Deklaracja dostępności

 

Deklaracja dostępności

Urząd Miejski w Gołdapi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://bip.goldap.pl

Data publikacji strony: 2009-09-08

Data aktualizacji strony: 2020-09-22

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

  • Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie).
  • Serwis  zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) - lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
  • Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.

Data sporządzenia deklaracji: 2020-09-22

Data ostatniej aktualizacji: 2025-03-11

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Piotr Mietliński info@goldap.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 87 615 60 66. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do
Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

Urząd Miejski w Gołdapi, Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap – zwany dalej „budynkiem”.

Do budynku prowadzi jedno wejście, położone we frontowej ścianie budynku od Placu Zwycięstwa. Do wejścia prowadzą schody. Przy schodach znajduje się podjazd dla wózków z jedną poręczą. Wejście wyposażone jest w drzwi jednoskrzydłowe, częściowo przeszklone, dostępne dla osób na wózku. Na drzwiach umieszczone są piktogramy.

Punkt Obsługi Mieszkańców i kasa znajdują się na parterze - od wejścia prosto do końca korytarza i w prawo przed schodami bez oznakowania dotykowego na posadzce. Drzwi do punktu i kasy są częściowo przeszklone, oznaczone piktogramami. Osoba na wózku może wjechać tylko do Punktu Obsługi Mieszkańców. Pracownik kasy obsługuje osobę na wózku w Punkcie Obsługi Mieszkańców.

Budynek posiada trzy piętra. Komunikacja między piętrami odbywa się wyłącznie schodami. Pierwszy i ostatni stopień schodów wewnętrznych oznaczony jest kontrastową, żółto- czarną taśmą. Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze.
W budynku nie ma windy.

Istnieje możliwość zaprowadzenia osoby niewidomej do konkretnego wydziału / pracownika.

Istnieje możliwość umówienia spotkania z pracownikiem na parterze.

Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, po lewej stronie od wejścia do budynku, drzwi oznaczone piktogramem.  

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Punkt Obsługi Mieszkańców wyposażony jest w stanowiskową pętlę indukcyjną, lupę, tablety z rysikiem, stanowisko komputerowe z dotykowym monitorem do potrzeb osób słabowidzących. Kasa posiada zainstalowany interkom kasowy. Na wyposażeniu budynku jest również przenośna pętla indukcyjna.

W budynku zainstalowany został system TOTUPOINT ułatwiający dostęp osobom słabowidzącym i niewidomym. System składa się z aplikacji mobilnej oraz znaczników dźwiękowych zamontowanych nad wejściem do budynku oraz na holach i korytarzach, które emitują komunikat głosowy dostępny dla osób korzystających z tego systemu. Komunikaty zawierają niezbędne informacje dla osoby odwiedzającej o miejscu, w którym się znajduje. Aplikacja mobilna powoduje, że osoba zbliżając się do konkretnego miejsca otrzymuje informację ze znacznika oraz daje możliwość zapoznania się z informacją tekstową udostępnioną przez znacznik. Instalacja aplikacji jest bezpłatna. 

W budynku dokonano częściowej modernizacji oświetlenia w ciągach pieszo-komunikacyjnych, holach, klatce schodowej oraz pomieszczeniach w budynku Urzędu Miejskiego polegającej na zastosowaniu równomiernego, rozproszonego, nierażącego oświetlenia światłem sztucznym, zgodnym ze standardami. Światło w ciągach pieszo-komunikacyjnych holach i na klatce schodowej włącza się automatycznie, gdy wyczuje ruch człowieka.

Bezpośrednio przed budynkiem nie ma miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Najbliższe miejsca parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych znajdują się w następujących lokalizacjach:

  • 1 miejsce parkingowe za rondem naprzeciwko budynku, po drugiej stronie ulicy,
  • 4 miejsca parkingowe na parkingu głównym przy Placu Zwycięstwa naprzeciwko budynku, po drugiej stronie ulicy.

Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W budynku istnieją oznaczenia piktogramowe.

Autor: Piotr Mietliński
Data utworzenia: 23-09-2020 11:49:49
Autor edycji: Piotr Mietliński
Data edycji: 13-03-2025 7:55:49