Zarządzenie nr 1995/VII/2023 Burmistrza Gołdapi z dnia 27 lipca 2023 roku w sprawie wprowadzenia legitymacji służbowej pracownikom Urzędu Miejskiego w Gołdapi

Na podstawie art. 33 ust. 1, ust. 2, ust. 3 i ust. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.) zarządza się, co następuje:

§ 1.

1. Wprowadza się legitymacje służbowe pracownikom Urzędu Miejskiego w Gołdapi, którym jest niezbędna przy wykonywaniu czynności służbowych w sytuacjach określonych przez odrębne przepisy.

2. Legitymację służbową wydaje Burmistrz Gołdapi na podstawie wniosku złożonego przez pracownika. Wzór wniosku o wydanie legitymacji służbowej stanowi Załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.

3. Wniosek o wydanie legitymacji pracownik składa na stanowisko właściwe ds. kadr, po uprzedniej akceptacji kierownika komórki organizacyjnej/bezpośredniego przełożonego oraz zatwierdzeniu przez Burmistrza Gołdapi.

4. Wzór legitymacji służbowej stanowi Załącznik Nr 2 do niniejszego zarządzenia.

5. Ewidencję wydanych i zwróconych legitymacji służbowych prowadzi stanowisko właściwe ds. kadr według wzoru określonego w załączniku Nr 3 do niniejszego zarządzenia.

§ 2

1. Legitymacja służbowa podlega wymianie w przypadku:

1) zmiany danych osobowych,

2) uszkodzenia lub zniszczenia.

2. Legitymację służbową wystawia się tym pracownikom, którym jest ona niezbędna przy wykonywaniu czynności służbowych poza Urzędem lub wymaga tego charakter wykonywanej pracy.

3. Legitymacja służbowa może być wykorzystywana tylko przy wykonywaniu czynności służbowych, o których mowa w ust. 2.

4. Pracownik uprawniony do otrzymywania legitymacji służbowej, obowiązany jest do jej okazywania przed przystąpieniem do wykonywania czynności służbowych, o których mowa w ust. 2.

§ 3

Pracownik obowiązany jest do niezwłocznego zwrotu legitymacji na stanowisko właściwe ds. kadr w przypadku:

1) ustania stosunku pracy,

2) na żądanie pracodawcy.

§ 4

Pracownicy obowiązani są dbać o należyty stan legitymacji służbowych, chronić je przed utratą i zniszczeniem.

§ 5

1. W przypadku utraty legitymacji służbowej pracownik zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym komórkę organizacyjną wymienioną w § 1 ust. 3. Pracownik, który po

otrzymaniu nowej legitymacji służbowej odzyskał utraconą legitymację służbową, niezwłocznie zwraca ją właściwej komórce organizacyjnej wymienionej w § 1 ust. 3.

2. Legitymację służbową wydaje się bezterminowo, z zastrzeżeniem ustępu 3.

3. Legitymacja służbowa traci ważność w momencie ustania stosunku pracy.

§ 6.

Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Wydziału ds. administracyjnych

§ 7.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Autor: Piotr Mietliński
Data utworzenia: 05-09-2023 10:24:30