Protokół z sesji 25.03.2014r.

 

P r o t o k ó ł Nr XLIX/2014

z XLIX sesji Rady Miejskiej w Gołdapi odbytej w dniu 25 marca 2014 r.

 

Na posiedzeniu obecni wg załączonej listy – 20 radnych.

Nieobecni usprawiedliwieni radni: Zbigniew Makarewicz.

Obradom przewodniczył Wojciech Hołdyński.

Protokołowała Alicja Pietranis – inspektor.

Godzina rozpoczęcia – 13.00, zakończenia – 16.15.

 

Porządek posiedzenia

 

  1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie kworum

  2. Przedstawienie porządku obrad

  3. Przyjęcie protokołów z sesji z dnia 29.01.14r. i 25.02.14r.

  4. Sprawozdania Burmistrza o pracach w okresie międzysesyjnym

  5. Informacja Przewodniczącego o bieżących pracach Rady

  6. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:

  1. zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2014 – 2032

  2. zmian budżetu na 2014 rok

  3. wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy środków stanowiących fundusz sołecki

  4. podwyższenia kapitału zakładowego PWiK w Gołdapi

  5. zmiany statutu sołectwa Jany

  6. zmiany uchwały w sprawie utworzenia sołectw na terenie Gminy Gołdap

  7. podziału miasta Gołdap na osiedla

  8. przyjęcia statutu Osiedla Nr 1

  9. przyjęcia statutu Osiedla Nr 2

  10. przyjęcia statutu Osiedla Nr 3

  11. przyjęcia statutu Osiedla Nr 4

  12. przyjęcia statutu Osiedla Nr 5

  13. przyjęcia statutu Osiedla Nr 6

  14. przyjęcia statutu Osiedla Nr 7

  15. zmiany Statutu Gminy Gołdap

  16. zmiany uchwały w/s podziału Gminy Gołdap na stałe obwody głosowania, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych

  17. utworzenia odrębnych obwodów głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego

  18. skargi na bezczynność dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Gołdapi

  19. przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na rok 2014 „

  1. Przyjęcie sprawozdań z działalności stałych Komisji Rady Miejskiej za 2013 rok

  2. Interpelacje radnych

  3. Zapytania radnych

  4. Zapytania i wnioski sołtysów i przewodniczących zarządów osiedli

  5. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania zgłoszone na poprzednich sesjach lub w okresie międzysesyjnym

  6. Wolne wnioski

  7. Zamknięcie sesji.

Do pkt. 1

 

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej - Pan Wojciech Hołdyński. Powitał zaproszonych gości, radnych i pracowników urzędu. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, iż w sesji uczestniczy 20 radnych, zatem podejmowane uchwały będą prawomocne.

 

Do pkt.2

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Wojciech Hołdyński przedstawił porządek obrad.

Na wniosek Pana Piotra Komockiego - zastępcy Skarbnika Gminy zaproponował przyjęcie projektu uchwały w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego PWiK Sp. z o.o. w Gołdapi. Porządek posiedzenia wraz z poprawką został jednogłośnie przyjęty.

Do pkt.3

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Wojciech Hołdyński zaproponował przyjęcie protokołów z 29.01.14r. i 25.02.14 r. Do protokołów uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie je przyjęto.

 

Do pkt. 4

 

Pan Marek Miros - Burmistrz Gołdapi przedstawił sprawozdanie o pracach w okresie międzysesyjnymi.

Uczestnictwo w spotkaniach: przekazania trzech wiejskich szkół do prowadzenia przez Fundację ( poniesione koszty przez gminę w związku z późniejszym przekazaniem szkół to 700 tys. zł.), w/s dofinansowania Klubu Sportowego „Rominta”, z przedstawicielami ogródków działkowych działających na terenie miasta i zapewnienia, że w Gołdapi nie będzie zmian w planach przestrzennych służących likwidacji ogródków działkowych, wręcz przeciwnie władze Gołdapi popierają działkowców i dziękują im za uprawianie ziemi. Spotkanie z firmą w/s promocji uzdrowiska, z Fundacją „Tarcza”, która zajmuje się wsparciem szkół, które przekazane są fundacjom, spotkanie z przedstawicielami Premiera w/s uczestnictwa w otwarciu dzielnicy uzdrowiskowej. Konsultacje w/s Programów RPO i PROW. Spotkanie ze Starostą w/s powstania nowego szpitala w Gołdapi oraz przyszłości szpitala obecnego. Cykliczne czytanie poezji, występy zespołów oraz wykonawców solowych, obchody 45-lecia Spółdzielni Mieszkaniowej w Gołdapi, 100-tne urodziny Pani Anny Głowackiej – mieszkanki Gołdapi, uroczysty apel w Jednostce Wojskowej w Gołdapi z okazji 15 rocznicy wstąpienia Polski do NATO, miting grupy AA”Jaćwing”, 60-lecie koła łowieckiego „Granica”. Spotkanie z prezesem „Gromady” w/s ustaleń ewentualnej budowy w Gołdapi. Uczestnictwo w komisjach rady miejskiej i posiedzeniach związku miast polskich. Dofinansowanie z Zarządu Województwa modernizacji drogi Suczki – Kozaki oraz budowy chodnika przy ulicy Suwalskiej i w Galwieciach.

 

Do pkt. 5

 

Przewodniczący Rady - Pan Wojciech Hołdyński przedstawił informację o bieżących pracach Rady Miejskiej w Gołdapi. Przedstawił harmonogram posiedzeń poszczególnych komisji Rady Miejskiej w okresie międzysesyjnym (w załączeniu).

Poinformował o uczestnictwie radnych w różnych spotkaniach: obchodach 45-lecia Spółdzielni Mieszkaniowej w Gołdapi, wizycie z Komisją Zdrowia w spółce Goldmedica sp. z o.o. w Gołdapi, wizycie części radnych w Zakładzie Unieszkodliwiania Odpadów w Siedliskach, uczestnictwie w mitingu grupy AA”Jaćwing”. Ponadto: 100-tne urodziny Pani Anny Głowackiej – mieszkanki Gołdapi, „Muzyka korzeni” - występ zespołów „Zorepad” z Bań Mazurskich i „Rominczanie” z Dubeninek oraz promocja płyt obu zespołów, uroczysty apel w Jednostce Wojskowej w Gołdapi z okazji 15 rocznicy wstąpienia Polski do NATO, benefis z okazji urodzin Panów burmistrzów Marka Mirosa i Jacka Morzego.

 

Do pkt.6

 

1)

Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gołdap na lata 2014 – 2032. Projekt uchwały omówił Pan Piotr Komocki – zastępca Skarbnik Gminy.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym 19 za, 1 wstrzymujący uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XLIX/342/2014

/w załączeniu/

2)

Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2014 rok. Projekt uchwały omówiła Pan Piotr Komocki – zastępca Skarbnik Gminy.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XLIX/343/2014

/w załączeniu/

3)

Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy środków stanowiących fundusz sołecki. Zapytał, czy zgodnie z nową ustawą o funduszu soleckim podjęta uchwała będzie obowiązywać rok, czy wiele lat?

Pani Barbara Woźniak poinformowała

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XLIX/344/2014

/w załączeniu/

4)

Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego PWiK w Gołdapi.

Projekt uchwały omówił Pan Marek Miros Burmistrz Gołdapi.. Poinformował, że majątek z inwestycji wykonanych przez gminę a związanych z działalnością PWiK zostaje sukcesywnie po pięcioletniej karencji przekazywany do majątku spółki. Są to „manewry” księgowe, które w tym roku może trzeba będzie jeszcze wykonać.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym 15 za, 3 wstrzymujące uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XLIX/345/2014

/w załączeniu/

5)

Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany statutu sołectwa Jany. Projekt uchwały omówiła Pani Jolanta Mogilnicka Sekretarz Gminy.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XLIX/346/2014

/ w załączeniu/

6)

Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie utworzenia sołectw na terenie Gminy Gołdap. Projekt uchwały omówiła Pani Jolanta Mogilnicka Sekretarz Gminy.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XLIX/347/2014 /w załączeniu/

7) Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekty uchwały w sprawie podziału miasta Gołdap na osiedla. Projekt uchwały omówiła Pani Jolanta Mogilnicka Sekretarz Gminy.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XLIX/348/2014

/w załączeniu/

8) Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia statutu Osiedla Nr 1. Projekt uchwały omówiła Pani Jolanta Mogilnicka Sekretarz Gminy.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XLIX/349/2014

/w załączeniu/

9) Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia statutu Osiedla Nr 2. Projekt uchwały omówiła Pani Jolanta Mogilnicka Sekretarz Gminy.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XLIX/350/2014

/w załączeniu/

10) Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia statutu Osiedla Nr 3. Projekt uchwały omówiła Pani Jolanta Mogilnicka Sekretarz Gminy.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XLIX/351/2014

/w załączeniu/

11) Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia statutu Osiedla Nr 4. Projekt uchwały omówiła Pani Jolanta Mogilnicka - Sekretarz Gminy Gołdap.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwał Nr XLIX/352/2014 /w załączeniu/

12)

Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia statutu Osiedla Nr 5. Projekt uchwały omówiła Pani Jolanta Mogilnicka - Sekretarz Gminy Gołdap.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XLIX/353/2014

/w załączeniu/

13)

Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia statutu Osiedla Nr 6. Projekt uchwały omówiła Pani Jolanta Mogilnicka - Sekretarz Gminy Gołdap.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XLIX/354/2014

/w załączeniu/

14)

Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia statutu Osiedla Nr 7. Projekt uchwały omówiła Pani Jolanta Mogilnicka - Sekretarz Gminy Gołdap.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XLIX/355/2014

/w załączeniu/

15)

Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Statutu Gminy Gołdap. Projekt uchwały omówiła Pani Jolanta Mogilnicka - Sekretarz Gminy Gołdap.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XLIX/356/2014

/w załączeniu/

16)

Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w/s podziału Gminy Gołdap na stałe obwody głosowania, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych. Projekt uchwały omówiła Pani Jolanta Mogilnicka - Sekretarz Gminy Gołdap.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XLIX/357/2014

/w załączeniu/

17)

Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Projekt uchwały omówiła Pani Jolanta Mogilnicka - Sekretarz Gminy Gołdap.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XLIX/358/2014

/w załączeniu/

18)

Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie skargi na bezczynność dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Gołdapi.

Pan Jarosław Dzienis Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że członkowie komisji zapoznali się ze skargą Pana Lubery i wyjaśnieniami dyrektora OPS i proponują odrzucenie skargi. Przedstawiony projekt uchwały wraz z uzasadnieniem w sprawie skargi Pana Adama Lubery na bezczynność dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Gołdapi jest stanowiskiem komisji Rewizyjnej.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XLIX/359/2014

/w załączeniu/

19)

Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na rok 2014 „.

Pani Anna Pilarska reprezentująca organizacje „Ptaki polskie” przedstawiła uwagi i wnioski dotyczące zapisów w projekcie uchwały, pismo w załączeniu do protokołu. Zapisem dyskusyjnym okazała się rekompensata za adopcję zwierzęcia i czy ten rodzaj motywacji ma sens.

Radny Jan Steć zaapelował, aby dać szansę mieszkańcom Gołdapi i pokazania że są odpowiedzialni.

Radny Ryszard Wrzosek ma nadzieję, że osoba adoptująca psa robi to z potrzeby serca.

Pani Barbara Woźniak radca prawna wyjaśniła, że uwagi i wnioski przedstawione przez Panią Pilarską będą zawarte w umowach podpisywanych z Gminą. Program jest ramowy, o ogólnych zasadach, szczegóły zostano zawarte w innych dokumentach.

W głosowaniu jawnym 9 za, przy 11 głosach wstrzymujących uchwała została podjęta.

 

Uchwała Nr XLIX/360/2014

/w załączeniu/

Do pkt. 7

 

Pan Wojciech Hołdyński - Przewodniczący Rady zapytał, czy do przesłanych sprawozdań z działalności stałych Komisji Rady Miejskiej za 2013 rok są wnioski lub uwagi. W związku z brakiem uwag zaproponował przyjęcie sprawozdań z działalności stałych Komisji Rady Miejskiej za 2013 rok.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie sprawozdania zostały przyjęte.

 

Do pkt. 8

 

Radny Józef Dominiuk złożył interpelacje w w sprawach:

  1. Przekazanie budynku położonego za szpitalem do gminy. Zabezpieczenie środków i wyremontowanie na mieszkania socjalne lub noclegownię dla bezdomnych. Obecnym właścicielem jest powiat.

  2. Obniżenie wysepki w Wronkach Wielkich. Dochodzi tam do wypadków, nie z winy kierowców.

Radny Antoni Banel zgłosił interpelację w sprawie naprawy drogi do wsi Dzięgiele. Jest nieprzejezdna.

Radny Ryszard Wrzosek zgłosił interpelację w sprawach:

  1. Płotu przy parafii NMP Matki Kościoła. Czy w porozumieniu z proboszczem parafii można by było go rozebrać.

  2. Na jakim etapie jest ferma norek?

  3. Wycofanie wniosku w/s ułatwień dokonywania opłat w urzędzie osobom starszym, w zamian:

a) wprowadzenie opłat kwartalnych,

b)wprowadzenie książeczek abonamentowych z wpłatami w banku,

c) przeniesienie urzędu miejskiego do budynku centrum Dydaktyczno-Szkoleniowego przy ulicy Partyzantów.

 

Do pkt. 9

 

Radny Andrzej Pianka zadał kilka pytań:

  1. Na komisji oświaty dyrektorzy szkół poruszyli sprawę braku środków na wyjazdy uczniów na zawody szkolne.

  2. Czy prowadzone są rozmowy i czy są jakieś konkrety dotyczące rekultywacji jeziora?

  3. Czy jest możliwość, aby OSiR otrzymał środki na dokończenie remontu toalet i hangaru nad jeziorem?

  4. Jakie są oszczędności z przetargów na zimowe utrzymanie dróg i chodników? Ile było zapisane w budżecie, a ile wydane?

  5. Jakie zostały podjęte decyzje w sprawie inwestycji w SSSE?

  6. Zakupiony przez gminę do szpitala sprzęt za 100 tys. zł. jest mało wykorzystywany. Zwrócić się z zapytaniem, czy jest to prawdą i czy planuje się go jakoś wykorzystać?

  7. Wykonać podwyższenia na ulicy Żeromskiego.

  8. Wniosek o wyróżnienie Pana Michała Mościńskiego za wygranie plebiscytu ogłoszonego przez Gazetę Olsztyńska na piłkarza roku.

Radny Antoni Banel zapytał co zostało załatwione podczas częstych wyjazdów burmistrza?

Radny Marian Waraksa zaproponował, aby raport o bobrach, który jest opracowany burmistrz przedstawił na Związku Miast Polskich, gdyż potrzeba jest zmienić prawo w tym zakresie.

Radny Tomasz Luto zapytał co generowało koszty 700 tys. zł. nie przekazania trzech szkół do prowadzenia przez Fundację?

Radny Jan Steć przypomniał, że jest już po zimie i należy przenieść kosz na śmieci przy ulicy A. Krajowej.

Zapytał, czy w umowie o sprzedaży nieruchomości po byłym kasynie jest zapis kiedy i jak zostanie ta nieruchomość zagospodarowana. Obecnie jest tam ogólny bałagan, a budynek niszczeje.

Bałagan panuje również na posesji byłego młyna przy ulicy Jaćwieskiej.

W sprawozdaniu z działalności Domu Kultury w Gołdapi za 2013 rok zabrakło informacji na temat działalności świetlicy wiejskiej w Galwieciach, dlaczego?

Radny Piotr Rant zgłosił propozycję zorganizowania spotkania radnych, pracowników urzędu, osób zainteresowanych mającego na celu omówienie tematu promocji uzdrowiska. Na dzień dzisiejszy brak jest informacji na temat tężni.

 

Do pkt.10

 

Pani Elżbieta Ratomska sołtys Pogorzeli zapytał, czy w Pogorzeli powstanie składowisko odpadów atomowych. Informacja taka została podana na stronie internetowej. Należy przyjrzeć się tej wiadomości.

Pan Józef Bernatowicz sołtys Juchnajć zapytał, czy Burmistrz jest kompetentny w sprawie odwiertów gazu łupkowego na naszym terenie. Zapytał ile kosztowało wynajęcie kancelarii prawnej do wydania opinii na temat „mrówek”?.

Pani Irena Milewska sołtys Dzięgiel zgłosiła wnioski w sprawach:

  1. Postawienia nowej tablicy informacyjnej we wsi Dzięgiele.

  2. Naprawę drogi we wsi Dzięgiele, tylko nie równiarką.

  3. Budowa przystanku autobusowego w kierunku Gołdapi, czy została uwzględniona.

  4. Kontrola Spółki „Starbag”, która użytkuje drogę gminą we wsi Dzięgiele, niszczy ją i nie można przejechać.

Pani Anna Falińska sołtys Skocz zapytała dlaczego nie było spotkania w sprawie gazu łupkowego. Brak jest informacji na ten temat, a mieszkańcy są zaniepokojeni.

Pan Kazimierz Kazaniecki sołtys Górnego przypomniał, że w miesiącu sierpniu 2013 roku zostało złożone pismo w sprawie naprawy drogi (500 – 600m) do P. Pawełek w Górnym 38, którzy są kalekami i bark jest dojazdu karetki lub innego środka lokomocji do ich domu. Do dziś brak jest decyzji jak sprawa zostanie załatwiona.

Poinformował, że drodze „schetynówka” przy skrzyżowaniu do Bronisz bobry zrobiły tamę, woda przelewa się przez drogę i może ja uszkodzić.

Pan Józef Kiszkorno - Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr III zgłosił wnioski:

  1. Aby gmina wraz z policją opracowała propozycje modernizacji ronda na skrzyżowaniu do Grabowa, forma ronda lub świateł.

  2. Wzmocnić oświetlenie na przejściach dla pieszych.

  1. Dofinansowanie oddziału wewnętrznego naszego szpitala środkami z programu „korkowego”, gdyż jest tam detox.

  2. Czy w Gołdapi powstanie i gdzie Lidl.

  3. Czy PWiK wydaje zaświadczenia rolnikom o poborze wody z wodociągów wiejskich, które są w małym stopniu wykorzystywane przez rolników.

 

Do pkt.11

 

Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, czy wszyscy radni otrzymali na piśmie odpowiedzi na interpelacje i czy są wnioski w tej sprawie. Radni składający interpelacje otrzymali odpowiedzi na piśmie.

Pan Marek Miros i pracownicy urzędu udzielili odpowiedzi na zgłaszane w dniu dzisiejszym interpelacje i zapytania:

  1. w sprawie przejęcia przez gminę budynku za szpitalem – w tym roku jest to niemożliwe;

  2. w sprawie obniżenia wysepki we Wronkach, gmina wystąpi z pismem do zarządcy, tj. Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie;

  3. w sprawie płotu przy kościele. Podczas rozmowy proboszcz poinformował, że być może w tym roku rozpoczną rozbudowę domu przy ulicy Żeromskiego aby ulokować tam zakonnice, więc chcą z rozbiórka płotu się wstrzymać;

  4. w sprawie budowy fermy norek Urząd odmówił decyzji o lokalizacji, a inwestor się od niej odwołał do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie;

  5. wprowadzenie kwartalnych opłat za śmiecie może być dla mieszkańców gminy gorszym rozwiązaniem, gdyż jednorazowo będą musieli płacić więcej, miesięczne jest lepszym rozwiązaniem;

  6. dopóki nie będzie konkretów jak i za ile Urząd nie będzie przeniesiony do budynku centrum Dydaktyczno - Szkoleniowego przy ulicy Partyzantów;

  7. w sprawie środków na remonty w OSiR, czy rekultywację jeziora to na razie jest ich brak. Staramy się o ośrodki na rekultywację jeziora z RPOWiM oraz przez WFOŚiGW ale do tej pory było to niemożliwe. Również dofinansowania na wyjazdy na zawody szkolne. Gmina straciła w oświacie 700 tys. zł jak nie przekazała w terminie szkół do fundacji. Teraz środków w budżecie nie ma, a kredytów gmina nie może wziąć;

  8. ustawianie progów na drogach publicznych jest niemożliwe, tak twierdzi GDDKiA. Należy ustalić ogólne stanowisko w/s progów;

  9. inwestycje na SSSE. Urząd czeka na opinię o możliwości uruchomienia inwestycji na SSSE. Jak opinia będzie negatywna decyzja będzie odmowna. Dokładna informacja w tej sprawie na piśmie;

  10. pan Michał Mościński został wyróżniony przez Wojewodę i zastępce burmistrza za wygranie plebiscytu Gazety Olsztyńskiej na piłkarza roku podczas konferencji podsumowującej realizacje inwestycji w ramach MASTERPLAN;

  11. odpowiedzi na efekty wyjazdów służbowych burmistrza można znaleźć w ostatnim opracowaniu o finansach i działaniach gminy;

  12. problem bobrów zostanie zgłoszony na posiedzeniu ZMP. Aby zmienić prawo trzeba mieć ekspertyzę i przygotowany projekt ustawy;

  13. w sprawie nieruchomości po byłym kasynie, rozmowa z właścicielami którymi są Państwo Malinowscy z Białegostoku była przeprowadzona i mają oni rozpocząć prace w 2015 – 2016 roku. Za nieporządek na posesji wystawione zostały mandaty i obecnie sprawa jest w sądzie;

  14. w sprawie odpadów informacja na piśmie;

  15. wynajęcie kancelarii prawnej to ok. 5 tys. Zł;

  16. w Dzięgielach przystanki będą wybudowane po obu stronach drogi. Będą również chodniki. Naprawa drogi będzie możliwa po zakończonej inwestycji przebudowy drogi krajowej nr 65. Trwa budowa tej drogi i stąd te utrudnienia;.

  17. w sprawie remontu drogi do P. Pawełków burmistrz interweniował w Agencji Nieruchomości Rolnych w Suwałkach w tamtym roku i oni mieli wydzielić działkę pod budowę drogi. Wystąpić ponownie z pismem do Agencji;

  18. w sprawie dofinansowanie oddziału wewnętrznego ze środków tzw. „korkowego” to nie ma takiej możliwości;

  19. rozpoczęcie budowy Lidla ma nastąpić w miesiącu kwietniu i ma potrwać około pół roku, a powstanie przy ul. Wojska Polskiego na zapleczu byłych magazynów;

  20. w sprawie wydawania zaświadczeń rolnikom, to jeżeli rolnik ma własne ujęcie wody to musi ją badać a jeżeli jest podłączony do wodociągu i ma podpisaną umowę, to dodatkowych zaświadczeń nie trzeba wydawać. Zaświadczeniem jest umowa.

 

Do pkt. 12

Pan Mariusz Kowalczuk zapytał, czy jest możliwość naprawy drogi, na początku miejscowości Niedrzwica. Jest problem dla kursujących tam autobusów. Mieszkańcy ulicy Żeromskiego proszą u ustawienie dwóch ławek wzdłuż ulicy w mieście.

Pani Anna Falińska zapytała, czy etap rajdu po drogach Włosty – Rożyńsk, most na rzece Skocze - Barkowo się odbędzie i czy gmina wyraziła na to zgodę. Drogi są w tragicznym stanie, a most się wali.

Pan Marek Miros odpowiedział, że gmina wyraziła zgodę na odbycie 1 etapu rajdu.

Pan Piotr Kuśtowski zaproponował, aby zweryfikować ustawienie znaków „8 ton” na terenie Puszczy Rominckiej w terenie leśnym i zapytać o opinię nadleśnictwo, gdyż chcą oni wywozić drewno z lasu a mają ograniczenia.

Pan Jan Steć zauważył, że znak jest postawiony na drodze, którą wyremontowała gmina ze swoich środków, a nadleśnictwo wożąc drewno ją niszczy. Niech nadleśnictwo dołoży na remonty dróg.

 

Do pkt. 13

 

Po wyczerpaniu porządku Przewodniczący Rady dokonał zamknięcia posiedzenia.

 

 

Protokołowała Przewodniczący Rady

Alicja Pietranis Wojciech Hołdyński

 

Autor: Alicja Pietranis
Data utworzenia: 09-05-2014 14:25:29
Autor edycji: Alicja Pietranis
Data edycji: 09-05-2014 14:25:29