Dyrektor Środowiskowego Domu Samopomocy „Słoneczny Dom” w Gołdapi ogłasza nabór na wolne stanowisko: opiekun w Środowiskowym Domu Samopomocy „Słoneczny Dom” w Gołdapi.
- Stanowisko pracy: OPIEKUN,
- Wymiar etatu : pełny wymiar czasu pracy,
- Rodzaj umowy: umowa o pracę na czas określony z możliwością jej przedłużenia na czas nieokreślony,
- Miejsce wykonywania pracy: Środowiskowy Dom Samopomocy „Słoneczny Dom” w Gołdapi
- Ilość wolnych stanowisk: 1
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie lub Unii Europejskiej oraz obywatelstwo innych państw, którym na postawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
2) wykształcenie conajmniej średnie i policealna szkoła odpowiedniej specjalności umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku opiekuna lub wykształcenie wyższe (np. oligofrenopedagogika, pedagogika, resocjalizacja, pedagogika specjalna lub pokrewne przygotowujące do pracy z osobami dorosłymi np. terapia zajęciowa, itp.).
3) co najmniej półroczne doświadczenie zawodowe polegające na realizacji usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi, potwierdzone zaświadczeniem.
4) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
5) brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślnie przestępstwo skarbowe,
6) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
7) nieposzlakowana opinia,
b. Wymagania dodatkowe:
1) umiejętność pracy w zespole,
2) samodzielność, sumienność w wykonywaniu powierzonych zadań,
3) doświadczenie zawodowe: w przypadku posiadania wykształcenia średniego mile widziany staż pracy na stanowisku opiekun,
4) komunikatywność, umiejętność i łatwość nawiązywania kontaktu z osobami niepełnosprawnymi.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- pomoc uczestnikom podczas zajęć,
- wspieranie uczestników i pomoc w rozwiązywaniu ich problemów,
- wykonywanie lub pomoc w wykonywaniu czynności higieniczno – pielęgnacyjnych uczestnikom śds,
- kształtowanie w uczestnikach motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań, wyrabianie nawyków celowej aktywności poprzez odtwarzanie i podtrzymywanie umiejętności z zakresu samoobsługi, dbałości o higienę i estetyczny wygląd, nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów z ludźmi,
- pomoc w opracowywaniu indywidualnych planów wspierająco – aktywizujących ich realizacja i modyfikacja w tym aktywne uczestniczenie w pracach zespołu wspierająco-aktywizującego ŚDS,
- utrzymywanie stałego kontaktu z rodzinami, lekarzami, poradniami specjalistycznymi, w tym poradniami zdrowia psychicznego,
- współorganizowanie wydarzeń mających na celu integrację uczestnikówi ich rodzin ze środowiskiem lokalnym,
- pobudzanie aktywności osób niepełnosprawnych, motywowanie do zaangażowania w proces rehabilitacji.
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
- Zatrudnienie nastąpi w oparciu o umowę o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy, na stanowisku opiekuna w środowiskowym domu samopomocy.
- Praca odbywać się będzie w budynku przy ul. 1 Maja 21 w Gołdapi. W budynku znajduje się winda dla niepełnosprawnych.
- Praca związana z bezpośrednim kontaktem z uczestnikami środowiskowego domu samopomocy, zarówno w placówce jak i w środowisku.
- Praca wymaga umiejętnego współdziałania z osobami niepełnosprawnymi, ich rodzinami, z członkami zespołu wspierająco-aktywizującego oraz innymi osobami i instytucjami.
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wynosi co najmniej 6%.
V. Wymagane dokumenty:
a. Dokumenty niezbędne:
1) curriculum vitae (CV) zawierające klauzulę o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji,
2) list motywacyjny,
3) kwestionariusz osobowy dla kandydatów do pracy,
4) kserokopie dokumentów poświadczających dotychczasowe zatrudnienie
i wykształcenie (np. dyplomy, świadectwa, zaświadczenia, świadectwa pracy),
5) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych,
6) oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie,
7) oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na stanowisku, na które prowadzony jest nabór,
8) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. 2016 r. poz. 922).
9) zaświadczenie o co najmniej półrocznym doświadczeniu zawodowym polegającym na realizacji usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
b. Dokumenty dodatkowe:
1) dokumenty potwierdzające kwalifikacje i umiejętności (np. o ukończonych kursach, szkoleniach),
2) referencje z poprzednich miejsc pracy.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
Termin składania dokumentów upływa 14 maja 2018 r. o godz. 14:30.
Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
b. Sposób:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie
z dopiskiem: „Nabór na stanowisko opiekuna w środowiskowym domu samopomocy”.
c. Miejsce:
osobiście - w siedzibie Środowiskowy Dom Samopomocy „Słoneczny Dom” w Gołdapi, punkt kancelaryjny, drugie piętro;
pocztą - Środowiskowy Dom Samopomocy „Słoneczny Dom” w Gołdapi, ul. 1 Maja 21, 19-500 Gołdap
VIII. ETAPY PROCESU SELEKCJI I WYBORU KANDYDATA:
I etap: weryfikacja formalna na podstawie przedłożonych aplikacji.
II etap: rozmowa kwalifikacyjna obejmująca weryfikację wiedzy i umiejętności określonych w aplikacji.
Kandydaci spełniający wymagania formalne i zakwalifikowani do II etapu rekrutacji zostaną powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej drogą elektroniczną lub telefonicznie.
IX. INFORMACJA O WYNIKACH KONKURSU:
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Środowiskowego Domu Samopomocy „Słoneczny Dom” w Gołdapi.
X. INFORMACJE DODATKOWE:
Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV, oraz oświadczenia dla ważności wymagają autoryzacji (muszą być odręcznie podpisane) przez kandydata, pod rygorem odrzucenia oferty.
Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Ośrodka pocztą po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane. Nie ma możliwości składania dokumentów pocztą elektroniczną.
Do dalszego postępowania kwalifikacyjnego zostaną dopuszczeni wyłącznie kandydaci spełniający wymagania niezbędne określone w pkt. I. A. ogłoszenia o naborze. Aplikacje, które nie spełnią wymagań niezbędnych podanych w ogłoszeniu, zostaną odesłane kandydatom.
Dokumenty niekompletne lub wadliwie wypełnione nie podlegają uzupełnieniu
lub poprawieniu.
Zastrzega się prawo do odstąpienia od naboru bez podania przyczyny lub nie dokonanie wyboru spośród osób, które będą spełniały warunki formalne. Zastrzega się prawo nie wybrania żadnego kandydata.
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko oraz informacja o wyniku naboru zostanie umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Środowiskowego Domu Samopomocy „Słoneczny Dom” w Gołdapi. Ogłoszenie nie jest naborem w rozumieniu przepisów o pracownikach samorządowych.
Marcin Białous
Dyrektor Środowiskowego Domu
Samopomocy „Słoneczny Dom” w Gołdapi