Protokół z Sesji 28.02.2012 r.

P r o t o k ó ł Nr XVIII/2012

 

z XVIII sesji Rady Miejskiej w Gołdapi odbytej w dniu 28 lutego 2012 r.

 

 

Na posiedzeniu obecni wg załączonej listy – 20 radnych.

Nieobecny usprawiedliwiony - Radny Mariusz Kowalczuk.

Obradom przewodniczył Wojciech Hołdyński.

Protokołowała Alicja Pietranis – inspektor.

Godzina rozpoczęcia – 13 ,00 zakończenia – 15,00.

 

Porządek posiedzenia

 

  1. 1. Otwarcie posiedzenia i przedstawienie porządku obrad

  2. 2. Przyjęcie protokołów z sesji: 29.XII.2011 r. i 31.01.2012 r.

  3. 3. Informacja Burmistrza na temat pracy Urzędu

  4. 4. Informacja Przewodniczącego na temat pracy Rady

  5. 5. Sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Gołdapi za rok 2011 – przyjęcie sprawozdania

  6. 6. Funkcjonowanie świetlic wiejskich – informacja

  7. 7. Podjęcie uchwał w sprawach:

  1. zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2012 – 2032

  2. zmian budżetu na 2012 rok

  3. zmiany uchwały w /s uchwalenia budżetu Gminy Gołdap na 2012 rok

  4. zmieniająca w/s zmiany uchwały w/s dotyczącej zaciągnięcia kredytów długoterminowych w 2012 roku

  5. udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Gołdapskiemu na realizację zadania: dofinansowanie zakupu wyposażenia Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Gołdapi

  6. udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Gołdapskiemu na realizację zadania: dofinansowanie zakupu wyposażenia Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Pielęgnacyjno-Opiekuńczemu w Gołdapi

  7. przekazania środków finansowych dla Straży Granicznej w Kętrzynie

  8. udzielenia pomocy finansowej Samorządowi Województwa Warmińsko-Mazurskiego na dofinansowanie zadań związanych z funkcjonowaniem Biura Regionalnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Brukseli w 2012 r.

  9. przyjęcia do realizacji projektu pn. „Zacznij od nowa – aktywna integracja sposobem przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu w Gołdapi” w ramach Priorytetu VII Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

  10. zmiany uchwały w/s ustalenia składu liczbowego stałych komisji Rady Miejskiej w Gołdapi

  11. zmiany składu osobowego stałych komisji Rady Miejskiej w Gołdapi

  1. 8. Interpelacje i zapytania radnych

  2. 9. Zapytania i wnioski sołtysów i przewodniczących organów osiedli

  3. 10. Odpowiedzi na interpelacje

  4. 11. Wolne wnioski

  5. 12. Zamknięcie Sesji

 

 

Do pkt. 1

 

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Wojciech Hołdyński. Powitał zaproszonych gości, radnych i pracowników urzędu. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, iż w sesji uczestniczy 20 radnych zatem podejmowane uchwały będą prawomocne.

Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił porządek posiedzenia sesji. Innych propozycji nie zgłoszono i porządek posiedzenia sesji został jednogłośnie przyjęty.

 

Do pkt. 2

 

Do protokołów z sesji z dnia 29.XII.2011 r. i 31.01.2012 r. uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie protokoły zostały przyjęte.

 

Do pkt. 3

 

Pan Marek Miros Burmistrz Gołdapi przedstawił informację na temat pracy Urzędu. Miesiąc luty był czasem przygotowań informacji i dyskusji i spotkań na tematy oświatowe. 1 lutego nastąpiło otwarcie świetlicy w Kozakach, otwarcie nadbudowy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Gołdapi - do tego remontu ze środków gminnych przekazano 30 tys. zł. Odbyły się spotkania m.in. z przedsiębiorca który zastanawia się nad budowa hotelu nad jeziorem, ministrem w/s środków na remonty dróg miejskich i wiejskich. Odbył się XXV Bieg Jaćwingów, na który przyjechały osoby uczestniczące w jego pierwszych edycjach. W związku z nową ustawą „śmieciową”, urząd przygotowuje harmonogram prac. Pod koniec marca ma nastąpić modernizacja drogi, poczynając od ulicy Paderewskiego. W przetargu na administrowanie zasobu mieszkaniowego gminy wygrał ADM, gdzie zaproponował stawkę 50 groszy. Od jesieni sukcesywnie podłączane są budynki do nowej ciepłowni. Na jesieni planowany jest przyjazd do Gołdapi Prezydenta RP, obecnie trwają rozmowy w tej sprawie.

 

Do pkt. 4

 

Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński przedstawił informację na temat pracy Rady Miejskiej w Gołdapi. Przedstawił harmonogram posiedzeń poszczególnych komisji Rady Miejskiej w okresie międzysesyjnym.

Uczestnictwo radnych w otwarciu: V Charytatywnego Turnieju Halowej Piłki Nożnej, biura parlamentarnego senatora Marka Konopki i posła Andrzeja Orzechowskiego, świetlicy wiejskiej w Kozakach, jubileuszowego XXV Biegu Jaćwingów. Uczestnictwo radnych w nieformalnym spotkaniu radnych w sprawie oświaty w Gminie Gołdap oraz w zorganizowanej I Gołdapskiej Młodzieżowej Sesji rady Miejskiej w Gołdapi w ramach projektu partycypacji społecznej, podziękowania za pomysł Paniom Justynie Charkiewicz, Agnieszce Iwanowskiej i Ewie Jurkiewicz.

 

Do pkt.5

 

Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński zapytał, czy do sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Gołdapi za rok 2011 radni mają uwagi, wnioski, czy chcą zabrać głos w tej sprawie.

Do sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Gołdapi za rok 2011 uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym większością głosów 19 za, 1 wstrzymujący sprawozdanie zostało przyjęte.

 

Do pkt.6

 

Pani Marta Jurgiełan dyrektor Domu Kultury w Gołdapi przedstawiła informację na temat funkcjonowania świetlic wiejskich. W strukturach Domu Kultury w Gołdapi działa 5 świetlic wiejskich: w Boćwince, Grabowie, Siedlisku, Żelazkach, Kozakach. Świetlice wiejskie są miejscem organizacji czasu wolnego dla dzieci i młodzieży, rozwijania zainteresowań i integracji lokalnych społeczności. W świetlicach są prowadzone rożnego rodzaju zajęcia – plastyczne, kulinarne, sportowe, rękodzielnicze oraz organizowane imprezy dla środowiska, seanse filmowe, wycieczki. Organizowane są imprezy okolicznościowe – Święto Wiosny, Dzień Dziecka, Dzień Matki, Wigilie i inne.

Od dwóch lat dzięki pieniądzom otrzymanym z Gminnego Programu Przeciwdziałania Problemom Alkoholowym organizowane były działania promujące zdrowy, beznałogowy styl życia. Przeprowadzono konkursy, imprezy, spotkania, prelekcje, mecze.

Świetlica wiejska w Boćwince mieści się w budynku szkoły. Funkcjonuje od stycznia 2001.

Świetlica czynna we wtorki i czwartki od 13.00 do 19.00.

W zajęciach uczestniczy około 40 dzieci miesięcznie.

W świetlicy zatrudniona jest osoba po studiach pedagogicznych na ¼ etatu.

Świetlica wiejska w Żelazkach rozpoczęła swoją działalność 01.03.2004. Na ten cel został zaadoptowany budynek po byłej hydroforni.

Świetlica czynna w poniedziałki, środy, czwartki 14.00 – 18.00, wtorki 8.00 – 12.00 i 14.00 – 18.00 oraz w piątki od 16.00-20.00.

W zajęciach miesięcznie uczestniczy około 40 dzieci i młodzieży z Babek i Żelazek.

W świetlicy zatrudniona jest osoba po studiach pedagogicznych na pół etatu.

Świetlica wiejska w Grabowie mieści się w budynku razem z OSP. Funkcjonuje od lipca 2004.

Świetlica czynna w poniedziałki, środy, piątki od 11.00 do 19.00.

W 2011 r. w świetlicy odbyła się również akcja krwiodawcza we współpracy ze Stowarzyszeniem Krwiodawców.

W zajęciach uczestniczy około 50 dzieci miesięcznie.

W świetlicy zatrudniona jest osoba po studiach pedagogicznych na 3/4 etatu.

W świetlicy w Grabowie działa też grupa cyrkowa, którą prowadzi osoba po studiach pedagogicznych zatrudniona na umowę zlecenie.

Świetlica wiejska w Siedlisku mieści się w budynku wspólnoty mieszkaniowej i funkcjonuje od 1 stycznia 2009 r. Przy świetlicy działa Młodzieżowa Drużyna Pożarnicza podlegająca Ochotniczej Straży Pożarnej w Dunajku, która wykazuje się umiejętnościami i sprytem, osiągając już pierwsze sukcesy. Świetlica ściśle współpracuje z OSP w Dunajku.

Świetlica czynna poniedziałki, wtorki, czwartki, piątki, soboty od 16.00 do 19.30.

W zajęciach uczestniczy około 30 dzieci miesięcznie. Korzystają z niej również dzieci i młodzież z Dunajka i Kowalek.

W świetlicy zatrudniona jest osoba na umowę zlecenie.

Świetlica wiejska w Kozakach rozpocznie działalność od 20 lutego 2012. Jest to nowo wybudowany budynek wraz z placem zabaw oraz boiskiem. Świetlica będzie czynna 5 razy w tygodniu po 4 godz dziennie.

W świetlicy zatrudniona jest osoba po studiach pedagogicznych na pół etatu.

Co roku w miejscowościach: Żelazki, Grabowo organizowane są Festyny dla społeczności lokalnej.

Świetlice współpracują z Nadleśnictwami, służbami mundurowymi, sołtysami, Biblioteką Publiczną.

W 2011 r. w świetlicy wiejskiej w Grabowie i w Siedlisku zostały utworzone punkty biblioteczne.

W 2011 r. w świetlicy wiejskiej w Grabowie odbywał się jeden z etapów projektu „Wędrowne Atelier”, dzięki któremu dzieci i młodzież mogły poznać sztukę fotografii.

W 2011 r. w świetlicy wiejskiej w Grabowie i Żelazkach odbywał się jeden z etapów Festiwal Młodego Widza „Wędrujące ALE KINO”. Mieszkańcy mogli nieodpłatnie obejrzeć filmy i bajki.

Koszty ponoszone i planowane przez Dom Kultury w Gołdapi/Gminę Gołdap w poszczególnych świetlicach kształtują się na poziomie:

Boćwinka – 30.000 zł, Żelazki – 46.000 zł, Grabowo – 52.000 zł, Siedlisko – 20.000 zł, Kozaki – 50.000 zł, RAZEM: 198.000 zł

Największe koszty generuje ogrzewanie. Świetlica w Grabowie i Kozakach jest ogrzewana olejem opałowym, natomiast w Siedlisku i Żelazkach ogrzewana kominkowo (opał drzewny).

W tym punkcie głos zabrał radny Ryszard Wrzosek, który na prośbę młodzieży z Grabowa i Boćwinki zaproponował zwiększenie dni otwarcia tych świetlicach wiejskich.

Radny Marian Waraksa stwierdził, iż w ostatnim czasie funkcjonowanie świetlic wiejskich uległo poprawie i jest to zasługa Pani dyrektor. Zaproponował, aby zastanowić się nad udostępnieniem ich nie tylko dzieciom i młodzież ale również i dorosłym mieszkańcom.

Rady Józef Dominiuk zapytał o możliwość wynajmu świetlic wiejskich mieszkańcom na różne imprezy prywatne. Pani Marta Jurgiełan poinformowała, iż w sprawie wynajmu świetlic czeka na opinie prawną.

 

Do pkt. 7

1)

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2012 – 2032. Projekt uchwały omówiła Pani Krystyna Trzasko Skarbnik Gminy. Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński poinformował, iż wszystkie komisje rady jednogłośnie pozytywnie zaopiniowały projekt tej uchwały.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie 20 głosów za uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XVIII/110/2012

/w załączeniu/

2)

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian budżetu na 2012 rok. Projekt uchwały omówiła Pani Krystyna Trzasko Skarbnik Gminy.

Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński przedstawił wyniki głosowania projektu uchwały przez komisje rady. Wszystkie komisji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowały projekt tej uchwały.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XVIII/111/2012

/w załączeniu/

3)

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w /s uchwalenia budżetu Gminy Gołdap na 2012 rok. Projekt uchwały omówiła Pani Krystyna Trzasko Skarbnik Gminy. Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński przedstawił wyniki głosowania projektu uchwały przez komisje rady. Komisje: Budżetu, Zdrowia, Rolna, Obywatelska jednogłośnie pozytywnie zaopiniowały projekt tej uchwały, Komisja Oświaty 5 za, 1 wstrzymujący.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym większością głosów 16 za, 4 wstrzymujące uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XVIII/112/2012

/w załączeniu/

4)

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały zmieniająca w/s zmiany uchwały w/s dotyczącej zaciągnięcia kredytów długoterminowych w 2012 roku. Projekt uchwały omówiła Pani Krystyna Trzasko Skarbnik Gminy. Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński przedstawił wyniki głosowania projektu uchwały przez komisje rady. Komisja Budżetu i Zdrowia jednogłośnie pozytywnie zaopiniowały projekt tej uchwały, Komisja Rolna 5 za, 2 wstrzymujące, Komisja Oświaty 5 za, 1 wstrzymujący, Komisja Obywatelska 6 za, 1 wstrzymujący.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym większością głosów 16 za, 4 wstrzymujące uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XVIII/113/2012

/w załączeniu/

5)

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Gołdapskiemu na realizację zadania: dofinansowanie zakupu wyposażenia Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Gołdapi.

Projekt uchwały omówiła Pani Krystyna Trzasko Skarbnik Gminy. Radny Józef Dominiuk zgłosił wniosek, aby środki te przeznaczyć na konkretny cel, tzn. wymianę okien w łazienkach na oddziale wewnętrznym. Pani Krystyna Trzasko wyjaśniła, iż większość radnych opowiedziała się, aby decyzję o przeznaczeniu środków podjął dyrektor SPZOZ w Gołdapi. Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński przedstawił wyniki głosowania projektu uchwały przez komisje rady. Komisje Budżetu, Rolna i Oświaty przy jednym głosie wstrzymującym pozytywnie zaopiniowały projekt tej uchwały, Komisje Zdrowia i Obywatelska jednogłośnie pozytywnie zaopiniowały projekt tej uchwały.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym większością głosów 18 za, 2 wstrzymujące uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XVIII/114/2012

/w załączeniu/

6)

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Gołdapskiemu na realizację zadania: dofinansowanie zakupu wyposażenia Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Pielęgnacyjno - Opiekuńczemu w Gołdapi. Projekt uchwały omówiła Pani Krystyna Trzasko Skarbnik Gminy.

Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński przedstawił wyniki głosowania projektu uchwały przez komisje rady. Komisje: Budżetu, Zdrowia, Obywatelska jednogłośnie pozytywnie zaopiniowały projekt tej uchwały, Komisja Rolna przy 2 głosach wstrzymujących, Komisja Oświaty przy 1 glosie wstrzymującym.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie 20 za uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XVIII/115/2012

/w załączeniu/

7)

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przekazania środków finansowych dla Straży Granicznej w Kętrzynie. Projekt uchwały omówiła Pani Krystyna Trzasko Skarbnik Gminy. Środki te zostały przekazane przez Nadleśnictwo Gołdap z przeznaczeniem na dofinansowanie Placówki Straży Granicznej w Dubeninkach. Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński przedstawił wyniki głosowania projektu uchwały przez komisje rady. Przy 1 głosie wstrzymującym Komisji Oświaty, pozostałe komisje jednogłośnie pozytywnie zaopiniowały projekt tej uchwały.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie 20 za uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XVIII/116/2012

/w załączeniu/

8)

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Samorządowi Województwa Warmińsko-Mazurskiego na dofinansowanie zadań związanych z funkcjonowaniem Biura Regionalnego Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Brukseli w 2012 r . Projekt uchwały omówiła Pani Krystyna Trzasko Skarbnik Gminy. Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński przedstawił wyniki głosowania projektu uchwały przez komisje rady. Komisje: Budżetu, Zdrowia, Obywatelska jednogłośnie pozytywnie zaopiniowały projekt tej uchwały, Komisje Rolna i Oświaty przy 1 głosie wstrzymującym..

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jawnym jednogłośnie 20 za uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XVIII/117/2012

/w załączeniu/

9)

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia do realizacji projektu pn. „Zacznij od nowa – aktywna integracja sposobem przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu w Gołdapi” w ramach Priorytetu VII Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt uchwały omówiła Pani Agnieszka Iwanowska dyrektor OPS w Gołdapi. Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński przedstawił wyniki głosowania projektu uchwały przez komisje rady. Wszystkie komisji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowały projekt tej uchwały.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie 20 za uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XVIII/118/2012

/w załączeniu/

10)

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w/s ustalenia składu liczbowego stałych komisji Rady Miejskiej w Gołdapi. Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński poinformował o złożonej rezygnacji radnego Jana Stecia z prac w Komisji Spraw Obywatelskich i Społecznych a podjęciu prac w Komisji Rolnictwa i Gospodarki Zasobami Naturalnymi i rezygnacji radnego Marcina Przystawskiego z prac w Komisji Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki na rzecz w pracach Komisji Rewizyjnej, jako desygnowany przez Klub Lokalna Platforma. Aby przegłosować uchwałę w/s przyjęcia radnego Jana Stecia na członka Komisji Rolnictwa i Gospodarki Zasobami Naturalnymi należy zwiększyć jej skład do 8 radnych. Takiej potrzeby nie ma w powołaniu do składu osobowego Komisji Rewizyjnej radnego Marcina Przystawskiego.

Przewodniczący Rady zaproponował przegłosowanie projektu uchwały w/s zmiany uchwały w/s ustalenia składu liczbowego stałych komisji Rady Miejskiej w Gołdapi. Za przyjęciem uchwały głosowało 6 radnych, 9 było przeciw, 5 wstrzymało się od głosu. Uchwała nie została podjęta.

 

11)

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany składu osobowego stałych komisji Rady Miejskiej w Gołdapi.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XVIII/119/2012

/w załączeniu/

 

Do pkt. 8

 

Radny Marian Skiba zapytał, dlaczego dzierżawcy gruntu pod garażami przy urzędzie pracy nie mogą kupić ich w przetargu ograniczonym. Garaże zostały wybudowane z ich środków, a teraz może go wykupić ktoś inny. Pan Jacek Morzy zastępca Burmistrza poinformował, iż dzierżawcy gruntu pod garażami zwrócili się o kupno gruntu. Na sprzedaż gruntu nie można ogłosić przetargu ograniczonego tylko do tych dzierżawców, gdyż było by to niezgodne z prawem. Osoby te złożyły w urzędzie oświadczenia o wartości swoich garaży i przy ogłaszaniu przetargu będzie to uwzględnione. O ile inna osoba przystąpi do przetargu i go wygra będzie musiała zwrócić wartość oszacowanego garażu.

Radny Andrzej Pianka złożył interpelacje w sprawach:

    1. Mieszkań socjalnych. Dlaczego mając mieszkania komunalne urząd sprzedaje je w przetargu, a nie przekazuje tym, którzy na nie oczekują ?

    2. Zwrócił uwagę, iż w miejscowości Główka na polu jednego z rolników ktoś porzucił okołu 3 ton eternitu.

    3. Zapytał o wysokość zebranej opłaty uzdrowiskowej w 2011 roku. Jest jej mało, gdyż część firm opłat nie zbierała.

    4. Zapytał o tężnie, czy ogłoszono przetarg, jeżeli nie to kiedy to nastąpi?

    5. Zwrócił uwagę, iż przy ulicy Mikołajczyka (w dole) jest straszny bałagan.

    6. Poprosił, aby zapraszać Związek Zawodowy „Solidarność” na posiedzenia Komisji Oświaty.

Radny Józef Dominiuk zgłosił interpelację w/s wykonania dokumentacji na wodociąg do 4 gospodarstw w miejscowości Wronki i wykonać przebicie pod drogą Grabowo – Gołdap przed jej remontem.

Radny Piotr Rant zgłosił sprawę dotyczącą dziur na ulicy od przejazdu kolejowego przy ulicy 1 Maja przez ulicę Spacerową. Ulica została zniszczona podczas usuwania awarii kanalizacyjnej.

Radny Jan Steć zapytał, czy jest odpowiedź ze Starostwa na złożone zapytanie w sprawie braku wody w miejscowości Wiłkajcie.

 

Radny Andrzej Pianka opuścił posiedzenie.

 

Do pkt. 9

 

Pani Elżbieta Ratomska sołtys z Pogorzeli wnioskowała o oznakowanie miejscowości tabliczkami informacyjnymi. Zapytała czy będzie remontowana droga od Kowal Oleckich do Gołdapi?

Pan Leon Korotko sołtys z Kośmidr zapytał dlaczego o 100% wzrósł podatek rolny? Rolnicy nie są aż tak zamożni.

Do pkt. 10

 

Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, czy wszyscy radni otrzymali na piśmie odpowiedzi na interpelacje i czy są wnioski w tej sprawie. Radni składający interpelacje otrzymali odpowiedzi na piśmie. Wniosków w tej sprawie nie było.

 

Do pkt. 11

Radny Marcin Przystawski w imieniu Klubu radnych „Lokalna Platforma” zapoznał z treścią rezolucji, dotyczącej tzw. „janosikowego” w dotychczasowej formie, która jest korzystniejsza dla biedniejszych województw. i poprosił radnych o jej poparcie. „Janosikowe” jest podatkiem, który odprowadzają bogatsze województwa do puli subwencji, a następnie z subwencji korzystają biedniejsze województwa. Obecnie projekt ustawy przeciw „janosikowemu” został przekazany do sejmu.

Pan Marek Miros Burmistrz Gołdapi poinformował, iż rezolucja może tylko pomóc, na pewno nie zaszkodzi. Większość związków i stowarzyszeń samorządowych jest przeciwko tym zmianom.

Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński zaproponował przyjęcie rezolucji, której forma zostanie dopracowana przez biuro prawne. Radni jednogłośnie przyjęli rezolucję w sprawie „janosikowego”.

Radny Antoni Banel zarzucił Burmistrzowi Panu Markowi Mirosowi aroganckie zachowanie w stosunku do radnych, najpierw na Komisji Zdrowia w stosunku do radnego Marcina Przystawskiego, następnie na sesji nadzwyczajnej w stosunku do mojej osoby, nazywając mnie kłamcą. Poprosił Przewodniczącego Rady o reagowanie w takich sytuacjach.

Radny Piotr Rant poinformował, iż jest nadzieja, aby nasz szpital otrzymał wsparcie inwestora strategicznego, taki wariant został poparty przez radnych powiatowych, a to może przyczynić się do uzdrowienia naszej służby zdrowia. O sprawach służby zdrowia rozmawiano w poniedziałek na spotkaniu w którym uczestniczyli Starosta, Wicestarosta, Burmistrz, radni, przedstawiciele służby zdrowia i poseł Pan Andrzej Orzechowski. Przewodniczący Rady poinformował, iż 5 marca 2012 roku o godz. 14,00 odbędzie się posiedzenie komisji oświatowej na temat oszczędności w gimnazjum i szkole nr 2, na które zaprasza się chętnych radnych i zainteresowane osoby.

 

Do pkt. 12

 

Po wyczerpaniu porządku Przewodniczący Rady dokonał zamknięcia posiedzenia sesji.

 

Protokołowała Przewodniczący Rady

 

Alicja Pietranis Wojciech Hołdyński

 

 

Załącznik do protokołu

 

Sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Gołdapi za rok 2011.

Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej w Gołdapi swoją działalność prowadziła na podstawie planu pracy przyjętym w dniu 27.01.2011 r. Uchwałą Rady Miejskiej Nr IV/23/11.

Komisja Rewizyjna w 2011 roku odbyła 14 posiedzeń na których realizowała tematy przyjęte do kontroli.

W roku 2011 komisja Rewizyjna przeprowadziła 8 kontroli dotyczących m.in:

1. Przyjmowanie i załatwianie wniosków, spraw i skarg kierowanych do Burmistrza i Rady Miejskiej.

2. Kontroli wydatków i dochodów Ośrodka Sportu i Rekreacji w Gołdapi( dwa posiedzenia)

3. Kontroli zawartych umów cywilno-prawnych przez Burmistrza Gołdapi w 2011roku.

4. Kontroli wybranego przetargu w zakresie inwestycji ,, Budowa centrum kulturalno-rekreacyjnego we wsi Kozaki w Gminie Gołdap w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013”.

5. Kontroli funkcjonowania Ośrodka Pomocy Społecznej podczas realizacji zadań statutowych.

6. Kontroli w zakresie wydawania pozwoleń na sprzedaż wyrobów alkoholowych na terenie Gminy Gołdap.

7. Kontrola gospodarki paliwowo-energetycznej w jednostkach Ochotniczych Straży Pożarnych.

8. Kontroli działalności Burmistrza Gołdapi w kontekście tworzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Gminy Gołdap.

W czasie prowadzenia kontroli członkowie komisji otrzymali wyczerpujące odpowiedzi na pytania lub wnioski wynikające z badanych dokumentów ze strony pracowników Urzędu Miejskiego i dyrektorów jednostek kontrolowanych .

Komisja Rewizyjna w 2011 roku na posiedzeniach przeprowadziła ocenę, badanie i analizę następujących zagadnień:

1. Analizę wydatków funduszu sołeckiego za 2010rok.

2. Badanie i wydanie opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy za 2010rok oraz o innych materiałach towarzyszących wnioskowi o udzielenie absolutorium.

3. Analizę wydatków na promocje gminy za 2010 i 2011rok (5m-cy).(dwa posiedzenia.)

4. Przyjęła informację o wydanych zarządzeniach przez Burmistrza od 1.01.2011 do 31.05.2011roku.

5. Analiza raportu o stanie oświaty w Gminie Gołdap.

6. Ocenę realizacji bieżących inwestycji prowadzonych przez Gminę w 2011roku.

7. Ocenę zaawansowania prac przy modernizacji Ujęcia Wody Gołdap - wizyta na Ujęciu Wody, spotkanie z zarządem PWiK.

8. Ocenę wykonania budżetu za I półrocze 2011 roku.

9. Ocenę wykonania zaleceń pokontrolnych z kontroli przeprowadzonych w Urzędzie Miejskim w Gołdapi przez organy nadzoru nad działalnością jednostek samorządu terytorialnego i komórki kontroli wewnętrznej.

 

Podczas posiedzenia komisji, gdzie dokonywano oceny, badania i analiz, komisja otrzymała pełne wyjaśnienia ze strony pracowników Urzędu Miejskiego. Dokumentacja i protokoły z posiedzeń komisji w biurze rady.

 

Komisja Rewizyjna przyjęła następujące uchwały, wnioski i stanowiska:

 

1. Uchwałę nr1/2011 z dnia 18 kwietnia 2011 w sprawie : wydania opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy za 2010 rok oraz o innych materiałach towarzyszących wnioskowi o udzielenie absolutorium.

2. Wystosowano zapytanie do Burmistrza Gołdapi ,, Na jakiej podstawie zostały przekazane środki w wysokości 2.500 zł dla Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Gołdapi ze środków przeznaczonych na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz działania Narkomani dla gminy Gołdap na rok 2011.”

3. Odpowiedź - Opinia prawna z dnia 6-09-2011r wydana przez Radca Prawny Barbara Wożniak.

Komisja Rewizyjna pracowała w wkładzie:

    1. Przewodniczący komisji - Jarosław Dzienis

    2. Z-ca przewodniczącego - Andrzej Pianka

    3. Członek komisji - Tadeusz Faliński

    4. Członek komisji - Zofia Syperek

    5. Członek komisji - Ryszard Wrzosek

Załącznik do sprawozdania komisji:

1. Wykaz kontroli dokonanych przez inne podmioty w Urzędzie Miejskim w Gołdapi oraz jednostkach organizacyjnych Gminy Gołdap w 2011 roku.

 

Gołdap, dnia 13.01.2012 r.

 

 

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej

Jarosław Dzienis

 

 

Odpowiedzi na interpelacje

SM.5520.1.31.2012

 

Pan Andrzej Pianka Radny Rady Miejskiej

w Gołdapi

 

W odpowiedzi na interpelację złożoną przez Pana na sesji w dniu 28.02.2012 r. informuję, że przesłałem do Komendanta Powiatowego Policji w Gołdapi – wg właściwości, zawiadomienie o składowanych dużych ilościach eternitu niezgodnie z przepisami prawa w miejscowości Główka w gminie Gołdap.

Informuję jednocześnie, że w trybie art.41 kodeksu wykroczeń zwróciłem uwagę użytkownikowi nieruchomości przy ul. Mikołajczyka w Gołdapi w związku ze stwierdzonym wykroczeniem z art. 117 kodeksu wykroczeń.

Komendant Straży Miejskiej

Paweł Werchowicz

 

 

Pan Radny

Andrzej Pianka

 

 

FB.3135.1.2012

 

 

W odpowiedzi na interpelację z dnia 28 lutego 2012 r. w sprawie wysokości zebranej opłaty uzdrowiskowej w 2011 roku Urząd Miejski w Gołdapi informuje, że na konto dochodów z tytułu opłaty uzdrowiskowej w 2011 roku wpłynęła kwota 357.024,71 złotych od ośmiu podmiotów gospodarczych na 12 zobligowanych do jej pobierania.

Wszystkie zobligowane podmioty zostały pisemnie poinformowane o wysokości opłaty uzdrowiskowej i o warunkach z jej zwolnienia na podstawie ustawy o podatkachi opłatach lokalnych.

 

W 2011 roku opłaty wniosły :

 

Sanatorium Uzdrowiskowe „Wital”

Szpital Uzdrowiskowy „Wital

  1. Schronisko Młodzieżowe przy Bursie Szkolnej w Gołdapi,

  2. Hotelik – Anna Pawlukanis Gołdap,

  3. OHP C K i W w Gołdapi,

  4. PW „EGO” Janusz Chrystowski Gołdap,

  5. Leśny Zakątek” Zdzisław Galiński Gołdap,

  6. O S i R Gołdap.

 

Skarbnik Gminy

Krystyna Trzasko

 

 

 

 

 

 

Pan

Leon Korotko

Kośmidry

 

FB.3135.2.2012

 

 

W odpowiedzi na zapytanie z dnia 28 lutego 2012 r. w sprawie wzrostu o 100% podatku rolnego w 2011 roku Urząd Miejski w Gołdapi informuje,że w Gminie Gołdap od wielu lat podatki zarówno na terenie miejskim,jak i wiejskim są przez Radę Miejską w Gołdapi uchwalane na podstawie ustalanego przez Ministra Finansów poziomie. Podyktowane to jest koniecznością przeprowadzenia niezbędnych inwestycji związanych z zapewnieniem mieszkańcom Gminy warunków życia zbliżonych do standardów europejskich związanych z wejściem Polski do Unii Europejskiej. Gmina jest zobligowana do zapewnienia wkładu własnego przy korzystaniu ze środków unijnych. Ponadto wysokość otrzymywanych dotacji i subwencji na funkcjonowanie Gminy jest uzależniona od wysokości wpływów z podatków w Gminie. Obniżenie wpływów skutkuje obniżeniem kwot subwencji. Należy także zaznaczyć,że wysokość podatku rolnego jest uwarunkowana ceną żyta na rynku.

 

Skarbnik Gminy

Krystyna Trzasko

 

 

 

 

Szanowny Pan

Piotr Rant

Radny Rady Miejskiej

W odpowiedzi na złożoną w dniu 28.02.2012 r. interpelację, dotyczącą cyt.: „dziur na ulicy od przejazdu kolejowego przy ul. 1 Maja przez ul. Spacerową” uprzejmie informuję, jak niżej.

We wrześniu 2010 r. na ww. ulicach wykonywana była kanalizacja sanitarna. Przed przystąpieniem do robót Wykonawca wystąpił do Zarządu Dróg Powiatowych w Gołdapi z wnioskiem o zajęcie pasa drogowego ul. 1-go Maja na okres prowadzenia robót. W odpowiedzi na ww. wniosek Zarząd Dróg Powiatowych wydał decyzję zezwalającą na jego zajęcie, zobowiązującą jednocześnie Wykonawcę do przywrócenia miejsc, na których prowadzone będą roboty, do poprzedniego stanu użyteczności oraz udzielenia 24 miesięcznej gwarancji.

W dniu 16.06.2011 r. Zarząd Dróg Powiatowych przeprowadził przegląd gwarancyjny, podczas którego zostały stwierdzone następujące usterki: zapadnięcie jezdni na skrzyżowaniu ul. Spacerowej
z ul. 1-go Maja oraz niedostosowanie wlotów studni kanalizacji deszczowej do istniejącej niwelety jezdni. Ww. usterki zgodnie z zaleceniami zostały usunięte do 31.07.2011 r.

W związku z Pana interpelacją Urząd Miejski w Gołdapi poinformował Zarząd Dróg Powiatowych w Gołdapi, jako zarządcę drogi, o zniszczeniach w nawierzchni jezdni.
Zarząd Dróg Powiatowych zobowiązał się do przeprowadzenia kolejnego przeglądu gwarancyjnego wiosną 2012 r.

Wiesław Swatek

Kierownik WIK

 

 

 

Szanowny Pan

Józef Dominiuk

Radny Rady Miejskiej

w Gołdapi

 

W odpowiedzi na złożoną w dniu 28.02.2012 r. podczas sesji Rady Miejskiej w Gołdapi interpelację, dotyczącą wykonania dokumentacji na wodociąg do 4 gospodarstw w miejscowości Wronki i wykonania przebicia pod drogą Grabowo – Gołdap przed jej remontem, uprzejmie informuję, że dokumentacja techniczna na ww. wodociąg obejmująca przejście przeciskiem o dł 45 m pod drogą wojewódzką Grabowo - Gołdap jest opracowana.

Posiadamy również uzgodnienia z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Olsztynie na przejście pod drogą wojewódzką. Szacunkowy koszt wykonania przecisku to ok 13 000 zł.

Ze względu na brak środków w budżecie gminy na rok 2012 r. wykonanie niniejszego przecisku w bieżącym roku jest niemożliwe.

Jednocześnie informuje, że wykonanie przebicia pod drogą nie jest konieczne do wykonania jeszcze przed jej remontem, gdyż technologia tzw. przeciskowa nie uszkadza nawierzchni jezdni.

Wiesław Swatek

Kierownik WIK

Szanowny Pan

Jan Steć

Radny Rady Miejskiej

w Gołdapi

 

W odpowiedzi na złożoną w dniu 28.02.2012 r. podczas sesji Rady Miejskiej w Gołdapi interpelację, dotyczącą braku wody w miejscowości Wiłkajcie uprzejmie informuję, że na podstawie uzyskanych od Starostwa Powiatowego w Gołdapi informacji wynika, że firma „Torfex” posiada pozwolenie wodno – prawne na zrzut wód powstających przy produkcji torfu do cieku wodnego. Natomiast w opracowaniu dotyczącym żwirowni, w miejscu wyrobiska docelowo powstanie zbiornik wodny, jako sposób rekultywacji rekultywacji terenu. Po okresie zimowym Starostwo Powiatowe w Gołdapi ma sprawdzić prawidłowość funkcjonowania pobliskiej torfowni i żwirowni zgodnie z wydanymi pozwoleniami wodno – prawnymi, a w przypadku postępującego obniżenia poziomu wód zostanie przeprowadzony monitoring w celu ustalenia jego przyczyn.

Od chwili zgłoszenia braku wody przez Panią T. Choroszko w grudniu 2011 r. Urząd Miejski w Gołdapi dwukrotnie (w grudniu i styczniu) dowiózł wodę do gospodarstwa. Od tamtej pory nie było konieczności ponownego dowozu.

Ustalono, że w przypadku ponownego zgłoszenia braku wody w gospodarstwie pani T. Choroszko Gmina Gołdap na bieżącą ją uzupełni.

Wiesław Swatek

Kierownik WIK

Szanowny Pan

Andrzej Pianka

Radny Rady Miejskiej

 

W odpowiedzi na złożoną w dniu 28.02.2012 r. interpelację dotyczącą mieszkań socjalnych informuję, że Gmina odzyskuje wolne lokale mieszkalne najczęściej w wyniku prowadzonej od wielu lat polityki wykwaterowywania osób, posiadających zaległości czynszowe, do lokali socjalnych. Lokale socjalne przed ich zasiedleniem każdorazowo należy wyremontować, tak aby nadawały się do zamieszkania. Są to dodatkowe koszty, które Gmina ponosi w związku z eksmisjami dłużników, oprócz kosztów sądowych i komorniczych.

Odzyskane lokale są w bardzo złym stanie technicznym i wymagają dużych nakładów finansowych na ich odtworzenie i doprowadzenie do wymaganego prawem standardu. Biorąc powyższe pod uwagę podejmowane są czasami decyzje dot. sprzedaży niektórych wolnych lokali mieszkalnych. Dotyczy to zwłaszcza lokali gminnych w budynkach Wspólnot Mieszkaniowych. Gmina dąży w ten sposób do wyzbycia się ostatniego lokalu w budynku. Nie są natomiast przeznaczane do sprzedaży mieszkania w budynkach stanowiących 100 % udziału gminnego. Przy jak najmniejszych nakładach finansowych są one remontowane i zasiedlane.

 

Od 2011 roku przeznaczono do sprzedaży następujące mieszkania:

 

1. Ul. Żeromskiego 65/1 - lokal o strukturze: 3 pokoje i kuchnia o powierzchni użytkowej 64,8m2 , bardzo zły stan techniczny - wc poza budynkiem, brak kanalizacji w budynku.

Sprzedając lokal pozbywamy się administrowania budynkiem (drugi lokal jest własnościowy).

 

2. Ul. Wolności 5/2 - lokal o strukturze: 3 pokoje, kuchnia, przedpokój i łazienka o powierzchni użytkowej 75,98 m2

W 2011 roku Wspólnota Mieszkaniowa podjęła decyzję o remoncie budynku (dach, docieplenie i elewacja). Gmina partycypowała w kosztach według posiadanych udziałów w nieruchomości.

Podjęto decyzję o sprzedaży lokalu z możliwością adaptacji na lokal użytkowy, dzięki czemu otrzymamy zwrot wspomnianych wyżej nakładów finansowych a także nakładów poniesionych na remont lokalu przy ul. Górnej 23/1, do którego przekwaterowano rodziny z lokalu przy Wolności 5/2. Rodziny te zalegały z opłatami czynszowymi.

 

3. Ul. Armii Krajowej 11/5 - lokal uzyskany w wyniku adaptacji strychu – 1 pomieszczenie o powierzchni 13,44 m2 i wc poza lokalem; lokal nie spełnia warunków samodzielnego lokalu mieszkalnego; przeznaczony do sprzedaży na polepszenie warunków mieszkaniowych

pozostałych mieszkańców budynku;

 

Od roku 2011 wyremontowano i zasiedlono następujące lokale:

  1. Siedlisko 16 - dokonano adaptacji na 3 lokale socjalne.

  2. Ul. Górna 23/1.

  3. Ul. Jaćwieska 11/22.

  4. Ul. Kościuszki 14/2.

  5. Ul. Żeromskiego 8A/84.

  6. Ul. 11-go Listopada 10/3.

  7. Ul. Wąska 11/12a.

Wiesław Swatek

Kierownik WIK

 

Pan

Andrzej Pianka

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

WIK.0003.2.2012 Gołdap, dn. 09.03.2012 r.

 

Dotyczy: interpelacji w sprawie przetargu na budowę tężni, złożonej na posiedzeniu Rady

Miejskiej w dniu 28 lutego 2012 r.

 

W odpowiedzi na interpelację dotyczącą ogłoszenia przetargu nieograniczonego pn.: "Budowa tężni", informuję, że procedura udzielenia zamówienia publicznego zostanie rozpoczęta po zaopiniowaniu projektu dokumentacji w tym specyfikacji istotnych warunków zamówienia przez Instytucje Zarządzającą tj.: Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko- Mazurskiego w Olsztynie. Ww. dokumentacja została przesłana celem zaopiniowania dnia 21 lutego br..

Powyższa procedura wynika z umowy nr UDA-RPWM.02.01.02-28-001/09-03 z dnia 28 grudnia 2009 r. o dofinansowanie projektu pn.: "Wykonanie odwiertu solankowego i budowa tężni w parku zdrojowym w Gołdapi"

 

 

Autor: Alicja Pietranis
Data utworzenia: 05-04-2012 13:25:23
Autor edycji: Alicja Pietranis
Data edycji: 05-04-2012 13:25:23