Zarządzenie nr 1270/XII/2021 Burmistrza Gołdapi z dnia 6 grudnia 2021 r. w sprawie przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze do spraw księgowości i rozliczeń podatku od towarów i usług VAT w Wydziale Finansów i Realizacji Budżetu


ZARZĄDZENIE NR 1270/XII/2021
BURMISTRZA GOŁDAPI

z dnia 6 grudnia 2021 r.

w sprawie przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze do spraw księgowości i rozliczeń podatku od towarów i usług VAT w Wydziale Finansów i Realizacji Budżetu Urzędu Miejskiego w Gołdapi

Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1372) w związku z art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. Nr z 2019 r., poz. 1282 z późn. zm.) i § 2 Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Gołdapi oraz na wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych stanowiącego załącznik do Zarządzenia nr 720/VI/2009 Burmistrza Gołdapi z dnia 18 czerwca 2009 r. w sprawie wprowadzenia „Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Gołdapi oraz na wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych”, zarządza się co następuje:

§ 1.1. Ogłasza się nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze ds. księgowości i rozliczeń podatku od towarów i usług VAT w Wydziale Finansów i Realizacji Budżetu Urzędu Miejskiego w Gołdapi.

2. Wymagania i kwalifikacje, jakie powinni posiadać kandydaci przystępujący do naboru, sposób ich udokumentowania oraz warunki przyjmowania dokumentów aplikacyjnych określone zostały w ogłoszeniu
o naborze, stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 2.1. W celu przeprowadzenia czynności naboru na wolne stanowiska urzędnicze do spraw księgowości i rozliczeń podatku od towarów i usług VAT– ustala się Komisję Rekrutacyjną w składzie:

  1. Joanna Magdalena Łabanowska – Zastępca Burmistrza Gołdapi – Przewodniczący Komisji,

  2. Anna Rawinis – Sekretarz Gminy Gołdap – Zastępca Przewodniczącego Komisji,

  3. Edyta Rita Białek – Skarbnik Gminy Gołdap – Członek Komisji,

  4. Agnieszka Ryszewska – Z-ca Skarbnika Gminy Gołdap – Członek Komisji,

  5. Marta Zarzycka – Inspektor ds. kadr i płac – Sekretarz Komisji.

2. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej kieruje pracami Komisji, a w przypadku jego nieobecności – Z – ca Przewodniczącego Komisji.

3. Komisja Rekrutacyjna może podejmować prawomocne decyzje w obecności co najmniej trzech członków Komisji, w tym Przewodniczącego Komisji lub Z – cy Przewodniczącego Komisji.

4. Upoważnia się Komisję Rekrutacyjną do działania i podejmowania czynności w trybie i na zasadach określonych w Zarządzeniu Nr 720/VI/09 z dnia 18 czerwca 2009 r. w sprawie wprowadzenia „Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Gołdapi oraz na wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych”.

§ 3. Wykonanie zarządzenia powierzam Przewodniczącemu Komisji.

§ 4. Nadzór nad wykonaniem Zarządzenia powierzam Skarbnikowi Gminy Gołdap.

§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Burmistrz Gołdapi

Tomasz Rafał Luto


Załącznik do Zarządzenia Nr 1270/ XII/2021
Burmistrza Gołdapi z dnia 6 grudnia  2021 r.

Burmistrz Gołdapi
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. księgowości i rozliczeń od podatku od towaru i usług VAT  w Wydziale  Finansów i Realizacji Budżetu Urzędu Miejskiego w Gołdapi

Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap

I. Wymagania niezbędne:

  1. Obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom,  na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  3. Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  4. Wykształcenie wyższe, preferowane kierunki: rachunkowość i finanse.
  5. Znajomość i umiejętność właściwej interpretacji uregulowań prawnych z zakresu:
  • Ustawy o finansach publicznych,
  • Ustawy o rachunkowości,
  • Ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
  • Ustawy o pracownikach samorządowych,
  • Ustawy kodeks postępowania administracyjnego,
  • Ustawy o dostępie do informacji publicznej,
  • Ustawy o ochronie danych osobowych
  • Bardzo dobra znajomość Ustawy o podatku od towarów i usług,
  • Rozporządzenia MF  w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków przychodów i rozchodów,
  • Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
  • Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Gołdapi,
  • Statutu Gminy Gołdap.

II. Wymagania dodatkowe:

  1. Doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku.
  2. Znajomość obsługi komputera, w tym programów finansowo - księgowych (np. PUMA) i bankowości elektronicznej.
  3. Umiejętność analitycznego myślenia, pozyskiwania informacji oraz przeprowadzania analiz, tworzenia prognoz w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia.
  4. Znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych.
  5. Umiejętność  sprawnej organizacji pracy i samodzielnego wykonywania zadań oraz umiejętność pracy w zespole.
  6. Dyspozycyjność, odpowiedzialność, sumienność, rzetelność, kreatywność, systematyczność i komunikatywność.
  7. Umiejętność pracy pod presją czasu, radzenie ze stresem

III. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

Wymiar czasu pracy: 1 etat, pierwsza umowa o pracę na czas określony z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony.

Miejsce pracy: Bezpieczne warunki pracy. Budynek wyposażony jest w podjazd umożliwiający wjazd do budynku wózkiem inwalidzkim. Toalety niedostosowane do wózków inwalidzkich.

Stanowisko pracy: stanowisko pracy związane jest z pracą przy monitorze ekranowym co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest wyższy  niż 6 %.

IV. Główne zadania na stanowisku:

  1. Prowadzenie odrębnej ewidencji finansowo – księgowej związanej z podatkiem VAT.
  2. Weryfikacja dokumentów dotyczących zakupów w Urzędzie Miejskim w Gołdapi pod kątem możliwości dokonania odliczenia podatku VAT naliczonego.
  3. Prowadzenie rejestru zakupu i rejestru sprzedaży Urzędu Miejskiego w Gołdapi na potrzeby rozliczania podatku VAT.
  4. Odliczanie podatku naliczonego związanego z czynnościami opodatkowanymi.
  5. Stosowanie zwolnień z podatku VAT – przewidzianych przepisami prawa.
  6. Wystawianie faktur VAT i not obciążeniowych wynikających z rozrachunków z kontrahentami, dzierżawcami, najemcami, użytkownikami i innymi.
  7. Współpraca z samorządowymi jednostkami budżetowymi w zakresie rozliczeń podatku VAT - „centralizacja rozliczeń VAT w Gminie”.
  8. Przeprowadzanie czynności sprawdzających poprawność dokumentowania podatku VAT przez Urząd i jednostki organizacyjne.
  9. Weryfikacja danych zawartych w cząstkowych rejestrach sprzedaży i zakupu do celów prawidłowego sporządzenia cząstkowych deklaracja  VAT-7 dostarczonych przez jednostki organizacyjne objęte centralizacją podatku VAT.
  10. Sporządzanie zbiorczego rejestru zakupów i zbiorczego rejestru sprzedaży na podstawie rejestrów cząstkowych przygotowanych przez jednostki organizacyjne.
  11. Centralizacja danych zawartych w cząstkowych deklaracjach VAT sporządzanych przez jednostki organizacyjne dla celów rozliczeń VAT gminy.
  12. Terminowe, poprawne sporządzanie i przedkładanie do właściwego urzędu skarbowego stosownych deklaracji oraz korekt deklaracji w zakresie rozliczania podatku VAT wraz z JPK.
  13. Sporządzanie skonsolidowanej deklaracji VAT – 7 gminy.
  14. Sporządzanie miesięcznych danych z ksiąg podatkowych w formie elektronicznej tzw. Jednolity Plik Kontrolny dla urzędu i zbiorczo z jednostkami organizacyjnymi gminy.
  15. Ustalenie kwoty należnego/naliczonego podatku VAT oraz sporządzenie stosownych dyspozycji zapłaty, w tym dyspozycji pomiędzy poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi.
  16. Analizowanie działalności Urzędu i jednostek organizacyjnych w zakresie możliwości optymalizacji rozliczeń podatku VAT.
  17. Opracowanie zasad ustalania „sposobu określania proporcji” oraz coroczne jej obliczanie, zgodnie z art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług.
  18. Przygotowywanie wniosków o wydanie interpretacji podatkowych w zakresie podatku VAT.
  19. Współpraca z organami podatkowymi w zakresie procedur rozliczania podatku VAT w Gminie, koordynacja prowadzonych postępowań kontrolnych i czynności sprawdzających w zakresie podatku VAT przez te urzędy.
  20. Wsparcie merytoryczne komórek organizacyjnych oraz jednostek organizacyjnych, w zakresie analizowania i kwalifikowania dokonanych przez jednostki zakupów towarów i usług pod kątem posiadania prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego
    oraz analizowanie dokonanej sprzedaży pod kątem stosowania prawidłowych stawek opodatkowania lub zwolnień z podatku.
  21. Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń
    lub upoważnień Burmistrza i Skarbnika.
  22. Przygotowywanie i aktualizacja procedur i instrukcji związanych z obiegiem dokumentów pomiędzy scentralizowanymi jednostkami.
  23. Przygotowywanie i przekazywanie dokumentów do archiwum zakładowego.
  24. Zastępstwo w kasie Urzędu Miejskiego.

V. Wymagane dokumenty:

  • podpisany list motywacyjny,
  • wypełniony i podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  • podpisany CV (życiorys) z opisem przebiegu pracy zawodowej,
  • kopia dokumentu potwierdzającego obywatelstwo polskie lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie ewentualnie inne kopie dodatkowych dokumentów świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach itp.),
  • kopie świadectw pracy potwierdzające doświadczenie zawodowe a w przypadku trwania stosunku pracy oświadczenie kandydata określające staż pracy u obecnego pracodawcy lub zaświadczenie o zatrudnieniu od pracodawcy,
  • podpisane oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego i umyślne przestępstwo skarbowe,
  • podpisane oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych,
  • osoba, której w wyniku postępowania naboru zostanie przedstawiona propozycja zatrudnienia będzie zobowiązana do przedłożenia informacji z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności sądowej.
  • jeden z wymaganych dokumentów aplikacyjnych: list motywacyjny, kwestionariusz osobowy, CV lub odrębne oświadczenie musi być opatrzony własnoręcznym podpisem oraz klauzulą: ”Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez administratora, którym jest Burmistrz Gołdapi Plac Zwycięstwa 14, 19 – 500 Gołdap moich danych osobowych zawartych w przedstawionych do naboru dokumentach na stanowisko ds. obsługi Rady Miejskiej i jednostek pomocniczych gminy w celu przeprowadzenia procedury naboru na stanowisko ds. obsługi Rady Miejskiej i jednostek pomocniczych gminy zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000) oraz rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).”

VI. Termin i miejsce składania dokumentów:

  1. osoby zainteresowane prosimy o składanie ofert osobiście w Punkcie Obsługi Mieszkańców lub za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski w Gołdapi, 19-500 Gołdap, Plac Zwycięstwa 14,
  2. oferty muszą znajdować się w zamkniętych kopertach opatrzonych dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds.  księgowości i rozliczeń podatku od towarów i usług VAT w Wydziale Finansów i Realizacji Budżetu Urzędu Miejskiego w Gołdapi ''.
  3. Termin składania ofert: do 17 grudnia 2021 r. do godz.15: 15 - decyduje data wpływu oferty do Urzędu,
  4. dokumenty złożone po upływie wyżej wymienionego terminu nie będą rozpatrywane,
  5. złożone oferty będą badane pod względem kompletności i spełniania przez kandydatów wymagań formalnych na wskazane stanowisko urzędnicze. Osoby, które spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu i zakwalifikują się do dalszego postępowania, zostaną zaproszone do kolejnego etapu naboru. Informacja o wyniku naboru zostanie upowszechniona w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem www.goldap.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Gołdapi.

Burmistrz Gołdapi

Tomasz Rafał Luto

Autor: Piotr Mietliński
Data utworzenia: 07-12-2021 18:47:13
Autor edycji: Piotr Mietliński
Data edycji: 07-12-2021 18:47:52