Aktualności

Piątek, 3 listopada 2023

GPO.6220.14.2021 wezwanie i zawiadomienie o nowym terminie rozpatrzenia sprawy - budowa farmy fotowoltaicznej

WEZWANIE

do złożenia wyjaśnień

W związku ze złożonym Raportem o oddziaływaniu na środowisko dla inwestycji pod nazwą „ instalacja paneli fotowoltaicznych na działce 191/27 obręb Kozaki, gmina Gołdap, powiat Gołdapski”, informuję, że braki Raportu i treści w nim zawarte nadal wymagają wyjaśnień.

W związku z powyższym, na podstawie art. 50 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 – dalej k.p.a.), działając
w myśl art. 77 i 7 cyt. ustawy kpa, mając na uwadze art. 63 ust. 1 cyt. ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie (…) oraz wymogi art. 62a tejże ustawy, tut. Wydział wzywa ponownie do uzupełnienia raportu ooś dla wnioskowanego przedsięwzięcia. Raport powinien zawierać być sporządzony zgodnie z art. 66 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko  (t.j. Dz. U. z 202 r. poz. 247 z późn. zm.), uwzględniając ponadto szczegółową analizę następujących zagadnień poruszonych w treści postanowienia Burmistrza Gołdapi nakładającego obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko z dnia 02.09.2021r. Ponadto należy zwrócić szczególną uwagę na:

 

  1. Ostatecznym stwierdzeniu jaki jest tytuł przedsięwzięcia. Wyczerpującym wyjaśnieniu zmiany.
  2. Wyraźnym zaznaczeniu co faktycznie zawiera się na realizację przedsięwzięcia i uwzględnienie tego w Raporcie. Przedstawienie bilansu powierzchni (wraz z wyjaśnieniem przedstawionych danych, metodyki wyliczenia powierzchni zabudowy) i przedstawienie planowanego zagospodarowania terenu wraz ze wskazaniem lokalizacji zjazdu i przebiegu ogrodzenia,
  3. Raport ooś został podpisany przez dwie osoby, tymczasem, zgodnie z art. 66 ust. 1 pkt 19 ustawy ooś, raport ooś powinien zawierać imię, nazwisko i podpis autora, a w przypadku gdy wykonawcą raportu jest zespół autorów - imię, nazwisko i podpis kierującego
    tym zespołem oraz imiona, nazwiska i podpisy członków zespołu autorów. Wobec powyższego, przedłożony raport powinien wskazywać osobę kierującego zespołem autorów opracowania,
  4. Przeprowadzenie ponownej i rzeczowej analizy zgodności planowanej inwestycji z zapisami rozporządzenia Nr 22 Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie Obszaru Chronionego Krajobrazu Doliny Błędzianki, ze szczególnym zwróceniem uwagi na zakaz: „lokalizowania obiektów budowlanych w pasie szerokości 100 m od linii brzegów rzek, jezior i innych zbiorników wodnych, z wyjątkiem urządzeń wodnych oraz obiektów służących prowadzeniu racjonalnej gospodarki rolnej, leśnej lub rybackiej”, gdyż realizacja przedsięwzięcia w proponowanym kształcie łamie ww. zakaz,
  5. Przedłożenie inwentaryzacji przyrodniczej, która to winna stanowić odrębny załącznik do Raportu i zawierać dane wymienione w postanowieniu ooś,
  6. Przedstawić warianty przedsięwzięcia (wariant wybrany do realizacji, racjonalny wariant alternatywny oraz racjonalny wariant najkorzystniejszy dla środowiska), które, przede wszystkim, powinny być możliwe do realizacji (czyli w niniejszym przypadku nienaruszające zakazów wskazanych w Obszarze Chronionego Krajobrazu Doliny Błędzianki), szczegółowo opisać je i ocenić ich wpływ na wszystkie komponenty środowiska,
  7. Przedstawić informacje na temat powiązań z innymi przedsięwzięciami, w szczególności kumulowania się oddziaływań przedsięwzięć realizowanych, zrealizowanych lub planowanych, dla których wydano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, znajdujących się na terenie, na którym planuje się realizację przedsięwzięcia, oraz w obszarze oddziaływania przedsięwzięcia lub których oddziaływania mieszczą się w obszarze oddziaływania planowanego przedsięwzięcia - w zakresie, w jakim ich oddziaływania mogą prowadzić do skumulowania oddziaływań z planowanym przedsięwzięciem,
  8. Przeprowadzenie analizy akustycznego oddziaływania inwestycji, w której należy zidentyfikować wszystkie źródła hałasu, ich położenie i emisję i określić zasięg hałasu powodowanego przez przedsięwzięcie na etapie jego eksploatacji.

 

 

Raport wraz z załącznikami należy przedłożyć w tut. Organie wraz z zapisem w formie elektronicznej w 2 egzemplarzach w terminie do dnia 26 luty 2024 r., w innym wypadku zostanie wydana decyzja odmawiająca wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w związku z odmową uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie.

 

 

 

ZAWIADAMIAM jednocześnie,

że na podstawie art. 36 oraz 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r., kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 – dalej k.p.a.), ze względu na skomplikowany charakter sprawy, nie może być rozpatrzona w ustawowym terminie.

Rozstrzygnięcie w sprawie zostanie wydane w terminie do dnia 26 marzec 2024 r.

Ponadto informuję, że zgodnie z art. 37 § 3 1 k.p.a. w przypadku stwierdzenia bezczynności lub przewlekłości prowadzonego postępowania stronie przysługuje prawo do wniesienia ponaglenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie.

Akta sprawy, są do wglądu w siedzibie Wydziału Gospodarki Przestrzennej Ochrony Środowiska i Nieruchomości, przy ul. Plac Zwycięstwa 14, w pok. 25.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Otrzymują :        

  1. Wnioskodawca
  2. A/A

Sporządziła: A. Germaniuk – pok. 25, tel. 87 615 60 23

Do wiadomości:

  1. Strony postępowania wg rozdzielnika w sposób zwyczajowo przyjęty
  2. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie