Uchwała Nr V/45/2003xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Rady Miejskiej w Gołdapi
z dnia 26 marca 2003 roku
w sprawie w budżetu na rok 2003
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806) oraz art. 109 i art. 124 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tj. Dz.U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148) Rada Gminy uchwala co następuje:
§ 1.
1. Uchwala się dochody budżetu gminy w wysokości 28.302.269,- zł, zgodnie z zał. nr 1.
2. Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust. 1 obejmuje:
a) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 1.879.071,- zł, zgodnie z zał. nr 3,
b) dotacje celowe na realizację zadań własnych gminy w wysokości 4.209.101,- zł,
c) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 100.000,- zł.
§ 2.
1. Uchwala się wydatki budżetu gminy w wysokości 29.802.153,- zł, zgodnie z zał. nr 2.
2. Z wydatków, o których mowa w ust. 1 przeznacza się łącznie na:
1) wydatki bieżące kwotę 27.801.153,- zł, w tym na:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 13.864.038,- zł,
b) dotacje 1.226.000,- zł
c) wydatki na obsługę długu gminy 450.000,- zł,
d) wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez gminę 304.000,- zł,
2) wydatki majątkowe 2.001.000,- zł, w tym:
wydatki inwestycyjne na rok budżetowy 2.001.000,- zł, zgodnie z zał. nr 4.
3. Kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje ponadto:
a) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 1.879.071,- zł, zgodnie z zał. nr 3,
b) wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych 100.000,- zł,
c) wydatki do dyspozycji jednostek pomocniczych 10.000,- zł, zgodnie z zał. nr 5.
§ 3.
1. Źródłami pokrycia deficytu budżetu gminy w wysokości 1.499.884,- zł są:
1) kredyty zaciągnięte w bankach krajowych w kwocie 2.404.415,- zł,
a) kredyt na zadania inwestycyjne 1.350.000,- zł,
kredyt na pokrycie wydatków bieżących w kwocie 1.054.415,- zł.
2) wolne środki z tytułu rozliczenia kredytów i pożyczek 300.000, - zł.
2. Zestawienie przychodów i rozchodów budżetu gminy, o których mowa w ust. 1 zawiera zał. nr 6.
3. Z dochodów budżetu planuje się spłatę rat kredytów i pożyczek zaciągniętych w latach poprzednich na kwotę 1.204.531,- zł zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 4.
Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec roku budżetowego w wysokości 4.497.605 zł zgodnie z zał. nr 7.
§ 5.
Uchwala się plan przychodów i wydatków środków specjalnych zgodnie z załącznikiem nr 8:
- przychody – 201.139 zł,
- wydatki – 208.868 zł.
§ 6.
Uchwala się dotacje dla:
a) samorządowych instytucji kultury w wysokości 831.000,- zł, zgodnie z zał. nr 9.
b) podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych na zadania zlecone do realizacji
w wysokości 330.000,- zł, zgodnie z zał. nr 10.
c) inne w wysokości 65.000,- zł (szkoły artystyczne, policja, straż pożarna).
§ 7.
Zatwierdza się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej zgodnie z zał. Nr 11:
- przychody – 70.000 zł,
- wydatki – 50.000 zł.
§ 8.
Tworzy się rezerwy:
1) ogólna w wysokości 100.000,- zł,
2) celowe w wysokości 200.000,- zł na wynagrodzenia nauczycieli.
§ 9.
Upoważnia się Burmistrza do zaciągania długu publicznego w wysokości 2.404.415, - zł oraz do spłat kredytów i pożyczek w wysokości 1.204.531, - zł zgodnie z zał. nr 6.
§ 10.
Ponadto upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego niedoboru budżetowego do wysokości 700.000,- zł,
2) dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przeniesieniach wydatków rzeczowych, wynagrodzeń, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami pod warunkiem nie zwiększania bądź zmniejszania ogólnych kwot wynagrodzenia wraz z pochodnymi w danym dziale,
3) przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków kierownikom jednostek organizacyjnych gminy,
4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,
5) udzielania poręczeń do wysokości 400.000,- zł.
§ 11.
Burmistrz opracuje w terminie 21 dni od dnia uchwalenia budżetu układ wykonawczy
i przekaże zainteresowanym jednostkom.
§ 12.
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Woj. Warmińsko‑Mazurskiego
i obowiązuje w roku budżetowym 2003.
Przewodniczący
Rady Miejskiej Gołdapi