ZARZĄDZENIE Nr 76 / II / 2011
BURMISTRZA GOŁDAPI – SZEFA OBRONY
CYWILNEJ GMINY
z dnia 22 lutego 2011 roku
w sprawie przygotowania treningu wybranych elementów obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego pk. ,, EWAKUACJA - 2011 ”
Na podstawie art. 17 ust. 7 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej ( Dz. U. z 2004 roku Nr 241 poz. 2416 z późn. zm.), art. 7 ust.1 pkt.14, ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 Nr 142 poz. 1591 roku z późn. zm.), art.19 ust. 2, pkt. 3 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. Nr 89 poz. 590 z późn. zm.), Zarządzenia Nr 424 Wojewody Warmińsko - Mazurskiego z dnia 3 grudnia 2010 roku w sprawie realizacji zadań obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w województwie w 2011 roku oraz Zarządzenia Nr 20 / XXII / 2010 Burmistrza Gołdapi z dnia 29 grudnia 2010 roku w sprawie realizacji zadań obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w mieście i gminie Gołdap w 2011 roku zarządza się co następuje:
§ 1
W dniach 7 - 9 marca 2011 r. na terenie gminy Gołdap zostanie przeprowadzony trening wybranych elementów obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego pod kryptonimem ,, EWAKUACJA–2011 ”
§ 2
Dane ogólne do treningu :
-
Temat treningu: ,, Organizacja ewakuacji mieszkańców miasta Gołdap z rejonów zagrożonych ”.
-
Forma i rodzaj treningu:
-
trening gminny;
-
zgrywający elementy: Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, Formacji Obrony Cywilnej, Stałego Dyżuru, Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, pododdziału antyterrorystycznego .
-
-
Rejon treningu: Gmina Gołdap – budynek Urzędu Miejskiego, Rondo Kombatantów R.P i Byłych Więźniów Politycznych, rejon gminy Dubeninki, Puszcza Romincka.
-
Ogólny skład ćwiczących:
-
Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego;
-
Wybrane elementy Formacji Obrony Cywilnej;
-
Osoby funkcyjne służby ,, Stałego Dyżuru ” Burmistrza;
-
Policja;
-
Powiatowa Państwowa Straż Pożarna;
-
Straż Graniczna;
-
Pogotowie Ratunkowe ,, FALCK ”
-
Pododdział antyterrorystyczny.
-
§ 3
Ogólne wymagania przeprowadzenia treningu:
-
Istota treningu gminnego:
-
doskonalić:
a) współdziałanie gminnych sił reagowania kryzysowego i formacji obrony cywilnej w tym elementy organizacyjne ewakuacji ludności ze specjalistycznymi siłami wsparcia ( śmigłowiec, pododdział AT ), policją, strażą pożarna, strażą graniczną i pogotowiem ratunkowym w zakresie realizacji zadań podczas ewakuacji mieszkańców miasta z rejonów zagrożonych;.
b) skład GZZK w ocenie sytuacji oraz podejmowaniu decyzji w ograniczonym czasie.
2. Sprawdzić obieg informacji w systemie Stałego dyżuru ( w tym jego dokumentowanie ).
§ 4
W etapie przygotowawczym ( 7 marca 2011 roku ) pododdziały przewidziane do udziału w treningu ( ze składu KGP w Warszawie, Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej, Warmińsko Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej, Policji oraz załogi śmigłowców ) przeprowadzą szkolenie zgrywające w oparciu o własne programy szkolenia, obejmujące zagadnienia szkolenia specjalistycznego, organizacje i realizowanie współdziałania oraz zachowanie warunków bezpieczeństwa podczas szkolenia.
Koncepcje szkolenia w etapie przygotowawczym dostarczyć do dnia 28 lutego 2011 roku.
§ 5
Ograniczenia w treningu:
-
W planie treningu uwzględnić praktyczną realizację zadań Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
-
Trening gminny zostanie sfinansowany ze środków finansowych budżetu gminy.
§ 6
Kierownictwo treningu:
-
Treningiem kierował będę osobiście.
-
Na zastępcę kierownika treningu wyznaczam:
Kierownika Wydziału Organizacji i Nadzoru, Urzędu Miejskiego - Zastępcę Przewodniczącego Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
§ 7
Zadania przygotowawcze:
1. Kierownik Wydziału Organizacji i Nadzoru, w ramach przygotowania zespołów ćwiczących, zaplanuje i przeprowadzi szkolenia:
-
Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
-
Osób funkcyjnych: służby ,, Stałego Dyżuru ” Burmistrza i ,, Stałych Dyżurów ” jednostek organizacyjnych podległych Burmistrzowi.
-
Wybranych elementów Formacji Obrony Cywilnej
§ 8
Inne ustalenia:
Do składu autorskiego przygotowania treningu swoich przedstawicieli wytypują:
Komendant Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej, Komendant Powiatowy Policji, Komendant Straży Granicznej.
§ 9
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Gołdapi
/-/ Marek Miros