Protokół z Sesji 27.03.2012 r.

 

P r o t o k ó ł Nr XIX/2012

 

z XIX sesji Rady Miejskiej w Gołdapi odbytej w dniu 27 marca 2012 r.

 

Na posiedzeniu obecni wg załączonej listy – 21 radnych.

Obradom przewodniczył Wojciech Hołdyński.

Protokołowała Alicja Pietranis – inspektor.

Godzina rozpoczęcia – 13.00 zakończenia – 15.50.

 

 

Porządek posiedzenia

 

  1. Otwarcie posiedzenia

  2. Przedstawienie porządku obrad

  3. Przyjęcie protokołów z sesji: 20.02.2012 r. i 28.02.2012 r.

  4. Informacja Burmistrza na temat pracy Urzędu

  5. Informacja Przewodniczącego na temat pracy Rady

  6. Przyjęcie Sprawozdania z realizacji programu współpracy Gminy Gołdap z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art.3. ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za rok 2011

  7. Problem bezpańskich psów – informacja

  8. Podjęcie uchwał w sprawach:

  1. przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt”

  2. wymagań, jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych (Wydział WIK)

  3. wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy środków stanowiących fundusz sołecki)

  4. przyjęcia rezolucji dotyczącej obywatelskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego

  1. Interpelacje i zapytania radnych

  2. Zapytania i wnioski sołtysów i przewodniczących organów osiedli

  3. Odpowiedzi na interpelacje

  4. Wolne wnioski

  5. Zamknięcie Sesji

 

 

Do pkt. 1

 

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Wojciech Hołdyński. Powitał zaproszonych gości, radnych i pracowników Urzędu. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, iż w momencie rozpoczęcia w sesji uczestniczy 20 radnych, zatem podejmowane uchwały będą prawomocne.

 

Do pkt.2

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Wojciech Hołdyński przedstawił porządek posiedzenia sesji. Zaproponował zamianę podpunktów w pkt.8 – podjęcie uchwał, poprzez przesunięcie ppkt.1 na ppkt. 3, ppkt. 2 na ppkt. 1

Innych propozycji nie zgłoszono i porządek posiedzenia sesji został jednogłośnie przyjęty.

 

Do pkt. 3

 

Do protokołów z sesji z dnia 20.02.2012 r. i 28.02.2012 r. uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie protokoły zostały przyjęte.

 

Do pkt. 4

 

Pan Marek Miros Burmistrz Gołdapi przedstawił informację na temat pracy Urzędu i spotkań zewnętrznych. Burmistrz uczestniczył konferencji odbywającej się w kancelarii Prezydenta RP oraz w plenarnej sesji CLRAE w Strasburgu. W Zgromadzeniu Ogólnym Związku Miast Polskich odbywającym się w Karpaczu między innymi na temat finansowania oświaty uczestniczyli burmistrz i wiceprzewodniczący Rady Pan Marian Mioduszewski oraz komisji środowiska ZMP na temat ustanawiania granic parków narodowych. W ramach programu oszczędnościowego w Urzędzie docelowo zostanie zredukowanych 6 etatów. W sprawie oszczędności w oświacie odbyło się posiedzenie komisji oświatowej, następne odbędą się w późniejszym terminie. Trwają spotkania w/s tzw. ustawy śmieciowej. Tą sprawą będą zajmować się również radni. Po spotkaniu z Panem Kowalewskim mamy deklarację, iż nie będzie w tym roku trzody chlewnej w Botkunach. Odbył się turniej ministrantów, przekazano sprzęt sportowy klubowi z Grabowa, ufundowany ze środków gminnych. Zakończyła się w Urzędzie kontrola NIK. Odłożona w czasie została decyzja o sprzedaży gruntu pod Piękną Górą. 30 marca br. rozpoczynają się prace – przebudowa ulicy Paderewskiego i drogi Grabowo – Gołdap.

Radny Antoni Banel zapytał ile kosztuje wyjazd na posiedzenia Związku Miast Polskich i kto tam jeździ. Co zostało załatwione dla naszej gminy, jaki kapitał sprowadzono i jakich inwestorów? Pan Marek Miros Burmistrz Gołdapi poinformował, iż koszty wyjazdów ponoszone są przez ZMP – diety, noclegi. Koszty gminy to dojazd, ewentualnie koszt noclegu przy wyjazdach do bardziej oddalonych miejscowości. Burmistrz poinformował, iż przygotuje szerszą informację radnym na temat swojej pracy w ZMP.

 

Do pkt. 5

 

Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński przedstawił informację na temat pracy Rady Miejskiej w Gołdapi. Przedstawił harmonogram posiedzeń poszczególnych komisji Rady Miejskiej w okresie międzysesyjnym.

Poinformował o uczestnictwie w spotkaniu z przedstawicielami spółki FARMER, dotyczącym zaskarżenia zapisów w naszej uchwale w/s statutu uzdrowiska. Następnie wspomniał o uczestnictwie w I Międzynarodowym Spotkaniu Polskich i Rosyjskich Przedsiębiorców „Biznes ponad granicami” zorganizowanym przez Starostwo Powiatowe w Gołdapi. W dniu 15 marca br. obyło się również spotkanie z biskupem ełckim – ks. Jerzym Mazurem, który odwiedził w ramach wizytacji dekanat gołdapski.

.

Do pkt.6

 

Pani Justyna Charkiewicz omówiła Sprawozdanie z realizacji programu współpracy Gminy Gołdap z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art.3. ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za rok 2011. Sprawozdanie w załączeniu do protokołu. Odpowiedziała na zadane pytania podczas posiedzeń komisji.

Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński zaproponował przyjęcie sprawozdania poprzez głosowanie. Za przyjęciem Sprawozdania głosowało 19 radnych, 1 wstrzymał się od głosu.

 

 

 

Do pkt.7

 

Pani Beata Skok inspektor w Wydziale Infrastruktury i Inwestycji Komunalnych Urzędu Miejskiego w Gołdapi w uzupełnieniu do przedstawionej pisemnej informacji na temat programu walki z bezdomnością zwierząt poinformowała, iż w związku ze zmianą ustawy o ochronie zwierząt, przygotowany został projekt uchwały w sprawie „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt”.

 

Do pkt. 8

1)

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt”.

Projekt uchwały omówiła Pani Beata Skok inspektor Urzędu Miejskiego w Gołdapi.

Radny Jan Steć zapytał, czy można przy zapisie o dofinansowaniu sterylizacji lub kastracji psów dopisać warunek zaczipowania zwierzęcia? Pani Beata Skok poinformowała, iż takiego zapisu nie można uwzględnić.

Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński poinformował, iż projekt uchwały został jednogłośnie pozytywnie zaopiniowany przez komisje: Zdrowia, Rolną i Budżetu. Na posiedzeniu wspólnych komisji Obywatelskiej i Oświaty zgłoszony został wniosek o zmianę niektórych zapisów ustawy. Na kolejnym posiedzeniu komisji obywatelskiej projekt uchwały wraz z przyjętymi poprawkami został większością głosów 6 za, 1 wstrzymujący pozytywnie zaopiniowany przez członków komisji obywatelskiej.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym większością głosów 16 za, 4 wstrzymujące uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XIX/120/2012

/w załączeniu/

2)

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wymagań, jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych. Projekt uchwały omówiła Pani Beata Skok - inspektor. Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński przedstawił wyniki głosowania projektu uchwały przez komisje rady. Wszystkie komisji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowały projekt tej uchwały.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie 20 uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XIX/121/2012

/w załączeniu/

 

3)

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy środków stanowiących fundusz sołecki. Projekt uchwały omówiła Pani Krystyna Trzasko Skarbnik Gminy.

Przewodniczący Rady Pan Wojciech Hołdyński przedstawił wyniki głosowania projektu uchwały przez komisje rady. Wszystkie komisji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowały projekt tej uchwały.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie 20 za uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XIX/122/2012

/w załączeniu/

4)

Pan Wojciech Hołdyński Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia rezolucji dotyczącej obywatelskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Przewodniczący poinformował, iż Klub Radnych „Lokalna Platforma” na poprzednim posiedzeniu sesji zaproponował przyjęcie rezolucji w/s tzw. „janosikowego”. Na dzisiejsze posiedzenie sesji został przygotowany projekt uchwały.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono i w głosowaniu jawnym jednogłośnie 21 za uchwała została podjęta.

Uchwała Nr XIX/123/2012

/w załączeniu/

Do pkt. 9

 

Radny Antoni Banel interpelował w sprawie ulicy Brzozowej. Na ulicy Brzozowej należy oczyścić zamulony zbiornik, aby odprowadzał wody opadowe.

Radny Józef Dominiuk nie zgodził się z odpowiedzią na interpelację w/s wykonania przebicia pod drogą wojewódzką w celu doprowadzenia wody do czterech gospodarstw, gdzie podano kwotę „przebicia” 13 tys. zł. Według wiedzy radnego takie przebicie można wykonać za tysiąc złoty. Skąd jest taka suma. Mieszkańcy, którzy chcą budowy wodociągu deklarują również swój udział w kasztach inwestycji. Pan Marek Miros Burmistrza Gołdapi zaproponował spotkanie z zainteresowanymi budowa wodociągu mieszkańcami, radnym Dominiukiem, Panem Swatkiem i osoba, która deklaruje wykonanie przebicia za jeden tysiąc złoty. Pan Wiesław Swatek kierownik WIK wyjaśnił, iż dokumentacji na wodociąg do czterech gospodarstw w miejscowości Wronki i wykonania przebicia pod drogą Grabowo – Gołdap przed jej remontem, o długości 45 m jest opracowana. Posiadamy również uzgodnienia z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Olsztynie na przejście pod drogą wojewódzką. Szacunkowy koszt wykonania przecisku to ok. 13 000 zł. Poinformował również, iż wykonanie przebicia pod drogą nie jest konieczne do wykonania jeszcze przed jej remontem, gdyż technologia tzw. przeciskowa nie uszkadza nawierzchni jezdni. Pan Marek Miros wyjaśnił, iż wykonanie tej inwestycji wymaga zapisania środków w budżecie gminy, na dzień dzisiejszy ich nie ma. Tą decyzję mogą podjąć tylko radni. Niech sprawa zostanie omówiona i zaopiniowana na posiedzenia komisji.

Radny Andrzej Pianka zapytał:

  1. Ile kosztowało zimowe utrzymanie dróg i chodników i czy coś zostało zaoszczędzone?

  2. W sprawie spółki PEC. Jest zajęcie komornicze i zobowiązania dla PWiK, łącznie ok. 370

  3. tys. zł, czy gmina będzie to zadłużenie spłacać, czy jest inne rozwiązanie?

Radny Jan Steć złożył interpelację podpisaną przez mieszkańców Galwieć, dotyczącą wyjaśnienia przez Burmistrza, dlaczego inwestycja: budowa wjazdu do wsi, dwóch zatoczek autobusowych, ok. 300 m chodnika nie jest realizowana, a ponadto aby Burmistrz zwrócił się do wykonawcy ZDW w Olsztynie o dokończenie prac i zamknięcie „złej” inwestycji. Zapytał, czy jest możliwość zamiany przez projektanta wybudowania zatoczki autobusowej dla wsiadających z końca wsi na bliżej koło kościoła.

Radny Jan Steć zwrócił również uwagę, iż wjazd na parking przy placu jest za szeroki, co spowodowało jego zmniejszenie. Zastawianie samochodami tego szerokiego wjazdu powoduje łamanie prawa. Czy można tę sprawę rozwiązać. Pan Paweł Werchowicz Komendant Straży Miejskiej w Gołdapi poinformował, iż jest pomysł na rozwiązanie tego problemu. Pan Marek Miros Burmistrz Gołdapi poinformował, iż wydał już polecenie, aby ruch na placu został uregulowany.

Radny Mariusz Kowalczuk w sprawie nie wykonania w 2011 roku remontu drogi w Skoczach i Jabłońskich. Czy w tym roku remonty tych dróg będą realizowane w pierwszej kolejności?

Radny Marian Waraksa Przewodniczący Komisji Rolnej poinformował, iż w 2011 roku z powodu srogiej zimy wydatki na odśnieżanie dróg były duże i nie było z czego wykonać wszystkich remontów. W tym roku z dofinansowania Urzędu Marszałkowskiego i środków gminnych zaplanowana jest droga w Skoczach. Remonty innych dróg będą ustalone po dokonaniu objazdu dróg wiejskich przez komisję rolną.

Radny Piotr Rant zgłosił wnioski w sprawach:

  1. przejścia przy rondzie, które wchodzi w trawnik,

  2. zastanowienie się nad organizacją koncertów cieszących się dużym zainteresowaniem, jak to miało miejsce w przypadku grupy „Stare Dobre Małżeństwo” na hali sportowej, gdzie jest więcej miejsca i więcej osób może skorzystać z koncertu,

  3. informacji na temat postępu prac i programu dotyczących czystości jeziora,

  4. przypomnienia dla Zarządu Melioracji o oczyszczeniu rzeki, aby była spławna, taka obietnica padła,

  5. zdefiniowania, co nazywamy Piękną Górą,

  6. mieszkań socjalnych, jak wygląda sytuacja prawna na naszej gminie, czy nie zastanowić się nad budową przez TBS. W Olecku mają być wybudowane dwa takie budynki mieszkalne.

Radny Ryszard Wrzosek zapytał o sprawy:

  1. czy związki zawodowe wyraziły swoją opinie na temat przekazania szkół do Fundacji,

  2. odnośnie przekazywania szkół - czy jest inny wariant niż ten przyjęty,

  3. czy będą prowadzone konsultacje, jeżeli tak to w pierwszej kolejności konsultacje z rodzicami.

Radny Tomasz Luto zapytał o biogazownię, która ma powstać we Wronkach. Jest całkowity sprzeciw mieszkańców.

Radny Marcin Przystawski zapytał o dąb na placu, który został obudowany, a teraz jest rozbierany, dlaczego?

 

Do pkt. 10

 

Pan Kazimierz Kazaniecki sołtys z Górnego w imieniu rady sołtysów poinformował, iż sołtysi są oburzeni wypowiedzią medialną radnego Mariana Waraksy, który w wywiadzie zasugerował, iż podwyżka podatku rolnego jest skutkiem zaniechań ze strony sołtysów.

Pani Anna Falińska sołtys ze Skocz przyłączyła się do wystąpienia Pana Kazanieckiego.

Pan Marian Milewski sołtys Jan wnioskował o wykonanie numeracji budynków mieszkalnych. Miały być wykonane w tamtym roku, a nie zostały. Przecież to nie jest taki wielki koszt. Brak numeracji stwarza duży problem, gdyż nie może dojechać pogotowie, ani policja pod konkretny numer. Zapytał, czy nie ma możliwości, aby w soboty i niedziele kursowały autobusy Gołdap - Jany i dalej. Stwierdził, iż na wsi nic się nie robi.

Pani Irena Milewska sołtys z Dzięgiel złożyła wnioski w sprawach:
1. wykonania tabliczek informacyjnych oraz tabliczki informacyjnej we wsi Dzięgiele,

  1. zakupu dobrego materiału do remontu drogi, aby starczyło na wiosnę i jesień,

  2. naprawę przerwanego drenu podczas budowy wodociągu u Pawła Bobrowskiego w Dzięgielach 15,

  3. zapytała, kiedy ruszą prace przy budowie wodociągu Pogorzel – Kozaki i czy jest nadzieja by w tym roku popłynęła woda.

Pani Krystyna Sadowska sołtys Marcinowa również zgłosiła sprzeciw wobec budowy biogazowni we Wronkach. Poprosiła radnych o pomoc.

Pan Józef Kiszormo Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr III „Ustosunkował się do publicznego zarzucenia kłamstwa przez Pana Burmistrza na Sesji w dniu 28.02.2012 r. oraz na posiedzeniu Komisji Oświaty dniu 5.03.2012 r.” pismo w załączeniu do protokołu.

 

Do pkt. 11

 

Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, czy wszyscy radni otrzymali na piśmie odpowiedzi na interpelacje i czy są wnioski w tej sprawie. Radni składający interpelacje otrzymali odpowiedzi na piśmie. Wniosków w tej sprawie nie było.

Przewodniczący Rady poinformował, iż od dnia 27 marca 2012 roku informacja o terminach posiedzeń komisji i sesji będą zamieszkane na stronie internetowej Urzędu, w zakładce z jej lewej strony. Jest to podyktowane tym, aby zainteresowani mogli się z terminami posiedzeń zapoznać. Nie będą oddzielnie wysyłane informacje o takich posiedzeniach.

Radny Antoni Banel stwierdził, iż Rada nie podnosiła podatku rolnego, bo powiedziano nam, iż jest on obligatoryjny.

Pan Marek Miros wyjaśnił, iż nigdy nie mówiliśmy, iż podatek rolny jest obligatoryjny, tylko jak Rada go nie zmniejszy, to stawki wchodzą przyjęte przez ministerstwo. W tym roku wzrost podatku rolnego jest duży, ale w minionych latach był mniejszy nawet o 30%.

W odpowiedzi na pytania Radnego Ryszarda Wrzoska poinformował, iż związki zawodowe nie wyraziły swojej opinii na temat przekazania szkół do Fundacji, nie ma innego wariantu przekazywania szkół, konsultacje będą prowadzone po ustaleniach wewnątrz urzędowych, jeżeli trzeba to w pierwszej kolejności konsultacje z rodzicami. Jeżeli chodzi o dąb na placu, który został obudowany, a teraz jest rozbierany, to z inicjatywy Burmistrza murek zniknął, gdyż był fatalny i do niczego nie potrzebny. W sprawie budowy drogi nr 65 Pan Marek Miros poinformował, iż decyzje jeszcze nie zapadły i trzeba poczekać. Odnosząc się do stwierdzenia, iż na wsi nic się nie robi Pan Marek Miros wymienił, a wodociągi, drogi, szkoły, a w nich przedszkola, basen, świetlice, remizy, odnowa wsi, itp. Były wyliczenia, które wskazywały, iż wydatki na wieś przewyższały dochody.

Radny Marcin Przystawski poinformował, iż nie otrzymał odpowiedzi na interpelację dotyczącą ujednolicenia strony BIP, jest program pomocny przy jej tworzeniu.

Do pkt. 12

Pan Józef Kiszkorno zgłosił wniosek o wskazanie w jakim paragrafie jest zapisana opłata na Związek Miast Polskich.

Radny Piotr Rant – przesłanie szkół wiejskich, aby działalność związaną z przekazaniem szkół wiejskich podjąć jak najszybciej.

 

 

Do pkt. 13

 

Po wyczerpaniu porządku Przewodniczący Rady poinformował o obowiązku złożenia oświadczeń majątkowych przez Radnych do końca kwietnia oraz przekazał życzenia Wielkanocne od Marszałka województwa. Następnie podziękował wszystkim zebranych za uczestnictwo w sesji oraz dokonał zamknięcia posiedzenia.

 

Protokołowała Przewodniczący Rady

(-)Alicja Pietranis (-) Wojciech Hołdyński

 

 

Odpowiedzi na interpelacje

 

Gołdap, dnia 11.04.2012 r.

 

Pan

Antoni Banel

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

Dotyczy: interpelacji z dnia 27.03.2012 r. - odprowadzenie wód opadowych z ulicy

Brzozowej.

 

Uprzejmie informuję, że Urząd Miejski w Gołdapi dokona przeglądu studni chłonnej na ulicy Brzozowej i jeśli zajdzie potrzeba to dokona jej odmulenia.

 

 

Gołdap, dnia 11.04.2012 r.

 

Pan

Jan Steć

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

 

Dotyczy: interpelacji z dnia 27.03.2012 r. - realizacja budowy chodnika w Galwieciach.

 

Uprzejmie informuję, że Urząd Miejski w Gołdapi zwrócił się do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie z prośbą o udzielenie informacji dotyczącej wznowienia rozpoczętej w roku 2010 budowy chodnika w miejscowości Galwiecie, usytuowanego w pasie drogowym drogi nr 651 oraz o rozważenie możliwości zmiany miejsca usytuowania zatoki autobusowej zaprojektowanej po prawej stronie drogi jadąc od Gołdapi.

 

 

URZĄD MIEJSKI W GOŁDAPI

Wydział Gospodarki Przestrzennej

Ochrony Środowiska i Nieruchomości

Gołdap,16.04.2012r

 

Szanowny Pan

Tomasz Luto

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

W odpowiedzi na Pana interpelację, złożoną 27 marca 2012r, podczas sesji Rady Miejskiej w Gołdapi w sprawie „ biogazowni lokalizowanej we Wronkach Wielkich”, uprzejmie informuję, że:

 

1. 01 marca 2012r do urzędu Miejskiego w Gołdapi wpłynął wniosek firmy BIOPOWER S.A. w sprawie wydania decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie biogazowni rolniczej o mocy 250kW, przewidzianej do realizacji w gm. Gołdap, obr. geod. Marcinowo, we wsi Wronki Wielkie na działce oznaczonej numerem ewidencyjnym 277/22.

W skład wnioskowanej biogazowni rolniczej o mocy 250kW wchodzą:

- budynek techniczny,

- zbiornik fermentacyjny o pow. zab. 330m2 i objętości 1725m3

- zbiornik substratów płynnych o pow. zab. 33m2 i objętości 85m3

- podajnik substratów stałych o pow. zab. 12m2

- kontener stacji pomp o pow. zab. 15m2

- kontener elektrotechniczny o pow. zab. 15m2

- kontener socjalno- biurowy o pow. zab. 24m2

- waga przejazdowa o pow. zab. 54m2

- kontener jednostki kogeneracyjnej o pow. zab.36m2

- kontener stacji trafo o pow. zab. 12m2

- awaryjna pochodnia gazowa o pow. zab. 9m2

- drogi i place manewrowe o pow. zab. 1600m2

- silosy na kiszonkę /e komory/ o pow. zab. 2500m2

- zbiornik wody przeciwpożarowej/retencyjny o pow. zab.200m2

- linia rurociągowa służąca do transportu gnojowicy z fermy na biogazownię.

Przedsięwzięcie, jakim jest biogazownia rolnicza o mocy 25 kW, nie jest zaliczane do rodzaju przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których może być lub jest wymagane sporządzenie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. /Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2004r w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raporty o oddziaływaniu na środowisko./

Zgodnie z art. 61, par.4 k. p. a. oraz art.59. ust.1 ustawy z dnia 23 marca 2003r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym /Dz. U. Nr 80, poz.717 z późniejszymi zmianami/ wszczęto postępowanie administracyjne w powyższej sprawie i zawiadomiono strony.

Obecnie trwa postępowanie administracyjne. Zbierane są w powyższej sprawie opinie i uzgodnienia. Strony postępowania i okoliczni mieszkańcy wnieśli zastrzeżenia do planowanej inwestycji.

Przed wydaniem decyzji odbędzie się rozprawa administracyjna. Zgodnie z kpa wezmą w niej udział: wnioskodawca i strony postępowania. Dodatkowo zaprosimy zainteresowanych mieszkańców i radnych.

 

Z up. Burmistrza

mgr inż. arch. Beata Kołakowska

p. o. KIEROWNIKA

Wydział Gospodarki Przestrzennej

Ochrony Środowiska i Nieruchomości

 

Irena Milewska

Sołtys wsi Dzięgiele

Dzięgiele

19-500 Gołdap

 

W odpowiedzi na interpelację złożoną 4 kwietnia 2012 r. uprzejmie informuję:

  1. w sprawie tablic z numeracją nieruchomości (drogowskazów)

O tym gdzie zostaną umieszczone tabliczki informujące o położeniu danych nieruchomości zadecyduje 11 kwietnia 2012 roku komisja rolna rady miejskiej. Przewidziano w roku bieżącym ustawienie 50 tabliczek.

 

- w sprawie kruszywa na drogi

Został rozstrzygnięty przetarg na letnie utrzymanie dróg w roku 2012 . W ramach

zamówienia przewidziano trzy rodzaje kruszywa o frakcji 0-31,5 w cenie 159,9 zł za 1m³;

mieszanka żwirowo-piaskowa w cenie 86,10 za 1m³; żwir sortowany cenie 123,0 zł za 1m³.

Ze względu na zakres potrzeb oraz możliwości finansowe gminy w większości stosowane

jest kruszywo tańsze tj. mieszanka żwirowo-piaskowa oraz żwir sortowany. Zastosowanie

kruszywa najdroższego spowodowałoby zmniejszenie mniejszy zakresu remontów prawie o połowę.

 

- w sprawie wodociągów, których budowa została zakończona w 2011 r.

Fakt zakończenia inwestycji został zgłoszony Powiatowemu Inspektorowi

Nadzoru Budowlanego. Do końca kwietnia zakończymy przekazywać wodociągi do

eksploatacji Przedsiębiorstwu Wodociągów i Kanalizacji w Gołdapi.

W maju poinformujemy mieszkańców wsi o możliwości przyłączenia nieruchomości na

zasadach określonych przez PWiK.

Gołdap 2012.04.04

 

Marian Milewski

Sołtys wsi Jany

Osieki 2

19-500 Gołdap

 

W odpowiedzi na interpelację złożoną w dniu 4 kwietnia 2012 r

 

  • w sprawie tablic z numeracją (drogowskazów)

O tym gdzie zostaną umieszczone tabliczki informujące o położeniu danych nieruchomości zadecyduje 11 kwietnia 2012 roku komisja rolna rady miejskiej. Przewidziano w roku bieżącym ustawienie 50 tabliczek.

 

URZĄD MIEJSKI W GOŁDAPI

Wydział Gospodarki Przestrzennej

Ochrony Środowiska i Nieruchomości

 

Gołdap,16.04.2012 roku

Szanowny Pan

Marcin Przystawski

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

W odpowiedzi na interpelację, złożoną przez Pana 27 marca 2012 roku podczas sesji Rady Miejskiej w Gołdapi, w sprawie murka oporowego wokół dębu – pomnika przyrody, uprzejmie informuję, że na gołdapskim rynku ciągle jeszcze trwają prace budowlane. Do 31 maja, tj. terminu zakończenia budowy, wygląd rynku nie jest ostateczny i będą jeszcze wykonywane poprawki i korekty.

Z up. Burmistrza

mgr inż. arch. Beata Kołakowska

URZĄD MIEJSKI W GOŁDAPI

Wydział Gospodarki Przestrzennej

Ochrony Środowiska i Nieruchomości

Gołdap,16.04.2012 roku

Szanowny Pan

Piotr Rant

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

W odpowiedzi na Pana interpelację w sprawie „przejścia przy rondzie, które wchodzi w trawnik”, złożoną 27 marca 2012 roku podczas sesji Rady Miejskiej w Gołdapi, uprzejmie informuję, że trawnik we wskazanym miejscu został już zabudowany kostką granitową.

Ponadto informuję, że na gołdapskim rynku trwają jeszcze prace budowlane, które zakończone zostaną 31 maja 2012 roku. Do chwili zakończenia inwestycji i oddania jej do użytku wykonywane jeszcze będą poprawki i korekty.

 

Z up. Burmistrza

mgr inż. arch. Beata Kołakowska

p. o. KIEROWNIKA

Wydział Gospodarki Przestrzennej

Ochrony Środowiska i Nieruchomości

 

 

 

URZĄD MIEJSKI W GOŁDAPI

Wydział Gospodarki Przestrzennej

Ochrony Środowiska i Nieruchomości

Gołdap,16.04.2012 roku

Szanowny Pan

Jan Steć

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

W odpowiedzi na Pana interpelację w sprawie wjazdów na parking przy Placu Zwycięstwa, złożoną 27 marca 2012 roku podczas sesji Rady Miejskiej w Gołdapi, uprzejmie informuję, że na gołdapskim rynku trwają jeszcze prace budowlane, które zakończone zostaną 31 maja 2012 roku. Do chwili zakończenia inwestycji i oddania jej do użytku wykonywane jeszcze będą poprawki i korekty, między innymi polegające na zwężeniu wjazdu i wyjazdu z parkingu oraz zamontowaniu słupków ograniczających strefę parkowania.

 

Z up. Burmistrza

mgr inż. arch. Beata Kołakowska

p. o. KIEROWNIKA

Wydział Gospodarki Przestrzennej

Ochrony Środowiska i Nieruchomości

Gołdap 18-04-2012r.

 

Pan Marcin Przystawski

Radny Rady Miejskiej

w Gołdapi

W odpowiedzi na interpelację zgłoszoną na sesji Rady Miejskiej w dniu 29.12.2011r.

w sprawie ujednolicenia wyglądu strony BIP Urzędu Miejskiego w ramach bezpłatnego systemu dostępu do informacji publicznej uprzejmie informuję, że Scentralizowany System Dostępu do Informacji Publicznej na dzień dzisiejszy jeszcze nie funkcjonuje.

Centrum Projektów informatycznych czeka na decyzję Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie administrowania serwisem centralnego BIPU. Po otrzymaniu decyzji serwis zacznie funkcjonować. Na dzień dzisiejszy jedynie Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji jest w tym systemie.

Jak informuje resort spraw wewnętrznych i administracji, samorządy mają prawo do zawierania dowolnych umów na usługi świadczone w zakresie IT, w tym prowadzenia stron urzędów. Przy czym strona podmiotowa BIP może być utrzymywana przez podmioty zewnętrzne, jeśli spełniają wymogi zawarte w rozporządzeniu w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej. Zgodność z tymi wytycznymi musi zapewnić kierownik jednostki powierzającej utworzenie i obsługę strony podmiotowej BIP firmie hostingowej.

Urzędy nie mają obowiązku ujednolicenia swoich stron podmiotowych BIP według wytycznych Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej.

Portal Internetowy Urzędu Miejskiego w Gołdapi w celu ułatwienia znalezienia informacji został połączony z BIPem zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej. Obecnie mamy podpisaną umowę z firmą Interaktywna Polska ze Starego Sącza, która utrzymuje BIP oraz portal urzędu zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wszystko znajduje się na jednej stronie, a nie jak wcześniej mieliśmy dwie strony i część informacji była na BIP a część na portalu. Informacje dublowały się. W projekcie SSDIP nie ma możliwości połączenia BIP z portalem urzędu.

sporządził:

Tomasz Mikielski

 

Dom Kultury w Gołdapi

ul. Krótka 2 19-500 Gołdap

tel. +48 87 6150803

fax. +48 87 6153493

e-mail: dkgoldap@o2.pl

www.kultura.mazur

 

W odpowiedzi na pismo dotyczące wniosku radnego Piotra Ranta aby zastanowić się nad organizacja koncertów na hali sportowej, informuję, że każdy artysta sam określa swój wizerunek sceniczny, spójny z rodzajem wykonywanej muzyki, jej charakterem oraz ogólnym „klimatem”.

W przypadku zespołu jakim jest Stare Dobre Małżeństwo wyraźnym warunkiem organizacji koncertu było zapewnienie jego kameralnej formy odpowiadającej specyfice nurtu muzycznego jakim jest poezja śpiewana.

Organizacja koncertów na hali sportowej jest w zasadzie możliwa najczęściej w wypadku artystów bardzo komercyjnych, „topowych” z nurtu pop oraz pop – rock lub dance/disco polo, którzy preferują bardzo duże hale oraz kreują swój wizerunek sceniczny jako barwny, krzykliwy, przebojowy i nie stawiają wymagań dotyczących zapewnienia kameralnego, lirycznego charakteru występu.

 

Z poważaniem

Marta Jurgiełan

Dyrektor Domu Kultury w Gołdapi

 

 

 

 

 

 

Pan

Andrzej Pianka

Z-ca Przewodniczącego

Komisji Rewizyjnej

 

Odpowiedź na interpelację zgłoszoną na posiedzeniu Rady Miejskiej w dniu 27.03.2012 r. w sprawie kosztów zimowego utrzymania dróg i chodników.

 

Urząd Miejski w Gołdapi informuje, że w okresie od 1.01.2012 r. do 30.04.2012 r. zgodnie z wynikiem przetargu nieograniczonego i zawartą umową Gmina wydatkowała na zimowe utrzymanie ulic i chodników w mieście kwotę 184.390,64 zł. Wynagrodzenie wykonawcy jest wynagrodzeniem ryczałtowym, w związku z powyższym nie wystąpiły oszczędności.

 

URZĄD MIEJSKI W GOŁDAPI

Wydział Gospodarki Przestrzennej

Ochrony Środowiska i Nieruchomości

 

Gołdap,27.04.2012 roku

 

Szanowny Pan

Piotr Rant

Radny Rady Miejskiej w Gołdapi

 

Odpowiedź na interpelację radnego Piotra Ranta w sprawie „postępu prac i programu dotyczącego jeziora” złożoną 27 marca 2012r roku podczas sesji Rady Miejskiej w Gołdapi informuję, że wniosek złożony 18 lipca 2011r do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki wodnej w Warszawie w ramach programu LIFE+ pn.”Renaturyzacja zdegradowanego ekosystemu Jeziora Gołdap położonego na terenie SOO Puszcza Romincka” nie został zakwalifikowany do udzielenia dotacji.

Jednocześnie informuję, że ciągle monitorujemy i sprawdzamy pod kontem możliwości przeprowadzenia rekultywacji naszego jeziora wszystkie pojawiające się programy tzw. Unijne.

Z up. Burmistrza

mgr inż. arch. Beata Kołakowska

p. o. KIEROWNIKA

Wydział Gospodarki Przestrzennej

Ochrony Środowiska i Nieruchomości

 

 

 

 

Odpowiedź na wniosek radnego Piotra Ranta

 

Na gminę został nałożony ustawowy obowiązek zapewnienia lokali socjalnych, na które są przeznaczone tylko wolne pomieszczenia o obniżonej wartości użytkowej, w szczególności z gorszym wyposażeniem technicznym. Jednak zasoby lokali socjalnych są niewielkie, a potrzeby mieszkaniowe duże. Gmina Gołdap dysponuje 27 lokalami socjalnymi, z tego 22 poza granicami administracyjnymi miasta. Zgodnie z Ustawą o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego lokal socjalny jest to lokal nadający się do zamieszkania, ze względu na wyposażenie i stan techniczny, a powierzchnia pokoi przypadająca na członka gospodarstwa domowego najemcy nie może być mniejsza niż 5m2, a w wypadku jednoosobowego gospodarstwa domowego 10m2 , przy czym lokal ten może być

o obniżonym standardzie. Lokal socjalny musi więc spełniać odpowiednie standardy; warunki te są minimum, poniżej którego zejść nie można. Lokal socjalny powinien m.in. posiadać dostęp do źródła zaopatrzenia w wodę i do toalety, chociażby te urządzenia znajdowały się poza budynkiem.

Nieco niższe standardy aniżeli wyżej określone spełnia tzw. pomieszczenie tymczasowe. Jeśli eksmitowanemu nie przyznano lokalu socjalnego, należy mu się przynajmniej pomieszczenie tymczasowe, w związku z tym, iż w aktualnym stanie prawnym nie ma eksmisji na bruk. Pomieszczeniem tymczasowym mogą być poszczególne pokoje w lokalu ze wspólną kuchnią.

Towarzystwa Budownictwa Społecznego są jedną z najpopularniejszych form budownictwa mieszkaniowego. TBS-y to podmioty, których podstawową działalnością jest budowa i eksploatacja mieszkań czynszowych przeznaczonych na wynajem. Oferta TBS skierowana jest dla osób mniej zamożnych, których nie stać na kupno lub wynajmowanie mieszkania na wolnym rynku. Zadaniem Towarzystw Budownictwa Społecznego jest przede wszystkim budowa mieszkań do wynajęcia oraz ich utrzymywanie. Towarzystwa otrzymują na ten cel preferencyjny kredyt. Jednak aby zostać najemcą trzeba spełnić określone przez ustawę oraz Statut Towarzystwa warunki, m.in. określony dochód na gospodarstwo domowe. Ponadto często są stawiane kandydatom na najemców wymogi osiągnięcia określonego minimalnego progu zarobków. Ma to pomóc w doborze najemców wypłacalnych. Mieszkania w domach należących do TBS przeznaczone są dla ludzi średniozamożnych. Suma czynszów za najem wszystkich lokali musi pokryć koszty remontów budynków, koszty eksploatacji oraz spłacić kredyt zaciągnięty na budowę budynku. Najemcy mieszkań w zasobach budownictwa społecznego wnoszą kaucje (maksymalnie 10 % wartości lokalu) i opłacają czynsz regulowany, który jest wyższy niż obowiązujący w lokalnych zasobach mieszkaniowych.

Autor: Alicja Pietranis
Data utworzenia: 01-06-2012 10:09:31
Autor edycji: Alicja Pietranis
Data edycji: 01-06-2012 10:09:31