Aktualności

Poniedziałek, 17 marca 2014

Sesja Nr XLIX - 25.03.2014r.

 

 

 

 

Gołdap, 17.03.2014 r.

Informuję, że posiedzenie XLIX Sesji Rady Miejskiej w Gołdapi odbędzie się w dniu 25 marca 2014 r. o godz. 13,00 w sali konferencyjnej Urzędu.

 

Porządek posiedzenia

 

  1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie kworum

  2. Przedstawienie porządku obrad

  3. Przyjęcie protokołów z sesji z dnia 29.01.14r. i 25.02.14r.

  4. Sprawozdania Burmistrza o pracach w okresie międzysesyjnym

  5. Informacja Przewodniczącego o bieżących pracach Rady

  6. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:

  1. zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2014 – 2032

  2. zmian budżetu na 2014 rok

  3. wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy środków stanowiących fundusz sołecki.

  4. zmiany statutu sołectwa Jany

  5. zmiany uchwały w sprawie utworzenia sołectw na terenie Gminy Gołdap

  6. podziału miasta Gołdap na osiedla

  7. przyjęcia statutu Osiedla Nr 1

  8. przyjęcia statutu Osiedla Nr 2

  9. przyjęcia statutu Osiedla Nr 3

  10. przyjęcia statutu Osiedla Nr 4

  11. przyjęcia statutu Osiedla Nr 5

  12. przyjęcia statutu Osiedla Nr 6

  13. przyjęcia statutu Osiedla Nr 7

  14. zmiany Statutu Gminy Gołdap

  15. zmiany uchwały w/s podziału Gminy Gołdap na stałe obwody głosowania, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych

  16. utworzenia odrębnych obwodów głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego

  17. skargi na bezczynność dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Gołdapi

  18. przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na rok 2014 „

7. Przyjęcie sprawozdań z działalności stałych Komisji Rady Miejskiej za 2013 rok

8. Interpelacje radnych

9. Zapytania radnych

10. Zapytania i wnioski sołtysów i przewodniczących zarządów osiedli

11.Odpowiedzi na interpelacje i zapytania zgłoszone na poprzednich sesjach lub w okresie międzysesyjnym

12. Wolne wnioski

13.Zamknięcie sesji

Przewodniczący Rady Miejskiej

 

Wojciech Hołdyński

 

 

 

 

Projekty uchwał

 

 

 

 

UCHWAŁA Nr ..........................

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia ...............................

 

w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy środków stanowiących fundusz sołecki

 

Na podstawie art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 20 lutego 2009 r. o funduszu sołeckim (Dz. U. Nr 52 poz. 420 z poźn. zm.), Rada Miejska uchwala co następuje:

 

§ 1. Wyraża się zgodę na wyodrębnienie w budżecie gminy na rok 2015 środków stanowiących fundusz sołecki.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

Wojciech Hołdyński

Projekt

UCHWAŁA Nr

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia 2014 r.

w sprawie zmiany statutu sołectwa Jany.

 

Na podstawie art. 35 ust. 1 i art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 594, ze zm.), po przeprowadzeniu konsultacji z mieszkańcami Rada Miejska w Gołdapi uchwala, co następuje:

§ 1. W załączniku do uchwały Nr XLVI/306/2013 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 30 grudnia 2013 r. w sprawie przyjęcia statutu sołectwa Jany § 2 otrzymuje brzmienie: „Teren działania sołectwa obejmuje miejscowości: Jany, Osieki.”.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.

§ 3.Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej

 

Wojciech Hołdyński

 

Projekt

Uchwała Nr

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia 2014 r.

 

w sprawie zmiany uchwały w sprawie utworzenia sołectw na terenie Gminy Gołdap.

 

Na podstawie art.5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013 r. Nr 142, poz.594, z późn. zm.) uchwala się, co następuje:

 

§ 1. W uchwale Nr XLV/254/02 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 8 października 2002 r. w sprawie utworzenia sołectw na terenie Gminy Gołdap w załączniku do uchwały Wykaz sołectw z terenu Gminy Gołdap „ Lp.13 otrzymuje brzmienie: Jany, Osieki.”

§ 2. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

Wojciech Hołdyński

 

- Projekt-

 

 

Uchwała Nr….......

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia …......... 2014 r.

 

w sprawie podziału miasta Gołdap na osiedla

 

Na podstawie art. 5, art. 40 ust.2 pkt 1 i art 41 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r.o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.), w związku z § 21 ust.1 Statutu Gminy Gołdap, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr XXXIII/213/2013 z dnia 29 stycznia 2013r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Gołdap, po przeprowadzeniu konsultacji społecznych z mieszkańcami, Rada Miejska uchwala, co następuje :

 

§ 1. Dokonuje się podziału miasta Gołdap na osiedla: Nr 1, Nr 2, Nr 3, Nr 4, Nr 5, Nr 6, Nr 7 w granicach uwzględniających naturalne uwarunkowania przestrzenne, komunikacyjne i więzi społeczne.

 

§ 2. Położenie osiedli i ich granice określa mapa stanowiąca załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

 

§ 3. Wykaz ulic wchodzących w skład osiedli określa załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.

 

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.

 

§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

 

Wojciech Hołdyński

 

Załącznik Nr 2

do Uchwały Nr …...............

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia …...............

 

 

Wykaz ulic wchodzących w skład poszczególnych osiedli miasta Gołdap

 

Osiedle Nr 1

 

 

NAZWA ULICY

Zakres Numeracji

Cicha

Wszystkie

Fryderyka Chopina

Wszystkie

Henryka Mereckiego

Wszystkie

Józefa Bema

Wszystkie

Kombatantów

Wszystkie

Konstytucji 3 Maja

Wszystkie

Krzywa

Wszystkie

Mała

Wszystkie

Marii Konopnickiej

Wszystkie

Michała Kajki

Wszystkie

Osiedle I

Wszystkie

Osiedle II

Wszystkie

Partyzantów

27,27A,27B

Pod Piękną Górą

Wszystkie

Tadeusza Kościuszki

Wszystkie

Władysława Łokietka

Wszystkie

Wojska Polskiego

Wszystkie

Wolności

Wszystkie

Wysoka

Wszystkie

Zielona

Wszystkie

Źródlana

Wszystkie

 

Osiedle Nr 2

 

NAZWA ULICY

Zakres Numeracji

Armii Krajowej

 

3,11,11A,13-33

Ełcka

Wszystkie

Jaćwieska

Wszystkie

Lwowska

Wszystkie

Ogrodowa

Wszystkie

Olecka

Wszystkie

Partyzantów

2,4,6,8

Polna

Wszystkie

Tatyzy

Wszystkie

Warszawska

Wszystkie

Warsztatowa

Wszystkie

Wileńska

Wszystkie

 

Osiedle Nr 3

 

NAZWA ULICY

Zakres Numeracji

11 Listopada

Wszystkie

Górna

7A- do końca

Krótka

Wszystkie

Nadbrzeżna

Wszystkie

Osiedle Młodych nr 1

Wszystkie

Osiedle Młodych nr 2

Wszystkie

Osiedle Młodych nr 3

Wszystkie

Osiedle Młodych nr 4

Wszystkie

Osiedle Młodych nr 5

Wszystkie

Osiedle Młodych nr 6

Wszystkie

Osiedle Młodych nr 7

Wszystkie

Podgórna

Wszystkie

Spokojna

Wszystkie

Żeromskiego

7, 9 -do końca

 

Osiedle Nr 4

 

NAZWA ULICY

Zakres Numeracji

Armii Krajowej

1,1A,2,4-10,12

Górna

1-7

Królewiecka

Wszystkie

Matejki

Wszystkie

Mickiewicza

Wszystkie

Paderewskiego

1,3,5,7

Partyzantów

1,3,5, 7, 9-26,28,

bez nr 20

Plac Zwycięstwa

Wszystkie

 

Osiedle Nr 5

 

NAZWA ULICY

Zakres Numeracji

Armii Krajowej

34- do końca

Boczna

Wszystkie

Emilii Plater

Wszystkie

Generała Sikorskiego

Wszystkie

Klonowa

Wszystkie

Kolejowa

Wszystkie

Lipowa

1,3 - do końca

Nad Jarem

Wszystkie

Osiedle Emilii Plater

Wszystkie

Paderewskiego

32,32A,34,35-

do końca

Różana

Wszystkie

Stadionowa

Wszystkie

Stanisława Mikołajczyka

Wszystkie

Suwalska

Wszystkie

Topolowa

Wszystkie

Ustronie

Wszystkie

Władysława Reymonta

Wszystkie

 

Osiedle Nr 6

 

NAZWA ULICY

Zakres Numeracji

Dolna

Wszystkie

Księdza Popiełuszki

Wszystkie

Lipowa

2

Malarska

Wszystkie

Okrężna

Wszystkie

Paderewskiego

strona parzysta 2-30

strona nieparzysta 7A-33

Słoneczna

Wszystkie

Szkolna

Wszystkie

Wąska

Wszystkie

Żeromskiego

1-6, 8,8A

 

Osiedle Nr 7

NAZWA ULICY

Zakres Numeracji

1 Maja

Wszystkie

Akacjowa

Wszystkie

Bagienna

Wszystkie

Brzozowa

Wszystkie

Bukowa

Wszystkie

Cisowa

Wszystkie

Cmentarna

Wszystkie

Ekonomiczna

Wszystkie

Graniczna

Wszystkie

Gumbińska

Wszystkie

Jaworowa

Wszystkie

Jeziorowa

Wszystkie

Jodłowa

Wszystkie

Leśna

Wszystkie

Łączna

Wszystkie

Mazurska

Wszystkie

Modrzewiowa

Wszystkie

Okrzei

Wszystkie

Pagórkowa

Wszystkie

Plażowa

Wszystkie

Promenada Zdrojowa

Wszystkie

Przemysłowa

Wszystkie

Przytorowa

Wszystkie

Sosnowa

Wszystkie

Spacerowa

Wszystkie

Sportowa

Wszystkie

Strefowa

Wszystkie

Świerkowa

Wszystkie

Wczasowa

Wszystkie

Wierzbowa

Wszystkie

Wiosenna

Wszystkie

Zadumy

Wszystkie

Zatorowa

Wszystkie

 

UCHWAŁA Nr

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia …............

w sprawie przyjęcia statutu Osiedla Nr 1

 

Na podstawie art. 35 ust. 1 i art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 594, ze zm.), po przeprowadzeniu konsultacji z mieszkańcami Rada Miejska w Gołdapi uchwala, co następuje:

§ 1. Przyjąć statut Osiedla Nr 1 stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.

§ 3. Traci moc Uchwała Nr XV/105/04 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 17 lutego 2004 r. w sprawie uchwalenia statutów osiedli.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej

Wojciech Hołdyński


 

Załącznik do Uchwały Nr Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia

STATUT OSIEDLA Nr 1

Rozdział I
Nazwa i teren działania

§ 1. Ogół mieszkańców Osiedla Nr 1 stanowi Samorząd Mieszkańców Osiedla.

§ 2. Teren działania Osiedla Nr 1 obejmuje ulice: Cicha, Fryderyka Chopina, Henryka Mareckiego, Józefa Bema, Kombatantów, Konstytucji 3 Maja, Krzywa, Mała, Marii Konopnickiej, Michała Kajki, Osiedle I, Osiedle II, Partyzantów (27,27A,27B), Pod Piękną Górą, Tadeusza Kościuszki, Władysława Łokietka, Wojska Polskiego, Wolności, Wysoka, Zielona, Źródlana.

§ 3. Osiedle ma prawo używać pieczątek o następującym brzmieniu:

1) Rada Osiedla Nr 1 w Gołdapi,

2) Zarząd Osiedla Nr 1 w Gołdapi.

§ 4. 1. Osiedle jest jednostką pomocniczą Gminy Gołdap, którego mieszkańcy wspólnie z innymi osiedlami tworzą wspólnotę samorządową Gminy.

2. Osiedle Nr 1 działa na podstawie przepisów prawa, a w szczególności:

1) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz.U. z 2013 r. poz. 594),

2) uchwały nr XXXIII/213/2013 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Gołdap,

3) uchwały .........Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia ..........r. w sprawie podziału miasta Gołdap na osiedla,

4) niniejszego Statutu.

Rozdział II
Organizacja samorządu Osiedla

§ 5. 1. Organami Osiedla są:

1) Rada Osiedla,

2) Zarząd Osiedla.

2. Działalność organów Osiedla jest jawna.

§ 6. 1. Rada Osiedla, wybrana przez ogólne zebranie mieszkańców, jest organem uchwałodawczym liczącym 15 członków.

2. Zarząd Osiedla jest organem wykonawczym w Osiedlu, liczącym od 3do 5 członków, w skład którego wchodzi Przewodniczący Zarządu Osiedla, Zastępca Przewodniczącego, sekretarz oraz pozostali członkowie.

3. Kadencja organów Osiedla odpowiada kadencji organów gminy.

4. Przewodniczącemu Zarządu Osiedla z tytułu wykonywania funkcji przysługuje dieta na zasadach określonych w odrębnej uchwale Rady Miejskiej.

Rozdział III
Tryb wyboru oraz odwoływania organów Osiedla

§ 7. 1. Ogólne zebranie mieszkańców, na którym ma być dokonany wybór lub odwołanie członków Rady Osiedla, zwołuje Burmistrz w terminie wskazanym w Statucie Gminy. W tym celu określa miejsce, dzień i godzinę zebrania.

2. Obwieszczenie Burmistrza o zwołaniu ogólnego zebrania mieszkańców w celu wyboru lub odwołania Rady Osiedla podaje się do wiadomości mieszkańców Osiedla co najmniej na 7 dni przed wyznaczoną datą zebrania.

§ 8. 1. Dla dokonania ważnego wyboru lub odwołania Rady Osiedla na zebraniu wyborczym wymagana jest obecność co najmniej 30 uprawnionych mieszkańców Osiedla.

2. W przypadku braku na zebraniu wyborczym quorum, określonego w ust. 1. ustala się termin następnego zebrania w tym samym dniu, po upływie 30 minut.

3. O ile w wyznaczonym pierwszym terminie nie uzyskano obecności wymaganej liczby mieszkańców, wybory w nowym terminie mogą być przeprowadzone bez względu na liczbę obecnych na zebraniu pod warunkiem, że liczba obecnych na zebraniu umożliwia wybór pełnego składu Rady Osiedla. Informację o tym podaje się w obwieszczeniu o zebraniu.

§ 9. 1. W przypadku nie dokonania wyboru Rady Osiedla w trybie określonym w § 8 ust. 2, Burmistrz ponawia procedurę określoną w § 7, przy czym termin zebrania wyborczego nie może być wyznaczony wcześniej niż po upływie 30 dni od dnia pierwszego zebrania wyborczego.

2. Nie dokonanie wyboru Rady Osiedla na dwóch kolejnych zebraniach wyborczych zwołanych w trybie § 7 oznacza rezygnację społeczności lokalnej z inicjatywy jej powołania.

3. Na wniosek zgłoszony przez co najmniej 30 uprawnionych mieszkańców Osiedla Burmistrz wyznaczy kolejny termin zebrania wyborczego w trybie określonym w § 7.

§ 10. Wybory odbywają się w głosowaniu jawnym przy nieograniczonej liczbie kandydatów, zgłoszonych bezpośrednio na zebraniu.

§ 11. Za wybranych uważa się kandydatów, którzy uzyskali największą liczbę głosów.

§ 12. Członkowie Rady Osiedla są bezpośrednio odpowiedzialni przed zebraniem Osiedla i mogą być przez to zebranie odwołani.

§ 13. Rada Osiedla wybiera Zarząd Osiedla w głosowaniu tajnym, bezpośrednim, spośród nieograniczonej liczby kandydatów.

§ 14. 1. Wybory przeprowadza komisja skrutacyjna w składzie 3 osobowym, wybrana w głosowaniu jawnym.

2. Członkiem komisji nie może być osoba kandydująca na członka Zarządu Osiedla.

3. Do obowiązków komisji skrutacyjnej należy:

1) wybór przewodniczącego komisji,

2) przyjęcie zgłoszeń kandydatów,

3) poinformowanie o sposobie głosowania,

4) przygotowanie kart do głosowania, opieczętowanych pieczęcią Urzędu Miejskiego w Gołdapi,

5) przeprowadzenie wyborów,

6) obliczenie głosów,

7) sporządzenie protokołu,

8) ogłoszenie wyników wyborów.

4. Protokół z dokonanych czynności komisji skrutacyjnej powinien zawierać:

1) skład komisji z podaniem pełnionych funkcji,

2) liczbę uprawnionych biorących udział w głosowaniu,

3) nazwiska i imiona zgłoszonych kandydatów,

4) liczbę głosów oddanych, w tym ważnych i nieważnych,

5) liczbę głosów ważnie oddanych na poszczególnych kandydatów,

6) wskazanie kandydatów, którzy zostali wybrani.

5. Protokół podpisują wszyscy członkowie komisji.

Rozdział IV
Tryb pracy organów Osiedla

§ 15. Rada Osiedla na pierwszym swoim posiedzeniu wybiera ze swego grona Przewodniczącego Rady Osiedla, Zastępcę Przewodniczącego i sekretarza. Do czasu wyboru Przewodniczącego zebranie prowadzi dotychczasowy Przewodniczący Rady Osiedla lub uczestnik najstarszy wiekiem lub osoba wybrana doraźnie do prowadzenia zebrania.

§ 16. 1. Obradom Rady Osiedla przewodniczy Przewodniczący Rady Osiedla, a w przypadku jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego.

2. W porządku obrad każdego posiedzenia Rady Osiedla powinna znajdować się informacja dotycząca:

1) przyjęcia protokołu z poprzedniego posiedzenia Rady Osiedla,

2) realizacji uchwał z poprzedniego posiedzenia Rady Osiedla,

3) działalności Zarządu Osiedla w okresie od ostatniego posiedzenia, przedłożoną przez Przewodniczącego Zarządu Osiedla, a w razie jego nieobecności przez innego członka Zarządu Osiedla.

3. Protokół z zebrania sporządza sekretarz.

4. Nad przebiegiem i zachowaniem porządku obrad czuwa Przewodniczący Rady Osiedla, który uprawniony jest czynić uwagi dotyczące tematu, formy i czasu wystąpień.

5. W przypadku stwierdzenia, że występujący wyraźnie odbiega od przedmiotu obrad Przewodniczący Rady Osiedla może przywołać go „do rzeczy”, a po dwukrotnym przywołaniu odebrać mu głos.

6. Przewodniczący Rady Osiedla może nakazać opuszczenie obrad przez osoby, które zachowaniem swoim lub wystąpieniem w sposób rażący zakłócają porządek obrad lub naruszają powagę zebrania.

§ 17. 1. Rada Osiedla obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez Przewodniczącego Rady Osiedla lub jego zastępcę nie rzadziej niż raz w roku.

2. Posiedzenie Rady Osiedla zwołuje się również na wniosek:

1) Zarządu Osiedla,

2) co najmniej 1/3 ustawowego składu Rady Osiedla,

3) Burmistrza.

3. Na wniosek podmiotów, o których mowa w ust.2 Przewodniczący Rady Osiedla zobowiązany jest zwołać posiedzenie Rady Osiedla w terminie 10 dni od daty zgłoszenia wniosku.

4. Po bezskutecznym upływie terminu wskazanego w ust.3, posiedzenie Rady Osiedla zwołuje Burmistrz.

§ 18. 1. Uchwały Rady Osiedla zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy składu Rady Osiedla.

2. Głosowanie jawne przeprowadza przewodniczący obrad. W pierwszej kolejności przewodniczący zebrania liczy głosy oddane „za”, następnie „przeciw”, na końcu „wstrzymujące się”.

§ 19. 1. O zwołaniu posiedzenia Rady Osiedla Przewodniczący Rady Osiedla powiadamia mieszkańców Osiedla w sposób zwyczajowo przyjęty, co najmniej 7 dni przed wyznaczonym terminem. Informacje o zwołaniu posiedzenia Rady Osiedla przekazuje także Burmistrzowi.

2. Zawiadomienie powinno zawierać co najmniej:

1) określenie daty, godziny i miejsca posiedzenia,

2) proponowany porządek obrad.

§ 20. 1. Z każdego posiedzenia Rady Osiedla sporządza się protokół, który zawiera w szczególności:

1) datę, miejsce i godzinę posiedzenia oraz oznaczenie w którym terminie posiedzenie się odbyło,

2) stwierdzenie prawomocności posiedzenia, liczby osób obecnych,

3) informację kto przewodniczył posiedzeniu,

4) stwierdzenie przyjęcia protokołu z poprzedniego posiedzenia Rady Osiedla,

5) ostateczny porządek obrad,

6) sprawozdanie Przewodniczącego Zarządu Osiedla z realizacji uchwał i wniosków z poprzedniego posiedzenia Rady Osiedla oraz działalności między zebraniami,

7) przebieg obrad, krótkie streszczenie przemówień i dyskusji,

8) uchwalone przez zebranie uchwały z podaniem wyników głosowania,

9) podpisy przewodniczącego posiedzenia i sekretarza.

2. Protokoły i uchwały numeruje się cyframi arabskimi. Nową numerację zaczyna się z początkiem każdego roku kalendarzowego.

3. Na każdym posiedzeniu Rady Osiedla sporządzana jest lista obecności na której uczestnicy posiedzenia składają własnoręczny podpis. Lista stanowi załącznik do protokołu z posiedzenia.

4. Każdy mieszkaniec ma prawo wglądu do protokołu, robienia z niego notatek i wyciągów.

§ 21. 1. Zarząd Osiedla działa kolegialnie, na posiedzeniach zwoływanych przez Przewodniczącego Zarządu Osiedla, a w razie jego nieobecności - Zastępcę Przewodniczącego.

2. Posiedzenie Zarządu Osiedla zwołuje się również na wniosek:

1) co najmniej dwóch członków Zarządu Osiedla,

2) 1/3 składu Rady Osiedla,

3) Burmistrza.

§ 22. Przewodniczący organów Osiedla, w terminie 7 dni od dnia odbycia posiedzenia odpowiednio Rady Osiedla lub Zarządu Osiedla, przekazują Burmistrzowi kopię protokołu wraz z załącznikami i podjętymi uchwałami. Burmistrz kontroluje legalność uchwał organów Osiedla na zasadach określonych w Statucie Gminy oraz niniejszym statucie.

Rozdział V
Zakres działania samorządu Osiedla

§ 23. Osiedle jako jednostka pomocnicza wykonuje zadania gminy poprzez swoje organy.

§ 24. Celem istnienia i działania samorządu Osiedla jest:

1) działanie na rzecz rozwoju samorządności mieszkańców służące zaspokajaniu ich zbiorowych potrzeb i poprawie warunków życia,

2) organizowanie i koordynowanie inicjatyw i przedsięwzięć społeczności lokalnych,

3) współpraca z organami gminy oraz gminnymi jednostkami organizacyjnymi.

§ 25. 1. Do kompetencji Rady Osiedla należy podejmowanie uchwał w sprawach pozostających w gestii Osiedla zgodnie z § 24.

2. Do zadań Rady Osiedla należy ponadto:

1) wybór i odwołanie Przewodniczącego, Zastępcy Przewodniczącego Rady Osiedla oraz sekretarza,

2) wybór i odwołanie Zarządu Osiedla oraz dokonywanie zmian w jego składzie,

3) rozpatrywanie rocznych sprawozdań z działalności Zarządu Osiedla i ocena jego pracy,

4) zatwierdzanie przygotowanego przez Zarząd Osiedla planu wydatkowania środków finansowych przewidzianych w budżecie gminy na rzecz Osiedla,

5) decydowanie o podejmowaniu współpracy z innymi osiedlami oraz innymi podmiotami,

6) wnioskowanie do organów gminy we wszystkich istotnych dla Osiedla sprawach przekraczających zakres kompetencji Osiedla,

7) podejmowanie i rozwijanie inicjatyw społecznych na rzecz Osiedla, a w szczególności:

a) akcji i konkursów mających na celu poprawę stanu sanitarnego, porządku i estetyki,

b) przedsięwzięć mających na celu zapewnienie opieki, organizowanie czasu wolnego dzieci i młodzieży, ich wychowanie i wypoczynek,

c) pomocy sąsiedzkiej i innej dla mieszkańców niepełnosprawnych, w podeszłym wieku, dotkniętych klęskami żywiołowymi lub znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej.

§ 26. Do zadań Zarządu Osiedla należy:

1) przygotowywanie projektów uchwał Rady Osiedla,

2) wykonywanie uchwał Rady Osiedla,

3) współpraca z organami gminy,

4) składanie rocznych sprawozdań z działalności Zarządu Osiedla,

5) sprawowanie zwykłego zarządu mieniem komunalnym przekazanym do korzystania przez Osiedle.

§ 27. Po upływie kadencji Rady Miejskiej Zarząd Osiedla działa do czasu wyboru nowego Zarządu Osiedla.

§ 28. 1. Przewodniczący Zarządu Osiedla organizuje jego pracę, kieruje bieżącymi sprawami Osiedla oraz reprezentuje go na zewnątrz. W przypadku jego nieobecności obowiązki Przewodniczącego wykonuje zastępca.

2. Do obowiązków Przewodniczącego Zarządu Osiedla należy również prowadzenie dokumentacji działalności organów Osiedla.

3. Po zakończeniu kadencji organów Osiedla Przewodniczący Zarządu Osiedla przekazuje zgromadzoną dokumentację Burmistrzowi.

§ 29. Do trybu pracy Zarządu Osiedla stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące trybu pracy Osiedla.

Rozdział VI
Kontrola i nadzór nad działalnością Osiedla

§ 30. Kontrola działalności Osiedla sprawowana jest na podstawie kryteriów zgodności z prawem, celowości, rzetelności i gospodarności.

§ 31. Kontrolę bieżącą nad działalnością Osiedla sprawuje Burmistrz.

§ 32. 1. Nadzór nad działalnością Osiedla sprawuje:

1) Burmistrz,

2) Rada Miejska.

2. Organy nadzoru mają prawo żądania niezbędnych informacji i danych dotyczących organizacji i funkcjonowania Osiedla.

§ 33. 1. Protest co do ważności wyborów Rady Osiedla może złożyć każdy mieszkaniec Osiedla w terminie 7 od dnia wyborów.

2. Protest rozpatruje Burmistrz w ciągu 14 dni od dnia jego wniesienia podejmując decyzję o:

1) uznaniu protestu jako niezasadnego,

2) uznaniu protestu jako zasadnego, ale nie mającego wpływu na wynik wyboru,

3) zasadności protestu i unieważnieniu wyboru.

3. Od rozstrzygnięć Burmistrza, służy odwołanie do Rady Miejskiej, które może być złożone w terminie 7 dni od dnia otrzymania rozstrzygnięcia Burmistrza.

4. Rada Miejska rozpatruje odwołanie na najbliższej sesji pod warunkiem, że odwołanie wpłynie w terminie nie krótszym niż 7 dni roboczych przed wyznaczoną sesją. Jeżeli termin zwołanej sesji jest krótszy niż 7 dni, odwołanie rozpatruje się na sesji następnej.

5. Rada Miejska może uznać odwołanie za:

1) niezasadne,

2) zasadne i zobowiązać Burmistrza do zarządzenia ponownych wyborów,

3) zasadne, ale nie mające wpływu na wynik wyborów.

§ 34. 1. Członkowie Zarządu Osiedla są bezpośrednio odpowiedzialni przed Radą Osiedla i mogą być odwołani przed upływem kadencji jeżeli:

1) nie wykonują swoich obowiązków,

2) naruszają postanowienia Statutu i uchwał organów Osiedla.

2. Do odwołania Zarządu Osiedla lub poszczególnych jego członków stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące zasad wyboru.

3. Przed głosowaniem o odwołaniu z zajmowanej funkcji należy umożliwić odwoływanemu wypowiedzenie się.

4. Wybory uzupełniające do Rady Osiedla zarządza Burmistrz na zasadach określonych w rozdziale III.

5. Wybory uzupełniające do Zarządu Osiedla zarządza Rada Osiedla na zasadach określonych w rozdziale III.

Rozdział VII
Zarządzanie majątkiem i gospodarka finansowa Osiedla `

§ 35. Osiedle zarządza i korzysta z mienia komunalnego oraz rozporządza dochodami z tego źródła na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

§ 36. 1. Osiedle nie tworzy własnego budżetu.

2. W budżecie gminy mogą być wyodrębnione środki finansowe na działalność bieżącą Osiedla.

3. Organy Osiedla opracowują plan wydatkowania środków finansowych przewidzianych w budżecie gminy na rzecz Osiedla i przedstawiają go Burmistrzowi do końca pierwszego kwartału danego roku budżetowego.

4. Burmistrz dokonuje oceny formalnoprawnej przedstawionego planu, a następnie zawiadamia Zarząd Osiedla o sposobie rozpatrzenia zgłoszonego wniosku.


 

Projekt

Uchwała Nr

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia 2014 r.

 

w sprawie zmiany Statutu Gminy Gołdap.

 

Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 1 w związku z art.3 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013 r., poz.594, z późn.

zm.) uchwala się, co następuje:

 

§ 1. W statucie Gminy Gołdap stanowiącym załącznik do uchwały Nr XXXIII/213/2013 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 29 stycznia 2013 r. w

sprawie uchwalenia Statutu Gminy Gołdap w załączniku Nr 2 do Statutu Gminy Gołdap Wykaz Jednostek Pomocniczych Gminy wprowadza się

następujące zmiany:

  1. § 1. ust 1 pkt. 13) otrzymuje brzmienie:

Jany, obejmujące miejscowości: Jany, Osieki.”

  1. § 1. ust. 2 otrzymuje brzmienie:

Osiedla miasta Gołdap:

1. Osiedle Nr 1 obejmujące ulice: Cicha, Fryderyka Chopina, Henryka Mareckiego, Józefa Bema, Kombatantów, Konstytucji 3 Maja,

Krzywa, Mała, Marii Konopnickiej, Michała Kajki, Osiedle I, Osiedle II, Partyzantów (27,27A,27B), Pod Piękną Górą, Tadeusza

Kościuszki, Władysława Łokietka, Wojska Polskiego, Wolności, Wysoka, Zielona, Źródlana.

2. Osiedle Nr 2 obejmujące ulice:Armii Krajowej (3,11,11A,13-33), Ełcka, Jaćwieska, Lwowska, Ogrodowa, Olecka, Partyzantów (2,4,6,8), Polna, Tatyzy, Warszawska, Warsztatowa, Wileńska.

3. Osiedle Nr 3 obejmujące ulice: 11 Listopada, Górna (7A do końca), Krótka, Nadbrzeżna, Osiedle Młodych nr 1, Osiedle Młodych nr 2, Osiedle Młodych nr 3, Osiedle Młodych nr 4, Osiedle Młodych nr 5, Osiedle Młodych nr 6, Osiedle Młodych nr 7, Podgórna, Spokojna, Żeromskiego (7, 9 -do końca).

4. Osiedle Nr 4 obejmujące ulice: Armii Krajowej (1,1A,2,4-10,12), Górna (1-7), Królewiecka, Matejki, Mickiewicza, Paderewskiego (1,3,5,7), Partyzantów (1,3,5, 7, 9-26,28, bez nr 20), Plac Zwycięstwa.

5. Osiedle Nr 5 obejmujące ulice: Armii Krajowej ( 34 do końca), Boczna, Emilii Plater, Generała Sikorskiego, Klonowa, Kolejowa, Lipowa (1, 3 -do końca), Nad Jarem, Osiedle Emilii Plater, Paderewskiego (32,32A,34,35-do końca), Różana, Stadionowa, Stanisława Mikołajczyka, Suwalska, Topolowa, Ustronie, Władysława Reymonta.

6. Osiedle Nr 6 obejmujące ulice: Dolna, Księdza Popiełuszki, Lipowa (2), Malarska, Okrężna, Paderewskiego(strona parzysta 2-30, strona nieparzysta 7A-33), Słoneczna, Szkolna, Wąska, Żeromskiego (1-6,8,8A).

  1. Osiedle Nr 7 obejmujące ulice:1 Maja, Akacjowa, Bagienna, Brzozowa, Bukowa, Cisowa, Cmentarna, Ekonomiczna, Graniczna, Gumbińska, Jaworowa, Jeziorowa, Jodłowa, Leśna, Łączna, Mazurska, Modrzewiowa, Okrzei, Pagórkowa, Plażowa, Promenada Zdrojowa, Przemysłowa, Przytorowa, Sosnowa, Spacerowa, Sportowa, Strefowa, Świerkowa, Wczasowa, Wierzbowa, Wiosenna, Zadumy, Zatorowa.”

 

§ 2. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej

Wojciech Hołdyński

-Projekt-

 

Uchwała Nr …............/2014

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia ….........................2014 roku

 

w sprawie zmiany uchwały w sprawie podziału Gminy Gołdap na stałe obwody głosowania, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych

 

Na podstawie art. 12 § 2, § 11 i § 12 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy


(Dz. U. Nr 21, poz. 112 ze zm.) Rada Miejska w Gołdapi, działając na wniosek Burmistrza Gołdapi uchwala, co następuje:

 

§ 1.1 W załączniku do uchwały nr XXXIII/216/2013 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 29 stycznia 2013 r.


w
sprawie podziału Gminy Gołdap na stałe obwody głosowania, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych zmienia się opis granic stałego obwodu głosowania nr 12

w następujący sposób:

 

 

 

12

Gołdap: Ełcka, Jaćwieska, Lwowska, Ogrodowa, Olecka, Polna , Warszawska, Wileńska

Zespół Szkół Zawodowych
w Gołdapi,
ul. Jaćwieska 14,
19-500 Gołdap

Gołdap: Armii Krajowej od nr 13- do końca

 

2. Zmiany nie powodują zmian w podziale gminy na stałe obwody głosowania.

 

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego oraz podaniu do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty w Gminie Gołdap.

§ 4. Po jednym egzemplarzu uchwały przekazuje się niezwłocznie Wojewodzie Warmińsko- Mazurskiemu oraz Komisarzowi Wyborczemu w Olsztynie.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia

Przewodniczący Rady Miejskiej

-Projekt-

Uchwała Nr …............/2014

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia ….........................2014 roku

 

w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego.

 

Na podstawie art 12 § 4 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks Wyborczy


(Dz. U. Nr 21, poz. 112 ze zm.) w związku z Postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 19 lutego 2014r. w sprawie zarządzenia

wyborów posłów do Parlamentu Europejskiego (DZ.U. z 2014 r. poz. 231) na wniosek Burmistrza Gołdapi, Rada Miejska w Gołdapi uchwala, co

następuje:

§ 1. W celu przeprowadzenia głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego zarządzonych na dzień 25 maja 2014 r. tworzy się odrębne obwody głosowania w:

1) Goldmedica Sp. z o.o. w Gołdapi

2) Sanatorium WITAL w Gołdapi

§ 2.Numery i granice obwodów głosowania oraz siedziby obwodowych komisji wyborczych ustala się
w następujący sposób:

Numer obwodu głosowania

Granice obwodu głosowania

Siedziba Obwodowej Komisji Wyborczej

15

Goldmedica Sp. z o.o. w Gołdapi,
Samodzielny Publiczny Zakład Pielęgnacyjno-Opiekuńczy
w Gołdapi

Parter lokalu oddziału wewnętrznego

Goldmedica Sp. z o.o.
ul. Słoneczna 7

19-500 Gołdap

 

 

16

Sanatorium Uzdrowiskowe
w Gołdapi,
Szpital Uzdrowiskowy
w Gołdapi

Sala konferencyjna

Sanatorium WITAL
ul. Wczasowa 7

19-500 Gołdap

 

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.

§ 4. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego oraz podaniu do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty w Gminie Gołdap.

§ 5. Po jednym egzemplarzu uchwały przekazuje się niezwłocznie Wojewodzie Warmińsko- Mazurskiemu oraz Komisarzowi Wyborczemu w Olsztynie.

§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia

Przewodniczący Rady Miejskiej

Wojciech Hołdyński

 

Projekt

Uchwała Nr

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia

 

 

w sprawie skargi na bezczynność dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Gołdapi

 

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013 r. Nr 142, poz.594, z późn. zm.) w związku z art. 229 pkt. 3 kodeksu postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2013r. poz.267, z poź. zm.) uchwala się, co następuje:

 

 

§ 1. Rada Miejska, po zapoznaniu się ze stanowiskiem Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Gołdapi w przedmiocie rozpatrzenia przez Radę Miejską w Gołdapi skargi z dnia 4 lutego 2014 roku Pana Adama Lubery na bezczynność dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Gołdapi uznaje, że skarga jest niezasadna.

 

§ 2. Zobowiązuje Przewodniczącego Rady Miejskiej do powiadomienia skarżącego o sposobie rozpatrzenia skargi.

 

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

 

Wojciech Hołdyński

Uchwała Nr .....................................

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia ...............................................

 

w sprawie przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na rok 2014”

 

Na podstawie art. 11 ust. 1, art. 11a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 856 ze zm.) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 594 ze zm.) Rada Miejska w Gołdapi uchwala, co następuje:

 

§ 1. Przyjmuje się „ Program opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na rok 2014” na terenie Gminy Gołdap, który stanowi załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.

 

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Gołdapi

Wojciech Hołdyński

 

 

Załącznik

do Uchwały nr .....................

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia ...............................

 

Program opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na rok 2014

 

§ 1. Formy opieki nad bezdomnymi psami:

 

1) Gmina Gołdap zapewnia 80 miejsc dla bezdomnych psów w schronisku dla zwierząt w miejscowości Kośmidry nr 49 na podstawie umowy zawartej z właścicielem schroniska.

 

2) Prowadzącemu schronisko w ramach umowy określonej w pkt, 1 powierzono zadania:

 

a) odławianie bezdomnych psów na zlecenie gminy,

 

b) sterylizację albo kastrację psów w schronisku przez osoby posiadające stosowne uprawnienia,

 

c) poszukiwanie właścicieli dla zwierząt przebywających w schronisku.

 

 

§ 2.1. Formy przeciwdziałania bezdomności zwierząt:

 

1) gmina zapewnia, do wysokości posiadanych środków finansowych, dofinansowanie w wysokości 50% kosztów zabiegów sterylizacji suk/kotek lub kastracji psów/kotów ich właścicielom.

 

2) właściciel chcący poddać posiadane zwierzę zabiegowi określonemu w pkt 1 zgłasza się do przychodni weterynaryjnych, z którymi gmina ma zawartą umowę na świadczenie usług, przy czym zabiegi sterylizacji lub kastracji dofinansowane są tylko właścicielom psów, którzy dopełnili obowiązku zaszczepienia zwierzęcia przeciwko wściekliźnie,

 

3) dofinansowanie przysługuje właścicielom zwierząt w ilości maksymalnie 2 szt. rocznie,

 

 

2. Gmina zapewnia, do wysokości posiadanych środków finansowych, bezpłatną kastrację lub sterylizację psów/kotów pozostających pod opieką społecznych opiekunów w sytuacji dostarczenia zwierzęcia do przychodni weterynaryjnych, z którymi gmina ma podpisaną umowę.

 

3. Gmina zapewnia, do wysokości posiadanych środków finansowych, bezpłatne oznakowanie psa poprzez wszczepienie mikroczipa i wprowadzenie danych zwierzęcia do miejscowej bazy danych.

 

4. Gmina zapewnia bezpłatne usypianie ślepych miotów szczeniąt i kociąt dostarczonych do przychodni weterynaryjnych, z którymi ma podpisaną umowę na świadczenie tych usług.

 

5. W przypadku adopcji psa ze schroniska, o którym mowa w § 1 pkt 1, gmina zapewnia osobie adoptującej będącej mieszkańcem gminy Gołdap, rekompensatę części kosztów utrzymania psa, w ramach posiadanych na ten cel środków finansowych, na następujących zasadach:

 

  1. wysokość jednorazowej rekompensaty na jednego psa nie może wynieść więcej niż 600,00 zł,

  2. rekompensatą objęte są wydatki poniesione do końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiła adopcja, związane z utrzymaniem psa typu: zakup akcesoriów, budy dla psa, karmy, zabiegów weterynaryjnych itp.,

  1. podstawą wypłacenia rekompensaty będzie złożenie wniosku o rekompensatę, okazanie umowy adopcyjnej oraz udokumentowanie poniesionych wydatków,

  2. na jedno gospodarstwo domowe wysokość przyznanej rekompensaty nie może przekroczyć kwoty 1.200,00 zł.

 

6. Wprowadza się działania edukacyjne, których zadaniem jest podniesienie poziomu wiedzy mieszkańców gminy w zakresie obowiązków jakie ciążą na osobach utrzymujących lub hodujących zwierzęta domowe. Edukacja prowadzona będzie wśród dzieci i młodzieży uczęszczającej do placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę oraz wśród ich rodziców.

 

§ 3. 1. Na zasadach określonych zarządzeniem burmistrza Gmina współpracuje ze społecznymi opiekunami zwierząt w zakresie dokarmiania wolno żyjących kotów.

 

2. Gmina współpracuje z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, działającymi na terenie Gminy Gołdap, których statutowym celem działania jest ochrona zwierząt w zakresie opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz przeciwdziałania bezdomności zwierząt.

 

§ 4. Wskazuje się jako gospodarstwo rolne w celu zapewnienia miejsca dla zabłąkanych zwierząt gospodarskich - gospodarstwo Pana Andrzeja Owczarka zam. Jabłońskie.

 

§ 5. Gmina zapewnia całodobową opiekę weterynaryjną zwierzętom:

  1. wymagającym udzielenia pomocy w następstwie zdarzeń drogowych z ich udziałem,

  2. w okresie koniecznej rekonwalescencji po zabiegach, o których mowa w § 2 ust. 2

w ramach umów zawartych z przychodniami weterynaryjnymi.

 

§ 6. Koszty realizacji niniejszego programu w ramach posiadanych środków finansowych ponosi gmina. Wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację w/w zadań wynosi 419.000,00 zł z czego, w pierwszej kolejności opłacone zostaną zobowiązania wynikające z zawartych umów na zadania określone w § 5 i § 1.

 

 

 

files/fck/65/WPF-PROJEKT.pdf

 

files/fck/65/Uchwala_-_PROJEKT.pdf