Nazwa sprawy |
-WNIOSKI W SPRAWACH ULG (ODROCZENIE, ROZŁOŻENIE NA RATY, UMORZENIE PODATKU) -PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI / OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH -OSOBY FIZYCZNE NIEPROWADZACE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ |
Podstawa prawna |
Art. 67a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku- Ordynacja podatkowa (t.j.- Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) |
Wymagane dokumenty |
1.Wniosek o przyznanie ulgi (uzasadniony ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym) tj. odroczenie terminu płatności podatku lub zaległości podatkowej wraz z odsetkami, rozłożenie na raty zapłaty podatku lub zaległości podatkowej wraz z odsetkami, umorzenie całości lub części zaległości podatkowej lub odsetek. 2.Pełnomocnictwo- w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa (oryginał lub urzędowo potwierdzona kopia) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty. 3.Informacja o stanie majątkowym podatnika - INFORMACJA_O_STANIE_MAJATKOWYM_PODATNIKA.doc 4.Załączniki: -kserokopie dokumentów przedstawiających sytuację materialną Wnioskodawcy oraz osób pozostających z nim we wspólnym gospodarstwie domowym za okres ostatnich 3 miesięcy, np. zaświadczenie o zarobkach, odcinek emerytury lub renty, zaświadczenie osoby bezrobotnej o zarejestrowaniu w urzędzie pracy, decyzja o przyznaniu zasiłku lub świadczeń socjalnych, -kserokopie innych dokumentów poświadczających argumenty zawarte we wniosku lub mogących mieć wpływ na rozstrzygnięcie w sprawie, np. rachunki za czynsz i media, potwierdzenie kosztów leczenia lub pobytu w szpitalu, potwierdzenie wydatków ponoszonych na naukę, umowy spłat zaciągniętego kredytu bankowego, itp., -wszelki inne dowody i argumenty, mające- zdaniem Podatnika- wpływ na rozstrzygnięcie w przedmiotowej sprawie. |
Opłaty |
1.Wniosek jest wolny od opłat. 2.Na podstawie załącznika (część IV) do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j.- Dz. U. Z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.): -dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia- opłata skarbowa 17,00 zł. Opłacie skarbowej nie podlega pełnomocnictwo udzielone do protokołu. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej. 3.Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Gołdapi (PKO BP S.A. 38102047240000300200075929) lub bezpośrednio w kasie tutejszego Urzędu (I piętro, pokój 16). |
Sposób dostarczenia dokumentów
|
Dokumenty należy złożyć w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Gołdapi (I piętro, pokój 12), względnie przesłać na adres: Urząd Miejski w Gołdapi, ul. Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia. |
Sprawę załatwia i udziela wyjaśnień
|
Wydział Finansów i Realizacji Budżetu Urzędu Miejskiego w Gołdapi, pokój 15 (I piętro), nr tel. (87) 615-60-33 |
Termin załatwienia sprawy
|
Zgodnie z art. 139 Ordynacji podatkowej – bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca. Przy sprawie szczególnie skomplikowanej, wymagającej przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego – w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. |
Sposób załatwienia sprawy
|
1.Wydanie decyzji przyznającej lub odmawiającej przyznania ulgi. Decyzja jest uznaniowa, czyli organ podatkowy posiada swobodę wyboru określonego rozwiązania. 2.Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę osobiście w siedzibie urzędu, bądź będzie dostarczony poprzez Pocztą Polską (ewentualnie gońca). |
Odwołanie
|
Od decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Burmistrza Gołdapi w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. O zachowaniu terminu decyduje data nadania odwołania. |
Informacje dodatkowe
|
1.Wniosek o udzielenie ulgi kieruje się do Burmistrza Gołdapi. 2.Uprawnionym do wniesienia wniosku jest tylko Podatnik lub pełnomocnik Podatnika. |