Zarządzenie Nr 175/VII/11 w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert.

 

 

ZARZĄDZENIE NR 175/VII/2011

 

 

Burmistrza Gołdapi

z dnia 6 lipca 2011 roku


 

 

w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert


 

 

Na podstawie art. 30 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. 2001, nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), uchwały nr V/29/11 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 1 marca 2011r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Gołdap podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań publicznych innych niż wskazane ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu rozliczania dotacji oraz kontroli wykonania zleconych zadań oraz uchwały nr V/28/11 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 1 marca 2011r. w sprawie przyjęcia Programu współpracy Gminy Gołdap z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w roku 2011, zarządza się co następuje:


§ 1. 1. Ogłasza się otwarty konkurs ofert na realizację w formie wsparcia zadania Gminy Gołdap w 2011 r. z zakresu promocji gminy.

2. Warunki konkursu określa załącznik nr 1 do zarządzenia.


§ 2. Informację o ogłoszeniu konkursu publikuje się poprzez jej zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej, na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Gołdapi oraz na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Gołdapi.


 

 

§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się Pełnomocnikowi Burmistrza Gołdapi ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi.


 

 

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Marek Miros

/-/ Burmistrz Gołdapi

 

Załącznik nr 1
do Zarządzenia nr 175/ VII/2011
Burmistrza Gołdapi
z dnia 6 lipca 2011r.


B U R M I S T R Z G O Ł D A P I


ogłasza:
otwarty konkurs ofert na zadania publiczne Gminy Gołdap w formie wsparcia w
zakresie promocji gminy w roku 2011


Celem konkursu jest wsparcie finansowe działań publicznych Gminy Gołdap
podejmowanych w roku 2011 r w zakresie promocji gminy.
Rodzaje zadań publicznych:
Zadanie może być realizowane w różnych formach, w szczególności poprzez realizację
następujących przedsięwzięć:
a) przygotowywanie i rozpowszechnianie materiałów i wydawnictw informacyjnopromocyjnych
gminy,
b) prowadzenie portalu turystyczno-promocyjnego gminy,
c) organizację imprez i wydarzeń o charakterze promocyjnym, promujących gminę
Gołdap,
d) podejmowanie działań kreujących pozytywny wizerunek gminy Gołdap w kraju i za
granicą,
e) prowadzenie działań obejmujących rozwój i promocję turystyczną gminy,
f) współpraca z mediami celem promocji gminy.
I. Termin i warunki składania ofert.
1. W konkursie mogą brać udział podmioty niezaliczane do sektora finansów
publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku.
2. Oferty dotyczące wspierania realizacji zadania Gminy Gołdap z zakresu promocji
należy złożyć do 29 lipca 2011r. w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Gołdapi, Plac
Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty
do Sekretariatu Urzędu.
3. Oferta, której wzór został określony w załączniku nr 2, powinna zawierać w
szczególności:
1) nazwę i adres podmiotu ubiegającego się o dotację,
2) status prawny podmiotu,
3) numer i datę wpisu do rejestru,
4) numer rachunku bankowego, na który ma być przekazana dotacja,
5) nazwę i sposób realizacji zadania,
6) harmonogram realizacji zadania,
7) szczegółową kalkulację kosztów,
8) kopie aktualnego (zgodnego ze stanem faktycznym) odpisu z Krajowego Rejestru
Sądowego, innego rejestru lub ewidencji,
9) w przypadku gdy oferta podpisana jest przez osoby inne niż wskazane w aktualnym
odpisie KRS, innego rejestru lub ewidencji należy dołączyć pełnomocnictwa lub
upoważnienia,
10) statut podmiotu,
11) inne informacje dotyczące oferenta oraz przedkładanej oferty,
12) inne informacje i dokumenty wynikające z druku wzoru oferty.
4. Wzór oferty, a także wzór umowy i sprawozdania z wykonania zadania stanowią
załączniki do niniejszego zarządzenia.
5. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
II. Termin i warunki realizacji zadań.
1. Zadanie winno być w całości wykonane w roku 2011.
2. Zadanie winno być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą
umową oraz z obowiązującymi standardami i przepisami, w zakresie opisanym w
ofercie.
III. Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadań w roku 2011.
1. W 2011 r. zgodnie z budżetem Gminy Gołdap na realizację zadania wymienionego
w niniejszym ogłoszeniu przeznaczono kwotę do 190 000,00 zł.
2. Kwota ta może ulec zmniejszeniu w przypadku stwierdzenia, że zadanie można
zrealizować mniejszym kosztem, złożone oferty nie uzyskają akceptacji Burmistrza
Gołdapi lub zaistnieje konieczność zmniejszenia budżetu Gminy w części
przeznaczonej na realizację zadania z ważnych przyczyn, niemożliwych do
przewidzenia w dniu ogłaszania konkursu.
IV. Zasady, tryb i kryteria wyboru ofert.
1. Konkurs rozstrzyga Burmistrz Gołdapi, który dokonuje wyboru ofert najlepiej,
zdaniem Burmistrza, służących realizacji zadań. Rozstrzygnięcie konkursu podaje
się do publicznej wiadomości na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Gołdapi,
na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Gołdapi oraz w Biuletynie Informacji
Publicznej.
2. Ostateczne rozstrzygnięcie konkursu nastąpi nie później, niż w ciągu dwóch
miesięcy od ostatniego dnia przyjmowania ofert.
3. Wybór ofert stanowiących formę realizacji zadań, o których mowa w rozdziale I
nastąpi w szczególności oparciu o następujące kryteria:
a) merytoryczną zawartość projektu, jego zbieżność z hierarchią potrzeb i zadań
gminy,
b) korzyściami płynącymi dla mieszkańców Gminy i mającymi wpływ na jej rozwój,
c) kosztami projektu, w tym:
- wysokością wkładu własnego wnioskodawcy,
- udziałem innych źródeł finansowania,
- strukturą wydatków,
d) perspektywami kontynuacji projektu i potencjalnymi źródłami jego dalszego
finansowania,
e) stosunkiem ponoszonych nakładów do długofalowych efektów projektu.
4. Powyższe kryteria mają zastosowanie również w przypadku gdy do konkursu
zostanie zgłoszona tylko jedna oferta.
5. W przypadku wsparcia wykonania zadania dofinansowanie Gminy może wynosić do
80 % kosztów kwalifikowanych.
V. Zasady przyznawania dotacji.
1. Zasady postępowania konkursowego oraz przyznawania dotacji określa uchwała nr
V/29/11 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 1 marca 2011r. w sprawie trybu
postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Gołdap podmiotom
niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia
zysku na realizację zadań publicznych innych niż wskazane ustawą o działalności
pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu rozliczania dotacji oraz kontroli
wykonania zleconych zadań.
2. Przyznawanie dotacji następuje na zasadzie powierzania i wspierania wykonywania
zadania publicznego, w trybie umowy (stanowiącej załącznik nr 3 do zarządzenia)
sformułowanej z uwzględnieniem art. 221 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o
finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 ze zm.), zawartej pomiędzy
Burmistrzem Gołdapi a podmiotem, którego oferta zostanie wybrana,
3. Wysokość przyznanej dotacji może być niższa, niż wnioskowana w ofercie. W takim
przypadku oferent może negocjować zmniejszenie zakresu rzeczowego zadania lub
wycofać swoją ofertę.
4. Burmistrz Gołdapi może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania
dotacji i podpisania umowy w przypadku, gdy okaże się, iż rzeczywisty zakres
realizowanego zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie, podmiot lub jego
reprezentanci utracą zdolności do czynności prawnych, zostaną ujawnione
nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub
finansową oferenta.
VI. Postanowienia końcowe.
1. W przypadku rezygnacji podmiotu lub odmowy podpisania umowy przez Burmistrza
Gołdapi z przyczyn opisanych wyżej, Burmistrz może zarezerwowane środki
przeznaczyć na inną, wyłonioną dodatkowo ofertę, na ogłoszenie nowego konkursu
lub na realizację zadania w innym trybie przewidzianym w ustawie o działalności
pożytku publicznego i o wolontariacie.
2. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczenia zadania
reguluje umowa pomiędzy Gminą a oferentem.
3. Wyłoniony podmiot jest zobowiązany pod rygorem rozwiązania umowy zamieszczać
we wszystkich drukach związanych z realizacją zadania (plakatach, zaproszeniach,
regulaminach, komunikatach itp.), a także w ogłoszeniach prasowych, reklamach,
wykazach sponsorów, na banerach, informacji o tym, iż zadanie jest dotowane
przez Gminę Gołdap. Informacje takie winny być również podawane do publicznej
wiadomości w czasie realizacji zadania.
4. Dotacje nie będą przyznawane na wydatki nie związane z realizacją danego
zadania.
5. Dotowany podmiot, który otrzyma dotację z budżetu Gminy jest zobowiązany do:
a) wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy,
b) dostarczenia na wezwanie oryginałów dokumentów (faktur, rachunków) oraz
dokumentacji, o której mowa wyżej, celem kontroli prawidłowości wydatkowania
dotacji oraz kontroli prowadzenia dokumentacji z nią związanej. Kontrola, o której
mowa wyżej, nie ogranicza prawa Gminy go kontroli całości realizowanego zadania
pod względem finansowym i merytorycznym.
6. Sprawozdania należy sporządzać wg wzoru, stanowiącego załącznik nr 4 do
zarządzenia.
7. Burmistrz Gołdapi zastrzega sobie prawo nierozstrzygnięcia konkursu.
8. Rozstrzygnięcie konkursu nie podlega procedurze odwoławczej.

 

Załącznik nr 2

do Zarządzenia nr 175/ VII/2011

Burmistrza Gołdapi

z dnia 6 lipca 2011r.


 

WZÓR

OFERTA REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO

…………………………………

Data i miejsce złożenia oferty

(wypełnia organ administracji publicznej)

 

OFERTA

 

 

..............................................................

(rodzaj zadania publicznego2))

..............................................................

(nazwa zadania publicznego)

 

w okresie od ............ do .............

 

W FORMIE

POWIERZENIA REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO/WSPIERANIA REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO 1)

 

PRZEZ

 

..............................................................

(organ administracji publicznej)

 

I. Dane oferenta.

1) nazwa: ..............................................................................................

 

2) forma prawna:

 

( ) stowarzyszenie ( ) fundacja

 

( ) kościelna osoba prawna ( ) kościelna jednostka organizacyjna

 

( ) spółdzielnia socjalna ( ) inna…………………………………

 

3) numer w Krajowym Rejestrze Sądowym, w innym rejestrze lub ewidencji:

.......................................................................................................................

 

4) data wpisu, rejestracji lub utworzenia: ........................................................

 

5) nr NIP: .......................................... nr REGON: ...........................................

 

6) adres:

 

miejscowość: ..................................... ul.: ....................................................

 

gmina: ........................................... powiat: ..................................................

 

województwo: .................................................

kod pocztowy: ……………… poczta: ……….............................

 

7) tel.: .................................. faks: .....................................................

 

e-mail: ................................ http:// ...............................................

 

8) numer rachunku bankowego: ……………………………...............................

 

nazwa banku: …………………………..........................................................

 

9) nazwiska i imiona osób upoważnionych do reprezentowania oferenta:

a) ………………………................................................................................

b) ………………………………………………………………………………...

c) ……………………………………………………………………………..….

 

10) nazwa, adres i telefon kontaktowy jednostki organizacyjnej bezpośrednio wykonującej zadanie, o którym mowa w ofercie:

 

..................................................................................................................................................................

 

11) osoba upoważniona do składania wyjaśnień dotyczących oferty (imię i nazwisko oraz nr telefonu kontaktowego)

 

..................................................................................................................................................................

 

12) przedmiot działalności statutowej:

 

  1. działalność statutowa nieodpłatna

 

 

 

 

 

  1. działalność statutowa odpłatna

 

 

 

 

 

13) jeżeli oferent prowadzi działalność gospodarczą:

a) numer wpisu do rejestru przedsiębiorców …………………………………………………………..

b) przedmiot działalności gospodarczej

 

 

 

 

 

 

 

 

III. Szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji

1. Krótka charakterystyka zadania publicznego

 

 

 

 

2. Opis potrzeb wskazujących na konieczność wykonania zadania publicznego, opis ich przyczyn oraz skutków

 

 

 

 

 

3. Opis grup adresatów zadania publicznego

 

 

 

 

 

 

4. Zakładane cele realizacji zadania publicznego oraz sposób ich realizacji

 

 

 

 

 

 

5. Miejsce realizacji zadania publicznego

 

 

 

 

 

 

6. Sposób realizacji - opis poszczególnych działań w zakresie realizacji zadania publicznego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Harmonogram.

Zadanie publiczne realizowane w okresie od……………………. do ……………………….

Zaplanowane działania

I

II

III

IV

V

VI

VII

VIII

IX

X

XI

XII

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Zakładane rezultaty realizacji zadania publicznego

 

 

 

 

 

 

 

IV. Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego

1. Kosztorys ze względu na rodzaj kosztów:

 

 

Lp.

 

Rodzaj kosztów16)

Ilość jednostek

Koszt jednostkowy (w zł)

Rodzaj miary

Koszt

całkowity

(w zł)

z tego do pokrycia

z wnioskowanej dotacji

(w zł)

z tego z finansowych środków własnych,

 

Koszt do pokrycia

z wkładu rzeczowego i/lub osobowego, w tym pracy społecznej członków

i świadczeń wolontariuszy

(w zł)

I.

Działanie I.

I.1

 

 

 

 

 

 

 

 

I.2

 

 

 

 

 

 

 

 

I.3

 

 

 

 

 

 

 

 

II

Działanie II.

II.1

 

 

 

 

 

 

 

 

II.2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Przewidywane źródła finansowania zadania publicznego

 

1

Wnioskowana kwota dotacji

 

………

……..%

2

Środki finansowe własne, środki z innych źródeł oraz wpłaty i opłaty adresatów

 

(z tego wpłaty i opłaty adresatów zadania ........................... zł)

 

 

………

……..%

3

Rzeczowe lub/i osobowe środki własne lub partnera

 

………

 

……..%

4

Ogółem (środki wymienione w pkt 1- 3)

 

………

100%

 

Uwagi, które mogą mieć znaczenie przy ocenie kosztorysu:

...........................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

3. Informacja o uzyskanych przez organizacje od sponsorów środkach prywatnych lub publicznych, których kwota została uwzględniona w ramach środków własnych.

 

V. Inne wybrane informacje dotyczące zadania publicznego

 

1.Partnerzy w realizacji zadania (ze szczególnym uwzględnieniem administracji publicznej):

 

 

 

 

 

 

2. Zasoby kadrowe przewidywane do wykorzystania przy realizacji zadania publicznego

 

 

 

 

 

3. Zasoby rzeczowe oferenta przewidywane do wykorzystania przy realizacji zadania

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Dotychczasowe doświadczenia w realizacji zadań publicznych podobnego rodzaju (ze wskazaniem, które z tych zadań realizowane były we współpracy z administracją publiczną).

 

 

 

 

 

 

 

Oświadczam(-my), że:

1) proponowane zadanie w całości mieści się w zakresie działalności naszego podmiotu,

2) w ramach składanej oferty przewidujemy pobieranie*/niepobieranie* opłat od adresatów zadania,

3) podmiot jest związana(-ny) niniejszą ofertą przez okres do dnia ............................,

4) wszystkie podane w ofercie informacje są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym.

 

………………………………………………………….. ……………………………..

pieczęć organizacji podmiotu data

 

.............................................................. …………….................. ……………………………

(podpis osoby upoważnionej lub podpisy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu)

Załączniki:

  1. Kopia aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji

  2. statut podmiotu

  3. Umowa partnerska lub oświadczenie partnera (w przypadku wskazania w pkt V.1. partnera).

  4. Oświadczenie oferenta o niezaleganiu z płatnościami na rzecz podmiotów publiczno-prawnych,

  5. ..........................................................

 

Poświadczenie złożenia oferty

 

 

 

 

 

Adnotacje urzędowe (nie wypełniać)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

______

* Niepotrzebne skreślić.

 

Załącznik nr 3

do Zarządzenia nr 175/ VII/2011

Burmistrza Gołdapi

z dnia 6 lipca 2011r.

 

 

 

UMOWA nr…….

zawarta w Gołdapi w dniu……………………………pomiędzy:

 

Gminą Gołdap z siedzibą w Gołdapi, przy Placu Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap, zwaną w treści umowy ,,Zleceniodawcą”, reprezentowaną przez :

………………………… Burmistrza Gołdapi

przy kontrasygnacie …………………………. Skarbnika Gminy Gołdap,

 

a

 

…………………………………………… z siedzibą w ………………., zwanym w dalszej części umowy ,,Zleceniobiorcą”, reprezentowanym przez:

 

1)……………………………………………….

2) ………………………………………………

3) ……………………………………………….

 

Działając w szczególności na podstawie:

  1. ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (t.j. DZ. U. z 2009, Nr 157, poz. 1240 z późn. zm),

  2. ustawa z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (t.j DZ.U. z 2009 r, Nr 152, poz. 1223, z późn.zm.)

  3. uchwały nr V/29/1 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 1 marca 2011r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Gołdap podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań publicznych innych niż wskazane ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu rozliczania dotacji oraz kontroli wykonania zadań zleconych.

 

§ 1. Przedmiot umowy

  1. Umowa określa szczegółowe zasady, tryb i warunki otrzymania i rozliczenia dotacji celowej.

  2. Zleceniodawca zobowiązuje się do realizacji zadania w oparciu o wniosek o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Gołdap stanowiący integralną część umowy, z uwzględnieniem aktualizacji opisu poszczególnych działań, kosztorysu i harmonogramu.

  3. Cel i opis zakresu rzeczowego zadania: ……………………………………………………………

  4. Wsparcie finansowe zadania pod nazwą ………………….nastąpi w formie dotacji celowej przyznanej ………………………….. (nazwa organizacji).

  5. Zleceniodawca zobowiązuje się do przekazania dotacji na realizację zadania w wysokości …….. zł słownie: ………………………………………………………………………………………………

  6. Przyznane środki finansowe w wysokości …….. zł słownie: …………………………………………

zostaną przekazane na rachunek bankowy Zleceniobiorcy, o nr………………………………

w następujący sposób:

a) w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy lub,

b) I transza w wysokości …………. zł, słownie: ……………………………. w terminie………….;

II transza w wysokości …………. zł, słownie: ……………………………. w terminie………….;

III transza w wysokości …………. zł, słownie: ……………………………. w terminie…………..

  1. Zleceniobiorca oświadcza, że jest jedynym posiadaczem rachunku bankowego wskazanego w umowie, i zobowiązuje się do utrzymania wskazanego powyżej rachunku bankowego nie krócej niż do chwili dokonania ostatecznych rozliczeń ze Zleceniodawcą, wynikających z umowy.

  2. Kwota dofinansowania, w ramach przyznanej dotacji nie może przekroczyć 80% wydatków ogółem.

  3. W uzasadnionych przypadkach Zleceniobiorca ma możliwość dokonania przesunięć do 10% pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztorysu zadania.

 

 

 

§ 2. Warunki realizacji i rozliczenia zadania

  1. Termin realizacji zadania publicznego ustala się od dnia …………… do dnia ………….

  2. Zleceniobiorca zobowiązuje się wykonać zadanie publiczne zgodnie z ofertą, z uwzględnieniem aktualizacji opisu poszczególnych działań, harmonogramu i kosztorysu.

  3. Przekazane środki finansowe z dotacji, określone w § 1 ust. 4, Zleceniobiorca jest zobowiązany wykorzystać do dnia 31 grudnia każdego roku, w którym realizowane jest zadanie publiczne, nie później jednak niż do dnia zakończenia realizacji zadania publicznego, o którym mowa w § 2 ust. 1. Kwotę niewykorzystanej części dotacji Zleceniobiorca jest zobowiązany zwrócić w terminie 15 dni od dnia zakończenia realizacji zadania publicznego, o którym mowa w § 2 ust. 1.

  4. Niewykorzystana kwota dotacji podlega zwrotowi na rachunek bankowy Zleceniodawcy o numerze…………………………………………………..

  5. Od niewykorzystanej kwoty dotacji zwróconej po terminie, o którym mowa w ust. 3, naliczane są odsetki w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych i przekazywane na rachunek bankowy Zleceniodawcy o numerze………………………………………………………………

  6. Niewykorzystane przychody i odsetki bankowe od przyznanej dotacji, podlegają zwrotowi na rachunek bankowy Zleceniodawcy na zasadach określonych w ust. 3-5.

  7. Zleceniobiorca sporządza sprawozdanie końcowe z wykonania zadania publicznego na formularzu zgodnym z załącznikiem nr 3 do Zarządzenia nr 175/VII/2011 Burmistrza Gołdapi z dnia 6 lipca 2011r., w terminie 30 dni od dnia zakończenia zadania, o którym mowa w ust. 1.

  8. Zleceniodawca ma prawo żądać, aby Zleceniobiorca w wyznaczonym terminie przedstawił dodatkowe informacje i wyjaśnienia do sprawozdania, o którym mowa w ust. 7.

  9. W przypadku nieprzedłożenia sprawozdania w terminie, Zleceniodawca wzywa pisemnie Zleceniobiorcę do jego złożenia. Niezastosowanie się do wezwania skutkuje przeprowadzeniem kontroli, która może być podstawą do rozwiązania umowy oraz do nałożenia sankcji finansowych wynikających z obowiązujących przepisów prawa.

 

§ 3.Odpowiedzialność zleceniobiorcy

  1. Zleceniobiorca zobowiązuje się do wykorzystania przekazanych środków finansowych zgodnie z celem na jaki je uzyskał i na warunkach określonych niniejszą umową. Dotyczy to także ewentualnych przychodów uzyskanych przy realizacji zadania, których nie można było przewidzieć przy kalkulowaniu wielkości dotacji, oraz odsetek bankowych od przekazanych przez Zleceniodawcę środków, które należy wykorzystać wyłącznie na wykonanie zadania.

  2. Zleceniobiorca jest zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków finansowych otrzymanych z dotacji na realizację zadania oraz wydatków dokonywanych z tych środków w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych, zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości i ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,

 

 

§ 4. Kontrola

  1. Zleceniodawca sprawuje kontrolę prawidłowości wykonywania zadania przez Zleceniobiorcę, w tym wydatkowania przekazanych mu środków finansowych. Kontrola może być przeprowadzona w toku realizacji zadania oraz po jego zakończeniu.

  2. W ramach kontroli, o której mowa w ust. 1, upoważnieni pracownicy Zleceniodawcy mogą badań dokumenty i inne nośniki informacji, które mają lub mogą mieć znaczenie dla oceny prawidłowości wykonywania zadania, oraz żądać udzielenia ustnie lub na piśmie informacji dotyczących wykonania zadania. Zleceniobiorca na żądanie kontrolującego jest zobowiązany dostarczyć lub udostępnić dokumenty i inne nośniki informacji oraz udzielić wyjaśnień i informacji w terminie określonym przez kontrolującego.

  3. Prawo kontroli przysługuje upoważnionym pracownikom Zleceniodawcy zarówno w siedzibie Zleceniobiorcy, jak i w miejscu realizacji zadania.

 

 

 

§ 5.Rozwiązanie umowy

  1. Umowa może być rozwiązana na mocy porozumienia Stron w przypadku wystąpienia okoliczności, za które Strony nie ponoszą odpowiedzialności, a które uniemożliwiają wykonywanie umowy.

  2. W przypadku rozwiązania umowy na mocy porozumienia Stron skutki finansowe oraz ewentualny zwrot środków finansowych Strony określają w sporządzonym protokole.

  3. Umowa może być rozwiązana przez Zleceniodawcę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku:

  1. wykorzystywania udzielonej dotacji niezgodnie z przeznaczeniem,

  2. nieterminowego lub nienależytego wykonywania umowy, w tym w szczególności zmniejszenia zakresu rzeczowego realizowanego zadania, stwierdzonego na podstawie wyników kontroli oraz oceny realizacji wniosków i zaleceń pokontrolnych.

  3. przekazania przez Zleceniobiorcę części lub całości dotacji osobie trzeciej, pomimo, że nie przewiduje tego niniejsza umowa,

  4. odmowy przez Zleceniobiorcę poddania się kontroli, bądź braku usunięcia stwierdzonych podczas kontroli nieprawidłowości w terminie wyznaczonym przez Zleceniodawcę,

  1. Rozwiązując umowę, Zleceniodawca określi kwotę dotacji podlegającej zwrotowi w wyniku stwierdzenia okoliczności , o których mowa w ust.3, wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, termin jej zwrotu, oraz nazwę i numer konta, na które należy dokonać zwrotu.

 

§ 6.Zmiana umowy

Każda zmiana umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności z zastrzeżeniem, że zmiana nie może powodować zwiększenia kwoty przyznanej dotacji, ani istotnego odstępstwa od założeń zaakceptowanego projektu zadania.

 

§ 7.Postanowienia końcowe

  1. Zleceniobiorca ponosi wyłączną odpowiedzialność wobec osób trzecich za szkody powstałe w związku z realizacją zadnia.

  2. W zakresie nieuregulowanym umową stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks Cywilny (DZ. U. Nr 16, poz. 93, z późn. zm.).

  3. Ewentualne spory powstałe w związku z zawarciem i wykonywaniem niniejszej umowy Strony poddadzą rozstrzygnięciu sądu powszechnego właściwego ze względu na siedzibę Zleceniodawcy.

  4. Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron.

 

Zleceniodawca                                                                                                                         Zleceniobiorca

 

Załącznik nr 4

do Zarządzenia nr 175/ VII/2011

Burmistrza Gołdapi

z dnia 6 lipca 2011r.

 

 

WZÓR

SPRAWOZDANIA

z wykonania zadania publicznego

 

.................................................................................

(tytuł zadania publicznego)

w okresie od ................ do .................

 

określonego w umowie nr ..............

zawartej w dniu .............................................................. pomiędzy

 

 

..........................................................................................................

(nazwa Zleceniodawcy)

 

 

a .........................................................................................................

(nazwa Zleceniobiorcy/(-ów), siedziba, nr Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji3))

 

 

Data złożenia sprawozdania4)

……………….......................

 

 

 


 

Część I. Sprawozdanie merytoryczne

 

1. Informacja czy zakładane cele realizacji zadania publicznego zostały osiągnięte w wymiarze określonym w części III pkt 4 oferty. Jeśli nie, wskazać dlaczego.

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Opis wykonania zadania:

Zadanie publiczne realizowane w okresie od……………………. do ……………………….

Zaplanowane działania

Opis wykonania zadania

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Opis osiągniętych rezultatów:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Liczbowe określenie skali działań zrealizowanych w ramach zadania:

 

 

 

 

 

Część II. Sprawozdanie z wykonania wydatków

  1. Rozliczenie ze względu na rodzaj kosztów (w zł)

     

     

     

     

     

    Lp.

     

     

     

     

     

    Rodzaj kosztów (koszty merytoryczne i administracyjne związane z realizacją zadania)

    Całość zadania

    (zgodnie z umową)

    Poprzednie okresy sprawozdawcze (narastająco)*

    Bieżący okres sprawozdawczy – w przypadku

    sprawozdania końcowego – za okres realizacji zadania

    koszt całkowity

    z tego
    z dotacji

    z tego z finansowych środków własnych, środków z innych źródeł oraz wpłat i opłat adresatów*

    z tego z rzeczowych lub/i osobowych środków własnych

    koszt całkowity

    z tego
    z dotacji

    z tego z finansowych środków własnych, środków z innych źródeł oraz wpłat i opłat adresatów*

    z tego z rzeczowych lub/i osobowych środków własnych

    koszt całkowity

    z tego
    z dotacji

    z tego z finansowych środków własnych, środków z innych źródeł oraz wpłat i opłat adresatów*

    z tego z rzeczowych lub/i osobowych środków własnych

    I.

    Działanie I.

    I.1

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    I.2

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    I.3

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    II.

    Działanie II.

    II.1

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    II.2

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    II.3

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Ogółem:

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

  2. Rozliczenie ze względu na źródło finansowania

 

Źródło finansowania

 

Całość zadania (zgodnie z umową)

 

Poprzednie okresy sprawozdawcze (narastająco)*

 

Bieżący okres sprawozdawczy - w przypadku sprawozdania końcowego - za okres realizacji zadania

 

 

 

 

%

 

 

%

 

 

%

 

Koszty pokryte z dotacji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Koszty pokryte z finansowych środków własnych, środków z innych źródeł oraz wpłat i opłat adresatów*

 

(z tego wpłaty i opłaty adresatów zadania

.................. zł)

 

 

 

 

 

 

 

 

Rzeczowe lub/i osobowe środki własne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ogółem:

 

 

 

100%

 

 

 

100%

 

 

 

100%

 

 

 

Uwagi, które mogą mieć znaczenie przy ocenie prawidłowości wykonania wydatków:

..............................................................

..............................................................

3. Informacja o kwocie przychodów uzyskanych przy realizacji umowy i odsetek bankowych od środków z dotacji zgromadzonych na rachunku bankowym

 

 

 

4.Zestawienie faktur (rachunków)

Lp.

Numer dokumentu księgowego

Numer pozycji z kosztorysu

Data wystawienia dokumentu księgowego

Nazwa kosztu

Kwota (zł)

Z tego ze środków pochodzących z dotacji (zł)

Z tego ze środków finansowych własnych

Data zapłaty

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Część III. Dodatkowe informacje

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

 

Załączniki:

1. ............................................................

2. ............................................................

3. ............................................................

 

Oświadczam(-y), że:

1) od daty zawarcia umowy nie zmienił się status prawny Zleceniobiorcy(-ów);

2) wszystkie podane w niniejszym sprawozdaniu informacje są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym;

3) zamówienia na dostawy, usługi i roboty budowlane za środki finansowe uzyskane w ramach umowy zostały dokonane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.);

4) wszystkie kwoty wymienione w zestawieniu faktur (rachunków) zostały faktycznie poniesione;

5) w zakresie związanym z otwartym konkursem ofert, w tym z gromadzeniem, przetwarzaniem i przekazywaniem danych osobowych, a także wprowadzaniem ich do systemów informatycznych, osoby, których te dane dotyczą, złożyły stosowne oświadczenia zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.).

 

(pieczęć(-cie) Zleceniobiorcy/(-ów)12))

......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(podpis osoby upoważnionej lub podpisy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu Zleceniobiorcy(-ów)

 

Poświadczenie złożenia sprawozdania

 

 

 

 

Adnotacje urzędowe

 

 

 

 

______________

POUCZENIE

Sprawozdania składa się osobiście lub przesyła przesyłką poleconą w przewidzianym w umowie terminie na adres Zleceniodawcy.

Termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało wysłane w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565, z późn. zm.), za poświadczeniem przedłożenia Zleceniodawcy lub nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego.

 

 

5)Opis powinien zawierać szczegółową informację o zrealizowanych działaniach zgodnie z ich układem zawartym w ofercie, która była podstawą przygotowania umowy. W opisie konieczne jest uwzględnienie wszystkich planowanych działań, zakres w jakim zostały one zrealizowane, i wyjaśnienie ewentualnych odstępstw w ich realizacji, w odniesieniu do ich zakresu, jak i harmonogramu realizacji.

6) Należy użyć tych samych miar, które zapisane były w ofercie realizacji zadania, w części III pkt 9.

7) Wypełniać tylko w przypadku, gdy podczas realizacji zadania sporządzono sprawozdanie częściowe. Dotyczy wyłącznie okresu objętego poprzednim sprawozdaniem.

8) W przypadku oferty wspólnej kolejni Zleceniobiorcy dołączają do tabeli informację o swoich kobiorca/Zleceniobiorcy* ferenta, jak i zekazania kkkosztach.

9) Dotyczy wszystkich dokumentów księgowych związanych z realizacją zadania. Zestawienie powinno zawierać: numer faktury (rachunku), datę jej wystawienia, wysokość wydatkowanej kwoty i wskazanie, w jakiej części została pokryta z dotacji, oraz rodzaj towaru lub zakupionej usługi. Każda faktura (rachunek) powinna być opatrzona pieczęcią organizacji pozarządowej lub podmiotu, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, oraz zawierać sporządzony w sposób trwały opis zawierający informacje: z jakich środków wydatkowana kwota została pokryta oraz jakie było przeznaczenie zakupionych towarów, usług lub innego rodzaju opłaconej należności. Informacja powinna być podpisana przez osobę odpowiedzialną za sprawy dotyczące rozliczeń finansowych organizacji lub podmiotu, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ww. ustawy.

Do sprawozdania nie załącza się faktur (rachunków), które należy przechowywać zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz postanowieniami umowy i udostępniać na żądanie Zleceniodawcy.

W przypadku umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego Zleceniodawca może żądać także faktur (rachunków) dokumentujących pokrycie kosztów ze środków innych niż dotacja przekazana przez Zleceniodawcę.

10) Zleceniodawca może żądać załączenia materiałów dokumentujących działania faktyczne podjęte przy realizacji zadania (np. listy uczestników projektu, publikacje wydane w ramach projektu, raporty, wyniki prowadzonych ewaluacji), jak również konieczne działania prawne (kopie umów, kopie dowodów przeprowadzenia odpowiedniego postępowania w ramach zamówień publicznych, o ile z umowy lub przepisów odrębnych wynika obowiązek stosowania ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.).

11) Stosuje się, o ile z umowy lub przepisów odrębnych wynika obowiązek stosowania ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych.

12) Wypełniać, jeśli Zleceniobiorca(-y) posługuje(-ą) się pieczęcią.

 

 

 

Autor: Iwona Urban
Data utworzenia: 11-07-2011 14:27:14
Autor edycji: Iwona Urban
Data edycji: 11-07-2011 14:27:14