Protokół z Sesji 28.09.2012 r.

P r o t o k ó ł Nr XXVII/2012

z XXVII sesji Rady Miejskiej w Gołdapi odbytej w dniu 28 września 2012 r.

 

Na posiedzeniu obecni wg załączonej listy – 17 radnych.

Nieobecnych usprawiedliwionych – 4 radnych: Józef Dominiuk, Robert Magielnicki, Marcin Przystawski, Zofia Syperek.

Obradom przewodniczył Wojciech Hołdyński.

Protokołowała Alicja Pietranis – inspektor.

Godzina rozpoczęcia – 13.00, zakończenia – 16.30.

 

Porządek posiedzenia

 

    1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie kworum

    2. Przedstawienie porządku obrad

    3. Przyjęcie protokołów z poprzednich Sesji: 26.07.2012 r. i 8.08.2012 r.

    4. Informacja Burmistrza na temat pracy Urzędu

    5. Informacja Przewodniczącego Rady na temat pracy Rady

    6. Informacja na temat przygotowań placówek oświatowych do roku szkolnego 2012/2013

    7. Podjęcie uchwał w sprawach:

    1) zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2012 – 2032

    2) zmian budżetu na 2012 rok

    3) zmiany „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi”

    4) nadania nazwy ulicy w mieście Gołdap

    5) nadania nazwy ulicy w mieście Gołdap

    6) ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Gołdapi

    7) wyrażenia zgody na zawarcie ugody z Gminą Wyznaniową Żydowską w Warszawie przed Komisją Regulacyjną do Spraw Gmin Wyznaniowych Żydowskich

    8) zmiany przebiegu drogi gminnej

    9) rozpatrzenia wezwania nauczycieli i rodziców uczniów Szkoły Podstawowej w Boćwince do usunięcia naruszenia prawa uchwałą Rady Miejskiej w Gołdapi w sprawie przekazania Szkoły Podstawowej w Boćwince do prowadzenie Fundacji Rozwoju Regionu Gołdap z siedzibą w Gołdapi

    8. Przyjęcie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za I półrocze 2012 roku

    9. Interpelacje i zapytania radnych

    10. Zapytania i wnioski sołtysów i przewodniczących organów osiedli

    11. Odpowiedzi na interpelacje

    12. Wolne wnioski

    13. Zamknięcie Sesji

 

Do pkt. 1

 

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Wojciech Hołdyński. Powitał zaproszonych gości, radnych i pracowników urzędu. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, iż na początku sesji uczestniczy w niej 14 radnych, zatem podejmowane uchwały będą prawomocne.

Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Wojciech Hołdyński poinformował, że przewodniczący gołdapskiego koła Związku Kombatantów RP i Byłych Więźniów Politycznych Mieczysław Sztabiński poprosił o zabranie głosu. Pan Mieczysław Sztabiński w swoim wystąpieniu podziękował burmistrzowi, radnym, pracownikom urzędu i innym osobom za pomoc i wsparcie w funkcjonowaniu gołdapskiego koła. Za wspieranie tej organizacji Pan Mieczysław Sztabiński wręczył Pani Krystynie Trzasko Skarbnikowi Gminy statuetkę, a Panu Markowi Mirosowi Burmistrzowi Gołdapi dyplom.

 

 

Do pkt.2

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Wojciech Hołdyński przedstawił porządek posiedzenia sesji. Zaproponował przesunięcie pkt. 8 „Informacja na temat przygotowań placówek oświatowych do roku szkolnego 2012/2013” na pkt. 6. Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński poddał pod głosowanie wniosek, który został jednogłośnie przyjęty.

Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Wojciech Hołdyński przedstawił porządek posiedzenia sesji po wprowadzonej zmianie.

 

Do pkt. 3

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Wojciech Hołdyński zaproponował przyjęcie protokołów sesji z dnia 26.07.2012 r. i 8.08. 2012 r.

Protokół z 26.07.2012 r. został jednogłośnie przyjęty.

Do protokołu z 8.08.2012 roku radny Antoni Banel zgłosił uwagę, iż brak jest zapisu w punkcie wolne wnioski, o tym jak radny Józef Dominiuk go oczerniał. To powinno być zapisanie w protokole. Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Wojciech Hołdyński wyjaśnił, że te wypowiedzi nie były związane z porządkiem sesji. Przebieg sesji zarejestrowany jest na nośnikach cyfrowych. Jeżeli będzie potrzeba to radny Antoni Banel może z tego skorzystać.

Protokół z 08.08.2012 roku został przyjęty większością głosów: 13 za, 1 przeciw.

 

Do pkt. 4

 

Pan Marek Miros Burmistrz Gołdapi przedstawił krótką informację o pracy Urzędu. Poinformował o wprowadzeniu do planu finansowego budowy Komendy Powiatowej Policji w Gołdapi w przyszłym roku, dalszej rozbudowie przejścia granicznego. W 2013 roku złożymy wniosek na modernizację ulic Kolejowej, Przytorowej i Nadbrzeżnej. Dzięki lobby samorządowemu udało się przywrócić proporcje (50%/50%) w finansowaniu budowy dróg tzw. „Schetynówek”. Na odbytym w dniu 27.09.2012 r. kongresie samorządowym zgłoszono 2 projekty ustaw dotyczących zmian w karcie nauczyciela. Rozpoczęto procedury likwidacyjne PEC.

 

Do pkt. 5

 

Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński przedstawił informację na temat pracy Rady Miejskiej w Gołdapi. Przedstawił harmonogram posiedzeń poszczególnych komisji Rady Miejskiej w okresie międzysesyjnym.

Poinformował o uczestnictwie w dożynkach powiatowych w Baniach Mazurskich, otwarciu parku kulturalno-rekreacyjnego w Sintautai na Litwie razem z radnym Marianem Waraksą. Udział w: rozpoczęciu roku szkolnego, otwarciu parku kulturalno-rekreacyjnego w Grabowie, w dniu weterana, w uroczystości oddania po remoncie siedziby gołdapskiej placówki PKO BP SA. Uczestnictwo w otwarciu Powiatowego Zjazdu Sprawozdawczo-Wyborczego delegatów PSL w Gołdapi. Wręczanie nagród podczas obchodzonego Dnia Działkowca. Spotkanie ze starostą z Nemenczyna Panem Mieczysławem Borusewiczem. Otwarcie, a następnie wręczanie medali zwycięzcom XX crossu gołdapskiego.

 

Obecnie w sesji uczestniczy 17 radnych.

 

Do pkt.6

 

Pan Ryszard Wrzosek Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki przedstawił informację na temat przygotowań placówek oświatowych do roku szkolnego 2012/2013. Przewodniczący Ryszard Wrzosek poinformował, że wszystkie placówki oświatowe są przygotowane do nowego roku szkolnego. Podczas wakacji wykonane zostały różnego rodzaju remonty bieżące, na kosztowniejsze inwestycje szkołom nie starczyło środków.

Informacje z poszczególnych szkół w załączeniu do protokołu.

 

Do pkt.7

 

1)

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2012 – 2032.

Projekt uchwały omówiła Pani Krystyna Trzasko Skarbnik Gminy.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta

Uchwała Nr XXVII/157/2012

/w załączeniu/

2)

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian budżetu na 2012 rok.

Projekt uchwały omówiła Pani Krystyna Trzasko Skarbnik Gminy.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta

Uchwała Nr XXVII/158/2012

/w załączeniu/

3)

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi”.

Projekt uchwały omówił Pan Wiesław Swatek kierownik WIIK

Radny Jan Steć stwierdził, iż należało by rozpocząć procedurę nad zmianami w ustawie o ochronie zwierząt poprzez zezwolenia na usypianie zwierząt pozostających w schroniskach powyżej 2 tygodni, bo gminy ponoszą duże koszty z ich utrzymaniem przez kilka lat. To mógłby burmistrz poruszyć na Związku Miasta Polskich.

Pan Marek Miros Burmistrz Gołdapi stwierdził, iż usypianie zwierząt nie wchodzi w grę – będzie sprzeciw organizacji. Może będzie można zaproponować inne rozwiązanie.

Do projektu uchwały innych uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta

Uchwała Nr XXVII/159/2012

/w załączeniu/

4)

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy w mieście Gołdap. Poinformował, iż na komisjach padło sporo propozycji nazwy ulicy, ale nie wypracowano jednolitego stanowiska.

Projekt uchwały omówiła Pani Beata Kołakowska architekt miejski. Poinformowała, iż propozycją wydziału jest ulica Gnieźnieńska. Zaproponowano, oprócz Gnieźnieńskiej, ulicę Poznańską i Ełcką.

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie poszczególne nazwy ulic:

- ulica Gnieźnieńska – 1 głos za, 5 przeciw, 11 wstrzymujących,

- ulica Poznańska – 1 głos za, 9 przeciw, 7 wstrzymujących,

- ulica Ełcka – 15 głosów za, 1 wstrzymujący.

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przestawił projekt uchwały z nazwą ulica Ełcka.

Uchwała została podjęta przy 16 głosach za i 1 wstrzymującym.

Uchwała Nr XXVII/160/2012

/w załączeniu/

 

5)

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy w mieście Gołdap. Poinformował, iż na komisjach padło sporo propozycji nazwy ulicy, ale nie zaproponowano jednej.

Projekt uchwały omówiła Pani Beata Kołakowska architekt miejski. Poinformowała, iż propozycją wydziału jest ulica Krakowska.

Radny Tadeusz Faliński zgłosił, aby ulica nazywała się Olecka.

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie poszczególne nazwy ulic:

- ulica Olecka – 16 za, 1 wstrzymujący,

- ulica Krakowska – 2 za, 5 przeciw, 10 wstrzymujących.

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przestawił projekt uchwał z nazwą ulicą Olecka.

Jednogłośnie 17 głosów za uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XXVII/161/2012

/w załączeniu/

 

6)

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Gołdapi.

Projekt uchwały omówiła Pani Krystyna Trzasko Skarbnik Gminy. Poinformowała, że w przyjętym na 2012 rok budżecie jest podwyżka dla pracowników urzędu o 5%. Pracownicy podwyżkę otrzymali, nie otrzymał jej burmistrz, gdyż ustalenie wynagrodzenia burmistrza należy do kompetencji rady. Pracownicy urzędu nie mieli podwyżki od trzech lat. Jednostki podległe gminie w swoich regulaminach mają zapis o corocznej podwyżce wynagrodzenia. Coroczne podwyżki nauczycieli regulowane są kartą nauczyciela.

Radny Antoni Banel jest przeciw podwyżce z powodu oszczędności jakich szuka się w szkołach i innych instytucjach podległych. Jeżeli dajemy podwyżkę urzędnikom, to dajmy ja radnym i sołtysom.

Radny Marian Skiba jest odmiennego zdania. Radni przyjęli w 2012 roku podwyżkę pracownikom urzędu, a bur,mistrz jest również pracownikiem urzędu i taka podwyżka mu się należy.

Radny Andrzej Pianka poruszył wie sprawy. Pierwsza to, iż podwyżka prawnie się należy. Druga to aspekt społeczny. Wprowadza się wszędzie oszczędności, zmniejsza koszty, zmniejsza etaty. 500 zł. jest kwotą, która nie uratuje budżetu gminy, ale i nie uratuje budżetu burmistrza.

Radny Jan Steć uznał, że 500 zł podwyżki burmistrzowi nie uratuje jego budżetu, a ludzi zbulwersuje, może kompromis w podwyżce, 300 zł i od stycznia 2013 roku.

W głosowaniu jawnym większością głosów 9 za, 4 przeciw, 4 wstrzymujące uchwała została podjęta.

 

Uchwała Nr XXVII/162/2012

/w załączeniu/

7)

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie ugody z Gminą Wyznaniową Żydowską w Warszawie przed Komisją Regulacyjną do Spraw Gmin Wyznaniowych Żydowskich.

Projekt uchwały omówiła Pani Beata Kołakowska architekt miejski.

Radny Jarosław Dzienis zapytał, czy jest potwierdzenie geodetów, iż omawiany grunt nie wchodzi w chodnik. Pani Beata Kołakowska wyjaśniła, iż przed przekazaniem działki będą okazane punkty graniczne.

W głosowaniu jawnym większością głosów 14 za, 3 wstrzymujące uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XXVII/163/2012

/w załączeniu/

8)

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany przebiegu drogi gminnej.

Projekt uchwały omówił Pan Krzysztof Kalinowski z-ca kierownika WIIK.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XXVII/164/2012

/w załączeniu/

9)

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia wezwania nauczycieli i rodziców uczniów Szkoły Podstawowej w Boćwince do usunięcia naruszenia prawa uchwałą Rady Miejskiej w Gołdapi w sprawie przekazania Szkoły Podstawowej w Boćwince do prowadzenie Fundacji Rozwoju Regionu Gołdap z siedzibą w Gołdapi.

Projekt uchwały omówiła Pani Irena Wojnikiewicz kierownik WOś. Wyjaśniła, iż zarzuty w piśmie nauczycieli i rodziców są bezzasadne. Uchwała została podjęta po przeprowadzeniu wszystkich procedur. Dane, co do ilości dzieci w szkole przedstawione zostały na podstawie pisma dyrektora szkoły.

Pani Czesława Jakubanis Prezes Oddziału ZNP w Gołdapi stwierdziła, iż na posiedzeniu komisji oświaty w dniu 7.08.2012 roku na pytanie kto będzie placówki prowadził, odpowiedzi nie otrzymaliśmy. Teraz jest mowa, że wniosek o prowadzenie szkół był złożony przez fundację. Związkom nie podoba się przekazanie. Dane o ilości dzieci są niezgodne. Ilość dzieci na koniec czerwca ma być taki sam jak na koniec sierpnia, a tu występuje różnica.

Wypowiedź Pani Czesławy Jakubanis poparł Pan Zygfryd Wrzesień Przewodniczący MOZPO NSZZ „Solidarność” w Gołdapi.

W głosowaniu jawnym większością głosów 8 za, 9 wstrzymujących uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XXVII/165/2012

/w załączeniu/

Do pkt. 8

 

Radni jednogłośnie przyjęli sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za I półrocze 2012 roku.

 

Do pkt. 9

 

Radny Remigiusz Karpiński złożył interpelację dotyczącą zalewu. Prace przy budowie są zakończone, ale w okolicach ulic Wiosennej, Pagórkowej i Ustronia na świeżo rozplantowanej ziemi zaczęły rosnąć chwasty. Można by to obsiać trawą, co zabezpieczy przed zachwaszczeniem. Drugą sprawa jest umożliwienie lepszego dostępu z Ustronia na ulicę Kolejową, gdyż grunt który był skrótem drogi został sprzedany, czy już nic nie można zrobić?

Radny Andrzej Pianka interpelował w sprawach:

  1. dzieci uczęszczających do szkoły w Boćwince, które są już w szkole o godzinie 7,30, a do domu wracają o 16,45. Czy jest możliwość, aby czas w szkole został skrócony i mogły wrócić po 5-6 godzinach,

  2. w miesiącu sierpniu na liniach wysokiego napięcia w pobliżu Suczek zginęło 18 bocianów. Należy zabezpieczyć druty, aby takie zdarzenie się nie powtórzyło,

  3. co dale się dzieje z biogazownią we Wronkach, czy urząd wydał decyzje w tej sprawie,

  4. czyje są garaże na ulicy Bagiennej, kto z nich korzysta i za ile?

  5. remont ulicy Ustronie, gdyż jest w tragicznym stanie. Dlaczego po moście jeżdżą samochody, jak jest zakaz?

  6. od ulicy Suwalskiej do ulicy Ustronie należy ustawić lampy (3), bo jest bardzo ciemno.

  7. dlaczego finansujemy wydatki bieżące starostwa (spotkanie policji, straży).

 

Radny Piotr Rant w sprawie zakończenia budowy zalewu, to nie tylko obsianie trawą, ale docelowe zagospodarowanie terenu wokół niego. W sprawie internetu, dlaczego nadal nie działa w centrum miasta, a jedynie przy infokiosku.

Radny Marian Waraksa interpelował w sprawie dokończenia formalności dotyczących sprzedaży garaży przy ulicy Mazurskiej.

Radny Wojciech Hołdyński interpelował w sprawie naprawy wjazdu na parkingu przy cmentarzu na ul. Gumbińskiej oraz naprawy lub zlikwidowania progu zwalniającego na ulicy Stadionowej, który jest do połowy zdemontowany, co stwarza zagrożenie dla kierowców.

Radny Zbigniew Makarewicz zapytał o remont przy ulicy Krzywej, czy jest akces mieszkańców o dopłaceniu do remontu tej posesji.

Radny Ryszard Wrzosek zapytał, jak to jest z paleniem ognisk na działkach? Czy można palić, czy nie, jaki jest na to przepis. Paweł Werchowicz komendant straży miejskiej poinformował, iż w naszej uchwale jest zapis o zakazie palenia ognisk również na działkach.

Pan Marek Miros Burmistrz Gołdapi zaproponował, aby nad takim zapisem się zastanowić i może go zmienić.

 

Do pkt.10

Pan Józef Kiszkorno Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 3 przedstawił wnioski, m.in. w sprawie:

  • zamontowanie w 2013 roku kamery monitoringu na skrzyżowaniu ulicy Krzywej i Wolności,

  • zorganizowanie opróżniania koszy na śmieci stojących na chodnikach oraz w okolicach restauracji, barów również w soboty i niedziele,

  • wyasygnowanie środków na zakup 4 sztuk słupów ogłoszeniowych, ustawienie w okolicy sklepu „Biedronka”, „Tesco”, przystanków komunikacji miejskiej

Do pkt. 11

Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, czy wszyscy radni otrzymali na piśmie odpowiedzi na interpelacje i czy są wnioski w tej sprawie. Radni składający interpelacje otrzymali odpowiedzi na piśmie.

Radny Jarosław Dzienis poinformował, iż nie otrzymał odpowiedzi na interpelację dotyczącą „smrodu” z nowo wybudowanej kanalizacji.

 

Do pkt. 12

Radny Piotr Kuśtowski poinformował, iż nie otrzymał odpowiedzi na zapytanie w sprawie barszczu sosnowskiego.

Radny Piotr Rant o wybudowanym zalewie, będzie to nasze zabezpieczenie przed suszą, która już się pojawia. Przy tym należy zastanowić się nad udrożnieniem rzeki, aby była sprawna oraz zadbać o czystość jeziora, bo jest fatalna, zacząć coś robić, wystąpić z inicjatywą.

Radny Jan Steć poruszył sprawę dotyczącą zarzutów sołtysów o braku zainteresowania ze strony radnych. Na spotkaniu w starostwie z izbami rolniczymi Pani Anna Falińska zachwalała bliską współprace ze starostwem, a negatywną z burmistrzem i radnymi. Nieporozumienie wynikło również przy organizacji zbiórki darów dla Bisztynka.

 

Do pkt. 14

 

Po wyczerpaniu porządku Przewodniczący Rady dokonał zamknięcia posiedzenia sesji.

 

Protokołowała Przewodniczący Rady

Alicja Pietranis Wojciech Hołdyński

 

 

 

Odpowiedzi na Interpelacje z 28.09.2012 r.

Pan

Andrzej Pianka

Radny

Rady Miejskiej

w Gołdapi

 

 

Nasz znak: Data:

Woś.0124.60.2012 5.10.2012 r

 

 

 

W odpowiedzi na Pana interpelację zgłoszoną na Sesji Rady Miejskiej w dniu 28 września 2012 roku dotyczącą " Dzieci uczęszczających do Szkoły w Boćwince, które przebywają w niej od 7,30 do 16,45 " - niniejszym wyjaśniam co następuje :

 

Szkoła Podstawowa w Boćwince nie jest objęta dowożeniem uczniów.

Gmina jest zobowiązana do dowożenia uczniów , jeżeli droga dziecka z domu do szkoły przekracza:

 

1) 3 km - w przypadku dzieci uczęszczających do oddziałów przedszkolnych oraz uczniów

klas I - IV szkół podstawowych

2) 4 km w przypadku uczniów klas V i VI szkół podstawowych i gimnazjów.

 

Z informacji uzyskanych od Dyrektora Szkoły Podstawowej w Boćwince wynika że uczniowie, którzy są przywożeni o 7,30 i odwożeni o 16,45 z tej Szkoły ( którym rodzice organizują transport we własnym zakresie) zamieszkują w obwodzie należącym do Szkoły Podstawowej nr 3 w Gołdapi

Jednocześnie wyjaśniam, że Dyrektor Szkoły może przyjąć dziecko spoza obwodu swojej szkoły, o ile nie spowoduje to utworzenie dodatkowego oddziału, natomiast Gmina nie jest zobowiązana do dowożenia dzieci spoza obwodu.

 

 

URZĄD MIEJSKI W GOŁDAPI

Wydział Gospodarki Przestrzennej

Ochrony Środowiska i Nieruchomości

 

Gołdap,04.10.2012r

 

Szanowny Pan

Andrzej Pianka

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

 

 

W odpowiedzi na Pana interpelację, złożoną 28.09.2012r, podczas sesji Rady Miejskiej w Gołdapi w sprawie „ biogazowni lokalizowanej we Wronkach Wielkich”, uprzejmie informuję, że:

 

  1. 01 marca 2012r do Urzędu Miejskiego w Gołdapi wpłynął wniosek firmy BIOPOWER S.A. w sprawie wydania decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie biogazowni rolniczej o mocy 250kW, przewidzianej do realizacji w gm. Gołdap, obr. geod. Marcinowo, we wsi Wronki Wielkie, na działce oznaczonej numerem ewidencyjnym 277/22.

 

  1. Zgodnie z art. 61, par.4 k. p. a. oraz art.59. ust.1 ustawy z dnia 23 marca 2003r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym /Dz. U. Nr 80, poz.717 z późniejszymi zmianami/ wszczęto postępowanie administracyjne w powyższej sprawie.

 

  1. Obecnie zgodnie z art.98 par.1 k. p. a. na wniosek BIOPOWER S.A. w/w postępowanie administracyjne zostało zawieszone Postanowieniem Burmistrza Gołdapi z dnia 20.08.2012 roku.

 

Do chwili ewentualnego złożenia ponownego wniosku przez BIOPOWER S.A. W powyższej sprawie nie będą podejmowane żadne czynności administracyjne.

 

 

 

 

Z up. Burmistrza

mgr inż. arch. Beata Kołakowska

p. o. kierownika

Wydziału Gospodarki Przestrzennej

Ochrony Środowiska i Nieruchomości

 

 

 

Gołdap, dn. 12.10.2012 r.

 

 

 

Pan

Andrzej Pianka

Radny Rady Miejskiej

w Gołdapi

 

 

 

Odpowiedź na interpelację z sesji Rady Miejskiej w dniu 28.09.2012r

 

 

Treść interpelacji:

Dlaczego finansujemy wydatki bieżące Starostwa ( spotkania policji, straży) ?

 

Gmina Gołdap dofinansowuje tzw. wydatki bieżące Starostwa Powiatowego
w Gołdapi w jednym przypadku tj. z okazji corocznych świąt policji i straży pożarnej, które są jednostkami zespolonymi podlegającymi pod jurysdykcję Powiatu (Gmina takich jednostek zespolonych nie posiada). Ww. jednostki działają na rzecz bezpieczeństwa trzech gmin, w tym Gminy Gołdap, która swoim zasięgiem terytorialnym i pod względem zaludnienia stanowi ponad 2/3 powiatu gołdapskiego. W interesie naszej gminy jest utrzymanie jak najwyższego stanu bezpieczeństwa publicznego i przeciwpożarowego. Warto uhonorować ww. instytucje w dniu ich święta. Przynajmniej w ten sposób możemy im podziękować za dbałość o nasze bezpieczeństwo.

 

Z poważaniem

 

 

 

Pan Andrzej Pianka

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

 

 

WIK.0003.7.2012 Gołdap, dn. 15.10.2012 r.

 

Urząd Miejski w Gołdapi, w odpowiedzi na złożoną w dniu 28.09.2012 r. interpelację dotyczącą 18 bocianów, które w sierpniu zginęły na liniach wysokiego napięcia w pobliżu Suczek uprzejmie informuje, że powyższy problem został zgłoszony do Regionu Energetycznego w Ełku. W załączeniu kserokopia niniejszego pisma.

 

Z poważaniem

 

 

Gołdap, 15.10.2012 r.

 

Pan

Andrzej Pianka

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

 

Dotyczy: interpelacji z dnia 28.09.2012 r. - od ulicy Suwalskiej do ulicy Ustronie należy

ustawić lampy (3), bo jest bardzo ciemno.

 

 

Ustawienie 3 lamp przy ul. Ustronie na odcinku od ul. Suwalskiej do przejazdu kolejowego jest zadaniem wymagającym opracowania dokumentacji technicznej. Szacunkowy koszt zadania to około 25000 zł. Inwestycję należy zaplanować w budżecie gminy.

 

PGE Dystrybucja S.A.

Oddział Białystok

Rejon Energetyczny Ełk

ul. Sportowa 1

19-300 E ł k

 

 

 

WIK.0003.7.2012 Gołdap, dn. 15.10.2012 r.

 

W dniu 28.09.2012 r. na sesji Rady Miejskiej w Gołdapi została złożona interpelacja dotycząca 18 bocianów, które w miesiącu sierpień zginęły na liniach wysokiego napięcia w pobliżu Suczek (gmina Gołdap). Urząd Miejski w Gołdapi zgłasza powyższy problem z prośbą o rozważenie możliwości zabezpieczenia linii, ewentualnie wprowadzenia innego rozwiązania, umożliwiającego uniknięcia podobnych zdarzeń w przyszłości.

Prosimy o udzielenie odpowiedzi w możliwie najszybszym terminie.

 

 

 

Pan

Andrzej Pianka

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

 

 

Dotyczy: interpelacji z dnia 28.09.2012r. radnego Andrzeja Pianki – użytkownicy garaży

przy ul. Bagiennej

 

 

Przy ul. Bagiennej 13 jest 5 garaży gminnych. W dwóch są garażowane samochody służbowe Urzędu Miejskiego. Pozostałe 3 o łącznej powierzchni 87,73 m2 są użyczone Powiatowemu Inspektoratowi Weterynarii w Gołdapi – umowa z dn.13.01.2010r.

 

 

Gołdap, 15.10.2012 r.

 

Pan

Andrzej Pianka

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

 

Dotyczy: interpelacji z dnia 28.09.2012 r. - remont ulicy Ustronie, gdyż jest w tragicznym

stanie. Dlaczego po moście jeżdżą samochody, jak jest zakaz?

 

 

Ulica Ustronie jest drogą powiatową, wobec tego Pana uwagę przekazaliśmy Zarządowi Dróg Powiatowych.

Przed kładką na Ustroniu są ustawione znaki drogowe zakazujące wjazdu samochodom. O fakcie nieprzestrzegania przepisów drogowych przez kierowców powiadomiliśmy Straż Miejską i Komendę Powiatowej Policji z prośbą o częstsze patrole w opisywanym miejscu.

 

Gołdap, 15.10.2012 r.

 

 

Szanowny Pan

Jarosław Dzienis

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

 

Dotyczy: interpelacji z 08.08.2012 r. dotyczącej smrodu wydobywającego się ze studni kanalizacyjnych i zatruwających życie mieszkańcom miejscowości przy wybudowanej kanalizacji ściekowej Kolniszki-Botkuny-Jurkiszki oraz studni przy ulicy Stadionowej, Łącznej i Sportowej.

 

 

Uprzejmie informuję, że w powyższej sprawie podjęliśmy następujące działania:

 

  1. Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Gołdapi wykonało tak zwane „zadymianie” budynków w miejscowości Botkuny oraz przy ul. Stadionowej w Gołdapi, mające na celu sprawdzenie szczelności wewnętrznej kanalizacji sanitarnej oraz wentylacji pionów kanalizacyjnych. W wielu przypadkach występuje nieszczelność kanalizacji sanitarnej w budynkach oraz brak wyprowadzenia wentylacji pionów kanalizacyjnych ponad zadaszenie budynków. Ww. czynniki mają wpływ na rozprzestrzenianie się zapachów z kanalizacji sanitarnej.

  2. W celu rozwiązania problemu w pierwszej połowie listopada organizujemy spotkanie z udziałem projektanta, inspektora nadzoru oraz przedstawicieli użytkownika. O terminie spotkania powiadomimy Pana odrębnym pismem.

 

 

URZĄD MIEJSKI W GOŁDAPI

Wydział Gospodarki Przestrzennej

Ochrony Środowiska i Nieruchomości

 

Gołdap,04.10.2012 roku

 

Szanowny Pan

Piotr Rant

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

 

W odpowiedzi na interpelację radnego Piotra Ranta w sprawie „udrożnienia rzeki” oraz „czystości jeziora” złożoną 28.09.2012r roku podczas sesji Rady Miejskiej w Gołdapi uprzejmie informuję, że we wrześniu zorganizowaliśmy spotkanie, w którym udział wzięli między innymi przedstawiciele: Rejonowego Oddziału w Gołdapi Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Olsztynie, Parku Krajobrazowego Puszczy Rominckiej i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Olsztynie.

Na spotkaniu omówiono szczegółowo niżej opisane dwa tematy ważne z punku widzenia Urzędu Miejskiego w Gołdapi.

Pierwszym bardzo istotnym elementem jest udrożnienie rzeki Gołdapy na odcinku od jeziora Gołdap do zalewu. Ustalono na spotkaniu zakres niezbędnych prac porządkowych, które jeszcze w tym roku wykona ZMiUW w Olsztynie,Rejonowy Oddział w Gołdapi.

W związku z tym, w przyszłym sezonie wiosenno - letnim rzeka Gołdapa będzie atrakcyjnym szlakiem turystycznym biegnącym po skraju Puszczy Rominciej, spinającym zalew z parkiem zdrojowym.

Kolejnym istotnym tematem jest zaniedbany, zakrzaczony i zdewastowany brzeg jeziora Gołdap bezpośrednio przyległy do parku zdrojowego. Obecnie kończy się budowa parku zdrojowego i wyeksponowany został brzeg jeziora. Przez lata zaniedbany i zakrzaczony wymaga przeprowadzenia rekultywacji oraz szeregu prac pielęgnacyjnych, łącznie z wycinką suchych drzew i wiatrołomów.

Osoby biorące udział w spotkaniu zgodnie stwierdziły, że koniecznym stało się przeprowadzenia prac rekultywacyjnych brzegu jeziora na odcinku od plaży miejskiej do mola przy pijalni wód mineralnych. Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Olsztynie Oddział Rejonowy w Gołdapi, jako instytucja właściwa do wykonania powyższych czynności, przystąpił już do uzyskania stosownych dokumentów formalno – prawnych, a po ich otrzymaniu przystąpi do sukcesywnego oczyszczania brzegu naszego jeziora. Przeprowadzenie powyższych prac z pewnością wpłynie na podniesienie walorów estetycznych parku zdrojowego.

 

Jednocześnie informuję, że ciągle monitorujemy i sprawdzamy pod kątem możliwości przeprowadzenia rekultywacji naszego jeziora wszystkie pojawiające się programy pomocowe.

Z up. Burmistrza

mgr inż. arch. Beata Kołakowska

p. o. kierownika

Wydziału Gospodarki Przestrzennej

Ochrony Środowiska i Nieruchomości

 

URZĄD MIEJSKI W GOŁDAPI

Wydział Gospodarki Przestrzennej

Ochrony Środowiska i Nieruchomości

 

Gołdap, 09.10.2012 roku

 

Szanowny Pan

Piotr Rant

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

 

W odpowiedzi na Pana interpelację w sprawie „docelowego zagospodarowania terenu wokół zalewu”, złożoną 28 września 2012 roku podczas sesji Rady Miejskiej w Gołdapi informuję, że zrealizowany zalew znakomicie wpisał się w przestrzeń naszego miasta. Zostały wyeksponowane interesujące fragmenty zieleni leśnej i nowe elementy parku zdrojowego-korso i most przy ul. Ustronie. Prawie każdy brzeg zalewu kończy zlokalizowana bliżej lub dalej istniejąca zabudowa mieszkaniowa z zadbaną i zorganizowaną zielenią. Proponuję, aby obecne zagospodarowanie terenu wokół zalewu pozostawić bez zmian.

Być może na niektóre obszary wokół zalewu należałoby opracować miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego i przeznaczyć je pod zabudowę, ale to możliwe będzie dopiero po opracowaniu nowego studium uwarunkowań i kierunków rozwoju miasta i gminy Gołdap.

 

p. o. Kierownika

Wydziału Gospodarki Przestrzennej,

Ochrony Środowiska i Nieruchomości,

Architekt Miejski

Beata Kołakowska

 

URZĄD MIEJSKI W GOŁDAPI

Wydział Gospodarki Przestrzennej

Ochrony Środowiska i Nieruchomości

 

Gołdap,04.10.2012r

 

Szanowny Pan

Piotr Kuśtowski

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

 

 

W odpowiedzi na Pana interpelację, złożoną 28.09.2012r, podczas sesji Rady Miejskiej w Gołdapi w sprawie "barszczu Sosnowskiego", uprzejmie informuję, że:

 

 

Barszcz Sosnowskiego rozmnaża się wyłącznie za pomocą nasion. Nasiona zachowują siłę kiełkowania przez kilka lat. Jest plenna i ekspansywna. W sprzyjających warunkach osiąga wysokość do 3.5 m. Jest parząca. Powoduje zagrożenia dla zdrowia i szkody w środowisku przyrodniczym.

Barszcz daje się zwalczać chemicznie ( np. za pomocą preparatu Roundup) i mechanicznie (np. przez ścinanie pędów kwiatostanowych w celu niedopuszczenia do wysinia się nasion). W obydwu przypadkach wymagana jest ciągłość i konsekwencja działań ponieważ tworzy tzw. bank nasion t.j. wysiewa się do gruntu a zalegające w gruncie nasiona kiełkują sukcesywnie przez kilka lat, zastępując rośliny usunięte.

Zwalczanie rośliny na większych obszarach jest kosztowne w związku z czym bardzo ważne jest likwidowanie jej ognisk.

Na terenie Gminy Gołdap występuje w kilku miejscach. Nie są to obszary kilkuhektarowe jak n. p. w Polsce południowo- wschodniej, są jednak ogniskami.

Akcję "Ogólnopolskiego Spisu Powszechnego Barszczu Sosnowkiego i Barszczu Olbrzymiego 2012" w sierpniu 2012 roku podjęła Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie, która za pośrednictwem Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego włączyła do niej we wrześniu b. r. gminy naszego województwa.

Akcja ma na celu:

  • zebranie informacji o stanowiskach barszczu;

  • zbadanie właściwości toksycznych i inwazyjnych;

  • analizę skali inwazji i opracowanie lokalnych programów zarządzania tymi gatunkami.

Wyniki spisu określające skalę zagadnienia w naszej Gminie znane będą w listopadzie bieżącego roku.

 

Z up. Burmistrza

mgr inż. arch. Beata Kołakowska

p. o. KIEROWNIKA

Wydział Gospodarki Przestrzennej

Ochrony Środowiska i Nieruchomości

 

URZĄD MIEJSKI W GOŁDAPI

Wydział Gospodarki Przestrzennej

Ochrony Środowiska i Nieruchomości

 

Gołdap,10.10.2012r

 

Szanowny Pan

Ryszard Wrzosek

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

W odpowiedzi na Pana interpelację, złożoną 28.09.2012r, podczas sesji Rady Miejskiej w Gołdapi w sprawie palenia ognisk na działkach, uprzejmie informuję, że zgodnie z:

1. Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. z dnia 22 czerwca 2010 r.) w obiektach oraz na terenach przyległych do nich zabronione jest wykonywanie czynności, które mogą spowodować pożar lub jego rozprzestrzenienie się, a w szczególności:
• rozpalanie ognia lub wysypywanie gorącego popiołu i żużla w miejscu umożliwiającym zapalenie się materiałów palnych (§ 4 ust. 1 pkt 5),
• składowanie poza budynkami w odległości mniejszej niż 4 m od granicy działki sąsiedniej materiałów palnych, w tym pozostałości roślinnych, gałęzi i chrustu (§ 4 ust. 1 pkt 6)
• używanie otwartego ognia i palenie tytoniu w odległości mniejszej niż 10 m od miejsca omłotów i miejsc występowania palnych płodów rolnych (§ 41 ust. 3),
• wykonywanie czynności mogących wywołać niebezpieczeństwo pożaru (w tym rozniecanie ognia w miejscach nie wyznaczonych do tego celu) w lasach i na terenach śródleśnych, na obszarze łąk, torfowisk, jak również w odległości do 100 m od granicy lasów (§ 40 ust. 1).

W/w rozporządzenie nie przewiduje zakazu wypalania śmieci i odpadów chyba, że może to spowodować pożar. W związku z powyższym, jeżeli nie dojdzie do naruszenia m.in. nadmienionych powyżej przepisów oraz zostaną zachowane odpowiednie środki ostrożności, to palenie ognisk na terenie posesji nie będzie stanowić naruszenia przepisów przeciwpożarowych.

2. Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach „Art. 13. 3. Dopuszcza się spalanie zgromadzonych pozostałości roślinnych poza instalacjami i urządzeniami, jeżeli na terenie gminy nie jest prowadzone selektywne zbieranie lub odbieranie odpadów ulegających biodegradacji, a ich spalanie nie narusza odrębnych”.

3. Regulaminem Rodzinnego Ogrodu Działkowego uchwalonym przez Krajową Radę Polskiego Związku Działkowców w dniu 7 kwietnia 2004 roku ” § 136 dopuszcza się spalanie pochodzących z działki części roślin porażonych przez choroby i szkodniki, jeżeli to nie narusza odrębnych przepisów, a w szczególności przepisów prawa miejscowego. Spalania nie można wykonywać w ciągu dnia w okresie od 1 maja do 30 września”.

 

W związku z powyższym należy przyjąć, że w obecnej sytuacji prawnej ( na terenie gminy nie jest prowadzona selektywna zbiórka odpadów biodegradowalnych) palenie ognisk na działkach nie jest zabronione pod warunkiem zachowania przepisów pożarowych.

 

Z up. Burmistrza

mgr inż. arch. Beata Kołakowska

p. o. KIEROWNIKA

Wydział Gospodarki Przestrzennej

Ochrony Środowiska

i Nieruchomości

 

Pan

Wojciech Hołdyński

Przewodniczący Rady Miejskiej

w Gołdapi

 

 

WIK.0003.7.2012 Gołdap, dn. 15.10.2012 r.

W odpowiedzi na złożoną w dniu 28.09.2012 r. interpelację dotyczącą naprawy wjazdu na parking przy cmentarzu na ul. Gumbińskiej oraz naprawy lub zlikwidowania progu zwalniającego na ul. Stadionowej, informujemy, że ww. wjazd na parking został naprawiony a uszkodzony próg zdemontowany.

 

 

 

Pan

Remigiusz Karpiński

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

 

Odpowiedź na interpelację złożoną na posiedzeniu Rady Miejskiej w Gołdapi w dniu 28.09.2012 r. w sprawie zagospodarowania terenu przy zalewie

 

Urząd Miejski w Gołdapi informuje, że w okolicach ul. Wiosennej, Pagórkowej i Ustronia tereny, które były objęte zakresem robót przy budowie zalewu, zgodnie z oświadczeniem Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych wykonawca obsiał trawą. Docelowe przeznaczenie tych terenów to zieleń nieurządzona – łąki, które nie będą generować corocznych kosztów utrzymania.

 

 

Gołdap, dnia 16.10.2012 r.

URZĄD MIEJSKI W GOŁDAPI

Wydział Gospodarki Przestrzennej

Ochrony Środowiska i Nieruchomości

 

Gołdap,10.10.2012r

 

Szanowny Pan

Remigiusz Karpiński

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

W odpowiedzi na Pana interpelację, złożoną 28.09.2012r, podczas sesji Rady Miejskiej w Gołdapi w sprawie skrótu z ul. Ustronie na ul. Kolejową, uprzejmie informuję, że:

  1. skrótu z ul. Ustronie na ul. Kolejową - zaniedbany , zachwaszczony i zaśmiecony grunt gminny przylegający bezpośrednio do drogi powiatowej- ul. Kolejowej i torów kolejowych został sprzedany w marcu 2012r.

  2. Nowy właściciel nieruchomości wykonał estetyczne ogrodzenie i zaczął zagospodarowywać wyżej opisaną przestrzeń zielenią urządzoną.

  3. W mojej ocenie opisywany fragment miasta zyskał zdecydowanie na estetyce, a istniejący skrót nie był najszczęśliwszym rozwiązaniem / zimą- zasypany śniegiem, wiosną i jesienią – błoto, latem przerośnięta zieleń/.

 

Z up. Burmistrza

mgr inż. arch. Beata Kołakowska

p. o. KIEROWNIKA

Wydział Gospodarki Przestrzennej

Ochrony Środowiska

i Nieruchomości

 

 

 

 

Pan Radny

Marian Waraksa

 

 

W odpowiedzi na interpelację w sprawie garaży położonych w Gołdapi przy ul. Mazurskiej informujemy, że został dokonany podział geodezyjny i zlecona wycena poszczególnych nieruchomości.

Po otrzymaniu wycen zostaną rozpoczęte procedury do ogłoszenia przetargów na oddanie gruntu w użytkowanie wieczyste.

 

 

 

URZĄD MIEJSKI W GOŁDAPI

Wydział Gospodarki Przestrzennej

Ochrony Środowiska i Nieruchomości

 

Gołdap, 04.10.2012r

 

Szanowny Pan

Józef Kiszkorno

Przewodniczący

Zarządu Rady Osiedla nr III

 

 

Szanowny Panie Przewodniczący,

Całkowicie zgadzam się z potrzebą lokalizacji słupów ogłoszeniowych, które w ostatnich latach ubyły z centrum naszego miasta z różnych przyczyn, przede wszystkim z powodu ich złego stanu technicznego. Pracownicy Wydziału Infrastruktury Komunalnej Urzędu Miejskiego w Gołdapi w ubiegłym roku, podczas prac nad tegorocznym budżetem, zgłosili potrzebę odtworzenia słupów ogłoszeniowych, jednak inwestycja ta nie znalazła się w zakresie tegorocznych zadań rzeczowych, tym samym nie mamy tytułu prawnego do jej zrealizowania w 2012 roku.

Jesienią bieżącego roku zaproponuję Radnym Rady Miejskiej w Gołdapi zabezpieczenie w budżecie na 2013rok środków finansowych na zakup i montaż słupów ogłoszeniowych. Ze wstępnego rozeznania rynku wynika, że koszt zakupu jednego słupa ogłoszeniowego to około 2tys.zł.

Jednocześnie informuję, że wygląd słupów i ich lokalizacja będą uzgodnione z Konserwatorem Zabytków, ponieważ zgodnie z decyzją Urzędu Wojewódzkiego w Suwałkach od 1979 roku centralna część miasta objęta jest ochroną konserwatorską. Z tego powodu między innymi wszelkie prace inwestycyjne oraz związane z pielęgnacją zieleni a także obiektami małej architektury muszą być uzgadniane z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w Olsztynie Delegaturą w Ełku.

 

Z poważaniem

 

 

Z up. Burmistrza

mgr inż. arch. Beata Kołakowska

p. o. KIEROWNIKA

Wydział Gospodarki Przestrzennej

Ochrony Środowiska i Nieruchomości

 

 

Pan

Józef Kiszkorno

Przewodniczący Zarządu

Osiedla Nr 3

 

 

WIK.0003.7.2012 Gołdap, dn. 15.10.2012 r.

W odpowiedzi na złożony w dniu 28.09.2012 r. wniosek dotyczący montażu w 2013 roku kamery monitoringu na skrzyżowaniu ulicy Krzywej i Wolności informujemy, że Wydział Infrastruktury i Inwestycji Komunalnych Urzędu Miejskiego planuje wprowadzić do projektu budżetu na 2013 r. rozszerzenie zakresu monitoringu o dodatkowe kamery (w tym jednej na skrzyżowaniu ww. ulic). O tym czy dana pozycja zostanie ujęta w budżecie, zdecydują gołdapscy radni.

 

Autor: Alicja Pietranis
Data utworzenia: 22-11-2012 12:00:45
Autor edycji: Alicja Pietranis
Data edycji: 22-11-2012 12:00:45