Protokoł z sesji - 5.XII.2014r.

 

 

P r o t o k ó ł Nr II/2014

z nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej w Gołdapi odbytej w dniu 5 grudnia 2014 r.

 

Na posiedzeniu obecni wg załączonej listy – 20 radnych.

Obradom przewodniczył Pan Andrzej Pianka

Protokołowała Alicja Pietranis – inspektor.

Godzina rozpoczęcia – 13.00, zakończenia – 14.30.

 

 

Porządek posiedzenia

 

  1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie kworum

  2. Przedstawienie porządku obrad

  3. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:

  1. ustalenia składu liczbowego komisji stałych Rady Miejskiej w Gołdapi

  2. wyboru przewodniczących komisji stałych Rady Miejskiej w Gołdapi

  3. ustalenia składów osobowych komisji stałych Rady Miejskiej w Gołdapi

  4. ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Gołdapi

4. Wolne wnioski

5. Zamknięcie sesji

 

Do pkt. 1

 

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej - Pan Andrzej Pianka. Powitał zaproszonych gości, radnych i pracowników urzędu, lokalne media.

Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, iż w sesji uczestniczy 20 radnych, zatem podejmowane uchwały będą prawomocne.

 

Do pkt. 2

 

Przewodniczący Rady Miejskiej - Pan Andrzej Pianka przedstawił porządek obrad.

Zgłosił wniosek, aby w porządku dokonać zamiany: w pkt.3 ppkt.2 - ustalenia składu liczbowego komisji stałych Rady Miejskiej w Gołdapi był by ppkt. 1, a ppkt.1 - wyboru przewodniczących komisji stałych Rady Miejskiej w Gołdapi był by ppkt.2. Innych wniosków nie zgłoszono i porządek został jednogłośnie przyjęty.

 

1)

Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia składu liczbowego komisji stałych Rady Miejskiej w Gołdapi. Zaproponował, aby komisje liczyły do 7 członków.

Radny Wojciech Hołdyński zgłosił wniosek formalny, aby nie ograniczać liczby członków w komisjach.

Wniosek ten poparli radny Wrzosek i Steć. Jeżeli będą chętni radni do zmiany komisji nie trzeba będzie zmieniać tej uchwały.

Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek radnego Wojciecha Hołdyńskiego.

W głosowaniu jawnym za wnioskiem głosowało 6 radnych, 12 było przeciw, 2 wstrzymało się od głosu.

 

Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie ustalenia składu liczbowego komisji stałych Rady Miejskiej w Gołdapi - „ do 7 członków”

W głosowaniu jawnym większością głosów 18 za, 2 wstrzymujące uchwała została podjęta.

Uchwała Nr II/4/2014

/w załączeniu/

2)

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wyboru przewodniczących stałych Komisji Rady Miejskiej w Gołdapi.

Radny Wojciech Hołdyński zgłosił wniosek formalny o przeprowadzenie glosowania tajnego w/s wyboru przewodniczących komisji.

Pan Andrzej Pianka - Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie zgłoszony wniosek.

Za wnioskiem głosowało 6 radnych, 12 przeciw, 2 wstrzymało się od głosu.

Przewodniczący Rady zaproponował zgłaszanie kandydatur na przewodniczących komisji.

Zgłoszono:

Pan Piotr Wasilewski zgłosił kandydaturę Pana Jarosława Dzienisa na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. Pan Jarosław Dzienis wyraził zgodę na kandydowanie.

W głosowaniu jawnym większością głosów 17 za, 3 wstrzymujących radni wybrali Pana Jarosława Dzienisa na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

Pani Anna Falińska zgłosiła kandydaturę Pana Władysława Pawłowskiego na przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu. Pan Władysław Pawłowski wyraził zgodę na kandydowanie.

W głosowaniu jawnym większością głosów 19 za,1wstrzymujący radni wybrali Pana Władysława Pawłowskiego na przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu.

Pani Wioletta Anuszkiewicz zgłosiła kandydaturę Pani Janiny Pietrewicz na przewodniczącą Komisji Rolnictwa i Gospodarki Zasobami Naturalnymi. Pani Janina Pietrewicz wyraziła zgodę na kandydowanie.

W głosowaniu jawnym większością głosów 19 za, 1 wstrzymujący radni wybrali Panią Janiny Pietrewicz na przewodniczącą Komisji Rolnictwa i Gospodarki Zasobami Naturalnymi.

Pani Janina Pietrewicz zgłosiła kandydaturę Pani Wioletty Anuszkiewicz na przewodniczącą Komisji Oświaty, Kultury Fizycznej i Turystyki. Pani Wioletty Anuszkiewicz wyraziła zgodę na kandydowanie.

W głosowaniu jawnym większością głosów 19 za, 1 wstrzymujący radni wybrali Panią Wiolettę Anuszkiewicz na przewodniczącą Komisji Oświaty, Kultury Fizycznej i Turystyki.

Pani Wioletta Anuszkiewicz zgłosiła kandydaturę Pani Celiny Ostrowskiej na przewodniczącą Komisji Spraw Obywatelskich i Społecznych. Pani Celina Ostrowska wyraził zgodę na kandydowanie.

W głosowaniu jawnym większością głosów 19 za, 1 wstrzymujący radni wybrali Panią Celinę Ostrowską na przewodniczącą Komisji Spraw Obywatelskich i Społecznych.

Pan Andrzej Dutkowski zgłosił kandydaturę Pana Andrzeja Murzyna na przewodniczącego Komisji Ochrony Środowiska, Ochrony Zdrowia i Uzdrowiska. Pan Andrzej Murzyn wyraził zgodę na kandydowanie.

W głosowaniu jawnym większością głosów 18 za, 2 wstrzymujące radni wybrali Pana Andrzeja Murzyna na przewodniczącego Komisji Ochrony Środowiska, Ochrony Zdrowia i Uzdrowiska.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie 20 za radni uchwałę w sprawie wyboru przewodniczących stałych Komisji Rady Miejskiej w Gołdapi podjęli.

Uchwała Nr II/5/2014

/ w załączeniu/

3)

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia składów osobowych komisji stałych Rady Miejskiej w Gołdapi.

Przewodniczący Rady przedstawił propozycje ustalenia składów poszczególnych komisji.

Do pracy w tych komisjach radni zgłosili swój akces i wyrazili zgodę na kandydowanie:

Komisja Rewizyjna

1. Jarosław Dzienis

2. Andrzej Murzyn

3. Celina Ostrowska

4. Piotr Wasilewski

5.Ryszard Wrzosek

Komisja Rozwoju Gospodarczego i Budżetu

1. Władysław Pawłowski

2. Andrzej Dutkowski

3. Anna Falińska

4. Wojciech Hołdyński

5. Jan Steć

6. Stanisław Wójtowicz

Komisja Rolnictwa i Gospodarki Zasobami Naturalnymi

1. Janina Pietrewicz

2. Józef Dominiuk

3. Jarosław Dzienis

4. Anna Falińska

5. Zbigniew Makarewicz

6. Jan Steć

7. Stanisław Wójtowicz

Komisja Spraw Obywatelskich i Społecznych

1. Celina Ostrowska

2. Wioletta Anuszkiewicz

3. Zbigniew Makarewicz

4. Marian Mioduszewski

5. Andrzej Murzyn

6. Janina Pietrewicz

7. Józef Wawrzyn

Komisja Ochrony Środowiska, Ochrony Zdrowia i Uzdrowiska

1. Andrzej Murzyn

2. Andrzej Dutkowski

3. Zdzisław Janczuk

4. Zofia Syperek

5. Piotr Wasilewski

Komisja Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki

1. Wioletta Anuszkiewicz

2. Wojciech Hołdyński

3. Zdzisław Janczuk

4. Marian Mioduszewski

5. Piotr Wasilewski

6. Józef Wawrzyn

7. Ryszard Wrzosek

W głosowaniu jawnym jednogłośnie 20 za, radni podjęli uchwałę w sprawie ustalenia składów osobowych stałych komisji Rady Miejskiej w Gołdapi.

Uchwała Nr II/6/2014

/ w załączeniu/

4)

Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Gołdapi.

Zgłosił propozycję, aby wynagrodzenie zasadnicze wynosiło 6 tys. zł., dodatek funkcyjny wyniósł 1,975 zł., dodatek stażowy po 10 latach – 600 zł. i dodatek specjalny – 2415 zł. Razem wynagrodzenie burmistrza wyniosło by 10.990 brutto.

Pan Tomasz Luto stwierdził, że ustalenie wynagrodzenia burmistrzowi jest kompetencją rady i on uszanuje wolę rady. Czy będzie to ta propozycja, czy niższa.

Radny Władysław Pawłowski stwierdził, że proponowane wynagrodzenie daje 15% oszczędności. Na początek jest to dobra propozycja i do zaakceptowania.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie 20 za, radni podjęli uchwałę w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Gołdapi.

Uchwała Nr II/7/2014

/ w załączeniu/

Do pkt.4

Radny Józef Wawrzyn zapytał, czy i kiedy został złożony wniosek o stawki za wodę na 2015 rok?

Pan Tomasz Luto Burmistrz Gołdapi poinformował, że w tej sprawie odbędzie się spotkanie z Prezesem PWiK i radni zostaną o tym powiadomieni.

Radny Jarosław Dzienis stwierdzi, że omawianie cen wody jest już po terminie. Podjęcie decyzji przez radę upływa 5 grudnia. Czy do urzędu wpłyną wniosek i jakie będą ceny wody.

 

Do pkt.5

Po wyczerpaniu porządku Przewodniczący Rady dokonał zamknięcia posiedzenia.

 

Protokołowała Przewodniczący Rady

(-) Alicja Pietranis (-) Andrzej Pianka

 

 

 

Autor: Alicja Pietranis
Data utworzenia: 08-01-2015 8:14:40
Autor edycji: Alicja Pietranis
Data edycji: 08-01-2015 8:14:40