Uchwała Nr V/29/11
Rady Miejskiej w Gołdapi
z dnia 1 marca 2011 r.
w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Gołdap podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań publicznych innych niż wskazane ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu rozliczania dotacji oraz kontroli wykonania zleconych zadań
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; ze zm.) oraz art. 221 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 ze zm.) Rada Miejska w Gołdapi uchwala co następuje:
§ 1. 1. Z budżetu Gminy Gołdap mogą być udzielane dotacje podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy , innych niż określone w art. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w trybie określonym niniejszą uchwałą. 2. Warunkiem rozpoczęcia postępowania o udzielenie dotacji na realizację zadań, o których mowa w ust. 1, jest ich wyodrębnienie w budżecie Gminy Gołdap.
3. Rada Miejska w Gołdapi określa w uchwale budżetowej wykaz zadań gminy zaplanowanych do realizacji w danym roku budżetowym oraz wysokość środków finansowych przewidzianych na ich wykonanie.
§ 2. 1. Burmistrz Gołdapi ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań gminy przez podmioty, o których mowa w § 1 ust. 1.
2. Ogłoszenie otwartego konkursu ofert powinno zawierać informację o:
-
rodzaju zadania,
-
wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania,
-
zasadach przyznawania dotacji,
-
terminach i warunkach realizacji zadania,
-
terminie składania ofert,
-
terminie, trybie i kryteriach stosowanych przy dokonywaniu wyboru oferty.
3. Zlecenie realizacji zadania publicznego może nastąpić w innym trybie niż określony w ust. 1, jeżeli dane zadanie można realizować efektywniej w inny sposób określony w odrębnych przepisach, w szczególności poprzez zakup usług na zasadach i w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych, przy porównywalności metod kalkulacji kosztów oraz porównywalności opodatkowania.
4. Postępowanie o udzielenie dotacji prowadzone jest w oparciu o zasady: powszechności, jawności oraz pisemnej formy postępowania.
5. Wykaz złożonych ofert oraz wynik rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie dotacji podlegają ogłoszeniu na stronie internetowej Gminy Gołdap, w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Gołdap oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Gołdapi.
§ 3. 1. Podmioty wnioskujące o przyznanie środków publicznych na realizację wyodrębnionego zadania przedstawiają oferty wykonania zadania zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantujące wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
2. Oferta na wykonanie zadania powinna zawierać:
-
nazwę i adres podmiotu ubiegającego się o dotację;
-
status prawny podmiotu;
-
numer i datę wpisu do rejestru;
-
numer rachunku bankowego, na który ma być przekazana dotacja;
-
nazwę i sposób realizacji zadania;
-
harmonogram realizacji zadania;
-
szczegółową kalkulację kosztów.
3. Burmistrz Gołdapi może żądać od podmiotu ubiegającego się o zlecenie realizacji zadania publicznego dodatkowych informacji dotyczących złożonej oferty.
§ 4. Oferta podmiotu podlega:
-
złożeniu i rejestracji w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Gołdapi;
2 sprawdzeniu pod względem formalnym przez Pełnomocnika Burmistrza ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi, który w razie stwierdzenia ewentualnych braków formalnych, wzywa zainteresowanych do ich usunięcia w terminie 7 dni, pod rygorem pozostawienia oferty bez rozpatrzenia;
3. zaopiniowaniu przez Komisję Konkursową powołaną zarządzeniem Burmistrza Gołdapi, składającą się z trzech przedstawicieli Burmistrza i trzech przedstawicieli organizacji pozarządowych.
§ 5. 1. Burmistrz Gołdapi dokonuje wyboru najkorzystniejszej oferty biorąc pod uwagę w szczególności:
a) merytoryczną zawartość projektu, jego zbieżność z hierarchią potrzeb i zadań Gminy;
b) korzyści płynące dla mieszkańców Gminy i mające wpływ na jej rozwój;
c) koszty projektu, w tym wysokość wkładu własnego wnioskodawcy, udział innych źródeł finansowania, strukturę wydatków;
d) perspektywy kontynuacji zadania i potencjalne źródła jego dalszego finansowania;
-
stosunek ponoszonych nakładów do długofalowych efektów projektu.
2. Ogłoszenie wyników zawiera nazwę oferenta, nazwę zadania publicznego oraz wysokość przyznanej dotacji i następuje w sposób określony w § 2 ust. 5.
§ 6. 1. Przekazanie dotacji następuje na podstawie umowy o udzielenie dotacji na realizację zadań gminy zawieranej przez Burmistrza z podmiotem nie zaliczonym do sektora finansów publicznych.
2. Umowa, o której mowa w ust. 1 powinna zawierać:
a) szczegółowy opis zadania, w tym cel, na jaki dotacja została przyznana, i termin jego wykonania;
b) wysokość dotacji udzielanej podmiotowi wykonującemu zadanie i tryb płatności;
c) termin wykorzystania dotacji, nie dłuższy niż do dnia 31 grudnia danego roku budżetowego;
d) tryb kontroli wykonywania zadania;
e) termin i sposób rozliczenia udzielonej dotacji;
f) termin zwrotu niewykorzystanej części dotacji.
§ 7. 1. Podmiot otrzymujący dotację jest zobowiązany do wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy w sposób umożliwiający ocenę wykonania zadania i sposób wykorzystania środków.
2. Dotowany korzystający z dotacji obowiązany jest udostępnić na każde żądanie, całą dokumentację finansową, organizacyjną i inną niezbędną do sprawdzenia wykonania zlecenia.
3. Burmistrz lub osoba przez niego upoważniona, może dokonywać kontroli realizacji zleconych zadań, w trakcie i po ich zakończeniu, uwzględniając kryteria efektywności, rzetelności, ciągłości, terminowości oraz jakości ich świadczenia przez dotowanych.
4. Podmioty, które otrzymały dotację zobowiązane są do złożenia w terminie 30 dni po zakończeniu realizacji zadania, ale nie później niż do 31 stycznia następnego roku budżetowego sprawozdania merytoryczno-finansowego z wykonania zadania sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik do umowy.
§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gołdapi.
§ 9. Traci moc uchwała Nr XLIII/267/06 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 13 czerwca 2006r. w sprawie określenia trybu i zasad postępowania w zakresie udzielania dotacji na realizację zadań własnych gminy przez samorząd gminny podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych.
§ 10. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Wojciech Hołdyński