Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) zwołuję XXXV Sesję Rady Miejskiej w Gołdapi, która odbędzie się w dniu 27 marca 2013 r. o godz. 13.00 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego.
Porządek posiedzenia
1. Otwarcie posiedzenia i przedstawienie porządku obrad
2. Przyjęcie protokołu sesji z 25.02.2013 r.
3. Informacja Burmistrza na temat pracy Urzędu
4. Informacja Przewodniczącego na temat pracy Rady
5. Przyjęcie sprawozdań z prac komisji stałych Rady Miejskiej za 2012 rok
6. Przyjęcie informacji z działalności za 2012 rok:
1) Ośrodka Sportu i Rekreacji w Gołdapi
2) Ośrodka Pomocy Społecznej w Gołdapi
3) Domu Kultury w Gołdapi
4) Biblioteki Publicznej w Gołdapi
7. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
1) Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2013 - 2033
2) zmian budżetu na 2013 rok
3) wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy środków stanowiących fundusz
sołecki
4) przyjęcia „Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy
Gołdap na lata 2013 – 2017”
5) przekazanie Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Olsztynie skargi Małgorzaty
Krzykwy na działalność Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Gołdapi
6) skarga Jacka Rakowskiego na Burmistrza Gołdapi o nieudostępnienie informacji
publicznej przez Urząd Miejski w Gołdapi
8. Interpelacje i zapytania radnych
9. Zapytania i wnioski sołtysów i przewodniczących organów osiedli
10. Odpowiedzi na interpelacje
11. Wolne wnioski
12. Zamknięcie Sesji
files/fck/65/zalacznik_Nr_1_do_WPF.pdf
files/fck/65/Zalacznik_Nr_2_do_WPF.pdf
files/fck/65/Objasnienia_do_Uchwaly.pdf
UCHWAŁA Nr .........
Rady Miejskiej w Gołdapi
z dnia ... ..............................
w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy środków stanowiących fundusz sołecki
Na podstawie art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 20 lutego 2009 r. o funduszu sołeckim ( Dz. U. nr 52 poz. 420 ze zm. ), Rada Miejska uchwala co następuje:
§ 1. Wyraża się zgodę na wyodrębnienie w budżecie gminy na rok 2014 środków stanowiących fundusz sołecki.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się burmistrzowi.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Wojciech Hołdyński
- projekt -
UCHWAŁA nr
Rady Miejskiej w Gołdapi
z dnia
w sprawie przyjęcia „Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Gołdap na lata 2013-2017”.
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 6, art. 40 ust.1, art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 ze zm.) oraz art. 21 ust.1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego ( t.j. z 2005 r. Dz. U. Nr 31 poz. 266 ze zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1. Uchwala się „Wieloletni program gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Gołdap na lata 2013-2017”, stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Wojciech Hołdyński
Załącznik
do uchwały nr
Rady Miejskiej w Gołdapi
z dnia
WIELOLETNI PROGRAM GOSPODAROWANIA
MIESZKANIOWYM ZASOBEM
GMINY GOŁDAP
w latach 2013 – 2017
Rozdział 1.
Postanowienia ogólne
§ 1
Ustala się wieloletni program gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Gołdap na lata 2013-2017, który wyznacza podstawowe kierunki działania Gminy Gołdap w gospodarowaniu mieszkaniowym zasobem gminy, zwany dalej "programem".
Rozdział 2.
Prognoza dotycząca wielkości oraz stanu technicznego zasobu mieszkaniowego gminy w poszczególnych latach, z podziałem na lokale socjalne i pozostałe lokale mieszkalne
§ 2
Wielkość mieszkaniowego zasobu Gminy Gołdap kształtuje sie następująco :
- 76 lokali w 20 budynkach stanowiących 100% własność Gminy;
- 279 lokali w 98 budynkach stanowiących własność Wspólnot Mieszkaniowych;
Łącznie gmina gospodaruje 355 lokalami o łącznej powierzchni 16.183,86 m2 , w tym: 31 lokalami socjalnymi o powierzchni 1.335,35 m² .
Szczegółowy wykaz budynków mieszkalnych przedstawiają tabele Nr 1,2 i 3.
§ 3
Większość budynków mieszkalnych wykazuje duże zużycie techniczne. Dotyczy to głównie budynków wybudowanych przed 1939r. z uwagi na okres eksploatacji i ich niedokapitalizowanie. Remontu, naprawy i wymiany wymagają głównie: ściany zewnętrzne budynków, stropy i więźby dachowe, tynki wewnętrzne, piece kaflowe, przewody wentylacyjne, stolarka okienna i drzwiowa, elewacje i balkony, przewody kominowe oraz instalacje elektryczne i wodno-kanalizacyjne.
Część lokali nie posiada dostatecznego wyposażenia: nie ma łazienek, wc w lokalu, brak jest instalacji c.o. i ciepłej wody. Większość lokali jest w złym stanie technicznym. Utrzymanie takiego zasobu uzależnione jest od ilości remontów przekraczających zakres napraw bieżących. Zasadnym byłoby zwiekszenie srodków finansowych na remonty główne budynków.
Nie bez znaczenia dla prognozowania potrzeb w zakresie wielkości zasobu gminy jest fakt, iż na rozpatrzenie oczekuje 120 wniosków spełniających kryteria do ubiegania sie o lokal z tego zasobu.
Należy również zabezpieczyć lokale niezbędne do realizacji wyroków eksmisyjnych. W przypadku nie wywiązywania się przez gminę z obowiązków zapewnienia lokali socjalnych nałozonych przez ustawowadcę, gmina narażona jest na roszczenia odszkodowacze. Z uwagi na brak lokali socjalnych mozna przewidzieć, że liczba roszczeń odszkodowawczych z powyzszego tytułu, w okresie objetym programem, ulegnie zwiększeniu.
W latach 2013-2017 planuje się zgodnie z zapotrzebowaniem społecznym wybudować budynek gminny z minimum 12 lokalami socjalnymi przy ulicy Zatorowej w Gołdapi.
Prognozę zmian w wielkości mieszkaniowego zasobu gminy w okresie obowiązywania niniejszego programu obrazuje tabela Nr 4.
Rozdział 3.
Analiza potrzeb oraz plan remontów i modernizacji wynikajacy ze stanu technicznego budynków i lokali, z podziałem na kolejne lata
§ 4
Za celowe i konieczne uznaje się przeprowadzanie remontów głównych, wynikających przede wszystkim z przeglądów okresowych budynków. Szczegółowe potrzeby remontowe nieruchomości przedstawiają tabele Nr 9 i 9a.
Ogólny stan techniczny mieszkaniowego zasobu gminy winien ulegać systematycznej poprawie w miarę dostosowywania stawek czynszu do poziomu odzwierciedlającego rzeczywiste nakłady na utrzymanie budynków.
Potrzeby remontowe, określone na podstawie stanu technicznego budynków, realizowane będą w ramach środków finansowych przeznaczonych na utrzymanie zasobu w kolejnych latach.
Rozdział 4.
Planowana sprzedaż lokali w kolejnych latach
§ 5
Sprzedaż lokali mieszkalnych realizowana jest w oparciu o dogodne warunki ich wykupu, jakie określone zostały w obowiazującej uchwale. Każdorazowo warość lokalu szacowana jest przez rzeczoznawcę majątkowego. Przyjmuje się, iż w każdym roku kalendarzowym, objętym programem, następować będzie sukcesywne zbywanie lokali mieszkalnych na rzecz ich najemców – średnio 4 rocznie.
Wykaz budynków mieszkalnych, w których znajdują się lokale socjalne wyłączone ze sprzedaży przedstawia tabela Nr 8 .
Rozdział 5.
Zasady polityki czynszowej oraz warunki obniżania czynszu
§ 6
Zakłada się, że wpływy pochodzące z czynszów powinny pokrywać w znacznym stopniu koszty utrzymania mieszkaniowego zasobu gminy oraz niezbędnych remontów. Bez podniesienia czynszów za lokale gmina będzie narażona na dalszą degradację budynków oraz wyzsze dotacje z budzetu gminnego. Stawka czynszu powinna być ustalona na poziomie pozwalającym prawidłową eksploatację zasobu i utrzymanie go w stanie niepogorszonym.
Prognozowane wysokości stawek czynszu przedstawia tabela Nr 5.
Bieżący czynsz i prognozowaną wysokość wpływów z czynszów za lokale mieszkalne przedstawia tabela Nr 6.
Stawka czynszu za lokal socjalny oraz pomnieszczenie tymczasowe stanowić będzie 50 % stawki najnizszego czynszu obowiazującego w zasobie.
§ 7
Wysokość czynszu dla danego lokalu określa się w oparciu o stawkę bazową czynszu oraz tabelę oczynszowania, która określa czynniki podwyższające i obniżające wartość użytkową lokalu (tabela Nr 7). Stawkę bazową czynszu za 1m2 powierzchni użytkowej lokali ustala Burmistrz Gołdapi w drodze zarządzenia, na podstawie postanowień niniejszej uchwały.
§ 8
1.Obniżkę czynszu w stosunku do najemcy lokalu wchodzącego w skład mieszkaniowego zasobu gminy udziela się na wniosek najemcy z zachowaniem przepisów art.7 ust 2-11 ustawy z dnia 21 czerwca 2001r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (tj.Dz.U.z 2005r.,Nr 31 poz.266);
2.Obniżkę czynszu, o której mowa w ust. 1, stosuje się wobec najemców, których średni dochód w przeliczeniu na członka gospodarstwa domowego nie przekracza następujących wielkości:
Wysokość obniżki czynszu
Średni dochód w przeliczeniu na członka gospodarstwa domowego najemcy* |
Wysokość obniżki |
70% kwoty najniższej emerytury, obowiązującej w dniu złożenia wniosku o zastosowanie obniżki |
10% |
50% kwoty najniższej emerytury, obowiązującej w dniu złożenia wniosku o zastosowanie obniżki |
20% |
30% kwoty najniższej emerytury, obowiązującej w dniu złożenia wniosku o zastosowanie obniżki |
30% |
*Przez gospodarstwo domowe rozumie się najemcę samodzielnie zajmującego lokal lub najemcę, jego małżonka i inne osoby wspólnie z nim stale zamieszkujące i gospodarujące, które swoje prawa do zamieszkiwania w lokalu wywodzą z prawa tego najemcy.
3.Obniżenie czynszu następuje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu złożenia wniosku.
Rozdział 6.
Sposób i zasady zarządzania lokalami i budynkami wchodzacymi w skład mieszkaniowego zasobu gminy oraz przewidywane zmiany w zakresie zarządzania mieszkaniowym zasobem gminy w kolejnych latach
§ 9
1.Mieszkaniowym zasobem Gminy Gołdap zarządza Administracja Domów Mieszkalnych w Gołdapi Spółka z o.o. na podstawie umowy nr WIK-ZP-XLII.271.14272.2.2012 na zarządzanie gminnym zasobem nieruchomości. Umowa zawarta jest na czas określony, tj. do 31.12.1014r. Przed zakończeniem w/w terminu gmina podejmie działania zmierzające do wyłonienia administratora na kolejny okres zarzadzania zasobem.
2.Nie przewiduje się zmian w sposobie i zasadach zarządzania budynkami i lokalami wchodzącymi
w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Gołdap.
Rozdział 7.
Źródła finansowania gospodarki mieszkaniowej w kolejnych latach
§ 10
Podstawowym źródłem finansowania mieszkaniowego zasobu Gminy Gołdap będą:
-
przychody z czynszów za lokale mieszkalne;
- przychody z czynszów za lokale uzytkowe;
-
środki z budżetu gminy.
Rozdział 8.
Wysokość wydatków w kolejnych latach na utrzymanie i remonty mieszkaniowego zasobu gminy
§ 11
Dążąc do realizacji celów określonych w niniejszym programie, zmierzających do stałego podnoszenia liczby i standardu posiadanego mieszkaniowego zasobu gminy, zakłada się stały i systematyczny wzrost wydatków, do wysokości środków finansowych określonych w budżecie gminy w każdym kolejnym roku kalendarzowym.
Przewiduje się, że wydatki na utrzymanie mieszkaniowy zasobu gminy będą wzrastały zgodnie ze wzrostem stawki bazowej czynszu, która powinna kształtować się na takim poziomie, aby umożliwić finansowanie zadań związanych z utrzymaniem zasobu w stanie nie pogorszonym.
Wysokość środków finansowych niezbędnych do zabezpieczenia wydatków na remonty mieszkaniowego zasobu gminy oraz koszty zarządu nieruchomością wspólną przedstawia tabela Nr 10.
Rozdział 9.
Działania mające na celu poprawę wykorzystania i racjonalizację gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy
§ 12
W celu poprawy wykorzystania i racjonalizacji gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy podejmowane bedą następujące zadania:
-adpatacja pomieszczen niemieszkalnych na lokale mieszkalne;
-prowadzenie działań majacych na celu realizację programu zamiany mieszkań;
-skuteczniejsze egzekwowanie przez zarządcę budynków terminowych płatności czynszów;
-stały monitoring stanu technicznego budynków i lokali pod kątem kosztów ich remontu.
Tabela Nr 1.Wykaz budynków z lokalami stanowiącymi własność gminy
(stan na 31.12.2012r.).
Lp. |
Położenie |
Ogólna powierzchnia budynku [m²] |
Ilość lokali gminnych |
Powierzchnia lokali gminnych [m²] |
Podmiot własności |
1 |
Armii Krajowej 4 |
176,1 |
1 |
29,9 |
Wspólnota |
2 |
Armii Krajowej 11 |
157,66 |
3 |
89,46 |
Wspólnota |
3 |
Armii Krajowej 12 |
291,92 |
1 |
58,02 |
Wspólnota |
4 |
Armii Krajowej 14 |
290,01 |
7 |
290,01 |
Gmina |
5 |
Armii Krajowej 36 |
1672,12 |
7 |
366,13 |
Wspólnota |
6 |
Armii Krajowej 42 |
325,19 |
2 |
48,84 |
Wspólnota |
7 |
Armii Krajowej 34 |
3975,16 |
15 |
660,88 |
Wspólnota |
8 |
Cmentarna 5 |
234,95 |
2 |
69,62 |
Wspólnota |
9 |
Dolna 11 |
225,63 |
7 |
225,63 |
Gmina |
10 |
Dolna 15 |
278,9 |
5 |
278,9 |
Gmina |
11 |
E.Plater 3 |
1317,26 |
6 |
256,96 |
Wspólnota |
12 |
E.Plater 5 |
397,63 |
4 |
167,84 |
Wspólnota |
13 |
Gumbińska 1 |
169,75 |
3 |
169,75 |
Gmina |
14 |
Gumbińska 4 |
117,15 |
1 |
69,52 |
Wspólnota |
15 |
Gumbińska 6 |
132,02 |
1 |
57,16 |
Wspólnota |
16 |
Górna 15 |
362,51 |
1 |
35,4 |
Wspólnota |
17 |
Górna 20 |
226,32 |
3 |
121,76 |
Wspólnota |
18 |
Górna 23 |
134,89 |
2 |
97,91 |
Wspólnota |
19 |
Górna 25 |
352,62 |
5 |
237,48 |
Wspólnota |
20 |
Jaćwieska 6 |
222,35 |
2 |
79,15 |
Wspólnota |
21 |
Jaćwieska 11 |
1555,99 |
8 |
519,68 |
Wspólnota |
22 |
Jaćwieska 19 |
773,23 |
3 |
194,44 |
Wspólnota |
23 |
11 Listopada 3 |
226,4 |
1 |
53,35 |
Wspólnota |
24 |
11 Listopada 5 |
415,31 |
2 |
103,51 |
Wspólnota |
25 |
11 Listopada 7 |
510,92 |
4 |
253,74 |
Wspólnota |
26 |
11 Listopada 10 |
302,96 |
3 |
123,53 |
Wspólnota |
27 |
11 Listopada 14 |
141,24 |
1 |
30,96 |
Wspólnota |
28 |
Kościuszki 3 |
430,95 |
1 |
32,97 |
Wspólnota |
29 |
Kościuszki 4 |
488,91 |
3 |
189,87 |
Wspólnota |
30 |
Kościuszki 5 |
269,53 |
2 |
99,73 |
Wspólnota |
31 |
Kościuszki 6 |
241,2 |
1 |
60,3 |
Wspólnota |
32 |
Kościuszki 8 |
265,59 |
4 |
265,59 |
Gmina |
33 |
Kościuszki 10 |
612,24 |
2 |
104,53 |
Wspólnota |
34 |
Kościuszki 12 |
269,1 |
1 |
46,31 |
Wspólnota |
35 |
Kościuszki 14 |
262,94 |
5 |
175,91 |
Wspólnota |
36 |
Kościuszki 16 |
666,62 |
3 |
169,65 |
Wspólnota |
37 |
Kościuszki 18 |
580,2 |
2 |
96,7 |
Wspólnota |
38 |
Kościuszki 20 |
198,94 |
2 |
98,24 |
Wspólnota |
39 |
Krzywa 6 |
152,14 |
2 |
70,8 |
Wspólnota |
40 |
Lipowa 1 |
398,28 |
2 |
73,35 |
Wspólnota |
41 |
Lipowa 5 |
397,77 |
3 |
140,63 |
Wspólnota |
42 |
Mazurska 4 |
535,26 |
4 |
223,72 |
Wspólnota |
43 |
Mazurska 5 |
207,44 |
2 |
59,42 |
Wspólnota |
44 |
Mazurska 7 |
204,69 |
1 |
33,56 |
Wspólnota |
45 |
Mazurska 10 |
238,22 |
2 |
77,24 |
Wspólnota |
46 |
Mazurska 11 |
197,86 |
3 |
197,86 |
Gmina |
47 |
Mazurska 12 |
705,37 |
11 |
517,41 |
Wspólnota |
48 |
Mazurska 13 |
77,33 |
2 |
77,33 |
Gmina |
49 |
Mazurska 20 |
267,82 |
3 |
127,02 |
Wspólnota |
50 |
Mazurska 23 |
318,53 |
3 |
155,23 |
Wspólnota |
51 |
Mazurska 29 |
249,80 |
1 |
46,27 |
Wspólnota |
52 |
Mickiewicza 4 |
1200,27 |
2 |
83,03 |
Wspólnota |
53 |
Mickiewicza 7 |
238,86 |
4 |
238,86 |
Gmina |
54 |
Nadbrzeżna 11 |
370,91 |
1 |
45,04 |
Wspólnota |
55 |
Okrzei 3 |
371,59 |
1 |
69,4 |
Wspólnota |
56 |
Okrzei 8 |
180,97 |
3 |
180,97 |
Gmina |
57 |
Osiedle II 36 |
52,2 |
1 |
52,2 |
Gmina |
58 |
Osiedle II 63 |
44,4 |
1 |
44,4 |
Gmina |
59 |
Partyzantów 5 |
245,54 |
5 |
245,54 |
Gmina |
60 |
Partyzantów 12 |
172,4 |
4 |
141,6 |
Wspólnota |
61 |
Partyzantów 14 |
136,55 |
1 |
68,7 |
Wspólnota |
62 |
Partyzantów 20 |
859,17 |
4 |
211,29 |
Wspólnota |
63 |
Podgórna 4 |
271,15 |
4 |
223,19 |
Wspólnota |
64 |
1 Maja 7 |
320,15 |
1 |
24,44 |
Wspólnota |
65 |
1 Maja 15 |
187,82 |
1 |
47,83 |
Wspólnota |
66 |
1 Maja 27 |
301,77 |
3 |
185,14 |
Wspólnota |
67 |
1 Maja 44,46 |
272,26 |
2 |
154,78 |
Wspólnota |
68 |
Paderewskiego 1 |
901,81 |
1 |
65,98 |
Wspólnota |
69 |
Paderewskiego 3 |
907,26 |
1 |
36,28 |
Wspólnota |
70 |
Paderewskiego 10 |
514,39 |
7 |
378,46 |
Wspólnota |
71 |
Paderewskiego 23 |
158,61 |
5 |
158,61 |
Gmina |
72 |
Paderewskiego 29A |
897,29 |
10 |
327,09 |
Wspólnota |
73 |
Plac Zwycięstwa 10 |
1780,98 |
2 |
63,27 |
Wspólnota |
74 |
Plac Zwycięstwa 11 |
1183,09 |
4 |
161,92 |
Wspólnota |
75 |
Plac Zwycięstwa 12 |
548,43 |
2 |
73,5 |
Wspólnota |
76 |
Plac Zwycięstwa 16 |
4207,44 |
2 |
91,22 |
Wspólnota |
77 |
Plac Zwycięstwa 18 |
1908,98 |
2 |
91,2 |
Wspólnota |
78 |
Słoneczna 2 |
194,37 |
2 |
55,5 |
Wspólnota |
79 |
Słoneczna 3 |
196,28 |
3 |
152,18 |
Wspólnota |
80 |
Suwalska 15 |
178,31 |
1 |
45,57 |
Wspólnota |
81 |
Szkolna 2A |
155,86 |
1 |
51,6 |
Wspólnota |
82 |
Tatyzy 9 |
383,83 |
2 |
66,42 |
Wspólnota |
83 |
Wojska Polskiego 2 |
180,78 |
1 |
76,58 |
Wspólnota |
84 |
Wojska Polskiego 12 |
739,6 |
11 |
383,65 |
Wspólnota |
85 |
Wojska Polskiego 20 |
311,47 |
3 |
88,61 |
Wspólnota |
86 |
Wolności 1 |
785,78 |
2 |
81,1 |
Wspólnota |
87 |
Wolności 5 |
286,53 |
4 |
210,55 |
Wspólnota |
88 |
Wolności 11 |
219,87 |
1 |
21 |
Wspólnota |
89 |
Wolności 13 |
255,91 |
3 |
193,53 |
Wspólnota |
90 |
Wąska 3 |
116,34 |
2 |
72,05 |
Wspólnota |
91 |
Wąska 7 |
163,04 |
2 |
120,91 |
Wspólnota |
92 |
Wąska 11 |
843,87 |
2 |
67,97 |
Wspólnota |
93 |
Warszawska 1 |
843,75 |
8 |
279,09 |
Wspólnota |
94 |
Warszawska 3 |
557,00 |
1 |
39,47 |
Wspólnota |
95 |
Warszawska 5 |
1286 |
1 |
37,6 |
Wspólnota |
96 |
Warszawska 4 |
309,25 |
2 |
82,19 |
Wspólnota |
97 |
Warszawska 6 |
215,93 |
2 |
76,9 |
Wspólnota |
98 |
Żeromskiego 8A |
5646,00 |
1 |
36 |
Wspólnota |
99 |
Żeromskiego 7 |
208,08 |
2 |
93,14 |
Wspólnota |
100 |
Żeromskiego 8 |
414,34 |
2 |
52,02 |
Wspólnota |
101 |
Żeromskiego 10 |
192,14 |
1 |
55,79 |
Wspólnota |
102 |
Żeromskiego 11 |
716,84 |
1 |
74,23 |
Wspólnota |
103 |
Żeromskiego 14 |
150,04 |
2 |
64,55 |
Wspólnota |
104 |
Żeromskiego 65 |
102,8 |
2 |
64,8 |
Wspólnota |
105 |
Siedlisko 16 |
374,73 |
3 |
249,32 |
Wspólnota |
106 |
Partyzantów 26 |
289,18 |
1 |
49,31 |
Wspólnota |
107 |
Partyzantów 28 |
1389,01 |
1 |
31,46 |
Wspólnota |
108 |
Niedrzwica 24 |
62,6 |
2 |
62,6 |
Gmina |
109 |
Skocze 3 |
227,08 |
4 |
227,08 |
Gmina |
110 |
Armii Krajowej 38 |
456,98 |
1 |
31,1 |
Wspólnota |
111 |
Kośmidry 38 |
62,9 |
1 |
62,9 |
Gmina |
112 |
11 Listopada 3A |
189,52 |
1 |
36,22 |
Wspólnota |
113 |
Paderewskiego 13 |
1922,00 |
13 |
501,69 |
Wspólnota |
114 |
Zatyki 4 |
99,37 |
2 |
99,37 |
Gmina |
115 |
Pietraszki 4 |
519,05 |
14 |
519,05 |
Gmina |
116 |
Kowalki 6 |
70,66 |
1 |
70,66 |
Gmina |
117 |
Partyzantów 27B |
- |
3 |
188,3 |
Wspólnota |
118 |
1 Maja 1D |
118,69 |
3 |
118,69 |
Gmina |
Suma : |
355 |
16183,86 |
|
Tabela Nr 2. Lokale mieszkalne w budynkach stanowiących własność Gminy.
-
Ilość budynków
20
Ilość lokali mieszkalnych
76
Powierzchnia w m²
3.523,10
Tabela Nr 3. Lokale mieszkalne w budynkach stanowiacych własność Wspólnot Mieszkaniowych
-
Wyszczególnienie
Ilość budynków
98
Ilość lokali mieszkalnych
279
Powierzchnia w m²
12.660,76
Tabela Nr 4. Prognoza dotycząca wielkości mieszkaniowego zasobu Gminy Gołdap
w latach 2013-2017.
Wyszczegolnienia |
Lata |
||||
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
|
Liczba lokali mieszkalnych |
355 |
351 |
359 |
355 |
350 |
W tym lokale socjalne |
28 |
28 |
40 |
40 |
40 |
Tabela Nr 5. Prognozowana wysokość stawek czynszu w zasobie mieszkaniowym
Gminy Gołdap (stawka bazowa).
Wyszczegolnienia |
Lata |
||||
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
|
Stawka bazowa czynszu za lokale mieszkalne zł/m² |
4,17 |
4,30 |
4,60 |
5,00 |
5,50 |
Stawka czynszu za lokale socjalne zł/m² |
2,09 |
2,15 |
2,30 |
2,50 |
2,75 |
Tabela Nr 6. Bieżąca i prognozowana wysokość wpływów z czynszów
za lokale mieszkalne.
Wyszczegolnienia |
Lata |
||||
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
|
Czynsz naliczony za lokale mieszkalne [zł] |
739.400,00 |
737.400,00 |
784.300,00 |
852.500,00 |
937.900,00 |
Czynsz za lokale socjalne [zł] |
35.300,00 |
40.700,00 |
46.900,00 |
52.500,00 |
64.800,00 |
Razem : |
774.700,00 |
778.100,00 |
831.200,00 |
905.000,00 |
1.002.700,00 |
Prognozowane wpływy za lokale mieszkalne [zł] |
700.000,00 |
710.000,00 |
770.000,00 |
820.000,00 |
930.000,00 |
Tabela Nr 7. Czynniki podwyższające i obniżające stawkę bazową czynszu.
Lp. |
Stan wyposażenia mieszkań w instalacje |
% stawki bazowej |
|
1 |
Mieszkanie z c.o. i c.w. |
130 |
|
2 |
Mieszkanie z c.o. i bez c.w. |
115 |
|
3 |
Mieszkanie z c.o. i c.w. (łazienka we własnym zakresie) |
110 |
|
4 |
Mieszkanie bez c.o. i c.w. |
100 |
|
5 |
Mieszkanie z wodą, kanalizacją i wc (bez łazienki) |
95 |
|
6 |
Tylko z wodą i kanalizacją (bez łazienki i wc) |
80 |
|
7 |
Mieszkanie bez wody i kanalizacji |
75 |
|
Tabela Nr 8. Wykaz budynków socjalnych, w których znajdują się lokale mieszkalne
wyłączone ze sprzedaży.
Lp. |
Adres budynku |
Ilość lokali |
Podmiot własności |
1 |
Pietraszki 4 |
14 |
Gmina |
2 |
Skocze 3 |
4 |
Gmina |
3 |
Niedrzwica 24 |
2 |
Gmina |
4 |
Siedlisko 16 |
3 |
Gmina |
5 |
Gołdap, ul. Paderewskiego 23 |
5 |
Gmina |
Razem : |
28 |
|
Tabela Nr 9. Prognozowane potrzeby w zakresie remontów budynków stanowiących
100 % własność Gminy Gołdap.
Lp |
Lokalizacja |
Rok budowy |
Elewacja |
Dach + kominy |
Klatki schodowe |
Inne (inst.wod-kan,elektr.) |
Razem koszty |
2013 rok 375.000 |
|||||||
1 |
Partyzantów 5 |
1910 |
70.000,00 |
80.000,00 |
35.000,00 |
|
185.000,00 |
2 |
Dolna 11 |
1900 |
80.000,00 |
90.000,00 |
20.000,00 |
|
190.000,00 |
2014 rok 535.000 |
|||||||
1 |
Kościuszki 8 |
1927 |
70.000,00 |
120.000,00 |
30.000,00 |
25.000,00 |
245.000,00 |
2 |
Zatyki 4 |
1918 |
50.000,00 |
|
|
50.000,00 |
100.000,00 |
3 |
Mazurska 11 |
1880 |
70.000,00 |
60.000,00 |
10.000,00 |
|
140.000,00 |
4 |
Grabowo 27 ZOZ |
1974 |
50.000,00 |
|
|
|
50.000,00 |
2015 rok 565.000 |
|||||||
1 |
Armii Krajowej 14 |
1905 |
|
|
|
Rem.kapital |
400.000,00 |
2 |
Mickiewicza 7 |
1922 |
|
|
25.000,00 |
20.000,00 |
45.000,00 |
3 |
Kowalki 6 |
1918 |
40.000,00 |
50.000,00 |
|
15.000,00 |
105.000,00 |
4 |
Pietraszki 4 |
1976 |
|
|
|
15.000,00 |
15.000,00 |
2016 rok 320.000 |
|||||||
1 |
Mazurska 13 |
1909 |
30.000,00 |
30.000,00 |
5.000,00 |
|
65.000,00 |
2 |
Skocze 3 |
1930 |
80.000,00 |
|
35.000,00 |
|
115.000,00 |
3 |
Paderewskiego 23 |
1900 |
60.000,00 |
60.000,00 |
20.000,00 |
|
140.000,00 |
2017 rok 180.000 |
|||||||
1 |
Gumbińska 1 |
1910 |
35.000,00 |
65.000,00 |
20.000,00 |
|
120.000,00 |
2 |
Okrzei 8 |
1900 |
|
|
|
|
|
3 |
Niedrzwica 24 |
1930 |
|
60.000,00 |
|
|
60.000,00 |
Ogółem : |
635.000,00 |
615.000,00 |
200.000,00 |
125.000,00 |
1.975.000,00 |
Tabela Nr 9a. Prognozowane potrzeby w zakresie remontów budynków
stanowiących współwłasność Gminy Gołdap
Lp |
Lokalizacja |
Rok budowy |
Elewacja |
Dach + kominy |
Klatki schodowe |
Inne (inst.wod-kan,elektr.) |
Razem koszty |
Udział % Gminy |
Koszt Gminy |
2013 rok |
|
368.950 |
|||||||
1 |
A.Krajowej 4 |
1900 |
40.000 |
70.000 |
20.000 |
15.000 |
145.000 |
16,00 |
23.200 |
2 |
A.Krajowej 12 |
1919 |
60.000 |
80.000 |
20.000 |
10000 |
170.000 |
16,00 |
27.200 |
3 |
Cmentarna 5 |
1900 |
|
|
20.000 |
15.000 |
35.000 |
29,00 |
10150 |
4 |
Wąska 7 |
1912 |
50.000 |
60.000 |
20.000 |
|
130.000 |
74,00 |
96.200 |
5 |
Kościuszki 14 |
1927 |
80.000 |
80.000 |
30.000 |
|
190.000 |
66,00 |
124.400 |
6 |
Warszawska 1 |
1973 |
|
|
|
60.000 |
60.000 |
38,00 |
22.800 |
7 |
Partyzantów 28 |
1928 |
|
|
|
60.000 |
60.000 |
2,00 |
1200 |
8 |
Partyzantów 26 |
1920 |
|
|
|
50.000 |
50.000 |
17,00 |
8500 |
9 |
Pl.Zwycięst.15 |
1900 |
|
|
|
50.000 |
50.000 |
25,00 |
12500 |
10 |
Pl.Zwycięst.12 |
1932 |
|
|
|
60.000 |
60.000 |
11,00 |
6600 |
11 |
E.Plater 3 |
1985 |
220.000 |
|
|
100.000 |
320.000 |
19,00 |
19000 |
12 |
Słoneczna 2 |
1900 |
|
|
|
40.000 |
40.000 |
28,00 |
11200 |
13 |
Żeromskiego 8 |
1972 |
|
|
|
50.000 |
50.000 |
12,00 |
6000 |
2014 rok |
|
765.000 |
|||||||
1 |
Woj.Pol.20 |
1920 |
100.000 |
90.000 |
30.000 |
|
220.000 |
28 |
61.600 |
2 |
11 List.14 |
1919 |
30.000 |
40.000 |
|
|
70.000 |
21 |
14.700 |
3 |
Mazurska 5 |
1920 |
30.000 |
60.000 |
|
|
90.000 |
28 |
25.200 |
4 |
Tatyzy 9 |
1905 |
120.000 |
90.000 |
30.000 |
|
240.000 |
17 |
40.800 |
5 |
Kościuszki 20 |
1934 |
70.000 |
70.000 |
20.000 |
|
160.000 |
29 |
46.400 |
6 |
Gumbińska 4 |
1920 |
|
|
|
70.000 |
70.000 |
59 |
41.300 |
2015 rok |
|
748.100 |
|||||||
1 |
Szkolna 2A |
1900 |
60.000 |
90.000 |
|
|
150.000 |
48 |
72.000 |
2 |
Górna 20 |
1917 |
90.000 |
|
20.000 |
|
110.000 |
53 |
58.300 |
3 |
Górna 15 |
1919 |
120.000 |
80.000 |
20.000 |
|
220.000 |
9 |
19.800 |
4 |
Woj.Pol.12 |
1918 |
|
|
60.000 |
|
60.000 |
55 |
33.000 |
2016 rok |
|
670.900 |
|||||||
1 |
Mazurska 12 |
|
120.000 |
|
40.000 |
|
160.000 |
73 |
116.800 |
2 |
Paderew.29A |
1985 |
160.000 |
120.000 |
|
|
280.000 |
36 |
100.800 |
3 |
Wąska 3 |
1910 |
50.000 |
60.000 |
15.000 |
|
125.000 |
62 |
77.500 |
4 |
Mazurska 7 |
1920 |
70.000 |
70.000 |
10000 |
|
150.000 |
16 |
24.000 |
5 |
Kościuszki 4 |
1915 |
80.000 |
|
30.000 |
|
110.000 |
38 |
41.800 |
2017 rok |
|
436.700 |
|||||||
1 |
Partyzantów 14 |
1922 |
70.000 |
70.000 |
20.000 |
|
160.000 |
50 |
80.000 |
2 |
Słoneczna 3 |
1890 |
60.000 |
|
20.000 |
|
80.000 |
77 |
61.600 |
3 |
Żeromskiego 5 |
1927 |
90.000 |
90.000 |
20.000 |
|
200.000 |
12 |
24.000 |
4 |
Partyzantów 20 |
1922 |
|
|
|
100.000 |
100.000 |
24 |
24.000 |
5 |
1 Maja 27 |
1930 |
90.000 |
|
20.000 |
|
110.000 |
61 |
67.100 |
Ogółem : |
1.860.000 |
1.220.000 |
465.000 |
680.000 |
4.225.000 |
----------- |
1.399.650 |
Tabela 10. Prognozowane potrzeby w zakresie wydatków na utrzymanie i remonty
zasobu mieszkaniowego
Lp. |
Rodzaj kosztów |
Wysokość kosztów w latach (w zł) |
||||
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
||
1 |
Lokale w budynkach gminnych |
375.000 |
535.000 |
565.000 |
320.000 |
180.000 |
2 |
Lokale w budynkach Wspólnot Mieszk. |
368.950 |
230.000 |
183.100 |
360.900 |
256.700 |
Razem : |
743.950 |
765.000 |
748.100 |
680.900 |
436.700 |
- projekt-
UCHWAŁA Nr .../.../13
Rady Miejskiej w Gołdapi
z dnia marca 2013 r.
w sprawie przekazania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Olsztynie skargi Małgorzaty Krzykwy na działalność Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Gołdapi
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr. 142, poz. 1591, z późn. zm.) w związku z art. 54 ust.2 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ( j.t. Dz. U. z 2012.poz.270) uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Przekazać Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Olsztynie skargę Małgorzaty Krzykwy na działalność Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Gołdapi z wnioskiem o odrzucenie skargi.
2. Treść odpowiedzi na skargę stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi .
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Wojciech Hołdyński
-projekt-
Uchwała Nr / /
Rady Miejskiej w Gołdapi
z dnia 2013 r.
w sprawie skargi Jacka Rakowskiego na Burmistrza Gołdapi o nieudostępnienie informacji
publicznej przez Urząd Miejski w Gołdapi
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( t. j. z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 ze zm. ) w związku z art. 229 pkt. 3 Kodeksu postępowania administracyjnego (t.j. z 2000 r. Dz. U. Nr 98, poz. 1071 ze zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1. Rada Miejska, po zapoznaniu się ze stanowiskiem Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Gołdapi w przedmiocie rozpatrzenia przez Radę Miejską w Gołdapi skargi Jacka Rakowskiego na Burmistrza Gołdapi o nieudostępnienie informacji publicznej przez Urząd Miejski w Gołdapi uznaje skargę za niezasadną.
§ 2. Zobowiązuje Przewodniczącego Rady Miejskiej do powiadomienia skarżącego o sposobie rozpatrzenia skargi.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Wojciech Hołdyński
Uzasadnienie
Wnioskodawca zwrócił się do Burmistrza Gołdapi o udostępnienie informacji publicznej w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej. Burmistrz Gołdapi nie dysponując żądaną informacją i nie mając możliwości wejścia w jej posiadanie, przesłał wniosek J. Rakowskiego, zgodnie z art. 65 Kpa, do organu będącego w jej posiadaniu, zawiadamiając o tym wnoszącego.
W orzecznictwie sądowym przyjął się pogląd, że z bezczynnością organu w zakresie dostępu do informacji mamy do czynienia w sytuacji, gdy organ milczy wobec wniosku o udzielenie takiej informacji. W przedmiotowej sprawie, organ podjął czynności zmierzające do realizacji wniosku przekazując go do organu dysponującego żądaną informacją. Tym samym zarzut skarżącego o nieprawidłowym sposobie rozpatrzenia wniosku jest bezpodstawny. Podobne stanowisko zajął również WSA w wyroku z dnia 6 lipca 2006 r. II SAB/Wa 48/06 stwierdzając, że nie można "zmusić" kogoś do udzielenia informacji, której nie ma.
Załącznik do
Uchwały Nr / /13
Rady Miejskiej w Gołdapi
z dnia marca 2013 r.
Wojewódzki Sąd Administracyjny
w Olsztynie
ul. Emilii Plater 1
10-562 Olsztyn
Skarżący: Małgorzata Krzykwa,
zam. Gołdap 19-500
ul. Paderewskiego 16A/10
Strona przeciwna :
Rada Miejska - Gmina Gołdap
Plac Zwycięstwa 14
19-500 Gołdap
Odpowiedź na skargę
Na podstawie art. 54 § 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.) Gmina Gołdap przekazuje skargę Małgorzaty Krzykwy na działalność Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Gołdapi i wnosi o odrzucenie skargi.
Uzasadnienie
Uchwałą Nr XXXIII/219/2013 r. z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie skargi Małgorzaty Krzykwy na działalność Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Gołdapi Rada Miejska w Gołdapi uznała się za organ niewłaściwy do rozpatrzenia skargi i wskazała jako organ właściwy sąd powszechny – Sąd Okręgowy w Suwałkach.
Rada Miejska podejmując przedmiotową uchwałę podparła się stanowiskiem Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Gołdapi, która po analizie treści skargi dotyczącej „psucia opinii” o rodzinie skarżącej przez dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 uznała, że rada nie jest organem właściwym do rozpoznania skargi i wskazała jako organ właściwy sąd powszechny.
W przedmiotowej sprawie skarga podlega odrzuceniu.
Obecny stan prawny nie przewiduje dopuszczalności wniesienia odwołania od stanowiska Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej. Do rozpoznania złożonej skargi nie jest właściwy również sąd administracyjny. Kognicja sądów administracyjnych nie obejmuje spraw z zakresu skarg powszechnych w rozumieniu Działu VII Kodeksu postępowania administracyjnego, a więc skarg związanych z krytyką wykonywania zadań przez właściwe organy lub ich pracowników, a także oceny prawidłowości prowadzonego postępowania skargowego.
Postępowanie wyjaśniające prowadzone przez Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej było postępowaniem wewnętrznym służącym wstępnemu rozpoznaniu złożonej skargi. Ostatecznie o sposobie rozstrzygnięcia skargi zdecydowała Rada Miejska w Gołdapi, o czym została skarżąca poinformowana pismem z dnia 4.03.2013 r.
Reasumując: obecny stan prawny nie przewiduje możliwości wniesienia skargi/odwołania na stanowisko Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Gołdapi a tym samym skarga/odwołanie takie jest niedopuszczalna.