Zarządzenie Nr 805/X/2020
Burmistrza Gołdapi
z dnia 16 października 2020 roku
W sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji pełnej w Urzędzie Miejskim w Gołdapi
Na podstawie art.33 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j.Dz.U. z 2020 r. poz.713) oraz art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j.Dz.U. z 2019 r. poz. 351) zarządzam co następuje:
§ 1
- Przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji składników majątkowych stanowiących własność Urzędu Miejskiego na dzień 31 grudnia 2020 roku.
- Powołuję komisję inwentaryzacyjną w składzie:
- Paweł Werchowicz - Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej
- Jolanta Sztabińska – Zastępca Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej
- Aneta Wielgus - Członek Komisji Inwentaryzacyjnej
- Natalia Popławska – Członek Komisji Inwentaryzacyjnej
- Beata Brzozowska – Członek Komisji Inwentaryzacyjnej.
- Praca członków Komisji Inwentaryzacyjnej może odbywać się w trybie zdalnym, np. przez kontakt na Teams.
- Komisja może podejmować decyzje w składzie 3 osobowym, z tym że zawsze musi być Przewodniczący lub Zastępca Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej.
- Ustalam termin rozpoczęcia inwentaryzacji na dzień 12.11.2020r a termin jej zakończenia na 11.01.2021r. wg harmonogramu inwentaryzacji, który stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia.
§ 2
- Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:
- środki trwałe,
- pozostałe środki trwałe w używaniu,
- wyposażenie podlegające ewidencji ilościowej,
- środki pieniężne, papiery wartościowe oraz inne aktywa w postaci zdematerializowanej,
- należności i zobowiązania,
- środki trwałe w budowie,
- druki ścisłego zarachowania,
- wartości niematerialne i prawne,
- grunty, w tym grunty stanowiące własność Skarbu Państwa,
- inne nie wymienione składniki aktywów i pasywów.
- Inwentaryzację zasobów mieszkaniowych i lokali użytkowych administrowanych przez Administrację Domów mieszkalnych Sp. z o. o. przeprowadzi zarządca.
- Mienie, które znajduje się poza Urzędem, oddane innym jednostkom na podstawie stosownych umów, np. w nieodpłatne użytkowanie, użyczone - inwentaryzuje się w oparciu o dane spisu z natury, otrzymane z jednostki, w której, znajdują się składniki majątkowe. Jednostka będąca w posiadaniu mienia Urzędu przeprowadza ich inwentaryzację na takich zasadach jak inwentaryzację własnych składników majątkowych.
- Mienie użytkowane przez jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych - inwentaryzuje się w oparciu o dane spisu, otrzymane z OSP, w którym, znajdują się składniki majątkowe. Prezes OSP będący w posiadaniu mienia Urzędu odpowiada za spis użytkowanych składników.
- Mienie użytkowane przez sołectwa (zakupione ze środków Funduszu sołeckiego), - inwentaryzuje się w oparciu o dane spisu, otrzymane od Sołtysa Sołectwa, w którym, znajdują się składniki majątkowe. Sołtys będący w posiadaniu mienia Urzędu odpowiada za spis użytkowanych składników.
- Mienie znajdujące się w świetlicach wiejskich – inwentaryzuje się w oparciu o spis, dostarczony przez Sołtysa Sołectwa ,w którym znajduje się świetlica. Sołtys odpowiada za przeprowadzenie spisu w świetlicy wiejskiej.
§ 3
- Składniki majątku wymienione w § 2 ust. 1 pkt. 1, 2 i 3 należy spisać na arkuszach spisu z natury.
- Inwentaryzację wyposażenia polegającego tylko ilościowej ewidencji, wymienionego w § 2 ust.1 pkt. 3 przeprowadza się poprzez stwierdzenie zgodności lub niezgodności stanu faktycznego ze spisem wynikającym z ewidencji.
- Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 2 ust. 1 pkt. 4 (z wyjątkiem środków zgromadzonych na rachunkach bankowych, papierów wartościowych i innych aktywów w postaci zdematerializowanej) należy przeprowadzić w drodze spisu z natury i porównania z danymi z księgi w formie protokołu, w tym protokołu inwentaryzacji kasy.
- Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 2 ust. 1 pkt. 4 oraz pkt. 5 (w części dotyczącej środków zgromadzonych na rachunkach bankowych, papierów wartościowych i innych aktywów w postaci zdematerializowanej) należy przeprowadzić w drodze uzyskania od banków i kontrahentów potwierdzeń sald.
- Inwentaryzację środków trwałych, do których dostęp jest utrudniony, (§ 2 ust. 1 pkt. 6) należy przeprowadzić drogą porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami prowadzonymi przez wydziały.
- Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 2 ust. 1 pkt. 7 należy przeprowadzić przez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury.
- Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 2 ust. 1 pkt. 8 należy przeprowadzić przez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych.
- Inwentaryzację gruntów (§ 2 ust. 1 pkt. 9) należy przeprowadzić drogą porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami prowadzonymi przez wydział GPO.
- Inwentaryzację aktywów drogą spisu z natury oraz potwierdzeń sald należy przeprowadzić na dzień spisu z natury, a ustalenie stanu na dzień 31 grudnia 2020 roku należy ustalić w drodze zwiększeń lub zmniejszeń pomiędzy datą spisu a 05.01.2021r.
§ 4
- Celem sprawnego przeprowadzenia inwentaryzacji powołuję zespoły spisowe:
- Do przeprowadza spisu mienia znajdującego się w budynku Urzędu Miejskiego w Gołdapi
Zespół spisowy nr 1:
- Urszula Glińska- Przewodniczący zespołu spisowego
- Patrycja Dąbrowska - Członek zespołu spisowego
Zespół spisowy nr 2:
- Katarzyna Krusznis - Przewodniczący zespołu spisowego
- Maria Skiba - Członek zespołu spisowego
Czynności spisowe przeprowadza zespół nr 1, w przypadku kwarantanny któregokolwiek z członków zespołu 1, wtedy do inwentaryzacji przystępuje zespół spisowy nr 2.
- Do przeprowadzenia spisu mienia znajdującego się poza budynkiem Urzędu
Zespół spisowy nr 1:
- Krzysztof Kalinowski - Przewodniczący zespołu spisowego
- Maja Ratomska - Członek zespołu spisowego
Zespół spisowy nr 2:
- Wiesław Swatek - Przewodniczący zespołu spisowego
- Aneta Wielgus - Członek zespołu spisowego
Czynności spisowe przeprowadza zespół nr 1, w przypadku kwarantanny któregokolwiek z członków zespołu 1, wtedy do inwentaryzacji przystępuje zespół spisowy nr 2.
III. Zespół spisowy nr 3
1) Andrzej Tynecki - Przewodniczący zespołu spisowego
2) Beata Skrzypkowska – Członek zespołu spisowego
IV. Zespół do weryfikacji gruntów i wartości niematerialnych i prawnych
- Weryfikacja wartości niematerialnych i prawnych
1) Beata Skrzypkowska
2) Piotr Mietliński
2. Weryfikacja gruntów
1) Karolina Burba
2) Andrzej Tynecki
§ 5
1.Arkusze spisowe pobierze Przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej w Kasie w terminie do dnia 12.11. 2020 roku.
- Środki dezynfekujące, maseczki, rękawiczki jednorazowe, członkom komisji inwentaryzacyjnej oraz członkom komisji spisowych zapewni Kierownik Wydziału Organizacyjnego do dnia 12.11.2020r.
§ 6
- Zobowiązuję komisję inwentaryzacyjną oraz zespoły spisowe do:
1) przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych, (dopuszcza się udział zdalny)
2) przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad sposobów postępowania wynikających z tych przepisów,
3) dokonania ostatecznej wyceny składników majątkowych,
4) sporządzenia rozliczenia inwentaryzacji,
5) przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do Wydziału Finansów i Realizacji Budżetu w terminie 5 dniu po zakończeniu spisu.
- Członków komisji czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne, rzetelne i terminowe przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.
§ 7
- Zasady i tryb przeprowadzenia inwentaryzacji określa Załącznik do Zarządzenia nr 680/IX/2016 Burmistrza Gołdapi z dnia 27 września 2016 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji inwentaryzacyjnej w Urzędzie Miejskim w Gołdapi.
§ 8
- Wykonanie zarządzenia powierza się Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej.
§ 9
- Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
Burmistrz Gołdapi
Tomasz Rafał Luto