UCHWAŁA Nr XXV/164/2004xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Rady Miejskiej w Gołdapi
z dnia 30 grudnia 2004 roku
w sprawie budżetu gminy na rok 2005
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. z 2001 r., Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 109, art. 124, ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (t.j. z 2003 r., Dz. U. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Uchwala się dochody budżetu gminy w wysokości 34.872.000 zł, zgodnie z zał. nr 1.
2. Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust. 1 obejmuje w szczególności:
a) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 6.255.175 zł, zgodnie z zał. nr 3,
b) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 120.000 zł.
§ 2. 1. Uchwala się wydatki budżetu gminy w wysokości 44.341.000 zł, zgodnie z zał. nr 2.
2. Z wydatków, o których mowa w ust. 1 przeznacza się łącznie na:
1) wydatki bieżące kwotę 38.059.265 zł, w tym na:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 16.465.128 zł,
b) dotacje 1.979.600 zł,
c) wydatki na obsługę długu gminy 700.000 zł,
d) wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez gminę 152.000 zł,
2) wydatki majątkowe w 2005 r. w wysokości 6.524.735 zł:
a) wydatki inwestycyjne na 2005 r. w wysokości 2.697.000 zł, zgodnie z zał. nr 4,
3) wydatki na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2005‑2007 - 25.354.275 zł, zgodnie z zał. nr 5, tj.: 2005r. - 3.827.735 zł, 2006r. - 14.100.000 zł, 2007r. – 5.500.000 zł.
3. Kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje ponadto:
a) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 6.255.175 zł, zgodnie z zał. nr 3,
b) wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 120.000 zł,
c) wydatki jednostek pomocniczych w wysokości 15.000 zł, zgodnie z zał. nr 6.
§ 3. Źródłami pokrycia deficytu budżetu gminy w wysokości 9.469.000 zł są przychody pochodzące z:
1) kredytów w kwocie 11.324.977 zł.
§ 4. 1. Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec 2005 roku w wysokości 13.199.634 zł, zgodnie z zał. nr 12.
2. Uchwala się przychody w wysokości 11.324.977 zł i rozchody w wysokości 1.855.977 zł, stanowiące zał. nr 14.
3. Sposób sfinansowania deficytu budżetu przedstawia załącznik nr 13 - „sytuacja finansowa gminy”.
§ 5. 1. Uchwala się plany przychodów i wydatków:
a) środków specjalnych – przychody w wysokości 509.152,- zł; wydatki w wysokości 487.125,- zł, zgodnie z załącznikiem nr 15.
§ 6. Uchwala się dotacje dla:
1) samorządowych instytucji kultury w wysokości 1.378.600 zł, zgodnie z zał. nr 7,
2) podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych na zadania zlecone do realizacji w wysokości 271.000 zł, zgodnie z zał. nr 10,
3) niepublicznych szkół 245.000 zł, zgodnie z zał. nr 8,
4) publicznych szkół artystycznych 85.000 zł, zgodnie z zał. nr 9,
5) powiatu na inwestycje realizowane na podstawie porozumień 80.000 zł, zgodnie z zał. nr 11.
§ 7. Zatwierdza się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zgodnie z zał. nr 16 w wysokości:
- przychody – 90.000 zł,
- wydatki – 100.000 zł.
§ 8. Tworzy się rezerwy:
1) ogólna w wysokości 120.000 zł,
2) celowe w wysokości 400.000 zł:
a) na oświatę – 400.000 zł.
§ 9. 1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania długu publicznego do wysokości kwot uchwalonych w budżecie.
2. Upoważnia się Burmistrza do spłat zobowiązań do wysokości uchwalonej w rozchodach oraz kwot zobowiązań wymagalnych wynikających z prognozy kwoty długu.
§ 10. Ponadto upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego niedoboru budżetowego do wysokości 700.000,- zł,
2) dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, polegających na przeniesieniach wydatków rzeczowych, wynagrodzeń, pod warunkiem nie zwiększania ogólnych kwot wynagrodzeń wraz z pochodnymi w tym dziale,
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 11. Ustala się maksymalną kwotę pożyczek i poręczeń oraz gwarancji udzielanych przez Burmistrza w roku budżetowym 2005 w wysokości 125.000 zł.
§ 12. Burmistrz opracuje w terminie 21 dni od dnia uchwalenia budżetu układ wykonawczy i przekaże zainteresowanym jednostkom.
§ 13. 1. Uchwała obowiązuje w roku budżetowym 2005.
2. Burmistrz niezwłocznie ogłosi niniejszą uchwałę w Dzienniku Urzędowym Woj. Warmińsko‑Mazurskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Gołdapi
Remigiusz Karpiński