w/s uchwalenia budżetu Gminy Gołdap na 2012 r.


Uchwała Nr XV/99/2011
Rady Miejskiej w Gołdapi
z dnia 29 grudnia 2011 roku
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Gołdap na 2012 r.


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d) oraz lit. i) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591; z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 264 ust. 3  ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.) w związku z art. 121 ustawy z dnia 27sierpnia 2009 r. przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1241 z późn. zm.) Rada Miejska uchwala, co następuje:


§ 1

1. Dochody budżetu gminy w wysokości 80.116.245 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
    z tego:     
dochody bieżące w wysokości 57.504.361 zł,         
dochody majątkowe w wysokości 22.611.884 zł.

§ 2

1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 83.159.072 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.

z tego:
wydatki bieżące w wysokości 58.793.501 zł,
wydatki majątkowe w wysokości 24.365.571 zł.
1.
2. Wydatki inwestycyjne w 2012 roku w wysokości 24.150.571 zł.,
2. zgodnie z załącznikiem nr 3.
3.Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 21.355.756 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
4.Dochody i wydatki związane z realizacją:
    - zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, stanowią załącznik nr 5,
    - zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, stanowią załącznik nr 6.


§ 3
1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 3.042.827 zł, zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) kredytów w kwocie 1.092.687 zł
2) wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu
    jednostki samorządu terytorialnego, wynikających z rozliczeń wyemitowanych papierów
    wartościowych, kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 1.950.140 zł

§ 4
Przychody budżetu w wysokości 10.323.968 zł,  rozchody w wysokości 7.281.141 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.  

§ 5

Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 1.000.000 zł ;

2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie – 1.092.687 zł ;

3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu  zaciągniętych kredytów w kwocie – 1.573.454 zł

4) na finansowanie wydatków na inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie 5.707.687 w tym : w ramach WPF w kwocie 4.352.687 zł

§ 6

Wydatki przypadające do spłaty w roku budżetowym 2012, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i udzielonych gwarancji – 192.000 zł.

§ 7

1. Ustala się dochody w kwocie 260.000 zł  z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 187.100 zł  na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 72.900 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 8

Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy  z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25 , poz. 150 z późn. zm.):
dochody w wysokości 510.000 zł
wydatki w wysokości 510.000 zł
§ 9
Wydatki budżetu na 2012 obejmują zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną kwotę – 396.768 zł,  w tym ze środków funduszu sołeckiego  - na łączną kwotę 371.768 zł – zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 10

Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 9.

§ 11

1. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie rachunków dochodów samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi sfinansowanych : dochody – 802.353 zł; wydatki – 802.353 zł,  zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 12
1. Określa się łączną kwotę poręczeń i gwarancji udzielanych w roku budżetowym 2012 w wysokości 192.000 zł.
§ 13

Rezerwa ogólna wynosi 84.000 zł .
Rezerwa celowa wynosi: 303.000 zł w tym:
- 134.000 zł na wydatki, których szczegółowy podział na pozycje klasyfikacji budżetowej nie może być dokonany w okresie opracowywania budżetu jednostki samorządu terytorialnego, w dziale Oświata i wychowanie, na wynagrodzenia
- 169.000 zł na zarządzanie kryzysowe

§ 14

1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych na :

1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki  
samorządu terytorialnego;
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów;
4)   wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków
     pochodzących z budżetu Unii Europejskiej;
5)  na finansowanie wydatków na inwestycje i zakupy inwestycyjne w
     ramach WPF
2. Ponadto upoważnia się Burmistrza do:

1) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257. ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do :
             a) Dokonywania przeniesień w planie wydatków majątkowych nie powodujących  zwiększenia w planie wydatków majątkowych jak też ich zakresu rzeczowego
        b) Dokonywania zmian w planie wydatków bieżących polegających na przeniesieniach wydatków rzeczowych oraz wynagrodzeń ze stosunku pracy w ramach działu
2) udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do łącznej kwoty 192.000 zł
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach  
    niż bank prowadzący obsługę budżetu.

§ 15

    Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.

§ 16
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego i obowiązuje od 01 stycznia 2012 roku.





                                                                                                                               Przewodniczący Rady Miejskiej

                                             Wojciech Hołdyński

Autor: Alicja Pietranis
Data utworzenia: 23-01-2012 11:18:47
Autor edycji: Alicja Pietranis
Data edycji: 23-01-2012 11:18:47