Aktualności

Środa, 29 sierpnia 2012

Zarządzenie Nr 482/VIII/2012 w/s powołania Komisji do kontroli podatników wnioskujących o udzielenie ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym

Zarządzenie nr 482/VIII/2012

Burmistrza Gołdapi

z dnia 8 sierpnia 2012r.

w sprawie powołania Komisji do kontroli podatników wnioskujących

o udzielenie ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym


Na podstawie art. 13 § 1 pkt. 1, art. 281 § 1 i 2, art. 282, 282b i art. 283 § 1 pkt. 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm) zarządzam, co następuje.

§ 1.

1. Powołuje się Komisję do przeprowadzenia kontroli podatkowej u osób wnioskujących o udzielenie ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym zwanych „podatnikami”, zwaną dalej „Komisją”, w osobach:

1) Pani Krystyna Trzasko – Skarbnik - Przewodnicząca,
2) Pan Jarosław Duchnowski – Z-ca kierownika Wydziału Infrastruktury Budowlanej - Z-ca Przewodniczącego,
3) Pan Andrzej Skok – Z-ca kierownika Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska - Członek,
4) Pani Żaneta Przyborowska – Inspektor ds. zobowiązań podatkowych w Wydziale Finansowania i Realizacji Budżetu – Sekretarz Komisji,

2. Kontrolę u poszczególnych podatników przeprowadza Komisja w składzie 3 osobowym.

3. Kontrola podatkowa przeprowadzana będzie na podstawie imiennego upoważnienia udzielonego Członkom Komisji – Zespołów kontrolnych przez Burmistrza Gołdapi zgodnie ze wzorem imiennego upoważnienia określonego rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 24 maja 2007 r. w sprawie wzoru imiennego upoważnienia do przeprowadzenia kontroli podatkowej (Dz. U. Nr 101, poz. 677).
§ 2

Zadaniem Komisji jest kontrola i ocena stanu faktycznego oraz jego zgodność z wnioskiem podatnika o udzielenie ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym.

§ 3

W ramach kontroli podatkowej Członkowie Komisji upoważnieni są w szczególności do wstępu na grunt oraz do budynków, budowli, lokali i innych pomieszczeń kontrolowanego podatnika w celu dokonania oględzin tych nieruchomości oraz w razie takiej potrzeby do żądania od podatnika udostępniania akt, ksiąg i wszelkiego rodzaju dokumentów związanych z przedmiotem kontroli i do sporządzania z nich odpisów, kopii, wyciągów, notatek, wydruków, jak również do zbierania innych niezbędnych materiałów w zakresie objętym kontrolą.

§ 4

1. Kontrolę przeprowadza się zgodnie z procedurą określoną przepisami ustawy Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm).


2. Z przeprowadzonej kontroli podatkowej sporządza się protokół zawierający dane określone w art. 290 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm .).


3. Protokół kontroli podatkowej sporządza się w dwóch egzemplarzach. Jeden egzemplarz protokołu doręcza się kontrolowanemu.


4. Tryb pracy Komisji określa Regulamin Pracy Komisji określa załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

5. Wzór protokołu kontroli podatkowej określa załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.


§5

Wykonanie Zarządzenia powierza się Skarbnikowi Gminy Gołdap.

§6

Traci moc zarządzenie Nr 1/2003 Burmistrz Gołdapi z dnia 25 lutego 2003 roku w sprawie w sprawie powołania Komisji do kontroli podatników wnioskujących

o udzielenie ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym

§7

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Burmistrz Gołdapi

Marek Miros

Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 482/VIII/2012
Burmistrza Gołdapi
z dnia 8.08.2012 r.


 

REGULAMIN PRACY KOMISJI

  1. Niniejszy regulamin określa zasady oraz tryb przygotowania i przeprowadzenia kontroli podatkowej.

  2. Koordynatorem Komisji jest Sekretarz Komisji.

  1. Czynności wstępne.

  1. W terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty złożenia wniosku przez podatnika o udzielenie ulgi inwestycyjnej, Sekretarz Komisji występuje z wnioskiem o wystawienie imiennego upoważnienia członkom Komisji do przeprowadzenia kontroli podatkowej.

  2. Wniosek powinien zawierać:

    a) określenie przedmiotu i zakresu kontroli,

    b) uzasadnienie,

    c) proponowany czas przeprowadzenia kontroli (uzgodniony wcześniej z Przewodniczącym Komisji) z uwzględnieniem terminu wskazanego w pkt 3 niniejszego regulaminu.

  3. Sekretarz komisji po uzyskaniu po uzyskaniu imiennego upoważnienia zawiadamia kontrolowanego o miejscu i terminie przeprowadzenia kontroli przynajmniej na 7 dni przed terminem podjęcia czynności kontrolnych.

  4. O terminie przeprowadzenia kontroli Sekretarz Komisji powiadamia Przewodniczącego Komisji oraz jej pozostałych członków.

    II. Czynności kontrolne

  1. Czynności kontrolnych dokonuje się:

    a) w obecności i w terminie określonym w upoważnieniu do przeprowadzenia kontroli,

    b) w obecności kontrolowanego lub osoby przez niego upoważnionej.

  2. Przed przystąpieniem do kontroli Komisja okazuje kontrolowanemu upoważnienie do jej przeprowadzenia.

  3. Kopię upoważnienia Komisja pozostawia kontrolowanemu.

  4. Komisja przeprowadza kontrolę zgodnie z zakresem kontroli wynikającym z upoważnienia.

  5. Komisja w zakresie wynikającym z upoważnienia uprawniona jest do wstępu na grunt oraz budynków.

  6. Czynności kontrolnego polegają na sprawdzeniu zgodności stanu faktycznego z wnioskiem podatnika o udzielenie ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym.

  7. Komisja dokonuje kontroli stanu faktycznego z uwzględnieniem niżej wymienionych zagadnień:

    a) czy wymieniona przez podatnika inwestycja mieści się w zakresie przedmiotowym ulgi inwestycyjnej w skazanym w art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r o podatku rolnym,

    b) czy udokumentowane rachunkami materiały i urządzenia zostały zużyte do zrealizowania inwestycji,

    c) czy udokumentowana rachunkami ilość materiałów została zużyta do realizacji inwestycji.

  8. Ustalenia kontroli dokonane w postępowaniu kontrolnym opisuje się w protokole kontroli. Protokół kontroli powinien być napisany w sposób zwięzły i przejrzysty oraz winien zawierać:

    a) wskazania kontrolowanego,

    b) wskazanie osób kontrolujących,

    c) określenie przedmiotu i zakresu kontroli,

    d) określenie miejsca i czasu przeprowadzenia kontroli,

    e) opis dokonanych ustaleń,

    f) przedstawienie dowodów,

    g) pouczenie o prawie złożenia zastrzeżeń lub wyjaśnień.

  9. W protokole nie można dokonywać poprawek, skreśleń ani uzupełnień bez omówienia ich na końcu protokołu, z wyjątkiem sprostowania oczywistych omyłek pisarskich, które parafuje przewodniczący Komisji i kontrolowany.

  10. Protokół sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach. Jeden egzemplarz protokołu kontroli Przewodniczący Komisji doręcza kontrolowanemu.

    III. Przepisy końcowe

  1. Protokół z przeprowadzonej kontroli podatkowej stanowi dowód w postępowaniu podatkowym i jako taki winien być dołączony z akt sprawy.

  2. Drugi egzemplarz protokołu z przeprowadzonej kontroli podatkowej dołącza się do wniosku podatnika.

  3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają przepisy:

    a) ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa ( t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm)

    b) ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (t. j. Dz. U. Z 2006 r. Nr 136, poz. 969 ze zm.)

Załącznik nr 2 do Zarządzenia Nr 482/VIII/2012
Burmistrza Gołdapi
z dnia8.08.2012r.

PROTOKÓŁ KONTROLI PODATKOWEJ
1. WSKAZANIE KONTROLOWANEGO/OSOBY UPOWAŻNIONEJ

................................................................................................................................................................
(nazwa lub imię i nazwisko)

................................................................................................................................................................
(adres siedziby lub miejsce zamieszkania)

2. WSKAZANIE OSÓB KONTROLUJĄCYCH

1).............................................................................................................................................................
(imię i nazwisko i stanowisko służbowe)


 

2).............................................................................................................................................................
(imię i nazwisko i stanowisko służbowe)


 

3)............................................................................................................................................................
(imię i nazwisko i stanowisko służbowe)


 

3. OKREŚLENIE PRZEDMIOTU I ZAKRESU KONTROLI

................................................................................................................................................................
…............................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................

 

4. OKREŚLENIE MIEJSCA I CZASU KONTROLI

...........................................................................................................................................................

 

5. OPIS DOKONYWANYCH USTALEŃ FAKTYCZNYCH

................................................................................................................................................................
…............................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
…............................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
…............................................................................................................................................................

6. DOKUMENTACJA DOTYCZĄCA PRZEPROWADZONYCH DOWODÓW

 

................................................................................................................................................................
…............................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
…............................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
…............................................................................................................................................................

W PROTOKOLE DOKONANO NASTEPUJĄCYCH SKRESLEŃ I POPRAWEK

............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

POUCZENIA:

Protokół niniejszy został sporządzany w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których egzemplarz Nr 1 doręczono Kontrolowanemu.

Kontrolowany podatnik, który nie zgadza się z ustaleniami protokołu, może w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia przedstawić organowi podatkowemu zastrzeżenia lub wyjaśnienia, wskazując równocześnie stosowne wnioski dowodowe. W przypadku niezłożenia wyjaśnień lub zastrzeżeń we wskazanym wyżej terminie przyjmuje się, że Kontrolowany nie kwestionuje ustaleń kontroli (art. 291 § 1 i 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa /t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm/).

Kontrolowany podatnik ma prawo do złożenia po zakończeniu kontroli podatkowej korekty deklaracji na podatek od nieruchomości lub informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych (art. 81 b § 1 pkt. 2 lit. a) ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa /t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm/).

Kontrolowany jest zobowiązany zawiadomić organ podatkowy o każdej zmianie adresu dokonanej w ciągu 6 miesięcy od dnia zakończenia kontroli podatkowej, jeżeli w toku kontroli podatkowej ujawniono nieprawidłowości ( art. 290 § 2 pkt 8 ordynacji podatkowej). W razie niedopełnienia tego obowiązku postanowienie o wszczęciu postępowania podatkowego uznaje się za doręczone pod adresem, pod który doręczono protokół kontroli ( art. 291b ordynacji podatkowej).

 

PODPISY OSÓB KONTROLUJĄCYCH PODPIS KONTROLOWANEGO


1)................................................................ ...........................................
(imię i nazwisko) (podpis) (podpis czytelny)

2)................................................................
(imię i nazwisko) (podpis)

3)................................................................
(imię i nazwisko) (podpis).


POKWITOWANIE DORĘCZENIA EGZEMPLARZA PROTOKOŁU KONTROLOWANEMU/OSOBIE UPOWAŻNIONEJ

 

...........................................................................................................................................................
(data doręczenia, podpis czytelny )