w sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej.

Uchwała Nr V/27/11

Rady Miejskiej w Gołdapi

z dnia 1 marca 2011r.

 

w sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) oraz art. 19c ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. z 2010 r. Dz. U. Nr 234.poz. 1536 ) Rada Miejska w Gołdapi, uchwala co następuje:

 

§ 1. Uchwała określa tryb i szczegółowe kryteria oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej.

 

§ 2. 1. Wniosek o realizację inicjatywy lokalnej powinien zawierać w szczególności:

  1. nazwę i opis inicjatywy;

  2. termin realizacji;

  3. informacje o grupie inicjatywnej;

  4. miejsce wykonywania zadania;

  5. szczegółowy zakres rzeczowy zadania wraz z propozycją harmonogramu realizacji;

  6. opis dotychczas wykonanych prac;

  7. opis kolejnych działań planowanych przy realizacji zadania;

  8. określenie liczby osób, którym służyć będzie inicjatywa lokalna;

  9. kalkulację przewidywanych kosztów realizacji inicjatywy w tym:

  1. całkowity koszt,

  2. wnioskowaną wysokość dofinansowania oraz planowany sposób jej wydatkowania,

  3. oświadczenie o zgromadzonych środkach własnych,

  4. informacje o ewentualnych innych źródłach finansowania;

  1. informacje na temat dotychczasowych zadań realizowanych we współpracy z administracją publiczną;

  2. imiona i nazwiska osób reprezentujących grupę inicjatywną wraz z podpisami.

     

2. Do wniosku należy dołączyć w szczególności: kosztorys inwestorski, projekty budowlane, decyzję o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenie realizacji zadania.

 

§ 3. 1. Wnioski, o których mowa w § 2, należy składać w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Gołdapi do dnia 30 września roku poprzedzającego nowy rok budżetowy.

 

2. W terminie do 14 dni od daty złożenia wniosku stosowna komórka organizacyjna Urzędu Miejskiego, bądź gminna jednostka organizacyjna właściwa do realizacji danej inicjatywy lokalnej dokona analizy wniosku pod względem formalnym oraz zaopiniuje zgłoszoną inicjatywę, a następnie kieruje ją do właściwej merytorycznie komisji Rady Miejskiej celem zaopiniowania.

 

3. Komisja Rady Miejskiej opiniuje wnioski w ciągu 30 dni od daty ich otrzymania.

 

§ 4. 1. Kryteria oceny wniosków:

  1. celowość inicjatywy lokalnej z punktu widzenia potrzeb społeczności lokalnej;

  2. zaawansowanie przygotowań do realizacji zadania będącego przedmiotem wniosku;

  3. wysokość środków z budżetu Gminy Gołdap potrzebnych do realizacji zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej;

  4. koszty eksploatacji inicjatywy lokalnej, ponoszone przez gminę po jej zrealizowaniu;

  5. liczba uczestników inicjatywy lokalnej – mieszkańców bloku, osiedla, członków organizacji występującej z inicjatywą;

  6. wkład własny grupy inicjatywnej na poziomie nie niższym, niż 50% kosztu realizacji zadania.

     

2. Wkład własny w kosztach realizacji inicjatywy lokalnej stanowią:

  1. środki finansowe zgromadzone przez grupę inicjatywną;

  2. praca własna (tzw. robocizna) świadczona przez uczestników inicjatywy lokalnej;

  3. świadczenia rzeczowe – w szczególności dokumentacja projektowa, kosztorysy inwestorskie, usługi transportowe, materiały niezbędne do realizacji inicjatywy lokalnej.

 

§ 5. 1. Ostateczną decyzję co do realizacji wniosków podejmuje Burmistrz Gołdapi.

 

2. Burmistrz Gołdapi, w ramach projektu budżetu, przedstawia propozycje, które zostały przyjęte.

     

3. W sytuacji przyjęcia wniosku do realizacji Burmistrz Gołdapi po wprowadzeniu zadania do budżetu Gminy, zawiera umowę, na czas określony, o realizację inicjatywy lokalnej z wnioskodawcą. W przypadku odrzucenia wniosku, Burmistrz uzasadnia swoje stanowisko.

 

§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.

 

§ 7. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

/-/ Wojciech Hołdyński

 

Autor: Iwona Urban
Data utworzenia: 12-04-2011 8:49:42
Autor edycji: Iwona Urban
Data edycji: 12-04-2011 8:49:42