Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Gołdapi ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze referenta w Wydziale Świadczeń Rodzinnych, Funduszu Alimentacyjnego i Dodatków Mieszkaniowych
I. Wymagania niezbędne
-obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej lub obywatelstwo innych państw, których obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
-pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
-niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie,
-stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
-nieposzlakowana opinia,
-wykształcenie średnie,
-co najmniej 5-letni staż pracy,
-minimum 1 rok pracy w jednostkach administracji publicznej,
-pracownik samorządowy zatrudniony na powyższym stanowisku nie może wykonywać dodatkowych zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność,
-dla osób nieposiadających obywatelstwa polskiego – znajomość języka polskiego potwierdzona dokumentem określonym w załączniku Nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 stycznia 2007 roku w sprawie przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz. U. z 2007r., Nr 13, poz. 82),
-znajomość i umiejętność właściwej interpretacji uregulowań prawnych z zakresu: ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy z dnia 21 czerwca 2001r. o świadczeniach rodzinnych, ustawy z dnia 7 września 2007r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustawy z dnia 17 czerwca 1966r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
II. Wymagania dodatkowe:
-rzetelność,
-samodzielność w podejmowaniu decyzji,
-odpowiedzialność,
-sumienność,
-umiejętność pracy w zespole,
-umiejętność analitycznego myślenia,
-inicjatywa i umiejętność szybkiego podejmowania decyzji,
-łatwość przyswajania wiedzy,
-chęć podnoszenia kwalifikacji,
-uprzejmość i życzliwość w kontaktach z interesantami,
-biegła umiejętność obsługi komputera.
III. Zakres wykonywanych zadań:
-przyjmowanie wniosków od osób ubiegających się o świadczenia alimentacyjne,
-kompletowanie i prowadzenie wymaganej dokumentacji,
-prowadzenie postępowania w sprawie przyznania świadczenia z funduszu alimentacyjnego,
-przygotowywanie projektów decyzji dotyczących wypłaty, wstrzymania, zmiany wysokości lub wstrzymania wypłat świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
-przygotowywanie projektów decyzji w sprawie nienależnie pobranego świadczenia z funduszu alimentacyjnego,
-współpraca z instytucjami prowadzącymi sprawy osób zobowiązanych do świadczeń alimentacyjnych i organami prowadzącymi postępowanie egzekucyjne przeciwko dłużnikom alimentacyjnym,
-prowadzenie postępowania wobec dłużników alimentacyjnych: przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych oraz odbieranie od dłużników alimentacyjnych oświadczeń majątkowych, -obsługa programu komputerowego w zakresie świadczeń alimentacyjnych, wprowadzanie danych do systemu,
-prowadzenie rejestru wydanych decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń alimentacyjnych,
-współpraca z Regionalnym Ośrodkiem Polityki Społecznej w zakresie ustalenia prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego w przypadku podjęcia pracy członka rodziny poza granicami RP,
-sporządzanie zestawień dotyczących wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz innych zleconych przez głównego księgowego,
-prowadzenie zbioru przepisów w sprawach świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
-przygotowywanie projektów tytułów wykonawczych obejmujących należności wynikające z decyzji w sprawie zwrotu wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
-wydawanie i przyjmowanie wniosków od osób ubiegających się o zasiłek rodzinny oraz dodatki do zasiłku rodzinnego,
-wydawanie i przyjmowanie wniosków od osób ubiegających się o świadczenia opiekuńcze tj. zasiłek pielęgnacyjny i świadczenie pielęgnacyjne,
-kompletowanie i prowadzenie wymaganej dokumentacji.
IV. Warunki pracy:
-wymiar etatu: 1/1,
-osoba zatrudniona będzie wykonywać pracę w Wydziale Świadczeń Rodzinnych, Funduszu Alimentacyjnego i Dodatków Mieszkaniowych,
-praca biurowa w pomieszczeniach OPS,
-przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w miejscu zamieszkania wnioskodawców.
W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym umowa zostaje zawarta na czas określony – 6 miesięcy. Podczas trwania umowy pracownik zostanie skierowany do odbycia służby przygotowawczej, kończącej się egzaminem. Pozytywny wynik egzaminu ze służby przygotowawczej jest jednym z warunków dalszego zatrudnienia.
V. Inne informacje:
W czerwcu 2013r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Gołdapi, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił powyżej 6%.
VI. Wymagane dokumenty:
-CV,
-list motywacyjny,
-kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
-kserokopie dokumentów potwierdzających: wykształcenie, zatrudnienie, dodatkowe kwalifikacje (kursy, szkolenia)
-oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
-oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
-oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
-oświadczenie, że stan zdrowia pozwala na zatrudnienie na wskazanym stanowisku,
-zaświadczenie o zatrudnieniu, w przypadku trwania stosunku pracy.
Wymagane dokumenty: list motywacyjny, CV powinny być podpisane i opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r., Nr 101, poz. 926 z późn. zm.). Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Referent w Wydziale Świadczeń Rodzinnych, Funduszu Alimentacyjnego i Dodatków Mieszkaniowych” w Sekretariacie Ośrodka Pomocy Społecznej w Gołdapi pokój Nr 13 lub przesłać na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Jaćwieska 9, 19-500 Gołdap w terminie do 12 sierpnia 2013r. godz. 13.00.
Dokumenty, które wpłyną po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane. Złożone oferty będą badane pod względem kompletności i spełnienia przez kandydatów wymagań formalnych na wskazane stanowisko urzędnicze. Osoby, które spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Dopuszcza się możliwość przeprowadzenia testu w celu weryfikacji kandydatów. Informacja o wynikach naboru zostanie opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem goldap.pl, stronie internetowej opsgoldap.com.pl oraz tablicy ogłoszeń Ośrodka Pomocy Społecznej w Gołdapi.
Gołdap, 31 lipca 2013 rok
Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Gołdapi
Agnieszka Iwanowska