Zarządzenie Nr 1848/IV/2023 Burmistrza Gołdapi z dnia 6 kwietnia 2023 r. w sprawie przeprowadzenia naboru na stanowisko urzędnicze do spraw księgowości w Wydziale Obsługi Placówek Oświatowych


ZARZĄDZENIE NR 1848/IV/2023
BURMISTRZA GOŁDAPI

z dnia 06 kwietnia 2023 r.

w sprawie przeprowadzenia naboru na stanowisko urzędnicze
do spraw księgowości w Wydziale Obsługi Placówek Oświatowych

Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40). w związku z art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 530) i § 2 Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Gołdapi oraz na wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych stanowiącego załącznik do Zarządzenia nr 720/VI/2009 Burmistrza Gołdapi z dnia 18 czerwca 2009 r. w sprawie wprowadzenia „Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Gołdapi oraz na wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych”, zarządza się co następuje:

§ 1. 1. Ogłasza się nabór kandydatów na stanowisko urzędnicze ds. księgowości w Wydziale Obsługi Placówek Oświatowych.

2. Wymagania i kwalifikacje, jakie powinni posiadać kandydaci przystępujący do naboru, sposób ich udokumentowania oraz warunki przyjmowania dokumentów aplikacyjnych określone zostały w ogłoszeniu o naborze, stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 2.1. W celu przeprowadzenia czynności naboru na ww. stanowisko urzędnicze – ustala się Komisję Rekrutacyjną w składzie:

  1. Joanna Magdalena Łabanowska – Zastępca Burmistrza Gołdapi – Przewodniczący Komisji,
  2. Edyta Rita Białek – Skarbnik Gminy Gołdap – Członek Komisji,
  3. Iwona Hołdyńska – Kierownik Wydziału Obsługi Placówek Oświatowych – Członek Komisji,
  4. Marta Zarzycka –Główny Specjalista ds. kadr i płac – Sekretarz Komisji.

2. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej kieruje pracami Komisji, a w przypadku jego nieobecności – Z – ca Przewodniczącego Komisji.

3. Komisja Rekrutacyjna może podejmować prawomocne decyzje w obecności co najmniej trzech członków Komisji, w tym Przewodniczącego Komisji lub Z – cy Przewodniczącego Komisji.

4. Upoważnia się Komisję Rekrutacyjną do działania i podejmowania czynności w trybie i na zasadach określonych w Zarządzeniu Nr 720/VI/09 z dnia 18 czerwca 2009 r. w sprawie wprowadzenia „Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Gołdapi oraz na wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych”.

§ 3. Wykonanie zarządzenia powierzam Przewodniczącemu Komisji.

§ 4. Nadzór nad wykonaniem Zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy Gołdap.

§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Burmistrz Gołdapi

Tomasz Rafał Luto


Załącznik do Zarządzenia Nr 1848 /IV/2023

Burmistrza Gołdapi z dnia 06 kwietnia 2023 r.

 

Burmistrz Gołdapi
ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze
ds. księgowości w Wydziale Obsługi Placówek Oświatowych
w Urzędzie Miejskim w Gołdapi
Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap

I. Wymagania niezbędne:

  1. Obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom,  na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  3. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  4. Nieposzlakowana opinia,
  5. Wykształcenie średnie, preferowane kierunki: rachunkowość i finanse.
  6. Znajomość i umiejętność właściwej interpretacji uregulowań prawnych z zakresu:

- Ustawy o finansach publicznych,

- Ustawy o rachunkowości,

- Ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,

- Ustawy o pracownikach samorządowych,

- Ustawy kodeks postępowania administracyjnego,

- Ustawy o dostępie do informacji publicznej,

- Ustawy o ochronie danych osobowych

- Ustawa o podatku od towarów i usług,

- Rozporządzenia MF  w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków przychodów i rozchodów,

- Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,

- Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Gołdapi,

- Statutu Gminy Gołdap.

II. Wymagania dodatkowe:

  1.  Znajomość zagadnień rachunkowości budżetowej, prawa samorządowego.
  2. Umiejętność pracy przy wykorzystaniu systemów informatycznych, w tym programów księgowych  (m.in. RESPONS), bankowości elektronicznej.
  3. Umiejętność analitycznego myślenia, pozyskiwania informacji oraz przeprowadzania analiz, tworzenia prognoz w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia.
  4. Znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych.
  5. Umiejętność  sprawnej organizacji pracy i samodzielnego wykonywania zadań oraz umiejętność pracy w zespole.
  6. 6.Dyspozycyjność, odpowiedzialność, sumienność, rzetelność, kreatywność, systematyczność i komunikatywność.
  7. Umiejętność pracy pod presją czasu.

III. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

Wymiar czasu pracy: 1 etat, pierwsza umowa na czas określony a kolejna z możliwością umowy na czas nieokreślony.

Miejsce pracy: stanowisko pracy mieści się na pierwszym piętrze w budynku Urzędu trzykondygnacyjnym bez windy. Bezpieczne warunki pracy. Budynek wyposażony jest w podjazd umożliwiający wjazd do budynku wózkiem inwalidzkim. Toalety niedostosowane do wózków inwalidzkich. Praca na tym stanowisku wymaga dużej dyspozycyjności, polega również na pracy w terenie poza siedzibą Urzędu Miejskiego.

Stanowisko pracy: stanowisko pracy związane jest z pracą przy monitorze ekranowym co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.

IV. Główne zadania na stanowisku:

  1. Prowadzenie na podstawie dowodów księgowych ksiąg rachunkowych, ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym;
  2. Kontrolę formalno-rachunkową dostarczonych dokumentów;
  3. Przygotowanie wspólnie z kierownikami jednostek obsługiwanych projektów planów finansowych oraz analizowanie stanu ich wykonania oraz przygotowywanie zmian w planach finansowych;
  4. Sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej odrębnie dla każdej jednostki obsługiwanej;
  5. Gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą o rachunkowości;
  6. Okresowe ustalanie lub sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów, z wyłączeniem przeprowadzania inwentaryzacji w formie spisu z natury;
  7. Przygotowanie wspólnie z kierownikami jednostek obsługiwanych sprawozdań opisowych półrocznych i rocznych;
  8. Rozliczanie wydatków zleconych z zakresu działalności oświatowej związanych z dotacjami celowymi;
  9. Prowadzenie rozliczeń publicznoprawnych w zakresie VAT niezbędnych do łącznego rozliczenia gminy i jednostek obsługiwanych na gruncie podatku od towarów i usług, w tym sporządzanie ewidencji, dokumentów źródłowych oraz cząstkowych rejestrów sprzedaży i zakupów, a także deklaracji;
  10. Sporządzanie deklaracji o podatku akcyzowym;
  11. Obsługa finansowa spraw dotyczących ZFŚS;
  12. Obsługa finansowa projektów realizowanych ze środków zewnętrznych;
  13. Prowadzenie spraw statystycznych dotyczących gminnej oświaty, w części dotyczącej spraw finansowo-księgowych, w tym sporządzanie sprawozdań;
  14. Sporządzanie informacji o stanie realizacji oświaty w części spraw finansowo-księgowych;
  15. Prowadzenie obsługi bankowej i wprowadzanie do systemu przelewów bankowych w imieniu jednostek obsługiwanych.

V. Wymagane dokumenty:

  • podpisany list motywacyjny,
  • wypełniony i podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  • podpisany CV (życiorys) z opisem przebiegu pracy zawodowej,
  • kopia dokumentu potwierdzającego obywatelstwo polskie lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie ewentualnie inne kopie dodatkowych dokumentów świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach itp.),
  • kopie świadectw pracy potwierdzające doświadczenie zawodowe a w przypadku trwania stosunku pracy oświadczenie kandydata określające staż pracy u obecnego pracodawcy lub zaświadczenie o zatrudnieniu od pracodawcy,
  • podpisane oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego i umyślne przestępstwo skarbowe,
  • podpisane oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust.2 ustawy z dnia 25 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych,
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym lub innych załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.

Uwaga: Osoba, której w wyniku postępowania naboru zostanie przedstawiona propozycja zatrudnienia będzie zobowiązana do przedłożenia informacji z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności sądowej.

VI. Termin i miejsce składania dokumentów:

  1. osoby zainteresowane prosimy o składanie ofert osobiście w Punkcie Obsługi Mieszkańców lub za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski w Gołdapi, 19-500 Gołdap, Plac Zwycięstwa 14,
  2. oferty muszą znajdować się w zamkniętych kopertach opatrzonych dopiskiem: „Nabór na  stanowisko urzędnicze ds. księgowości w Wydziale Obsługi Placówek Oświatowych”.
  3. Termin składania ofert: do 18 kwietnia 2023 r. do godz. 15.15 - decyduje data i godzina wpływu oferty do Urzędu,
  4. dokumenty złożone po upływie wyżej wymienionego terminu nie będą rozpatrywane,
  5. złożone oferty będą badane pod względem kompletności i spełniania przez kandydatów wymagań formalnych na wskazane stanowisko urzędnicze. Osoby, które spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu i zakwalifikują się do dalszego postępowania, zostaną zaproszone do kolejnego etapu naboru. Informacja o wyniku naboru zostanie upowszechniona w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem: http://bip.goldap.pl/pl/1327/0/ogloszenia-o-naborze.html oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Gołdapi.
Autor: Piotr Mietliński
Data utworzenia: 06-04-2023 15:22:23
Autor edycji: Piotr Mietliński
Data edycji: 06-04-2023 15:27:52