Gołdap: Rekultywacja składowiska odpadów komunalnych w Kośmidrach w ramach projektu pn.: Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych w Kośmidrach i w Gołdapi przy ul. Gumbińskiej
Numer ogłoszenia: 96514 - 2013; data zamieszczenia: 11.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gołdap , Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 87 6156000, faks 87 6150800.
-
Adres strony internetowej zamawiającego: www.goldap.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rekultywacja składowiska odpadów komunalnych w Kośmidrach w ramach projektu pn.: Rekultywacja składowisk odpadów komunalnych w Kośmidrach i w Gołdapi przy ul. Gumbińskiej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Składowisko odpadów usytuowane jest na terenie Gminy Gołdap na działce o nr geod. 267/7 w miejscowości Kośmidry. Właścicielem składowiska jest Gmina Gołdap. Składowisko zajmuje teren o całkowitej powierzchni ok. 2,4 ha, na którym wydzielona została jedna kwatera eksploatacyjna. Dane technologiczne składowiska - charakterystyczne parametry oraz dane technologiczne uwzględniające projektowane ukształtowanie rekultywacyjne: powierzchnia objęta pracami rekultywacyjnymi - 17 295 m2, powierzchnia górna czaszy składowiska - 19 150,20 m2 ilość nagromadzonych odpadów - 27 883,98 MG, ilość przyjmowanych odpadów w ciągu roku - 1 677 MG. Rekultywacja składowiska odpadów innych niż niebezpieczna i obojętne w miejscowości Kośmidry, obejmuje: ukształtowanie powierzchni rekultywowanej, dobór warstw rekultywacyjnych, odwodnienie powierzchni rekultywowanej, odgazowanie, Celem rekultywacji jest przywrócenie naturalnego wyglądu terenu zdegradowanego składowania odpadów. Uporządkowanie i właściwe ukształtowanie powierzchni składowisk oraz wykonanie odpowiedniej okrywy rekultywacyjnej, która zgodnie z obowiązującym, m.in. Rozporządzeniem Ministra Ochrony Środowiska z dnia 24 marca 2004 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących lokalizacji, budowy, eksploatacji i zamknięcia, jakimi powinny odpowiadać poszczególne typy składowisk odpadów (Dz. U. Nr 61, poz. 549), powinna zabezpieczyć przez erozją wodną i wietrzną oraz umożliwić powstanie i utrzymanie trwałej pokrywy roślinnej.. Przyjęte rozwiązania rekultywacyjne obejmować będą wykonanie: właściwego ukształtowania powierzchni składowiska, przyjęcia odpowiedniej konstrukcji okrywy rekultywacyjnej, odgazowania, odwodnienia terenu; Obecne ukształtowanie składowiska nie zapewnia właściwego odprowadzenia wód opadowych poza teren składowanych odpadów. W celu właściwego odprowadzenia wód opadowych, projektuje się ukształtować teren składowiska tworząc skarpy po obwodzie kwatery z pochyleniem nie większym niż 1:3 na długości około 15 metrów, zaś górną powierzchnię czaszy składowiska z pochyleniem ok. 5% w kierunku północnym oraz 7,5 % w kierunku południowym. W najwyższych punktach odpady po makroniwelacji osiągają rzędną 166 m n.p.m.. W celu właściwej ochrony należy wykonać następujące warstwy okrywy rekultywacyjnej: warstwa izolacyjna o grubości - 20 cm, warstwa glebowa o miąższności - 50 cm, warstwa humusowa o grubości - 30 cm; Ukształtowanie czaszy składowiska zapewni opływowy charakter. Dzięki termu odwodnienie będzie odbywało się bez trudu w sposób swobodny poprzez spływ powierzchniowy poza terenu składowanych odpadów. Ukształtowanie terenu otaczającego kwaterę składowiska jest korzystne do odprowadzenia wód powierzchniowych poza terenem składowanych odpadów i nie wymaga zabezpieczeń z postaci rowów opaskowych. Odgazowanie: W wyniku prac rekultywacyjnych nie nastąpi szczelne zamknięcie czaszy składowiska, a jedynie wykonując okrywę rekultywacyjną zmniejszy się dostęp tlenu do zasobów składowiska. Takie warunki nie będą sprzyjały reakcjom beztlenowym, których efektem jest wydzielanie się siarkowodoru, metanu z amoniakiem i dwutlenku węgla. Ograniczy to powstanie biogazu na terenie składowiska. Na składowisku w miejscowości Kośmidry szacuje się, że roczna ilość deponowanych odpadów wynosi ok. 1700 MG, czyli znacznie mniej od ilości przy której zgodnie z zalecaniami MGPiB oraz wytycznymi EWG (10000MG/ na rok) należy wprowadzić system wymuszonego odgazowywania oraz rozważyć możliwość wykorzystania biogazu. Zabudowa biologiczna terenu rekultywowanego obiektu ma na celu przywrócenia aktywności biologicznej zdegradowanego obszaru i włączenie go dalszego użytkowania zgodnie z planowanym kierunkiem zagospodarowania. Jest konieczna do odtworzenia zniszczonej szaty roślinnej, tworzącej jednocześnie naturalny filtr roślinny i zabezpieczenia przed dalszym wymywaniem zanieczyszczeń. Teren rekultywowany projektuje się przeznaczyć docelowo do zakrzewienia. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określony został w projekcie budowlanym - załącznik nr 8 do SIWZ, natomiast przedmiary robót - załączniki nr 9 do SIWZ stanowi element pomocnicze, poglądowy, wspomagające wycenę robót budowlanych. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowi załączniki nr 10 do SIWZ. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania przedmiotu zamówienia z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa, zasadami współczesnej wiedzy technicznej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji robót Na wykonane prace i materiały Wykonawca udzieli 36 miesięcznego okresu gwarancji. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów, urządzeń lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zapewnią uzyskanie parametrów nie gorszych od założonych. Jeżeli w dokumentach udostępnionych przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego wskazane są znaki towarowe, patenty, technologie lub źródła pochodzenia materiałów służących do realizacji przedmiotu zamówienia, należy rozumieć jako określenie parametrów technicznych i standardów jakościowych, a Wykonawca w takiej sytuacji może zastosować rozwiązania równoważne. Obowiązek ewentualnego udowodnienia porównywalności cech jakościowych proponowanych do zastosowania rozwiązań równoważnych ciąży na Wykonawcy. Podstawą porównania będą parametry jakościowe określone w Polskich Normach, atestach, certyfikatach, aprobatach technicznych, specyfikacjach technicznych itp.. Zaleca się aby Wykonawcy dokonanie wizji na miejsce budowy celem sprawdzenia warunków placu budowy, warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem zamówienia oraz celem uzyskania dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac. W ramach wykonywania robót budowlanych Wykonawca zobowiązany będzie do : zapewnienia obsługi geodezyjnej niezbędnej do wykonania zamówienia, wykonania inwentaryzacji powykonawczej organizacji i zagospodarowania placu budowy m.in. utrzymania zaplecza budowy, podłączenia wody i energii elektrycznej, dozoru budowy, wywóz nieczystości itp.) ubezpieczenia budowy, utrzymania i likwidacji placu budowy, odtworzenie stanu pierwotnego dróg, dojazdów oraz terenu w rejonie prowadzonych robót, uporządkowania terenu po zakończeniu robót itp., wykonania tymczasowej organizacji ruchu, ponoszenia opłat administracyjnych w tym opłat za zajęcia pasa drogowego oraz wszelkich opłat za media (zabezpieczenie terenu budowy w energię elektryczną, wodę itp.).
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.23.20-4, 45.11.23.30-7, 45.11.21.10-3, 45.11.27.10-5, 45.11.12.91-4.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 22.09.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do przetargu wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 20 000 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). Wadium powinno być wniesione najpóźniej do dnia 27.03.2013 r do godz. 10.00, tj.: do terminu składania ofert 2. Wadium może być wnoszone w następujących formach: pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r Nr 42, poz. 275) 3. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz, oryginalny dokument należy złożyć w kasie tutejszego Urzędu Miejskiego, pok. nr 16 - piętro I, do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. 27.03.2013 r. godz. 10.00 4. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO BP S.A. O/ EŁK 89 1020 4724 0000 3602 0007 6463 6. Oferta, która nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczona z dalszego postępowania. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust.4a ustawy. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zaleca się wskazanie w ofercie nr rachunku bankowego, na który należy dokonać zwrotu. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złoży dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynikało to z przyczyn nieleżących po jego stronie; 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Wykonawca traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego, jeżeli: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się nie możliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
-
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych
-
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, zamawiający wymaga, by wykonawca wykazał, iż wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres, prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone roboty budowlane związane z przedmiotem zamówienia, przy czym za takie roboty Zamawiający uzna: - roboty obejmujące co najmniej jedno zamówienie w zakresie wykonywania robót ziemnych w tym (niwelacje terenu, wykonywanie skarp, wykopów szeroko przestrzennych, kształtowanie terenu itp.) o wartości min. 300 000,00 zł brutto
-
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający wymaga, by wykonawca wykazał co najmniej, że dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi tj: jednym Kierownikiem robót budowlanych, który posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub inne uprawnienia umożliwiające wykonanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności, lub jednym Kierownikiem robót budowlanych, który posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub inne uprawnienia umożliwiające wykonanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności, W przypadku uczestnictwa w wykonywaniu zamówienia obywateli państw członkowskich (państwa członkowskie Unii Europejskiej. Konfederacja Szwajcarska, państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), wykonawca złoży oświadczenie, że osoby te nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w specjalnościach zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub oświadczenie że wymienione osoby mają prawo do tymczasowego i okazjonalnego wykonywania zawodu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej (tzw. świadczenie usług trans granicznych)
-
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
-
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
-
-
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
-
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
-
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
-
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawców warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy, Zamawiający żąda również następujących oświadczeń i dokumentów: 1.Wykazu robót budowlanych, w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, dat i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; 2. Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami; W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy zamawiający żąda również: 1. [dotyczy wykonawcy krajowego] Aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; [dotyczy wykonawcy zagranicznego] dokumentu lub dokumentów wystawionych w kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzających odpowiednio, że nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; wystawionych nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem terminu składania ofert. jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się ww. dokumentu, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie, ws którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem Inne dokumenty: 1. Dowodu wniesienia wadium; 2. Dokumenty potwierdzające, że proponowane urządzenia i elementy równoważne posiadają wymagane parametry techniczne, jakościowe określone w dokumentacji przetargowej, np.: atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, specyfikacje techniczne 3. Dokument (np.: pełnomocnictwo) potwierdzający, że oferta została podpisana przez osobę właściwie umocowaną, jeżeli nie wynika to z innych dokumentów załączonych do oferty.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Istotne postanowienia umowy zostały zawarte we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ. 1. Dopuszcza się zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli zmiana dotyczy terminu realizacji umowy. 2. Wydłużenie lub skrócenie terminu realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie miało wpływu na wysokość ryczałtowej ceny określonej w niniejszej umowie. 3. Termin realizacji umowy ulega przesunięciu w przypadku wystąpienia opóźnień wynikających z: 1) przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, 2) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowej, strajku) mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywanych robót, 3) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie robót - fakt ten musi mieć odzwierciedlenie w dzienniku budowy i musi być potwierdzony przez inspektora nadzoru, 4) wystąpienie okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności 5) wydłużenia czasu oczekiwania na uzyskanie pozwoleń lub decyzji administracyjnych i uzgodnień wymaganych dal wykonania umowy, jeżeli łączny czas oczekiwania na pozwolenia i decyzje administracyjne przekroczyły łącznie 21 dni. 4. W przedstawionych wyżej przypadkach wystąpienie opóźnień, strony ustalają nowy termin realizacji z tym, że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia robót, równy będzie okresowi przerwy lub postoju. 5. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w zakresie osób wyznaczonych do kontaktów między stronami, Kierownika budowy oraz osób wyznaczonych do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych podczas realizacji przedmiotowego zamówienia jeżeli nowo wyznaczone osoby posiadać będą kwalifikacja odpowiadające wymaganiom określonym przez zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz zaistniałe zmiany będą wywołane okolicznościami, których nie można było przewidzieć w chwili podpisania umowy. 6. Zgodnie z treścią art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, dopuszcza się zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli zmiana dotyczy wykonania robót dodatkowych nie mających charakteru robót dodatkowych w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt. 5 ww. ustawy PZP. Warunkiem dokonania takiej zmiany jest wystąpienie robót dodatkowych, które zwiększają walory funkcjonalne, sanitarne, higieniczne, techniczne lub estetyczne, nowobudowanych pomieszczeń oraz obiektów. Informacja o konieczności wykonania ww. robót potwierdzona być musi w protokole robót dodatkowych, zatwierdzonych pisemnie przez Zamawiającego. 7. Zgodnie z treścią art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, dopuszcza się zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli zmiana dotyczy wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych. Przez roboty zamienne Zamawiający rozumie roboty budowlane, które zostaną wykonane w zamian za roboty ujęte w przedmiocie zamówienia podstawowego. Warunkiem dokonania takiej zmiany jest wystąpienie robót zamiennych, które zwiększają walory funkcjonalne, sanitarne, higieniczne, techniczne lub estetyczne, nowobudowanych pomieszczeń oraz obiektów. Informacja o konieczności wykonania ww. robót potwierdzona być musi w protokole robót dodatkowych, zatwierdzonych pisemnie przez Zamawiającego. 8. Zgodnie z treścią art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, dopuszcza się zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli zmiana dotyczy zakresu rzeczowego przedmiotu umowy polegająca na zaniechaniu wykonywania robót przewidzianych w dokumentacji projektowej i wprowadzeniu robót zamiennych. Przez roboty zamienne Zamawiający rozumie roboty budowlane, które zostaną wykonane w zamian za roboty ujęte w przedmiocie zamówienia podstawowego. Warunkiem dokonania takiej zmiany jest wystąpienie okoliczności wymuszających obniżenie kosztów wykonania określonego zakresu robót. Informacja o konieczności dokonania ww. zmiany potwierdzona być musi w protokole robót zamiennych, zatwierdzonych pisemnie przez Zamawiającego. 9. W związku z zaistnieniem okoliczności wymienionych w pkt. 6, 7 i 8, określona w umowie cena może zostać zmniejszona lub podwyższona. W przypadku podwyższenia wynagrodzenia umownego Wykonawcy, jego wysokość każdorazowo powinna być ustalona w wyniku przeprowadzonych z Zamawiającym negocjacji. 10. Wykonawca nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia jeżeli wykonał prace o których mowa w pkt. 6, 7 i 8 bez uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego. 11. Zgodnie z treścią art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający może dokonać zmiany centy ryczałtowej określonej w umowie o zamówienie publiczne w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT, poprzez jej zwiększenie lub zmniejszenie. Zmiana umowy może w tym zakresie nastąpić na podstawie wytycznych Urzędu Zamówień Publicznych lub innych instytucji opiniujących sposób wydatkowania pieniędzy pochodzących z budżetu Państwa lub Unii Europejskiej, jak również na podstawie wydanych w tym zakresie przepisów (aktów) prawa. Wykonawca w powyższym zakresie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, bez pisemnej zgody Zamawiającego. 12. Zamawiający może zrezygnować z wykonania określonego elementu robót lub jego części jak również może dokonać zmiany w kolejności wykonywania poszczególnych elementów robót określonych w harmonogramie rzeczowo - finansowym inwestycji o którym mowa o którym mowa w projekcie umowy. Każdorazowe dokonania zmiany w powyższym zakresie wymaga pisemnej akceptacji Zamawiającego. 13. Wszelkie zmiany w umowie pod rygorem nieważności wymagają formy pisemnej.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.goldap.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Gołdapi, Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.03.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Gołdapi, Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap, I-piętro - sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013 Oś priotytetowa 6 - Środowisko przyrodnicze, Działanie 6.1. - Poprawa i zapobieganie degradacji środowiska przez budowę, rozbudowę i modernizację infrastruktury ochrony środowiska, Poddziałanie 6.1.1. - Gospodarka odpadami i ochrona powierzchni ziemi.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie