Nazwa sprawy:
|
WYMELDOWANIE W TRYBIE ADMINISTRACYJNYM (DECYZJĄ ADMINISTRACYJNĄ) - POSTĘPOWANIE O WYMELDOWANIE
|
Podstawa prawna
|
-
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 1397 ze zm.)
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 256 ze zm.)
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 1546 ze zm.)
|
Wymagane dokumenty
|
-
Podanie o wymeldowanie osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się.
-
Kserokopia dokumentu potwierdzającego posiadanie przez wnoszącego tytułu prawnego do lokalu/budynku jednorodzinnego wskazanego w podaniu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być: umowa cywilno – prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu, akt notarialny.
-
Pełnomocnictwo, jeżeli został ustanowiony pełnomocnik.
-
Dowód dokonania zapłaty opłaty skarbowej za wydanie decyzji administracyjnej.
-
Dowód dokonania opłaty za pełnomocnictwo w przypadku gdy strona działa przez pełnomocnika.
|
Opłaty:
|
Opłata skarbowa:
-
za wydanie decyzji administracyjnej - 10 zł (za każdą ze stron postępowania)
-
za udzielenie pełnomocnictwa - 17 zł (Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonemu: małżonkowi, wstępnemu (rodzicie, dziadkowie), zstępnemu (dzieci, wnuki) lub rodzeństwu.)
-
Opłatę można wnieść w Kasie Urzędu Miejskiego w Gołdapi lub bezgotówkowo na rachunek bankowy: 38 1020 4724 0000 3002 0007 5929.
|
Sposób dostarczenia dokumentów:
|
Niezbędne dokumenty należy złożyć osobiście, listownie lub w formie dokumentu elektronicznego za pomocą portalu ePuap (poprzez pismo ogólne)
|
Miejsce złożenia dokumentów:
|
Urząd Miejski w Gołdapi
Plac Zwycięstwa 14
I piętro, pok. 18
tel. 87 615 60 36
|
Sprawę załatwia i udziela szczegółowych informacji:
|
Urząd Stanu Cywilnego - Ewidencja ludności
Urząd Miejski w Gołdapi
Plac Zwycięstwa 14
I piętro, pok. 18
tel. 87 615 60 36
|