Zarządzenie Nr 805/X/2020 Burmistrza Gołdapi z dnia 16 października 2020 roku w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji pełnej w Urzędzie Miejskim w Gołdapi


Zarządzenie Nr 805/X/2020

Burmistrza Gołdapi

z dnia 16 października 2020 roku

               W sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji pełnej w Urzędzie Miejskim w Gołdapi

 

Na podstawie art.33 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j.Dz.U. z 2020 r. poz.713) oraz art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j.Dz.U. z 2019 r. poz. 351) zarządzam co następuje:

§ 1

 

  1. Przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji składników majątkowych stanowiących własność Urzędu Miejskiego na dzień  31 grudnia 2020 roku.
  2. Powołuję komisję inwentaryzacyjną w składzie:
  1. Paweł Werchowicz  -  Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej
  2. Jolanta Sztabińska  –  Zastępca Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej
  3. Aneta Wielgus - Członek Komisji Inwentaryzacyjnej
  4. Natalia Popławska – Członek Komisji Inwentaryzacyjnej
  5. Beata Brzozowska – Członek Komisji Inwentaryzacyjnej.
  1. Praca członków Komisji Inwentaryzacyjnej może odbywać się w trybie zdalnym, np.  przez kontakt na Teams.
  2. Komisja może podejmować decyzje w składzie 3 osobowym, z tym że zawsze musi być Przewodniczący lub Zastępca Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej.
  3. Ustalam termin rozpoczęcia inwentaryzacji na dzień 12.11.2020r a termin jej zakończenia na 11.01.2021r. wg harmonogramu inwentaryzacji, który stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia.

§ 2

  1. Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:
  1. środki trwałe,
  2. pozostałe środki trwałe w używaniu,
  3. wyposażenie podlegające ewidencji ilościowej,
  4. środki pieniężne, papiery wartościowe oraz inne aktywa w postaci zdematerializowanej,
  5. należności i zobowiązania,
  6. środki trwałe w budowie,
  7. druki ścisłego zarachowania,
  8. wartości niematerialne i prawne,
  9. grunty, w tym grunty stanowiące własność Skarbu Państwa,
  10. inne nie wymienione składniki aktywów i pasywów.

 

  1. Inwentaryzację zasobów mieszkaniowych i lokali użytkowych administrowanych  przez Administrację Domów mieszkalnych  Sp. z o. o.  przeprowadzi zarządca.
  2. Mienie, które znajduje się poza Urzędem, oddane innym jednostkom na podstawie stosownych umów, np. w nieodpłatne użytkowanie, użyczone - inwentaryzuje się w oparciu o dane spisu z natury, otrzymane z jednostki, w której, znajdują się składniki majątkowe. Jednostka będąca w posiadaniu mienia Urzędu przeprowadza ich inwentaryzację  na takich zasadach jak inwentaryzację własnych składników majątkowych.
  3. Mienie użytkowane przez jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych - inwentaryzuje się w oparciu o dane spisu, otrzymane z OSP, w którym, znajdują się składniki majątkowe. Prezes OSP będący w posiadaniu mienia Urzędu odpowiada za spis użytkowanych składników.
  4. Mienie użytkowane przez sołectwa (zakupione ze środków Funduszu sołeckiego), - inwentaryzuje się w oparciu o dane spisu, otrzymane od Sołtysa Sołectwa, w którym, znajdują się składniki majątkowe. Sołtys będący w posiadaniu mienia Urzędu odpowiada za spis użytkowanych składników.
  5. Mienie znajdujące się w świetlicach wiejskich – inwentaryzuje się w oparciu o spis, dostarczony przez Sołtysa Sołectwa ,w którym znajduje się  świetlica. Sołtys odpowiada za przeprowadzenie spisu w świetlicy wiejskiej.

§ 3

  1. Składniki majątku wymienione w § 2 ust. 1  pkt. 1, 2 i 3 należy spisać na arkuszach spisu z natury.
  2. Inwentaryzację wyposażenia polegającego tylko ilościowej ewidencji, wymienionego w § 2 ust.1 pkt. 3  przeprowadza się poprzez stwierdzenie zgodności lub niezgodności stanu faktycznego ze spisem wynikającym z ewidencji.
  3.  Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 2 ust. 1 pkt. 4 (z wyjątkiem środków zgromadzonych na rachunkach bankowych, papierów wartościowych i innych aktywów w postaci zdematerializowanej) należy przeprowadzić w drodze spisu  z natury i porównania z danymi z księgi w formie protokołu, w tym protokołu inwentaryzacji kasy.
  4. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 2 ust. 1 pkt. 4 oraz pkt. 5 (w części dotyczącej środków zgromadzonych na rachunkach bankowych, papierów wartościowych i innych aktywów w postaci zdematerializowanej) należy przeprowadzić w drodze uzyskania od banków i kontrahentów potwierdzeń sald.  
  5. Inwentaryzację środków trwałych, do których dostęp jest utrudniony, (§ 2 ust. 1 pkt. 6) należy przeprowadzić drogą porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami prowadzonymi przez wydziały.
  6. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 2 ust. 1  pkt. 7 należy przeprowadzić przez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury.
  7. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 2  ust. 1 pkt. 8 należy przeprowadzić przez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych.
  8.  Inwentaryzację gruntów  (§ 2 ust. 1 pkt. 9)  należy przeprowadzić drogą porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami prowadzonymi przez wydział GPO.
  9. Inwentaryzację aktywów drogą spisu z natury oraz potwierdzeń sald należy przeprowadzić na dzień spisu z natury, a ustalenie stanu na dzień 31 grudnia 2020 roku należy ustalić  w drodze zwiększeń lub zmniejszeń pomiędzy datą spisu a 05.01.2021r.

§ 4

  1. Celem sprawnego przeprowadzenia inwentaryzacji powołuję zespoły spisowe:

 

  1. Do przeprowadza spisu mienia znajdującego się w budynku Urzędu Miejskiego w Gołdapi

Zespół spisowy nr 1:

  1. Urszula Glińska- Przewodniczący zespołu spisowego
  2. Patrycja Dąbrowska  -  Członek zespołu spisowego

Zespół spisowy nr 2:

  1. Katarzyna Krusznis -  Przewodniczący zespołu spisowego
  2. Maria Skiba  - Członek zespołu spisowego

Czynności spisowe przeprowadza zespół nr 1, w przypadku kwarantanny  któregokolwiek z członków zespołu 1, wtedy do inwentaryzacji przystępuje zespół spisowy nr 2.

 

  1. Do przeprowadzenia spisu mienia znajdującego się poza budynkiem Urzędu

Zespół spisowy nr 1:

  1. Krzysztof Kalinowski - Przewodniczący zespołu spisowego
  2. Maja Ratomska - Członek zespołu spisowego

Zespół spisowy nr 2:

  1. Wiesław Swatek - Przewodniczący zespołu spisowego
  2. Aneta Wielgus - Członek zespołu spisowego

Czynności spisowe przeprowadza zespół nr 1, w przypadku kwarantanny  któregokolwiek z członków zespołu 1, wtedy do inwentaryzacji przystępuje zespół spisowy nr 2.

 

III.         Zespół spisowy nr 3

              1)  Andrzej Tynecki - Przewodniczący zespołu spisowego

2)  Beata Skrzypkowska – Członek zespołu spisowego

 

IV.           Zespół do weryfikacji gruntów i wartości niematerialnych i prawnych

  1. Weryfikacja wartości niematerialnych i prawnych

        1) Beata Skrzypkowska

        2) Piotr Mietliński

2.  Weryfikacja gruntów

      1) Karolina Burba

      2) Andrzej Tynecki

§ 5

1.Arkusze spisowe pobierze Przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej w Kasie w terminie do dnia 12.11. 2020 roku.

  1. Środki  dezynfekujące, maseczki, rękawiczki jednorazowe, członkom komisji inwentaryzacyjnej oraz członkom komisji spisowych zapewni Kierownik Wydziału Organizacyjnego do dnia 12.11.2020r.

§ 6

  1. Zobowiązuję komisję inwentaryzacyjną oraz zespoły spisowe do:

1)  przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych, (dopuszcza się udział zdalny)

2) przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów  o inwentaryzacji oraz zasad sposobów postępowania wynikających z tych przepisów,

3) dokonania ostatecznej wyceny składników majątkowych,

4) sporządzenia rozliczenia inwentaryzacji,

5) przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do Wydziału Finansów i Realizacji Budżetu w terminie 5 dniu po zakończeniu spisu.

  1. Członków komisji czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne, rzetelne i terminowe przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.

§ 7

  1. Zasady i tryb przeprowadzenia inwentaryzacji określa Załącznik do Zarządzenia nr 680/IX/2016 Burmistrza Gołdapi z dnia 27 września 2016 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji inwentaryzacyjnej w Urzędzie Miejskim w Gołdapi.

§ 8

  1. Wykonanie zarządzenia powierza się Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej.

§ 9

  1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.

 

Burmistrz Gołdapi

Tomasz Rafał Luto

Autor: Michał Jurewicz
Data utworzenia: 12-11-2020 15:15:05
Autor edycji: Michał Jurewicz
Data edycji: 12-11-2020 15:17:46