Aktualności

Czwartek, 19 grudnia 2013

Sesja nr XLVI - 30.12.2013 r.


Gołdap, dnia 18.12.2013 r.


Informuję, że posiedzenie XLVI Sesji Rady Miejskiej w Gołdapi odbędzie się w dniu 30 grudnia 2013 r. o godz. 13,00 w sali konferencyjnej Urzędu.

Porządek posiedzenia

1. Otwarcie posiedzenia i przedstawienie porządku obrad
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji
3. Sprawozdanie Burmistrza o pracach w okresie międzysesyjnym
4. Informacja Przewodniczącego o bieżących pracach Rady
5. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
1) Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2014 – 2032
2) uchwalenia budżetu Gminy Gołdap na 2014 rok
a) omówienie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem
b) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej
c) przedstawienie proponowanych do projektu budżetu autopoprawek wynikających z konsultacji
projektu budżetu z różnymi środowiskami i poprawek wynikających z uwzględnionych
wniosków złożonych przez Komisję Rozwoju Gospodarczego i Budżetu
d) głosowanie nad projektem uchwały budżetowej
3) zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2013 – 2033
4) zmian budżetu na 2013 rok
5) ustalenie wydatków, które nie wygasają z upływem roku kalendarzowego 2013
6) przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Gołdap na rok 2014
7) przyjęcia statutu sołectwa Babki
8) przyjęcia statutu sołectwa Bałupiany
9) przyjęcia statutu sołectwa Barkowo
10) przyjęcia statutu sołectwa Bitkowo
11) przyjęcia statutu sołectwa Botkuny
12) przyjęcia statutu sołectwa Dunajek
13) przyjęcia statutu sołectwa Dzięgiele
14) przyjęcia statutu sołectwa Galwiecie
15) przyjęcia statutu sołectwa Główka
16) przyjęcia statutu sołectwa Górne
17) przyjęcia statutu sołectwa Grabowo
18) przyjęcia statutu sołectwa Jabłońskie
19) przyjęcia statutu sołectwa Jany
20) przyjęcia statutu sołectwa Jeziorki Wielkie
21) przyjęcia statutu sołectwa Juchnajcie
22) przyjęcia statutu sołectwa Konikowo
23) przyjęcia statutu sołectwa Kośmidry
24) przyjęcia statutu sołectwa Kowalki
25) przyjęcia statutu sołectwa Kozaki
26) przyjęcia statutu sołectwa Łobody
27) przyjęcia statutu sołectwa Marcinowo
28) przyjęcia statutu sołectwa Nasuty
29) przyjęcia statutu sołectwa Osowo
30) przyjęcia statutu sołectwa Pietraszki
31) przyjęcia statutu sołectwa Pogorzel
32) przyjęcia statutu sołectwa Rożyńsk Wielki
33) przyjęcia statutu sołectwa Siedlisko
34) przyjęcia statutu sołectwa Skocze
35) przyjęcia statutu sołectwa Suczki
36) przyjęcia statutu sołectwa Wiłkajcie
37) przyjęcia statutu sołectwa Zatyki
38) upoważnienia Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Gołdapi do załatwiania spraw z zakresu administracji publicznej dotyczących zryczałtowanego dodatku energetycznego
39) zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady Miejskiej na rok 2014
40) uchwalenia planu pracy Rady Miejskiej na rok 2014
6. Interpelacje radnych
7. Zapytania radnych
8. Zapytania i wnioski sołtysów i przewodniczących zarządów osiedli
9. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania zgłoszone na poprzednich sesjach lub w okresie międzysesyjnym
10. Wolne wnioski
11. Zamknięcie sesji
Przewodniczący Rady Miejskiej

(-)Wojciech Hołdyński




Projekty uchwał:

files/fck/65/WPF_-_BUDZET_Uchwala_projekt_2014.pdf

files/fck/65/Uchwala_budzetowa_projekt_2014.pdf

files/fck/65/WPF_Uchwala_PROJEKT_-_grudzien(4).pdf

files/fck/65/Uchwala_PROJEKT_grudzien(2).pdf

files/fck/65/Uchwala_PROJEKT_grudzien(1).pdf

files/fck/65/niewygasajace_-_PROJEKT.pdf

 

-Projekt-

UCHWAŁA Nr ..................../2013
Rady Miejskiej w Gołdapi
z dnia ..................... 2013 roku

w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Gołdap na rok 2014.


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2013 r. poz.594 z późn. zm.) i art. 41 ust. 1, 2 i 5 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 1356 z późn. zm.) oraz art. 10 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2012 r. poz. 124 z późn. zm.) Rada Miejska uchwala, co następuje:

§ 1. Przyjmuje się Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Gołdap na rok 2014 stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Traci moc uchwała Nr XXXII/206/2012 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 28 grudnia 2012 roku w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Gołdap na rok 2013.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1stycznia 2014 roku.


Przewodniczący Rady Miejskiej


Wojciech Hołdyński

- projekt-
Uchwała Nr ………………………..
Rady Miejskiej w Gołdapi
z dnia …………………………………….

w sprawie upoważnienia Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Gołdapi do załatwiania spraw z zakresu administracji publicznej dotyczących zryczałtowanego dodatku energetycznego
Na podstawie art. 39 ust. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2013r. poz. 594 z późn. zm.) i art. 5d ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (tj. Dz. U. z 2012r. poz. 1059 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1
Upoważnia się Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Gołdapi do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej w zakresie prowadzenia postępowań i wydawania decyzji dotyczących zryczałtowanego dodatku energetycznego dla odbiorców wrażliwych energii elektrycznej, o których mowa w art. 3 pkt 13c ustawy Prawo energetyczne.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Wojciech Hołdyński

 

UZASADNIENIE
Na podstawie art. 39 ust. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym Rada Miejska w Gołdapi posiada kompetencje, aby upoważnić Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Gołdapi do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej.
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 26 lipca 2013r. o zmianie ustawy – Prawo energetyczne oraz niektórych innych ustaw po stronie gminy powstały obowiązki nakładające na nią nowe zadania w postaci przyznawania dodatku energetycznego. Ustawodawca wskazał, iż dodatek energetyczny przyznawany będzie od 1 stycznia 2014r. na wniosek odbiorcy wrażliwego energii elektrycznej. Prawo do dodatku energetycznego ustala się w formie decyzji administracyjnej wydanej przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta.
Wypłata dodatków energetycznych uzależniona jest od przyznania dodatków mieszkaniowych. Biorąc pod uwagę fakt, że Ośrodek Pomocy Społecznej w Gołdapi realizuje zadanie w zakresie wypłaty dodatków mieszkaniowych, zasadne jest upoważnienie Dyrektora OPS do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej dotyczących zryczałtowanego dodatku energetycznego.

- projekt -
UCHWAŁA Nr
Rady Miejskiej w Gołdapi
z dnia …............
w sprawie przyjęcia statutu sołectwa Babki

Na podstawie art. 35 ust. 1 i art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 594, ze zm.), po przeprowadzeniu konsultacji z mieszkańcami Rada Miejska w Gołdapi uchwala, co następuje:
§ 1. Przyjąć statut sołectwa Babki stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.
§ 3. Traci moc Uchwała Nr XV/104/04 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 17 lutego 2004 r. w sprawie uchwalenia statutów sołectw Gminy Gołdap.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej
Wojciech Hołdyński

 

 

 

 

 

 


Załącznik
do Uchwały Nr ............................
Rady Miejskiej w Gołdapi
z dnia ..........................................
STATUT SOŁECTWA
Rozdział I 
Nazwa i teren działania
§ 1. 1. Ogół mieszkańców sołectwa Babki stanowi Samorząd Mieszkańców Wsi.
§ 2. Teren działania sołectwa obejmuje miejscowości: Babki, Żelazki.

§ 3.Sołectwo ma prawo używać pieczątek o następującym brzmieniu:
a) Sołectwo Babki w Gminie Gołdap,
b) Sołtys sołectwa Babki
Gmina Gołdap,
c) Rada Sołecka w Babkach.

§ 4. 1. Sołectwo jest jednostką pomocniczą Gminy, której mieszkańcy wspólnie z innymi sołectwami tworzą wspólnotę samorządową Gminy Gołdap.
2. Sołectwo działa na podstawie przepisów prawa, a w szczególności:
- ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 594 ),
uchwały nr XXXIII/213/2013 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 29 stycznia 2013r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Gołdap,
- niniejszego Statutu.


Rozdział II 
Organizacja i zakres działania
§ 5. 1. Organami sołectwa są:
1) Zebranie Wiejskie,
2) Sołtys.
2. Kadencja Sołtysa i Rady Sołeckiej trwa 4 lata i kończy się z chwilą wyboru nowych organów.
3. Sołtysowi z tytułu wykonywania funkcji przewodniczącego jednostki pomocniczej gminy przysługuje dieta na zasadach określonych w odrębnej uchwale Rady Miejskiej.
§ 6. 1. Zebranie Wiejskie jest organem uchwałodawczym w sołectwie.
2. Sołtys jest organem wykonawczym sołectwa.
3. Rada Sołecka wspomaga działalność Sołtysa.
§ 7. 1. Sołectwo podejmuje działania na rzecz wspierania i upowszechniania idei samorządowej wśród mieszkańców sołectwa.
2. Do zadań sołectwa należą wszystkie sprawy istotne dla jego mieszkańców:
a) działanie na rzecz rozwoju samorządności społeczności lokalnych,
b) kształtowanie zasad współżycia społecznego,
c) troska o racjonalny i zrównoważony rozwój sołectwa,
d) reprezentowanie interesów społeczności sołectwa względem organów gminy i innych podmiotów życia publicznego,
e) inicjowanie zbiorowej działalności mieszkańców sołectwa w sprawach publicznych mających znaczenie dla sołectwa i gminy, w szczególności w zakresie ładu, porządku, ochrony środowiska, kultury, sportu i turystyki.
3. Zadania określone w ust. 1 i 2 sołectwo realizuje poprzez:
1) inicjowanie i wspomaganie działań organów gminy w zakresie zadań własnych gminy,
2) zajmowanie stanowiska w sprawach ważnych dla sołectwa,
3) opiniowanie na wniosek organów gminy spraw należących do zakresu działania sołectwa,
4) występowanie z wnioskami do organów gminy o rozpatrzenie spraw publicznych sołectwa,
których załatwienie wykracza poza możliwości sołectwa,
5) uczestnictwo w organizowaniu i przeprowadzaniu konsultacji społecznych,
6) gospodarowanie mieniem przekazanym sołectwu,
7) współpracę z radnymi,
8) współpracę z właściwymi organami i instytucjami w zakresie ochrony zdrowia, pomocy społecznej, oświaty, kultury, kultury fizycznej, porządku publicznego i ochrony przeciwpożarowej,
9) organizowanie przez mieszkańców sołectwa wspólnych działań społecznie użytecznych,
10) współpracę z organizacjami pozarządowymi,
11) podejmowanie inicjatyw mających charakter integracyjny, turystyczny, sportowy i wypoczynkowy.

§ 8. 1. Zebranie Wiejskie zwołuje Sołtys z własnej inicjatywy lub na wniosek:
1) co najmniej 1/5 mieszkańców uprawnionych do udziału w głosowaniu,
2) Rady Sołeckiej,
3) Burmistrza Gołdapi.
2. Na wniosek podmiotów, o których mowa w ust.1 Sołtys zobowiązany jest zwołać Zebranie Wiejskie w terminie 10 dni od daty zgłoszenia wniosku.
3. Zebranie Wiejskie zwołuje Burmistrz Gołdapi:
a) w przypadkach wskazanych w Statucie Gminy Gołdap,
b) w terminie 14 dni od dnia bezskutecznego upływu terminu wskazanego w ust. 2,
c) w przypadku złożenia wniosku o odwołanie Sołtysa.
4. Zebranie Wiejskie zwołuje się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz w roku.
5. O zwołaniu Zebrania Wiejskiego Sołtys powiadamia mieszkańców sołectwa w sposób zwyczajowo przyjęty w sołectwie, na 3 dni przed wyznaczonym terminem. Sołtys jest obowiązany przekazać zawiadomienie o zwołaniu Zebrania Wiejskiego Burmistrzowi Gołdapi.
6. Zawiadomienie powinno zawierać:
1) określenie daty, godziny i miejsca Zebrania Wiejskiego,
2) proponowany porządek obrad,
3) informację o wymaganym quorum zgodnie z § 9 ust. 1.

§ 9. 1. Zebranie jest ważne, gdy uczestniczy w nim co najmniej 1/5 uprawnionych mieszkańców sołectwa. Przepisu tego nie stosuje się w przypadku, gdy zebranie odbywa się w drugim terminie - w odstępie 30 minut od terminu zwołania pierwszego zebrania.
2. Zebranie Wiejskie podejmuje decyzje w formie uchwał, które zapadają zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym (liczba głosów "za" jest większa od liczby głosów "przeciw").

§ 10. 1 Głosowanie jawne przeprowadza przewodniczący zebrania. W pierwszej kolejności przewodniczący zebrania liczy głosy oddane „za”, następnie „przeciw” na końcu „wstrzymujące się”.
2. Głosowanie tajne przeprowadza komisja skrutacyjna.
§ 11. Do wyłącznej kompetencji Zebrania Wiejskiego należy:
1) podejmowanie uchwał i kierowanie wniosków w sprawach określonych w § 7 statutu,
2) wyrażanie opinii we wszystkich istotnych dla sołectwa sprawach,
3) wnioskowanie do organów gminy we wszystkich istotnych dla sołectwa sprawach
przekraczających zakres kompetencji sołectwa,
4) wybór i odwoływanie Sołtysa i Rady Sołeckiej lub poszczególnych jej członków,
5) rozpatrywanie sprawozdania z pracy sołtysa i rady sołeckiej i ocena ich pracy,
6) podejmowanie i rozwijanie inicjatyw społecznych na rzecz sołectwa:
a) akcji i konkursów mających na celu poprawę stanu sanitarnego, porządku i estetyki,
b) przedsięwzięć mających na celu zapewnienie opieki, organizowanie czasu wolnego dzieci i młodzieży, ich wychowanie i wypoczynek,
c) pomocy sąsiedzkiej i innej dla mieszkańców niepełnosprawnych, w podeszłym wieku, dotkniętych klęskami żywiołowymi lub znajdu­jących się w trudnej sytuacji życiowej.
7) uchwalanie wniosku o przyznanie w danym roku budżetowym środków z funduszu sołeckiego.
§12. 1. Zebraniu Wiejskiemu przewodniczy przewodniczący zebrania, którym z urzędu jest Sołtys, a w razie jego nieobecności lub gdy zebranie jest zwoływane w trybie § 8 ust. 3 - doraźnie wybrany przez Zebranie Wiejskie przewodniczący.
2. W porządku obrad każdego Zebrania Wiejskiego powinna znajdować się informacja dotycząca:
a) realizacji uchwał z poprze­dniego zebrania,
b) przyjęcie protokołu z poprzedniego zebrania. Zebranie Wiejskie może postanowić, na wniosek zgłoszony przez mieszkańca sołectwa, o odczytaniu protokołu przed jego przyjęciem,
c) działalności Sołtysa i Rady Sołeckiej w okresie od ostatniego zebrania; informację przedkłada Sołtys, zaś w razie jego nieobecności - członek Rady Sołeckiej.
3. Protokół z zebrania sporządza wybrany przez Zebranie Wiejskie sekre­tarz.
4. Nad przebiegiem i zachowaniem porządku zebrania czuwa przewodniczący zebrania, który uprawniony jest czynić uwagi dotyczące tematu, formy i czasu wystąpień. 5. W przypadku stwierdzenia, że występujący wyraźnie odbiega od przedmiotu obrad przewodniczący zebrania może przywołać go „do rzeczy”, a po dwukrotnym przywołaniu odebrać mu głos. 6. Przewodniczący zebrania może nakazać opuszczenie obrad przez osoby, które zachowaniem swoim lub wystąpieniem w sposób rażący zakłócają porządek obrad lub naruszają powagę zebrania.
§ 13. 1. Z każdego posiedzenia Zebrania Wiejskiego sporządza się protokół, który zawiera w szczególności:
a) datę, miejsce i godzinę zebrania oraz oznaczenie w którym terminie zebranie się odbyło,
b) stwierdzenie prawomocności zebrania, liczby osób obecnych,
c) informację kto przewodniczył zebraniu,
d) stwierdzenie przyjęcia protokołu z poprzedniego zebrania,
e) ostateczny porządek obrad,
f) sprawozdanie Sołtysa z realizacji uchwał i wniosków z poprzedniego zebrania oraz działalności między zebraniami,
g) przebieg obrad, krótkie streszczenie przemówień i dyskusji,
h) uchwalone przez zebranie uchwały z podaniem wyników głosowania,
i) podpisy przewodniczącego zebrania i sekretarza.
2. Protokoły i uchwały numeruje się cyframi arabskimi. Nową numerację zaczyna się z początkiem każdego roku kalendarzowego.
3. Na każdym zebraniu sporządzana jest lista obecności na której uczestnicy zebrania składają własnoręczny podpis. Lista stanowi załącznik do protokołu z zebrania.
4. Każdy mieszkaniec ma prawo wglądu do protokołu, robienia z niego notatek i wyciągów.
5. Sołtys zobowiązany jest w terminie 14 dni od dnia odbycia zebrania przekazać Burmistrzowi kopie protokółu wraz z załącznikami i podjętymi uchwałami. Burmistrz kontroluje legalność uchwał Zebrania Wiejskiego, na zasadach określonych w Statucie Gminy oraz niniejszym statucie.

§ 14. 1.Do zadań Sołtysa należy:
1) organizowanie i koordynowanie inicjatyw i przedsięwzięć społecznych mających na celu
realizację zadań sołectwa,
2) zwoływanie Zebrań Wiejskich i przewodniczenie ich obradom,
3) reprezentowanie sołectwa na zewnątrz,
4) kierowanie realizacją uchwał Zebrania Wiejskiego,
5) sprawowanie zarządu składnikami mienia gminnego przekazanymi sołectwu,
6) sporządzanie i przedkładanie Zebraniu Wiejskiemu sprawozdania z realizacji
przedsięwzięć wskazanych we wniosku o wykorzystanie funduszu sołeckiego,
7) sporządzanie i przedkładanie Zebraniu Wiejskiemu sprawozdania z pracy Sołtysa i Rady
Sołeckiej,
8) przewodniczenie Radzie Sołeckiej,
9) sporządzanie i przedkładanie Burmistrzowi rocznej informacji dotyczącej działalności
sołectwa w terminie do dnia 31 stycznia roku następnego po zakończonym roku którego
informacja dotyczy,
10) wykonywanie innych zadań należących do Sołtysa z mocy ogólnie obowiązujących
przepisów,
11) prowadzenie dokumentacji działalności organów sołectwa, a po zakończeniu
kadencji organów sołectwa przekazanie zgromadzonej dokumentacji Burmistrzowi,
12) zawiadamianie Rady Sołeckiej o czasowej niemożności wykonywania obowiązków
Sołtysa wskutek nieobecności lub innych zdarzeń losowych.
2. W razie czasowej nieobecności Sołtysa, jego obowiązki wykonuje doraźnie wskazany przez Radę Sołecką członek Rady Sołeckiej, z wyłączeniem inkasa podatków i opłat lokalnych oraz innych czynności do których wykonywania Sołtys posiada imienne upoważnienie lub wynikają one z umowy.
§ 15. 1. Rada Sołecka wspomaga działalność Sołtysa, w sposób opiniodawczy i doradczy.
2. Rada Sołecka składa się co najmniej z 3 członków.
3. Liczbę członków Rady Sołeckiej ustala Zebranie Wiejskie przed przystąpieniem do aktu wyboru jej członków.
4. Posiedzenia Rady Sołeckiej zwołuje Sołtys. Pierwsze posiedzenie Rady Sołeckiej odbywa się bezpośrednio po zakończeniu zebrania wyborczego.
5. Rada Sołecka działa kolektywnie, a swoje stanowisko zajmuje w drodze uchwał podejmowanych w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej składu.
§ 16.  1. Rada Sołecka na pierwszym posiedzeniu wskazuje spośród siebie osobę, która pełni obowiązki Sołtysa w okolicznościach wskazanych w § 14 ust. 2.
2. Rada Sołecka:
1) opracowuje i przedkłada Zebraniu Wiejskiemu:
a) projekt porządku obrad zebrania oraz przygotowuje niezbędne materiały,
b) projekty uchwał w sprawach będących przedmiotem obrad.
2) występuje do Zebrania Wiejskiego z inicjatywami dotyczącymi udziału mieszkańców w rozwiązywaniu problemów sołectwa i realizacji zadań samorządu.
3) organizuje wykonanie uchwał Zebrania Wiejskiego udzielając w tym zakresie szerokiej pomocy Sołtysowi.
4) współdziała z organizacjami pozarządowymi w celu wspólnej realizacji zadań.
Rozdział III 
Tryb wyboru, odwołania Sołtysa i Rady Sołeckiej
§ 17. 1. Zebranie Wiejskie, na którym ma być dokonany wybór Sołtysa i Rady Sołeckiej zwołuje Burmistrz, określając miejsce, dzień i godzinę zebrania.
2. Obwieszczenie Burmistrza w powyższej sprawie, podaje się do wiadomości mieszkańców sołectwa co najmniej na 7 dni przed wyznaczoną datą zebrania.
§ 18. 1.  Pierwsze Zebranie, do czasu wyboru sołtysa, prowadzi dotychczasowy Sołtys lub osoba wybrana przez zebranych. Do dokonania wyboru Sołtysa i Rady Sołeckiej stosuje się odpowiednio przepisy § 9 ust. 1.
2. Na Zebraniu Wiejskim, na którym przeprowadza się wybory, uprawnieni do głosowania podpisują listę obecności oraz składają oświadczenie o stałym zamieszkiwaniu w sołectwie. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do statutu.
§ 19. Wyboru Sołtysa i Rady Sołeckiej dokonuje się w głosowaniu tajnym.
§ 20. 1. Wybory przeprowadza komisja skrutacyjna w składzie 3 osobowym, wybrana w głosowaniu jawnym, spośród uprawnionych uczestniczących w zebraniu mieszkańców sołectwa.
2. Członkiem komisji nie może być osoba kandydująca na Sołtysa lub członka Rady Sołeckiej.
3. Do obowiązków komisji skrutacyjnej należy:
1) wybór przewodniczącego komisji,
2) przyjęcie zgłoszeń kandydatów,
3) poinformowanie o sposobie głosowania,
4) przygotowanie kart do głosowania, opieczętowanych pieczęcią Urzędu Miejskiego w Gołdapi,
5) przeprowadzenie wyborów,
6) obliczenie głosów,
7) sporządzenie protokołu,
8) ogłoszenie wyników wyborów.
4. Protokół z dokonanych czynności komisji skrutacyjnej powinien zawierać:
1) skład komisji z podaniem pełnionych funkcji,
2) liczbę uprawnionych biorących udział w głosowaniu,
4) nazwiska i imiona zgłoszonych kandydatów,
5) ilość głosów oddanych, w tym ważnych i nieważnych,
6) liczby głosów ważnie oddanych na poszczególnych kandydatów,
7) wskazanie kandydatów, którzy zostali wybrani. 5. Protokół podpisują wszyscy członkowie komisji.
§ 21. 1. Wybory Sołtysa i Rady Sołeckiej odbywają się z nieograniczonej liczby kandydatów.
2. Prawo zgłaszania kandydatów przysługuje wyłącznie stałym mieszkańcom sołectwa uprawnionym do głosowania.
3. Kandydat powinien wyrazić zgodę na kandydowanie ustnie do protokołu lub pisemnie, w przypadku swojej nieobecności.
4. Nazwiska kandydatów komisja umieszcza na oznakowanych pieczęcią Urzędu Miejskiego w Gołdapi kartach do głosowania według kolejności zgłoszeń.
5. Głosujący oddaje głos na kandydata, stawiając znak "x" w kratce obok jego nazwiska.
6. Głos jest nieważny jeżeli:
1) karta do głosowania jest całkowicie przedarta,
2) karta zawiera większą liczbę kandydatów zaznaczonych znakiem "x" niż miejsc w organach sołeckich,
3) karta do głosowania jest inna niż sporządzona przez komisję skrutacyjną.
7.Dopisanie na karcie do głosowania dodatkowych nazwisk lub poczynienie zapisów, nie wywołuje żadnych skutków prawnych.
8. Wybory Sołtysa i Rady Sołeckiej przeprowadza się oddzielnie.
9. Sołtysem zostaje wybrany kandydat, który uzyskał największą liczbę głosów "za". W przypadku uzyskania równej liczby głosów przez dwóch lub więcej kandydatów, wybory przeprowadza się ponownie spośród tych kandydatów. Wybrany zostaje ten kandydat, który uzyskał największą liczbę głosów.
10. Członkami Rady Sołeckiej zostają ci kandydaci, którzy uzyskali największą liczbę ważnie oddanych głosów. W przypadku równej liczby głosów, przeprowadza się wybory dodatkowe, aż do skutku.
§ 22. 1. Sołtys i członkowie Rady Sołeckiej są bezpośrednio odpowiedzialni przed Zebraniem Wiejskim i mogą być odwołani przed upływem kadencji jeżeli:
1) nie wykonują swoich obowiązków,
2) naruszają postanowienia Statutu i uchwał Zebrania Wiejskiego.
2. Przed głosowaniem o odwołanie z zajmowanej funkcji należy umożliwić odwoływanemu wypowiedzenie się.
§ 23. 1. Wnioski o zwołanie zebrania w celu odwołania Sołtysa, Rady Sołeckiej lub poszczególnych jej członków winny być kierowane do Burmistrza.
2. Wniosek o odwołanie może złożyć co najmniej 1/5 uprawnionych do głosowania stałych mieszkańców sołectwa, popierając stanowisko podpisem na liście z podaniem adresu i nr PESEL.
3. Wniosek powinien mieć formę pisemną i zawierać uzasadnienie.
4. Nie nadaje się dalszego biegu wnioskom bez uzasadnienia lub z uzasadnieniem nie mieszczącym się w ramach kryteriów odwołania określonych w § 22.

§ 24. Do odwołania Sołtysa, Rady Sołeckiej lub poszczególnych jej członków stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące zasad wyboru.
§ 25. 1. Mandat Sołtysa i członka Rady Sołeckiej wygasa w przypadku:
1) śmierci,
2) zrzeczenia się,
3) odwołania przed upływem kadencji.
2. Wybory uzupełniające zarządza Burmistrz i przeprowadza się je w/g zasad określonych w niniejszym rozdziale.

Rozdział IV 
Zarządzanie majątkiem i gospodarka finansowa sołectwa
§ 26.  Sołectwo zarządza i korzysta z mienia komunalnego oraz rozporządza dochodami z tego źródła na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

§ 27. 1. Sołectwo prowadzi gospodarkę finansową w ramach budżetu gminy.
2. Dochody sołectwa mogą tworzyć:
1) wydzielone przez Radę Miejską środki finansowe Funduszu Sołeckiego,
2) dobrowolne wpłaty osób fizycznych i prawnych,
3) środki uzyskane z organizowanych przez samorząd wsi przedsięwzięć.
3. Księgowość sołectwa prowadzi Urząd Miejski w Gołdapi.

Rozdział V 
Kontrola i nadzór nad działalnością sołectwa
§ 28. Kontrola działalności sołectwa sprawowana jest na podstawie kryteriów zgodności z prawem, celowości, rzetelności i gospodarności.
§29. Kontrolę bieżącą nad działalnością sołectwa sprawuje Burmistrz.
§ 30.  Nadzór nad działalnością sołectwa sprawuje:
1) Burmistrz,
2) Rada Miejska.
§ 31. 1. Protest co do ważności wyborów może złożyć każdy mieszkaniec sołectwa w terminie 7 dni od dnia wyborów.
2. Protest rozpatruje Burmistrz w ciągu 14 dni od dnia jego wniesienia podejmując decyzję o:
1) uznaniu protestu jako niezasadnego,
2) uznaniu protestu jako zasadnego, ale nie mającego wpływu na wynik wyboru,
3) zasadności protestu i unieważnieniu wyboru sołtysa.
3. Od rozstrzygnięć Burmistrza, służy odwołanie do Rady Miejskiej, które może być złożone w terminie 7 dni od dnia otrzymania rozstrzygnięcia Burmistrza.
4. Rada Miejska rozpatruje odwołanie na najbliższej sesji pod warunkiem, że odwołanie wpłynie w terminie nie krótszym niż 7 dni roboczych przed wyznaczoną sesją. Jeżeli termin zwołanej sesji jest krótszy niż siedem dni, odwołanie rozpatruje się na sesji następnej.
5. Rada Miejska może uznać odwołanie za :
1) niezasadne,
2) zasadne i zobowiązać Burmistrza do zarządzenia ponownych wyborów,
3) zasadne, ale nie mające wpływu na wynik wyborów.

Załącznik nr 1
do statutu sołectwa ..........

 


Oświadczenie


Ja niżej podpisany ............................................... oświadczam, że jestem stałym
/imię i nazwisko/

mieszkańcem sołectwa .................................................. .


W miejscowości .............................................................. stale zamieszkuję od
/podać nazwę miejscowości/

......................................................................................................................... .

/podać dokładną datę lub ilość lat/miesięcy/

 


.............................................. .......................................................................
/data i miejscowość/ / czytelny podpis osoby wypełniającej/

 

 

Pouczenie: Miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość, w której osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu (art. 25 Kodeksu cywilnego.

Projekt

Uchwała Nr
Rady Miejskiej w Gołdapi
z dnia


w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady Miejskiej na rok 2014.


Na podstawie art.21 ust.3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013r. poz.591 z późn.zm), Rada Miejska w Gołdapi uchwala, co następuje:


§ 1. Zatwierdza się plany pracy Komisji:

1. Rewizyjnej,

2. Rozwoju Gospodarczego i Budżetu,

3. Rolnictwa i Gospodarki Zasobami Naturalnymi,

4. Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki,

5. Spraw Obywatelskich i Społecznych,

6. Ochrony Środowiska, Ochrony Zdrowia i Uzdrowiska,

na rok 2014, stanowiące załączniki do uchwały nr 1, 2, 3, 4, 5, 6.

§ 2. Za przygotowanie materiałów na posiedzenia Komisji czyni się odpowiedzialnym Burmistrza Gołdapi.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej


Wojciech Hołdyński

Załącznik nr 1 do uchwały Nr
Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia

Plan pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Gołdapi na 2014rok

Lp.
Termin Realizacji
Tematyka posiedzenia
Odpowiedzialni za wykonanie
Podmiot kontrolowany
1
Styczeń
1. Przygotowanie i przyjęcie sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej za 2013 rok.
2. Analiza wniosków pokontrolnych NIK, RIO i innych organów prowadzących kontrolę w UM w Gołdapi. Analiza wniosków pokontrolnych wydanych przez Komisję Rewizyjna w 2013 roku.
Komisja w całości
Burmistrz, Sekretarz, Kierownicy Wydziałów
2
Luty
1. Wydatkowanie środków na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Gołdap w roku 2013.
2. Analiza funkcjonowania i działalności Pełnomocnika do spraw Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Gołdap w roku 2013.
Komisja w całości
Burmistrz
3
Marzec
1. Kontrola problemowa – Ośrodek Sportu i Rekreacji w Gołdapi
2. Kontrola problemowa – Fundacja Rozwoju Regionu Gołdap
3. Analiza wydatków na promocję za 2013 rok.
Komisja w całości
Burmistrz, Skarbnik, Dyrektor OSiR, Prezes Fundacji
4
Kwiecień
1. Wizyta w jednostkach organizacyjnych gminy i spółkach z udziałem gminy.
2. Wykorzystanie dotacji przez przedszkola niepubliczne i gimnazjum OHP za 2013 rok.
Komisja w całości
Skarbnik, Dyrektorzy jednostek, Prezesi spółek, Dyrektorz placówek oświatowych
5
Maj
1. Zaopiniowanie wykonania budżetu gminy za 2013 rok oraz wystąpienie z wnioskiem do Rady Miejskiej w/s udzielenia lub nie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Gołdapi.


Komisja w całości
Burmistrz, Skarbnik
6
Czerwiec
1. Kontrola problemowa – Biblioteka Publiczna w Gołdapi.

 

Komisja w całości
Burmistrz, Dyrektor Biblioteki
7
Lipiec
1. Kontrola problemowa – wydatki związane z funkcjonowaniem Urzędu Miejskiego w Gołdapi za I półrocze 2014 roku. Szczegółowa kontrola jednego miesiąca.


Komisja w całości
Burmistrz, Skarbnik
8
Sierpień
1. Opinia wykonania budżetu gminy za I półrocze 2014 roku
2. Informacja na temat przygotowania szkół do nowego roku szkolnego.


Komisja w całości
Burmistrz, Skarbnik, Wydział Oświaty
9
Wrzesień
1. Kontrola problemowa – Analiza i rozpoznanie wniesionych w 2014 roku do Urzędu Miejskiego w Gołdapi skarg i wniosków oraz przedstawienie Radzie Miejskiej wyników analizy.

Komisja w całości
Burmistrz, Sekretarz
10
Październik
1. Kontrola przeprowadzonych postępowań z zakresu zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim w Gołdapi w I – III kwartale 2014 roku.


Komisja w całości
Burmistrz, Wydział WIK
11
Według potrzeb
1. Realizacja zadań zleconych przez Radę Miejską i rozpatrywanie skarg na Burmistrza Gołdapi.


Komisja w całości
Komisja
Załącznik nr 2 do uchwały Nr
Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia


Plan pracy Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Rady Miejskiej w Gołdapi na 2014 rok


L.p.
Temat
miesiąc
Odpowiedzialny za przygotowanie materiałów
1.
Informacja na temat przebiegu i stopnia realizacji procesu likwidacyjnego PEC.


Styczeń- luty
Prezes PEC
2.
Omówienie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za rok 2013 i wydanie opinii w sprawie jego wykonania.

Marzec
Burmistrz
Skarbnik, Komisja
3.
Informacja z działalności Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Gołdapi, wizyta w przedsiębiorstwie.

Kwiecień
Prezes PWiK, Komisja
4.
Przygotowanie Ośrodka Sportu i Rekreacji do działalności w sezonie letnim oraz zapoznanie się z postępem prac remontowo-modernizacyjnym w ośrodku.

Maj
Dyrektor OSiR
5.
Zapoznanie się z funkcjonowaniem inwestycji powstałymi w wyniku realizacji Projektu „Dzielnica Uzdrowiskowa” - wizyta w terenie.

Czerwiec
Burmistrz, WIK
6.
Analiza realizacji zadań rzeczowo – finansowych za I półrocze w budżecie Gminy na 2013 rok.

Sierpień
Burmistrz, Skarbnik
7.
Omówienie inwestycji realizowanych z udziałem budżetu gminy.


Wrzesień
Burmistrz
Skarbnik
8.
Zatwierdzenie założeń kierunkowych do projektu budżetu Gminy na 2015r.

Październik
Burmistrz
Skarbnik
9.
Opiniowanie projektów uchwał rady miejskiej w tym zmian w budżecie gminy.


Cały rok
Komisja

 

 

 

 

 

 

 


Załącznik nr 3 do uchwały Nr
Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia

Plan pracy Komisji Rolnictwa i Gospodarki Zasobami Naturalnymi Rady Miejskiej w Gołdapi na 2014 rok


L.p.
Temat
miesiąc
Odpowiedzialny za przygotowanie materiałów
1.

Omówienie problemu bezpańskich psów na terenie gminy
Styczeń
Komisja, WIK
2.
Omówienie raportu dotyczącego szkód i zagrożeń spowodowanych przez bobry


Luty
Komisja, GPO
3.
Udział Sołtysów w posiedzeniu Komisji z udziałem Burmistrza


Marzec
Burmistrz
Skarbnik, Komisja
4.
1. Informacja z działalności Powiatowego Zespołu Doradztwa Rolniczego w Gołdapi.
2. Organizacja dożynek powiatowych
Kwiecień
Komisja, PZDR
5.
Informacja z działalności Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Gołdapi

Maj
Komisja, ARMR
6.
Informacja z działalności Agencji Nieruchomości Rolnej Filia w Suwałkach

Czerwiec
Komisja, ANR
7.
Analiza realizacji budżetu gminy za I półrocze 2014 roku

Sierpień
Burmistrz, Skarbnik, Komisja
8.
Spotkanie z kierownictwem Domu Kultury i Ośrodkiem Pomocy Społecznej na temat tych instytucji w środowisku wiejskim

Wrzesień
Komisja, DK, OPS
9.
Realizacja inwestycji wiejskich – objazd po terenie


Październik
Komisja, WIK

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 4 do uchwały Nr
Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia

Plan pracy Komisji Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki Rady Miejskiej w Gołdapi na 2014 rok

L.p.
Temat
miesiąc
Odpowiedzialny za przygotowanie materiałów
1.
Analiza frekwencji na lekcjach wychowania fizycznego w szkołach podstawowych i gimnazjach.

Styczeń – luty
Komisja, Dyrektorzy szkół
2.

Przygotowanie do sezonu letniego.

Marzec
OSiR
3.
1. Promocja gminy – aktualny stan i zamierzenia.
2. Omówienie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za rok 2013.
3. Zdrowa żywność w szkołach „sklepiki”.

Kwiecień
Burmistrz
Komisja
Dyrektorzy szkół
4.
Informacja o działalności przedszkoli prowadzonych przez samorząd i inne podmioty.

Maj
Burmistrz, WOś.

5.
1. Dowóz i dożywianie, pomoc socjalna (stypendia, zapomogi) dzieci i młodzieży w placówkach oświatowych.
2. Funkcjonowanie biblioteki i muzeum.

Czerwiec
Burmistrz, WOś., Dyrektorzy placówek

6.
Omówienie sprawozdania z realizacji budżetu gminy za I półrocze 2014.

Lipiec - Sierpień
Burmistrz, Skarbnik,
7.
Działalność Domu Kultury i placówek podlegających (kino cyfrowe, świetlice wiejski – roczne plany pracy i ich realizacja).


Wrzesień
Dyrektor DK, Komisja
8.

Działalność organizacji pozarządowych.

Październik
Fundacja
9

Opiniowanie projektów uchwał Rady Miejskiej.

Cały rok
Komisja

 

 

 

 

Załącznik nr 5 do uchwały Nr
Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia


Plan pracy Komisji Spraw Obywatelskich na 2014 rok


L.p.
Temat
miesiąc
Odpowiedzialny za przygotowanie materiałów
1.
1. Podsumowanie realizacji wniosków przedstawionych przez komisję w 2013 roku.

styczeń
Wydział IGK
Sekretarz, WOiZ
2.
1. Omówienie wykonania budżetu gminy za 2013r.
2. Podsumowanie działalności Straży Miejskiej oraz monitoringu w 2013r.

luty-marzec

Burmistrz, Skarbnik, komisja, Dyrektor OPS
Straż Miejska, Policja
3.
1. Ocena realizacji założeń utrzymania psów na terenie gminy.
2. Zagospodarowanie zieleni, ocena realizacji inwestycji „przebudowa parku zdrojowego”.
marzec
Komisja, Wydział IGK, Straż Miejska, Policja
4.
1. Profilaktyka w uzależnieniu alkoholowym, zażywanie środków odurzających.
2. Zdrowa żywność w szkołach „sklepiki” .
kwiecień
Dyrektorzy szkół, Komisja antyalkoholowa
Policja, OPS, Straż Miejska
5
1. Bezpieczeństwo wypoczynku na obiektach należących do Gminy Gołdap .
maj
komisja, Straż Miejska, Policja, Straż Pożarna
Sanepid
6.
1. Stan statusu do realizacji zadania odbioru nieczystości z terenu gminy.


czerwiec
komisja, Straż Miejska,
Wydział IGK
7.
1. Ocena wykonania budżetu za I półrocze 2014 roku.


wrzesień
Burmistrz, Skarbnik ,komisja
8.
1. Działalność Ośrodka Pomocy Społecznej


październik
Komisja, OPS,
9

 

 

 

 

 

 

 

 


Załącznik nr 6 do uchwały Nr
Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia


Plan pracy Komisji Ochrony Środowiska, Ochrony Zdrowia i Uzdrowiska Rady Miejskiej w Gołdapi na 2014 rok

L.p.
Temat
miesiąc
Odpowiedzialny za przygotowanie materiałów
1.
1. Analiza stanu zdrowia dzieci i młodzieży w gminie Gołdap w roku szkolnym 2013/2014 oraz zagrożenia i problemy.
2. Dostępność do opieki zdrowotnej w gminie Gołdap w tym: zasady rejestracji do lekarza rodzinnego i specjalisty, problemy.
Styczeń
Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Ośrodek Medycyny Szkolnej „Medyk”
Prezes Gold Medica, Lekarze Rodzinni
2.
Realizacja gminnego programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest oraz inne zagrożenia środowiska w gminie.
Luty
Wydział WIK i GPO
3.
1. Omówienie sprawozdania z wykonania budżetu gminu za 2013 rok.
2. Informacja n/t funkcjonowania schroniska dla zwierząt – wizyta.
3. Zdrowa żywność w szkołach „sklepiki”.
Marzec - Kwiecień
Burmistrz, Skarbnik, WIK
4.
1. Informacja n/t rekultywacji jeziora Gołdap.
2. Stan czystości wód jeziora, zalewu i kąpieliska miejskiego.
3. Działalność nowych inwestycji w dzielnicy uzdrowiskowej – pijalnia wód, tężnia – wizyta.
Maj
Burmistrz, Prezes PWiK, WIK
5.
Zapoznanie się z postępem prac przy realizacji projektu ”Budowa cmentarza komunalnego” - wizyta w terenie.
Czerwiec
Wydział WIK

6.
1. Omówienie sprawozdania z realizacji budżetu gminy za I półrocze 2014 roku.
2. Zapoznanie się z postępem prac przy realizacji projektu „Modernizacja ulic: Sosnowa, Cisowa, Jaworowa, Akacjowa” - wizyta w terenie.
Sierpień
Burmistrz, Skarbnik, WIK
7.
Funkcjonowanie nowego systemu wywozu śmieci i utylizacji nieczystości – problemy, zagrożenia.
Wrzesień

Wydział WIK
8.
Zapoznanie się z postępem prac przy realizacji projektu Rekultywacja składowiska odpadów komunalnych w Kośmidrach i przy ulicy Gumbińskiej w Gołdapi.
Październik
Wydział WIK
9.
Opiniowanie materiałów na sesje rady oraz sprawy bieżące.

Cały rok
Komisja

 

 

 

 

 

 

 


Projekt
Uchwała Nr
Rady Miejskiej w Gołdapi
z dnia


w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Miejskiej na rok 2014.


Na podstawie art.21 ust.3 ustawy z dnia 8 marca 1990r.o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013r. poz.591 z późn. zm) w zw. z § 5 ust.2 załącznika do statutu Gminy Gołdap, Rada Miejska w Gołdapi uchwala, co następuje:


§ 1. Uchwala się plan pracy Rady Miejskiej w Gołdapi na rok 2014, który stanowi załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Przewodniczący Rady Miejskiej

Wojciech Hołdyński


Załącznik do uchwały Nr
Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia

Plan pracy Rady Miejskiej w Gołdapi na 2014 rok (projekt)


Lp.
Miesiąc
TEMAT
Odpowiedzialni za przygotowanie materiałów

1.
styczeń
1. Problem bezpańskich psów
2. Przyjęcie sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej w 2013 roku
3. Sprawy bieżące

Przewodniczący komisji ds. rolnictwa
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
2.
luty

1. Frekwencja na lekcjach wychowania fizycznego w szkołach gminnych
2. Sprawozdania z pracy komisji stałych
3. Sprawy bieżące


Przewodniczący komisji ds. oświaty
Przewodniczący komisji stałych
3.
marzec
1. Omówienie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za rok 2013 i wydanie opinii w sprawie jego wykonania
2. Sprawy bieżące

Przewodniczący komisji stałych
4.
kwiecień
1. Informacja na temat funkcjonowania jednostek organizacyjnych gminy
2. Sprawy bieżące

Przewodniczący komisji stałych
Przewodniczący komisji ds. obywatelskich
5.
maj
1. Zdrowa żywność w szkołach
2. Sprawy bieżące

Przewodniczący komisji ds. zdrowia
Przewodniczący komisji ds. obywatelskich

6.
czerwiec
1. Analiza pierwszego roku funkcjonowania nowych zasad odbioru nieczystości
2. Sprawy bieżące

Przewodniczący komisji ds. ochrony środowiska
Przewodniczący komisji ds. spraw obywatelskich

7.
lipiec
1. Zapoznanie się z funkcjonowaniem inwestycji powstałymi w wyniku realizacji projektu „Dzielnica uzdrowiskowa”
2. Sprawy bieżące

Przewodniczący komisji ds. rozwoju gospodarczego
Przewodniczący komisji ds. zdrowia

8.
sierpień
1. Informacja z wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2013 roku, informacja o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap
2. Przygotowanie placówek oświatowych do roku szkolnego 2014/2015
3. Sprawy bieżące
Przewodniczący komisji stałych


Przewodniczący komisji ds. oświaty
9.
wrzesień
1. Inwestycje realizowane na terenie gminy w 201 4r.
2. Sprawy bieżące
3.

Przewodniczący komisji stałych
10.
październik
1. Analiza oświadczeń majątkowych za rok 2013
2. Analiza egzaminów kompetencyjnych w szkołach podstawowych i gimnazjalnych
3. Sprawy bieżące
Przewodniczący Rady

Przewodniczący komisji ds. oświaty


11.
listopad
1. Analiza i zaopiniowanie podatków i opłat lokalnych na 2015 rok
2. Sprawy bieżące


Przewodniczący komisji stałych
Przewodniczący komisji ds. budżetu