UCHWAŁA Nr XLIII/260/09
Rady Miejskiej w Gołdapi
z dnia 4 grudnia 2009r.
w sprawie przyjęcia programu współpracy na rok 2010 Gminy Gołdap z podmiotami niezaliczonymi do sektora finansów publicznych i niedziałającymi w celu osiągnięcia zysku
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. z 2001 r. Dz. U. Nr 142 poz. 1591 ze zm.), art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. nr 96, poz. 873 ze zm.) uchwala się, co następuje :
§ 1. Przyjmuje się program współpracy Gminy Gołdap w brzmieniu określonym załącznikiem do uchwały obejmujący:
-
współpracę z organizacjami pozarządowymi, osobami prawnymi i jednostkami działającymi na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz gwarancjach wolności sumienia i wyznania, których cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego oraz ze stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego;
-
zlecenie zadań i udzielenie dotacji podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku na cele publiczne związane z realizacją zadań własnych gminy Gołdap.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Remigiusz Karpiński
Załącznik do uchwały Nr XLIII/260/09
Rady Miejskiej w Gołdapi
z dnia 4.12. 2009 r.
Program współpracy na rok 2010 Gminy Gołdap z podmiotami niezliczonymi do sektora finansów publicznych i niedziałającymi w celu osiągnięcia zysku
PREAMBUŁA
Rozwój Gminy Gołdap i poprawa warunków życia jej mieszkańców jest nadrzędnym zadaniem gołdapskiego samorządu. U podłoża programu współpracy Gminy Gołdap z organizacjami pozarządowymi, osobami prawnymi i jednostkami działającymi na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz gwarancjach wolności sumienia i wyznania, których cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego oraz ze stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego, zwanego dalej "programem" leży przekonanie władz gminy o korzyściach z tej współpracy płynących. Unormowanie zasad współpracy przyczyni się do szerokiego wykorzystania potencjału drzemiącego w inicjatywach obywatelskich.
Program wyznacza dwie płaszczyzny współpracy: usługową i partycypacyjną. Pierwsza to zaspokajanie potrzeb społecznych poprzez finansowe i pozafinansowe wspieranie działań podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego, przez samorząd, zaś druga to wspólne decydowanie o rozwoju społeczności gminy poprzez wspólne określanie tego, co dla społeczności gminy Gołdap jest najważniejsze i w jaki sposób to osiągnąć.
Rozdział I
Cele i podmioty programu współpracy
§ 1. 1. Rada Miejska wyraża wolę współpracy Gminy Gołdap (zwanej Samorządem) z organizacjami pozarządowymi, osobami prawnymi i jednostkami działającymi na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz gwarancjach wolności sumienia i wyznania, których cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego oraz ze stowarzyszeniami, jednostek samorządu terytorialnego, a także podmiotami niezaliczonymi do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, swoją działalnością wpisującymi się w cele publiczne obejmujące zadania własne Gminy Gołdap, zwanymi dalej Organizacjami w całej sferze zadań publicznych określonych ustawami.
2. Podmioty współpracy są autonomiczne i suwerenne. Wzajemną współpracę regulują na zasadzie porozumień.
3. Samorząd i Organizacje współpracują ze sobą w oparciu o zasady partnerstwa, pomocniczości i suwerenności stron.
§ 2. Program współpracy dotyczy Organizacji prowadzących swoją działalność na terenie Gminy Gołdap lub dla jej mieszkańców (bez względu na siedzibę podmiotu).
§ 3. Celem wprowadzenia Programu współpracy Samorządu z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego jest:
1) umacnianie w świadomości społecznej poczucia odpowiedzialności za siebie, swoje otoczenie, wspólnotę lokalną oraz jej tradycje,
2) tworzenie warunków do zwiększenia aktywności społecznej mieszkańców gminy,
3) zwiększenie wpływu sektora obywatelskiego na kreowanie polityki społecznej w gminie,
4) poprawa jakości życia, poprzez pełniejsze zaspokajanie potrzeb społecznych,
5) uzupełnienie działań gminy w zakresie nie objętym przez struktury samorządowe,
6) zwiększenie udziału mieszkańców w rozwiązywaniu lokalnych problemów,
7) realizacja zapisów Strategii Rozwoju Gminy Gołdap.
§ 4. Za realizację postanowień Programu odpowiadają:
a) Rada Miejska - w zakresie wytyczania polityki społecznej i finansowej oraz ustalania priorytetów przyznawania dotacji na realizację zadań publicznych, nawiązywania współpracy z Organizacjami,
b) Burmistrz Gołdapi - w zakresie realizacji tej polityki, podejmowania współpracy z Organizacjami, dysponowania środkami w ramach budżetu, decydowania o przyznaniu dotacji i innych form pomocy poszczególnym Organizacjom w ramach ustalonych przez Radę Miejską priorytetów,
c} Gminne jednostki organizacyjne -w zakresie bieżącej współpracy z Organizacjami,
d) Zespół Konsultacyjno-Opiniujący, zwany dalej ,,Zespołem” w zakresie opiniowania wniosków o przyznanie dotacji lub innej formy pomocy, proponowania nowych form i zasad współpracy.
e) Pełnomocnika Burmistrza d/s współpracy z organizacjami pozarządowymi zwany dalej "Pełnomocnikiem".
Rozdział II
Zespół Konsultacyjno- Opiniujący
§ 5. 1. Zespół Konsultacyjno - Opiniujący powołuje Rada Miejska w składzie:
a) dwóch radnych Rady Miejskiej;
b) dwóch przedstawicieli desygnowanych przez Burmistrza, w tym jeden Pełnomocnik Burmistrza d/s Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi zwany dalej ,,Pełnomocnikiem";
c) czterech przedstawicieli organizacji pozarządowych desygnowanych przez Radę Organizacji Pozarządowych Powiatu Gołdapskiego, przy czym desygnowanymi nie mogą być członkowie organów gminy oraz osoby pozostające w stosunku pracy z jednostkami samorządu gminnego, w tym komunalnymi osobami prawnymi.
2. Przewodniczącego Zespołu, Wiceprzewodniczącego oraz sekretarza Zespołu wybiera Zespół ze swego składu.
§ 6. 1. Kadencja członków Zespołu upływa z dniem 31 grudnia 2010 roku.
2. Członkowie wykonują swój mandat nieodpłatnie.
§ 7. 1. Tryb pracy Zespołu określa regulamin, ustalany przez Zespół.
2. Zespół może zapraszać na swoje posiedzenia przedstawicieli gminnych jednostek organizacyjnych, innych organizacji pozarządowych, ekspertów itp.
3. Członkowie Zespołu związani z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego uczestniczącymi w otwartym konkursie podlegają wyłączeniu od głosowania w sprawach dotyczących konkursu, w którym ta organizacja bierze udział.
4. Obsługę techniczną i biurową Zespołu zapewnia Urząd Miejski.
§ 8. Do zadań Zespołu należy:
1) Dokonywanie oceny współpracy Gminy Gołdap z Organizacjami oraz realizacji rocznych programów;
2) Dokonywanie oceny inicjatyw wspierających organizacje pozarządowe;
3) Opiniowanie wniosków o udzielenie pomocy;
4) Opiniowanie przedstawionego przez Burmistrza projektu podziału środków;
5) Monitorowanie oraz doskonalenie zasad współpracy Samorządu z organizacjami pozarządowymi;
6) Przedkładanie Radzie Miejskiej i Burmistrzowi do 31 października każdego roku wniosków dotyczących priorytetów w zakresie realizacji zadań Gminy przez Organizacje na przyszły rok budżetowy;
7) Stałe kreowanie współpracy między Organizacjami a samorządem;
8) Wyrażanie opinii w istotnych sprawach dotyczących społeczności lokalnej.
Rozdział III
Zasady i formy współpracy Samorządu i Organizacji
§ 9. Rada Miejska uchwalając budżet, określa środki na realizację zadań gminy realizowane przez Organizacje.
§ 10. Do końca grudnia każdego roku Burmistrz w uzgodnieniu z Zespołem podaje do publicznej wiadomości priorytetowe zadania, które będą dofinansowywane w następnym roku budżetowym.
§ 11. 1. Współpraca będzie prowadzona w formach: finansowej i pozafinansowej.
2. Zlecanie realizacji zadań publicznych następuje w wyniku otwartego konkursu ofert.
3. We wszystkich formach współpracy o której mowa w Programie obowiązuje zasada pisemności.
§ 12.1. Współpraca finansowa odbywa się poprzez udzielanie przez Gminę:
a) małych dotacji;
b) grantów;
c) kontraktów;
d) pokrywanie kosztów eksploatacji lokalu udostępnionego na siedzibę organizacji;
2. Współpraca pozafinansowa odbywa się poprzez:
a) pomoc w uzyskaniu lokalu z przeznaczeniem na działalność statutową Organizacji;
b) udostępniania lokalu na spotkania Organizacji oraz spotkania otwarte;
c) współpracę w pozyskiwaniu środków finansowych z innych źródeł;
d) organizowanie otwartych spotkań pomiędzy organizacjami a przedstawicielami samorządu oraz organizowanie konsultacji i szkoleń;
e) pomoc w nawiązywaniu kontaktów w skali lokalnej, ogólnopolskiej i międzynarodowej;
f) wzajemne informowanie się o planowanych kierunkach działalności i współdziałania w celu zharmonizowania tych kierunków;
g) konsultowanie z Organizacjami, odpowiednio do zakresu ich działania, projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych Organizacji;
h) tworzenie wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, złożonych z przedstawicieli Organizacji oraz przedstawicieli właściwych Gminy;
i) promocję podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego w mediach.
§ 13. 1. Organizacja może ubiegać się równolegle o małą dotację, grant lub kontrakt, pod warunkiem, że dotyczy ono różnych zadań.
2. Organizacja, które otrzymała dofinansowanie z funduszy i programów Unii Europejskiej, może ubiegać się o dofinansowanie z budżetu Gminy wymaganego wkładu własnego na zasadach określonych dla małych dotacji i grantów.
§ 14. Organizacje ubiegające się o realizacje zadania zobowiązane są do złożenia oferty według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do Programu oraz dokumentów ustalonych przez Zespół dla ubiegających się o dany rodzaj dofinansowania, a po zrealizowaniu projektu do złożenia sprawozdania, na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do Programu.
§ 15. Brak rozliczenia w ustalonym umową terminie lub podanie nieprawdziwych danych pozbawia daną Organizację możliwości ubiegania się o realizacje zadania z budżetu Gminy przez okres najbliższych 3 lat.
§ 16. Realizując zlecane przez Gminę zadania publiczne organizacje są zobowiązane do:
1) pisemnego informowania z 14 dniowym wyprzedzeniem Urzędu Miejskiego oraz Rady Miejskiej o organizacji imprez odbywających się w ramach zadania ;
2) informowania w wydawanych w ramach zadania publikacjach i materiałach oraz mediach, jak również - stosownie do charakteru zadania -poprzez widoczną w miejscu jego realizacji tablicę lub poprzez ustną informację kierowaną do odbiorców zadania o dofinansowaniu realizacji zadania z budżetu Gminy.
§ 17. Wykaz Organizacji, którym zlecono realizację zadań publicznych w danym roku, zadań i kwot dotacji przyznanych na te zadania będzie publikowany w załączniku do sprawozdania z wykonania budżetu Gminy.
Rozdział IV
Małe Dotacje
§ 18. Organizacje mogą ubiegać się w ciągu roku budżetowego o dofinansowanie realizowanych przez siebie projektów w formie małych dotacji, przez które rozumie się kwotę nieprzekraczającą równowartości 300 EURO (według kursu ustalonego przez NBP na dzień 1 stycznia roku, w którym został ogłoszony konkurs), o ile realizacja tego projektu pokrywa się z zakresem zadań realizowanych przez Gminę.
§ 19. Wnioski o udzielenie małej dotacji, Organizacje mogą składać najpóźniej na 3 miesiące przed realizacją projektu.
§ 20. 1. Mała dotacja jest przyznawana w oparciu o następującą procedurę:
1) Organizacja ubiegająca się o wsparcie, z budżetu gminy Gołdap składa wniosek do Burmistrza Gołdapi na ręce Pełnomocnika;
2) Pełnomocnik w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku sprawdza jego poprawność pod względem formalnym. W przypadku stwierdzenia braków formalnych wzywa Organizację do ich usunięcia w terminie 7 dni pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania. Wniosek kompletny przekazuje Burmistrzowi najpóźniej 21 dnia od dnia wpłynięcia wniosku.
3) Burmistrz Gołdapi rozpatruje wniosek w ciągu 7 dni od daty jego otrzymania, a uwzględniając zasadność realizacji danego zadania ogłasza otwarty konkurs ofert, określając regulamin konkursu.
4)Przyznanie dotacji następuje na podstawie zawartej z Organizacją umowy .
2. Odmowa przyznania dotacji nie wymaga uzasadnienia.
Rozdział V
Granty i Kontrakty
§ 21. 1. Organizacje mogą występować do Burmistrza o przyznanie grantu, przez który należy rozumieć dofinansowanie zadania kwotą powyżej równowartości 300 EURO (według kursu ustalonego przez NBP na dzień 1 stycznia roku, w którym został ogłoszony konkurs).
2. Kwota dofinansowania w formie grantu nie może przekraczać 80 % całkowitego kosztu projektu.
§ 22. Burmistrz w ramach realizacji zadań własnych może zawierać z Organizacjami kontrakty, przez które rozumie się przeniesienie ustawowego zadania własnego gminy o dużym znaczeniu społecznym na Organizację.
Rozdział VI
Zlecanie zadania publicznego w formie grantów oraz zawieranie kontraktów
§ 23. 1. Burmistrz Gołdapi ogłasza raz w roku konkurs na realizację zadania publicznego.
2. Ogłoszenie konkursu następuje najpóźniej do dnia 30 kwietnia roku wykonania zadania
3. Informację o konkursie Burmistrz Gołdapi podaje do publicznej wiadomości poprzez:
-
umieszczenie na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej Urzędu Miejskiego
-
ogłoszenie w prasie o zasięgu lokalnym i Biuletynie Informacji Publicznej.
4. W ciągu 7 dni od upływu terminu do składania wniosków, lista podmiotów ubiegających się o pomoc, rodzaj zadań oraz wielkość wnioskowanych dotacji zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego oraz zostanie podana do publicznej wiadomości na stronach miejskiego portalu internetowego.
5. Informacja o wyborze podmiotów, które uzyskują pomoc, o wysokości dotacji oraz o wyznaczonych do sprawowania kontroli merytorycznej i finansowej nad realizacją zadań publicznych wydziałach Urzędu Miejskiego oraz gminnych jednostkach organizacyjnych jest podawana do wiadomości publicznej w sposób określony w ust. 2, w terminie 14 dni od dnia rozstrzygnięcia konkursu.
§ 24. Procedura zlecenia zadania publicznego:
1) Organizacje ubiegające się o finansowanie zadania z budżetu gminy Gołdap składają wnioski do Burmistrza Gołdapi na ręce Pełnomocnika;
2) Pełnomocnik po sprawdzeniu wniosków po względem formalnym kieruje je do Zespołu. W razie stwierdzenia ewentualnych braków formalnych, wzywa zainteresowanych do ich usunięcia w terminie 7 dni, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia;
3) Opiniowanie wniosków przez Zespół następuje w 14 dni od dnia otrzymania wniosku. Zaopiniowane wnioski kierowane są do Burmistrza Gołdapi;
4) Burmistrz Gołdapi przyznając granty, kieruje się priorytetami określonymi przez Radę Miejską oraz opinią Zespołu, biorąc pod uwagę w szczególności:
a) merytoryczną zawartością projektu, jego zbieżnością z hierarchią potrzeb i zadań Gminy,
b) korzyściami płynącymi dla mieszkańców Gminy,
c) kosztami projektu, w tym:
-wysokością wkładu własnego wnioskodawcy -udziałem innych źródeł finansowania -strukturą wydatków
d) perspektywami kontynuacji projektu i potencjalnymi źródłami jego dalszego finansowania,
e) stosunkiem ponoszonych nakładów do długofalowych efektów projektu,
f) dokonaniami wnioskodawcy,
g) dotychczasową współpracą z samorządem,
h) współpracą z innymi instytucjami publicznymi,
i) przyjęte przez Organizację metody kontroli efektywności realizacji zadania.
5) Ogłoszenie wyników konkursu grantowego następuje najpóźniej w ciągu 7 dni od dnia rozstrzygnięcia konkursu, w sposób określony
§ 25. W sytuacji, gdy pula przeznaczona na granty nie zostanie rozdysponowana w całości, przewiduje się ogłoszenie II edycji .
§ 26. O wynikach konkursu grantowego informuje się pisemnie wszystkich jego uczestników.
Rozdział VII
Udział Organizacji w działaniach programowych samorządu
§ 27. 1. Burmistrz Gołdapi może powoływać w drodze zarządzenia zespoły doradcze, opiniujące lub inicjatywne (wspólne zespoły) z udziałem przedstawicieli Organizacji.
2. Celem działalności wspólnych zespołów może być w szczególności:
a) diagnozowanie problemów i potrzeb społecznych;
b) tworzenie i konsultowanie programów o charakterze strategicznym;
c) opiniowanie aktów prawa lokalnego,
d) wzajemne informowanie się o planowanych kierunkach działalności.
§ 28. Organizacje mają prawo inicjowania powoływania wspólnych zespołów. Inicjatywę taką zgłasza się do Burmistrza Gołdapi, poprzez Pełnomocnika, proponując cel dla jakiego dany zespół ma zostać powołany wraz z uzasadnieniem potrzeby jego powołania.
Rozdział VIII
Lokale i budynki
§ 29. Podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego mogą ubiegać się o uzyskanie na preferencyjnych zasadach użytkowania lokalu lub obiektu komunalnego na potrzeby prowadzenia tej działalności.
§ 30.1. Organizacje, ubiegające się o przydział lokalu, zobowiązane są do złożenia następujących dokumentów:
a) raportu z działalności w roku poprzednim (nie dotyczy podmiotów nowopowstałych),
b) sprawozdania finansowego za ubiegły rok (nie dotyczy podmiotów nowopowstałych),
c) wniosku z opisem programów, które będą realizowane w lokalu,
d) dokumentów potwierdzających status prawny wnioskodawcy.
2. Stosownie do możliwości, które wynikają z zasobów będących w dyspozycji gminy, przeznaczonych na taką
działalność, Burmistrz Gołdapi w formie zarządzenia podejmuje decyzję o wynajęciu względnie użyczeniu lokalu lub obiektu a także warunkach na jakich zostanie zawarta umowa.
3. Pierwszeństwo w udostępnieniu lokali na preferencyjnych warunkach posiadają Organizacje o celach statutowych i działalności najbardziej zbieżnych z celami i kierunkami działalności Samorządu, działające na terenie Gminy Gołdap przynajmniej jeden rok.
4. Podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego, które użytkują lokal lub budynek na preferencyjnych zasadach, zobowiązane są do składania w terminie do 31 marca każdego roku rocznych sprawozdań merytorycznych ze sposobu jego wykorzystywania w roku poprzednim.
5. W przypadku podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego uzyskujących wieloletnie dotacje na realizację zadań w danym lokalu lub budynku, wymóg określony w ust. 3 uważa się za spełniony w momencie złożenia przez organizację sprawozdania merytorycznego z realizacji zadania.
Rozdział IX
Promocja działalności organizacji w mediach
§ 31. Promocja działalności organizacji w mediach może być prowadzona poprzez zamieszczanie w gazecie "Z bliska" informacji i ogłoszeń dotyczących ich bieżącej działalności.
Rozdział X
Przepisy końcowe
§ 32. 1. Pierwszy skład Zespołu określa Rada Miejska w terminie 30 dni od daty wejścia w życie niniejszego programu.
-
Pierwsze posiedzenie Zespołu zwołuje Pełnomocnik w terminie 14 dni od dnia wyboru.
Załącznik nr 1
do programu współpracy Gminy Gołdap z podmiotami niezliczonymi do sektora finansów publicznych i niedziałającymi w celu osiągnięcia zysku na 2010 r.
WZÓR
..................................... Gołdap, dnia .......................... 2010 r.
(pieczęć Organizacji)
OFERTA ORGANIZACJI
REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO
Promocja Gminy
(nazwa zadania)
w okresie od 2010 r. do 2010 r.
W FORMIE
POWIERZENIA WYKONYWANIA ZADANIA*
WSPIERANIA WYKONANIA ZADANIA*
Przez Samorząd (Gminę Gołdap)
wraz z
WNIOSKIEM O PRZYZNANIE DOTACJI*/MAŁEJ DOTACJI*/GRANTU* ZE ŚRODKÓW
PUBLICZNYCH W KWOCIE zł
I. Dane na temat organizacji
-
pełna nazwa
-
forma prawna
-
numer w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym rejestrze
-
NIP REGON
-
data wpisu lub rejestracji
-
inne dane ewidencyjne -
-
dokładny adres: miejscowość ul. gmina powiat województwo kraj
-
tel. fax - e-mail: - http:// -
-
nazwa banku i numer rachunku
-
nazwiska i imiona oraz funkcje*/ stanowiska* osób statutowo upoważnionych do reprezentowania Organizacji w kontaktach zewnętrznych i posiadających zdolność do podejmowania zobowiązań finansowych w imieniu Organizacji (zawierania umów)
-
nazwa, adres i telefon kontaktowy placówki bezpośrednio wykonującej zadanie, na które organizacja ubiega się o uzyskanie dotacji
-
osoba upoważniona do składania wyjaśnień i uzupełnień dotyczących oferty (imię i nazwisko oraz nr telefonu kontaktowego)
-
cele statutowe (przedmiot działalności statutowej):
|
-
zakres prowadzonej działalności statutowej:
|
-
jeżeli Organizacja prowadzi działalność gospodarczą:
numer wpisu do rejestru przedsiębiorców,
przedmiot działalności gospodarczej
|
II. Opis zadania
1. Nazwa zadania
|
2. Miejsce wykonywania zadania
|
3. Cel zadania
|
4. Szczegółowy opis zadania /spójny z kosztorysem/
|
5. Harmonogram planowanych działań /z podaniem terminów ich rozpoczęcia i zakończenia/ wraz z liczbowym określeniem skali działań planowanych przy realizacji zadania /należy użyć miar adekwatnych dla danego zadania, np. liczba świadczeń udzielanych tygodniowo, miesięcznie, liczba adresatów/
|
6. Zasięg, ranga projektu, potencjał promocyjny projektu
|
7. Zakładane rezultaty realizacji zadania.
|
III. Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania
1.Całkowity koszt zadania ____________________ zł [słownie: __________________ złotych]
2. Kosztorys ze względu na rodzaj kosztów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Uwagi mogące mieć znaczenie przy ocenie kosztorysu:
IV. Przewidywane źródła finansowania zadania:
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Informacja o uzyskanych przez organizacje od sponsorów, środkach prywatnych lub publicznych, których kwota została uwzględniona w ramach środków własnych.*
|
3. Rzeczowy /np. lokal, sprzęt, materiały/ oraz osobowy /np. wolontariusze/ wkład własny w realizację zadania z orientacyjną wyceną.
|
V. Inne wybrane informacje dotyczące zadania
1. Partnerzy biorący udział w realizacji zadania /ze szczególnym uwzględnieniem administracji publicznej/.
|
2. Zasoby kadrowe – przewidywane do wykorzystania przy realizacji zadania /informacje o kwalifikacjach osób, które będą zatrudnione przy realizacji zadań oraz o kwalifikacjach wolontariuszy/.
3. Dotychczasowe doświadczenia w realizacji zadań podobnego rodzaju /ze wskazaniem, które z tych zadań realizowane były we współpracy z administracją publiczną/.
|
4. Informacja o tym, czy oferent przewiduje korzystanie przy wykonaniu zadania z podwykonawców /określenie rodzaju podwykonawców wraz ze wskazaniem zakresu, w jakim będą uczestniczyć w realizacji zadania/.
|
Oświadczam(-my), że:
1) proponowane zadanie w całości mieści się w zakresie działalności naszej organizacji pozarządowej*/ podmiotu*/jednostki organizacyjnej*/,
2) w ramach składanej oferty przewidujemy pobieranie*/niepobieranie* opłat od adresatów zadania,
3) organizacja pozarządowa*/ podmiot*/ jednostka organizacyjna*/ jest związana(-ny) niniejszą ofertą przez okres do dnia ...............................,
4) wszystkie podane w ofercie informacje są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym
(pieczęć organizacji pozarządowej*/ podmiotu*/ jednostki organizacyjnej*)
.......................................................................................................................................................
(podpis osoby upoważnionej lub podpisy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu organizacji pozarządowej*/ podmiotu*/ jednostki organizacyjnej*)
Załączniki i ewentualne referencje:
1. Aktualny odpis z rejestru lub odpowiednio wyciąg z ewidencji lub inne dokumenty potwierdzające status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących.
2. Sprawozdanie merytoryczne i finansowe /bilans, rachunek wyników lub rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa/ za ostatni rok.*
Poświadczenie złożenia oferty
|
Adnotacje urzędowe (nie wypełniać)
|
_______________
-
Niepotrzebne skreślić.
Załącznik nr 2
do programu współpracy Gminy Gołdap z podmiotami niezliczonymi do sektora finansów publicznych i niedziałającymi w celu osiągnięcia zysku na 2010 r.
WZÓR
SPRAWOZDANIE (CZĘŚCIOWE*/KOŃCOWE*)1)
z wykonania zadania publicznego
.........................................................
(nazwa zadania)
w okresie od ........... do ............,
określonego w umowie nr ..............,
zawartej w dniu .............................................................., pomiędzy
................................................................. a ...................................................................
(nazwa organu zlecającego) (nazwa organizacji pozarządowej*/podmiotu*/
jednostki organizacyjnej*)
Data złożenia sprawozdania: .....................
Część I. Sprawozdanie merytoryczne
1. Czy zakładane cele i rezultaty zostały osiągnięte w wymiarze określonym w ofercie? Jeśli nie – dlaczego?
|
2. Opis wykonania zadania z wyszczególnieniem działań partnerów i podwykonawców2)
|
3. Liczbowe określenie skali działań, zrealizowanych w ramach zadania, /należy użyć tych samych miar, które były zapisane w ofercie realizacji zadania, w części II pkt 5/.
|
Część II. Sprawozdanie z wykonania wydatków
1. Rozliczenie ze względu na rodzaj kosztów (w zł)
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Rozliczenie ze względu na źródło finansowania
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Uwagi mogące mieć znaczenie przy ocenie realizacji budżetu:
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
3. Zestawienie faktur (rachunków)3)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Część III. Dodatkowe informacje
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
Załączniki:4)
1. ............................................................
2. ............................................................
3. ............................................................
4. ............................................................
5. ............................................................
Oświadczam(-my), że:
1) od daty zawarcia umowy nie zmienił się status prawny organizacji pozarządowej*/podmiotu*/jednostki organizacyjnej*,
2) wszystkie podane w niniejszym sprawozdaniu informacje są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym,
3) zamówienia na dostawy, usługi i roboty budowlane za środki finansowe uzyskane w ramach umowy zostały dokonane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
4) wszystkie kwoty wymienione w zestawieniu faktur (rachunków) zostały faktycznie poniesione.
(pieczęć organizacji pozarządowej*/podmiotu*/jednostki organizacyjnej*)
............................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................
(podpis osoby upoważnionej lub podpisy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu organizacji pozarządowej*/podmiotu*/jednostki organizacyjnej*)
Poświadczenie złożenia sprawozdania
|
Adnotacje urzędowe (nie wypełniać)
|
______________
* Niepotrzebne skreślić.
POUCZENIE
Sprawozdania składa się osobiście lub nadsyła przesyłką poleconą w przewidzianym w umowie terminie na adres organu zlecającego.
1) Sprawozdanie częściowe i końcowe sporządzać należy w okresach określonych w umowie.
2) Opis musi zawierać szczegółową informację o zrealizowanych działaniach zgodnie z ich układem zawartym w ofercie, która była podstawą przygotowania umowy. W opisie konieczne jest uwzględnienie wszystkich planowanych działań, zakres w jakim zostały one zrealizowane i wyjaśnienie ewentualnych odstępstw w ich realizacji, zarówno jeśli idzie o ich zakres, jak i harmonogram realizacji.
3) Do sprawozdania załączyć należy spis wszystkich faktur (rachunków), które opłacone zostały w całości lub w części ze środków pochodzących z dotacji. Spis zawierać powinien: nr faktury (rachunku), datę jej wystawienia, wysokość wydatkowanej kwoty i wskazanie, w jakiej części została pokryta z dotacji oraz rodzaj towaru lub zakupionej usługi. Każda z faktur (rachunków) powinna być opatrzona na odwrocie pieczęcią organizacji/* podmiotu/* jednostki organizacyjnej* oraz zawierać sporządzony w sposób trwały opis zawierający informacje: z jakich środków wydatkowana kwota została pokryta oraz jakie było przeznaczenie zakupionych towarów, usług lub innego rodzaju opłaconej należności. Informacja ta powinna być podpisana przez osobę odpowiedzialną za sprawy dotyczące rozliczeń finansowych organizacji.
W przypadku wspierania zadań publicznych Zleceniodawca może żądać faktur (rachunków) dokumentujących pokrycie kosztów ze środków Zleceniobiorcy. W związku z tym, Zleceniodawca może rozszerzyć tabelę „Zestawienie faktur (rachunków)” – punkt II. 3 – poprzez dodanie kolumny „z tego finansowych ze środków własnych”.
Do sprawozdania nie załącza się faktur (rachunków), które należy przechowywać zgodnie z obowiązującymi przepisami i udostępniać podczas przeprowadzanych czynności kontrolnych.
-
Do niniejszego sprawozdania załączyć należy dodatkowe materiały mogące dokumentować działania faktyczne podjęte przy realizacji zadania (np. listy uczestników projektu, publikacje wydane w ramach projektu, raporty, wyniki prowadzonych ewaluacji), jak również dokumentować konieczne działania prawne (kopie umów, kopie dowodów przeprowadzenia odpowiedniego postępowania w ramach zamówień publicznych).