Na podstawie § 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 z późn. zm.) oraz § 12 ust. 1 i 2 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Gołdapi stanowiącego Załącznik do Zarządzenia nr 320/II/2025 Burmistrza Gołdapi z dnia 28 lutego 2025 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędowi Miejskiemu w Gołdapi zarządzam co następuje:
§ 1
Powołuję Zespół ds. realizacji projektu pn. „Uniwersytet Ludowy Pogranicza” o numerze FEWM.06.05-IZ.00-0026/24 w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur na lata 2021-2027, Priorytetu 6. Edukacja i kompetencje EFS+, Działania FEWM.06.05 Edukacja przez całe życie, w składzie:
§ 2
§ 3
Ustalam następujący zakres obowiązków członków Zespołu ds. realizacji projektu, o którym mowa w § 1:
1) Do obowiązków koordynatora projektu z Gminy Gołdap należy w szczególności:
a) organizowanie, kierowanie, koordynowanie i nadzór merytoryczno-organizacyjny nad pracami zespołu ds. realizacji projektu,
b) rzetelne, zgodne z prawem oraz terminowe wykonywanie czynności w celu osiągnięcia wyznaczonych celów, rezultatów i produktów projektu,
c) współpraca z Liderem tj. Gminą Barciany oraz pozostałymi partnerami projektu,
d) podejmowanie działań zaradczych i naprawczych w przypadku wystąpienia problemów w realizacji projektu,
e) udział w czynnościach kontrolnych i audytach prowadzonych przez uprawnione organy w okresie trwania projektu oraz po jego zakończeniu, do końca okresu przechowywania dokumentacji,
f) zapewnienie właściwej komunikacji zespołu ds. realizacji projektu,
g) planowanie i organizacja działań projektowych,
h) monitorowanie realizacji projektu pod względem merytorycznym i finansowym,
i) wykonywanie innych zadań niezbędnych do skutecznego i terminowego wdrażania projektu zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi wytycznymi oraz przepisami prawa polskiego i wspólnotowego, w tym w szczególności wnioskiem, umową o dofinansowanie projektu, umową partnerską.
2) Do obowiązków koordynatora projektu z jednostki realizującej projekt należy w szczególności:
a) zastępowanie koordynatora projektu,
b) rzetelne, zgodne z prawem oraz terminowe wykonywanie czynności w celu osiągnięcia wyznaczonych celów, rezultatów i produktów projektu,
c) współpraca z Liderem tj. Gminą Barciany oraz pozostałymi partnerami projektu,
d) podejmowanie działań zaradczych i naprawczych w przypadku występowania problemów w realizacji projektu,
e) udział w czynnościach kontrolnych i audytach prowadzonych przez uprawnione organy w okresie trwania projektu oraz po jego zakończeniu do końca okresu przechowywania dokumentacji,
f) planowanie i organizacja działań projektowych,
g) koordynacja funkcjonowania Lokalnego Ośrodka Wiedzy i Edukacji w Gminie Gołdap,
h) wykonywanie innych zadań niezbędnych do skutecznego i terminowego wdrażania projektu zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi wytycznymi oraz przepisami prawa polskiego i wspólnotowego, w tym w szczególności: wnioskiem, umową o dofinansowanie projektu, umową partnerską.
3) Do obowiązków koordynatora finansowego projektu z Gminy Gołdap należy w szczególności:
a) koordynacja projektu pod względem finansowo – księgowym,
b) nadzór nad prowadzeniem pełnej dokumentacji finansowej związanej z realizacją projektu zgodnie z odpowiednimi przepisami i wytycznymi,
c) nadzór nad wydatkowaniem środków finansowych z projektu zgodnie z odpowiednimi przepisami i wytycznymi,
d) nadzór nad prowadzeniem wyodrębnionej ewidencji księgowej wydatków projektu oraz wyodrębnionego rachunku bankowego,
e) nadzór nad wydatkowaniem środków związanych z realizacją projektu zgodnie z harmonogramem rzeczowo – finansowym oraz informacjami zawartymi we wniosku o dofinansowanie oraz w umowie o dofinansowanie projektu,
f) udział w czynnościach kontrolnych i audytach prowadzonych przez uprawnione organy w okresie trwania projektu oraz po jego zakończeniu do końca okresu przechowywania dokumentacji,
g) bieżąca współpraca z członkami zespołu ds. realizacji projektu.
4) Do obowiązków specjalisty obsługi finansowo – księgowej projektu należy w szczególności:
a) prowadzenie projektu pod względem finansowo – księgowym,
b) prowadzeniem pełnej dokumentacji finansowej związanej z realizacją projektu (w tym m.in.: weryfikacja rachunków i faktur, księgowanie wydatków projektu, prowadzenie bieżącego monitoringu wydatków zgodnie z budżetem i obowiązującymi przepisami, przygotowywanie materiałów do części finansowej wniosków o płatność, kompletowanie i archiwizacja dokumentacji finansowej projektu),
c) wydatkowanie środków finansowych z projektu zgodnie z odpowiednimi przepisami i wytycznymi,
d) prowadzenie wyodrębnionej ewidencji księgowej wydatków projektu oraz wyodrębnionych rachunków bankowych,
e) wydatkowanie środków związanych z realizacją projektu zgodnie z harmonogramem rzeczowo – finansowym oraz informacjami zawartymi we wniosku o dofinansowanie oraz w umowie o dofinansowanie projektu,
f) udział w czynnościach kontrolnych i audytach prowadzonych przez uprawnione organy w okresie trwania projektu oraz po jego zakończeniu, do końca okresu przechowywania dokumentacji.
g) bieżąca współpraca z członkami zespołu ds. realizacji projektu.
5) Do obowiązków specjalisty obsługi kadrowo-płacowej projektu należy w szczególności:
a) prowadzenie kompletnej i zgodnej z przepisami dokumentacji kadrowo-płacowej dotyczącej osób zaangażowanych w realizację projektu,
b) współpraca z koordynatorem finansowym i merytorycznym projektu w zakresie rozliczeń kadrowo-płacowych,
c) zapewnienie prawidłowego archiwizowania dokumentacji kadrowo-płacowej zgodnie z wymogami okresu przechowywania dokumentów projektowych,
d) wykonywanie innych zadań kadrowo-płacowych niezbędnych do prawidłowej realizacji projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, wytycznymi programowymi oraz dokumentacją projektową,
e) udział w czynnościach kontrolnych i audytach prowadzonych przez uprawnione organy w okresie trwania projektu oraz po jego zakończeniu, do końca okresu przechowywania dokumentacji,
f) bieżąca współpraca z członkami zespołu ds. realizacji projektu.
6) Do obowiązków specjalisty do spraw zamówień publicznych projektu należy w szczególności:
a) nadzór nad prawidłową realizacją procedur zamówień publicznych zgodnie z umową o dofinansowanie projektu,
b) udział w czynnościach kontrolnych i audytach prowadzonych przez uprawnione organy w okresie trwania projektu oraz po jego zakończeniu do końca okresu przechowywania dokumentacji,
c) wykonywanie innych zadań niezbędnych do skutecznego i terminowego wdrażania projektu zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi wytycznymi oraz przepisami prawa polskiego i wspólnotowego, w tym w szczególności wnioskiem, umową o dofinansowanie projektu, umową partnerską,
d) bieżąca współpraca z członkami zespołu ds. realizacji projektu.
7) Do obowiązków specjalisty do spraw promocji projektu należy w szczególności:
a) prowadzenie działań promocyjnych przez cały okres trwania projektu, w tym bieżąca aktualizacja zakładki dotyczącej projektu na stronie internetowej gminy, bieżąca aktualizacja informacji o projekcie udostępnianych w mediach społecznościowych, stosowanie wytycznych dotyczących informacji i promocji Funduszy Europejskich na lata 2021-2027,
b) udział w czynnościach kontrolnych i audytach prowadzonych przez uprawnione organy w okresie trwania projektu oraz po jego zakończeniu, do końca okresu przechowywania dokumentacji,
c) bieżąca współpraca z członkami zespołu ds. realizacji projektu.
§ 4
Wykonanie zarządzenia powierzam Pełnomocnikowi ds. Współpracy i Funduszy Zewnętrznych.
§ 5
Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Burmistrz Gołdapi
/-/ Konrad Kazaniecki