Zmiana stawki procentowej opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości
Podstawa prawna: art. 73 ust. 2 w związku z art. 78 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2014 r., poz. 518 ze zmianami).
Zmiana stawki procentowej opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego może nastąpić z urzędu lub na wniosek użytkownika wieczystego.
Użytkownik wieczysty może wystąpić z wnioskiem o zmianę stawki procentowej opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości, jeżeli po oddaniu nieruchomości w użytkowanie wieczyste nastąpi trwała zmiana sposobu korzystania z nieruchomości, powodująca zmianę celu, na który została ona oddana w użytkowanie wieczyste. Ciężar dowodu, że istnieją przesłanki do zmiany stawki procentowej opłaty rocznej, spoczywa na użytkowniku wieczystym.
Nowa stawka procentowa opłaty rocznej obowiązuje od roku następującego po roku, w którym dokonano wypowiedzenia dotychczasowej stawki procentowej.
Wymagane dokumenty:
-wniosek o zmianę stawki procentowej opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości - wniosek_o_zmiane_stawki_procentowej.pdf
- dokumenty świadczące o zmianie sposobu korzystania z nieruchomości, powodujące zmianę celu na który nieruchomość została oddana w użytkowanie wieczyste.
Opłaty: nie pobiera się.
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Urzędu Miejskiego w Gołdapi, Plac Zwycięstwa 14
Termin załatwienia sprawy:
Przewidywany termin załatwienia sprawy do 60 dni od dnia otrzymania kompletnego wniosku. Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym i terminy wynikające z kpa nie mają zastosowania.
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Nieruchomości
pokój 24
tel. 87-615-60-41
Tryb odwoławczy:
Użytkownik wieczysty niezadowolony z rozstrzygnięcia może w terminie 30 dni od jego otrzymania złożyć wniosek do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.
Do czasu zakończenia postępowania o zmianę stawki procentowej użytkownik wieczysty jest zobowiązany do wnoszenia opłaty w dotychczasowej wysokości. Rozliczenie wniesionych wpłat następuje po ostatecznym rozstrzygnięciu sprawy przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze.
Uwagi:
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia wniosku.