Nazwa sprawy:
|
ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY CUDZOZIEMCÓW
|
Podstawa prawna
|
-
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 1397 ze zm.)
-
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r., poz. 2411 ze zm.)
-
Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie trybu rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz rejestrach mieszkańców (Dz. U. z 2018 r., poz. 2484)
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 256 ze zm.)
-
Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tj. Dz. U. z 2020 r., 346 ze zm.)
|
Wymagane dokumenty
|
-
Formularz „zgłoszenie pobytu stałego”.
-
Potwierdzenie pobytu w lokalu (w formie podpisu na formularzu, dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu).
-
Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu. (do wglądu) Tytułem prawnym może być w szczególności: umowa cywilno-prawna, odpis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.
-
Pełnomocnictwo, jeżeli został ustanowiony pełnomocnik.
-
Dla obywateli państw członkowskich EU, EFTA lub Konfederacji Szwajcarskiej: dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo.
-
Dla członków rodzin państw członkowskich UE, EFTA lub Konfederacji szwajcarskiej: ważny dokument podróży, ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela UE albo ważną kartę pobytu członka rodziny obywatela UE, a gdy brak takiej możliwości - przedstawia inny dokument potwierdzający, że jest on członkiem rodziny obywatela UE.
-
Dla pozostałych cudzoziemców: ważny dokument podróży,
ponadto:
-
Karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego UE, zgody na pobyt ze względów humanitarnych, ochrony uzupełniającej albo nadaniem statusu uchodźcy w Polsce,
-
„Zgoda na pobyt tolerowany”
-
Zezwolenie na pobyt stały,
-
Zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego UE,
-
Decyzja o nadaniu statusu uchodźcy w RP, udzieleniu w RP ochrony uzupełniającej, zgody na pobyt ze względów humanitarnych albo zgody na pobyt tolerowany.
|
Opłaty:
|
Bez opłat.
|
Sposób dostarczenia dokumentów:
|
Niezbędne dokumenty należy złożyć osobiście.
|
Miejsce złożenia dokumentów:
|
Urząd Miejski w Gołdapi
Plac Zwycięstwa 14
I piętro, pok. 18
tel. 87 615 60 36
|
Sprawę załatwia i udziela szczegółowych informacji:
|
Urząd Stanu Cywilnego – Ewidencja ludności
Urząd Miejski w Gołdapi
Plac Zwycięstwa 14
I piętro, pok. 18
tel. 87 615 60 36
|
Godziny urzędowania:
|
poniedziałek 8:00–16:00
wtorek – piątek 7:15–15:15
|
Termin załatwienia sprawy:
|
Niezwłocznie, z chwilą przyjęcia zgłoszenia meldunkowego.
|
Sposób załatwienia sprawy:
|
Przyjęcie wniosku o zameldowanie na pobyt stały.
Organ dokonujący zameldowania na pobyt stały wydaje z urzędu zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.
|
Odwołanie:
|
Nie przysługuje.
|
Informacje dodatkowe:
|
-
Dla obywateli państw członkowskich EU, EFTA lub Konfederacji Szwajcarskiej lub członków ich rodzin: obowiązku meldunkowego należy dopełnić najpóźniej w 30 dniu od dnia przyjazdu do tego miejsca.
-
Dla pozostałych cudzoziemców: obowiązku meldunkowego należy dopełnić najpóźniej czwartego dnia od daty przyjazdu do miejsca pobytu w Polsce.
-
Cudzoziemcy są zwolnieni z obowiązku meldunkowego, jeżeli okres ich pobytu na terytorium Polski nie przekracza 30 dni.
-
Zameldowanie nie może być dłuższe, niż wynika to z dokumentu, który potwierdza prawo do pobytu w Polsce.
-
Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
-
Potwierdzenia pobytu stałego osoby zgłaszającej pobyt stały dokonuje właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu na formularzu zgłoszenia pobytu stałego.
-
Organ dokonujący zameldowania na pobyt stały wydaje z urzędu zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.
-
Zameldowania się w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
|