, EWAKUACJA–2011

 

§ 2

 

Dane ogólne do treningu :

  1. Temat treningu: ,, Organizacja ewakuacji mieszkańców miasta Gołdap z rejonów zagrożonych .

  2. Forma i rodzaj treningu:

    1. trening gminny;

    2. zgrywający elementy: Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, Formacji Obrony Cywilnej, Stałego Dyżuru, Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, pododdziału antyterrorystycznego .

  3. Rejon treningu: Gmina Gołdap – budynek Urzędu Miejskiego, Rondo Kombatantów R.P i Byłych Więźniów Politycznych, rejon gminy Dubeninki, Puszcza Romincka.

  4. Ogólny skład ćwiczących:

      1. Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego;

      2. Wybrane elementy Formacji Obrony Cywilnej;

      3. Osoby funkcyjne służby ,, Stałego Dyżuru ” Burmistrza;

      4. Policja;

      5. Powiatowa Państwowa Straż Pożarna;

      6. Straż Graniczna;

      7. Pogotowie Ratunkowe ,, FALCK

      8. Pododdział antyterrorystyczny.

 

§ 3

 

Ogólne wymagania przeprowadzenia treningu:

    1. Istota treningu gminnego:

      1. doskonalić:

 

a) współdziałanie gminnych sił reagowania kryzysowego i formacji obrony cywilnej w tym elementy organizacyjne ewakuacji ludności ze specjalistycznymi siłami wsparcia ( śmigłowiec, pododdział AT ), policją, strażą pożarna, strażą graniczną i pogotowiem ratunkowym w zakresie realizacji zadań podczas ewakuacji mieszkańców miasta z rejonów zagrożonych;.

b) skład GZZK w ocenie sytuacji oraz podejmowaniu decyzji w ograniczonym czasie.

 

2. Sprawdzić obieg informacji w systemie Stałego dyżuru ( w tym jego dokumentowanie ).

§ 4

 

W etapie przygotowawczym ( 7 marca 2011 roku ) pododdziały przewidziane do udziału w treningu ( ze składu KGP w Warszawie, Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej, Warmińsko Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej, Policji oraz załogi śmigłowców ) przeprowadzą szkolenie zgrywające w oparciu o własne programy szkolenia, obejmujące zagadnienia szkolenia specjalistycznego, organizacje i realizowanie współdziałania oraz zachowanie warunków bezpieczeństwa podczas szkolenia.

Koncepcje szkolenia w etapie przygotowawczym dostarczyć do dnia 28 lutego 2011 roku.

§ 5

 

Ograniczenia w treningu:

  1. W planie treningu uwzględnić praktyczną realizację zadań Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.

  2. Trening gminny zostanie sfinansowany ze środków finansowych budżetu gminy.

§ 6

 

Kierownictwo treningu:

  1. Treningiem kierował będę osobiście.

  2. Na zastępcę kierownika treningu wyznaczam:

Kierownika Wydziału Organizacji i Nadzoru, Urzędu Miejskiego - Zastępcę Przewodniczącego Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.

 

§ 7

Zadania przygotowawcze:

1. Kierownik Wydziału Organizacji i Nadzoru, w ramach przygotowania zespołów ćwiczących, zaplanuje i przeprowadzi szkolenia:

  1. Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;

  2. Osób funkcyjnych: służby ,, Stałego Dyżuru ” Burmistrza i ,, Stałych Dyżurów ” jednostek organizacyjnych podległych Burmistrzowi.

  3. Wybranych elementów Formacji Obrony Cywilnej

§ 8

Inne ustalenia:

Do składu autorskiego przygotowania treningu swoich przedstawicieli wytypują:

Komendant Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej, Komendant Powiatowy Policji, Komendant Straży Granicznej.

 

§ 9

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Burmistrz Gołdapi

/-/ Marek Miros